Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První úpravci již nabízejí tuning Škody Scala, malá krabička přidá až 29 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 10. 6. 2019
67
21
Zobrazit náhledy (67)
Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala

Zatímco mladoboleslavská automobilka ještě stále váhá nad stvořením ostré Škody Scaly RS, úpravci už se dali do práce a pomalu začínají se zvyšováním výkonu sériových modelů.

Mezi prvními se objevila třeba i německá tuningová společnost DTE-Systems, která připravila svou plug&play krabičku PowerControl pro modifikaci tří benzínových a jednoho naftového motoru pod kapotou Škody Scala.

Pokud připojíte zařízení k základnímu motoru 1.0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) s točivým momentem 175 Nm, získáte navíc až 17 kW (23 k) a 35 Nm točivého momentu. Při kombinaci s výkonnějším litrovým motorem o výkonu 85 kW (115 k) s točivým momentem 200 Nm lze získat dalších 16 kW (22 k) a 35 Nm točivého momentu.

Nejvyšší nárůst výkonu, 21 kW (29 k) a 58 Nm točivého momentu, však následuje po připojení zařízení k motoru 1.5 TSI, který v základu nabízí 110 kW (150 k) a točivý moment 250 Nm. Naopak lehce zklamaní možná budou majitelé naftových motorů 1.6 TDI o standardním výkonu 85 kW (115 k) s točivým momentem 250 Nm, kteří si polepší jen o 14 kW (19 k) a 40 Nm točivého momentu.

Krabička však nepomáhá jen se zvyšováním výkonu, ale měla by umět pomoci i se snížením spotřeby. Nabízí totiž jízdní režimy Sport, Dynamic a Efficinency, ze kterých si může řidič vybrat pomocí tlačítek + a - přímo na zařízení. Za příplatek je však možné volit jízdní režimy i pomocí speciální aplikace pro mobilní telefony.

Úpravce navíc nabízí i zařízení PedalBox, které by mělo zlepšit odezvu plynu a u modelu 1.5 TSI by mělo snížit čas akcelerace z 0 na 100 km/h až o 10 %. Standardní Scala 1.5 TSI přitom tuto disciplín zvládá za 8.2 sekundy.

360p720p

DTE Systems nabízí zařízení PowerControl ve dvou variantách – klasické PowerControl a PowerControl X. Standardní zařízení vyjde na 489 Euro (cca 12.500 Kč) a nabízí dva volitelné programy se sedmi úrovněmi výkonu, postrádá však úsporný režim Efficiency a spotřebu tak srazí nanejvýš o 10 %. PowerControl X sice stojí 599 Euro (cca 15.300), nabízí však možnost propojení s mobilním telefonem, tři volitelné programy (včetně úsporného Efficiency) se sedmi úrovněmi výkonu a snížení spotřeby až o 15 %. PedalBox pro zlepšení odezvy plynového pedálu vyjde na 229 Euro (cca 5.900 Kč), při pořízení v sadě s PowerControl X však cena klesá o 50 Euro (1.300 Kč).

Před pořízením a instalací podobného zařízení je však potřeba si uvědomit, že se vystavujete riziku ztráty záruky. Na to ostatně upozorňuje i sám prodejce, který se tak chrání před případnými právními problémy ze strany nespokojených zákazníků.

Pokud tedy nechcete nic riskovat, možná se vyplatí počkat, zda Škoda nakonec nepředstaví Scalu i v ostrém provedení RS. Jako inspirace by přitom mohl posloužit původní koncept, pojmenovaný Vision RS Concept, který disponoval hybridní pohonnou soustavou o celkovém výkonu okolo 245 koní. 

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

a nakoniec
| 18. 6. 2019
ten trojhrnek vydrží nie 100tisíc km ale 30 :D :D
Re: Re: Re: Super
| 11. 6. 2019
Připojuje se to na 2 místa (jedno je myslím kontrola tlaku). Každé auto to má trochu jinde. Viz https://www.youtube.com/playlist?…
Re: Re: Super
| 10. 6. 2019
Taky si myslím, že to nic neprepisuje a pokud se to před návštěvou servisu odpoji tak podle me nemůže nikdo nic poznat.
BTW do jakého konektoru se to v motoru připojuje?
Re: Zajimave
| 10. 6. 2019
Měl jsem pár upravených aut (SW i HW) a u žádného mi nešla při obdobné jízdě na stejných každodenních trasách spotřeba nahoru. Ale u všech více či méně dolů. Připisuji to několika faktorům:

1) S upraveným motorem člověk nemusí tolik řadit, protože motor má proti neupravenému základu ve stejných otáčkách lepší parametry (jízda v zátěži, do kopce, akcelerace).
2) Úpravci hledí hlavně na výkonové parametry, ale už ne třeba tak na průběh křivek, kdy se pak z klidně z motoru s velmi plochým (a zaříznutým) momentem, který je uživatelsky příjemný, stane motor s výraznou špičkou točivého momentu, který je pak obecně méně "příjemný". Dále neřeší životnost, emise atd.
3) S výkonnějším motorem se dají lépe přeskakovat kvalty, což má na spotřebu významný vliv. U 6 MT třeba běžně 3 a 5.
to zacinaj
| 10. 6. 2019
clanky o tunerech boleslavskyho hnoje?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku