Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
5
jako kontejner vyhozených školních trojúhelníků. Nejvíc neladí světla.
st.paul
Rapid možno nebol žiadnym zázrakom a ani ním byť nechcel, ale svoju úlohu jednoduchého auta pre ľudí, ktorí nejazdia často, prípadne krátke trasy a nepotrpia si na komfort a najnovšiu techniku, plnil s prehľadom. Osobne ma úplne minul, ale ako „lowend“ nikoho neurazil a svojich zákazníkov si našiel. Scale ale dosť dobre nerozumiem, pokiaľ ide o cieľového zákazníka. Ak chcete, aby ako tak vyzerala a ako tak jazdila, treba ísť do vyšších výbav, kde atakuje hranicu 20 000 €, s niekoľkými príplatkami ďalších 2 - 3 000 € naviac. A to už sme milá Škoda, pri všetkej úcte, v trošku inej lige. Status Rapida ako jednoduchého a lacného auta je teda preč a cenovka Scali zasa nezodpovedá realite. Ak mám považovať Scalu za zástupcu nižšej strednej triedy, tak konkurencia ju deklasuje snáď v úplne všetkom. Ak by som zostal u výrobcu, za 23 000 € odchádzam s Octaviou. Pokiaľ Škoda so Scalou neosloví fleetových zákazníkov, zázračné predaje by som neočakával.
Nerozumím tomu "aby ako tak jazdila". Za co konkrétně budeš připlácet, aby to líp jezdilo?
Cílovka jsou prostě kupci kompaktních hatchbacků... všech těch i30, Meganů, 308. Počkej za rok na čísla (myslím evropská).
Cílovka jsou prostě kupci kompaktních hatchbacků... všech těch i30, Meganů, 308. Počkej za rok na čísla (myslím evropská).
Prodávat se bude, protože nedělá vyloženě nic špatně, ale co jsme zkoušeli cvičně poptávat, tak středně vybavená skála s 1.0TSI 81kw a fmetle vyjde na skoro 450 tisíc. Pro odběr ve velkém asi Škodovka dá jinou cenu, ale jako soukromník za tyto peníze koupím lepší auto.
Mégane má za ty peníze o dvě třídy lepší motor, i30 zase odhlučnění a motor vlastně taky i když né tak dobrý, jako Mégane a 308 jsem nezkoušel :D
Mégane má za ty peníze o dvě třídy lepší motor, i30 zase odhlučnění a motor vlastně taky i když né tak dobrý, jako Mégane a 308 jsem nezkoušel :D
To koupíš... a nakonec to platí o většině Škodovek u nás... nejsou to vyloženě budgetové volby.
Megane má zase jiné slabé stránky, třeba vzadu není moc místa a tak...
Megane má zase jiné slabé stránky, třeba vzadu není moc místa a tak...
Lepší auto, to je dost široký pojem. Scala boduje vnitřním prostorem, hezkým interiérem, servisním zázemím, LED světly, image...pro někoho to bude přednější než dospělejší technika Mégane. Sice si od začátku myslím, že cena by měla být o 20 tisíc Kč nižší, ale ukážou prodeje...
Presne tak.Za tie prachy radšej Golf,Focus,Megane alebo Astru.Pre mna je Scala kupitelna do 17 000 Eur s 1.5 tsi a manualom aj ked slabšou vybavou inač to auto je pre nepredajne.Ked dokažeš kupit i30 alebo Ceed za 17 000 Eur so štvorvalcovým turbo motorom tak prečo nie Embečku ?Ja to tvrdím stále že Embečky nie su zlé autá /však všetko maju od VW/ ale maju aspon pre mna jednu zasadnu chybu.Su totalne predražené. Ked dokažem kupiť lacnejšie Golf ako Scalu tak to je už na zamyslenie.Ale aj tak to robia tý patrioti ktorý im to kupuju a tým padom ma Embečka aspon v našich končinach velmi dobré predaje.
Momentalne stojí u nas Golf Trendline 1.5 tsi 130 k 16 700 Eur.Ma slušnu výbavu takže podla mna je to velmi dobra ponuka určite lepšia ako Scala aj ked netvrdim že je to zlé alebo škaredé auto.Sedel som v nej vyzerá slušne ale nie za tie prachy čo za to pýtaju.
Jednoznacne je Skoda predrazena. Na Golf bude stracat uplne vo vsetkom pretoze vw nedovoli skode aby bola kvalitou a pouzitymi materialmi rovnako ako oni. Je to vidiet v kazdej triede golf vs scala, passat vs superb. Preco stoji scala na platforme pola a ibizy? No lebo setri kde sa da.Odhlucnenie, podvozky vsetko maju lepsie. Nieje dovod kupit predrazenu skodovku ked su na trhu auta ako ceed, i30, FF, astra, mazda 3, golf.
Uplný suhlas.Škoda bude vždy o krok pozadu voči VW pretože boli by hlupi keby dali do Škody novšie veci ako do VW a pri prakticky rovnakej cene nie je o čom rozmýšlať.Napr.Polo aj Ibiza maju už tri roky novu lapšiu podlahu a Fobia ju ani nedostane stale ostava na starej.Golf ma už davno napr XDS,viacprvok novší infotaiment ale Octavia to dostavala postupne až neskor.Ked porovnavali Superb s Passatom povedali že Superb je velmi dobrý ale tie detaily ako vnutorne materialy,sedačky,infotaiment atd. bol jednoducho Passat lepší.Preto ked si mam osobne vybrat pri totožnej cene VW alebo Škodu tak volba je uplne jasná.Tak som to minuly rok aj presne urobil.Nikto si podla mna pri rovnakej cene nekupi Daciu ked može mat Renault.
není důvod koupit předraženou škodovku, tak koupíš extrémně předraženou Mazdu? Tomu asi nerozumím...
Extremne predrazenu? Ano cena sla hore oproti pred.generacii ale to aj preto ze vypadol slabsi motor a taktiez najnizsia vybava. Ano mazda nieje najlacnejsia ale ona nou ani byt nechce. Nieje to masovka, je to auto pre vodica a pre cloveka co chce nieco ine ako ostatni. V zaklade mas 2 zonovu klimu(cela sa ovlada cez tlacidla, ziaden displej), full led svetla, projekcny HUD(kto iny ho ma?), kazda jedna ma rovnako velky displej, kamera a pod. Jej interier sa podla mna neda porovnat so scalou. Nie nadarmo sa vo vacsine testov spomina slovo premiovy. Mazda proste nieje auto len na presun z bodu A do bodu B. Ma jedne z najlepsich jazdnych vlastnosti v triede. Co sa o Scale ani zdaleka povedat neda.
rapid fungoval rovnako ako scala, ak si ich dovybaviíš nedáva cena zmysel. Stále idú rovnakou cestou.
Rapid dával po faceliftu smysl právě ve výbavě Style, se kterou se při nízkých cenách příplatků pohodlně vešel do 400-450. tis ceníkových. Scalu máš za ty peníze v základu s metlou a pár příplatky.
Ja bych se nebal, že o tohle činske dildo nebude zajem. Tupe ovce po něm opět pujdou jak slepice po flusu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Rapid nebol až taký lacný, keď sa troch išlo do výbavy a motora. Kľudne mohol dosiahnúť cenu cez 17 000€ - čo stála Mazda 3 s motorom 2,0 a druhou výbavou. Hiundai i30 1,4 TGDi bol ešte o niečo lacnejší. Oba príkladom uvedené autá boli tak o "vesmír" lepšie. Rapid mal zmysel do cca 15 000€, ak už mal nejakú dobrú výbavu. A to by som povedal, že to bolo maximálne maximum :). Aj tak by som toľko peňazí nedal za podobné auto.
Presne tak.Kolega ho kupil v edicii myslim Sportline same lištičky ,nalepky ale ten zaklad ostal ten istý 1.2 tsi a dal zan okolo 17 000 Eur a ked sa na to auto pozrieš tak je uzke a vysoké.Priestorovo je to auto v pohode ale celkovo to auto ma hodnotu max.13-14 000 Eur.Takže aj Rapid v slušnej výbave vychadzal dosť draho.
Je dobré sa pri kúpe auta porozprávať s niekym kto má trochu širší prehľad o autách (nie iba o koncerne ...), aby človek nekúpil vyzdobné a dobre vybavené auto, ktoré nie je hodné svojej ceny. Čím menej výbavy v naozaj dobrom aute, tým je cena lepšia v pomere ku kvalite / hodnote auta...
Na druhej strane - jeden potrebuje pripojiť k autu svoj mobil, potrebuje, aby samo parkovalo, alebo inú výbavu často veľmi "dôležitú"... Druhý si potrpí na niečo iné - podvozok, motor, spoľahlivosť... Základ v prvom prípade je nevyskúšať potom napr kolegove auto, ktoré stálo podobné peniaze, len je o také 2 triedy lepšie čo sa jazdy týka - potom bude človek ľutovať ;).
Na druhej strane - jeden potrebuje pripojiť k autu svoj mobil, potrebuje, aby samo parkovalo, alebo inú výbavu často veľmi "dôležitú"... Druhý si potrpí na niečo iné - podvozok, motor, spoľahlivosť... Základ v prvom prípade je nevyskúšať potom napr kolegove auto, ktoré stálo podobné peniaze, len je o také 2 triedy lepšie čo sa jazdy týka - potom bude človek ľutovať ;).
FaustEric
Vyhodíte 400 tis.kč, za auto s litrovým motorem, do kterého si musíte dokoupit klimu. Auto bez klimy je v podstatě na nic, minimálně je neprodejné, když se ho chcete po několika letech zbavit. Vsadím se, že tu škodovku ani za těch 400zis. nekoupíte, nutný základ bude stát minimálně 450tis. , potřebujete rezervu, klimu a další "přípatkovou" základní výbavu.
---
Nějak tu předraženou plechovku od škodovky nechápu. To samé, od Dacie, Sandero s litrovým tříválcem a klimou, bude sloužit stejně, ale za půlku ceny předražené škodovky. Jezdí to stejně, výdrž auta bude stejná, spotřeba taky. U Dacie je levnější servis, akorát na kapotě jiný znak. Dacii můžete po záruce prodat a koupit novou a pořád nejste na ceně jedné škodovky, i když nepočítám zisk z prodeje ojetiny.
---
Nějak tu předraženou plechovku od škodovky nechápu. To samé, od Dacie, Sandero s litrovým tříválcem a klimou, bude sloužit stejně, ale za půlku ceny předražené škodovky. Jezdí to stejně, výdrž auta bude stejná, spotřeba taky. U Dacie je levnější servis, akorát na kapotě jiný znak. Dacii můžete po záruce prodat a koupit novou a pořád nejste na ceně jedné škodovky, i když nepočítám zisk z prodeje ojetiny.
Ale u Skály klima v ceně je. Doplácí se za automatickou.
Uprimne? Lepsi jakakoliv klima nez zadna klima, na to cloveku staci jeden den v takovem setrilkovskem klenotu :D , ale priplatek za automatickou beru za nutnost a naprostou samozrejmost. Cena s manualni klimou by me treba vubec nezajimala, auto s jen manualni klimou bych byl schopen vyradit z vyberu jen a pouze na zaklade tohoto kriteria.
ok, tvoja voľba, ja som mal vždy len manuálnu a v pohode, kľudne aj nabudúce. V aute typu scala je manuálka úplne v poho a náročnejší zákazník by nemal akceptovať ani šetrilkovú scalu
To sú štartovacie ceny. Do polroka budú zľavy a to aj rovno v ofiko cenníkoch. A to nevravím o tom, že pri osobnej návšteve autosalónu budú ďalšie.
Klidek.
Klidek.
Njelevnejsi sandero s 0,9 turbo a klimou je za 250 000, zakladni scalu jak bude v prodeji 1,0 TSI 70 kw koupite realne za cenu kolem 330 000, a mate auto ktere je vetsi, pohodlnejsi, s mnohem lepsi vybavou i motorem apod...
Sandero a scala opravdu nejsou zrovna "srovnatelne auta" ... ono srovnavat Dacii s cimkoli je trochu problem...
Sandero a scala opravdu nejsou zrovna "srovnatelne auta" ... ono srovnavat Dacii s cimkoli je trochu problem...
jsi prodejce Škody ?
Ne proc? Mas pocit, ze sandero a model 0,9 tce jsou srovnatelne nebo lepsi nez scala s 1.0 tsi? Videl jsi ty auta aspon v realu, ne jen na obrazku?
Myslíš, že kdo kupuje auto za 250, je ochoten najednou přihodit skoro 30%???
Podľa mňa 30% naviac oproti plánu nedá bežný človek ;). Ja som mal napríklad limit do ktorého som sa zmestil. 30% naviac by sa našlo, ale prečo by som to robil? S autom som spokojný presne tak ako je spravené a iné auto o 30% drahšie by mi viac radosti neprinieslo.
Človek, ktorý chce auto za 250 tis očakáva od auta, že ho prevezie z bodu A do bodu B a nič iné. Emócie nehľadá - len cenu.
Človek, ktorý chce auto za 250 tis očakáva od auta, že ho prevezie z bodu A do bodu B a nič iné. Emócie nehľadá - len cenu.
Tak se prosímtě nevsázej a otevři konfigurátor. Perlu o Sanderu ani nekomentuji. To je srovnatelná konkurence asi jako pro něj koňský povoz.
PowerHouse
U Scaly není místo pro koleno u středového panelu u spolujezdce, tam to koleno se svými 182 cm horko těžko narvu..
U Rapidu místo pro kolena bylo, tam se vlezu.
U Rapidu místo pro kolena bylo, tam se vlezu.
bonzour
Občas si novináři nedávají pozor a omylem přiznají, že malá TSI žerou na dálnici 6.5-7l/100 uplně stejně jako všechny jiné podobné motory. Většinou ale testy uvádějí nesmysly jako 5.5l/100 a podobně :)
6,5 na dálnici s výkonem 85kw ti přijde jako špatné? Při všech emisnich fičurách, co tam musí být?
Ted si predstav sestivalec, benzin, atmosfera, 150 kW, 5,5 litru pri 130.
BMW Z4 sDrive - osobni zkusenost
Proc? Protoze se na sestku motor zlehka prevaluje namisto kvilejiciho trivalce.
BMW Z4 sDrive - osobni zkusenost
Proc? Protoze se na sestku motor zlehka prevaluje namisto kvilejiciho trivalce.
Chceš mi říct, že Z4 s podladěným R6 dal D1 při 130kph dejme tomu Praha - Brno za 5,5?
To neeee. ;-)
To neeee. ;-)
plzen praha, na brno nejezdim. Kdyz ne tak ne, jak myslis. Je to papirovy udaj, ktery pri ustalene rychlosti jde udelat. Nic podladenyho, normalka tovarni verze.
Mimochodem ten udaj maximalniho vykonu je dost zavadejici. Pri rychlosti 130km/h ty vykony obou motoru muzou byt skoro nastejno.
Mimochodem ten udaj maximalniho vykonu je dost zavadejici. Pri rychlosti 130km/h ty vykony obou motoru muzou byt skoro nastejno.
Ustálená okamžitá? Tak to umím udělat při 290 i čistou nulu, že ano?!
Byla to podladěná verze motoru se 190kw, ne?
Byla to podladěná verze motoru se 190kw, ne?
Jo ty motory byly stejny, lisily se jen objemem, nebo turbem. Tu spotrebu sem meril tak, ze sem zaradil sestku na zacatku dalnice pred plzni vynuloval pocitac a jel sem 130 az do prahy.
Proste mi zajimalo, do jake miry je udaj v TP pravdivy, nic vic nic min. Pocitac opravdu ukazoval 5,5 litru. Jestli tomu ty veris nebo ne je mi fuck.
Prumerne to auto jezdilo kolem 9.
Proste mi zajimalo, do jake miry je udaj v TP pravdivy, nic vic nic min. Pocitac opravdu ukazoval 5,5 litru. Jestli tomu ty veris nebo ne je mi fuck.
Prumerne to auto jezdilo kolem 9.
Žádné turbo tam nebylo, to auto všichni známe. Zoufalost při jeho prodeji tady byla znatelná ;-)
Srovnáváš okamžitou a průměrnou spotřebu. To je velký rozdíl.
Srovnáváš okamžitou a průměrnou spotřebu. To je velký rozdíl.
ja myslim ze tvoje znalosti o autech sou tady vseobecne zname
Modely is turbo mely:
https://en.wikipedia.org/…iki/BMW_Z4_(E89)
tak copak ted vykutame v dute hlavince????
Modely is turbo mely:
https://en.wikipedia.org/…iki/BMW_Z4_(E89)
tak copak ted vykutame v dute hlavince????
Kde to turbo vidíš znalče?
sDrive23i 2009–2011 N52B25
2.5 L I6 150 kW (201 hp)
at 6,400 rpm 250 N⋅m (184 lb⋅ft)
at 2,750 rpm 6.6 s
The BMW N52 is a naturally aspirated straight-six petrol engine which was produced from ... N52B25, 2,497 cc (152.4 cu in), 130 kW (174 bhp) at 5,800 rpm, 230 N⋅m (170 lb⋅ft) at 3,500-5,000 rpm, 2005-2008. 150 kW (201 bhp) at 6,400 rpm, 250 N⋅m
Samozřejmě atmosféra, která konstrukčně vycházela s 3,0l R6.
sDrive23i 2009–2011 N52B25
2.5 L I6 150 kW (201 hp)
at 6,400 rpm 250 N⋅m (184 lb⋅ft)
at 2,750 rpm 6.6 s
The BMW N52 is a naturally aspirated straight-six petrol engine which was produced from ... N52B25, 2,497 cc (152.4 cu in), 130 kW (174 bhp) at 5,800 rpm, 230 N⋅m (170 lb⋅ft) at 3,500-5,000 rpm, 2005-2008. 150 kW (201 bhp) at 6,400 rpm, 250 N⋅m
Samozřejmě atmosféra, která konstrukčně vycházela s 3,0l R6.
omlouvam se za nepresnost, nebylo tam jedno turbo ale dve
Pružné zrychlení je díky dvojici turbodmychadel .........
https://www.auto.cz/…-berta-vali-2175
jdu neco delat mej se
Pružné zrychlení je díky dvojici turbodmychadel .........
https://www.auto.cz/…-berta-vali-2175
jdu neco delat mej se
V Z4 35i byl skutečně přeplňovaný motor řady N54, ale v 23i byl šestiválec 2,5 z řady N52 a ten byl nepřeplňovaný.
To nemá smysl, Zetti neumí pobrat, že začal o 23i a ten motor byla jednoduše atmosféra R6.
Tak tys chtěl webpaju ironicky vyučit? S tak zoufalou neznalostí?
Takhle se tu už dlouho nikdo nezesměšnil... :D:D
Takhle se tu už dlouho nikdo nezesměšnil... :D:D
příspěvky pana Zettiho jsem teď dočetl s neveřícnym výrazem ve tváři, je to borec :-!
jinak by mě taky zajímalo ve kterou denní, či spíše noční hodinu to dělal tuto ekonomy rally, že 70km v kuse měl tempomat na 130 :yes:
jinak by mě taky zajímalo ve kterou denní, či spíše noční hodinu to dělal tuto ekonomy rally, že 70km v kuse měl tempomat na 130 :yes:
Šestiválec v Z4 (2,5 si) se v dálniční rychlosti moc nepřevaluje, točí na šestku ve 130 km/h 3100 otáček (v 1000 ot. jede přesně 41,5 km/h). Scala točí ve 130 km/h 2800 ot. No a 5,5 litru možná z kopce, realita je o 4 litry jiná. Klidně se vsadím o co chceš, že na nějaké delší trase na dálnici se při 130 GPS pod 7 nedostaneš, 5,5 je z říše bajek. Já ten motor dodnes mám zamontovaný v autě pro zábavu, takže ti to klidně mohu předvést (to auto je dokonce o dost lehčí než byla Z4).
https://www.spritmonitor.de/…6-BMW/46-Z4.html?…
https://www.spritmonitor.de/…6-BMW/46-Z4.html?…
Mluvim o sdrive a ustalene rychlosti na dalnici na sestku.
Ja ti ten link prehodim https://www.spritmonitor.de/…6-BMW/46-Z4.html?…
Nemuzu se sazet uz to auto nemam.
Ja ti ten link prehodim https://www.spritmonitor.de/…6-BMW/46-Z4.html?…
Nemuzu se sazet uz to auto nemam.
To klidně přehoď, ani u jednotlivých tras nevidím nic začínající pětkou ;-) A samosebou sdrive, xdrive v Zetku nebyl.
průměr 8,8. a to včetně několika dvoulitrů čtyřválců. Tj. o 3,3 víc něž píšeš a o ca. 2,0 l víc než scala. Takže malolitráž funguje.
No... malitraz moc nefunguje.
Pominu "nesrovnalosti", obecne srovnani Z4 a Scaly je mimo misu.
Ja jsem zkousel 1.0 trivalec proti 1.6 atmosferickemu ctyrvalci.
Stejna auta, stejna trasa asi 600km a stejny ridic - ja.
Spotrebu mely vicemene stejnou, dokud jsem nezmeril i presnost pocitadla kilometru. Realna spotreba toho trivalce je o dost vetsi.
Jedinou vyjimkou je jizda ve meste. Tam ji sice chovani te hystericke trivalcove jednotky mene prijemne na rizeni, ale na spotrebu je efektivnejsi.
Pominu "nesrovnalosti", obecne srovnani Z4 a Scaly je mimo misu.
Ja jsem zkousel 1.0 trivalec proti 1.6 atmosferickemu ctyrvalci.
Stejna auta, stejna trasa asi 600km a stejny ridic - ja.
Spotrebu mely vicemene stejnou, dokud jsem nezmeril i presnost pocitadla kilometru. Realna spotreba toho trivalce je o dost vetsi.
Jedinou vyjimkou je jizda ve meste. Tam ji sice chovani te hystericke trivalcove jednotky mene prijemne na rizeni, ale na spotrebu je efektivnejsi.
No jiste :-D Ale zapomel jsi uvest ze to bylo z kopce ne? A po okreskach to jede pak za 2 litry na sto.....
Jinak ten kvilejici tsi toci kolik? 2800 otacek? Nejspis min nez ta sestivalcova atomsfera ne?
Jinak ten kvilejici tsi toci kolik? 2800 otacek? Nejspis min nez ta sestivalcova atomsfera ne?
Ja neříkám že je to špatné, já říkám že je to realita. Ale 5.5 a podobné dálniční spotřeby je u těhle motorů prostě blbost, pokud se neloudáte 100kmh. Spousta testů ale u TSI uvádi přesně tyhle nesmyslně malé dálniční spotřeby.
Ozzman
Testovanou Scalou jsem nedávno zkoušel také, jen v bílé barvě, ale s totožným motorem.
Souhlasit lze s tím, že v interiéru je vidět značný pokrok, kde není tak poznat, že se jedná o "levnější" verzi běžného mainstreamu, jako u Rapidu. V interiéru se zdá být vše v pořádku, dokonce i na zadních sedačkách jsem se se svými 188cm posadil a zvládl bych absolvovat pár desítek km, na rozdíl od některých aut C segmentu, včetně některých SUV této velikosti (ASX).
Po hladké silnici jede auto příkladně, neutrálně, nevadí mu prudší změna směru, řízení i řazení je lehké a relativně přesné (né však nejlepší ve třídě), motor tak akorát, na dálnici bych si ho nekoupil, ale na nějaký kombinovaný provoz postačí. Přišel mi lepší, než srovnávaný 1.0TGDi, ale horší, než 1.0 Ecoboost, který osobně považuji za nejlepší litrový tříválec.
Problém pro mne nastal, když auto projede horší silnicí, sice se už neozývají takové příšerné rány, jako u Rapidu, ale pořád to na C segment nestačí a jízda po české okresce prostě není to pravé pro Scalu.
Vše bych zhodnotil, jako slušně vypadající a jezdící auto, až na to, že nějak vybavená Scala příjde na cca 450 tisíc s litrem a za to se dá koupit už mnohem lepší plnohodnotný C segment...
Souhlasit lze s tím, že v interiéru je vidět značný pokrok, kde není tak poznat, že se jedná o "levnější" verzi běžného mainstreamu, jako u Rapidu. V interiéru se zdá být vše v pořádku, dokonce i na zadních sedačkách jsem se se svými 188cm posadil a zvládl bych absolvovat pár desítek km, na rozdíl od některých aut C segmentu, včetně některých SUV této velikosti (ASX).
Po hladké silnici jede auto příkladně, neutrálně, nevadí mu prudší změna směru, řízení i řazení je lehké a relativně přesné (né však nejlepší ve třídě), motor tak akorát, na dálnici bych si ho nekoupil, ale na nějaký kombinovaný provoz postačí. Přišel mi lepší, než srovnávaný 1.0TGDi, ale horší, než 1.0 Ecoboost, který osobně považuji za nejlepší litrový tříválec.
Problém pro mne nastal, když auto projede horší silnicí, sice se už neozývají takové příšerné rány, jako u Rapidu, ale pořád to na C segment nestačí a jízda po české okresce prostě není to pravé pro Scalu.
Vše bych zhodnotil, jako slušně vypadající a jezdící auto, až na to, že nějak vybavená Scala příjde na cca 450 tisíc s litrem a za to se dá koupit už mnohem lepší plnohodnotný C segment...
Nonsens
ja viem, neverending, ale pekné: "Na krátkých nerovnostech bouchá, na hrbolaté okresce sebou trhavě šije". A scala je krásne plavná (pri odchode sa bude nekontrolovane hojdať ako zaoceánsky parník) :-)
Adamantium
Jel jsem s ní pár desítek km jako spolujezdec. Pohodlí jako v Rapidu (nic pejorativního, pouze konstatování).
Co mě praštilo do očí je ten tablet napasovaný doprostřed.Jako by to tam snad ani nepatřilo a někdo to tam přidělal dodatečně.. Ani se nebudu bavit o dotykových tlačítkách namísto mechanických, které mám doteď v 3 roky starém koncernovém vozu.. Dtto poctivé budíky.
K testu - pokud se člověk nebude loudat, tak je tam 7/100 ani se nenaděješ. Za sedm zvládnou jezdit mnohem větší kubatury než tento litrový chcípák..
Vůbec se mi nelíbí, jakým směrem se nejenom Scala ubírá, bohužel..
Co mě praštilo do očí je ten tablet napasovaný doprostřed.Jako by to tam snad ani nepatřilo a někdo to tam přidělal dodatečně.. Ani se nebudu bavit o dotykových tlačítkách namísto mechanických, které mám doteď v 3 roky starém koncernovém vozu.. Dtto poctivé budíky.
K testu - pokud se člověk nebude loudat, tak je tam 7/100 ani se nenaděješ. Za sedm zvládnou jezdit mnohem větší kubatury než tento litrový chcípák..
Vůbec se mi nelíbí, jakým směrem se nejenom Scala ubírá, bohužel..
to s tou spotrebou je obohraná pesnička. Áno, keď pôjdeš svižne, je tam hneď 7, ale keď pôjdeš normálne, nebodaj piánko môže tam byť 6 aj 5. Keď som mal trojliter benzín limu, tak pod 8 nešiel ani s pierkom na plyne a emisie jak fabrika.
Tohle srovnání spotřeb á la "za 7 dokážu jezdit i třílitrem" nemá cenu. Ano, dokážeš, ale Scalou pojedeš stejnou trasu a při ideálním sladění s autem za 5.
M-A-R-S
Když tenkrát vyjel Fiat Stilo, tak jste pomlouvali "podivný hranatý design". Ale když to teď, bezmála po 20 letech okopírovala škodovka, tak tomu říkáte "modernější ostré rysy". 8-s
Podle mne bylo stilo jedním z nejlepších fiatů vůbec. Ale nemělo ten šmrncovní italský design. A tím se dostávám k otázce - opravdu ti toto přijde nějak podobné scale?
http://www.autohit.cz/…lo-1-9-jtd/71835
Nechce se mi tomu věřit :-O
http://www.autohit.cz/…lo-1-9-jtd/71835
Nechce se mi tomu věřit :-O
Podobnost říkáš?
Tak to jsou tohle zřejmě taky velmi podobné ženy:
http://www.idnes.cz/…a_0393661077.jpg
http://www.idnes.cz/…a_0178001390.jpg
Tak to jsou tohle zřejmě taky velmi podobné ženy:
http://www.idnes.cz/…a_0393661077.jpg
http://www.idnes.cz/…a_0178001390.jpg
WTF? Stilo 5D bylo v první řadě designově impotentní a nudné, za což schytávalo kritiku a díky čemuž málem potopilo Fiat.
Naopak 3D je pro mě dodnes jeden z nejnadčasovějších vozů C segmentu.
Naopak 3D je pro mě dodnes jeden z nejnadčasovějších vozů C segmentu.
honsik
Prosím redakci o upřesnění, kolik místa je na šířku vzadu. Podle centimetrů to vypadá, že Rapid i Scala jsou na tom dost podobně, ale u Rapidu je to hojně kritizováno u Scaly je to ok. Tak tomu nerozumím.
upresniť sa to už hádam ani nedá, veď tam máš napísané, že vzadu sa situácia prakticky nezmenila a čísla sú takmer identické, popisom 2 v pohode 3 zmrsknúť, čo ešte potrebuješ certifikát? Vpredu je to lepšie, vzadu rovnaké. Ten zadok prekvapil aj mňa, ale napísali to tam jasne.
slovacik
Uvažujem nad kupov noveho auta mam rozpočet do 15500 eur. Doteraz som mal len Feliciu.
Uvažoval som nad Seatom Arona - 15400eur
Skala by ma vyšla na 15600 eur uz po zlave. Uvazoval som nad Rapidom Spaceback ale som zavahal a teraz neviem ci sa oplatio ist do este skladoveho Rapida alebo do novej Skaly. Za 20 rokov jazdenia som urobil len 149000 km takze ja toho vela nenajazdim. Deti su uz vo veku kedy idu s nami malokedy .
Isli by ste do Skaly?
Uvažoval som nad Seatom Arona - 15400eur
Skala by ma vyšla na 15600 eur uz po zlave. Uvazoval som nad Rapidom Spaceback ale som zavahal a teraz neviem ci sa oplatio ist do este skladoveho Rapida alebo do novej Skaly. Za 20 rokov jazdenia som urobil len 149000 km takze ja toho vela nenajazdim. Deti su uz vo veku kedy idu s nami malokedy .
Isli by ste do Skaly?
Jak bych se do scaly, pokud bych se dostal aspon 10% pod cenikovku, sam mam moznost koupit s cca 15% slevou....
Arona se mi moc nelíbí, tou cestou bych nešel.
V kompaktech hodně záleží na konkrétní nabídce. Astra, Focus, Tipo, Megane, Leon, Scala... každý má svoje.
Obvykle se docela shodnu s woodym a tomu se líbil Focus... ten je u vás za akčních 15t€... s tím, že to asi chce připlatit aspoň tempomat.
V kompaktech hodně záleží na konkrétní nabídce. Astra, Focus, Tipo, Megane, Leon, Scala... každý má svoje.
Obvykle se docela shodnu s woodym a tomu se líbil Focus... ten je u vás za akčních 15t€... s tím, že to asi chce připlatit aspoň tempomat.
Ten se líbil moc i mne... Je to plnohodnotné auto
Jako jo... na druhou stranu je to cenově dost na krev a ten Trend by člověk musel vidět... vím, jak jsem naživo poměrně rychle vystřízlivěl ze základního Leonu například. Z fotky to vypadá celkem ok, i když ten displej s čísly 1-6 je trošku divnej
https://www.fordeumedia-c.ford.com/…zszhint_21_0.png
https://www.fordeumedia-c.ford.com/…zszhint_21_0.png
Je potřeba aspoň Trend Edition Plus. A určitě dát větší kola. Skladovka s metalízou na 16" (příplatek za 17" je celkem tučný, možná bych si nechal 16" na zimu, prodal gumy a koupil letní jinde) za 430t. To je OK. Bohužel vizuálně mnohem lepší ST-Line už leze dost do peněz. Nicméně Focus jezdí skvěle. Jak sladit agilitu s komfortem by u Fordu mohli vyučovat. :yes:
Btw. ta tvoje fotka ? je dost milosrdná, reál spíš takhle. http://d19-a.sdn.szn.cz/…F_W/oQ4BjK6.jpeg?…
Ten displej na tebe zkrátka řve, že jsi držgrešle. ;-)
Ten displej na tebe zkrátka řve, že jsi držgrešle. ;-)
Tak ono to není fotka, ale render. Jo, tohle už je horší... něčeho takového jsem se bál.
16" jo, proč ne... akorát teda ty základní litý 16" jsou taky v klasickém designu Připlaťsi. A když si vzpomenu, jakej vopruz je shánění kol... místo 17" za 20t bych už vzal sadu Style Plus za 28t, kde jsou krom 17" i základní LED světla... a hnedka prokoukne i ten předek, i když ST je pořád o kus dál.
16" jo, proč ne... akorát teda ty základní litý 16" jsou taky v klasickém designu Připlaťsi. A když si vzpomenu, jakej vopruz je shánění kol... místo 17" za 20t bych už vzal sadu Style Plus za 28t, kde jsou krom 17" i základní LED světla... a hnedka prokoukne i ten předek, i když ST je pořád o kus dál.
Focus zrovna potřebuje pořádná kola jako sůl, základní verze na balónech vypadají hrozně.
Za mě potřebuje ten estéčkovej předek, jinak to ani s LED v hezké barvě a na větších kolech není víc než na trojku. Ta základní maska se mi prostě nelíbí (a ani Vignale ne).
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/imagegen/max/ccr/1023/-/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/09/17/-1/ford-focus-driving.jpg-w.jpg
Nejlépe samozřejmě rovnou STčko... to by bylo dost vysoko na mém seznamu :-) , v kombíku.
https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/imagegen/max/ccr/1023/-/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/09/17/-1/ford-focus-driving.jpg-w.jpg
Nejlépe samozřejmě rovnou STčko... to by bylo dost vysoko na mém seznamu :-) , v kombíku.
Pravdu máš. ST-Line to pozvedne opravdu razantně. http://cdn.motor1.com/…-depth-video.jpg?%3E
Ale v konečném důsledku, mít gilotinu budgetu nad hlavou, bych vzal na milost i ten nonST xicht a zadek, hlavně že to dobře jezdí. Aspoň mě Focus přesvědčil, že hezká tvářička a cingrlátka v interiéru, nebo dokonce i lepší motor (Megane s 1.3 za méně peněz), nejsou všechno.
Ale v konečném důsledku, mít gilotinu budgetu nad hlavou, bych vzal na milost i ten nonST xicht a zadek, hlavně že to dobře jezdí. Aspoň mě Focus přesvědčil, že hezká tvářička a cingrlátka v interiéru, nebo dokonce i lepší motor (Megane s 1.3 za méně peněz), nejsou všechno.
To beru a tohle tvé doporučení jsem tu vzal své :yes:
A když jsem to tu psal měsíc před woodym já, tak si na to neregavoal ! To si beru osobně :D
No jo, spolu se prostě tolik neshodneme, už na palivu :). On miromen to psal ještě před tebou ;), už od doby kdy prodal Golfa :)
Ale Miromen velebí Fokuse 3, 4ku ne, o té tak pozitivně nemluví.... a oba víme, že je to proto, že ho má v garáži :D
Když ty ses zapletl s hybriďákama. Takže už máš posunutý těžiště důvěryhodnosti. :D:D ;-)
Došel jsem po projetí velké části konkurence ke stejnému názoru. Radši Fokus s litrem, než Skálu či Mégana s 1.3, protože prostě dobře jezdí.
ja by som na tvojom mieste pouvažoval pri tak malom nájazde aj o menšom aute triedy B (polo, ibiza, 208, C3, clio, swift, fiesta). Tieto autá jazdia dnes už dobre a ticho a je v nich aj dosť miesta pre 4 ľudí a ty cestuješ väčšinou vo 2. Za 12/13 tisíc eur by si zohnal slušný motor, slušnú výbavu a za 2/3 tisícky si môžete spraviť mega dovču aj 2.
Tá rada je s prihliadnutím na tvoje minulé auto, najazdené km a počet osôb. Ak by si najazdil viac, alebo chceš mať v rezerve väčší kufor pre decká, tak by bolo C ( scala) lepšie, ale ty budeš jazdiť skôr menej ako viac.Možno sa skús previezť s niektorým autom B kategórie a budeš prekvapený a spokojný.
PS: svojím predvýberom sa pohybuješ v škode, max vo vw koncerne. Ak máš v génoch škodovku, tak pri nej zostaň, lebo ak máš mať obavu z inej značky (či to nebude ďaleko, či to nebude drahé, či to nebude také onaké), radšej choď na istotu. Podľa mňa so scalou chybu nespravíš.
Tá rada je s prihliadnutím na tvoje minulé auto, najazdené km a počet osôb. Ak by si najazdil viac, alebo chceš mať v rezerve väčší kufor pre decká, tak by bolo C ( scala) lepšie, ale ty budeš jazdiť skôr menej ako viac.Možno sa skús previezť s niektorým autom B kategórie a budeš prekvapený a spokojný.
PS: svojím predvýberom sa pohybuješ v škode, max vo vw koncerne. Ak máš v génoch škodovku, tak pri nej zostaň, lebo ak máš mať obavu z inej značky (či to nebude ďaleko, či to nebude drahé, či to nebude také onaké), radšej choď na istotu. Podľa mňa so scalou chybu nespravíš.
Béčko je taky varianta... i když Polo, Fiesta ani Ibiza nejsou nějak výrazně levnější... ne? A Swift už je zase fakt docela malý.
Pokud to má být auto na dalších 20 let, tak bych se nesnažil na tom za každou cenu ušetřit dvě tisícky...
Pokud to má být auto na dalších 20 let, tak bych se nesnažil na tom za každou cenu ušetřit dvě tisícky...
Jako takhle, kompakt je kompakt, je to znát....ale zase jsou i Béčka, s kterými většině běžných kompaktů natrhneš zadel....a to se mi vážně hodně líbí. :-!
Nicméně takový Béčko asi slovacik na mysli neměl.
Nicméně takový Béčko asi slovacik na mysli neměl.
Buď bych koupil i30 nebo Tipo. Ve Scale by mě rozčilovalo dotykové ovládání ventilace.
Základ má klasický kolečka teplota - ventilátor - směr
https://www.autorevue.cz/…etthumbnail.aspx?…
Autoklima má už kolečka jen na teplotu + tlačítka auto a vnitřní oběh...
http://autogrip.sk/…-interier-02.jpg
Jsou ale i auta, co nemají ani tu teplotu
https://images.caricos.com/…_9_2560x1440.jpg
https://www.autorevue.cz/…etthumbnail.aspx?…
Autoklima má už kolečka jen na teplotu + tlačítka auto a vnitřní oběh...
http://autogrip.sk/…-interier-02.jpg
Jsou ale i auta, co nemají ani tu teplotu
https://images.caricos.com/…_9_2560x1440.jpg
Do autoklimy zpravidla nerýpu (mimo teplotu, okna, popř. recirkulaci), takže tenhle kompromis bych přežil. Je to ale krok špatným směrem.
Může být a já to respektuju. Pro mě ovšem no way, já do autoklimy zasahuju celkem často. Teplota, rychlost ofuku, směr....
Tam není dvouzonová? To myslí mladoboleslaváci vážně??? :-(
Základ je man jednozónová. Příplatek je auto dvouzónová. Já co jsem připlácel autoklimu u Insignie v Dynamicu v šoku nejsem :)
Jj, syndrom vařené žáby. ;-) Hele, ale třeba Fiesta ST má v základu taky manuální klimu a švihadla vzadu (tedy pětidvířko). To mi přijde víc na palici než u Scaly.
Že je v kompaktu v základu manuální klima, to beru jako standard... i u kompaktu bez kapky lowendu :-) . U té Insi v relativně top výbavě je to už na pováženou... a jako na potvoru, systém hlídání jízdy v pruzích je v sérii, holt za něj jsou body.
mne sa nepaci ani to ako je tam vstavany ten displej... aj ked chapem ze v reale to nejak predajom neublizi ( a odradi to asi len par zakaznikov )... len proste takto by som to moc nechcel .... zlaty rapid ..
asi by som najskor v podobnej cenovke chcel T-cross .. ten ma podla mna daleko lepsie to spravene s tym displejom ako kamiq/scala https://img2.auto.cz/…ull/5346446_.jpg ... taketo vsadenie displeja je za mna daleko lepsi pocin ako ten domontovany tablet v tychto dvoch novych skodovkach
asi by som najskor v podobnej cenovke chcel T-cross .. ten ma podla mna daleko lepsie to spravene s tym displejom ako kamiq/scala https://img2.auto.cz/…ull/5346446_.jpg ... taketo vsadenie displeja je za mna daleko lepsi pocin ako ten domontovany tablet v tychto dvoch novych skodovkach
Ja by som sa rozhodoval medzi:VW Golf 1.0 tsi 115 k Trendline-14880 Eur,Opel Astra 1.0 Enjoy-15 540 Eur,Ford Focus 1.0 Trend-14 990 Eur,Mgane Zen Tce 115-15 390Eur/4 valec/.Porovnal by som vybavy parametre popripade skladove vozidla a skusil dojednat zlavu.Moj favorit je Golf ale každemu sa pači niečo iné.Prajem štastnu ruku.
lordlord
Pod značkou scala se v Itálii vyrábí toaleťák, v Holandsku záchodové příslušenství. Je libo záchod nebo záchodovou štetku značky scala? V tomto nové lepší není.
holden1
jednoho ho*vna vyrobili druhy ho*vno. z milionu novinarskejch kecu uz tu zbyl jen smrad a pachut. muzes vychvalovat zkorumpovanej smejde ale uz je jasno. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje.
Lukas Jenicek
Dobrý den,
mohl byste mi někdo ukázat, kde seženu Golfa, Leona nebo Focuse za peníze, které uvádíte? Všechny modely až na akčního Focuse jsou cenou úplně jinde. Golf i Leon začínají kolem 460 tis. Kč, Focus v akci na 400 tis., ale výbava shodná se Scalou (dokonce chybí tempomat, jsou tam plecháče stejně jako u Scaly apod.). Mám pocit, že Scala má hezkou startovací cenu s rozumnou výbavou. Pokud to někomu nestačí, musí si připlatit, ale ani tak se ve shodné konfiguraci nedostane na cenu výše zmíněných modelů. Scala bude vždy o něco levnější. Do půl milionu seženete Scalu s 1.5 TSI a hezkou výbavou. To u ostatních modelů bude velký problém...
mohl byste mi někdo ukázat, kde seženu Golfa, Leona nebo Focuse za peníze, které uvádíte? Všechny modely až na akčního Focuse jsou cenou úplně jinde. Golf i Leon začínají kolem 460 tis. Kč, Focus v akci na 400 tis., ale výbava shodná se Scalou (dokonce chybí tempomat, jsou tam plecháče stejně jako u Scaly apod.). Mám pocit, že Scala má hezkou startovací cenu s rozumnou výbavou. Pokud to někomu nestačí, musí si připlatit, ale ani tak se ve shodné konfiguraci nedostane na cenu výše zmíněných modelů. Scala bude vždy o něco levnější. Do půl milionu seženete Scalu s 1.5 TSI a hezkou výbavou. To u ostatních modelů bude velký problém...
U nas stoji Golf Trendline 14 880 Eur t.j. asi 380 000 kč.U vas je skoro o 3000 Eur ten isty Golf drahší.Tak to mate dosť blbé.
To bude nejspíš tím, že Golf Leon a Focus jsou o třídu lepší vozy, jen čeští a slovenští novináři nepochopili, že natáhnout podvozek z Pola na maximum neznamená vyrobit plnohodnotný kompakt. Fakt si myslíš, že Leon FR nebo Xcellance je to samé jako Scala? :-O
Suhlasím.Golf,Leon,Focus alebo Mazda 3 su určite kvalitnejšie autá ako tento zlepenec za neskutočné prachy.Jedine pozitivum vidím v tom že si nemusíš konečne do Scaly dokupovať zadný stierač.
To jsi nemusel ani do Spacebacku. A Golf, Focus, Leon ani Mazda 3 u nás nebudou ceníkově levnější.
Hlavne tá Mazda 3 v najnovšej generácii poriadne zdražela. Má síce výbavu už v základe, ale všetky ostatné menované sú v základe lacnejšie.
Mazdu ale predáva oproti konkurencii aj dizajn.
Mazdu ale predáva oproti konkurencii aj dizajn.
Musím uznat, že nová M 3 v tomto ohledu těžko hledá konkurenci. To ale asi nestačí.
Z toho ako sa v poslednom čase kupujú Mazdy (vidím ich naozaj veeeeľa) si myslím, že dizajn dokáže osloviť dosť zákazníkov. Dokonca si dovolili dať do novej trojky vlečnú zadnú nápravu. Dnes Mazdy kupuje široká škála zákazníkov - od mladších po seniorov a to rodiny, muži, ženy... Perfektný dizajn zabaený v červenej farbe robí divy :).
Samozrejme nie každého osloví iba dizajn. Je nás tu isto takých viac. Podľa mňa práve nová Mazda 3 išla dole čo sa jazdných vlastností týka a výrazne hore "cenou od". Že má asistentov, bohatú výbavu... to ma akosi veľmi nezaujíma, keď si vezmem, že som pred časom kúpil predošlý model za nižšiu cenu a nebol v základe.
Samozrejme nie každého osloví iba dizajn. Je nás tu isto takých viac. Podľa mňa práve nová Mazda 3 išla dole čo sa jazdných vlastností týka a výrazne hore "cenou od". Že má asistentov, bohatú výbavu... to ma akosi veľmi nezaujíma, keď si vezmem, že som pred časom kúpil predošlý model za nižšiu cenu a nebol v základe.
"Perfektný dizajn" to si robis srandu nie? Na novu trojku sa neda pozerat.
Z novej 3-ky sa mi viac páči sedan (videl som minule naživo a je skvelá) - uznávam, že hatchback nie je ideálny, ale dizajnovo to až taká úplná pohroma nie je - možno sa na ňu treba pozrieť 2x , 3x... :). Napr. taký Auris 1. generácie bolo strašne nezáživné auto, ktoré sa kupuje len preto ,že je to Toyota. Z kamošov, ktorí si kupovali auto a poradil som im do výberu Auris ho nikto nechcel.
Zatiaľ som na novej 3-ke videl jazdiť veľa žien, tak si myslím, že aj im sa páči ;). A ako vieme ženy majú veľmi dobrý vkus na pekné veci, že áno milé ženy.
Každemu z nás sa páči niečo iné - ja si myslím, že Mazda má v súčasnosti jedne z najkrajších aut v cenovej kategórii (10 000 až 35 000€) naprieč všetkými jej modelmi a triedami. Samozrejme Alfa Romeo je tiež super.
Napríklad taká Mazda 3 predošlej generácie je nádherné auto ako celok, ale má uhly, z ktorých je vyslovene škaredá - každopádne v danej cenovej kategórii som nejazdil príjemnejším autom (preto ju mám).
Iný príklad - Škoda Rapid - dobré a úžitkovo veľmi príjemné auto (miesto, praktickosť), ktoré ale nie je ani pekné (je také neutrálne), ani dobre nejazdí a často bola aj drahá (=za rovnaké peniaze boli už aj lepšie autá). Okrem veľkého kufra neponúka nič naviac.
Rozdiel medzi tými autami sú často emócie - jedno chcem šoférovať a teším sa na to / druhé musím šoférovať - prípadne je mi to jedno, lebo ma to nezaujíma.
Zatiaľ som na novej 3-ke videl jazdiť veľa žien, tak si myslím, že aj im sa páči ;). A ako vieme ženy majú veľmi dobrý vkus na pekné veci, že áno milé ženy.
Každemu z nás sa páči niečo iné - ja si myslím, že Mazda má v súčasnosti jedne z najkrajších aut v cenovej kategórii (10 000 až 35 000€) naprieč všetkými jej modelmi a triedami. Samozrejme Alfa Romeo je tiež super.
Napríklad taká Mazda 3 predošlej generácie je nádherné auto ako celok, ale má uhly, z ktorých je vyslovene škaredá - každopádne v danej cenovej kategórii som nejazdil príjemnejším autom (preto ju mám).
Iný príklad - Škoda Rapid - dobré a úžitkovo veľmi príjemné auto (miesto, praktickosť), ktoré ale nie je ani pekné (je také neutrálne), ani dobre nejazdí a často bola aj drahá (=za rovnaké peniaze boli už aj lepšie autá). Okrem veľkého kufra neponúka nič naviac.
Rozdiel medzi tými autami sú často emócie - jedno chcem šoférovať a teším sa na to / druhé musím šoférovať - prípadne je mi to jedno, lebo ma to nezaujíma.
Orm
Pár měsíců jsme jezdil s Rapidem - jízdní vlastnosti děs a hrůza. A to jsem měl silnější diesel.
Záleží na ročníku, karoserii a motorizaci...je známo, že Rapid postupně změkl. Pokud jde o mě a MY2018 1.0, tak není příkladně komfortní ani na patnáctkách, podvozek v extrému plave a vlečka vlečkou zůstane, ale vzhledem k ceně a účelu dobrý kompromis.
Asi nejvíc mi na Rapidu vadí vysoký posaz.
Asi nejvíc mi na Rapidu vadí vysoký posaz.
3_diamanty
rapid ma za mna krajsi interier... paci sa mi viac ako ten v scale... ale naopak scala zozadu kasnou vyzera na pohlad o dekadu dalej ako rapid... rozdiel desatrocia.... avsak nic prekvapujuce ak zvazime cas kedy rapid vznikal.... tak ci onak obe auta su vcelku idealne posadene u nas na plnenie beznej rodinnej funkcie ... ale hlavne som zvedavy aj na to ci scala uz nebude kusok kanibalizovat aj na octavke ... predsa len rapid bral este asi viac fabii kseft.... ale scala je podla mna dnes uz blizsie k octavke ako k fabii... ale na druhej strane ak zvazime fakt ze kedysi rodinna octavka je dnes uz z 90 percent firemna kara tak prave scala ma dnes uz najvacsie predpoklady byt tym skutocnym skodovackym rodinnym autom ako kedysi octavka za cias jej prvej a snad este aj druhej generacie...
osobne by som ale radsej kamiq ako scalu/rapid ... proste v tejto velkosti a cene by som uz radsej rovno aj nieco s vyssou svetlostou... len akurat jedina volba je tu vsade 1,5tsi a to uz cenou ozaj moze byt kdesi .. kde sa da uz uvazovat aj o mazde toyote a pod.... kazdopadne skoda to ma krasne naslapnute... aj scala aj kamiq su posadene za mna uplne ze brutalne... jak to skoda dela nevim.. ale robi to moc sikovne az genialne ... a cakam jej dalsi rast predaja v eu aj dalsie celosvetove narasty....
osobne by som ale radsej kamiq ako scalu/rapid ... proste v tejto velkosti a cene by som uz radsej rovno aj nieco s vyssou svetlostou... len akurat jedina volba je tu vsade 1,5tsi a to uz cenou ozaj moze byt kdesi .. kde sa da uz uvazovat aj o mazde toyote a pod.... kazdopadne skoda to ma krasne naslapnute... aj scala aj kamiq su posadene za mna uplne ze brutalne... jak to skoda dela nevim.. ale robi to moc sikovne az genialne ... a cakam jej dalsi rast predaja v eu aj dalsie celosvetove narasty....
Octavia je rodinné auto, ale buď jako služebák pro soukromé použití, nebo jako ojetina. Pro běžnou rodinu je Octavia přece jen drahá... a dřív to bývalo ještě horší, Octavia I ve své době vůbec nebyla pro "běžné" rodiny. Podíl soukromých prodejů je v poslední době +- stabilní.
Co se Scaly týče, tak příplatek za 1.5TSI má být 35t... to mi přijde celkem dobrý.
https://1gr.cz/…1d_cenyscala.jpg
Co se Scaly týče, tak příplatek za 1.5TSI má být 35t... to mi přijde celkem dobrý.
https://1gr.cz/…1d_cenyscala.jpg
Kedysi ani Felicia nebola dostupným rodinným autom :). Auta išli v porovnaní k platom výrazne dole. Kedysi človek potreboval na Škodu 105/120 - 50 platov... Dnes potrebuje na slušnú nižšiu strednú triedu tak 20 platov. Na nejaké auto tak cca 7 až 10 platov.
Thorntree
ta první fotka a srovnání vyznívá pro Scalu opravdu tragicky , nemužu si pomoct ale ten negativní sklon světel je takový hnus že se na to nedá ani koukat.. BMW s masařkovou jedničkou se poučilo počkám si na facelift Kabaňovi světlopomsty viz O3 fac. Sup.fac.
lled
Rapid ted:
"Důraz na redukci výrobních nákladů byl ale při pohledu na plastový výlisek palubní desky a strohé výplně dveří patrný snad až příliš. Člověk si však zvykne, což potvrzuje naše vlastní zkušenost. Po 18 měsících už v zeleném rapidu nikdo neřešil plasty, zkrátka jsme jej brali, jaký byl.Nicméně přesednutí do scaly nás přeneslo do jiné dimenze, po okatém šetření ani památky. Zrak i hmat si přijdou na své, konkurence definitivně přišla o otloukánka, kterému se mohla za bakelitový kokpit vysmívat."
Rapid predtim:
"V interiéru úhledné horizontální linie kopírují styl, který tým Jozefa Kabaně uplatňuje i na exteriéru. Výsledkem je palubní deska ne nepodobná Superbu. Rapid navíc dostal pohlednější design volantu a s pozitivním přijetím se jistě setká nové řešení středového panelu, které ponechává podstatně více místa v úrovni kolen."
"Její spodní a horní část nyní odděluje stylový šedý pruh připomínající eloxovaný hliník, stejný díl je za příplatek k dostání i v efektním klavírovém laku. Od prostřední výbavové linie Ambition máte na výběr ze čtyř základních barevných provedení interiéru, což individualizaci dále umocňuje. Plasty jsou sice tvrdé, ovšem s výbornou povrchovou úpravou a patřičnou kvalitou dílenského zpracován."
Jo, je to trosku nekorektni, ale vzdy to pobavi.
"Důraz na redukci výrobních nákladů byl ale při pohledu na plastový výlisek palubní desky a strohé výplně dveří patrný snad až příliš. Člověk si však zvykne, což potvrzuje naše vlastní zkušenost. Po 18 měsících už v zeleném rapidu nikdo neřešil plasty, zkrátka jsme jej brali, jaký byl.Nicméně přesednutí do scaly nás přeneslo do jiné dimenze, po okatém šetření ani památky. Zrak i hmat si přijdou na své, konkurence definitivně přišla o otloukánka, kterému se mohla za bakelitový kokpit vysmívat."
Rapid predtim:
"V interiéru úhledné horizontální linie kopírují styl, který tým Jozefa Kabaně uplatňuje i na exteriéru. Výsledkem je palubní deska ne nepodobná Superbu. Rapid navíc dostal pohlednější design volantu a s pozitivním přijetím se jistě setká nové řešení středového panelu, které ponechává podstatně více místa v úrovni kolen."
"Její spodní a horní část nyní odděluje stylový šedý pruh připomínající eloxovaný hliník, stejný díl je za příplatek k dostání i v efektním klavírovém laku. Od prostřední výbavové linie Ambition máte na výběr ze čtyř základních barevných provedení interiéru, což individualizaci dále umocňuje. Plasty jsou sice tvrdé, ovšem s výbornou povrchovou úpravou a patřičnou kvalitou dílenského zpracován."
Jo, je to trosku nekorektni, ale vzdy to pobavi.
diter
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
teniss
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
specmisha
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
tennes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
lygage
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
lygage
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
lygage
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
betosst
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ghanesov
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
×
Sdílení komentáře
×