Koupen jako novy!!! Takovych prikladu je spousta. X5 F15 mi po trech letech a 160kkm udelala rozdil cca 30% oproti realne kupni.
Tedy nic moc to nevypovida.
v rámci FL museli na podvozku zapracovat. Já jel ASX tak před 3 lety a to byl prostě kostitřas. Na běžných nerovnostech které jiná auta vyhladí to drncalo a na větších mlátilo.
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
Teda nevím, jestli je to o tom koumákovi na mně, ale zeptej se v Nissanu a Renaultu, kolik měnili 1,2TCe v záruce. Jasně, že výrobce primárně nedělá motor, aby ho měnil v záruce, ale občas se něco nepovede, vyrobí relativně poruchový motor a pak to tak dopadá.
Já měl štěstí na prodlouženou záruku na 4 roky, protože umřel po 3,5 letech a 76 tisících.
Ještě nějaké invektivy?
Je to cca měsíc, co si ASX pořídil jeden můj známej. Řekl bych, že docela typický příběh. Dlouhá léta jezdil v C4 první generace a říkal mi, že na důchod chce novou Toyotu, nejspíš Yarise. Nakonec tedy koupili krátkýho Aurise 1.6. To bylo 2016. No a právě nedávno jsem ho potkal v ASX a nedalo mi to se nezeptat : PROČ ? A odpověď - nj, Toyota je skvělá, ale už jsem chtěl něco, do čeho se líp nasedá.
Každej máme svý důvody. Tady vidíš příklad evidentně nenáročnýho řidiče, který uvažuje jiným způsobem než my. A ona je vlastně takových většina, to my jsme minorita. Ani mně ASX smysl za tu cenu nedává, ale důvodem proč ne Dustera pro takového člověka klidně může být cejch značky Dacia. Já lidem hodně naslouchám a o jejich informovanosti ohledně aut mám velice nízké mínění.
PS: Perlička ze včerejška. Projížděl jsem si Kodiaqa 2.0 TDI 4x4 DSG LaK (ceníkovka cca 1.2 mega) a to, co tam dělaj madla dveří, tak to je kolosální ostuda. To se pak může cítit jako pán i majitel ASX za třetinovou cenu. :D
Atmosfericky motor ma vykonovou spicku jinde nez turbo. Kdyz chces jet ostreji, je potreba ho tocit az na doraz. Ze by nejel vic nez 80 je hloupost. https://www.youtube.com/watch?…
Kazdy to vidime trochu jinak, proto mame kazdy jine auto. Manza hodne premyslela, jestli ma ASX v tom autosalonu nechat nebo ne. Na ***cky kolem komina se nepotrebuje zadna extra vybava ale i tak tam neco bylo, nevim, koberce, senzory parkovani, je to vec dohody preci.
Ja proste evropsky auta nemusim a to je pro mne dost klicove. Taky nechci SS, DPF a turbo a tim se vyber dost zuzuje. Proti ASX byla tenkrat v uvaze Mazda 3. Tohle nove ASX s blbuvzdornym atmosferickym motorem a man. by pro mne bylo dost atraktivni nabidkou tedy kdybych si nemoh dovolit zase PHEV
Propad ceny možná, servisní náklady možná (to nám prodejce dost vyzdvihoval a nemám důvod mu nevěřit, co by se tam taky mělo pos...t :D), ale totální holátko stojí 400 tisíc, při trochu vybaveném autě jsem skoro na 0,5m a když chci, aby nějak vypadalo, leze to přes tu magickou hranici 500 tisíc (včera jsme to zkoušeli konfigurovat).
Na schopnosti auta je to prostě hodně, za to, že akorát docela dobře tlumí nerovnosti. Vše ostatní zvládne konkurence levněji,lépe, nebo obojí. Duster není horší a je o dost levnější a aktuálně se kolem 0,5m dá sehnat třeba Kadjar, nebo končící Kuga, která je ve všem, včetně toho podvozku a ovladatelnosti o level dál. Uvidíme, co přinese facelift....
No, druhou generaci Dusteru jsem nejel, ale několik nových Renaultů ano. U ASX jsem se schválně nechal svézt vzadu a podotýkám, že na hodně ošklivé cestě, kde nejedna Škodovka mlátí torzkou jak zběsilá :D a jak výše píšu, žádné pazvuky ani rány do podvozku, známé od dost aut mainstreamu této cenové se nekonaly. Odhlučnění jsem mohl otestovat jen na okresce a tam udýchaná 1.6 víc, než 80km/h nejela :D Takže pokud jsi měl tu "čest" po dálnici, nemohu soudit... ale ani ti ten zážitek nezávidím :D Ad pohodlí - sedačky byly taky hodně obyčejné a tady auta od Renaultu mají jasně navrch, tedy i Dustera.
Řekl bych, že to tlumení nerovností je snad jediné pozitivum auta, ale při pohledu na cenovku mi to nedává žádný smysl.
...je zrejme jediny, ktereho ASX dosahne. To, ze je vekove obstarozni by nevadilo ani tak, jako jeho zaostalost a nepohodli i proti kdysi vysmivane Dacii. Mitsu je smazano Dusterem a zadupano do dustu.
Vzyvani CVT je pak jen usmevnou teckou za nejlowcostovejsim SUV od vyrobce Galanta, Sigmy, 3000, Pajera... Sesup, ktery nema obdoby.
ASX
meli sme asx 1,6 doma skoro tri roky a souhlasim, ze to auto neni na dalkove cestovani, ale na primestske priblizovadlo. Predjizdet s nim se skoro neda, ale na nakupy a pojizdeni mezi vesnicema jak rikas uplna pohoda.
Co mi ale prineslo sok, byl pad ceny auta. My kupovali bile holatko v 2/2015 za nejakych necelych 369K. V 11/2017 jsme ho davali protiuctem za PHEV a dostali za nej 285K To je 33 mesicu jezdeni za 84 tis. bez jakehokoliv pridaneho nakladu. Ani na garancku sme ho nedavali, olej umim vymenit sam a auta nepojistuju od sametu a nic jineho na maly najezd nebylo treba. To auto tedy vyslo mesicne na 2500 korun, za ty prachy zadny operak neni. Moc by mi zajimalo, jestli se totez da udelat na jine auto tehle kategorie. Mozna ano, nehadam se.
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
Beru že ta 1.6SCe může kupcům Dusteru chybět. ASX s tou 1.6 bylo myslím pod 400t, pak fajn, za tu cenu je nějaký pětikvalt v pohodě. Otázka je, co udělá s cenami facelift.
No, nedalo nám to a s Mikesusem jsme se po těchto ódách na ASX některých uživatelů dnes odpoledne vypravili a jedno si půjčili, je to dosluhující generace, tedy verze předfaceliftem, jak je u Mitsu zvykem :D
Jeli jsme jedinou nabízenou verzí 1.6 s asi 116k 4x2 a MT v nejvyšší výbavě.
Předně chci říct, že auto jako takové má svá pozitiva. Není to interiér, který vypadá jak z Lanceru z roku 97 (ovladače jsou stejné ne? řadička taky, polovina interiéru odolává zubu času jako takový skanzen 90tek), ale volant byl příjemný do ruky a grafiku přístrojů se snaží dohnat 90tkový dojem někde na úrovni koncernu z roku 2010, takže to je fajn. Prostornost ucházející, já bych se svými 188cm vzadu cestovat nechtěl, né dele, než bych musel, kufr ucházející. Mladá rodina s jedním dítětem to přežije, důchodci, co občas převezou něco jistě ocení možnost dvojité podlahy a nebo vyjmutím zvětšení objemu k 500 litrům.
Jízda : Nejdříve jsem seděl vzadu a schválně se nechal svézt po hrbolaté silnici a tady je asi největší plus, že auto slušně tlumí nerovnosti, nikde nic nebouchá a nemlátí. Když jsem pak řídil, podvozek byl možná trochu uskákaný, ale jinak velmi dobře zmáknutí na poměry této třídy aut.
Ale motor.... to je tragédie... ani v okreskových rychlostech se mu do kopce prostě nechce, točit nemá smysl, nic se neděje. Řízení a kulisa řadicí páky je solidní, není to Ford ani Mazda, ale lepší než Renault. Ta jednašestka může jezdit hezky v nějakém nízkém Lanceru, když tam pojedu sám, ale představa s tímhle jet s rodinou na dovolenou....
Suma sumárum? Umím si představit, že si ASX vezme někdo, kdo málo jezdí a chce vyšší auto pro 2-3 lidi na jízdu mezi dvěma městy, popřípadě po městě, občas na chalupu, ale připojovat se s tím na dálnici v provozu bych nerad.
A teď se dostávám k tomu nejhoršímu a to je cena. Takto ASX začíná na 390 tisících v základu, což je opravdu holátko a když chci alespoň nějak vybavenou verzi, jsem skoro na 0,5 milionu a to je dost za obstarožní
interier je v praxi hodne robustny ale zaroven priestranny a ucelny... prehladne budiky... velky a za mna vyborne vsadeny displej ( ja az tak zase nemusim zrovna nejake dolepene vrzgajuce tablety ).. a mam radsej prave taketo az by som povedal ze "koncernovo" vsadene displeje priamo do stredovej konzoly ... volant je podla mna ok.. aj sirka kabiny.... a aj sedacky su uz dnes lepsie ako kedysi...takze kto nemal pred tym predosle auto nejaku X3tku v kozi ten podla mna nebude mat ziadny psychologicky ani vizualny problem s touto "klasickou" kabinou...
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
navyse tento ( predpokladam ze uz definitivne posledny :D ) facelift vydrzi tak este mozno 3 roky a potom pride uplne nove ASX ( a hadam uz aj v hybride ) takze asi si zratali ze davat tu 6M nemalo relevantny zmysel.. ved napriklad 4kolka ma stejne len automat... takze manual mas len pre dvojkolku... a potom su aj taki ktori kupia zase automat v dojkolke
ved aj 5M sa da sprevodovat tak ze auto pritom vobec nemusi ani pri vyssich rychlostiach nijak trpiet... proste je to auto pre nenarocnejsieho zakaznika ktory hlada skor denno dennu pouzitelnost a praktickost aj spolahlivost za dostupnu cenu
ja v testoch citam ze jazdi dobre... dokonca si pozri priamo tu test na acz par rokov dozadu... kde u ASX chvalia jeho jazdne vlastnosti... ale je pravda ze kazdy ma ine "kriteria" na dane auto ... a papier tiez znesie vsetko ... predpokladam ale ze 2.0 benzin z outlanderu v kasni po tomto facelifte uz bude menej hlucny ako nejaky ten starsi dizel ktory aj tak ASXku nikdy zmysel nedaval a nikdy mu nerobil moc dobre meno ani predaje.. a osobne by som aj tak v ziadnom japoncovi dizel nikdy nechcel ( s vynimkou pickupu ako L200, hilux a pod ) ...
a prave v tejto najnovsej pobobe aj s tym "novym" 2 litrom v 4kolke mi to pride dokonale spojenie... len zase sa pytam... preco nemohlo ASX byt taketo uz pred 3-4 rokmi aspon... ach jo... ale radsej neskor ako nikdy... ved uprimne som uz ani necakal ze sa sucasne ASX dozije roku 2020 a ono to vyzera ze tymto faceliftom by sa kludne mohlo dozit aj roku 2022-2023 takze v tomto som fakt velmi prijemne prekvapeny .... aj ked nejaky ten nastupca ASX ( zrejme ako technologicka dvojicka buduceho kaskaja ) je uz urcite na ceste... ;-) ... a potom uz v hybride za par rokov bude ASX este vacsia supa .. ale momentalne som fakt rad ze to sucasne este "oldchoolovo" zlozene nam este "zije" .. stale mi dava zmysel a stale moze pre mitsu spravit slusne globalne predaje tak preco s nim seknut ked nie je dovod a zaujem o taketo auto je .... za mna ASX je jedno z tych aut ako F500 kde vek je len cislo .. ale dusa auta a ta jeho aura a dane vlastnosti proste nestarnu :yes:
XV ale je predpokladam o dost drahsie ako ASX... takze kto chce dostupnejsiu 4kolku ten proste nadalej ovela skor kupi vitaru alebo ASX ako nejake XVecko ( kde uz 1,6tka XV stoji 600 litrov ) ....
rovnako servis hoc mitsu ho nema vyslovene lacny treba povedat ze asi bude aj tak lacnejsi ako u exotickejsieho subaru... ved auto treba aj zivit... a bezny sofer ktory nehlada 4kolku za melon ( ani na nu nema ) ten predpokladam s ASX bude spokojny... a je to aj velmi proistranne auto ( razvor 2670mm na dlzke mensej ako ceed hatchback )
ale ved to je praveze super ze ho modernymi blbostami nepokazili .... ved mne by tam ani digitalny pristojovy stit nepasoval.... takze ja ho chcem :-[]:yes: ... paradny oldschool a pritom stale sa da kupit ako uplne nove a vonave auto v showroome... fakt som zvedavy na predaje uz tohto 2 litra ( kedze mimoriadne dostupna 1,6tka uz skonci ) ale ja cakam nadalej uspech tohto auta aj u nas/u vas.... len skoda
PS: plne ta chapem.. ASX vie nas.rat ... :-[] .. to mas jak s ludmi.. niektori tiez nie a nie odist... :-[]
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
je tam benzinovy dvoliter z outlanderu..... tak mozno to chce omrknut nejake testy outlanderu s 2 litrom ( pripadne aj CVT ) a zistit si co to asi zere.. aka je kultura chodu.. a pod.... podla mna je to fajn motor a presne k autu ako ASX mi sedi.... aj ked urcite by ASX znieslo aj to 1,5kove turbo z eclipse crossu ale chapem....
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
tak ono tu je ten rozdiel ze dostavas nove auto akurat s rokmi preverenou technikou ( co ale nemusi byt len na skodu ... niekto naopak stale chce jednoduchu osvedcenu techniku v robustnom kabate a chce ju v novom aute z predajne ... takto ma nadalej moznost ).... ojetina ako taka je nieco uplne ine ...
tu mi ada uz viac sedi benzin .... ma to nejakych 4,3m co je asi ako ceed ....skoda toho 6 kvaltu ale asi by som ASX dnes uz chcel prave s CVT.... a v 4kolke jedine s CVT tu ani manual nedava zmysel to je jasne... preto ani nie je v ponuke ( sikovne a logicke zaroven )
niekto ale hlada prave toto... nie kazdy zase chce P3008 s i-cocpitom alebo hrackarskeho kaskaja ..... ja by som ASX bral urcite radsej ako nejedno papierovo ovela novsie auto v rovnakom segmente
napriklad aj taky juke je na na trhu rovnako dlho ako ASX... a tiez mi pride ze nicomu to nevadi prave naopak... z roka na rok mi to auto uz pride "krajsie" a akesi pritazlivejsie ;-) ... a k rodinne orientovanemu ASX by som ako druheho youngtimera bral povedzme malu F500 do mesta ;-) .. a mas hned dva paradne oldschooly na kazdy den :yes:
ASX je navzdory veku predajne v najlepsej forme... tak preco to nevyuzit a nespravit na poctivom zaklade este jeden poriadny facelift... za mna teda super tah a iste to ani moc financne nestalo pritom auto vyzera ozaj "podstatne lepsie" ako doteeraz ... a kedze ASX sa predava od aljasky cez europu rusko az po novy zeland je jasne ze bola by skoda s nim po doterajsich uspechoch len tak "seknut" len preto ze ma 9 ci 10 rokov ... prve XC90 od volva sa predavalo 12 rokov a nemyslim si zeby to niekomu vadilo alebo zeby to volvu nejako ublizilo ..... a taka mala F500 sa predava dodnes a ajhla.. ta ma dnes uz tiez hadam aspon 12 rokov..... takze po tomto ( hadam uz skutocne poslednom facelifte ) cakam dalsi uspech nesmrtelneho ASK-ka.... auto ma poctivy podvozok a aj seriozne SUV proporcie a to su fakty ktore len tak lahko starnutie tohto auta nepripustia ... kazdopadne teraz po tom akomsi zahranateni sa mi paci este viac... rovnako 2.0 benzin by tu mal stacit... ale hlavne chvalim navrat 4kolky pre europu .... aj ked popravde cakal som aj napriek CVT lepsie zrychlenie.... aspon ze budiky su stale ok a aj displej pekne vdsadeny... ani toto nadalej nepokazili takze fajn.... a hoc mi je jasne ze kto chce stylovku pojde do nejakej 3008cky pevne verim ze tentokrat uz zaujme zakaznikov niellen spolahlivostou a akousi nenapadnostou ale naopak prave tou vizazou ktora ladi aj prave s tym uz agilnejsim motorom :yes:
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
0,5M najede první majitel málokdy u osobního auta, ještě k tomu u malého SUV/crossoveru na benzín. A že se to rozsype třetímu majiteli po 20ti letech? To mne fakt jako prvokupce nezajímá...
Já myslim, že by si takhle musel vzít útokem další skvosty od kdysi slavné automobilky... Lancer... Outlander... Vše má více plastik, než Helena Vondráčková...
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
Ukaž mi někoho, koho zajímá u nového auta, jestli vydrží půl mega a kdo na tom jednom autě tohle odjezdí ? Tedy, právě u malého SUV... kdyby to byl Tranzit, tak neřeknu ani popel....
možno si povedali, že je to auto pre staromódnych, potom ok, inak je ten interiér nepochopiteľný. Nemusí to byť zlý pokus, mnohí frflú, že chcú objem, klasiku, že nemusia tablety trčiace po strop, tak uvidíme koľko je medzi nimi reálnych kupcov.
ASX ztratilo za ty léta hodně ze svého lesku. Smysl podle mne dávají nanejvýš verze "již od", kterou koupíte za cenu dobře vybaveného Clia. Ve vyšších verzí se 4x4 už proti ASX stojí třeba Subaru XV, které je veskrze dospělejším a lepším autem.
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
To by mi ani tak nevadilo, ale nechápu proč v r. 2019 k tomu dvoulitru nedají manuální 6-ti kvalt. Řada automobilek namátkou Mazda, VW ho nabízela běžně k 2,0 benzín od r. 2005.
Re: Už z tabulky je jasné, že CVT je stále na úrovni
Ano je to auto pro velmi nenáročné zákazníky kteří z nějakého důvodu chtějí crossover a nechtějí vysolit moc peněz. Duster je ale v mnoha ohledech lepší a současně levnější.
Kdysi jsem o ASX uvažoval. Jenže první verze měly polohovatelné opěradlo zadní lavice v základu (dvě polohy). Bohužel tahle super věc pak vypadla a zůstala poloha jen jedna a to ta vzpřímenější. Když pominu, že pak zůstala mezi opěradlem a zadním platem mezera, nedalo se tam kloudně sedět, bylo to jak ve škole. Tak to se mi opravdu nelíbilo.. Nevím jak je na tom facelift, nicméně 2.0 motor celkem vítám, ASX je jinak docela bytelnej stroj. Jenže shánět někde po vrakárnách původní polohovatelné panty..no nevím..
Interiér..no co dodat, věk je znát. Ale protože většina republiky jezdí v 15 let starejch autech, nevidím zase takový problém :-)
P.S.: Přehlídnul jsem to, nebo v galerii opravdu není fotka motoru?
nebo s tím nedají pokoj. Můžeš mít šílený CVT nebo 5ti kvalt. Kristepane.
S dvoulitrem je to OK, ale zrovna u nás se to kvůli tomu přestane prodávat, protože je to kára primárně pro kolenovrty a vidláky.
Ten vnitřek...
Youngtimer na showroomu. :)
No co čekat od šílenců, který přitáhnou do prodeje Space Star.