Zatímco mladoboleslavská automobilka ještě stále váhá nad stvořením ostré Škody Scaly RS, úpravci už se dali do práce a pomalu začínají se zvyšováním výkonu sériových modelů.
Taky si myslím, že to nic neprepisuje a pokud se to před návštěvou servisu odpoji tak podle me nemůže nikdo nic poznat.
BTW do jakého konektoru se to v motoru připojuje?
Měl jsem pár upravených aut (SW i HW) a u žádného mi nešla při obdobné jízdě na stejných každodenních trasách spotřeba nahoru. Ale u všech více či méně dolů. Připisuji to několika faktorům:
1) S upraveným motorem člověk nemusí tolik řadit, protože motor má proti neupravenému základu ve stejných otáčkách lepší parametry (jízda v zátěži, do kopce, akcelerace).
2) Úpravci hledí hlavně na výkonové parametry, ale už ne třeba tak na průběh křivek, kdy se pak z klidně z motoru s velmi plochým (a zaříznutým) momentem, který je uživatelsky příjemný, stane motor s výraznou špičkou točivého momentu, který je pak obecně méně "příjemný". Dále neřeší životnost, emise atd.
3) S výkonnějším motorem se dají lépe přeskakovat kvalty, což má na spotřebu významný vliv. U 6 MT třeba běžně 3 a 5.
Jo taky si to říkám. Snad je problém že eko režim snižuje výkon a testy spotřeby asi probíhají při standartním výkonu motoru. Tj výrobci by spotebu mohli snížit taky, ale za cenu nižšího max. výkonu. Ovšem jen hádám
Přesné čísla nevím, ale mnoho VW motorů má v reálu opravdu více (cca 10-20kW) než na papíru, kde jsou nižší čísla schválně, aby se lidé vešli do levnějšího tarifu pojistky nebo silniční daně.
Mám na mysli převodovku a spojku, Pokud vím tak 1,0TSi má převodovku dimenzovanou do 200Nm ( samozřejmě s nějakou rezervou ) a 1,5 TSi a 1,6 TDi do 250 Nm. Může to znamenat podle jízdního stylu významné zkrácení životnosti.
Jak automobilky, ktere vali do ladeni spotreby a emisi miliony EUR maji udajne vyrazne horsi vysledek sveho snazeni, nez "par typku z garaze"....
Ze to nikoho v tech automobilkach nenapadlo si zaplatit jednoho dva profiky, a hned maji minimalne 10% na spotrebe dolu (coz pri soucasnych limitech CO2 jsou usetrene miliardy EUR)....
To teda, hlavně pro někoho, kdo řídí jen Škodovky mu nebude chybět ani lepší ovladatelnost a podvozek :D Jinak kufr a prostornost je u Scaly samozřejmě lepší....
Když mají motory TSI o 20kw více v reálu? Takže litr bude mít 136kw a jednapětka 151kw ? No to při té váze podrtí všechno na silnici... jen bacha, aby na našich cestách neodlítla v té rychlosti zadní náprava, ta tak perfektní není :D