Trochu zbytečné rýpnutí. Domácí výrobce byl mezi kompakty jedním z prvních (včetně prémie), kdo zavedl LED ve standardu. Dva typy má ale i Clio. A tempomat je francouzská klasika.
Dovolují si to tak, že tam pro změnu nedali klimu a rádio :-)
Levnější LED v základu uvidíme asi čím dál častěji, výrobci si tím rozvážou ruce v designu... a asi je to nic moc nestojí.
Ani s odstupom po predstavení sa mi Clio neprestalo páčiť a považujem ho za jedno z najkrajších áut v triede.
Čo sa týka cien samotných, tie nie sú zlé, len je tu trocha limitovaná ponuka, čo je škoda. Odmysliac od faktu, že cena už od... nie je pre nedostupnosť základného motora reálna, trošku by som mal problém vybrať si motor. Atmo trojvalec je úplne mimo, to bude vhodné tak pre veľmi nenáročného dôchodcu (údaje radšej ani neuvádzajú, ale 95 Nm krútiaku dáva tušiť), takže použiteľný motor je až 1,0TCe, ktorý vyzerá parametrovo fajn (100k je asi optimum pre malé auto), len škoda, že nemá 6-stupňovú prevodovku (s 5°M budú prevody asi trochu ťažké, čo naznačuje aj podpiremerné zrýchlenie na 100vku). 1,3TCe je už super pre auto tejto triedy, s tým by to mohlo byť aj slušné žihadlo, tam je zase problém s tou povinnou automatickou prevodovkou, ktorá (aj keď odmyslíme od faktu, že niekto proste automat nechce) verziu zbytočne predražuje (430, resp. 460t za supermini je dosť).
Takže reálne prichádza do úvahy len ten jeden motor. Ale výbaja je vcelku fajn, pri skromnosti by stačila Zen (s nejakým príplatkom), Intens už má všetko čo treba, aj navyše.
No, ten základný motor bude niečo ako bol HTP. Stovka okolo 15 - 16 sekúnd. Na behanie po meste stačí, okresky tiež, diaľnica tak do 110.
Začína to byť v tej triede malých áut celkom fajn. Ak by som šiel do malého auta, bolo by to ťažké rozhodovanie medzi Cliom a Ibizou.
Myslím, že haťapke krivdíš, tiež to bola atmo R3, ale s objemom 1,2 a teda vyšším krútiakom (tuším 105-110 Nm?) ako je tento renaulťácky liter (s 95 Nm).
Čo sa týka tej dvojice, Ibiza je stále fajn, ale popri Cliu už pôsobí tak stroho. Motoricky by to bolo podľa peňazí, základné TSI je slabšie (a tiež má len 5MT), teda tam by som dal prednosť Cliu. 85 kW TSI je ale podstatne výkonnejšie a má 6 MT, takže tam by som volil Ibizu.
Mal som všetky možné Fabie a v nich 12ventilové HTP a áno, do mesta super. Lepšie než 1,4 16V. Tie Nm v HTP si s krátkymi prevodmi poradili a vôbec to nebolo zlé.
Teraz mám okrem iných aj 81kw (okolo 96kw na brzde)tsi vo Fábii, ešte pred fl a tiež sa nesťažujem. Mno, vlastne trochu sa sťažujem, má to dlhú prevodovku, po meste tam treba hocikedy vraziť aj jednotku. Na také to plazenie v kolóne na dvojku môžem zabudnúť.
K tomu výberu, zámerne som vynechal Fábiu (je trochu menšia, lebo stará platforma), oproti Ibize má jednu fajn vec a síce výškovo nastaviteľné pásy, čo je teda vec ktorú som u Ibizy nepochopil.
Jenže Ibiza je u nás nepochopitelně drahá, 400 atakuje jak nic. Přitom interiér nutně potřebuje nejvyšší výbavu + příplatky. A třeba XDS se váže k výkonnějším motorizacím, což mi přijde škoda.
No to teda. Koukal jsem na jejich ceník někdy zkraje roku, kdy jsem řešil, jestli vzít jako druhý auto supermini nebo nějakej základnější kompakt. Už tehdy jsem Ibizu (i s přihlédnutím k interiéru) rovnou škrtnul. Tak jsem si to teď osvěžil a škrtnul bych ji dvakrát. 1.0 TSI 70kW FR/Xcellence skoro za 400t. To je vtip. Přechod na 85 kw sice není tak drastickej, ale stejně už jsi na ceně, která nedává smysl.
Ceny vypadají příjemně, na druhou stranu "již od" cena vykoupena chybějící klimou a rádiem. A škoda spárování TCe 130 s automatem. Asi největší problém mám u Clia s interiérem, ten musím zkusit naživo.
presne aj mna odradil svojho casu interier... auto exterierovo pekne.... ale ta kabina to je proste pre ine natury ako ta moja docela prakticka a konzervativna .... ale inak samozrejme fajn auto... a niekto zase nemusi v kabine konzervu a la vw alebo skoda... takze jeho jeho uspechu sa nedivim a budem mu drzat palce aj nadalej.. aj ked golfa v eu predajom asi z tronu nezhodi -- jedine zeby sa novy G8 este nejak opozdil.. aspon o dalsi rok.. ale to asi nehrozi.. kazdopadne clio ma opat naslapnute na paradne cisla :yes:
za mna stale a nadajej najkrajsi renault jednoznacne .. a je moc fajn ze nova generacia sa nesnazila za kazdu cenu o revoluciu v dizajne ( ako to u mnohych renaultov byvalo vzdy zvykom ) ale pozerame sa opat na "stare dobre" clio ... je fakt pekne.... a tu ani nebolo moc co menit ... super...
otazka na ceny.. prvy schopny motor teda 1.3tce za 430 litrov uz nie je taka jednoznacna super ponuka ale podla mna stale moc slusna cena .. skoda ze nie je uz v ZEN vybave ... lebo to mohlo byt aj za 400 litrov mozno .. ale inak klobuk dole... clio uspech ma.. ceny nemusi podliezat... ocakavam teda dalsi uspech tohto sikovneho auta ( a co novy clio kombik? asi uz nebude ze jo.. tusil som ) ....
Isto?
To by bolo fajn.
Žil som v tom, že 1.0Tce je zmenšený 1.33Tce, ktorý má priamy vstrek.
Ale nakoniec asi si povedali, že tá 0.9 fungovala s nepriamym, tak analogicky k tomu spravili aj ten liter podobne.
...prvy schopny motor teda 1.3tce... povedal človek nadšený z turbo 66kw :D
Teda po tom čo si taký kúpil, lebo kým mal feldu, tak by si niečo také ako turbo nikdy v živote nekúpil :D
Co som skusal Captur s tym motorom, tak dost to musela krotit elektronika. Ale verim, ze pred 90% ludi je to slabe. Len skoda, ze ich nevidno na cestach :-)
Toto bude nova platforma, tak snad predna naprava prenesie viac a lepsie.
s tou Tce 130 to bude super autíčko, cenu ukecáš pod 400 a dostanes v warmhatch na denni popojizdeni i na okresku, na dálnici bude zálezet na odhlucneni, ale najezdil jsem tisíce km v Mitu 1.4 atmo a žiju.
rozumna cena, rozumny naklady. skoda, ze neshanim maly auto
Najazdit tisice km v Renaulte sa da a aj prezit, len bude po dlhsej jazde hucat v usiach. Vraj existuju stuple do usi pre motorkarov, ktore znizuju hluk v prilbe pri jazde na motorke. Ma niekto skusenosti?
Renaulty jako auta nejsou zrovna něco co by stalo za povšimnuti a když navic vidim tu nabidku motoru včetně kombinaci převodovek, ktere v manualech navic jen 5 kvalty jak se da očekavat budou opět nepřesne kvedlačky tak je to važně bida.