Souhlasím s tím nešťastným designem. Rozumím tomu, že v rámci snižování Cx jsou zrcátka nežádoucí. Ale proč to nevyřešili podobně jako Porsche u Taycanu? Tam schovali kamery přímo do blatníků a auto nehyzdí žádné packy jako u etrona.
Souhlas, jen si myslím, že objektivy těch kamer můžou mít námrazu také, stejně tak se na objektiv může dostat voda při jízdě v dešti. A také bude nutné objektivy čistit od špíny - nebo snad budou mít své vlastní stěrače s ostřikovačem ?
Podle mne je největší problém v tom, že u zrcátka člověk mírnými pohyby hlavy, změnou úhlů pohledu, získává prostorovou orientaci, což u kamer nelze. Za mne jsou kamery úplná hovadina za spostu nákladů navíc.
Zvyknout se na to určitě dá a má to spoustu výhod (v zimě nemusíš zbytečně ztrácet čas rozmrazovánim zpětnejch zrcácek, o něco lepší aerodynamický koeficient, směle se můžeš vrhnout do
italských, supertěsných uliček, kapky vody ti nebudou zhoršovat situační povědomí atd.)
ale taky docela podstatné nevýhody - statický výstup z kamery, nemůžeš měnit úhel pohledu.
Osobně se mi (v globálu) tyhle fičury zajídají čímdáltím víc - Všechny ty adaptivní tempomaty, BLIS, hlídání pruhů, automatické brždění, automatická převodovky a ostatní ***čárny. Většina řidičů
se rázen stává znuzenými cestujícími - málokterý nechá obě ruce na volantu a pravou nohu připravenou k okamžité reakci. Těm pak trvá klidně 2 vteřiny navíc, než jim to doteče ze sedinky do hlavy............... a to už je pjůser často na světě :(
Ať žije old school s fofrklackem a 300 koní bez asistentů
Suhlasim, na vsetko sa da zvyknut. Ja si na Scenicu zvykam v dazdi na jazdu bez vonkajsich spatnych zrkadiel :-) Vidno len diodu na signalizaciu auta v slepom uhle. Otazka skor je ina, ci vobec tie kamery bolo treba takto umiestnovat a nestacili kamery umiestnene dizajnovo citlivejsie.
"Proč to dělat jednoduše, když to jde složitě". Časem se dočkáme auta, které místo čelního okna bude mít displej, kam se bude promítat obraz z přední kamery.