Volkswagen ID.3 oficiálně. Napjatě očekávaná revoluce konečně bez maskování
Volkswagen v předvečer autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem během svého koncernového večera kompletně odhalil očekávaný elektromobil ID.3.
Letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je pro Volkswagen nadmíru důležitý, představuje tam avizovaný elektromobil ID.3, který jako první naznačí, zda sázka německé značky na elektromobilitu je skutečně tím správným tahem.
Volkswagen již na jaře letošního roku odhalil zamaskovanou sériovou verzi, známe i dojezd ID.3. V létě pak byl prozrazen interiér elektromobilu, zřejmě však omylem. Prostor pro cestující se ukázal ve videu zveřejněném na Youtube, které však bylo obratem zase smazáno. Mezitím se však podařilo stáhnout několik záběrů interiéru.
Volkswagen ID.3, stojící na platformě MEB, má v sériovém provedení rozvor náprav 2765 mm, celkovou délku 4261 mm, šířku 1809 mm a výšku 1552 mm. Pohotovostní hmotnost tohoto elektromobilu je 1719 kg a užitečné zatížení se pohybuje od 416 do 541 kg podle provedení a výbavy. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 385 litrů.
Na trh má první zástupce rodiny ID zamířit ve dvou výkonových provedeních se 110 a 150 kW. Točivý moment má být u obou verzí 310 N.m a mířit pouze na kola zadní nápravy. V případě baterií, jak již bylo uvedeno dříve, nabídne ID.3 verze s kapacitou 45, 58 a 77 kWh.
Elektromobil s maximální rychlostí omezenou na 160 km/h má s bateriemi s nejnižší kapacitou nabízet dojezd kolem 330 km, v provedení s 58 kWh má ujet kolem 420 km a verze s nejvyšší kapacitou baterií má mít dojezd kolem 550 km dle WLTP.
Při využití rychlonabíječky s výkonem 100 kW mají baterie za půl hodiny nabíjení umožnit dojezd až kolem 290 km dle WLTP. Volkswagen použitým technologiím věří natolik, že bude u ID.3 poskytovat záruku na baterie na osm let nebo 160.000 km.
Samozřejmostí pro Volkswagen ID.3 je armáda asistenčních systémů, bdících nad bezpečností jízdy a moderní infotainment, což ostatně odhalily první záběry interiéru v létě letošního roku, na nichž byla zachycena palubní deska s digitálním přístrojovým štítem a desetipalcovým displejem multimediálního systému.
První vozy se mají k zákazníkům dostat v první polovině roku 2020 a Volkswagen uvádí, že ID.3 má nabídnout elektrickou mobilitu pro každého. Cena základního provedení má být přitom podle oficiálních materiálů automobilky pod 30.000 eur na německém trhu, což je v přepočtu kolem 780.000 Kč. O výrobu se postará továrna v Cvikově, přizpůsobená produkci aut s čistě elektrickým pohonem.
Zdroj: Volkswagen AG