Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt 2019

Autosalon Frankfurt 2019

Letošní ročník IAA se koná mezi 12. a 22. zářím 2019, na 10. a 11. září jsou naplánovány novinářské dny. Hostí jej jako tradičně frankfurtské výstaviště. Mottem ročníku je "Driving tomorrow," tedy řízení zítřka.

Hlavními hvězdami výstavy jsou Land Rover Defender, Porsche Taycan nebo Volkswagen ID.3. Škoda na IAA 2019 představuje hlavně nové deriváty svých modelů, např. elektrické Citigo.

 

Vstupné

Vstupenky na IAA 2019 je možné zakoupit online nebo až na místě. Nákup přes internet je však cenově výhodnější, vstupné během pracovního týdne v takovém případě vyjde na 13 eur. Výstaviště je otevřeno každý den od 9:00 do 19:00.

Kdy: 12. – 22. 9. 2019

Kde: Ludwig-Erhard-Anlage 1, D-60327 Frankfurt/Main, z Prahy 510 km

VSTUPENKY ONLINE

 

Historie

Autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se koná od roku 1987 a pořádá se jednou za dva roky. Zaměřuje se na osobní automobily a ob rok se střídá s výstavou nákladních automobilů v Hannoveru.

Původně byly tyto výstavy společné, když se ale staly kapacitně nezvladatelné, rozdělily se podle zacílení. Společná minulost se ostatně odráží i ve společném názvu obou výstav. V domovském Německu jsou nazývány stejně, IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), neboli mezinárodní automobilová výstava.

I přes pokles zájmu vystavovatelů i návštěvníků patří autosalon ve Frankfurtu mezi největší automobilové výstavy na světě. Poslední ročník, konaný v roce 2017 navštívilo přes 810.000 osob.

Starší ročníky

Autosalon Ženeva

Autosalon Paříž

Další autosalony

Zpět na článek

Nový Land Rover Defender konečně oficiálně! Nabízí dvě délky a přijde jako plug-in hybrid

75 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
Se starým defenderem jsem jezdil. Jeden den a stačilo. Mimo cesty to byla zábava, ale jak říkáš, jen co je nutné a jakmile to šlo, šel jsem rychle do něčeho civilizovaného.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
:no:
Mig_35
aneb jak udělat z Discovery nově Defendera.
Niemand
1) skelet lietadiel je z hliníka a ten dostáva zabrať oveľa viac. To čo zvládnu krídla pri každej aj malej turbulencii je dobrá skúška pevnosti a bežne sa použivajú 40 ročné stroje z doby, keď technológie spracovania hliníka neboli na dnešnej úrovni.
2) Bola na to navrhnutá. Už niektoré SUV majú takú pevnosť kasne, že zavrieš dvere aj keď stojí len na 2 kolesách diagonálne.
3) Sú zliatiny hliníka, ktoré môžeš zvárať bez toho, že by si musel cely zvarenec žíhať. Napríklad 7020. A autorizáky na to technológie určite mať budú.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady bych si dovolil opononovat. Pětistovka je praktická svou velikostí a na jeho velikost není vůbec tak nadsazená, není dražší, než Fabie. Je to normální stylové městské mini, které můžeš mít i v luxusnějších verzí. Brouk byl velký a drahý a ještě k tomu nepraktický. Do Evropských měst už pak nedával takový smysl, jako 500.
Avatar - Emel
Emel
Trh je nevyzpytatelný. Dá se říct, že co VW nevyšlo s Broukem, to Fiatu vyšlo s 500. A v čem je rozdíl? Podle mě - vlastně v ničem zásadním.

Oboje jsou retro verze masového auta bez přímé kontinuity, ani jedno nevyniká v price/value nebo praktičnosti, ani jedno není technicky žádný klenot (ale ani propadák).

Jen ten design u Fiatu trefili líp... hlavně ve srovnání s prvním New Beetlem.
Avatar - lamal
lamal
znamena to, ze monokok je vzdy pevnejsi ako zvarany skelet, je to odliate z jedneho kusu hlinika ... tym padom by sa obavy o pevnost nemali naplnit
Avatar - Ozzman
Ozzman
Díky :) Dle přepočtu ty základní verze 90tek budou kolem 1M, což tak nějak odpovídá konkurenci.

S tím starým jsem nikdy nejel, ale všichni, co mi o něm vyprávěli to popisují stejně. O víkendu jsem jezdil s podobnou pracovní "legendou" a ta byla až překvapivě civilní. Tímto si samozřejmě dělám reklamu na Blog ! :D Tak mrkněte :D
webpaja
...tady máš odpověď ;-)

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/new-land-rover-defender-2019

Mimochodem, s původním Defíkem by málokdo z vás chtěl dranditg víc než je nutné. Posaz a všeobjímající nepohodlí byly zábavné, když to člověk zkoušel, testoval, zažil, ale...jako auto na každodenní (i terénní) používání bych ho asi nechtěl. :-)
Mig_35
Ach jo. Znovu zopakuji: psal jsi, že není možné navázat na design auta, které vzniklo po válce. Já jsem napsal, že mnohá taková auta jako např. Wrangler nebo Brouk jsou dokonce starší.
Ano, připomíná mi to více Discovery a zaznělo to tady v diskusi od vícero přispívajících. Nechápu, jestli jsi to maloval ty, že tě to tak popouzí... Samozřejmě více v dlouhé verzi. Protě to má k Defenderu s pantama vně dveří a podobnýma vychytávkama na hony daleko...
Avatar - Emel
Emel
Jo, to zase prodávalo, byly ty pracovní verze a ty určitě nestály 2.7M.
EDIT: https://www.auto.cz/…dym-coulem-22061
Avatar - Dinar
Dinar
Aha, hm...

Každopádně, jestli v tom krátkém "kamzíkovi" s jasným designovým odkazem na Land Rovera všech generací vidíš Discovery s její klasickou těžkou pr-delí, pak nevím, jak ti pomoct.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Vlastnosti litin nebo hliníku je jedna věc. Zase ocel má při krutu zvuk, který je lidskému vnímání příjemnější. To si nevybereš, je to něco za něco.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Uvedemme si ale, že podľa všetkého vidíme len tzv. vrchol ľadovca, teda najlepšie vybavené, najviac motorizované a pod. verzie. Tie pracovné verzie podľa mňa prídu neskôr.
Mig_35
LR měl jeden čistě pracovní offroad, pro já nevím lidi, co v tom sedali v holínkách od bláta, pro myslivce, pro statkáře, pro armádu... tuším se snad ani neprodával s metalízou. Byla na tom barva jak natřená štětkou protože to bylo u takového auta jedno. A teď skončil.
Já si primárně stěžuju na to, že - což je vidět na obrázku v galerii - s původním modelem nebo s tím úplně posledním - nemá vizuálně nic společného. Defender je pro mě, nebo byl, podobná konstanta jako Brouk, Géčko, Carrera, Wrangler...
Avatar - lamal
lamal
Suhlasim, otazka je kam smeruje to posudit neviem... ako pisu dole, obavy z luxusneho ponatia su na mieste, videl si interier ? samy display a luxus...inak dizajn je v pohode nemam s tym problem, zadok je lepsi z boku OK v predu sa to dá... trochu tomu odpoveda aj ta preplnana V6 je to sice parada co spravi 0-100 za 6s so super zvukom, taky motor tam patri, ale v tejto verzii to asi nebude pracant na drsnu pracu, minimalne dojazd by ho nechal niekde v púšti :-) pokial bude na vyber aj pracovna a drsna varianta ako pise OZZ s dieslom napr tak why not...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Rozhodně nechci podceňovat schopnosti tohoto auta, ale z grafik to už nevypadá na typického pracanta, ale spíše na luxusní offroad. Možná to jen v článku neuvádí, pokud bude mít kupec na výběr mezi pracantem a luxusním offroadem, pak je to vítáno ;)
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, LR o monokoku tvrdí, že je to nový směr v konstrukci terénních aut, mezikrokem byl už rám vsazený do samonosné kastle (viz. minulá discovery), což bylo sice pevné, ale příliš těžké řešení. Já JLR za nového defendera tleskám, je to off road, který je/bude na špici ve své kategorii, přesně jako byl jeho předchůdce Land Rover, první svého druhu, moderní auto jak technikou tak designem, etalon off roadu své doby.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
chtělo by to ještě dalších 500
Mig_35
Mohli to udělat jako Toyota, nechat ten starý model.
Dobrodruzi na motorkách jezdí radši na 20 let starých prověřených strojích, na kterých vymění známé bolístky za nové a vědí, že dojedou. Nikdo netvrdí, že ty nové nejsou schopné nebo i schopnější. Ale v zemi s vozovým parkem z roku 1980 ad jedna nějakou elektroniku těžko opravíš, ad dvě, není to ani úplně super pocit prohánět se v autě za dva míče zatímco kolem tebe jezdí chudáci na oslíkách...
Avatar - Emel
Emel
SUV to není, SUV nemá schopnosti rámového auta v terénu... tohle by je mít mělo. Ale vyloženě auto do divočiny to taky není, to je fakt.
Avatar - Emel
Emel
V prohlášení k ukončení výroby se říkalo, že je problém plnit emisní limity platné od 2020.

Možná je škoda, že si LR nenechal výrobu někde v té Brazílii...

PS: kdo by nevěděl, nový Def se vyrábí v Nitře...
Mig_35
Někde to vysvětloval Vaculík, jak xenony v terénu trpí nevím jak LEDky. Ale jde o daleko víc, Defendera si - já určitě ne, nejspíš ani ty ne - spravíš doma v garáži, nějaké opravy uděláš i v horách, ale je to především železo a ne elektronika. Ta nýtovaná kastle, prostě to bylo auto pro hrubé zacházení a udělali z toho SUV a to je to co píšu - mají jich dalších patnáct, k čemu bude jedno další? A nepochybuju po úspěchu, SUV se prodávají. Jen jako offroad zůstane pravděpodobně jen Wrangler a Toyota.
webpaja
No na safari to mělo halogenové rampy, dnes si vystačíš s LED. Narozdíl od xenonů, které mi obvykle vydržely min 100tkm jsem na LED světlech nikdy nic neměnil.
Další věci jdou s dobou, vyrobit původní Defík určitě není problém, ale homologovat ho by šlo právě asi jen v rozvojových zemích a to ještě možná.
webpaja
G-Klasse je min +1mio CZK. To je snad někde jinde.
webpaja
...dle českého konfigurátoru jsou minimálně pro 110 celkem vysoké. Pracovní základ začíná na 1,5mio s daní.
webpaja
Píšu na denní používání, v závorce i terénní a vzhledem k tomu, že jde o pracovní nářadí tak tím myslím jakkoliv. Vůbec neřeším dálnici. ;-)
Niemand
A čo sa krúti u lietadiel s hliníkovým skeletom? Podotýkam, že sú to stroje kde sa životnosť plánuje na desaťročia.
Avatar - lamal
lamal
1. neviem, je jasne ze sa nerobia pružiny z hlinika ... 2. karoseria v pripade ramovej konstrukcie bola povedzme velmi makka, takze ani nebolo mozne ju nejak zatazovat, na to bol ram... takto je skelet z monokoku tj ram a karoseria ako taka su integrovane tj zatazi sa stale ten rám, ta hlavna pevnost je v strukture monokoku)
3. aj pri oprave plechu/ocel je to neplanovana a neprogramovana uprava, zmenena bilancie uhlika/oxidacia (kvalita zvaru, technologie) a zmena hrubky vo zvare ci iny material (malo kto da 100% rovnake zlozenie pri oprave) ... kazda oprava je tak otazna, rovnane a zvarane karoserie ci uz ram, alebo karoseria je vzdy problem ako sa zachova pri naraze atd... v USA by ti PICK-UPáci povedali, ze ked je uz raz nacaty rám zvarom a rezanim - ci uz predok alebo zadok (pod korbou), tak ruky preč... este ho zrovnaju na stolici, ale zvary neberú ...za spolahlive sa povazuju len ramy bez uprav, zvarov atd... a kto dnes opravi skelet z 5 druhov ocele ? Pouziva sa casto lepenie, nie len zvary...ked dnesne auto naburas, tak to regulerne neda do kopy uz ´´nikto´´ bude to totalka a pojde do Ruska, tam to zadelaju a naleštia, pak to pride naspat sem ako auto po babke...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže supermini má i jako stylovka výhodu, že je supermini a do města se hodí. Beetle nemá ani toto plus, není dokonce větší, než Golf ? :D Tak jsem to myslel :D Jasně, ceny jsou vyšší, než u Pandy, ale zase pětistovky jsou pod 300 tisíc, Brouk byl snad za dvojnásobek?
Mig_35
Pájo do prkýnka však to není auto na denní používání, myšleno na ježdění po dálnici a do městě:) Takových aut má LR asi dvacet. Tohle je pracant do extrémních podmínek, jezdit v něm je jako chodit v gumákách po městě... máš SZ mimochodem, která se poměrně značně dotýká tématu:)
Mig_35
Někdo tady psal o predikování vývoje. Podívej se na to, která generace 911ky se kupuje nejlevněji. Ta co se nejmíň podobá těm ostatním. Defender si celkem brutálně drží cenu, protože kupec dostane auto s užitnými vlastnostmi, které jiná nemají. Uvidíš, za jaké peníze budou tyhle nové SUVčka... za pár let.
Mig_35
Panebože. To je jako říct, jezdil jsem s formulí po městě a je to hrůza. Chápeš, že to je pracovní auto do až extrémních podmínek? To si nikdo na ježdění po dálnici nekupuje. Chodíš v rybářských botách na vycházku?
Mig_35
K Defenderu se nejlíp hodí Wrangler (taky má panty venkem, stejně jako géčko), vypadá prakticky stejně pořád. Ptal ses, proč Toyota Land Cruiser nevypadá stejně - protože ona se pořád vyrábí stejná
https://www.dajbych.cz/…er-4-0-v6-grj-76
krom těch moderních modelů. vypadá jak vypadá, je určená na práci. Land Rover má asi patnáct různých SUV a teď k nim přibylo jedno další. Nedává mi to smysl.
Mig_35
Ale to proboha není žádná pracovní verze. Proč se ty Defendery prodávaly v Africe, proč si je kupovali dobrodruzi, proč se braly do lesa? Protože kovářská mechanika, všechno spravíš kladivem. Čím míň elektroniky budeš někde mít, tím líp. Proč panty venkem?

https://i.pinimg.com/…6af384043121.jpg

abys sundal dveře doma v garáži. Proč ne xenony? Protože když ti někde v divočině chcípne, tak jsi dojel, žárovku lehce vyměníš. Tahle SUV leštěnka na safari jezdit nebude...
Mig_35
kličkuješ jako zajíc to je dobrý:)

Dinar včera:

Uvědomte si, že defík vzniknul po válce, navazovat v roce 2019 na design padesátých let tak, aby to nebyl vizuální skok, moc nejde, géčko je auto z konce sedmdesátek, základní linka je mnohem modernější a navíc byl jeho design upgradován od té doby několikrát. Tedy logicky, minimální stylistické změny jim stačí, u defendera je to prostě jiná story.

Dinar dneska:

Už jsem ti to psal asi třikrát, po takové době prakticky nezměněného designu mohli jít buď do nějakého retra nebo zcela nového designu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
do terenu defik.. na vikendovu chatu ASX 8-s

aj ked po tomto co vidim.. tak by som do terenu asi najradsej Gecko... a az tak defika :-(
Avatar - narona
narona
Jo to nezpochybňuju, jde mi ale o 3 věci. První je problematika houževnatosti hliníkových slitin, druhá věc - torzní síly jdou přímo na karoserii. Třetí - opravitelnost po nehodě :D Kdo umí perfektně svařovat Al? A i když umí tak pak se to smršťuje a je napětí se kterým se nepočítalo...
Avatar - lamal
lamal
:D toho ASX sa len tak nezbavi
Avatar - narona
narona
Hlavně ocel ten krut snese opakovaně, proto se u ofroudů kroutí rám, aby se už nemusela tolik kroutit samotná kastle, a tedy opotřebovávat.
Avatar - Emel
Emel
Nechce se mi to hledat, ale myslím, že srovnání F500 vs. Panda by dopadlo podobně, jako Beetle vs. Golf. Možná teď 500 trošku zlevnila, ale na začátku to žádná lidovka nebyla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych tak řekl, že do terénu bude lepší ASX ;)
Avatar - Emel
Emel
To asi bylo spíš na Dinara, ne?

Já nekritizuju ani jednu cestu. Mercedes se rozhodl nechat Géčku z historie víc, LR míň. Z mého pohledu to oboje dopadlo dobře... a nějaké ztráty osobnosti bych se nebál.

Jak píše Dinar, ty panty zvenku jsou přesně příklad něčeho, co dneska funkčně nevyhovuje (aerodynamika, akustika) a bylo by to tam jen z nostalgie...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
priznavam ze som kusok sklamalny z tej vizaze... same divne plasty... hole oble plochy .. vyzera to skoro ako plastova skatula .. podla mna Gecko je zvladnute ovela lepsie aj Wrangler ak ich budeme vztahovat na svojich predchodcov a ich DNA.... samozrejme jasne.. technika super.. auto paradne.. motory brutal.. ok parada... ale takto by som si vedel predstavit snad este menej ultimativny discovery ale offroadovy defender? ... za mna kusok sklamanie teda ohladom dizajnu ako takeho ... lebo nic proti technike a snad aj priechodnost terenom bude paradna to nejak vlastne ani nepochybujem.. ale ten dizajn je za mna kusok sklamanim hoc tesim sa ze defik je opat zivy a je tu ... akurat uz to asi nie je ten stary dobry defik .... v tomto su fakt Gecko ci Wrangler so svojimi zachovanymi hodnotami fakt ina liga... skoda.. za mna kusok premarnena sanca stat sa tou naj naj naj legendou ...hoc nepochybujem ze to bude super terenak a aj nadalej ho budem mat ( ako sa poznam ) moc rad 8-s :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Přečti si po sobě, cos od včerejška pod články o novém defenderu napsal, kličkuješ jak zajíc.

Ano, k brouku jsem se už vyjádřil, držet kontinuitu jen designem se vw nevyplatilo.

Jestli ti jde o panty, pak se s tím nedá nic dělat, mě přijde lpění na technickém řešení ze 30. let jako hloupost, ale proti gustu...

A pokud jde o discovery, zmínku o ní tu u většiny chápu jako strach z toho, jestli se z defíku nestalo, podobně jako z discovery suv. Z tech parametrů je zjevné, že nestalo, designovou spojitost mezi discovery a novým defenderem nevidím jinou, než že jsou to zjevně (podle markant) auta jedné značky. Jinak je nový def. proporčně věrný všem generacím land roverů, rozhodně v něm nevidím discovery s její naprosto jinak rozloženou "hmotou" karoserie. V tom odkazu na článek Autocaru od webpaji, je pěkné video, kde recenzent přímo mluví o tom, jak jednoznačný odkaz na starý model mají základní křivky 90ky i 110ky.
Avatar - Dinar
Dinar
Emel: ano, těžko k defenderu najít přesně odpovídající příklad, ale ten brouk není špatný. Hlavně v odpovědi na to, jestli je cesta nového defenderu mylná, jak tu Mig celou dobu tvrdí. Brouk dojel na to, že z něj vw chtěl udělat stylovku a celá kontinuita byla jen v retrodesignu. Defender naopak jde změnou designu a užitné vlastnosti off roadu zachovává, nechce peníze za stylovost. Samo, že technika je odpovídající době, což je ale plus, rozhodně to není úkrok směrem k SUV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne to příjde slušné navázání na tradici. Lepší, než to zvládl VW s Broukem. Pokud budou ceny obdobné, jako je v tom článku od Páji výše, pak nevidím důvod, proč by takové verze nemohly zase brázdit stepi v Afrci, nebo polňačky na farmách v UK...
henry.prta
Ten plech na zadnim okne je ochrana proti rozbiti okna v pripade, ze je na aute umistena stresni zahradka se zebrikem. Ten totiz vede prave po te bocni strane pres ten plech. Puvodni Deff mel zebricek vzadu vedle dveri, tento tam na to nema misto a tak to je ze strany.
Mig_35
myslíš tohle?
https://img2.auto.cz/…ull/5912951_.jpg
a ten manekýn k tomu je úplně libovej ;-)
henry.prta
MB s Navarou konci. Nebude mit nastupce. Neprodava se. (podobne jako treba Fiat s L200 a jako Renault s Navarou)
webpaja
Angláni mají na webu pracovní verze na plecháčích...pěkný. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[] :yes:
ponss
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Kdybych si to přečet, nemusel jsem to psát :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Géčko se snad nikdy neprodávalo levněji, ne ? Defender pokud vím šel někde kolem 1M, ten původní, tak na to jsem mířil.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jestli chceš dieslového pracanta, mrkni na blog ;) :D
Avatar - Emel
Emel
Brouk je přece jen trošku jiný případ... protože tam není ta kontinuita úspěšného modelu. Roli lidového auta mezitím převzal Golf a Brouk se měl vrátit o krok zpět... jenže proti Golfu nenabídl nic navíc, naopak - byl v prodeji se starší technikou a menší praktičností za vyšší cenu a jeho jediná hodnota spočívala v retro designu, který navíc v druhé generaci (první novodobé) neměl jiskru.

PS: jo, já vím, že původní Brouk se pořád kdesi vyráběl a teoreticky tam teda kontinuita byla... ale ne pro ty trhy, kde by to VW býval potřeboval prodávat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Úspěch Brouka byl ale i v jeho ceně a dostupnosti, kdežto moderní Brouk byla drahá stylovka, předražený Golf. Proto jsem se ptal, jestli třeba někdo neví, jak to zamýšlí s Defenderem. Já proti modernizaci vůbec nic nemám, jen by mne zajímalo, jestli bude i pracovnější verze, než jen luxusní offroad. V článku po tomto není ani stopy, motorizace odpovídají spíše tomu luxusnímu autu, než pracantovi.
Avatar - lamal
lamal
ved bodaj by... vsetci by chceli to odolne jednoduche auto na zajebané holinky
Avatar - Dinar
Dinar
Už jsem ti to psal asi třikrát, po takové době prakticky nezměněného designu mohli jít buď do nějakého retra nebo zcela nového designu. Brouk je dobrý příklad, není asi jiné auto vyráběné tak dlouho s tak malými změnami, podobně jako land rover (defender). Takže, vw vsadilo na retro design a jak to dopadlo? Bída, legenda je mrtvá, po brouku neštěkne pes. Podle mého má cesta zvolená JLR v případě defendera mnohem větší šanci na úspěch, to auto je veskrze moderní, starým designem neomezované, přesto s jasnými odkazy (proporce, některé markanty). Z mého pohledu designový (i technický) majstrštyk. :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Vidím to úplně stejně. ;-)
Avatar - Emel
Emel
Zatím pracovní verze nic moc, u nás Géčko začíná na 2,7M za 350d...
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Zajímavé by to bylo to jj. Ale jde o to, aby fungoval i po letech ;-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale no tak, G-čko bol pôvodne vojenský špeciál a pozri čo je z neho teraz. Áno sú aj pracovné verzie, ale to predpokladám bude mať aj tento Defík.
Avatar - Emel
Emel
Když budeš hledat, tak tam ty odkazy najdeš. Jsou tam ta boční okénka ve střeše, jsou tam přední kulatá světla, i celkové tvary (zejm. krátké verze) jsou blízko originálu. Když vidím tohle, tak bych to poznal:
https://img2.auto.cz/…ull/5912974_.jpg
LR to pojal jinak než Mercedes s Géčkem... jo, proč ne, jejich volba, líbí se mi oboje... ale Defender asi víc.
PS: nevím co je ten lakovanej kus asi plechu v zadním okně, jestli se tam nějak opírá ten boční kufr nebo co... vypadá to zvláštně.
Avatar - fOE
fOE
Takze abych to pochopil, si vlastne stezujete ze tohle vypada az moc dobre a kdyz to clovek v lese, ve vinohradech a co ja vim kde jeste praci radne sedre, tak to bude... co? Vetsi skoda? Stejna skoda, nebo proste jen skoda...
Nejak nechapu co je zle na tom ze to auto vypada soucasne, ze vice odpovida modernim standardum jak bezpecnosti, tak uvnitr a v neposledni rade jde s dobou i vzhledem.
Mig_35
Prostě Defender byl šereda už když jsi ho koupil /v dobrým/ a vůbec tě nekakalo vzít ho do lesa, bahna, nechat ošlehat větvema...
Mig_35
Mluvím čistě o designu. Dyť to vypadá jak facelift předchozího Discovery.
Avatar - narona
narona
no právě, chápu-li to správně
Avatar - lamal
lamal
no pre tych co by chceli ram je tu info, ze skelet je monokok... tj defakto sa chova ako rám + nezhnije... pevnosti by som sa nebál
Avatar - lamal
lamal
Tabulky ???

Max. rychlost [km/h] 8,1 6,1 10,3 9,1
Zrychlení 0-100 km/h [s] 191 191 (208*) 175 188

uz je to opravené, nie je zac ...
Avatar - lamal
lamal
informaciu o tom, ze je monokoková by som nevynechaval ;-)
Avatar - narona
narona
a jeho slitiny si můžou houževnatost nejlepších ocelí nechat jenom zdát, alespoň tak nás to učili před léty na výšce :D Tak jsem v rozpacích že to nemá rám, když to nemá být zase další SUV pro občas terén bez přívěsu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavé, takových aut jsem reálně nikdy moc nepotkal. Jinak třeba MB má v tomto segmentu nově Nissan Navaru se svou maskou, takže asi Gčko už posunul pro bohaté ruské podnikatele :D LR nemá nic, ale třeba ani nic takového nechce, proto jsem se ptal jak to bude :D
Avatar - Dinar
Dinar
Discovery měla vždycky rám, ne? Až na akt. generaci. Takže ti to nějak nesedí. Chvíli je špatně design, pak technika, motáš se v tom, jak nudle v bandě. Dřív měla rám všechna auta, ale dávno už ne, uvidíme, jestli dokáže udělat LR off road bez rámu. Každopádně řeči o suv u auta s permanentní čtyřkolkou, redukcí, dvěma akt. diffy, odpojitelným stabilizátorem, jsou jen řeči, ale to ty dobře víš...