První úpravci již nabízejí tuning Škody Scala, malá krabička přidá až 29 koní
Zatímco mladoboleslavská automobilka ještě stále váhá nad stvořením ostré Škody Scaly RS, úpravci už se dali do práce a pomalu začínají se zvyšováním výkonu sériových modelů.
Mezi prvními se objevila třeba i německá tuningová společnost DTE-Systems, která připravila svou plug&play krabičku PowerControl pro modifikaci tří benzínových a jednoho naftového motoru pod kapotou Škody Scala.
Pokud připojíte zařízení k základnímu motoru 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 175 Nm, získáte navíc až 17 kW (23 k) a 35 Nm točivého momentu. Při kombinaci s výkonnějším litrovým motorem o výkonu 85 kW (115 k) s točivým momentem 200 Nm lze získat dalších 16 kW (22 k) a 35 Nm točivého momentu.
Nejvyšší nárůst výkonu, 21 kW (29 k) a 58 Nm točivého momentu, však následuje po připojení zařízení k motoru 1.5 TSI, který v základu nabízí 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm. Naopak lehce zklamaní možná budou majitelé naftových motorů 1.6 TDI o standardním výkonu 85 kW (115 k) s točivým momentem 250 Nm, kteří si polepší jen o 14 kW (19 k) a 40 Nm točivého momentu.
Krabička však nepomáhá jen se zvyšováním výkonu, ale měla by umět pomoci i se snížením spotřeby. Nabízí totiž jízdní režimy Sport, Dynamic a Efficinency, ze kterých si může řidič vybrat pomocí tlačítek + a - přímo na zařízení. Za příplatek je však možné volit jízdní režimy i pomocí speciální aplikace pro mobilní telefony.
Úpravce navíc nabízí i zařízení PedalBox, které by mělo zlepšit odezvu plynu a u modelu 1.5 TSI by mělo snížit čas akcelerace z 0 na 100 km/h až o 10 %. Standardní Scala 1.5 TSI přitom tuto disciplín zvládá za 8.2 sekundy.

DTE Systems nabízí zařízení PowerControl ve dvou variantách – klasické PowerControl a PowerControl X. Standardní zařízení vyjde na 489 Euro (cca 12.500 Kč) a nabízí dva volitelné programy se sedmi úrovněmi výkonu, postrádá však úsporný režim Efficiency a spotřebu tak srazí nanejvýš o 10 %. PowerControl X sice stojí 599 Euro (cca 15.300), nabízí však možnost propojení s mobilním telefonem, tři volitelné programy (včetně úsporného Efficiency) se sedmi úrovněmi výkonu a snížení spotřeby až o 15 %. PedalBox pro zlepšení odezvy plynového pedálu vyjde na 229 Euro (cca 5.900 Kč), při pořízení v sadě s PowerControl X však cena klesá o 50 Euro (1.300 Kč).
Před pořízením a instalací podobného zařízení je však potřeba si uvědomit, že se vystavujete riziku ztráty záruky. Na to ostatně upozorňuje i sám prodejce, který se tak chrání před případnými právními problémy ze strany nespokojených zákazníků.
Pokud tedy nechcete nic riskovat, možná se vyplatí počkat, zda Škoda nakonec nepředstaví Scalu i v ostrém provedení RS. Jako inspirace by přitom mohl posloužit původní koncept, pojmenovaný Vision RS Concept, který disponoval hybridní pohonnou soustavou o celkovém výkonu okolo 245 koní.