tak je to tu, prvy diesel boxer. To som naozaj velmi zvedavy, ako sa to chlapcom vo FUJI INDUSTRIES porarilo.
S konstrukcie boxer by sa celkom dalo verit, ze bude naozaj tichy, ak nie najtichsi diesel vobec. 350 Nm tiez nie je zla hodnota a ak s tym ich vynikajucim stalym pohonom 4x4 naozaj dosiahnu taku spotrebu... To mozno uvidime znacne viacej SUBARU LEGACY, ci FORRESTER na naisch cestach.
Jedine mi nie je jasne, preco neurobili 6-kvalt, ked ho s takymto motorom robi snad uplne kazdy v europe. Neboli by to vsak japonci, keby sucastou novinky nebolo aj nieco podivne :-)
Hmm, no mozna by stalo se nejdriv zamyslet na tim, jestli 6st. preovodovka je takova vyhoda, zvlast pokud 6tka ma skoro stejny prevodovy pomer jako mela driv 5tka... Navic Subaru ma redukcni prevodovku, takze jeste muzes radit pulky...
Přesně si to napsal a ještě jedna věc, kterou jsem zkoušel dnes. Zkoušel jsem to na apoštolech jeden 5MT a druhý 6MT(oba rok výroby 2005 - starý model B5 facelift) oba 1.9 TDi 96 kW a světe div se při 130 km/h oba na najvyšší stupeň točí stejně, konkrétně cca 2600 rpm. Tak mi může někdo vysvětlit, proč je 6MT lepší? Snad šestku tam dávaly, aby snížily otáčky a spotřebu na dálnici a skutek utek.
No např. u laguny to na 6-tku točí při 130 km/h 2250 rpm.
To neřeš,naprosto zbytečné.Spíš by mne zajímalo, z čeho "Datum: 31.01. 00:23Autor: babo"....usuzuje,že boxer může být nejtišší...jestli podle uspořádání válců,nebo podle vstřik.tlaků,počtu vstřiků na zdvih,stupeň komprese atd...to bych rád věděl.Sory,že to připojuji sem,ale už by to bylo nepřehledné.On si to "babo" třeba najde a odpoví nám.Pokud to ví.Tipovat nestačí,třeba fakta.
Hmmm... Tak copak si dnes dáme k svačině...
FUJ diesel přeci nejím, nejsem žádnej vegetarián, radši si dám pořádně propečenej osmiválec!!
COže? tohle je boxer?! A od Subaru?!
Tak to já bych přeci jen kousek ochutnal... ;-)
Parametry výkonu na objem standartní, krouták jako konkurence...
Jenže tohle je boxer-diesel a to znamená, že je to další vývojový krok současného motorismu....tudíž znamená povinnost pro každého fandu to alespon jednou řídit!!!! Firemní klišé slibuje přinejmenším vyrovnaný chod bez věčného KADLE-KADLE a náhodných detonací klepajících celým vozem...
inak ja nie som tiez fanda DIESEL a KADLE-KADLE. A rozhodne ked raz diesel, tak si budem hlavne vyberat podla toho, ci ma klultivovany chod a nie podla toho, ci ma pri 2.0 103 kW, alebo 110kW.
Rozhodne budem chciet tento BOXER DIESEL chciet aspon raz ochutnat, trebars len kusok ako Spider :-)
podle udavaneho zrychleni bude na tom Legacy kombi lepe nez Pasik 125 kW 2.0 TDI. Outback je na tom stejne. A jestlu bude skutecne spotreba o tolik mensi a k tomu navdavkem AWD v podani Subaru....to uz GTI jen tka neokeca
Taky myslim, že GTI vyhraje vzdor všem nepříznivým okolnostem a nepěkným, opravdu nepěkným podpásovkám. Je to takovej Václav Klaus českýho automobilismu >:D
No ten 170k od VW, tak to je kapitola sama o sebe. Isiel som v OCTAVIA II vRS, aj LEON FR. Netaha zle, ale clovek celkom dost preraduje, turbolag znacny, ale hlavne teda je to velky cholerik. Za studena je to riadny traktor :-(
a proto potrebuji sestikvalt. To je tak, kdyz "moderni diesel" ma rozsah vyuzitelnych otacek od 2-3 tisic, predtim nic, zatim taky jeste mene, ale hlavne, ze to ma 150kW a 400Nm, pyco, to tahne vodspoda, ne? >:D >:D >:D
Uz si ho aspon zvonku videl ? Asi nie ze. Ja ho mam teraz v Tourane s DSG a je to idealne auto pre rodinu. Priestranne velky kufor silny a usporny motor najlepsi automat. Ked sa zahreje co trva tak 7-10 minut je aj pomerne tichy. Zeby bol ako traktor sa neda povedat. Mozno je RS a FR zle izolovana v porovnani s Touranom.
Neboj, uz sem par TDIcek nejen videl, ale i ridil, a za tim rozsahem otacek si stojim, proste to netahne, pak nastoupi turbo, dostanes kopanec jak svina, pak to tahne do 3, max. 3,5 tisic a pak ten motor umre, dal nema smysl ho tocit, protoze veskery tah je pryc. Proto byla 6-ka nutnosti pro tyhle motory a vychytraly marketing to vydava za vyhodu. Ale myslim, ze kdyz ma motor dostatecny rozsah vyuzitelnych otacek, tak 5 kvaltu, pokud jsou dobre odstupnovane, bez problemu staci.
No, tak zažívat orgastické amoky nad jednou novou dvoulitrovou naftou... to vypovídá mnohé. Pro Evropu je přece dvoulitrová nafta zcela běžnou, takřka lehce podprůměrnou motorizací. Zde snad umíme naftu jinou, prémiovou. Posaď se do AUDI či do jiné prémiovky, objednej si jí s třílitrovou naftou a zažiješ fakt ten amok. Ale na dvou litrech? Asi tě svědí cop, ne? Na dvou litrech tu lítá kde co, od Octavie po Lagunu... Například VOLVO do modelů S40 V50 dává i D5... tak co tu jančíš?
No,žádná velká novinka,ale zase na druhou stranu ve spojení s takovým Outbackem je to pohádková zpráva.15/100 při poměrně běžné zátěži je fakt dost a hodně potencionálních kupců tento fakt odradil.Nyní je možnost jezdit s tímto skvostem za rozumné peníze a pokud boxer prokáže jistá kladnější kritéria oproti konvenční koncepci,tak má Subaru vyhráno.Kdo se Subaru jezdí,ví o čem mluvím.Takže inspirace zatracovanou Evropou prostě funguje.
klid, klid.. je to jen první zástupce. Snad sis nemyslel, že hned vytáhnou celou paletu motorů? A není to tak dávno, co jeden zástupce VW group měl turbodehet taky jen v 1.9, a to byl protějškem Passata
presne - jeste dodam, ze i na subaru plati normy eu, takze proste musi prichazet i s mensimi motory (stejne tak je nasazuji i vsichni podle gtiho "premiovi" vyrobci od bmw pres audi, vw atd.). to, ze nejdrive zkusi narvat pod kapotu mensi diesel, je pochopitelne, protoze i ten je proste tezsi a vetsi nez benzin a s trilitrem by to meli jeste obtiznejsi. vsechno se musi delat pekne postupne, pak se to nepo*;)
To, co mě osobně zvedá ze židle, že je to první boxer v naftě...ne že bych čekal zázraky, ale je to prostě konstrukční novinka, navíc od značky, jejíž motory (ne zcela bezvýhradně) uznávám..
..a tak chci na vlastní zápěstí pozadí a chodidla zjistit, co je na těch konstrukčních a marketingových čárech pravdy....už proto, že to chci srovnat s klasickým TDI 103kw, které dosti důvěrně znám.. ;-) a nechci si dělat názor z rozhořčené diskuze typu: "muj angličák je lepčí než Tvůj, páč má TDI..." :*)
GTI, o to tady prave jde. Ty tu honis triko s Audi 3.0TDI. To je ale jina cenova skupina. Legacy je prave v parte s Lagunou, Octavkou, Pasikem a nebo V50....a vsem jim bude davat nafrak. Se stejnou nebo nizsi spotrebou dostanes vyborne AWD, o kterem si Pasik nebo Octavia muzou nechat jenom zdat. Tezkej dehet na placku, to neni jako pytel cementu na storc na predni naprave.
Koukam, ze te ten ropovy boxer poklada pekne na lopatky, kdyz ses zmohl jen na tohle :-) Ono jde o to, ze Subaru prichazi s necim o cem si muze i to tvoje vysnene audi nechat jenom zdat. Boxer s nizkym tezistem byt v rope a bezkonkurencni jizdni vlastnosti v rodinem kombiku. Proste, kdyz si jdes koupit subaru, vis proc si ho des koupit a jdes na jisto. S ropou to bude si myslim docela dobrej job, protoze kombikova motokara v nafte bude celkem lakadlo, pro setrilky, co se radi bavi... ;-)
GTI uvolni si horny gombik na ss-uniforme a neprezivaj to tak!Neboj sa nemecke premiovky s dieslom to neohrozi,pretoze japoncov do svojich premioviek ani nenapadne pchat naftu,to je pod ich uroven,luxus si vyzaduje ticho a nie oblaky cierneho dymu za miznucou A8.
Vida, aj diesel je možné postaviť zaujímavo, štýlovo, a pritom na potrebnej úrovni. Hoci je to len splnenie požiadaviek trhu a legislatívy. Ale vlastnou cestou. Zaujímavý počin. Jednoznačne :yes:.
tak jestli tenhle motor běží na volnoběh tímto způsobem, tak to sorry, ale to je bomba! ani se nehne! ty ruce co na to šahají, jsou toho důkazem, asi tomu nechtějí věřit.. samozřejmě to není šestivál, ale na čtyřvál je to přesně to, co bych od moderního TD čekal, klobou dolů :yes:
Legacy Wagon 2,0 D - první krátký test britského AUTOCAR
21.1.2008 Co to je ?
Subaru prodává jen 600 000 aut ročně; polovinu z toho v Japonsku, většinu zbytku v zemích, kde byste poptávku po malém dieselu mohli měřit mikrometrem. Přesto Subaru na základě poptávky evropských prodejců vlastními silami vyvinulo první ležatý dieselový motor na světě.
Posedlost ? Ani zdaleka, odpovídá Subaru: naše benzínové motory jsou ležaté, aby byly lehké, kompaktní, lépe vyvážené a lépe se kombinovaly s pohonem 4x4. Takže diesel musí být právě takový.
Jaký je ?
Vývoj stál určitě za to. S ležatými válci a poměrem vrtání – zdvih 1:1 je nový diesel každým coulem tak kompaktní jako benzínový dvoulitr, s nímž sdílí nejen servisní intervaly, ale překvapivě i hmotnost. Je také silnější. Jak je to možné ? „Diesel i-TDCi od Hondy, který stanovil nová měřítka, vyvinuli specialisté na benzín,“ říká Toshio Masuda, šéf vývoje Legacy. „A náš taky.“
Po nastartování je to ještě zajímavější: tohle bude nejklidnější rodinné auto s naftovým čtyřválcem široko daleko. Narozdíl od většiny čtyřválců nemá vyvažovací hřídele, což snižuje vnitřní tření a zlepšuje odezvu na plyn. Ve městě si těžko všimnete, že sedíte v dieselu, nepřekvapí vás ani hluk ani neochota k vytáčení. Ve vyšších rychlostech je to ještě lepší. S výkonem 148 koní patří Legacy k nejrychlejším ve své třídě a přísun výkonu je plynulý. Impreza i Forester dostanou k dieselu šestistupňovou převodovku, Legacy by ji mít mohlo, ale nutně ji nepotřebuje. Solidně táhnout začíná těsně pod 2000 otáček (maximum točivého momentu od 1800 ot/ min) a vytáčí se lehce a tiše přes vrchol výkonu při 3600 až k ústupu síly ve 4500. To nejsou vysoká čísla – motor byl vyladěn s cílem vyrovnat se špičce ve spotřebě a emisích, nikoli ve výkonu, a nechává tak prostor pro pozdější „vytažení knotu“, které jistě přijde.
To ostatní je v Legacy kombi jako dřív: průměrný prostor, nadprůměrný interiér. Jedinou změnou je elektrické servo, cit ve volantu to však moc neoslabilo a Legacy je nadále velmi příjemné řídit. Všechny mechanické skupiny leží mezi nápravami, na velké kombi je proto Legacy mimořádně agilní. Má silnou přilnavost, mimořádnou trakci, dobře brzdí a v zatáčce se dokonce nechá lehce řídit plynem. Stejně dobrý je jízdní komfort, což platí i pro verzi Outback s vyšší světlou výškou.
Mám si ho koupit ?
Naše odpověď bývala obezřetná – Subaru Legacy nebylo pro každého, nabídka motorů byla omezená. Ale to je od teď jinak: Subaru si zaslouží prodat těchto aut tolik, kolik vyrobí.
Vyborne!! Fakta se vyvratit nedaji a jsou lekem proti mistnim kriklounum, stavici se proti vsemu z Japonska. Subaru podle vseho postavilo dalsi technickou delikatesu. :yes:
kdy už bude mít nastavitelný volant ve 2 osách??? U toho nového elektrického serva by to snad neměl být problém. Proč je stabilizace jen u zastaralých automatů? Nová Impreza je v tomhle směru dál, ale má malý kufr. Snad nový Forester podědí od Imprezy tuto techniku. Ale nový Outback se čeká až tak v roce 2010 ...
Aniž by viděli nepřítele nejvíc křičí ti, co mají strach - r
To není o subaru, ale antická klasika - překvapivě se ale hodí... Vyčkejme. Pokud bude diesel tak dobrý, jak se deklaruje - v kombinaci se současnou modelovou produkcí zvedne jistě v evropě odprodeje. Časem přijdou silnější varianty - možná i třílitr a šestiválec , no a pak se uvidí. Jinak ale nemám iluze o tom, že by subaru sesadilo z evropského trůnu německé koncernové značky - jen donutí němce, aby si při přemýšlení udělali víc vrásek - a prospěje to všem - vývoj půjde dopředu a kvalita se prosadí. Subaru má dobře nakročeno a já mu držím palce...