Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Škoda Octavia II 1.4 MPI vs. Octavia III 1.0 TSI – Atmosféra vs. turbo
164 komentářů
PavelZ
Jde o zábavu a požitek. Proto se dnes dělají turba. Automobilu přidají tuto hodnotu a ještě je úspornější. Kdo nechápe, má na výběr nostalgický motor bez turba, ale na paměti mějte, že nejdete s dobou a jen dokupujete přebytky na skladech a opustí vás za jízdy požitek i sranda. A nebo si pořiďte Mazdu, ty jsou určeny pro lenochy zvlášť s automat. převodovkou CVT. 😄
Je vidět, že jste řádně v Mazdě nejel. Tvrdit, že litrový motor v Octávce dá autu zábavu a požitek - fakt sranda.
Do čeho dává Mazda CVT?
Před 8 lety ještě do všeho. Dnes nabízí klasický automat s hydrodynamickým měničem, což je stejně, proti rychlé DSG převodovce, krok zpět. 😄
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ty jsi pičus, takovej Škoda Kobliha
vrať se do svého škoda světa a tady neotravuj
vrať se do svého škoda světa a tady neotravuj
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
1) 59 vs. 85 kW, to je prostě nefér.
2) Reakce na plyn nejsou důležité jen u závodního auta, ale také při manévrování v městském provozu, kdy se leckdy stane, že otáčky klesnou pod 1500, pak člověk potřebuje rychle zareagovat a zrychlit, sešlápne plyn na podlahu a ... nic, auto nezrychluje. Ani 1.4 TSI v těchto situacích nereaguje tak, jak by bylo potřeba.
3) Pístní čepy určitě nemají pro snížení tření povrch ze syntetického diamantu. To by píst a ojnice byly velmi brzo vybroušeny. Ve skutečnosti je to tzv. diamond-like-carbon.
2) Reakce na plyn nejsou důležité jen u závodního auta, ale také při manévrování v městském provozu, kdy se leckdy stane, že otáčky klesnou pod 1500, pak člověk potřebuje rychle zareagovat a zrychlit, sešlápne plyn na podlahu a ... nic, auto nezrychluje. Ani 1.4 TSI v těchto situacích nereaguje tak, jak by bylo potřeba.
3) Pístní čepy určitě nemají pro snížení tření povrch ze syntetického diamantu. To by píst a ojnice byly velmi brzo vybroušeny. Ve skutečnosti je to tzv. diamond-like-carbon.
tu neslo o fer zrovnanie, tu ide o masaz pre masy v prospech 1.0TSI, pretoze skoda v ziadnom inom modeli nebude mat iny zakladny ani ´´stredny´´ motor... treba tak pracovat na oveckach
Co je na tom nefér? Value for money, o to tady běží o nic jiného. Základ je základ. Až příjdeš do showroomu Škodovky, tak taky nejdeš pro motor s 85 kW a pro ten motor, na který máš peníze resp. s části výběru, který se ti hodí. A jak jsi neměl kdysi na RS a nekoupil ho, tak ho nekoupiš ani teď.
Chceš říct, že kdo před 15 lety kupoval základní Oktávku, automaticky dnes půjde po základní Oktávce? Realita je jinde.
Zákazníci, kteří nekupují auto pro výkon, ale třeba jen proto, že chtějí třeba Octavku novou aby se nemuseli o nic starat klidně půjdou opět pro základní motor. Třeba můj strýc kupuje auta jen nová a jelikož mu nic neříkají a nechce se o ně starat, při tom ale komfortní výbavu chce, bere vždy základní motor, 2x htp 6V ve Fabiich, 1.4 v ix20 a teď má Konu v plné výbavě s základním motorem a na mou otázku proč htp a ne 1.4 16V vždy říkal "na co"?
Teď když i ten tříválec v Koně jede fakt slušně, tak si to pochvaluje, ale nic silnějšího nechce.
Vše si najde svého kupce
Teď když i ten tříválec v Koně jede fakt slušně, tak si to pochvaluje, ale nic silnějšího nechce.
Vše si najde svého kupce
OK, jsou i takoví, co motor neřeší. Starší lidé a ženy. Pro ně jsou oturbené tříválce pokrok, to je určitě pravda.
Ale tihle lidé málokdy kupují oktávku. Dobře se prodávala jako základní motor pouze 1.6 55 kW ještě v 90. letech. Pak přišly čtrnáctistovky (44, 55, 59 kW) a ty se prodávaly minimálně, stejně jako 1.2 TSI 63 kW u předfaceliftu současné generace Oktávky.
Ale tihle lidé málokdy kupují oktávku. Dobře se prodávala jako základní motor pouze 1.6 55 kW ještě v 90. letech. Pak přišly čtrnáctistovky (44, 55, 59 kW) a ty se prodávaly minimálně, stejně jako 1.2 TSI 63 kW u předfaceliftu současné generace Oktávky.
A to nějak popírá jejich existenci?
Nejde o popírání. Když mamka chtěla pomoct s výběrem auta, nepadlo ani slovo o výkonu motoru. A přechod z 1.2 HTP 40 kW na 1.2 TSI 81 kW je pro ni opravdu neskutečný krok kupředu. Ale nikdy bych tyto dva motory nedával do srovnávacího testu, který ma za cíl srovnat starší a novější koncepci.
Jaromír Pitaš
Oba motory jsou tragické. 1.4 kupoval jen blázen - šílená spotřeba. Stávající litrový motor v Octávce je pro lidi co jedou akorát na nákup, k doktorovi atd. Ale dát dnes 500 tisic (nové ceny) za takové auto pomalu v základu? To udělá je blázen.
Hele ono to 1,0 TSI v oktávce není zase tak tragický. Náhodou je to celkem použitelnej motor. Táhne v celým spektru otáček a nežere. Na normální ježdění dostačující. Rozhodně to není lenoch typu 1,4 nebo 1,6 MPI co se dávalo do O2.
Jak táhne ve spektru 1000 až 1500 otáček? Ptám se proto, že 1.0 TSI jsem nel, ale vím, že větší bratříčci 1.2 TSI a 1.4 TSI v tomto spektru nevynikají zátahem a reakcí na plyn. To vidím osobně jako slabinu těch motorů, jinak jsou velmi dobré. Nejvíc mě překvapilo, jak jsou točivé až do omezovače.
Mám Fabii s litrem a DSG. Vyjet rychle z křižovatky je skutečně problém. Zmáčknu plyn a auto se velmi pomalu začne rozjíždět. Za chvíli chytne turbo a pak už je to v pohodě. Už několikrát jsem zažil nepříjemné chvilky a už si na to budu dávat pozor. U manuálu to asi bude lepší, ten půjde víc vytočit (jistě ale na úkor životnosti spojky).
Lenze tento problem ma aj 2.0TDI s DSG. Takze to nie je motorom, to je nastavenim prevodovky.
To asi ano, její nastavení mě zrovna moc neoslovilo. Motor podtáčí celkem běžně i během jízdy, někdy je mi toho motoru až líto.
Alespoň že řadí bez cukání (v režimu "D", v režimu "S" trochu cuká).
Alespoň že řadí bez cukání (v režimu "D", v režimu "S" trochu cuká).
A ktery benzin ve skodovce kdy fungoval v rezimu 1000-1500? Mozna tak V6.
Taky to moc nechápu tady ty názory. Je to jako hádky s malým děckem. Prostě už nestačí žádné argumenty (rozebrat motor, udělat test prosti adekvátnímu agregátu z minulosti), majstr s mozkem dotovaným neustále pivním mokem od rána do večera vymyslí vždy něco nového - nyní to, jak motor s turbem netáhne v 1000-1500 otáčkách. Je škoda, že dnešní sociální systém ČR dopřává těmto jedincům elektřinu a dokonce i počítač, na kterém mohou psát tato moudra. V kapitalistické zemi, kde se řídí Darwinovským přístupem, by tato jelita nejspíš někde slintala u sběru kukuřice na "růčo".
Potvrzuji, že 1,4 TSI v Golfu do 1 500 ot/min. nejede, teprve pak se probudí.
Řekl bych,že takové otáčky nejsou problém jenom Škodovky, ale všech spalovacích motorů :yes:
2.0 MPI, 1.4 TSI. V obci jedou povolený limit na V. převod při 1350 rpm. Někdo by řekl, že mám zařadit III. převod, ale to jsem dělal naposledy v autoškole.
Ve spektru 1000 až 1500 ten motor počítám chcípne. V těchto otáčkách se taky motory normálně neprovozují. Takhle jsem ho fakt netrápil. Ani 1,8 TSI netrápím pod 2000 ot/min. Natož slabou 1,0 TSI. Takže: když se ten motor drží v normálních otáčkách tj nad 2 tis, tak jede úplně v pohodě a jak správně píšeš táhne krásně i v otáčkách až do omezovače. Kdo chce žmoulat 1000 ot nechť si koupí V6 nebo V8, který si nechá podtáčení motoru líbit, ale ani on na plyn v takových otáčkách moc nezareaguje.
DSG udržuje 95% času motor právě v těchto otáčkách (1-2 tis.). Když nepočítám jízdu po dálnici, tam jsou pak samozřejmě otáčky vyšší, protože už nemá kam přeřadit.
Celkově jsou podle mě tyhle motory spíš na delší trasy. Ve městě žerou jako atmosféry, ne-li i víc. A pořizovací cena je o desítky tisíc vyšší. Třeba u Fabie je rozdíl mezi atmosférou 44 kW a 70 kW TSI 35 000 Kč, což je víc než 10% ceny auta.
Celkově jsou podle mě tyhle motory spíš na delší trasy. Ve městě žerou jako atmosféry, ne-li i víc. A pořizovací cena je o desítky tisíc vyšší. Třeba u Fabie je rozdíl mezi atmosférou 44 kW a 70 kW TSI 35 000 Kč, což je víc než 10% ceny auta.
No a u DSG se snad nedá rychle manuálně podřadit? Vždyť to má snad pádla stačí 2x ťuknout levou rukou a je to snad i rychlejší nežli manuál. Jasný že motor při ustálený jízdě drží otáčky nízko. K tomu jsou ale ty pádla zezadu na volantu nebo je snad Oktávka s DSG nemá? Takže když chci rychle vypálit tak si manuálně podřadím a pak už zase nechám automatiku, ať si to vezme.
O spotřebě se nebavím. Mimo město je pěkná ve městě už míň. Rozhodně to není výrazně úspornější nežli atmosféra. Rozdíl ceny 35 tis je ovšem rozdíl 34 kW a to si myslím za příplatek stojí.
O spotřebě se nebavím. Mimo město je pěkná ve městě už míň. Rozhodně to není výrazně úspornější nežli atmosféra. Rozdíl ceny 35 tis je ovšem rozdíl 34 kW a to si myslím za příplatek stojí.
85 kW liter v Octavii (notabene v iných menších autách typu Scala) rozhodne tragický nie je, postkytne o rad vyššiu dynamiku, ako stará 1,6MPi a o dva rady vyššiu dynamiku ako 1,4MPi. Kritika smeruje k tomu nefér porovnaniu neporovnateľných motorov, proste silnejšie TSI nie je nástupcom základnej, najslabšej 1,4 atmo. To bola skutočná tragédia v Octavii. No a zobrať túto tragédiu a vytešovať sa, že nadupaný turboliter je lepší, to je úbohé.
K doktorovi a zpět... zajímavé. Já s tím motorem v Golfu jezdím každý den po dálnici i okreskách a jsem rychlejší než 99,5% ostatních řidičů.
Nechápu tyhle řeči, to auto jede bez problémů přes 200km/h a myslím, že 130km/h to na 6.st udrží i v tom nejprudším dálničním kopci v Evropě.
Nechápu tyhle řeči, to auto jede bez problémů přes 200km/h a myslím, že 130km/h to na 6.st udrží i v tom nejprudším dálničním kopci v Evropě.
Krasne to je vidiet na tomto teste, kde vtedajsi zaklad a dnesny zaklad je diametralne odlisny rozdiel (v prospech noveho). Staznosti na porovnavane verzie ako mali zobrat nieco obdobne vykonne. No a teraz prideme na to, ze vtedajsi priemer az nadpriemer ponuky je porovnatelny s dnesnym uplnym zakladom. Vtedy to stacilo, dnes napodiv nie, pricom nezvysil sa len vykon pri mensom objeme, ale aj krutiaci moment. Aj tak nestaci.
Ked sa povie zatazenie, kazdeho zaujima ako to pojde so 4mi dospelymi ludmi, v kufri polovicu baraku pri dialnicnom tempe do kopca, ked pojde na dovolenku. A relevantnost tejto informacia tak dolezita, akoby tuto situaciu riesil kritik maleho motora minimalne 2x do tyzdna ...
Ked sa povie zatazenie, kazdeho zaujima ako to pojde so 4mi dospelymi ludmi, v kufri polovicu baraku pri dialnicnom tempe do kopca, ked pojde na dovolenku. A relevantnost tejto informacia tak dolezita, akoby tuto situaciu riesil kritik maleho motora minimalne 2x do tyzdna ...
Asi tak. Jede to pro potřeby 99% řidičů dostatečně. Před 10 lety se jezdilo ve chíplejších hydrách a nikomu to nevadilo. Možná proto, že to sice moc nejelo, ale mělo to 1,6-1,8 obsah, tak to nikdo nekritizoval.
CountachSV
není to píár??
To si děláte p***l, ne?
To si děláte p***l, ne?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
lordlord
Tyč držící kapotu otevřenou překáží při dolévání kapaliny do ostřikovačů, konstruktérova pomsta?
.... já si auta vážím podle toho, jestli když lezu pod kapotu, drží otevřená(= má vzpěry == je to auto HODNOTNÉ, nešizené) nebo jestli musím hledat někde kus drátu a ten potom manipulovat do jedné z děr na spodu haubny. Děkuji za postřeh. U služebáku to naštěstí neotevírám často.
30 let stará E34😒br />
https😐/upload.wikimedia.org/…W_M51_Engine.jpg
30 let stará E34😒br />
https😐/upload.wikimedia.org/…W_M51_Engine.jpg
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ty vemeno, tam šlo o ten mechanismus, co drží otevřenou kapotu. Už to přestaň brát a nebo si zvyš dávky 😲 😒]
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Joža Novák
Myslím, že oba mají shodnou věc a to, že ta jízda musela být fičák. 😒]
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Šimpanz
že po deseti letech auto se základním motorem stojí stejně jako stálo, má lepší výbavu, je prostornější a má daleko dynamičtější motor. Což je vzhledem k inflaci za těch 10 let dobrá zpráva (bez ohledu na značku auta o které se jedná). Neznám komoditu, která by u nás za 10 let nezdražila vyjma aut. A který motor je spolehlivější se dozvíme za pár let v ojetinách, dnes jenom mohu pochybovat, že 1.0 TSI na tom bude hůře než 1.4 MPI, protože ta na tom se spolehlivostí byla mizerně (beru hodnocení Vaculíka z ojetin).
Ale to platí snáď pri všetkých autách, nie? A na to ani článok nebol zameraný, ostatne už nadpis píše "atmosféra vs. turbo", teda zjavne išlo o porovnanie motorov, resp. všeobecnejšie koncepcie. No a toto porovnanie, kde zoberieme silnejšie TSI a proti tomu postavíme najslabšiu atmosféru (už v tej dobe silne kritizovanú ako nepostačujúcu pre auto veľkosti Octavie), pričom výkonový rozdiel medzi autami je dramatických 35 koní, je proste na smiech. Octavia mala x atmosférických motorizácií, ktoré boli výkonovo tomuto téesíčku bližšie, napadí mi 1,6MPi-75 kW, 1,6FSi - 85 kW, 2,0MPi-85 kW. Ale nie, Svet magorov musí ako reprezentanta atmosfér vybrať tragickú 1,4MPi. :no:
Ber to z té lepší stránky. Nevybrali to úplně nejhorší, což byl 1.4 MPI 44 kW v jedničkové Oktávce.
Ano, platí, vždyť jsem to také napsal do závorky (bez ohledu na značku auta o které se jedná).
Hned v úvodu článku je napsáno, že se jedná o porovnání ZÁKLADNÍCH motorizací. Třeba tebou jmenovaná 2.0 MPI už stála ve své době majlant a srovnání základních motorizací by to tedy nebylo. 2.0 MPI byla dokonce o něco dražší než dnes 2.0 TSI 140kW a to by bylo ještě daleko větší Waterloo pro starý model.
Hned v úvodu článku je napsáno, že se jedná o porovnání ZÁKLADNÍCH motorizací. Třeba tebou jmenovaná 2.0 MPI už stála ve své době majlant a srovnání základních motorizací by to tedy nebylo. 2.0 MPI byla dokonce o něco dražší než dnes 2.0 TSI 140kW a to by bylo ještě daleko větší Waterloo pro starý model.
No ale čo potom chceš porovnávať? Rovnaký objem, len jeden motor atmosférický a druhý s turbom (spomínané 2,0MPi vs. 2,0TSI)? Alebo je porovnateľný výkon a objem je (vzhľadom na preplňovanie) sekundárny? Ja myslím, že to druhé je správne. No a v tomto porovnaní teda voči 85 kW turbomotoru musíme postaviť 85 kW (alebo blízku) atmosféru. A výkonovo blízkych atmosfér mala Octavia viacero, takže absolútne nebol dôvod siahať po 59 kW motore. Osobne za najlepšie porovnanie považujem 1,6FSi (tiež v dvojkovej Octavii). Ak by výsledkom bola výhra 1,0TSI (čo predpokladám), nepoviem ani pol slova.
Já myslím, že lidé v drtivé většině kupují auta podle ceny. A tady je srovnání aut za stejnou (základní) cenu. Nevidím na tom nic špatně. Když by porovnávali třeba to stejně výkonné 2.0 MPI, tak by porovnávali něco, co si tehdy kupoval někdo kdo mohl do auta nižší střední strčit nadstandardní prachy a takový kupec by si dnes nekupoval 1.0 TSI, ale právě třeba to 2.0 TSI 140kW. Prostě porovnání kolik svíčkové jsem dostal za 100czk v roce 2000 a kolik dostanu dnes.
No a presne to nebolo predmetom článku (viď nadpis, podnadpis i úvod). Ale už sa opakujem.
Pokud dovozuješ co bylo předmětem článku z jeho nadpisu a nečteš jeho obsah, pak ano. V článku je jasně napsáno, že je to porovnání základních motorizací.
9Citam, ale stále tam vidím porovnanie atmosféry a turba v podstate z princípu (ako s ním jazdiť, otáčky a pod.), teda ak sa niečo porovnáva principiálne, tak dám reprezentantov, ktorí majú k sebe najbližšie. Ak ako reprezentanta atmosférickej školy do porovnania s 85 kW turbom dali 59 kW atmosféru, tak celé porovnanie je tým pádom na prd. Celkom ma udivuje, ako tvrdohlavo takéto absurdné porovnanie obhajuješ, inokedy mávaš rozumnejší prístup.
Mě zase udivuje, kolik bojovníků za práva atmosfér má problém s jednoduchým porovnáním dvou základních motorů ve dvou generacích šáde.
Když bude někdo chtít porovnat místo základní nabídky vrcholné nabídky OIII RS a OII RS nebo OI RS tak ho také vypískáš, protože nedal vedle sebe motory se stejným výkonem? A budeš požadovat co? Aby OIIIRS vzhledem k výkonu porovnával s Porsche z roku 1950 aby porovnával stejná číslíčka výkonu? Mezigenerační srovnání stejných aut se běžně dělají na celém světě. A ano, většinou jsou "nefér", protože výkony mezigeneračně rostou.
Když bude někdo chtít porovnat místo základní nabídky vrcholné nabídky OIII RS a OII RS nebo OI RS tak ho také vypískáš, protože nedal vedle sebe motory se stejným výkonem? A budeš požadovat co? Aby OIIIRS vzhledem k výkonu porovnával s Porsche z roku 1950 aby porovnával stejná číslíčka výkonu? Mezigenerační srovnání stejných aut se běžně dělají na celém světě. A ano, většinou jsou "nefér", protože výkony mezigeneračně rostou.
Robíš užitočného ***a redakcii SM.
Naposledy: nekomentujem článok: "Základný motor vtedy a dnes", ale "atmosféra vs. turbo". Je teda jasné, že cieľom redakcie nebolo zhodnotiť, čo je základným motorom Octavie teraz a čo bolo pred x rokmi, ale porovnať preplňovaný motor s atmosférickým. Ak by to i bolo to prvé, tak by výsledkom bolo "objavné" zistenie, že výkony áut sa za dekádu či dve posunuli, heuréka, to je novota. Ale nie je, je to to druhé a ak chcem čo i len trošku relevantne porovnávať atmosféru a turbo, tak by som si mal vybrať apoň§ trošku porovnateľné motory. Čo 59 a 85 kW motory nie sú. Chápeš už konečne?
Naposledy: nekomentujem článok: "Základný motor vtedy a dnes", ale "atmosféra vs. turbo". Je teda jasné, že cieľom redakcie nebolo zhodnotiť, čo je základným motorom Octavie teraz a čo bolo pred x rokmi, ale porovnať preplňovaný motor s atmosférickým. Ak by to i bolo to prvé, tak by výsledkom bolo "objavné" zistenie, že výkony áut sa za dekádu či dve posunuli, heuréka, to je novota. Ale nie je, je to to druhé a ak chcem čo i len trošku relevantne porovnávať atmosféru a turbo, tak by som si mal vybrať apoň§ trošku porovnateľné motory. Čo 59 a 85 kW motory nie sú. Chápeš už konečne?
No já myslím, že ještě užitečnější *** jsi tu ty, rozdmýcháváš diskuzi o hounu a za to je redakce určitě ráda.
"Zapálení motoristé neustále debatují o tragédii jménem malé přeplňované motory. Teskní se po těch starých, poctivých „atmosférách“, u piva se řeší lepší odezva na plyn a přirozenější reakce. Ani my jsme se takových soudů při nástupu dowsizingu mnohdy nevyvarovali, ale musíme uznat, že moderní agregáty prošly nesmírně rychlým vývojem a nezbývá než potvrdit, že mají něco do sebe"
Ani slovo o tom, že dnes má oktávia dôstojnejší základ, celé o tom, že turbo je lepšie ako atmo. Čítal si vôbec článok?
Ani slovo o tom, že dnes má oktávia dôstojnejší základ, celé o tom, že turbo je lepšie ako atmo. Čítal si vôbec článok?
Za prvé existuje i menšina, která kupuje auto podle jiných kritérií, třeba podle motoru. Lze se domnívat, že právě tato menšina často navštěvuje servery jako je auto.cz
A za druhé je dnes poměrně časté, že někdo i z té drtivé většiny měl ojetinu třeba s atmosferickou osmnáctistovkou nebo dvoulitrem a dnes už nechce kupovat další ojetinu, ale nové auto. A logicky srovnává ten starší motor z ojetiny s dnes nabízenými turbomotory podobného výkonu.
A za druhé je dnes poměrně časté, že někdo i z té drtivé většiny měl ojetinu třeba s atmosferickou osmnáctistovkou nebo dvoulitrem a dnes už nechce kupovat další ojetinu, ale nové auto. A logicky srovnává ten starší motor z ojetiny s dnes nabízenými turbomotory podobného výkonu.
No a? Tak si takový zájemce přečte nějaký jiný srovnávací test. Nevidím žádný důvod pro hysterčení, že si vybrali proti sobě základní motory, z hlediska ceny to prostě má smysl. Nakonec někteří sem dali test Scaly vs 1.6 MPI, kdo chce tak si ho prohlédne, daleko levnější auto v něm bez problému porazilo daleko dražší auto.
Pajinex
Škodováckým motorům (myšleno zřejmě TSi, u MPi bych rozuměl) se karbonování zatím vyhýbá..? A teď tu o Smolíčkovi!
chytrak1
Z toho testu je jasný to co už tvrdím léta - díky bohu za dawnsizing a turbomotory. Jízda s nima je obrovský rozdíl vůči atmo 1,6 a 1,8 (které primárně nahradili). Osobně 1,6 MPI v octavii byl ukrutný lenoch a to mi slabé motory v autech zas tolik nevadí. Dokonce i s fabií HTP se jezdilo líp. Ale pravda nejtragičtější pohon co jsem jel byl Golf iV SDI (platí i pro octavii se stejným motorem). To nejelo vůbec. Ale vůbec. Ale fakt vůbec.
Já to zas tak vyloženě pozitivně nevidím. Ano, v mnohém je to lepší, ale minusy se najdou.
BTW Jel jsem s Caddy 2.0 SDI a v městské provozu se s tím jezdilo dobře díky předvídatelným reakcím na plynový pedál, co turbodiesely nemají, a v 50ti šlo zařadit nejvyšší převod a pohoda. Problém byly kopce mimo město a dálnice.
BTW Jel jsem s Caddy 2.0 SDI a v městské provozu se s tím jezdilo dobře díky předvídatelným reakcím na plynový pedál, co turbodiesely nemají, a v 50ti šlo zařadit nejvyšší převod a pohoda. Problém byly kopce mimo město a dálnice.
S Octaviou 1,6 75 kW som niečo najazdil a leňoch to úplne nebol, ale inak súhlasím. Už Euro 5 spravilo s atmosfér typu 1,6 hnilých dôchodcov a súčasné normy z (menších) atmosfér robia rovno nepoužiteľné mŕtvoly. Česť výnimkám typu Mazda Skyactive, ale aj jej atmosféra 2,0 88/90 kW) bojuje v lige litrových trojvalcov. Zoberme si nejakú priemernú atmosféru, napr. Hyundai 1,4 a tragickosť vynikne naplno.
Dovolím si reagovat, 1.6 VVTI není mrtvola, je to jen o nastavení plynového pedálu. Při jeho lehkém sešlápnutí motor téměř nereaguje, jakmile ale pedál projde prázdným polem, je ten motor stejně živý jako jiné motory. Takže jde o pocit. Syn má mazdu 5 s dvoulitrem 150 koní, tam je ten plyn ještě citlivý, stačí polechtat plynový pedál a auto vyrazí vpřed jak vystřelený šíp. Srovnal bych to s prodlevou u turba. Zrychlení z nuly na sto u 1.6 VVTI 132 koní a 1.2 TSI 105 koní je papírově skoro stejné, nějakých 9,8 s. A reálná spotřeba je u 1,6 VVTI stejná, ne-li nižší. Ujedu 400 km v průběhu asi deseti dní (nejezdím denně) mimo dálnice, dotankuji cca 20 litrů.
Tak je to subjektívne, sám ale priznávaš, že Tvoja 1,6ka so 132 k ide porovnateľne so 105k turbom, to samé osebe potvrdzuje, že dnešné atmofsérické kone tam akosi nie sú, resp. sú schované hlboko v stajni. No a hlavne Tvoja Corolla nie je najnovší model, je to minulá generácia spĺňajúce zrejme len staršiu emisnú normu (Euro6?), pričom prechod z Euro6 na Euro6d (temp) znamenal ďalšie umŕtvenie motorov, takže ak by tá 1,6ka spĺňala dnešnú normu, zrejme by bola opäť o niečo otupenejšia. .
Ano, 1.2 TSI měl točivý moment 175 Nm, 1.6 VVTI má jen 160 Nm. Najel jsem na 1.2 TSI 105 000 km a zkušenost s karbonizací mi stačila. Měnil jsem olej raději každých 8 000 km, protože nechat ho v motoru 15 000 km, tedy běžný interval, znamenalo, že pak z motoru tekla zahřátá hustá černá omáčka. Olej v 1.6 VVTI za rok nezčerná vůbec, jen mírně zahnědne. S ohledem na vývoj trhu s auty a na jeho celkem bezútěšnou budoucnost, jsem se rozhodl vzdát se agility a vsadit na jistotu. Protože jiné auto už si asi, s ohledem na svůj věk a příjmy, prostě nebudu moci dovolit. Ostatně Corolla je přece ideální vůz pro starší manželské páry, jak jsem se kdesi dočetl. Takže tak 😢
Ale přiznávám, že jsem byl zpočátku z 1.2 TSI nadšený, ten zátah motoru byl báječný, a pak se časem začaly projevovat vady a s přibývajícími informacemi o technické stránce TSI jsem stále více pochyboval, že je perspektivní nechávat si auto s takovým motorem "na chov".
A ještě bych připomněl jeden bonmot Jeremyho Clarksona, pravil: "Jak to ti Američani dělají, že z tak velkých motorů dostanou tak malý výkon".
To je totiž typické, pro normální ježdění nepotřebujete ani tak výkon, jako spolehlivost.
Ale přiznávám, že jsem byl zpočátku z 1.2 TSI nadšený, ten zátah motoru byl báječný, a pak se časem začaly projevovat vady a s přibývajícími informacemi o technické stránce TSI jsem stále více pochyboval, že je perspektivní nechávat si auto s takovým motorem "na chov".
A ještě bych připomněl jeden bonmot Jeremyho Clarksona, pravil: "Jak to ti Američani dělají, že z tak velkých motorů dostanou tak malý výkon".
To je totiž typické, pro normální ježdění nepotřebujete ani tak výkon, jako spolehlivost.
Tvoju voľbu rozhodne neodsudzujem, naopak vieš, prečo to robíš a za danej situácie je to aj veľmi logické.
Len všeobecne, z hľadiska vlastností konštatujem, že dnes (žiaľ) už normálna atmosféra nemôže konkurovať turbomotoru. A i keď som v zásade odporcom trojvalcov, i tak by som uprednostnil fúkaný liter pred atmo 1,6kou, lebo z hľadiska používania je to turbo oveľa príjemnejšie, subjektívne živšie aj objektívne dynamickejšie, no a napokon i úspornejšie.
A najideálnejšie je nemusieť si vyberať medzi veľkým objemom a turbom, ale mať veľkoobjemové turbo. 😉
Len všeobecne, z hľadiska vlastností konštatujem, že dnes (žiaľ) už normálna atmosféra nemôže konkurovať turbomotoru. A i keď som v zásade odporcom trojvalcov, i tak by som uprednostnil fúkaný liter pred atmo 1,6kou, lebo z hľadiska používania je to turbo oveľa príjemnejšie, subjektívne živšie aj objektívne dynamickejšie, no a napokon i úspornejšie.
A najideálnejšie je nemusieť si vyberať medzi veľkým objemom a turbom, ale mať veľkoobjemové turbo. 😉
Já teda vždy vypouštím olej černý jak bota bez ohledu na to, jak blbuvzdornou konstrukci motor má. U přímovstřiku to asi proběhne rychleji, ale neměl by to být problém.
kamos ma tuto 1.4 vo fabii ma na nej 285 000 km a zatial este ani olej nedolieva... nic jej nie je
a to sa teda nijak zvlast o auto ani motory nestara,, jazdi jak sedliak, podtaca obcas a olej meni tak raz rocne mozno...
myslim, ze 350 ten motor da ako nic, uvidime co ten liter 😁
a to sa teda nijak zvlast o auto ani motory nestara,, jazdi jak sedliak, podtaca obcas a olej meni tak raz rocne mozno...
myslim, ze 350 ten motor da ako nic, uvidime co ten liter 😁
rohYpnol
Je srovnání a srovnání. Pokud se budeme bavit v úrovni - jak vypadala základní motorizace v době Octavie II FL a jak vypadá základní motorizace dnes, tak proč ne.
Pokud budeme srovnávat 59 kW vs. 85 kW navíc s turbem, tak je to holý nesmysl.
Atmosferická 1.4 MPI v Octavii byla okrajovou motorizací se specifickým určením. A ten účel, za jakým v Octavii byla, si troufnu tvrdit, že dodnes zvládne lépe než 1.0 TSI. MPI bude jezdit a jezdit a jezdit a ... naprosto bez potíží. Pořád. Stále. Stačí měnit olej. Pokud ale někdo bude s 1.0 TSI jezdit "kolem komína", tak motor bude ve 100t. před, možná i po smrti.
Octavia 1.4 MPI byla nenáročným trvanlivým vozem pro motoristy, kteří moc nenajedou nebo poskakují po městě. Přesně pro ty je 1.0 TSI jen budoucí pastí. Dvouhmota, přímovstřik, turbo, navíc filtr pevných částic...
Jak už tu zaznělo, slovenské srovnání 1.6 MPI naopak prokázalo, že rozdíl není až tak zásadní jak by se mohlo zdát. Srovnání ACZ kulhá na obě nohy. Ne proto, že by toto srovnání nebylo možné, ale pro tu interpretaci toho, co se srovnává a proč.
Pokud budeme srovnávat 59 kW vs. 85 kW navíc s turbem, tak je to holý nesmysl.
Atmosferická 1.4 MPI v Octavii byla okrajovou motorizací se specifickým určením. A ten účel, za jakým v Octavii byla, si troufnu tvrdit, že dodnes zvládne lépe než 1.0 TSI. MPI bude jezdit a jezdit a jezdit a ... naprosto bez potíží. Pořád. Stále. Stačí měnit olej. Pokud ale někdo bude s 1.0 TSI jezdit "kolem komína", tak motor bude ve 100t. před, možná i po smrti.
Octavia 1.4 MPI byla nenáročným trvanlivým vozem pro motoristy, kteří moc nenajedou nebo poskakují po městě. Přesně pro ty je 1.0 TSI jen budoucí pastí. Dvouhmota, přímovstřik, turbo, navíc filtr pevných částic...
Jak už tu zaznělo, slovenské srovnání 1.6 MPI naopak prokázalo, že rozdíl není až tak zásadní jak by se mohlo zdát. Srovnání ACZ kulhá na obě nohy. Ne proto, že by toto srovnání nebylo možné, ale pro tu interpretaci toho, co se srovnává a proč.
Missouri
Není vůbec pravda, že atmosférické motory nejsou, ony jsou, ale v japonských autech. Možná by nebylo na škodu srovnat současná auta s moderními agregáty. Třeba novou Corollu s atmosférickou 1.6 VVTI 97kW s nepřímým vstřikováním a manuální převodovkou s Octavií TSI se srovnatelným výkonem. To jsou přímí konkurenti, podle mého názoru. Všichni Češi nejezdí ve škodovkách. :😉
Atmosférický motor není tak agilní jako přeplňovaný, to dá rozum, všechno je to o točivém momentu. A také o způsobu jízdy. Pokud si zvyknete pod kopcem přeřadit z šestky na čtyřku, vyletíte ho stejně pohodlně jako bez řazení s turbem. Motor je trochu víc slyšet, ale nezapomeňme, že vždycky je něco za něco. Kdo preferuje spolehlivou techniku, oželí si trochu té agility... :-!
Atmosférický motor není tak agilní jako přeplňovaný, to dá rozum, všechno je to o točivém momentu. A také o způsobu jízdy. Pokud si zvyknete pod kopcem přeřadit z šestky na čtyřku, vyletíte ho stejně pohodlně jako bez řazení s turbem. Motor je trochu víc slyšet, ale nezapomeňme, že vždycky je něco za něco. Kdo preferuje spolehlivou techniku, oželí si trochu té agility... :-!
lamal
To sa fakt neda citat, takto zufale ´´nostalgicke´´ PR je moc aj na prepalene pomery ACZ...
ako jeden z vela pobavilo😒br />
´´U sedmisetkoňového závoďáku dává smysl řešit, jestli je přísun výkonu a momentu plynulý, nebo prudší po roztočení velkého turba, ale u služební octavie…´´ WTF ? to trapenie spojky so chciplym litrom pri kazdom rozjazde je vlastne super, ved to nema 700k a nie je to zavodak... rakcia na plyn a silnejsi hladky krutiak od volnobehu (atmosfera alebo vyssi objem) je uplne zakladny parameter pre ovladanie automobilu s manualnou prevodovkou...
zufalé toto, velmi zufale...
ako jeden z vela pobavilo😒br />
´´U sedmisetkoňového závoďáku dává smysl řešit, jestli je přísun výkonu a momentu plynulý, nebo prudší po roztočení velkého turba, ale u služební octavie…´´ WTF ? to trapenie spojky so chciplym litrom pri kazdom rozjazde je vlastne super, ved to nema 700k a nie je to zavodak... rakcia na plyn a silnejsi hladky krutiak od volnobehu (atmosfera alebo vyssi objem) je uplne zakladny parameter pre ovladanie automobilu s manualnou prevodovkou...
zufalé toto, velmi zufale...
dr.Remorey
to nekdo fakt četl celej článek? nesmysl už od nadpisu. pujdu si dát páku se 75letým otcem a napíšu recenzi kdo vyhrál a jak to probíhalo.
Přesně. Proč vůbec porovnávat Chrchlu II s Chrchlou III. Je to ostuda montovat do tak velkého auta takové ussrraanné svrbínky motůrky.......... 😒
Missouri
Ještě bych rád připomněl redaktorům ACZ jeden z dílů Top Gearu, nebo Grand Touru, nepamatuji si přesně, v němž Jeremy Clarkson předvedl, jak Golf GTI hravě zvítězí nad superautem z osmdesátých let (Ferrari?). Takže ano, výsledek vašeho srovnávacího testu je přesně v těchto intencích. To je překvapení, viďte? :😉
No, a existuje jeden díl, a ten se moc líbí mně😒br />
srovnávají Range Rovera 4.4 V8 s Fiatem Panda 4x4... na stejné, docela náročné off-road trati.
A závěr je nádhernej: už vědí, proč je RR 5x dražší!
Protože byl v cíli o 5 sekund dříve.
😄
Tak to byl 5th gear.
A závěr je nádhernej: už vědí, proč je RR 5x dražší!
Protože byl v cíli o 5 sekund dříve.
😄
Tak to byl 5th gear.
Rox
O atmosféru bych se u takového auta dneska už asi ani neotřel. Ale dnešní TSI motory ale dostatečně dokáží nahradit hlavně i nafty. Kor když se ještě ke všemu jedná o základní motorizaci, která je dokonce rychlejší než 1.6TDI.
Tak tak... motory TSI jsou nejlepší!
Víš, že kdybys postavil proti sobě motor 2.0 TSI, kterej má 280 koní a motor Fiat, co má 320 koní, tak by supeb nejspíš vyhrál?!!
A to je Superb čtyřválec, a Fiat šestiválec... a tady je vidět ten vliv turba - Fiat na to potřebuje 22 litrů!
11x více...
Že to bylo v roce 1924? Neotravuj...
Víš, že kdybys postavil proti sobě motor 2.0 TSI, kterej má 280 koní a motor Fiat, co má 320 koní, tak by supeb nejspíš vyhrál?!!
A to je Superb čtyřválec, a Fiat šestiválec... a tady je vidět ten vliv turba - Fiat na to potřebuje 22 litrů!
11x více...
Že to bylo v roce 1924? Neotravuj...
Fakt je ten, ze ovela zaujimavejsie by bolo zrovnavat napr. 1.0TSI/1.2TSI z dneska a stare 1.9TDI. Padla by dalsia modla dechtofilov.
MicJan
Test pouze názorně ukazuje, jak zoufalé základní motory se do Škodovek za posledních 20 let dávají - srovnání slepého a jednookého...pak je jednooký králem. On vůbec VW delší dobu neudělal pořádný kvalitní benzínový motor 😊
Je zajímavé, že např na Slovensku mají v nabídce Golf 1,0 TSI 63KW https😐/cc.porscheinformatik.com/…l/V20190431115SK?… nevíte proč se to nedává třeba do Pola či Fabie?
Ja Prvni 123
Vemte litr 70 kW a proti nemu vetsi atmo ctyrvalec 70 kW. Z toho, co je dneska na trhu.
Divim se, ze jste nevzali atmosfericky litr, co se kdysi daval do Fabie.
Proti vetru nejel. To by byl dukaz vyhod turba!
Divim se, ze jste nevzali atmosfericky litr, co se kdysi daval do Fabie.
Proti vetru nejel. To by byl dukaz vyhod turba!
Nonsens
atmosféry sú už asi prekonané, je tu turbo éra a bude elektro. Ok, to akceptujem a vidím, ale zas nemusíme tým atmosféram nakladať nekorektne. Sám mám novú 1,2 atmo 90 k vo svišťovi a nezažívam to, čo popisujete a nezažíval som to ani pri 100 k oktávke a fokuse. To, že oktávka točí 4 tisíc je blbé nastavenie konkrétneho modelu a motora a diviť sa, že do dlouhého táhlého po zbrzdení kamiónom treba podradiť? To potom urobme článok o nemožnom manuáli, lebo div sa svete tam treba kvedlať. Alebo urobme článok o kľaknutom novom malom benzínovom turbo motore, čo vraj nie je na jazdy okolo komína. Nekorektných porovnaní sa dajú narobiť tony.
Anonym
Škoda Octavia 1.0 TSI 85 kW, provozní hmotnost dle technických údajů automobilky 1246 kg.
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85 kW, přestavba LPG, provozní hmotnost dle TP 1262 kg.
Pružnost 80-120 km/h na V. převod (s): 11,3 dle článku vs.11,6 dle mého měření.
Absolutní dynamika 80-150 km/h (s): 16,4 dle článku (pravděpodobně s přeřazováním II-III-IV) vs. 15,6 dle mého měření (zařazený III. převod).
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI 85 kW, přestavba LPG, provozní hmotnost dle TP 1262 kg.
Pružnost 80-120 km/h na V. převod (s): 11,3 dle článku vs.11,6 dle mého měření.
Absolutní dynamika 80-150 km/h (s): 16,4 dle článku (pravděpodobně s přeřazováním II-III-IV) vs. 15,6 dle mého měření (zařazený III. převod).
Takže chceš porovnanie top motorizácie vs základná motorizácia?
To je už aká logika?
To je už aká logika?
Stejný výkon, skoro stejná hmotnost. Ty v tom nevidíš logiku?
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ak to bude mať zhruba rovnaké hodnoty výkonu a hmotnosti, tak to pôjde .... teraz prekvapenie, pôjde to zhruba rovnako.
A jakou logiku má vůbec psát článek a porovnávat něco základního s 59kW a něco základního, ale již oturbeného s 85kW? To snad ví i malé dítě, že většina základních oturbených motorizací bude mít větší výkon a krouťák, než i dnes základní atmošky, natož ty starší. Pokud by měl být článek zajímavý, tak bych uvítal právě ono srovnání adekvátní motorizace, t.j. 2.0MPi / 85kW / 8V s 1.0 TSI / 85kW. Tím spíše, že ten dvoulitr jsem v OI s LPG měl a později i ve Fabii od manželky také s LPG, takže ho znám velmi dobře v obou verzích bloku motoru a rád na ten motor vzpomínám, i když zbytek aut (Octa a Fabia) za nic nestál.
Logika je taká, že porovnanie základných motorizácií kedysi a dnes.
Úplný nesmysl.
Proč Fabii s Octavkou? auta se kupují za peníze. Když už tak klidně přijeď s tou tvou Fabkou, já vezmu 1.0 TSI, přepni si to LPG na benzín, uděláme srovnání pružnosti atd., tam to bude hodně podobné pak dotankujeme, ju? Ale ne LPG, ale benzín.
Budeme ale raději testovat jen v přímce, nikde v zatáčkách, protože ten ingot, co má tvá Fabia vpředu a o dost slabší podvozek (vím o čem mluvím, s Fabii jsem se něco najezdil a to s lehčím a hbitějším HTP vpředu) by tě nechal hodně vzadu.
Ještě bych dodal, že jako nový ten dvoulitr stál o hodně hodně více než dneska nejsilnější 1.0 TSIqqa
Proč Fabii s Octavkou? auta se kupují za peníze. Když už tak klidně přijeď s tou tvou Fabkou, já vezmu 1.0 TSI, přepni si to LPG na benzín, uděláme srovnání pružnosti atd., tam to bude hodně podobné pak dotankujeme, ju? Ale ne LPG, ale benzín.
Budeme ale raději testovat jen v přímce, nikde v zatáčkách, protože ten ingot, co má tvá Fabia vpředu a o dost slabší podvozek (vím o čem mluvím, s Fabii jsem se něco najezdil a to s lehčím a hbitějším HTP vpředu) by tě nechal hodně vzadu.
Ještě bych dodal, že jako nový ten dvoulitr stál o hodně hodně více než dneska nejsilnější 1.0 TSIqqa
Proč? Protože nesrovnávám auta, ale jen a pouze motory.
Už jsem ji skoro před 2 roky prodal, takže nic dalšího nenaměřím. Od té doby mám 1.4 TSI 92 kW, takže můžu poměrně objektivně porovnávat.
Poznámka: Jelikož neměla ESP a uměla být i přetáčivá, tak bych si jízdu na hraně netroufnul. V každém případě mezi Fabiema jsou docela velké rozdíly. Vem si, že stačí vyměnit základní kola většiny motorizací 165/70 R14 za 195/50 R15, což je základní kolo pro dvoulitr, a máš o 20 % větší styčnou plochu pneumatik, o 15 % menší profil a zároveň snižuješ podvozek o docela významný 1 cm.
Už jsem ji skoro před 2 roky prodal, takže nic dalšího nenaměřím. Od té doby mám 1.4 TSI 92 kW, takže můžu poměrně objektivně porovnávat.
Poznámka: Jelikož neměla ESP a uměla být i přetáčivá, tak bych si jízdu na hraně netroufnul. V každém případě mezi Fabiema jsou docela velké rozdíly. Vem si, že stačí vyměnit základní kola většiny motorizací 165/70 R14 za 195/50 R15, což je základní kolo pro dvoulitr, a máš o 20 % větší styčnou plochu pneumatik, o 15 % menší profil a zároveň snižuješ podvozek o docela významný 1 cm.
_beta
Áno. Kolega mal presne túto motorizáciu, 1,4mpi v octavii. Po meste super, okresky dá sa. Diaľnica len v pravom pruhu.
Vymenil za 1,4tsi a určite nie je nespokojný. Dnešný základ je úplne inde ako kedysi.
Vymenil za 1,4tsi a určite nie je nespokojný. Dnešný základ je úplne inde ako kedysi.
mbsrot
Tímto článkem, který je bezpochyby placen ekoteroristy či automobilkou škoda jste klesli na samé dno!
Joab
Nahodou pekny, ty namereny hodnoty sou prima. Nechce se mi verit, ze by tady spousta lidi nechapalo, ze se proste porovnavaj dve zakladni motorizace - proc ne.. tyvoe prej porovnavat to s dvoulitrem😊
Akorat jste to mohli vic rozvist.. podvozek, cena, cena prepoctena kupni silou atd.
No a jinak toudle 1.4 sem se neco najezdil v petkovym Golfu.. a mel jsem ten motor rad. Kdyz uz chtel clovek vykon, musel si ho zaslouzit! A uplne bezproblemovej. Teda az na ty vstriky a tak😊
Akorat jste to mohli vic rozvist.. podvozek, cena, cena prepoctena kupni silou atd.
No a jinak toudle 1.4 sem se neco najezdil v petkovym Golfu.. a mel jsem ten motor rad. Kdyz uz chtel clovek vykon, musel si ho zaslouzit! A uplne bezproblemovej. Teda az na ty vstriky a tak😊
Naprostý souhlas. Ještě, že uz tu nechodí GTI, ten by některé bazarové kovboje srovnal.
Výš píšeš sám, že na zjištění, že 85 je více než 55 není třeba srovnávací test. Tak co tu zas vymýšlíš?
Srovnání nefér je. 1,6 MPI byly nahrazeny 1,2 TSI. A 1,2 TSI byl nahrazen 1,0 TSI. Takže jestli ti aspoň něco málo říká logické myšlení, tak musíš vědět, že v tomhle srovnání mělo být 1,6 MPI.
Porovnávat s 1,4 MPI je jen o nějakém zamyšlení, jaká byla základní motorizace tehdy a teď. Jenže tehdy byla Octavia lowcost. Dnes je Octavia úplně jinak nastavena.
Srovnání nefér je. 1,6 MPI byly nahrazeny 1,2 TSI. A 1,2 TSI byl nahrazen 1,0 TSI. Takže jestli ti aspoň něco málo říká logické myšlení, tak musíš vědět, že v tomhle srovnání mělo být 1,6 MPI.
Porovnávat s 1,4 MPI je jen o nějakém zamyšlení, jaká byla základní motorizace tehdy a teď. Jenže tehdy byla Octavia lowcost. Dnes je Octavia úplně jinak nastavena.
Ten článek je marketingově zaměřený na obhajobu a podporu prodeje dost technicky nesmyslného litrového 3 válce se Start/Stopem. A aby to vyšlo, vybrali výkonově nesrovnatelný motor. Podovozek, jak správně píšeš, nehodnotili - to by totiž Oct III byla proti Oct II propadák.
Nesouhlasím, že porovnávali základy a jak je to teď lepší, obhajovali 3 hrnek.
Nesouhlasím, že porovnávali základy a jak je to teď lepší, obhajovali 3 hrnek.
A takto vznikaju rozne konspiracne teorie a hoaxy. Nemusis samozrejme suhlasit s nicim a nazor mat mozes aky chces. To vsak neznamena, ze to nie je kolosalna sprostost.
No, ale to co trepes ty není úplně chytrý, že ne?
Ten článek se jmenuje atmosféra vs. turbo, nejmenuje se základ tehdy a dnes, že ne?
A já říkám, že k dosažení určitého výkonu jsou v zásadě dvě cesty: větší atmosféra nebo menší turbo.
Na takto položenou otázku je možné najít odpověď jen srovnáním motorů se stejným výkonem - a stejnou dobou vývoje.
Ano, konkurence snížila ceny aut. (ke škodě majitelů, protože automobilky je "šidí").
Ano, Škodovka se posunula směrem k relativně dražším autům.
Co to říká a vhodnosti jedné nebo druhé cesty, k dosažení nějakého výkonu?
A už vůbec není pravda, že tříválce jsou přínosem spotřebě nebo ekologii... jsou přínosem jen pro výrobce. Při tom zlevňování...
Ten článek se jmenuje atmosféra vs. turbo, nejmenuje se základ tehdy a dnes, že ne?
A já říkám, že k dosažení určitého výkonu jsou v zásadě dvě cesty: větší atmosféra nebo menší turbo.
Na takto položenou otázku je možné najít odpověď jen srovnáním motorů se stejným výkonem - a stejnou dobou vývoje.
Ano, konkurence snížila ceny aut. (ke škodě majitelů, protože automobilky je "šidí").
Ano, Škodovka se posunula směrem k relativně dražším autům.
Co to říká a vhodnosti jedné nebo druhé cesty, k dosažení nějakého výkonu?
A už vůbec není pravda, že tříválce jsou přínosem spotřebě nebo ekologii... jsou přínosem jen pro výrobce. Při tom zlevňování...
Nadpis clanku nie je samotny clanok vsakze? Tak si precitaj aj tie riadky dalej, kde spresnuju co a ako. Ak je to pre teba problem chapat, asi by si sa nemal vyjadrovat k nejakej chytrosti. Co dalej povazujes za svoju pravdu ma naozaj netrapi.
Cepis1
Z toho důvodu, že tříválce a všechny moderní vymoženosti nemusim a vím, že se to akorát časem pos... si raději koupim starší octávku v bazaru, než tyhle nové auta, u kterých neustále zmenšují motory a snižují se emise na úkor životnosti.
PavelKratky
Porovnávat škodováckou "jedna čtyřku" s 1.0 turbem je nesmysl sám o sobě už na papíru, absolutní kravinou pak v praxi. Už výkony obou motorů jasně říkají, že autoři porovnávají klučíka sedícího na trojkolce (rozuměno poháněné jeho vlastníma nohama) s jeho o dvě generace mladším "já", sedícím v motokáře.
Postřehy toho, kdo s oněmi motory něco málo najel: O škodováckých "jedna čtverkách" lze říci jen jediné - "osmiventil žere a nejede", "šestnáctiventil žere a jede", ale jedině tak ve Fabii. Existence takového motoru v Octavii je asi stejně smysluplná, jako existence Škody Fabie Junior - ABSOLUTE NONSENSE! Oktávka s jedna čtverkou je prostě podmotorovaná a chtít po takovém spojení cokoli, než přejetí z garáže k doktorovi (geriatrovi) na pravidelnou prohlídku, je blbost. Aby takové srovnání bylo aspoň trochu smysluplné, musela by být na straně "ATMOSFÉRA" v Oktávce alespoň "jedna šestka". Ponechme stranou můj osobní názor, že ani škodovácká jedna šestka nikterak neoslňuje.
To, že autoři prostě porovnávají auta s motorizacemi v úplně spodním řádku nabídky automobilky jen odráží vývoj motorů a podtrhuje to, že srovnávají nesrovnatelné. Co se downsizovaných "maloturb" týče, nebudu jejich věčným kritikem, vývoj je vývoj a třebas svého času stavba Eiffelovy věže v Paříži také vyvolala značnou nevoli, jen čas ukázal a dnes bez ní Paříž není Paříž. Nicméně coby řidič, kterého řízení i po více než milionu a pul kilometrů stále baví, jsem si pro "městské a příměstské pojíždění" pořídil šest let starý zlatý dobrý atmosférický 1,6 16V a nedám na něj dopustit. A to zrovna "bavorácký" agregát v mém Picassu patří spíše k průměru a ničím nijak neoslní.
Postřehy toho, kdo s oněmi motory něco málo najel: O škodováckých "jedna čtverkách" lze říci jen jediné - "osmiventil žere a nejede", "šestnáctiventil žere a jede", ale jedině tak ve Fabii. Existence takového motoru v Octavii je asi stejně smysluplná, jako existence Škody Fabie Junior - ABSOLUTE NONSENSE! Oktávka s jedna čtverkou je prostě podmotorovaná a chtít po takovém spojení cokoli, než přejetí z garáže k doktorovi (geriatrovi) na pravidelnou prohlídku, je blbost. Aby takové srovnání bylo aspoň trochu smysluplné, musela by být na straně "ATMOSFÉRA" v Oktávce alespoň "jedna šestka". Ponechme stranou můj osobní názor, že ani škodovácká jedna šestka nikterak neoslňuje.
To, že autoři prostě porovnávají auta s motorizacemi v úplně spodním řádku nabídky automobilky jen odráží vývoj motorů a podtrhuje to, že srovnávají nesrovnatelné. Co se downsizovaných "maloturb" týče, nebudu jejich věčným kritikem, vývoj je vývoj a třebas svého času stavba Eiffelovy věže v Paříži také vyvolala značnou nevoli, jen čas ukázal a dnes bez ní Paříž není Paříž. Nicméně coby řidič, kterého řízení i po více než milionu a pul kilometrů stále baví, jsem si pro "městské a příměstské pojíždění" pořídil šest let starý zlatý dobrý atmosférický 1,6 16V a nedám na něj dopustit. A to zrovna "bavorácký" agregát v mém Picassu patří spíše k průměru a ničím nijak neoslní.
Lucass32
Proč se nevzala 1.6 MPI 75 kW, která má výkonem trochu blíž k 1.0 TSI 85 kW??
Se divím, že tam není 1.0 MPI 37kW co byla ve Fabii 😉
Se divím, že tam není 1.0 MPI 37kW co byla ve Fabii 😉
dvorcidlo0
Nekúpil by som si tsi ale ja mám služobné 1.6 tdi súkromné 2.0 tdi sestra súkromné 1.0 tsi ...1.0 tsi dynamikou preskoči 1.6 tdi a ak nasadneme traja aj do mojej súkromnej 2.0 len tak tak stíhame za ňou. Jedine kde sa dynamika tdi ukáže je dialnica 150+. Kto na to tsi nadáva...fajn...kto nadáva na dynamiku ..nikdy v tom nesedel resp jazdí na V8 ...len netušim načo v dnešnej dobe radarov.
lordlord
na denní dojíždění 6 km do práce bych vzal MPI. Netrpí na karbon, nemá inteligentní dobíjení, dvouhmotový setrvačník a má pohodlnější pérování a normálně dlouhé převody
l.mutnansk...@...
srovnání s 1,6 MPI 56 kW by bylo objektivní. A taky porovnat 1,0 po 9 letech provozu se servisními náklady, jestli by to vozidlo ještě vůbec existovalo 😄
bezmozek
My na ty motory ale nenadáváme že by nejely 😁 Nám se nelíbí to že tyhle auta už nesnesou to samý co dřív. Prostě jednoduchý, nepos*atelny motory už škodovka nenabízí a bude jen hůř
Rozborka Rapidu - opět klam - 100k za 18 měsíců znamená více méně ustálený režim, ve kterém motor pracuje, a hlavně minimum StartStopů.
Nicméně - podvozek Oct II 1.4 je na hony daleko před podvozkem Oct III 1.0 - to páni redaktoři decentně zamlčeli.
Na youtube maj slovenští kolegové porovnání nové scaly 1.0 tsi 85kw se starou octavií s 1.6 75kw.
Od zrychlení 0-100 po modelovou situaci 3 lidi, plný kufr a připojení na dálnici ze 70 na 110km/h.
Ano, scala je vždy rychlejší, však má octavie už pár set tisíc za sebou, má slabší motor a je reálně těžší, ale pravidelný rozdíl 2s není až tak markantní 😊 Jediný větší rozdíl je ve spotřebě, tam octavie prohrála na plné čáře.
kdyby tohle šlo nějak hodnotit, tenhle článek by byl odpad.
https😐/www.youtube.com/watch?…
To v tom slovenskom teste boli aspoň férovejší, 1,6ka je k litrovému TSI oveľa bližšie.
2. nič by som nenamietal, keby 85 kW turbo bolo v celkovom súčte lepšie, ako 85 kW atmosféra (sám by som takýto záver predpokladal a 1,0TSI uprednostnil pred teoreticky porovnateľnou 85 kW atmosférou povedzme 1,6, ak by v Octavii bola).
Tu ale ide práve o tú do neba volajúcu nerovnosť, preto vyvodzovanie záverov pri takýchto súperoch je úplne smiešne. Usain Bolt je rýchlejší ako víťaz Trnavskej tretry, no čakal by to niekto?
Pro mě ideální srovnání základních motorů za podobné peníze. 2,0 85 kW, jak tam nějaký šašo psal výše, byl vrchol nabídky. Je to reakce na ty, co furt nostalgicky vzpomínají a chtěli by jezdit atmosférickým lenochodem. Já opravdu, opravdu ne.
S tym rapidom ti to bolo uz v minulej diskusii vyvratene, nerozumiem co tym sledujes.
U Škodovky se to těžko porovnává, ale třeba Dacie měla donedávna 1.6 atmo. Teď ji nahradil přeplňovaný litr. I ten bude určitě dynamičtější, je ale také DRAŽŠÍ. Cenově srovnatelný by byl pravděpodobně dvoulitr a u něj už bych si nevsadil, že bude lepší než přeplňovaný litr.
Jsem zvědavý na dvoulitr v ASX (i když do něj asi nepůjdu, protože ten retrointeriér je pro mě nestravitelný).
Ale ten interiér😢 Duster II je proti tomu čistá moderna. Poslední facelift prý interiér téměř nevylepší😒 Nejhnusnější mi přišla řadící páka. V jednom testu chválili, že je dlouhá a je tak při ruce. Mně připomínala páku Pragy V3S.
Jasné,na dizajn mame každý iný pohľad ale za mňa :no:
A naviac aj cely clanok pokracuje v tom duchu.
Ked uz robia AAAckam reklamu, mohli odtial dostat aspon primeranejsi vrak.