Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ozzman
Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 13:16
Dovolil bych si takovou otázku k zamyšlení. Tohle auto bezpochyby patří na vrchol nižšího středního mainstreamu, výkonem, jízdními vlastnostmi, motorem, ale i tak to nestačí na 5 hvězd. Jasně, DSG, pro mne i u každého Leonu papírový interiér a odhlučnění, ale čert to vem, od toho tu jsou jiná auta a já se ptám, které auto je doposud z jeho konkurentů lepším Hot kombi ?

P.s. nedotáčivosti u 4x4 se dá dost jednoduše dosáhnout, stačí trochu větší rychlost v dost utažené zatáčce a mokro , ani čtyřkolka není všemocná :D
Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 13:22
Půl hvězdy za cenu bych tipl. Seat za 1,26M, se někdo pos*al v kině :-[]
Avatar - Ozzman
Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 13:25
Ok, já beru ty nedostatky, každé auto nějaké má, jen jsem vždy myslel, že je redakcí zvolen vždy nějaký etalon, který by měl být ve všem lepší a ten je na 5 hvězd. Všechna auta tady dostávají v rozmezí 3,5-4,5 hvězdy, ale auto, co má 1 jsem tu snad nikdy neviděl a těch, co má 5 ? To bude asi unikát, který se taky nepoměřoval cenou, proto se ptám, které auto, kombi, nižší střední třídy by mělo mít 5 hvězd? A nemusí to být tedy hot kombi, prostě poměr cena/výkon
Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:06
Ja jsem rad ze tam ta pulhvezda neni. 5 hvezd by mel byt tridni ideal, soucet idealnich vlastnosti, takze kdyz to hodne zjednodusim na HH tak treba takhle: jizda Type R; interier, komfort a odhlucneni Golfu R.
Zkratka vybrat etalon v kazde hodnocene kategorii a za celkovych 5 hvezd to dat jen tomu co je etalon ve vsem, nebo alespon v necem, ale ktery zaroven ani v tom zbytku za etalonem nijak vyrazne nezaostava. Pokud ma leon jak pises "DSG, pro mne i u každého Leonu papírový interiér a odhlučnění", mejme na pameti ze HH je auto na kazdy den (tim spis kombik s 4x4), pak tu pul hvezdovou penalizaci za nespickovy interier, hluk a prevodovku beru.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:11
Ok, já beru tyhle individuální nedostatky, ale pak nedivím, že by mělo kdy kde existovat auto, které získá 5 hvězd. Pro mne by mělo mít 5 hvězd takové auto, které má nejlepší mix vlastností včetně ceny v dané třídě, ale když si vezmu třeba etalon - Golf, tak ani ten tu snad na 5 hvězd v žádné konfiguraci nedosáhl.


Zkusím zformulovat otázku jednodušeji: Které auto C segmentu by si mělo odnést 5 hvězd ? Nemusí to být vždy to nejsilnější.
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:28
22.8.2018 testoval p.Machala Golf R Performance a dostal 5 hviezdičiek.A viete prečo ? Lebo Golf je najlepšíííííí.Pozri test na Auto.cz
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 16:55
A vieš prečo je najlepší? Pretože ho máš aj ty! :-|
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 20:23
Presne tak. :D
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 16:18
Já bych odpověděl tak, že auto které nemá výraznější mínusy včetně ceny a zároveň je v něčem výrazně lepší než ostatní. Osobně mě napadá přirovnání mít Volkswageny za ceny Renaultů třeba. Golf je za mě lepší auto než Megane, ale taky stojí ve vyšších výbavých snad o polovinu víc. To už pak nevím.

Zrovna v případě Leonu se nedivím, že nemá 5 *. Za mě by Golf R Variant (se stejnou výbavou) za cenu tohoto Leonu byl na 5*. Srovnání těchto dvou jasně ukazuje, že cílem automobilek asi ani nemůže být udělat ideální auto. Komu jde v kontextu kombi nižší střední o rychlost a cenu, tak koupí Leona. Kdo chce rychlost a lepší kvalitu, připlatí za Golfa. A komu jde o cenu primárně za "jen" nadprůměrný výkon, má Octavii RS. Tohle koncern VW umí geniálně :)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 16:24
No tak zrovna ten Volkswagen taky nebude top ve všech motorizací, zrovna se mi nabízí srovnání s Renaultem a jeho turbobenzíny, kdy srovnatelný TCe 1.33 má daleko více charakteru, než 1.0 a 1.5 TSI, zbytkem auta je asi Golf lepší, ale když už, tak mne by se líbil takový kočkpes.

Interiér Golfu (nebo spíše zpracování), jízdní vlastnosti Fokusu a motor z Renaultu, to celé v kombi za 500 tisíc a máme výherce :D

Chápu, jak to myslíš, ale pokud by se využívala celá škála hodnocení, pak by pětihvězdičkových aut mohlo být více a myslím, že pořád není těžké oddůvodnit, v jaké konkurenci je to výherce. Tady srovnáváme hotkombi, Golf R je lepší, beru, pokud to bude Nějaké průměrné kombi nižší středí, určitě se najde zase jiné auto, které splní nejlépe všechny požadavky, včetně ceny.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 15:09
zapajam sa neskoro, tak ti to hodim sem:

to hodnotenie mne osobne tiez pride OK, cena + prevodovka s tym uplne suhlasim... prevodovku co ti furt radi sama aj v manuale a sport rezime, to je velmi vyznamny nedostatok u takehoto auta... u 1.5tsi by som to asi prezil
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:17
Má to logiku čo píšeš, len potom takýmto prístupom by asi žiadne auto nemalo plný počet, lebo proste tie požiadavky sa navzájom aj trochu vylučujú (ostrosť a jazdný prejav type R s kultivovanosťou Golfu).
Ale stále by som skôr zobral tento prístup (teda že 5* je v podstate nedosiahnuteľný ideál), ako aktuálny stav, keď 99% áut je hodnotených v rozmedzí jednej hviezdy, od 3,5 po 4,5 (kedy tá škála trochu stráca zmysel).
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:08
Plny pocet hvezd je jeste stale mozny, ale dostane jej jen to vazne nejlepsi zbozi. Takze se klidne muze stat ze nejaka trida bude bez petihvezdickoveho zastupce, ale za me je to tak spravne, kdyz v dane tride neni zadne auto bez chyb. Dat pak 5 hvezd nekomu kdo je mezi slepejma kralem, to mi neprijde fer proti jinym petihvezdickovym kocarum, ktere si to musi vyvalcit v tak preplnenych segmentech jako nizsi stredni treba, nebo HH z nizsi stredni odvozene.

Kazdopadne je to ciste muj osobni nazor jak bych si dovedl predstavit hvezdicky fungovat. K tomu by ale jak pises bylo fajn kdyby stupnice nemela rozpeti jen 2 hvezd. Tu ale nejspis pujde o to ze se redakce ACZ jako spousta jinych recenzentu nejak musi vyrovnavat s tlakem nepublikovat vylozene zaporne recenze. Takze i auta na dne svych segmentu tu dostavaji aspon za 3. Je to jako ty detske dny v prirode, kde se bezi nejaky zavod a vyhravaji nakonec vsichni. :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:11
Kdyby se používala celá škála hodnocení, nebylo by nic špatného na tom, kdyby v dané třídě a daném roce dostal 5 hvězd jednooký král ;)
Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 19:52
Upřímně za 1.26M bych Seat taky nekoupil, ikdyby měl těch koní 400. Koncern poslední dobou na těch ceníkových cenách ujíždí a to hodně. pak dělá akce (hlavně VW) na různé modely klidně i 60-100tis aby se dostal zpět na normální úroveň. Nicméně Leon má smysl tak do 600k jako levný a slušně vybavený kombík nižší střední ;-)
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 08:54
1,2M je úlet, cenníková cena pre novinársku nabitú predvádzačku. Normálny Leon kúpiš za 500 až 600t so slušnou motorizáciou a výbavou. Kombi s 1,5TSI a výbavou FR kúpiš za 530t a s TDI 190k a DSG sa dá za 580t. Teda fakticky každý Leon si vieš do tých 600t kúpiť a drahšie sú len Cupry.
https://www.sauto.cz/osobni/hledani#…
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 09:20
1 199 900 Kč nie je cena nabitého novinárskeho auta, je to štandardná cenníková cena LEON CUPRA R SPORTOURER ST.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 11:45
Platí tu to, čo pri všetkých testovaných autách: plnú cenníkovú cenu novinárskeho auta nikto v reále neplatí. Už si nepamätám akú cenu si dostal Ty, ale to bolo v dobe, keď sa na Slovensko malo doviezť len 5 ks a to sa zrejme zjednávať nedalo. A v teste sa píše, že to obmedzenie (aspoň v Čechách) už nie je, namiesto 6ks má byť 100. A pri tom počte už sa nedá predpokladať, že si to budú nadšenci kupovať ako zberateľský kúsok bez ohľadu na cenu, tam už si ľudia budú pýtať zľavu. Pretože ako väčšina konštatuje, dať 1,26M za Seat je silná káva, keď bežný, ale slušne motorizovaný a vybavený Leon stojí 550t.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 12:27
310 konova CUPRA R s manualom ako HB bola realne limitka s cennikovou cenou 40 340 Eur, tych bolo na Slovensko dovezenych len 5ks, do CR ich islo myslim 12ks a celkovo vo svete 799 ks. Kazdy jeden kus mal svoje cislo. Vid. moja galeria k autu.

Toto su CUPRY R ST a tie nie su ziadne limitky, tych vyrobia tolko kolko ich predaju, do CR ich planovali doviest 6ks, ale to zrejme navysli na 100ks.

A tej technike a vysokej cene CUPRY R: jasne, je to skladacka dielov od VW koncernu, brzdy su BREMBO, na ich kotucoch je logo AUDI, motor je rovnaky ako v AUDI S3 a GOLFe R, prevodovka je podla mna rovnaka ako v GOLFe GTI TCR, alebo v GOLFe Clubsport...
Alebo si snad niekto mysli, ze SEAT ma tito najvyznamnejsie klucove komponenty svoje?
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 13:50
No osobne by ma to nas.alo, že si kúpim auto, pri ktorom deklarujú len pár kusovú limitku, dám za to nemalé prachy a potom navýšia kvóty 20-násobne, čím celú "limitovanosť" zabijú. OK, platí to len pre kombi, ale v princípe je to jedno, lebo Cupra R už nebude exkluzívna záležitosť na cestách, ale relatívne bežné auto.
Inak ja netvrdíá, že pri tej technike je niekde lacnejšia konkurencia, ako píšeš, ak to má techniku Golfa R či TCR, tak to nemôže stáť ako 1,5ka. Problém je len v tom, že bežný Leon dokážeš aj so slušnou motorizáciou a v dobrej výbave kúpiť za menej než polovicu (viď woodyho kombi s 1,8TSI) a o to väčší je potom ten rozdiel, takže sa logicky zamýšľaš, či Leon Cupra R má hodnotu viac ako dvoch Leonov 1,8TSI. No a v tomto kontexte podľa mňa nemá.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá p
| 13. 8. 2019 14:17
Odpoviem na poslednu otazku: Ak clovek potrebuje, resp. ma volne zdroje iba na jedno univerzalne auto v rodine, tak samozrejme CUPRA R je zbytocny luxus a 1.8 TSI postaci. Hlavne v kontexte kvality nasich ciest a rychlostnych limitov.

CUPRA R (myslim ale HB s manualom) je auto pre niekto, kto uz ma v rodine male benzinove auto do mesta pre zenu, k tomu ma sluzobny dieselovy pozierac kilometrov strednej triedy a hlada nove auto so zarukou na vikendove odreagovanie do 40.000 Eur.
Ano v tejto kategorii si moze vybrat napr. i30N, Megan RS Trophy, Focus ST, Type R a pod. a
este moze aj trocha usetrit. Z tychto aut ja vsak za realneho priameho konkurenta (dynamikou a vykonom) povazujem iba krala predokoliek Type R, ktory u mna ale prehral na designe, ktory bol pre mna moc pubertacky.

CUPRA R vo verzii ST a s automatom je podla mna pre cloveka, ktory chce jedno univerzalne auto, nebavi ho manualne radenie a pozaduje naozaj top dynamiku. A ano, cena je tu uz pomerne vysoka.
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá p
| 13. 8. 2019 14:29
Nielen kvôli cene toto nebude relatívne bežné auto, ktoré stretneš za deň niekoľkokrát. Schválne koľko rôznych GOLFov R variant si už stretol? :)
Inak samozrejme aj ja si myslím, že za tie prachy toto ani omylom, nech by to bolo sebelepšie.
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 11:44
jo já vím, mám Leony kombi TGI jako služební pro obchodníky a jsou spokojení :-) Proto vím, za kolik se dají koupit reálně... Leon pro soukromníka za cca 500-550k dává smysl, ikdyž je uvnitř menčí než Octávka, ale ta je dražší ;-)

Seat za 1.2M smysl nedává, ani s 300k a 4MOT, navíc jak v základu rychlý rodinný dostavník. Je to jen levná koncernová značka/skládačka stejně jako Octa. Nicméně mě asi všichni hejtnou, ale OIII kombi RS (850tis Kč k v základu) to zvládne lépe a je jedno jestli má 245 nebo 290 (4MOT bych klidně oželel), rozdíl 300tis Kč je prostě obrovský. Kolikrát do roka ten 4Mot a 290k opravdu člověk využije? 1x ročně na okruh, nějaké rychlé předjetí a pak tahání trička na dálnici? Na ty poslední 2 věci stačí i 150k... Hmmm
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 11:58
Plne súhlasím, 245-koňové TSI je viac, ako dostačujúce na rýchle zvezenie. Jediný problém u Seatu je ten, že práve je ten stredne silný 2,0TSI nemá, teda je to buď 1,5TSI so 150k, alebo rovno Cupra, to je obrovský skok a logicky sa musí prejaviť v cene. Cupra bola donedávna super kauf, v kategórii 300k HH (a HK) nemala moc konkurencie z hľadiska value for money, ako ale spravili samostatnú značku Cupra, tak trochu podraželi. No a Cupra R je už skutočne pridrahá, tam mi už tie peniaze prídu neadekvátne.
Škoda, že Leon už nie je dostupný s 2,0TSI 140 kW, to by som videl ako optimum pre rýchle kombi, výkon viac ako dostatočný na bežné jazdenie, ale stále za prijateľné peniaze.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 17:30
Přesně jak píšeš, Leon Cupra bylo super sportovní nářadí za parádní peníze. Samostatná Cupra je udělaná jen proto, aby vytáhly z lidí víc peněz a já doufám, že jim to lidi dají sežrat a kupovat to nebudou ;-)

Manažeři Seatu a VW by se měli probrat, od luxusního sportování je tu Audi, VW je konzervativní kvalita, Škoda je tu od prostornějších aut o chlup nižší kvality než VW (měla by mít i MPV místo Seatu) a SEAT má být sportovněji laděná levná značka pro mladé, ale dělat ze Seatu (skládačka VW dílů) luxusně sportovní značku je prostě hloupost ;-) Za ty ceny to fungovat nebude...
Avatar - iudex
Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:07
Neviem, či sa to berie širšie v rámci nižšej strednej, alebo užšie aj typom karosérie, teda kombi nižšej strednej. V prvom prípade je to hodnotenie jasné, A-Klasse je interiérom o dve triedy vyššie a 45AMG aj výkonom. V druhom prípade je to už ťažšie, je tu rovnako výkonný Golf R Variant, ale s hodnotnejším spracovaním, ale zase u neho asi to naladenie nebude tak ostré, ako u Cupry R. A všetky ostatné kombíky sú slabšie.
Takže v rámci triedy bez ohľadu na typ karosérie je 4,5 hviezdy úplne v poriadku, v rámci kombi by si to plný počet ale zaslúžilo.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:14
Ok, jasné, já se spíš pozastavuji nad celým systémem hodnocení, kdy kolikrát velmi dobré auto dostane jen 4 hvězdy, které splnuje i podmínku slušné ceny, ale jindy to zase vliv nehraje atd.... Jen mne zajímá, které auto má mít 5 hvězd :D
Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:29
P911 GT3 v kombíku na pneumatickém podvozku. Schopnost zajet Most za 1:45, odvézt smrady k babičce na chatu, kde je polňačka, zrychlení na 100 pod 4 a spotřeba do 8 litrů N95. To vše s cenou do milionu ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:34
:D Ok, a v které počítačové hře ho můžu projet? :-[]
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:37
V takový, co má taky 5* ;-)
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:01
Tak to vidíš níže... netřeba Porsche, stačí Oktávka!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:10
Tak jeste lancer a mame to komplet. :D
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá p
| 12. 8. 2019 15:13
A ASX! Nezapomínejte na ASX!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá p
| 12. 8. 2019 15:13
No samozřejmě...a nezapomeň na Eclipse Cross, stejně jako na faklt, že prémie už dnes není co bývala a rozdíly mezi mainstreamem i premium již nejsou ;-)
Avatar - wakantanka
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně ne
| 12. 8. 2019 17:35
ale no tak ... veď už uznal že A3 sedan je prémia :D :D :D
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 16:12
Důležité je mít správně nastavené kriteria pro hodnocení. Jen potom se dá hodnotit, jestli vůz splnil na 0 nebo na 5. Aby vůz obdržel celkově 5, musí všechny body kritéria splnit na 5.
Určitě by pomohlo, kdyby taková kriteria byla jasně daná a univerzálně uznávaná.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 16:25
Po tom tady volám už asi 2 roky, včetně váženého hodnocení podle typu auta. Testuju HotHatch? Dám mu více váhu na výkon a zábavnost, je to kombi střední třídy? Preferuji komfort, pokud MPV, zase jeho praktičnost, atd....
Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:14
Ikona je na ACZ jen jedna...

https://www.auto.cz/…-nejlepsi-108910
Avatar - Ozzman
Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 14:40
Já to tušil! :D Už jsem si ten test nepamatoval, ale tak odpověděl jsi na mou otázku :D
Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:29
Já si pár legendárních testů tady vybavím dost často. A 5 hvězd pro ORS, to se zapomenout nedá. :-D

Jen by mě zajímalo, kdybys před Machalu postavil ORS a tohle, jestli by si obhájil svoje hodnocení, a co by si osobně vybral... Ale jo, cena, kufr, půl hvězdy dolů. Není o čem... :-D
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:45
Buďme spravedliví a zohledněme čas a tehdejší nabídku, byť bych octě 5* nedal ;-)
Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 12. 8. 2019 15:53
:-)
Me by zase zajimalo co by delal tenhle Seat vs Golf R v kombiku, zvlast, kdyz je Golf o 50 tisic levnejsi :) (a zaroven pro normalni zivot lepsi a o dost osklivejsi)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 07:47
Golf R v podobnej špecifikácii je lacnejší ako tento Leon? Cenníky naštudujem takze neviem.To by som asi radšej išiel do R ktorý sa mi páči asi viac.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 09:25
Ako som niekde čítal, tak na dosluhujúcu gen. GOLF R už bolo zastavené prijímanie objednávok...
Cenníková cena Variantu bola od € 44.220,-
S nejakými doplnkami na dorovnanie výbavy, by podla mňa cena GOLFu R Variant bola viac ako tejto CUPRY..
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 15:31
* neštudujem
Avatar - Ada je zase tady
Suma sumárum
| 12. 8. 2019 15:20
Jedna hvězda dolu za chybějící diesel, druhá hvězda za chybějící manuální převodovku, třetí za chybějící ruční brzdu. Výsledek 2 hvězdy.
Avatar - Ozzman
Re: Suma sumárum
| 12. 8. 2019 15:27
Hvězdu dolu za absenci dízlu beru, ale za to ostatní ani ne... ručku jsem při jízdě použil naposledy u Renaultu, když jsem blbnul na sněhu... to je tvá oblíbená značka... :D
Avatar - Emel
Re: Vrchol třídy a stejně nemá plno
| 13. 8. 2019 20:31
Z mého pohledu (a díval jsem se celkem zblízka, Cupra ST byla můj finalista) byla top kombinace FWD s manuálem (ST, červená nebo oranžová, ty sportovní sedačky). 4x4 to auto jízdně nikam neposouvá, i když jasně, pro rodinné auto je to bonus... ale s povinnou DSG je to pro mě ne úplně ideální kombinace (a to jsem měl v merku hezkou červenou skladovku v Pyramidě, která minimálně půlku cenového rozdílu umazala - z 1.030 na 870).
Takže v rámci SEATu jsem tíhnul k druhé skladovce (modrá ST FWD MT) v Ostravě, kterou pak koupil Thomasino :-) - s trošku slabší výbavou a menší slevou.
Nakonec to teda dopadlo jinak, komfort dostal přednost před dynamikou... no, občas lituju, co ti budu povídat :-)
Nechápu hodnocení...
| 12. 8. 2019 13:27
Když je to auto "strašně dotažené", tak proč má tolik hvězdiček?
Avatar - pradeda777
Převodovka...
| 12. 8. 2019 13:59
...není poprvé co se píše o tom, že si DSG převodovka dělá co chce. Samozřejmě převodovka je v tom nevinně. Může za to elektronika. Ta je nastavena tak, aby převodovka řadila s ohledem na emise/spotřebu. Platí to u všech automatů ve vozech homologovaných pro WLTP (září 2018). Kdyby tomu tak nebylo, tak by bohužel vůz "nesplňoval"..... :-(
Hviezdicky
| 12. 8. 2019 14:01
Nemohli dat 5 hviezd , to predsa dostal Golf R Performance silnejsi a drahsi brat + etalon triedy... :-!
Re: Hviezdicky
| 12. 8. 2019 14:22
Re: Re: Hviezdicky
| 12. 8. 2019 14:53
Hups 245 konova Skoda za 5 hviezd ;-)
Avatar - iudex
Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 14:09
Problém je, že DSG si odradila sama aj v predošlých verziách pred Euro 6d.
Avatar - wikinko
Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 14:33
Mne DSG v manualnom rezime na vyssi stupen sama neodradi. avsak pri preslapnuti plynu cez kickdown click sama zbytocne podradi presne tak ako popisuje machi.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 16:29
Si si skutočne istý?
Akékoľvek koncernové auto s DSG som skúšal, tak si to radí samo aj v manuále. V normálnom aute by sa to dalo ešte obhájiť, ale prečo preboha hotheč? Ideš pred zákrutou, vytočený motor, ale necháš rýchlosť, lebo vieš, že o sekundu brzdíš a podradíš. Ale DSG proste dosiahne červené pole a preradí vyššie a Ty o pol se*** neskôr musíš radiť dolu nie o 1, ale o 2 stupne.
Avatar - wikinko
Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 12:02
ahoj, mam O3 135kw tdi dsg 4x4, neodraduje to samo aj ked drzis plyn na podlahe a rucicka sa opiera o obmedzovac kludne aj 10sekund. proste to neodradi.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 13:51
Tak to je hodne zaujímavé, pretože napríklad Golf R si pri dosiahnutí limitu aj v manuále odradí sám. :-O
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 15:07
To mas este ´´stary´´ 6 kvalt DSG vsak ?
Avatar - wikinko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 15:47
ano, stary 6kvalt (2017). uz mam objednanu novu so 7st, porovnam a dam vediet :)
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 15:58
7kvalt bude snad lepsi, mne tento 6 DSG + TDi velmi vadi... hlavne to podtacanie + zbesile podradovanie ... ani jedno nema vyznam a skodi to motoru aj pocitu z jazdy...
Avatar - wikinko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 16:30
ja si myslim ze 7kvalt bude podtacat uplne rovnako. len dufam ze to bude mat 7cku riadne dlhu kedze jazdim 80% dialnice (160+) a mam dost sialenu spotrebu nafty aj oleja.
Avatar - lamal
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 17:37
asi hej, koncernova prevodovka to podtacat bude :-) na dialnici ta to az tak netrapi, ta 7 by mala byt dlhsia
Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 14:38
I v tom nejsportovnějším režimu a přehozený volič do manuální volby? myslel jsem, že GTI to má přece jen jinak.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 15:30
To je možné. Ale tady si borec jasně stěžuje na novou verzi... ;-) "Jako obvykle mě rozčilovala dvouspojka DSG, která si… Ano, řadila, jak se jí zachtělo i v „sekvenčním“ režimu".
Myslím, že taková věc se projeví a nasseerre snad jen na okruhu....... :-! Jo, a asi i při bláznění na okresce.... ;-)
Re: Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 15:46
A přesně na tyhle dvě věci je potřeba brát ohled.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 15:56
Brát ohled...ok. Ale jak, když si "svázaný" Euro 6d Temp? :-(
Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 02:12
Když to umí ostatní, tak nevím proč by mělo DSG dělat něco jinak.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 07:49
Ja by som to nezvaľoval na eko normy, u VAG-u to bolo asi vždy že prevodovka preradila keď si bol v červenom poli.
Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 14:16
U Z4 jsem si řadil jak chtěl a u X5 s tím taky problém nemám.
Avatar - pradeda777
Re: Re: Převodovka...
| 12. 8. 2019 15:46
Možná to má BMW jinak....možná je to u šestiválců jinak....možná by se to projevilo jen na okruhu, ale faktem zůstává, že splnit 6d při WLTP přinutilo automobilky opustit manuály, protože ty se dají hůře "kontrolovat" via ECU, a upravily ECU tak, aby spotřeba a emise zůstaly v normě. A aby toho nebylo málo, tak se "přiostřila" situace s popílkem, který si vyžádal GPF.......
Re: Re: Re: Převodovka...
| 13. 8. 2019 02:13
Nenos sovy do Atén, DSG jednoduše stále failuje s nemožností držet zvolené kvalty v man režimu.
Re: Re: Re: Převodovka...
| 14. 8. 2019 17:52
Ale no tak. Ford Mustang v klídku plní emisní normy s osmiválcem a manuálem. Takže pokud jiné automobilky manuály opustily, tak z jiných důvodů.
Re: Převodovka...
| 15. 8. 2019 06:40
Ty si ten test asi nečítal prevodovka zaradila sama na nižší a vyhnala otáčky skoro k obmedzovaču, čo len ťažko zdôvodníš snahou o nízke emisie.
Avatar - skopikk
Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 16:30
Ono je to pěkné, kolik koní to má pod kapotou, ale zajímalo by mě, jak dlouho tento agregát vydrží v průměru kilometrů než dojde na GO. Navíc u tohohle motoru bude hádám třeba vyměnit poprvé olej do 5tkm.
Avatar - speedfred
Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 16:54
...a? BMW s M verziou ideš na prvý servis myslím po 2t km.
Ak tomu motoru doprajes aspoň trochu lásky tak vydrží hodne.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 17:11
U 1.6MPI jsme dolévali snad už během první tisícovky, takže bych v tom taky neviděl nic strašného :D
Avatar - skopikk
Re: Re: Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 17:42
Vo lásku nejde :-) a to to můžeš servisovat jak chceš. Jak to bude vypadat pak vevnitř motoru, pístní kroužky, ventily, písty, vačka, ojnice, klikovka, atd...ono jedna věc je, jak to jede jako nový a jak jako ojetý. Nejsem ještě kupec nových aut, takový věci mě sakra zajímaj.. U starších aut s vyšroubovaným výkonem a super technikou je to povětšinou past na finance. U 2litrů si myslím, že tak těch 180kw max.je hranice dobrého poměru výkon/životnost. No čas ukáže...
Když mu šmakuje, proč mu nepřilít? :-)
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 18:09
Pozri ja mám olejový servis 15t km, skracujem ho na polovicu a občas po okruhových jazdách vymením olej kľudne ešte raz. Myslím že pre zdravie a čistotu motora mu to aspoň trochu pomôže. Súčasné motory sú vcelku spoľahlivé, a ak nie je nejaký konštrukčný prúser tak by som sa asi nebál o vydrž. 2L TSI motorov sú mraky tak kľudne by som si jeden “kovaný a poladený” spravil do zásoby. :-!
Avatar - skopikk
Re: Re: Re: Re: Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 18:30
Ok, ok. Po Vás bych to auto chtěl koupit :) Vy máte Giulii QV, že? Alfy mám taky rád, už mi to ale začíná opouštět - 2.0 V6 TB je právě ten motor, co byl drobet vyhnaný - a shánějte teď díly! 120 na hrbu a vačka k nesehnání, hrníčky martirium :) u tohohle hlavního proudu nebude problém když tak ty díly sehnat.
Re: Re: Re: Re: Spolehlivost agregátu a dvouspojky
| 12. 8. 2019 19:32
Rad by som podotkol, ze toto auto sa predava na niektorych trhoch s cipom od ABT (carbon edition), kde to ma 370 koni a 460Nm pri plnej tovarenskej zaruke.
Takze s kvalitou a spolahlivostou tohoto motora to urcite nebude zle...
Agregat
| 12. 8. 2019 17:18
Dnesne motory vydrzia vela a vsetky intervaly a poruchy ti vypise palubny pocitac. Do dnesnych aut dolievas len kvapalinu na stierace. 300 konove auto uz dnes nepatri na okruh je to silne civilne auto a na bezne pouzivanie ho normalny sofer neznici. Kolko krat za rok alebo 5 rokov pojde majitel Seatu na okruh ? .... 0 x 1 x alebo az 2 x ?
Avatar - skopikk
Re: Agregat
| 12. 8. 2019 18:33
U takhle silnejch aut s komplikovanější technikou to nebude žádný med. Tomuhletomu se bude hodně šlapat na krk...soukromý majitel si ho bud hýčkat, ale na leasingu se budou šetřit náklady...
| 12. 8. 2019 17:21
Ja to nadseni moc nechapu.
S ST300 4Drive jezdim neco pres rok a jediny, co je na tom aute skutecne zajimavy, je zrychleni v primce.
Prevodovka je takova, jaka je, (a s prechodem na sedmikvalt se to jeste trochu zhorsilo), zpracovani tak-tak, komfort i na adaptivu nic moc a co me stve nejvic, je necitelnost ctyrkolky - zatacky na limitu se s tim projizdi tak nejak "vlnkovate".
Takze zustava jen pohledna, levna raketa. A to je na tenhle pocet hvezd trochu malo.
interier a cena
| 12. 8. 2019 20:28
já teda nevím, ale ten interier bych nedal, ani kdyby to jezdilo 400 s prstem v nose. + 1,2 mega za seat, trochu prestrel. chápu, je to rychlý, ale porád je to nižší strední a tomu bude odpovídat komfort, prostor, odhlučnení... smysl to bude dávat v hb jako auto pro radost. koupit to jako rodinný auto, to bude solidní očistec.
Re: interier a cena
| 13. 8. 2019 10:09
Interiér vypadá v reálu mnohem lépe než na fotkách, sám jsem byl překvapen. S jeho kvalitou a zpracováním už je to horší, byl jsem několikrát v autorizáku na odstranění vrzání - tady se šetřilo. 1,2M je ceníková cena nabušeného auta výbavou, navíc limitované edice R, pokud se nepletu.

S rozumnou výbavou, klasická Cupra ST a po usmlouvání ceny o nejakých 10% se dá dostat na cca 800 tis s dph. Komfort je subjektivní věc, je potřeba to zažít, ne jen o tom teoretizovat. Podle mě je to dobrý kompromis mezi tvrdostí a měkkou žvýkačkou. Z rodiny to duši nevytřese a na nepohodlí si nikdo nestěžoval, jako rodinné auto je to úplně v pohodě. Největší předností na autě je motor, reakce na plyn, zátah a pak i linearita průběhu je prostě neskutečná. Zároveň, pokud člověk nejede pilu, dokáže jezdit za 8 litrů.

A jak tu někdo psal, jaké rychlejší kombi C segmentu je ještě v nabídce? ORS? To z hlediska výkonu, vzhledu a zážitků za volantem není konkurence Cupry. Dál GOLF R - drahý, pak zbývá Francouz a Korejec s foukanou 1.6kou na 200 koní. Ještě mě napadá Focus ST, který bude zdařilou konkurencí, nicméně ve verzi kombi se mi nelíbí (subjektivní) a interiér se Fordu nedaří už několik let napříč modely, to je prostě fuj (mám vlastní zkušenost s novým Focesem). Další rychlé kombi jsou Subaru, Superb - velký a težký a pak až prémie - Jaguar, Volvo, Audi, BMW, MB...
Re: Re: interier a cena
| 13. 8. 2019 18:12
samozrejme, že když se bavíme o aute za 800, už se na to dívám jinak. ale stejne nejsem zastánce techto kočkopsu. u rodinnýho auta me zajímá komfort a bezpečí. pro radost bych si nekoupil kombik.
Jinak subaru rychlej kombík nemá, pokud vím, ti už nemaj rychlý nic.
z prémie už v cene 1,2 koupíš treba 520xd touring (demo,sklad), což bude uplne jinej level ve všem. Kolem 800 takto z hlavy nevím, ale určite by mi nešlo o zrychlení z 0 na 100. Superb, Insignia... všechno bude vetší, pohodlnejsí a ... pomalejší. což mi je fuk
Avatar - Emel
Re: Re: Re: interier a cena
| 13. 8. 2019 20:40
Mně tohle smysl dává. Cupra je tvrdší, ale očistec to není, normálně se s tím dá žít.

Máš prostě nějaký základ, co by ti pro rodinu stačilo - dejme tomu i30 v kombíku. No a pak máš prachy navíc... a za ty si dopřeješ navíc komfort nebo dynamiku nebo třeba offroad schopnosti - každému dle jeho gusta.

Srovnávat cenu předváděcí skladovky s ceníkovkou celkem nemá smysl, i na Cupru se daly sehnat (2017 kdy jsem ji okukoval) celkem slušné slevy... já měl konfiguraci za 874, po slevě to bylo 757 s daní - na auto do výroby. Nakonec jsem teda upřednostnil komfort, ale někdy lituju ;-)
Re: Re: Re: interier a cena
| 13. 8. 2019 21:15
Kočkopes je vždy kompromis. Jenže já potřeboval a měl peníze jen na 1 auto. 1 rodinné a 1 sportovní by bylo fajn, ale to už se bavíme o hodně vyšších částkách. 520xd je diesel a ten podle mě do auta nepatří :-) nehledě na to, že Cupra zpráská 520xd vždy a všude, tohle není moc hot kombi... Když BMW, tak atmo řadový šestiválec benzín. Se Subaru máš bohužel pravdu, je tu ještě Outback 2.5 ale ten má jen 175 koní. Takový Levorg s 2.0 turbo by byl fajn, bohužel není pro EU trh.
Re: Re: Re: Re: interier a cena
| 13. 8. 2019 21:46
Tento pristup samozrejme chapu. Ale Ono je to s tim zpraskanim osemetny. Kdyz budes mit familii v aute, moc okresek nenarezes, ani kdybys mel wrx sti, no a na dalnici se ti 180 pojede lip v tom bmw. Diesel mi nevadi, tj fakt, aktualne mam 2, coz je samozrejme blbost, co uz.
Subaru byl muj dorosteneckej sen, ale uz neni z ceho brat...
Re: Re: Re: interier a cena
| 19. 8. 2019 08:30
Kočkopes? Seat Leon ST je rodinné auto. Dáš do něj lepší motor a super brzdy a máme tu i bezpečnější auto (předjíždění, náhlé brždění ve městě). Já kupoval auto s rovnicí.. rodinné auto = kombik (velký kufr), benzin (jezdím ve městě), 4x4 (občas jezdím na hory), automat (jsem línej řadit + v kombinaci s adaptivním tempomatem je to skvělé, např. v koloně), nějaké ty vychytávky (adaptivní tempomat, aut. zhasínání dálkových světel), cena.. No a jak jsem tohle hledal vyšla nejlépe Cupra ST.
Totálně nevyrovnaná hodnocení -- běžná Cupra ST 4drive vs ve
| 13. 8. 2019 23:23
Tak tohle mě pobavilo. Před rokem (06/2018) byl na auto.cz test stejného auta Seat Leon ST Cupra DSG 4drive, akorát bez přídomku "R". Test byl za chabé 3,5 hvězdy a docela jsem koukal, co že se na autě nelíbilo. Teď se testuje skoro ten samý vůz, a najednou je to téměř za 5 hvězd.

Tak jestli verze R je o tolik lepší, že si zaslouží minimálně jednu hvězdu navíc než "běžná" Cupra ST 4drive, tak by si to zasluhovalo aspoň 1-2 odstavce o těch rozdílech a v čem že je to tedy o tolik lepší. Nic takového jsem v článku nenašel.

Anebo to v redakci střílí totálně od boku, anebo je pes zakopán ještě jinde, pak ale taková hodnocení pak nejde vůbec brát vážně.
Re: Totálně nevyrovnaná hodnocení -- běžná Cupra ST 4drive v
| 14. 8. 2019 10:24
Přesně na to jsem si vzpomněl... tenkrát to hodnocení bylo mimo mísu, obzvlášť, když se podíváš na podobná auta a jejich hodnocení. Střílí od boku, každý si to dělá po svém. eRko bude určitě lepší, ale je o 300 tisíc dražší (jasně, je tam nějaká výbava navíc, ale původní Cupra 300 4Drive se dala koupit pod 900 tisíc a ještě na ni byla sleva kolem 10%, stačilo se zeptat)
Avatar - CountachSV
Coop-ra
| 14. 8. 2019 08:57
Tohle auto samozřejmě nemá žádný smysl, jako všechny malé kombíky. Tím, že do něj naprasili výkonnější motor a pověsili cenovku jakou pověsili, z toho udělali neprodejný šrot.

Rozumnej člověk půjde a za ty samé peníze si koupí třeba lehce jetého S-maxe a MX-5/E46 kabro k tomu, co já vim.

Vidlák v teplákach ale půjde pro "sportotního seata, woe" 8-s
Re: Coop-ra
| 14. 8. 2019 12:16
Kompaktnim kombikem jsem jezdil asi 2 roky i s rodinou a prezit se to da. Ale musi to clovek prepocitavat na prachy. Auto za 500, spotreba 5, servis do 5 tisic rocne se vsim.
To dava smysl.
Ssmozrejme, ze vetsi je lepsi, ale ses jinde. Cena pres milion, spotreba 7,5, servis 4x drazsi.
Uprimne si nemyslim, ze clovek dostane za 3x vic penez 3x vic.
Kompakt za milion je blbost, tj jasny.
Re: Re: Coop-ra
| 14. 8. 2019 13:14
Pises, "musi to clovek prepocitavat na prachy".
V tom pripade samozrejme pre teba take auto zmysel nema a je to pre teba blbost.
Mas pravdu a chapem tvoj nazor.

Su vsak ludia, ktory to na prachy prepocitavat nemusia a autom jazdia nielen z povinnosti ale aj pre radost. A pre nich taketo a ine vykonne a aj vykonnejsie auta zmysel maju... :-!
Mam a dobry
| 14. 8. 2019 16:21
Mam novou Cupru ST 4drive (ne R), ted uz se 7dsg. Bohuzel ceny sly trochu nahoru, ale kolem 35000€ se daji koupit (s kessy, asistenty, zaruka 5 let).
Nemuzu mit dve auta, neni kde parkovat a ani cas na sportak, mam jine hobby. Po mesicich hledani jsem nic lepsiho nenasel. Nechtel jsem ojetinu a ani nejaky nudny slaby traktor a mame jedno dite, takze kombi ale nemuselo byt velke.
Auto je az prekvapive komfortni (ale bydlim v DE) tiche a usporne. Pri 130 km/h toci asi 2200ot. 4drive je pri takovem vykonu jen plus, manzelka muze bez obav dupat na plyn i na mokru.
Bohuzel ST se uz dela jen s dsg, manual loni skoncil. Ja manual muzu a radim s meziplyny, ale dsg funguje celkem dobre. Jezdim i v manualnim rezimu, ale u omezovace jsem jeste nebyl - zabeh.
Budme radi, ze takova auta jsou (a neomezene dalnice). Jednou budem jeste vzpominat...
Re: Mam a dobry
| 14. 8. 2019 17:48
Nechci kazit náladu, ale u omezovače nebudeš ani po záběhu. DSGéčko vždycky přeřadí na vyšší převod ještě před dosažením omezovače.
Avatar - white label
jazyková schýza
| 15. 8. 2019 11:10
"Strašně dotažené auto".
SpFli︆ng︆.︆com︆ - Dospělý projekt pro muže najít dívku!
| 16. 8. 2019 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku