Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.3 oficiálně. Napjatě očekávaná revoluce konečně bez maskování

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (137)

Volkswagen v předvečer autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem během svého koncernového večera kompletně odhalil očekávaný elektromobil ID.3.

Letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je pro Volkswagen nadmíru důležitý, představuje tam avizovaný elektromobil ID.3, který jako první naznačí, zda sázka německé značky na elektromobilitu je skutečně tím správným tahem.

Volkswagen již na jaře letošního roku odhalil zamaskovanou sériovou verzi, známe i dojezd ID.3. V létě pak byl prozrazen interiér elektromobilu, zřejmě však omylem. Prostor pro cestující se ukázal ve videu zveřejněném na Youtube, které však bylo obratem zase smazáno. Mezitím se však podařilo stáhnout několik záběrů interiéru.

Volkswagen ID.3, stojící na platformě MEB, má v sériovém provedení rozvor náprav 2765 mm, celkovou délku 4261 mm, šířku 1809 mm a výšku 1552 mm. Pohotovostní hmotnost tohoto elektromobilu je 1719 kg a užitečné zatížení se pohybuje od 416 do 541 kg podle provedení a výbavy. Zavazadlový prostor nabídne základní objem 385 litrů.

Na trh má první zástupce rodiny ID zamířit ve dvou výkonových provedeních se 110 a 150 kW. Točivý moment má být u obou verzí 310 N.m a mířit pouze na kola zadní nápravy. V případě baterií, jak již bylo uvedeno dříve, nabídne ID.3 verze s kapacitou 45, 58 a 77 kWh.

Elektromobil s maximální rychlostí omezenou na 160 km/h má s bateriemi s nejnižší kapacitou nabízet dojezd kolem 330 km, v provedení s 58 kWh má ujet kolem 420 km a verze s nejvyšší kapacitou baterií má mít dojezd kolem 550 km dle WLTP.

Při využití rychlonabíječky s výkonem 100 kW mají baterie za půl hodiny nabíjení umožnit dojezd až kolem 290 km dle WLTP. Volkswagen použitým technologiím věří natolik, že bude u ID.3 poskytovat záruku na baterie na osm let nebo 160.000 km.

Samozřejmostí pro Volkswagen ID.3 je armáda asistenčních systémů, bdících nad bezpečností jízdy a moderní infotainment, což ostatně odhalily první záběry interiéru v létě letošního roku, na nichž byla zachycena palubní deska s digitálním přístrojovým štítem a desetipalcovým displejem multimediálního systému.

První vozy se mají k zákazníkům dostat v první polovině roku 2020 a Volkswagen uvádí, že ID.3 má nabídnout elektrickou mobilitu pro každého. Cena základního provedení má být přitom podle oficiálních materiálů automobilky pod 30.000 eur na německém trhu, což je v přepočtu kolem 780.000 Kč. O výrobu se postará továrna v Cvikově, přizpůsobená produkci aut s čistě elektrickým pohonem.

Zdroj: Volkswagen AG

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (137)

Doporučujeme

13. 9. 2019 09:53
Re: (Ne)dostatečný dojezd.
Jadro je jediny zdroj, ktory je pri sucasnej urovni technologie schopny stabilne dodavat elektrinu pre priemysel v dlhodobom horizonte.
Len vdaka nemu mozes mix doplnit o ekologicke varianty ako veterne a solarne elektrarne.
Samozrejme je tu uhlie a plyn, lenze tie su neudrzatelne z hladiska emisii a ak by mali nahradit jadro, tak im dojde palivo v relativne kratkom horizonte.
Voda je ideal, tam kde na to su podmienky co je zial velmi obmedzene pre velku cast sveta.

Mimochodom, najvacsia nehoda v dejinach suvisi prave s ekologickou vyrobou elektriny a neide o Cernobyl. ;-)
https://www2.epochtimes.cz/…y-utajovane.html
12. 9. 2019 12:16
Re: (Ne)dostatečný dojezd.
Trvalé úložisko nemusí stať v každej dedine. Sú lokality, ktoré sú na to vhodné a pár štátov môže skladovať pre zvyšok sveta.
Projekty sa zdržujú hlavne v EU a to z dvoch dôvod:
1) právne obštrukcie (to sa žiaľ netýka len jadra.)
2) Nebola to kontinualita vo výstavbe, generácia čo to vedela je už na dôchodku.
A ver mi ja by som atomky nestaval, keby boli iné možnosti. Ale čím ich chceš pri dnešnej úrovni techniky nahradiť? Chytrá sieť? Keby na nej viseli len domácnosti, tak možno. Ale 75% spotreby je priemysel a ten ide nonstop. Tvrdé zdroje energie potrebuješ aj kvôli stabilite siete.
12. 9. 2019 08:32
Re: vzhladom
Etalón ako etalón. Pre mnohých etalónom Golf nie je. Napr. voči Corolle alebo Meganu je to neskutočná konzerva. Faktom je, že zo všetkých má najvyváženejšie vlastnosti - vo všetkých aspektoch je dobrý. V ničom zvlášť nevyniká, ale nemá ani zjavné slabiny. V tomto kontexte etalónom je. Podotýkam, že "etalón" nemusí nutne znamenať najlepší, ale v tomto prípade, práve pre svoju vyváženosť, najlepší na porovnávanie.
Mne sa ID3 dizajnovo páči. Určite nie náhodou má veľkosť Golfa aj niektoré jeho dizajnové prvky, napr. širší C-stĺpik. Má modernejší, novátorský dizajn, asi preto, že nemá za cieľ páčiť sa všetkým, alebo čo najväčšej skupine ľudí. Golf, akokoľvek je dokonalý, je predsa len trochu konzerva, to uznáš, nie? ID3 trochu pripomína Citroeny, ale voči konzervatívnemu a trochu nudnému dizajnu sériových Volkswagenov je to predsa len jazda v inom pruhu. Práve to, že ňom nie je skoro nič "volkswagenovské", môže byť pre určitú skupinu ľudí, ktorú teraz reprezentujem ja, zaujímavé a príťažlivé. Pretože ak mám byť úprimný, okrem pôvodného chrobáka ma nikdy žiadny Volkswagen nezaujal tak, aby som uvažoval o kúpe.
Inak fakt neviem, kde si vzal tú nekvalitu - podľa čoho usudzuješ, že ID3 je lowend? Z fotiek? Už som to písal - pozeral som pozorne aj detailné fotky, a nejaká nekvalita mi zjavná nepríde. Diely pekne lícujú, materiálu sú trochu iné a povrchy nie sú "luxusne lesklé", ale to je celé. Iný dizajn, iné materiály, iný dojem - ale nie nekvalita. Myslíš, že by Volkswagen niečo také riskoval?
Tvary ID3 nie sú originálne voči konkurencii, v tom s Tebou súhlasím. Ale sú originálne voči jeho štandardnej produkcii, a je to markantný posun. Myslím si, že VW je v tomto prípade kritizovaný najmä za to, že si dovolil postaviť celkom iný model ako sme zvyknutí.
(Zaujímavé, napr. za i3 BMW takú kritiku neschytalo. A tiež je o celý vesmír inde ako všetko ostatné z jeho ponuky.)
12. 9. 2019 07:56
Re: (Ne)dostatečný dojezd.
Neboj, nejaký politik si na tom postaví kampaň, a bude to tu ani sa nenazdáš.
11. 9. 2019 22:48
Re: (Ne)dostatečný dojezd.
Co jádro nabízí negativního? Obrovské vstupní investice, jaderný odpad (jeho skladování Finsko stálo už teď 150mil, kolik to bude u nás když o tom rozhodují stejní lidé jako o dotacích na FVE?) a kromě jiného nebezpečí havárie. Jen investice půjdou kam? K bilionu korun za to by se dalo postavit moderní energetická síť která by nás někam posunula a ne se uvázat k projektu které se všude ve světe protahují a zdražují.