Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Defender konečně oficiálně! Nabízí dvě délky a přijde jako plug-in hybrid

David Bureš
Diskuze (75)

V případě nového Defenderu automobilka hovoří ne o novém modelu, ale celé rodině. Počítá se hned s několika variantami.

Land Rover Defender je nepochybně legendou automobilového světa. Originál se přestal vyrábět v roce 2016 a od té doby se čeká na nástupce. Po několika odsunech se nový Defender na Autosalonu Frankfurt 2019 konečně představuje oficiálně.

Design auta byl prostřednictvím různých snímků prozrazen už dopředu, a tak jen v krátkosti. Designéři říkají, že tvořili Defender pro 21. století. „Defender respektuje svoji minulost, avšak nevyužívá ji,“ tvrdí šéfdesignér značky Gerry McGovern.

Video se připravuje ...

Na předchůdce tak stylisté neodkazovali zbytečnými retro prvky jako spíše praktickými detaily – krátkými převisy karoserie pro lepší schopnosti v terénu. Zachována z toho důvodu byla i hranatá silueta karoserie. Odkazem na předchůdce je i příplatkové rezervní kolo na víku zavazadelníku.

To uvnitř novinka připomíná strohost předchůdce odhalením jindy schovaných detailů, strukturálních elementů nebo různých výztuh. Zároveň tím byla zdůrazněna jednoduchost a praktičnost. Přesto se tu objevují hned dvě obrazovky – jedna tvoří přístrojový štít, druhá (desetipalcová) je na středovém panelu pro funkce multimediálního systému. Ten je mimochodem nové generace, nazývá se Pivi Pro a má být intuitivnější na ovládání než dnešní, poněkud složitá verze. Volič převodovky je pak umístěn na středovém panelu, díky čemuž se vpředu mohou objevit až tři sedačky.

Jak se vědělo dopředu, Defender bude dostupný v různých délkách, stejně jako slavný předchůdce. Potvrzeny jsou zatím dvě varianty, jako první dorazí Defender 110, který později doplní kratší Defender 90 s jedním párem dveří. V roce 2022 má přijít i dlouhý, až osmimístný Defender 130.

Land Rover Defender – srovnání rozměrů nabízených variant
Model Defender 90 Defender 110
Délka (mm) 4323 (4583*) 4758 (5018*)
Šířka (mm) 1996 1996
Výška (mm) 1974 1967
Rozvor (mm) 2587 3022
*S rezervním kolem na zádi  

Zatímco devadesátka bude až šestimístným autem, sto desítka zvládne nabídnout až konfiguraci 5+2. V průběhu roku 2020 pak budou následovat i různé užitkové varianty. Hovoří se třeba o příchodu pick-upu.

K dispozici navíc budou různé pakety, dodávající Defenderu vlastní charakter. V nabídce nebude chybět ani stahovací plátěná střecha, kterou má podle slov Land Roveru posádka ocenit třeba při návštěvě safari.

Základem je nová platforma D7x. Je založena na hliníkové monokokové konstrukci, přičemž je z 95 % nová. Navržena byla pro co nejvyšší tuhost, podle Land Roveru jde o vůbec o nejtužší konstrukci v jeho historii. Je prý dokonce třikrát tužší než tradiční rámové podvozky.

V terénu autu vedle světlé výšky 291 mm nebo maximální brodivosti 900 mm pomůže konfigurovatelný systém Terrain Response, který nastaví systémy auta podle aktuálních podmínek. Pro méně zkušené jezdce tu je automatický režim, který sám nastaví auto podle potřeby, zatímco ti zkušenější si mohou navolit vlastní nastavení. Obě skupiny pak jistě ocení příplatkový systém ClearSight Ground View, což je svým způsobem průhledná kapota – auto na obrazovku multimediálního systému promítá obraz, jak to vypadá pod koly.

Z hlediska motorů jsou zatím potvrzeny čtyři, přičemž se počítá výhradně se spárováním s automatickou převodovkou. Ty benzinové zastoupí čtyřválec P300 (221 kW) a šestiválec P400 (294 kW) s mildhybridním pohonem, zatímco vznětové dva čtyřválce – D200 (147 kW) a D240 (177 kW). V příštím roce nabídku doplní též plug-in hybrid.

Nový Land Rover Defender 110 – technická data nabízených motorů
Motor P300 P400 D200 D240
Zdvihový objem [cm3] 1997 2996 1998 1998
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 221/5500 294/5500 147/4000 177/4000
Točivý moment [N.m/min]  400/1500-4000 550/2000-5000 430/1400 430/1400
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,1 6,1 10,3 9,1
Max. rychlost [km/h] 191 191 (208*) 175 188
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,9 9,6 7,6 7,6
*S paketem Performance      

Výrobu nového Land Roveru Defender má na starosti továrna automobilky ve slovenské Nitře, první zákazníci se novinky dočkají na počátku roku 2020. Počítá se s výrobou až 150.000 aut ročně, jen tak se produkce Land Roveru vyplatí. I proto novinka byla navržena tak, aby se mohla prodávat po celém světě, včetně USA a Číny, kde se předchůdce nenabízel.

David Bureš
Diskuze (75)

Doporučujeme

12. 9. 2019 06:55
Re: mhmmm
Mohli to udělat jako Toyota, nechat ten starý model.
Dobrodruzi na motorkách jezdí radši na 20 let starých prověřených strojích, na kterých vymění známé bolístky za nové a vědí, že dojedou. Nikdo netvrdí, že ty nové nejsou schopné nebo i schopnější. Ale v zemi s vozovým parkem z roku 1980 ad jedna nějakou elektroniku těžko opravíš, ad dvě, není to ani úplně super pocit prohánět se v autě za dva míče zatímco kolem tebe jezdí chudáci na oslíkách...
Avatar - Emel
11. 9. 2019 08:46
Re: mhmmm
SUV to není, SUV nemá schopnosti rámového auta v terénu... tohle by je mít mělo. Ale vyloženě auto do divočiny to taky není, to je fakt.
Avatar - Emel
11. 9. 2019 08:45
Re: mhmmm
V prohlášení k ukončení výroby se říkalo, že je problém plnit emisní limity platné od 2020.

Možná je škoda, že si LR nenechal výrobu někde v té Brazílii...

PS: kdo by nevěděl, nový Def se vyrábí v Nitře...
11. 9. 2019 07:46
Re: mhmmm
Někde to vysvětloval Vaculík, jak xenony v terénu trpí nevím jak LEDky. Ale jde o daleko víc, Defendera si - já určitě ne, nejspíš ani ty ne - spravíš doma v garáži, nějaké opravy uděláš i v horách, ale je to především železo a ne elektronika. Ta nýtovaná kastle, prostě to bylo auto pro hrubé zacházení a udělali z toho SUV a to je to co píšu - mají jich dalších patnáct, k čemu bude jedno další? A nepochybuju po úspěchu, SUV se prodávají. Jen jako offroad zůstane pravděpodobně jen Wrangler a Toyota.
11. 9. 2019 06:43
Re: mhmmm
No na safari to mělo halogenové rampy, dnes si vystačíš s LED. Narozdíl od xenonů, které mi obvykle vydržely min 100tkm jsem na LED světlech nikdy nic neměnil.
Další věci jdou s dobou, vyrobit původní Defík určitě není problém, ale homologovat ho by šlo právě asi jen v rozvojových zemích a to ještě možná.