Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 dorazilo do Česka! Krátce jsme se s ním svezli

David Bureš David Bureš 6. 4. 2019
27
53
Zobrazit náhledy (27)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911

I krátké svezení dokazuje, že Porsche 911 zůstává také ve své nejnovější osmé generaci úžasným strojem.

Porsche 911 je jednou z největších legend automobilového světa. Prodává se od roku 1963, na svém kontě má už přes 1.049.330 vyrobených kusů a letos vstupuje na trh již ve své osmé generaci, s interním označením 992. Automobil jsme ve verzi Carrera 4S měli už možnost krátce vyzkoušet v okolí Prahy.

Dnes už legendární automobil se proslavil nejen ambicí být nejlepším sporťákem na trhu (kterým podle mnoha názorů opravdu je), ale také svou charakteristickou siluetou karoserie „hatchbacku“, kterou primárně ovlivňuje koncepce s motorem vzadu. Na té se nic nemění ani v příchozí osmé generaci, konkrétně zadní boční trojúhelníková okénka zůstávají pořád víceméně shodná.

Také přední partie je do velké míry evolucí předchůdce, byť třeba tvar kapoty je jasným odkazem na nejstarší 911. Takových odkazů na původní generaci je tu vícero, a to třeba také uvnitř, což krásně ladí s jinak moderní technikou.

360p1080p720p

Krásný zadeček

Nejvíce se vůz změnil zezadu, byť charakteristická splývavá záď zůstala samozřejmě zachována. Nově ji však zdobí koncová světla spojená vodorovnou linkou, která je novým jednotícím prvkem s ostatními vozy značky, zatímco dosud byla vyhrazena pouze verzím s pohonem všech kol. Právě řešení velice úzkých koncových světel doplněných o nápis Porsche se mně hodně líbí, stejně jako mřížka s vertikálními lamelami nad nimi. Tento detail je přitom nenápadným odkazem na jméno auta – lamel je na každé straně devět, přičemž mezi nimi jsou dvě vertikální brzdová světla (jako jedenáct).

Díky vodorovným linkám navíc působí auto hodně široce, což k 911 také odjakživa patří. Zajímavostí je přitom fakt, že Carrera 4S už dnes nemá širší karoserii než výchozí Carrera S s pohonem zadních kol, automobilka obě verze rozměrově sjednotila.

Vnitřek pak krásně kombinuje modernu s klasikou. Základní tvar horizontálně orientované palubní desky je totiž jasným odkazem na první 911, stejně tak jsou k dispozici krásné retro vzory a barvy čalounění připomínající dávná Porsche. Ty kontrastují s prvky podle poslední módy, na středovém tunelu je několik dotykových ovladačů a především obří dotyková obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 10,9 palce. V přístrojovém štítu je zase dvojice sedmipalcových displejů, mezi nimiž leží dominující otáčkoměr, který je i nadále analogový.

Pochvalu pak zaslouží sedačky. Sedí se příkladně nízko, ideální je i boční vedení, které skvěle podrží tělo. Čekali byste však od Porsche něco jiného? Stejně tak volant se krásně drží a nádherně vypadá. Luxusní materiály a jejich výtečné zpracování pak snad už ani nemá smysl zmiňovat, pro Porsche už je obě typické.

Zatím jako Carrera S/4S

Nové Porsche 911 kupé na trh vstupuje ve dvou variantách Carrera S a Carrera 4S, které jsou u českých zákazníků i nejžádanější. K dispozici jsou už i ve formě kabrioletu, zatímco ostřejší varianty nebo základní Carrera dorazí později, mimochodem předchozí generace zatím ve výrobě stále zůstává ve formě modelu 911 GT3 RS.

V útrobách obou variant pracuje ten samý šestiválec typu boxer, rozdílem je, že Carrera 4S využívá pohon všech kol. Třílitrový přeplňovaný motor zůstává v zásadě stejný jako v předchůdci – objem, vrtání, zdvih i kompresní poměr zůstaly zachovány, přesto však došlo k vylepšení, které pomohly se zvýšením výkonu na 331 kW, čímž se 911 Carrera S/4S dostala na úroveň minulé generace 911 GTS.

Vyšší výkon zajišťuje nové turbodmychadlo, došlo rovněž k aplikaci nových, přesnějších piezoelektrických vstřikovačů, a navíc se přesunuly chladiče a filtry pro zajištění lepších schopností. Kvůli splnění emisních norem zase došlo k zástavbě filtru pevných částic.

A zapomenout ani nesmíme na novou dvouspojkovou převodovku PDK. Má nově osm stupňů, přičemž první krátký převod pomáhá akceleraci. A navíc je přizpůsobena případnému využití hybridního ústrojí, kterému se 911 do budoucna nevyhne.

Krátká, jen několik kilometrů dlouhá vyjížďka s novou 911 nemohla prokázat, o kolik je novinka rychlejší než předchůdce. Nechme tak promluvit spíše parametry – Carrera S si mezigeneračně pomohla o 22 kW a 30 N.m na celkových 331 kW a 530 N.m, což ve výsledku znamená zrychlení z 0-100 km/h za 3,7 sekundy (s pohonem všech kol ještě o 0,1 sekundy rychlejší), což je o čtyři desetiny sekundy kratší doba než u předchůdce. Maximální rychlost činí 308 km/h (306 km/h u Carrera 4S), přičemž nová Carrera S objela Severní smyčku Nürburgringu, tak oblíbenou referenční dráhu, s časem sedm minut, 25 sekund, neboli o pět sekundy rychleji než minulá generace (991).

Porsche 911 (992) – technická data nabízených verzí
Verze Cabriolet Carrera S Cabriolet Carrera 4S Carrera S Carrera 4S
Pohon zadní všech zadní všech
Zdvihový objem [cm3] 2981 2981 2981 2981
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/6500 331/6500 331/6500 331/6500
Točivý moment [N.m/min]  530/2300-5000 530/2300-5000 530/2300-5000 530/2300-5000
Převodovka 8DS 8DS 8DS 8DS
Max. rychlost [km/h] 306 304 308 306
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7 3,6 3,7 3,6
Zrychlení 0-160 km/h [s] 8,5 8,7 8,1 8,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,1 9,0 8,9 9,0
Pohotovostní h. [kg] 1585 1635 1515 1565
Základní cena [Kč] 3.625.000 3.837.000 3.239.000 3.451.000

Motor má každopádně minimální turbodíru, reakce šestiválce na reakce jsou opravdu bezprostřední. A ten zvuk je pořád opravdu skvělý, chraplák boxeru stojí za to. Také převodovka rychle reaguje na manuální pokyn, byť pravda je, že ve výchozím módu by klidně mohla být rychlejší.

Skvělý podvozek

Porsche každopádně zdůrazňuje, že nová 911 nevyměkla. Jen dostupné možnosti nastavení jednotlivých systémů jsou širší než dosud. 911 tak umí být pohodlnější než dosud, zároveň ale také ostřejší.

Právě podvozek s tlumiči PASM, které se přizpůsobují jízdním podmínkám, se nám hodně líbil. Ano, při pohybu ve městě je i v komfortním režimu tvrdší, jak se dá od sporťáku očekávat, jakmile ale zvýšíte tempo, začne neskutečně fungovat. To pak najednou jedete hodně rychle i po rozbité cestě a 911 se tváří jakoby nic. V kombinaci s tuhou karoserií si s nerovnostmi hravě poradí bez nějakých ran. Počítejte ale stále s průměrným odhlučněním podběhů.

Součástí jízdních režimů je nově i standardně dodávaný tzv. Wet Mode, který přizpůsobuje vůz podmínkám mokré vozovky. Auto pomocí čidel v podbězích předních kol rozpozná mokrou silnici a upozorní řidiče na hrozící akvaplaning. Doporučí mu navíc sepnutí Wet Modu, který upraví nastavení auta, kontrola stabilizace a protiprokluz zasáhne dříve, zatímco reakce na plyn nejsou tak ostré jako v jiných režimech. Upraví se také řazení převodovky, pohonu všech kol a dokonce i chování aktivních aerodynamických prvků.

360p720p

Řízení je nyní strmější, pro bezprostřednější chování auta a lepší zpětnou vazbu. Všimli jsme si ale, že je až nepřirozeně tuhé.

Závěr

První svezení s novou devětsetjedenáctkou bylo krátké, nalákalo však k dalšímu svezení, kterého se snad v budoucnu dočkáme. Přeplňovaný šestiválec má neskutečnou sílu i parádní zvuk a ten interiér je naprosto nádherný. Snad jen to řízení se nám zdálo až uměle tuhé a podběhy nadále zůstávají hůře odhlučněné. Pořád je to ale skvěle jezdící stroj a to je u téhle legendy ze Zuffenhausenu to nejdůležitější. Těch asi 20 českých zákazníků, co si už novou 911 objednalo, udělalo rozhodně dobře. Můžeme jim jen závidět...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Css
Reverend_Lamjoy
| 9. 4. 2019
Hnusnější přední nárazník by jeden pohledal.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 992
white label
| 8. 4. 2019
Sorry, ke konci jsem měl samozřejmě na mysli rozdíl hmotnosti 4S vs 4GTS + 5kg, nikoli "4S vs GTS", vypadla mi tam ta čtverka a editace je pořád v pr.deli.
Avatar - white label
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 992
white label
| 8. 4. 2019
Tohle vyznělo trochu jinak:
"Rozdíl mezi srovnatelnými verzemi což je zatím jenom S a 4S je 20kg.
Ale to je problém, že tady chybí tlačítko s odkazem na příspěvek na který bylo reagováno.
Pokud si to mysle tak, jak teď píšeš, tak je to ovšem také nesmysl.
Leergewicht DIN (příp. vyšší hodnota EU) se dá u 992 S/4S s PDK najít přímo na stránkách Porsche, stejně jako se tam dá dohledat 991.2 GTS/4GTS (s man. i PDK). Ale 991.2 S/4S už tam nenajdeš, protože byly nahrazeny novou generací. Kdes tedy vzal ten podivný údaj o hmotnosti 991.2 S/4S (mimo jiné nepleteš to s 991.1)? A mělo by také jít o údaj v normě DIN se kterým to srovnáváš u současné generace?
S/4S/992 máš správně (hodnota v DIN), S/4S/991.2! nikoli.
Obě tvá špatná čísla totiž mají až podezřele stejně blízko (v obou případech rozdíl jen 5kg) k hodnotám 991.1 v normě EU, viz např. wiki.de.
Správné hodnoty v DIN! jsou u 991.2 S/4S (obě s PDK) - 1460kg/1510kg.
Pro kontrolu se můžeš podívat na stránky porsche, kde ještě najdeš hodnoty 991.2 u GTS/4GTS a Téčka. U 991.2 byl rozdíl hmotnosti 4S vs GTS + 5kg u S vs GTS +10 kg (rozdíl navíc o dalších + 5kg k vůli odlišnému rozchodu/šířky vzadu) a rozdíl hmotností odlehčené verze T vs GTS +25kg.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: 992
Šimpanz
| 7. 4. 2019
Já nemluvím o rozdílu S vs 4S v této generaci, ale o rozdílu S (991) vs S (992), který je 20 kg, (1495 vs 1515 kg). U 4S je to také 20 kg, 991 1545 kg, 992 1565kg. Takže předpokládám, že až uvedou GTS a další stupně, tak plus mínus těch 20kg mezi starou a novou generací tady pořád bude.
Avatar - CHerokee
Re: Re: Oprava
CHerokee
| 7. 4. 2019
Nejen to, celé je to málo přehledné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku