Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Jenom 1386kg? To mi na hb s 1.6 nepřijde zase tak málo... rozhodně ne tak málo, aby to stálo za řeč.
tiez mi to nepride zazracne malo, no vzhladom na vybavu a relativne nadpriemernu kubaturu budis...
skor tie jazdne vykony su take vahave... Chvala ma porovnanie 1.4T a 1.6T a vysla z toho lepsie 1.4ka ako novsi motor... naskok vo vykone minimalny a v spotrebe a reakcii na plyn celkom velky...
https://www.youtube.com/watch?… toto skor sedi na nejaku 1.4t...
skor tie jazdne vykony su take vahave... Chvala ma porovnanie 1.4T a 1.6T a vysla z toho lepsie 1.4ka ako novsi motor... naskok vo vykone minimalny a v spotrebe a reakcii na plyn celkom velky...
https://www.youtube.com/watch?… toto skor sedi na nejaku 1.4t...
1.4 T jsem jel a to je za ty peníze hodně dobrá nabídka, ale taky třeba proti ecoboostu se nechce nechat tak točit .
1.5EB mam rad, jazdim na nom obcas, aj ho vetram... je celkom tocivy na pomery napr koncernovych malych turb, ale tiez som prisiel na to, ze okolo 120km/h mu je lepsie na 4ke ako na 3ke... 3ka sa da dotocit do 140-150, ale na 4ke je rychlejsi... holt uz sa tie motory netocia tak ako kedysi, na druhej strane maju toho dole a v strede viac ...
Já 1.5 jezdil jen krátce , ale znám dobře starší 1.6 a ten je právě v rozmezí 80-130 na trojku jak utržený .
aj 1.5 ide od 80 dobre na 3, ale tak 80-120, potom je lepsie dat 4ku ta od 120 ma lepsi zatah... na 3ke mas zas lepsiu reakciu na plyn pri 120, tak si vyberies podla chuti a trate.... 3ka na 1.5 ide pekne od 60, sice zaberie na plno az v 80tke, ale je to sympaticke, je tam gradacia vykonu, pekne to rastie... pocitovo to vrcholi v cca 120
1.6ky boli dravejsie, plnili aj nizsie emisne normy...
1.6ky boli dravejsie, plnili aj nizsie emisne normy...
Tak to určitě neni. A mam to v praxi nespočetněkrat ověřeno a taky to běžně uživam. 1.5EB ma 3st dost uderny a celkově uvada v 6000ot což je pravě těch 140km/h, do te doby nema cenu 4st řadit pokud jde o max. dynamiku. Jinak 3st konči na 155km/h. Takže dat ve 120km/h 4st tak se zhorši i dynamika.
A 1.5EB maji v realu vic koniku i Nm než předchozi 1.6EB a to i přes to, že nema overboost. Už jsem to tu psal, polak co dlouhe roky děla fordy včetně navyšeni vykonu a prošlo mu rukama řada těchto motoru to ma ověřeno. A v praxi to znamenalo to, že u 1.5EB nemělo vyznam připlacet za 134kw variantu, ktera realně měla max o 10 koniku vic než 110kw. Samo se to vše projevilo jak na dynamice tak na pružnosti i realně. Jediny rozdil je v tom, že 1.5EB ma vice přidušeny 1st oproti 1.6EB.
A 1.5EB maji v realu vic koniku i Nm než předchozi 1.6EB a to i přes to, že nema overboost. Už jsem to tu psal, polak co dlouhe roky děla fordy včetně navyšeni vykonu a prošlo mu rukama řada těchto motoru to ma ověřeno. A v praxi to znamenalo to, že u 1.5EB nemělo vyznam připlacet za 134kw variantu, ktera realně měla max o 10 koniku vic než 110kw. Samo se to vše projevilo jak na dynamice tak na pružnosti i realně. Jediny rozdil je v tom, že 1.5EB ma vice přidušeny 1st oproti 1.6EB.
tak to urcite nie je podla teba, ja na tom jazdim celkom casto a majitel mi to sam povedal tiez, ze od 120 je lepsia 4ka, 3ka sa sice dotoci ale uz viac huci ako taha, proste to vadne, nie moc no predsa... stale je to na male turbo vytecne (toto su viac menej sice pravidelne, ale subjektivne dojmy, stopky mozno ukazu nieco ine uvidime)
ked budem na nom jazdit najblizsie skusim zmerat 120-150 na 3 a 4 ... to ze ma 1.5 150k viac koni to viem aj podla porovnani, na primere mam ca 170ps + menej kg a 1.5eb mi nad 120kmh zacne pomaly utekat... do 120 dostane ale potom uz ide lepsie... keby ma len 150k tak to vyzera inac (vozime sa obcas spolu s kamosom na 1.5EB)
ked budem na nom jazdit najblizsie skusim zmerat 120-150 na 3 a 4 ... to ze ma 1.5 150k viac koni to viem aj podla porovnani, na primere mam ca 170ps + menej kg a 1.5eb mi nad 120kmh zacne pomaly utekat... do 120 dostane ale potom uz ide lepsie... keby ma len 150k tak to vyzera inac (vozime sa obcas spolu s kamosom na 1.5EB)
No ja to mam pravě i natočene a odměřene. Dokonce jsem i zkoušel dynamiku s odřazovanim těsně před omezovačem a tam je ta dynamika taky horši. Prostě těch 6000ot je ideal.
ake si mal merania ? myslim cisla ? ja teda zmeram 120-150 na 3 a 4 uvidime ci to je len pocitove... inac jedna vec je mat vykon a druha sa kvoli emisnym normam ku nemu dostat... dost tych motorov vykon ma aj
vyssie len sa im nechce ist do otaciek, preto 1.6EB boli dravejsie (pocitovo) aj ked mali mensi vykon v skutocnosti... chut vytacat sa je nieco ako reakcia na plyn (nie len rychlost reakcie, ale aj konzistencia, presnost atd), su to take atributy pre vsimavejsich... na chut sa tocit doplatil kvoli emisiam aj znamy 1.8vtec, v poslednych stadiach mal stale vykon hore, len sa mu tam nechcelo...
vyssie len sa im nechce ist do otaciek, preto 1.6EB boli dravejsie (pocitovo) aj ked mali mensi vykon v skutocnosti... chut vytacat sa je nieco ako reakcia na plyn (nie len rychlost reakcie, ale aj konzistencia, presnost atd), su to take atributy pre vsimavejsich... na chut sa tocit doplatil kvoli emisiam aj znamy 1.8vtec, v poslednych stadiach mal stale vykon hore, len sa mu tam nechcelo...
stopkoval som 90-150 >:D mas to tak o 1s cca rychlejsie na 3 podla videi co mas,... uvidime co zmeram ja :-)
kazdopadne podla toho co mame teraz, ti musim dat za pravdu ;-)
kazdopadne podla toho co mame teraz, ti musim dat za pravdu ;-)
O triedu menšie Polo GTI váži 1366 kg, takže na rovnako výkonné (resp. o 3 kW výkonnejšie) a o triedu väčšie auto to nie je zlé.
No počkej, Golf GTI má kolik... 1350, ne?
Ja som mal v TP 1466 kg.
To je volaké čudné... našel jsem nějaké starší technické specifikace a mělo by to být od 1351 (GTI MT) až po 1402 (GTI-P DSG).
https://www.volkswagen-liberec.cz/…chnicka-data.pdf
Na volkswagen.de se pro aktuální model (tj. s GPF a 180kW) udává 1405kg a 1425 s DSG, ovšem pro trojdvířko.
V testu na auto.cz se dokonce píše 1289, ale předpokládám, že to je bez 75kg, po přičtení jsme +- na svém.
https://www.auto.cz/…tak-dobry-105552
https://www.volkswagen-liberec.cz/…chnicka-data.pdf
Na volkswagen.de se pro aktuální model (tj. s GPF a 180kW) udává 1405kg a 1425 s DSG, ovšem pro trojdvířko.
V testu na auto.cz se dokonce píše 1289, ale předpokládám, že to je bez 75kg, po přičtení jsme +- na svém.
https://www.auto.cz/…tak-dobry-105552
Ešte raz som to overil, TP píše prevádzková hmotnosť 1466 kg. Bez 75 kg vodiča je to 1391 kg, ale ak sa nemýlim pohotovostná hmotnosť je už s vodičom, takže v tom to nie je. Možno výbava, neviem, ale ja som mal manuál a nijak extra príplatky, tak neviem.
No praveze prevadzkova hmotnost by mala byt pohotovostna+75kg. Niekde sa uvadza prevadzkova, niekde pohotovostna a potom si zmetky.
Tak si možná měl TĚŽKOU nohu na plynu. :-!
Hmotnost Pola GTI mě nicméně docela udivila.
Hmotnost Pola GTI mě nicméně docela udivila.
A novy focus ST ma začinat na 1508kg tedy HB v benzinu, alespoň podle prvnich ceniku.
A o Astře se říkalo, že prý je těžká... :-D:-D
Předchozi astra 1.4T 103kw měla cca 1420kg a 1.6T 147kw mala cca 1510kg. Nova je sice lehči, ale taky slušně vykastrovana.
To byla GTC nebo hatch? OPC má v TP 1550 kg. Ale je (stejně jako GTC) o 14 cm delší než třeba tahle Kia, má samosvor, větší motor, kola atd atd. Oproti Golfu je to třeba 20 cm, takže vzhledem k délce GTC tak těžké nebylo. Což zároveň nepopírá fakt, že vyšší hmotnost ubírá dynamiku...
Tak jsem vyhrabal TP a Octa RS Combi má v TP 1447... něco takového jsem si pamatoval, tak mi právě 1386 u Ceedu nepřišlo úplně málo. Ale bůh ví, kolik to reálně vážilo...
Cisla v TP by som nebral vazne. Ak je nejaka verzia s fixnou vybavou ako tato Kia, tak to moze +- sedie, ale ak je to ako Golf Gti, kde musis priplacat, tak vaha ide bezne hore o desiatky kg.
U premie je rozdiel bezne v stovkach kg, kedze navazia holatko :)
Na zeperf udavaju maximalnu vahu, teda najtazsiu konfiguraciu co mali, podla realneho vazenia. To by som bral vazne s tym, ze rozumnejsia konfiguracia bude lahsia.
Take i30 N ma 1548kg (nie perf), Golf GTI 1473 kg, Octa RS DSG 1511kg, Proceed s automatom 1581 kg (to ma ale uz aj panoramu a pod), najlahsi je Peugeot 308 Gti s 1438kg.
To su realne hmotnosti, 1300kg su nezmysly z rise snov. To ma horko tazko MIni Cooper S JWC, aj ten ma 1371 kg :)
Kopec vybavy, velke disky, liatinove bloky motorov to vsetko je tazke. Odlahcenie karoserie vysokopevnostnou ocelou usetri tak par desiatok kg ak sa nestratia v naraste rozmerov.
U premie je rozdiel bezne v stovkach kg, kedze navazia holatko :)
Na zeperf udavaju maximalnu vahu, teda najtazsiu konfiguraciu co mali, podla realneho vazenia. To by som bral vazne s tym, ze rozumnejsia konfiguracia bude lahsia.
Take i30 N ma 1548kg (nie perf), Golf GTI 1473 kg, Octa RS DSG 1511kg, Proceed s automatom 1581 kg (to ma ale uz aj panoramu a pod), najlahsi je Peugeot 308 Gti s 1438kg.
To su realne hmotnosti, 1300kg su nezmysly z rise snov. To ma horko tazko MIni Cooper S JWC, aj ten ma 1371 kg :)
Kopec vybavy, velke disky, liatinove bloky motorov to vsetko je tazke. Odlahcenie karoserie vysokopevnostnou ocelou usetri tak par desiatok kg ak sa nestratia v naraste rozmerov.
lordlord
staré gt jezdilo pěkně, navíc bylo i hezčí než aktuální
jo aj mne sa predosly ceed pacil tak nejak viac... bol akysi ceedovitejsi.. osobitejsi.... ten sucasny novy je urcite super auto ale uz nema akoby take tie gule ako predchodca... zacina byt akysi unisexovy... proste uz by to mohlo byt aj subaru alebo ford... a pod... mne sa dnes uz corolla paci jasne viac ako ceed... aj ked ako auto ako take bude urcite super... a uspech v eu ho opat neminie ;-)
wakantanka
Chcelo by byť a za naozaj zaujímavú cenu. Ale to sa ten umelý zvuk ani nedá vypnúť? Načo tam potom pchali klapky do výfuku? A na margo spotreby, za koľko by mal podľa autora jazdiť 200 konikovy HB?
Neviem za koľko by mal jazdiť 200k heč, ale ja som s 230k hothečom mal priemerku 7,7, takže ten motor v Ceede by mohol pýtať trochu menej. Ale zase to nie je nič, čo by ma odradilo od kúpy, proste v medziach normy pre 200k.
To si jezdil jak klobouk ne ? :D Neříkám, že to ta auta neumí, ale když máš ten výkon pod nohou, tak si pro něj slapnes i když to není vždy potřeba :D Tedy alespoň já.
Ja mu to verim, u 612 koni mam dlouhodobou 12,5 a jak klobouk nejezdim. Je teda pravda, ze vylozene do mesta ( nakupy apod ) s nim nejezdim, ale stejne. Za tolik jezdil bracha kdysi davno se stopetikonovou Sierrou. A to ji kupoval novou.
Tak minulé GT-čko má na Spritmonitoru průměr 9,13, téměř stejně jako o čtvrtinu výkonnější FoFo III ST - 9,29. A třeba Golf GTI (220-230PS) má 8,49, takže je evidentní, že ta 1.6-ka určitě není etalonem úspornosti. Za čísla uvedená v článku jsem dlouhodobě jezdil s 2.5T a 310 PS.
Predpokladám že motor bol nový, surový a ešte si potrebuje trochu sadnúť. To následne pomôže jak prejavu, tak spotrebe. 200 koní je 200 koní a za 5 to proste jazdiť nebude.
Jj, s 230k hothečom som jazdil zásadne 89 kmh mimo mesta a 129 kmh na diaľnici. >:D
Ale vážne, to bol dlhodobý mix, takže aj keď som občas vybehol na horský prechod či okruh, dlhodobú spotrebu nedokázal nejak výrazne pokaziť.
Ale vážne, to bol dlhodobý mix, takže aj keď som občas vybehol na horský prechod či okruh, dlhodobú spotrebu nedokázal nejak výrazne pokaziť.
Tak trochu jako Barik, aby si nám potom mohl omlatit spotřebu v diskuzi :D
Barik to má dovedené k dokonalosti >:D 40/70/105 a pod plynem špalík, aby náhodou ty jeho rychlosti nemohl jet na pro něj nepřiměřené otáčky >:D
iudex
Ceed GT je dobrý kompromis medzi bežným hatchom a ostrým hothatchom a v podstate optimálne vyplňuje medzeru v koncernovej ponuke H/K. Bežná i30 (aj Ceed) končí na (pod)priemerných 103 kW a potom je až ostré Nko, to je dosť veľký skok nielen výkonovo, ale aj jazdne/podvozkovo nebe a dudy. Ceed GT je teda také sympatické vyplnenie medzery pre tých, ktorí chcú viac ako (vraj jazdne pomerne nezáživnú) 1,4T, ale nechcú ostrý a hlučný hotheč v podobe i30N. Preto poteší chvála v teste na jazdné vlastnosti (zjavne podvozok je rýchlejší ako motor a tak to má byť). A za 22,6t eur je to aj férová ponuka, plne vybavený hatch s 204 koníkmi, fajn.
Len ako píšem vyššie, väčší zmysel vidím vo verzii Proceed GT, rovnaký motor, podvozok atď. atraktívny dizajn, ale výrazne praktickejší ako krátky hatch.
Len ako píšem vyššie, väčší zmysel vidím vo verzii Proceed GT, rovnaký motor, podvozok atď. atraktívny dizajn, ale výrazne praktickejší ako krátky hatch.
Proceed GT ma zmysel pre niekoho komu sa paci... mne napr nie, ja radsej HB alebo kombik obyc... to nebude nic prekvapive >:D
V zrovnani co ma Chvala ti uslo, ze 1.6ku by neodporucil, kvoli spotrebe, reakcii na plyn a pramalemu vykonovemu rozdielu... 1.4 do 5tis ot jazdi uplne rovnako a zerie podstatne menej... 1.6 mi pride uz trochu stara, ani v dobe nasadenia to nebol najlepsi motor a vzdy bol dost uzrany...
V zrovnani co ma Chvala ti uslo, ze 1.6ku by neodporucil, kvoli spotrebe, reakcii na plyn a pramalemu vykonovemu rozdielu... 1.4 do 5tis ot jazdi uplne rovnako a zerie podstatne menej... 1.6 mi pride uz trochu stara, ani v dobe nasadenia to nebol najlepsi motor a vzdy bol dost uzrany...
Nič mi neušlo, naopak tebe ušlo, že tú 1,4ku odporúčal pre toho, kto jazdí civine a nad 5000 ot nepozrie, pretože až vo vyšších otáčkach a rýchlostiach sa prejavil ten rozdiel. To je presne ako pri 1,0TSI a 1,5TSI, pri normálnej civilnej jazde sa všetkým javí, že tá 1,0 stačí a 1,5 moc benefitov neprináša. Ale fyzika nepustí, 64 koní naviac u GT sa proste prejaví, len to netreba porovnávať pri ustálenej 90ke a 2400 otáčkach.
Ale kto už potrebuje taky výkon, tak si kúpi rovno i30n, nie? Iba žeby nemal dostatok peňazí :-)
Nuz sam Chvala urobil na zaver verdikt to ti neuslo teda ? :-) Na konci povedal, ze mu celkovo dava vacsi zmysel 1.4... aj zvuk ma lepsi...
mne je vykonova spicka sympaticka, takze by mi nevadilo ze poriadne zatiahne nad 5tis na to som ostatne zvyknuty, akurat napr v tomto teste autor pise, ze nad 5tis to uz moc nejde...
mne je vykonova spicka sympaticka, takze by mi nevadilo ze poriadne zatiahne nad 5tis na to som ostatne zvyknuty, akurat napr v tomto teste autor pise, ze nad 5tis to uz moc nejde...
Hodnotenie čo komu dáva zmysel je dosť ošemetné, viď my dvaja, čo vidíme napr. úplne inak zmysel Proceedu, pre Teba vedľa štandardného kombi nezmysel, pre mňa ideál a podstatne krajšia alternatíva nudnému konvenčnému kombíku, o ktorý by som nezavadil.
K tomu záťahu je to rozporuplné, nielen Chvála vs. ACZ, napr. redaktor Autogefuhlu si pochvaľoval dynamiku auta a motora: http://youtu.be/wg9aazA7KmY?t=964 Tak babo raď.
Každopádne ja si pôjdem spraviť názor sám, potom budem múdrejší.
K tomu záťahu je to rozporuplné, nielen Chvála vs. ACZ, napr. redaktor Autogefuhlu si pochvaľoval dynamiku auta a motora: http://youtu.be/wg9aazA7KmY?t=964 Tak babo raď.
Každopádne ja si pôjdem spraviť názor sám, potom budem múdrejší.
to hej pravda bude niekde medzi volantom a sedackou... na videu mi pride, ze motor sa rozbieha nad 5tis, otazka je kolko km mal motor v teste, nezabehnutemu motoru sa este moc tocit nechce do najvyssich otaciek... z celkoveho pohladu asi skoda tej spotreby, ako viaceri spominate hore aj 2.0TSi s vyssim vykonom vie chodit uspornejsie, co je dost fail pre TGDi
Ono všechno nasvědčuje tomu, že spíš 2.0TSI byl v té variantě s dvojím vstřikem výjimečně úsporný motor. I jiná konkurence (Opel, Ford, Renault) si bere o něco víc, takže možná je v tom Kia prostě průměr.
koncern (az sa mi to zle pise) sa s tymi real spotrebami zlepsil, 2.0TSi bola celkom usporna vzdy uz v 5 GTi, ale teraz je to mega na taky motor,,, uz aj 1.2/1.4 TSi v poslednej verzii jazdili s dobrou spotrebou a detto 1.0tsi... tusim aj tie V6 TFSI jazdia v poslednych 2 generaciach jazdia s dobrymi spotrebami /vzhladom na vykon V6 twin turba)
Medzigeneračne sa ten 2,0TSI zlepšoval z hľadiska spotreby skokovo: už nástupca v GTI6 so 155 kW žral tak o liter menej, ako 147 kW verzia v GTI5 a 162/169 kW verzia v GTI7 sa ešte zlepšila. Plus ako bonus EA888 v GTI7 bolo kombinované priame i nepriame vstrekovanie, čo eliminovalo známy neduh čisto priamovstrekových motorov: karbonizáciu pri nízkej záťaži.
P.S: "zle sa Ti to píše": ešteže čestne vyjdeš s farbou von, že si proti koncernu VW zaujatý. ;-)
P.S: "zle sa Ti to píše": ešteže čestne vyjdeš s farbou von, že si proti koncernu VW zaujatý. ;-)
ja sa tym ani netajim... beriem to tak, ze u kazdej znacky sa najde nieco dobre aj horsie, tak to je aj u VW, nie je objektivne trvdit, ze komplet vsetko je zle... iba nema moje sympatie
pre mna to je znacka aut na kazdy den, pracanti ... s tymto nemam problem a kludne by som si VW kupil, ak chces nieco viac to uz u VW nehladam ani v koncerne celkovo... (pre mna nudne a sterilne veci aj ked pouzitelne kazdy den)
pre mna to je znacka aut na kazdy den, pracanti ... s tymto nemam problem a kludne by som si VW kupil, ak chces nieco viac to uz u VW nehladam ani v koncerne celkovo... (pre mna nudne a sterilne veci aj ked pouzitelne kazdy den)
Tak z tých protichodných názorov sa dá vyvodiť, že to nebude úplne najvydarenejší downsizovaný motor v triede (aj by som sa divil, keby ním motor od Kie bol), ale v dnešnej dobe a kontexte ostatných konkurentov (viď 1,5TSI, notabene po pridusení GPF) to asi nebude žiadna tragédia, proste asi taký priemer, len z hľadiska spotreby podpriemer.
Preto som pisal o tej 1.4 lebo ta je najnovsia a ocividne na spotrebe a realnej dynamike (obvykly problem H/K) uspesne zapracovali... aj ked na vykon 150kw nesiaha... Korejci sa snazia, verim tomu ze onedlho donesu aj novu 1.6 minimalne ked sa ´´polepsia emisne normy´´ >:D
Ten Chvalou test je divny. Ak ma jeden motor 140 koni a druhy 205, tak tazko mozu mat do 5000 otacok rovnaky vykon ak druhy ma max vykon niekde v 6000. Fyzika nepusti.
On tam ani realne nic neukazal, sprint z miesta do mozno 100 na okreske je nezmyselne porovnanie. Ved rozdiel vo vykone sa prejavy prave pri rychlej jazde. Na dialnici v 120-180 to bude neporovnatelne. Tiez moze mat obmedzeny vykon na prve kvalty...
On tam ani realne nic neukazal, sprint z miesta do mozno 100 na okreske je nezmyselne porovnanie. Ved rozdiel vo vykone sa prejavy prave pri rychlej jazde. Na dialnici v 120-180 to bude neporovnatelne. Tiez moze mat obmedzeny vykon na prve kvalty...
A ty si ten jeho test aj videl? Lebo presne to iste povedal, ze ten vykonejsi motor sa prejavi az pri vyssich rychlostiach a dynamickej jazde, takze na ocakavatelne typicky bezne vozenie sa ten vykonejsi motor az tak ako vyhoda neprejavi. Neznamena to, ze nepojde lepsie, len jeho prednosti su inde.
A prejavi sa pri beznom jazdeny na stvrt plynu hocijaky vykonnejsi motor? To je co za konstatovanie?
Pre akekolvek auto predsa plati, ze ak jazdis pomaly a defenzivne, tak ti staci slaby motor. >:-[]
Ak uz, ale dynamiku porovnaval, tak v takych podmienkach, aby to malo vypovednu hodnotu. Teda vyssia rychlost nie sprint na okreske 0-80. To mi prislo uplne nezmyselne.
Pre akekolvek auto predsa plati, ze ak jazdis pomaly a defenzivne, tak ti staci slaby motor. >:-[]
Ak uz, ale dynamiku porovnaval, tak v takych podmienkach, aby to malo vypovednu hodnotu. Teda vyssia rychlost nie sprint na okreske 0-80. To mi prislo uplne nezmyselne.
rozdiel naozaj nie je tak velky v nizsich rychlostiach a 40-140 (4s), ale pri 80-180 to uz je priepastnych 10s.
http://www.zeperfs.com/…uel7504-7840.htm
http://www.zeperfs.com/…uel7504-7840.htm
Ada je zase tady
Měli byste také problém: https://www.novinky.cz/…edni-chvili.html
Měli byste také problém: https://www.novinky.cz/…edni-chvili.html
Co viac si priať? Veď to je super, že osud poriešil za neho. Snáď mal dobrú poistku a isto oslavuje.
fOE
ako si tu žijete? :-)
3_diamanty
:yes: ze opat ide o klasicky warm hatch ako tomu tak bolo aj u predchodcu... akurat tentokrat uz nemame v ponuke aj kupatko 3 dverak ale k 5 dveraku warm hatchu miesto trojdveraku pribudol v GT verzii uz "kombik" shootingbrake .... predchodca mi kazdopadne prisiel ci uz ako 3 alebo 5 dverak atraktivnejsi asi aj kvoli tym "kockam ladu" v narazniku ale aj celkovo svojim lookom ..... a predosly ceed sa mi viac pacil aj kabinou s tou stredovou konzolou s displejom integrovanym do nej.... ale chapem.. novy ceed celkovo funguje uz podla inej ( novsej ) sablony .... takze clovek si musi opat kusok zvyknut na zmeny.... ale inak klasicky hatch v 5 dveraku uz u nas zacina byt fakt vidno..takze cakam opat jeho velky uspech aj "u nas doma" ako tomu bolo aj u predchodcu ....
PS: nova corolla sa mi ale celkovo paci viac ako novy ceed dnes uz... a hoc nema nejaku tu "sportovu" GT verziu tak jej najsilnejsia verzia hybridu by bola pre mna dnes uz lakavejsia aj zaujimavejsia a uchopitelnejsia volba za dane peniaze ako tych 150kw v ceede v cistom spalovaku v danej cenovke... aj ked jasne... oba kusky su kazdy o niecom kusok inom :-)
PS: nova corolla sa mi ale celkovo paci viac ako novy ceed dnes uz... a hoc nema nejaku tu "sportovu" GT verziu tak jej najsilnejsia verzia hybridu by bola pre mna dnes uz lakavejsia aj zaujimavejsia a uchopitelnejsia volba za dane peniaze ako tych 150kw v ceede v cistom spalovaku v danej cenovke... aj ked jasne... oba kusky su kazdy o niecom kusok inom :-)
Corolla je úplně jinak zaměřené auto. I když je velice schopné a může být i klidně v nějakých měřitelných porovnání rychlejší, tak je to spíše rychly a úsporný cestak , taková alternativa silenjsich dieselu, kdežto Ceed bude nabízet i trochu Fun faktoru. Na denní užití je Corolla 2.0 i lepší volbou, spotřeba je poloviční , ale zase to není auto s kterým vyjedes jen tak projet si zatáčky a točit motor.. i když zatáčí fakt dobře ;)
U Corolly je to hlavne otazka motorizacie... ak pride (nikto netusi) nejaky silnejsi motor + manual tak chassis ma Corollka v tejto generacii vyborny... skoda, ze japonci tiahnu k CVT a hybridom a nemyslia (az na Hondu a Mazdu zatial) na fundrive...
Corolla by potrebovala 1.5Vtec T. + manual >:D :-!
Corolla by potrebovala 1.5Vtec T. + manual >:D :-!
Však já reagoval na ten 2.0 hsd ;) To auto jezdí dobře , o tom žádná, ale je to jiná koncepce :) Kdyby byla Corolla s benzínovym turbem o 200k tak je to jiná, ale takové nedělají :D
chcelo by to za mna ponuknut v ceede aj nieco ako ta 130kw 1,6tka z tucsonu/sportagu.... lebo 104kw tgdi je mozno uz pre niekoho malo na 1,3 tonovy hatch ale naopak azse 150kw potom uz moze byt az moc a aj kusok uz cenovo nedostupnych... je tam za mna dost velke vykonove aj cenove okno medzi verziou 1,4tgdi a tou vyse 200 konovou GT verziou ...
to je blbost, 20kw z rovnakeho objemu sa moc neoplati... ak raz mas 103kw 1.4 kt ide do 5tis ot ako 150 kw 1.6ka tak to staci...
1.6 130kw zerie aj v Kone atd vela, a pojde zhruba rovnako ako 1.4... pozri si test Kony, tam ten motor nejde nijak zazracne, 130 kw ten real moc neodpoveda...
takze v reale 1.4 103 kw = 1.6 130kw +- a este aj menej zerie, tak na co by tam davali tu slabsiu 1.6 ? Neviem kolkym zakaznikom bude 103 kw malo a 150kw uz moc, krutiace momenty su velmi podobne, takze rozdiel je hlavne vo vyssich otackach, fyzika nepusti... vykon rastie otackami ked krutiak je zhruba rovnaky... takze blud topperko ;-)
1.6 130kw zerie aj v Kone atd vela, a pojde zhruba rovnako ako 1.4... pozri si test Kony, tam ten motor nejde nijak zazracne, 130 kw ten real moc neodpoveda...
takze v reale 1.4 103 kw = 1.6 130kw +- a este aj menej zerie, tak na co by tam davali tu slabsiu 1.6 ? Neviem kolkym zakaznikom bude 103 kw malo a 150kw uz moc, krutiace momenty su velmi podobne, takze rozdiel je hlavne vo vyssich otackach, fyzika nepusti... vykon rastie otackami ked krutiak je zhruba rovnaky... takze blud topperko ;-)
Subik impreza je tiez von z hry a pritom ma tiez skvely chassis... u Toyo este trochu dufam v GRMN...
mne sa dnes uz corolla paci viac ako ceed ... aj svojim zameranim aj dizajnom a nakoniec mozem povedat ze aj kabinou .... proste celkovo mi pride za dane peniaze ako vhodnejsia volba pre mna ... ale samozrejme pisem len z mojho pohladu.... obe auta budu urcite super.... mne kusok vadi ze tento novy ceed by uz kludne mohol byt tak nejak cokolvek nielen ceedom ... kym corolla je nadalej "svoja" a ma ten toyotacky duch stale pekne v sebe co velmi ocenujem a kludne by som si ju dnes uz skusil skor a radsej ako ceed v danom segmente ....
inak suhlasim aj s tym co si pisal vyssie .. ani mne nazivo shootingbrake nepride nijako pekny.. ale skor ako taky balonovity tazkpadnyopadny bodykitom vytuneny kombik s mnozstvom masivnej hmoty ( pred aj za kolesami ) ale celkovo akoby na kratkom razvore .... prisiel mi z nejedneho uhlu aj akysi disproporvny a tazkopadny... tu aj klasicky kombik je podla mna lepsia volba hoc ten samozrejme si v 200 konikoch uz opat nekupime no jo....
inak suhlasim aj s tym co si pisal vyssie .. ani mne nazivo shootingbrake nepride nijako pekny.. ale skor ako taky balonovity tazkpadnyopadny bodykitom vytuneny kombik s mnozstvom masivnej hmoty ( pred aj za kolesami ) ale celkovo akoby na kratkom razvore .... prisiel mi z nejedneho uhlu aj akysi disproporvny a tazkopadny... tu aj klasicky kombik je podla mna lepsia volba hoc ten samozrejme si v 200 konikoch uz opat nekupime no jo....
Corolla je hezká , ale prostě porovnávat dve auta, která jsou konstruována dost odlišné s jiným zaměřením :) Jen stojí +/- podobné ( Corolla je dražší o 100tisic v základu ) a náhodou mají podobný výkon jen z jiného typu pohonu
mat ten polmelon tak urcite dnes uz radsej hybridnu corollu... kym u predchodcu by to bolo naopak.,.. tam by som este asi skor siahol po ceede GT ako po predslej corolle ...
za mna ale ceedu chyba nieco este okolo 110-130kw...pritom toto vykonove pole 80 percent konkurencie v segment vie pokryt ( ci uz golf octavka leon astra focus a pod ) ... ono 150kw je sice fajn.. ale opat to bude predajna kusovka... a 99 percent predanych ceedov bude opat koncit kdesi na 100-104kw ... no jo :'-( ...
za mna ale ceedu chyba nieco este okolo 110-130kw...pritom toto vykonove pole 80 percent konkurencie v segment vie pokryt ( ci uz golf octavka leon astra focus a pod ) ... ono 150kw je sice fajn.. ale opat to bude predajna kusovka... a 99 percent predanych ceedov bude opat koncit kdesi na 100-104kw ... no jo :'-( ...
Ale Ceed má 103 kW to je už úplně stejne jako 110kw . Za polmelon máš sotva 1.8 hsd a ta rozhodně tak dobře jako 2.0hsd nejede. Tady by ti i 100 kW v ceede ve vyšších rychlostech ujelo.
hlobilp
tak kvuli tomuhle "udelatku" bych si zadny auto s timhle sr.cem nekoupil... kteryho dementa napadlo tohle instalovat a ktery dement tohle schvalil... poznal jsem to v P3008 a des bes... proste silenost, uz nikdy vice
Problém je, že dnes si už pomaly ťažko vyberieš športovejšie ladené auto bez fejkového zvuku. Dokonca aj BMW v šesť- aj osemvalcových modeloch púšťa zvuk do reprákov, a taká R6 či V8 to rozhodne nepotrebuje.
miromen
Zajimavy kousek leč na tu 1.6 neslyšim poprve negativa a prakticky stejne jako zde, což je škoda. Nejen nepěkny a otravny zvuk, ale i přes pěkny vykon a i fajn dynamiku, jde zřejmě o docela mdlou motorizaci s par dalšimy neduhy jako větši turbodira a pomalejši reakce na plyn. A nevidim duvod, proč by měla tahle 1.6 při 130 na 6st točit 3500ot , kdyby měla alespoň přijemnějši a meně otravny což nutně nemusi znamenat upozaděnějši zvuk tak by se s tim dalo žit.
Myslim si, ze to bude mat suvis jednoducho s emisnymi normami. Uz som pocul kritiku aj na 1.6Puretech 165kw, ze to akosi nejde na ten vykon. Bud je to nejaka psychologicka hranica, ze clovek od vecsieho vykonu akosi tak automaticky caka lepsiu dynamiku, alebo je to fakt kvoli normam priskrtene. A lepsie to uz asi ani nebude. Na strane druhej mal som 96kW 1.2 a isla paradne. Pytal som sa co sa zmenilo, ked tam strcili GPF, ci nedoslo k poklesu vykonu, kedze som nemal moznost na tom este jazdit. Odpoved bola, ze pocitovo necitit rozdiel, tak fakt je to tazko povedat. Tiez podobna debata pri kodiaqu 2.0tdi 140 vs 110kW. Ten vykonejsi proste nejde o moc lepsie (aj ked to moze byt prave vahou).
Někde jsem viděl video te 1.6 a s dynamikou problem neni spiš ten popisovany projev. Taky zaleži do jake miry jsou ty neduhy negativni a jak moc by to vadilo. Třeba třivalcovy 1.5EB ma rychle reakce, malou turbodiru, jednička snad vubec nepřidušena, prostě velice fajn, ale zas je u něj otazna dynamika.
sucasne R3 su uz dost na vysokej urovni a co popisujes sa u 1.2 vzhladom k svojmu vykonu sprava obdobne a hlavne tieto male motory sa velmi radi a lahko vytacaju. V dvoch rozdielnych autach, rovnaky motor, dynamika rovnaka, ale dojem rozdielny. Napriklad v 3008 ma clovek dojem, ze ten motor az tak nejde - je to ale lepsim odhlucnenim a inym vnimanim rychlosti. Akonahle vsak clovek vezme stopky, zisti, ze to ide rovnako. Avsak novu 1.6 som este nejazdil, ale ako vravim kritiku v 508 som uz pocul. Aj ked nejaky faktor nezabehnuteho motora byt mohol, ale skor tie podobne reakcie - vzhladom na vykon clovek caka viac.
najviac na pocitovo vnimanej dynamike robi reakcia na plyn a chut ist do otaciek... este odhlucnenie dokaze celkom miast pocity, ak nieco huci a graduje intenzitou aj frekvenciou (nebodaj lubozvucne) tak clovek to vnima pozitivnejsie ako napr moc nenapadny ci utrapene znejuci motor...
Ten motor má slabý krouťák - jen 265nm - spolu s přísnými emisemi to asi dělá tu mdlou dynamiku. Neznám navíc tu křivku náběhu. To maximum je srovnatelné třeba s 1.5 TSI 110kw. I 1.4 z vlastní stáje se 103kw má 242nm. Třeba takové Polo GTI má 200k a 320nm, což i bez znalosti průběhu značí že se tomu bude chtít trochu víc :)
problem tohto motoru je okrem ineho aj spotreba ... podobne vykonne konkurencne turba to dnes davaju uz v reale aj o liter menej ... takyto "top" ceed by si za mna zasluzil uz celkovo lepsi a vyspelejsi motor ako tento x rocny kusok ktory aj spotrebou v praxi je nadalej zrut jak svina ....
Tech 3500 rpm pri 130 km/h je blbost. Ceed 1.4 T-GDI toci necelych 3000, takze tohle by nedavalo smysl. Nechal jsem si to overit, potom sem hodim vysledek.
Tak potvrzeno, autor neumi odecitat otackomer. Pri 140 km/h tacho toci na sestku 3250rpm,
Na YT jsem našel akorat předchudce a tam je to cca 3500ot při 140km/h
Tohle info je potvrzeno majitelem Proceedu GT.
Už tady jednou byl trapas ohledně otáček při 130 km/h, a to u Astry 1.6T. Proceed 1.6 T-GDI podle videí točí při 130 km/h tacho cca 3.000 otáček, možná lehounce pod. Pochybuju, že by to u Ceeda GT bylo jinak.
webpaja
...při pohledu na reálné ceny bych zřejmě při koupi kolem 500-600k dal přednost Cedníku, v provedení Proceed před evropskou konkurencí. Když se podívám na ceny a výbavy Scaly oproti Proceed, tak bych si neuměl sám obhájit proč nevzít 1,4turbo cedník.
Navíc je mnohem méně banánovitější než CLA SB, naživo je to sice trochu tlouštík, jenže má něco do sebe.
O tom, jak mnohem lépe působí než i30 ani nemluvím.
Navíc je mnohem méně banánovitější než CLA SB, naživo je to sice trochu tlouštík, jenže má něco do sebe.
O tom, jak mnohem lépe působí než i30 ani nemluvím.
Hm... proč zrovna Scala jakožto konkurent pro kombíkový Proceed, tuplem v cenách 500-600?
Namátkou... Focus Combi ST-Line 1.5EB 134kW je za 565t ceník...
Namátkou... Focus Combi ST-Line 1.5EB 134kW je za 565t ceník...
Tak neviem, aké sú výbavy u vás, ale čo som zbežne pozeral u nás nový Focus, tak aj v ST-line by toho potreboval priplatiť dosť, kdežto Ceed vo verzii GT je úplne komplet, okrem farby by som nepriplácal jedinú položku. Nehovoriac o motoroch, aj keď tá 1,6ka nebude na svoj výkon žiaden zázrak, stále má o 16 kW a hlavne o valec viac, ako Focus.
O 16kW víc má, ale rozdíl v maximálce je třeba 8km/h. Nejel jsem ani jedním, tak jsem jen tak hodil Focus do placu... určitě je to lepší konkurent než Scala, ne? :-)
Scala za 550k s menší výbavou a tedy pár kw navíc.
Scala je úplně jiný typ auta. Nevím jakých 550, 524.900 je 1.5TSI Style DSG, Style MT bude za 485, Ambition MT bude 430.
Scala má porovnatelný zavazadelník i prostor. kategorizace do tabulek je fajn, já bych ji třeba řadil do výběru právě proti Proceed. Normální HB mě neoslovuje.
ProCeed v automatu je za akčních 645t s tou 1.4T, Scala s DSG je 524t. To je 120t rozdíl, který se se slevami spíše zvětší než zmenší.
Chápu že by se Scala dala narvat výbavou za dalších 100t, ale nedává mi to smysl. Smysl mi dává Scala Ambition 1.5TSI MT za 429t, po slevě pod 400... k tomu pár paketů (vyhřívané sedačky, litá kola apod.)... maximálně za 450.
Chápu že by se Scala dala narvat výbavou za dalších 100t, ale nedává mi to smysl. Smysl mi dává Scala Ambition 1.5TSI MT za 429t, po slevě pod 400... k tomu pár paketů (vyhřívané sedačky, litá kola apod.)... maximálně za 450.
1.5 TSI s MT nebude ne ? Takže je ta cena s DSG nejnižší možná pro ten motor.
Proceed GT 1,6 204k M/T: 24790 eur
vo výbave: full LED, 18" disky, autoklíma, cúvacia kamera, vyhrievané sedadlá i volant, navigácia, 8" infotainment, bezdrôtová nabíjačka, JBL audio...
Focus kombi ST line 1,5EB 182k M/T: 23190 eur
full LED: 1155 eur, 18ky 615 eur, autoklíma 265 eur, cúvacia kamera 425 eur, vyhrievané sedadlá+volant 475 eur, navigácia+prémiové audio+8" infotainment 615 eur...
Teda podobne vybavený Focus je výrazne drahší. Samozrejme je tu možnosť kúpiť si to auto holé a bude lacnejšie, ale kto také dnes kupuje?
vo výbave: full LED, 18" disky, autoklíma, cúvacia kamera, vyhrievané sedadlá i volant, navigácia, 8" infotainment, bezdrôtová nabíjačka, JBL audio...
Focus kombi ST line 1,5EB 182k M/T: 23190 eur
full LED: 1155 eur, 18ky 615 eur, autoklíma 265 eur, cúvacia kamera 425 eur, vyhrievané sedadlá+volant 475 eur, navigácia+prémiové audio+8" infotainment 615 eur...
Teda podobne vybavený Focus je výrazne drahší. Samozrejme je tu možnosť kúpiť si to auto holé a bude lacnejšie, ale kto také dnes kupuje?
fordy boli u nas vzdy predrazene.... ael ich cenova politiak sa im uz pomaly ale isto zavina obracat chrbtom... vid napriklad v rusku uz tento rok ford aj skonci s vyrobom a prdajom osobynch aut... a hadajme preco... no prave kvoli tomu ze predavat nepremiove kusky za premiove ceny donekonecna fungovat vo svete nemoze... som zveddavy ako na tom bude ford aj inde o paer rokov... lebo v nezavidenia hodnej pozicii nebol len v rusku ale je aj inde vo svete az na par vynimiek ( usa. kanada a pod )
Dražši rovna se automaticky předražene ? Ty si obyčejny teoretik. Že jsou nějaka auta ze stejne třidy ještě nemusi znamenat, že obě jsou na tom co se nakladu na vyrobu stejně.
Dtto třeba u té Scaly. Jak píšu, cedník je pro mě poprvé reálně v těchto cenách srovnatelný a šel by na finálový rozstřel.
rozdiel 16kw predsa nie je nic neporovnatelne ... navyse ako pise emel v realnej dynamike je to este tesnejsie a auta su v tomto plne porovnatelne .... a na pocet valcov kto ich ma viac sa dnes uz pri porovnavani tiez nehra.... je to v tomto smere jedno.... je potom uz je len na kupcovi ci uprednostni viac alebo menej valcov za danu sumu pri podobnej dnamike .... co mi vsak zavana kusok uz "archaizmom" tu je motor... za mna ako pisem vyssie by so novy ceed zasluzil uz aj novy "top motor" .... s mensou spotrebou a lepsou celkovo dynamikou ... navyse konkurencia dokaze dnes uz pr idanom vykone lepsie zrychlenie... menisu spotrebu a aj celkovo lepsie motorove vyzitie.... mne pride ze najlepsi na nvocom ceede GR je podvozok... uz ale motor ci riadenia nadalej zaostava ... a ani pekna farba auta to neskryje... auto na mna posobi zaroven hodne "nenazivne" a nudne ak zvazime ze toto je GT verzia tak aj napriek tej testovanej "atraktivnejsej" farbe je nadalej na pohlad docela "nudne"... ake asi potom bude v takej ciernej ci sedej... ved to bude uz uplne neviditelne getecko ... za to predosly ceed GT aspon dobre vyzeral ked uz nic ine... ale tento novy zlepenec je uz vsetko mozne len atraktivne uz nie je a zerie jak prasa aj nadalej... proste nadalej to asi bude kusovka co je skoda... lebo v tychto cenovych vodach to uz nemuselo oapt takto dopadnut a auto kludne mohlo mat uspech ako octavka RS alebo golf GTI... ale s takymto ( opat nepodarenym ) pristupom ku GT-cku to fakt nejde... ;-\
Jak píšeš o motoru a podvozku, tak vycházíš z čeho? S čím jsi porovnával?
To je právě to, že neporovnaval, a vsadím boty, že s ním ani nejel, ne .. on v něm ani neseděl a možná ho naživo ani neviděl...
Ako je u Teba typické, v jednom príspevku úplne poprieš to, čo píšeš v inom. Hore voláš po nejakom výkonovom medzistupni medzi 103 a 150 kW, lebo 103 je málo a 150 už príliš veľa a tu napíšeš, že motory líšiace sa o 16 kW sú plne porovnateľné. To je jeden z dôvodov, prečo Ťa nemôže nikto brať vážne. ;-)
Proceed je někde mezi liftem a kombíkem, kufrově podobně. Ficus mě nějak neoslovuje.
popravde uz prave novy ceed mi je tak nejak "lahostajny" kym jeho predchodca mal svoje caro a vyslovene pacil sa mi.... ale tento novy ma nejak nazaujima uz tak ako som cakal ze bude .... a toto GT bude zase podla mna "nepredajna" kusovka co je opat skoda lebo potencial tu je len to treba inak uchopit cele.... a ist na to inak ako len zlepit podla sablony par dielov ( motor kasnu a pod ) s tym ze ako celok to vsetko zapadne do seba... mozno na papieri aj zapadne.. ale zakaznik v reale dnes uz chce aj nieco viac ako len skladacku podla sablonu a teda chce aj v tomto pripade u GT mat nizsiu spotrebu, atraktivnejsi dizajn, lepsie riadenie, lepsiu odozvu na plyn, nizsiu hmotnost a pod.. a tu ceed GT vlastne v tomto neprevysil opat ani predchodcu co potvrdzuju okrem ineho aj defakto rovnake "chyby na kraase" ako pri predchodcovi .... a tym nemyslim opat len a ten pazravy motor a vyssiu spotrebu....
Když už konečně Kia začala dělat auta, tak se odvracíš >:D
Zcela upřímně...tady píšeš o nudě a sterilitě a když jsi měl vytáhnout svoje peníze, tak jsi zvolil to nejnudnější na trhu. Tedy Kia jde evidentně správnou cestou ;-)
Zcela upřímně...tady píšeš o nudě a sterilitě a když jsi měl vytáhnout svoje peníze, tak jsi zvolil to nejnudnější na trhu. Tedy Kia jde evidentně správnou cestou ;-)
To je ale zase blabol - jako vzdy v tvem podani. Zajdi si do KIA zeptat se na poptavku. Objednavky na Proceed prevysuji klasicky hatchback. Kombiku se pochopitelne objednava nejvic.
×
Sdílení komentáře
×
Inak ma celkom prekvapuje, prečo niekto trvá na SW oproti Proceedu, jednak SW vyzerá úplne konvenčne a ničím nevyniká oproti konkurencii, na rozdiel od Proceedu, naviac ani praktická stránka nie je moc argument, Proceed má len o pár litrov menší kufor ako SW a so svojimi 594 litrami stále predčí viaceré štandardné kombíky v triede.