Škoda Kamiq a Volkswagen T-Cross sice spadají do stejné kategorie a využívají shodnou techniku, přesto se v lecčems odlišují. Sedí vám více koncepce malého SUV, nebo městského crossoveru?
Co jsou to ty "zvýšené chůdy"? Čekal bych duel na chůdách... nebo třeba na zvýšených podpatcích... no co už.
Kamiq... už jsem psal že se mi vlastně náhodou dostal do ruky... a jak mi to auto nic neříká, tak musím potvrdit to co je v testu - vevnitř je to prostorné a slušně udělané a asi i díky velkým gumám (205/55/17) to příjemně jezdí. Při pokusu přitlačit teda řazení lehce zadrhávalo... ale možná má nafta jinou převodovku. Plnohodnotná náhrada za kompakt.
K interiéru Kamiqu sa neviem vyjadriť, videl som len zvonka, ale to mi tiež príde ako hodnotnejšie auto ako T-Cross (v slabších výbavách). T-Cross je totiž veľmi citlivý na špecifikáciu, vo promo oranžovej farbe s veľkými diskami a čiernymi doplnkami sa to dá, ale denne stretávam jeden v základe v čiernej a to auto úplne krčí lacnotou zvonku i zvnútra, čo je celkom prekvapujúce na donedávny vysoký interiérový štandard VW. Kamiq nie je taký citlivý na výbavu a aj v slabších verziách vyzerá vcelku dobre, o triedu lepšie ako nevybavený T-Cross.
Měl jsem možnost jen staticky prolézt oba automobily a rozhodně z objektivního hlediska hodnotním Škodovku jako lepší volbu value/money. Nejsem si jisty, ale na Náplavce byl Kamiq s roletkou v kufru (kdyžtak mne opravte, jestli to tak nelze koupit), takže mi přišel praktičtější, než jen zvýšený hatchback Tcross :)
Malý kombik ale ani jedno auto nahradit nemuže, narážím na to, že Fabie kombi vymře po III. generaci :/
Potvrdzujem, stretávam dve T-čka jeden biely, jeden červený bez nejakých extras a to aj ten trošku vybavený Duster vyzerá lepšie. Kamiq holátko som ešte nestretol tak neviem ako na živo. A pritom stačí ten VW len trochu dovybaviť, zvoliť zaujímavú farbu a hneď to vyzerá celkom k svetu.
kamiq mozno aj preto voci drahsiemu T-crossu lepsie vyzera ze nema tolko wow-plastov ( vlastne ich nema ziadne ) po sebe polepenych ale ma normalmnu klasicku kasnu len zvysenu a s elegantnejsim dojmom ako nejaka oplastovana skatulka .. ono este aj ta arona sa mi paci citelne viac ako T-cross a vyzera daleko "drahsie" .. ale v toto je to vsetko subjektivne.. pisem len za seba :yes:
Vysoký interiérový standard VW šel s příchodem T-rocu do kytek...což tedy nechápu, protože pocit vnímané kvality byl jednou z věcí, které VW dělaly VW.
Souhlas...tvrdších plasů je tam na VW dost..a ceny obou aut jsou dost nastřelené nahoru.
T CROSS ale jasně poráží Kamiq designem přední části. Škodovka vypadá jako kříženec Hyundaie a Citroenu.. :no:
Interier u VW má navíc víc klasických tlačítek , uživatesky jednoznačne lepší volba..
Cesta Škody ala Renault..VŠE v trčícím TABLETU JE PRO MNE NEPOCHOPITELNÁ ! :-(
T cross je taky v dobré výbavě a když nacením Komika stejně je Škoda hned dražší.
Taky se mi nelíbí , že Kamiq je dost nízký a zbytečně dlouhý, jako malý zvýšený kombík. Když už malé SUV-CROSSOVER taky má taky tak vypadat.
Skúšal som obe, pre manželku, nakoniec vyhral "bejby Tuareg", a nečudujem sa, sorry,ale ten hmyzí dizajn Škody ja na mňa moc...Na Slovensku je cenovo výhodnejší VW vo vybavenejších verziách, VW dáva aj dobrú zľavu a zobere staré auto na protiúčet! A ponúkať v roku 2019 v základe puklice a vzadu švihadlá, môže iba Škoda... :no:
A to ešte musím spomenúť ovládanie niektorých funkcií: napr. Štart&Stop systém: VW hardvérové tlačítko 5 cm nad štartovacím,Škoda klikačka v "tablete" na 4tý krát...
A keď tu niekto kritizuje tvrdé plasty...tak Vitara je potom z dreva... :D
Zavisi od vybavy. Ja som sedel par minut po sebe v T-cross Style (vyssia vybava) a potom Kamiq Active (social edition) Dojem z interieru neporovnatelny. T-cross vyborne sedacky, tvar aj potah, vyborne padnuci volant, posed vyssi vpredu aj vzadu takze sedak podopiera stehna. Ok pristrojovka nie je z makcenych plastov ale vsetky casti kde sa dotykam auta su v poriadku. Kamiq v zaklade naprotitomu depresivny sedy hnus bez laktovej opierky a sedaky vzadu tak nizko ze sa tam sedi ako na tureckom wc. Takisto nerozumiem komentarom ze sa do Tcrossu nevojdu ludia s 182cm. Ja mam 192cm a pri nastaveni prednej sedacky si sadnem za seba a sedi sa tam podstatne lepsie ako v Kamiqu. Samozrejme pri zadnej lavici pusunutej uplne vzadu. Kamiq Ambition som nemal moznost vyskusat mozno to tam nie je take hrozne ale komfort sedenia uz kvoli nizkej polohe sedakov nebude lepsi ako v Tcrosse.
Plnohodnotná náhrada by to byla, kdyby cena zůstala aspoň podobná... :( Ale tady jsme o třetinu jinde, takže by se to spíše mělo srovnávat s Oktávkou, protože podle ceny 670.000 to teda kompakt rozhodně nenahrazuje...
V teste píšete, že Kamiq "s délkou 4.241 mm je totiž o významných 133 mm delší než T-Cross".
No a v tabuľke sa píše dĺžka T-Crossu 4235 mm, to mi tá matematika nejak nesedí. Čo je teda správne?
věc se má tak, že Volkswagen udává hodnoty minimální délka (4.108 mm) a maximální délka (4.235 mm). Bohužel jsme oba údaje zamíchali i do textu a tabulek. Teď už je vše v pořádku a v obou případech uvádíme kratší hodnotu, jelikož T-Cross opravdu je kratší než Kamiq.
4235mm je s taznym zariadenim... ale taketo nieco neudava ani ranger.. ani defender.. tak preco to udavat zrovna pri mestskom T-crosse .. a nakoniec ved bavime sa tu v tabulkach vzdy len a len o "cistej" dlzke auta .. lebo to je to co chceme vediet .. rozmer auta samotneho.. nie s gulou za zadkom .. a ked uz... tak by to chcelo dat do tabulky oba rozmery... nech clovek vie ktory je ktory ;-)
Ne David napsal = naprostou blbost. Všude je stejná délka, no odlišující se nevim proč o 1 mm = Bureš s Kolmanem někde našli to co píše Tooper = maximální délku VČETNĚ tažného zařízení a jen oni ví proč, to jako OBVYKLE nezkontrolovali a jako OBVYKLE v tabulce chyby :no::-|
Má redakcia nejaké vysvetlenie pre tak veľký rozdiel v dynamike rovnakých motorov s rovnakou prevodovkou v aute s podobnou hmotnosťou? O jeden palec väčšie pneu by taký rozdiel nespravili.
To je tak veľký rozpil v parametroch tých motorov? Bolo by zaujímave vidieť meranie oboch konkrétnych kusov na brzde.
T-cross je o 31mm vyssi https://img2.auto.cz/…ull/5983907_.jpg a ma tu aj o centi sirsie sirsie pneu.... tak bohvie ci je to aj tym .. rovnako aj ten samotny predok kamiqu je akoby aerodynamickejsie lepsie tvarovany ako ten "tupy" predok T-crossu ... takze suma sumarum mozno aj to robi rozdiel ....
inak sam som sa divil co spravi o 1-2cm sirsia pneu.. uz z feldy viem aky je to v dynamike rozdiel ... a v spotrebe to bolo aj pol litra v neprospech sirsej pneu samozrejme.... a potom stacilo dat uzke zimaky a auto opat "lietalo" ... az kym som si opat po par km na to nezvykol a zistil ze ono aj to aj tak nadalej hodne pomale :-[] lebo.... lebo felda ...
nezlobte se na mne, ale ta predni maska u KAmiqa, potazmo Kodiaqa, je fakt hrozna. Jak nemam moc rad design VW, tak teh T-roc, obvlaste v relau vypada mnohme lepe. To hodnoceni vase je trosku mimo, dle meho soudu.
u mna je to presne opacne... T-cross ma vyzorovo vcelku sklamal... posobi vyzorovo snad este lacnejsie ako arona ... za to kamiq je svihak a to aj pri pohlade zozadu.... a nazivo mi jeho look sedi brutalne ... ale toto je fakt subjektivne...a co clovek to iny nazor... v dizajne to tak bude asi vzdy
ale inak necakal by som ze kasnou nizsi kamiq bude mat az o 13cm vyssi kufor od dna po plato ako kasnou vyssi T-cross ... tu kamiq v tomto svojho koncernoveho kamosa doslova vymazal... ta praktickost a vsestrannost kamiqu je az desiva ( z pohladu konkurencie )... ale mne sa prave to na nom moc paci ... za mna teda celkom jasne kamiq... :yes:
se mni nelibi ty plastove "tlamy" u skodovky, navic ten T-roc ma i docela hezke ty predni diody dole. Kazdopadne T-Roc je asi jediny VW co se mi libi. Jinak Kodiaq je jeste mnohme horsi.Ale mozna jsem jen na Skodovku vysazeny, jak ji clovek vsude vidi:-)
tak T-roc sa paci aj mne.. ten ma aj podstatne lepsie proporcie ako T-cross a neposobi ako taka stlacena krabicka ... a mat tak T-roc v 4kolke s 2.0tsi ach jo... co uz tu viac cloveku aj treba...
mne sa celkom aj kodiaq paci... ale momentalne je pre mna najkrajsi kamiq... a zrovna v tejto zelenej... parada... ocakavam ze kamiq bude megatrhak a skoda ma opat ako vzdy zarobene na dalsi megauspech ... jak to dela netusim ale vzdy to robi moc sikovne tie svoje auta.. a co auto to megatrhak ....
ja sa skor bojim ci kamiq nepozerie nielen konkurenciu ( co by mi ani nevadilo ) ale hlavne braceka karoqa ... ale snad.... snad ne...
KAMIQ se někomu líbí , někomu ne..
Myslím , že díky ceně a divnému předku to extra hit v EU nebude.
T CROSS se bude prodávat o hodně lépe.
Na VW vypadá dost dobře..nadšení pro Škodu nesdílím.
Jediné pěkné auto Škody je stále Superb !
Prosím, ukažte mi Fabii Combi z 3-válcem za 670 tis. Já vím, že dnes už auta jezdí na "šmrnc, infotainment a konektivitu" a ne na motor, podvozek apod., ale přesto je to srovnání mimo.
Nepopírám kvality auta, je mi jasné, že komu se líbí, bude si jeho nákup obhajovat vším možným, ale za tyhle peníze můžete mít oktávku kombi Style plus 1,5 TSI, což je auto o 1 až 1,5 třídy výše... nebo samozřejmě spoustu jiných značek :)
Novinářské auto... Deset let se nad těmi cenami někdo podivuje.... Spíš bych viděl problém v praktičnosti a velikosti kufru, protože Fabii kombi Kamiq nahradit nemůže ani z poloviny, být mi přijde praktičtější, než Tcross...
Tak výbava je jedna věc, pokud by to mělo být objektivní, pak by toto novinář měl brát s rezervou a hodnotit auto jako takove (prostornost, motor). Vím, že třeba odhlučnění může být rozdílem, ale asi to nebude tak horké v této třídě...
Mě takový auta přijdou docela dobrý. Daleko lepší, než chudší výbava, ty chceš nějaký prvek navíc, a musíš si jeho fungování leda představit. Tady si můžeš vyzkoušet všechno a co nepotřebuješ/nechceš/nevyhovuje neobjednáš.
Tak za to mas fakt peknyho skladovyho Passata.
Ale redakce by ti vysvetlila, ze oni si prece vubec nemuzou vybirat, jaky auto budou testovat, musi prece testovat jedine takove, ktere vyfasuji, to da rozum.
Logiku v tom nehledej, oni ani nevi jak dlouhe to auto je a v tabulce neumi nadepsat ktery sloupecek je ktere auto, v porovnani ceny neuvadi porizovaci cenu, jen priplatky atd atd. Prostě fušeřina...
Bohužel, máš pravdu... :(
Ale buďme fér a srovnávejme nová auta dle oficiálního ceníku, za chvíli bychom se dostali k tomu, že za ty peníze máš zánovní 3er apod. :)
Co se týče cen, rád bych upozornil na tento odstavec v textu :-)
Škoda Kamiq sice v říjnu podražila, přesto zůstává dostupnější než Volkswagen T-Cross. Přestože je větší, s testovaným tříválcem 1.0 TSI (85 kW) stojí minimálně 412.900 korun, zatímco wolfsburský model s tímto agregátem přijde v základu na 453.900 korun.
Jinak v tabulkách oba modely vidím v prohlížeči jasně nadepsané.
Taky jsem pořídil koncernové kombi v plné výbavě se čtyřválcem, a to snad i za menší peníze jako crossover stejné značky o segment níž, s tříhrnkem, kufrem menším o 180 litrů, rozvorem kratším o 7cm atd. Ale je to o tom, že mám nemoderní kombi, takže v dnešní době nelogická volba. Móda, móda, móda... Ale jako nejsem proti těmto typům aut. Ono se to třeba řídí o něco lépe, je to krátké, člověk z toho dobře vidí - pro ženské ideální, mě se v tom jezdí taky krásně. Jen je to prostě pro mě malé, do zatáček se to nevrhá tak ochotně, takže to jde mimo mě. Prostě tak nějak malé auto za moc peněz. Jediné co mi z koncernu VW dává v tomhle SUV/crossover segmentu smysl je asi T-Roc v základu - s tříhrnkem na hlínách a maniální klimou po slevě u dealera i v NEbílé barvě lehce nad 400 tisíc, základ pro lítání kolem komína. Už to má alespoň klasický MQB, působí to už celkem bytelně. Jakmile se tam ale začne sázet výbava a lepší motory, tak je člověk hned na 3/4 mega a kouzlo je opět pryč...
V zásade súhlas, ale nedá mi sa neopýtať. Na lietanie okolo komína mi príde vhodnejšie také podobne nakonfigurované Polo, ktoré bude tipujem o dosť lacnejšie a účel splní rovnakko ak nie lepšie či?
Mě by se líbilo Polo nebo spíš Ibiza, ale žena chce něco vyššího pro lepší "rozhled" (což chápu). Navíc jsou ty crossovery i trochu "nabouchanější" v kufru, což se v případě vození kočárku vždy hodí :) Ale určitě je pravda, že poměr ceny a výkonu u klasického hatchbacku je daleko lepší než u módních crossoverů/SUV.
Ja to hovorím stále. Nevidím dôvod prečo by mal byť Kamiq náhrada Fábie kombi. Ten účel splní lepšie Scala. Je lacnejšia a má väčší kufor. Chýbajú jej len lyžiny na streche.
nooooo tak teraz neviem neviem.. 467L v scale je slusnych a ked sklopis sedacky tak lozna plocha ( vzhladom na podstatne vacsi razvor scaly ) mozno bude aj podobna s tou vo fabii ... nie je niekde uz aj ich vzajomny porovnavaci test? kombik fabia vs scala? ... a mozno aj cena bude podobna.. scala nakoniec este fakt nemusi byt o moc horsi "kombik" ako ten od fabie .. zaujimalo by ma porovnanie v praxi ... ja by som radsej aj tak scalu .. aj to je uz kufrisko jak remen
Ale ja chci k tomu ještě vozit lidi.. od toho si kupuji kombik. Scala má možná 467l.. mimochodem Mondeo kombi má 480l a to prostě nejde srovnat :D Fabia kombi ma 530l a je pravidelný a o to tady jde.
Když požaduješ kombi, víš proč ho chceš a narazíš na dost problémů, za prvé nechci za žádnou cenu dávat dolu sedačky, protože občas jezdíme 3-4, to je krajní nouze na převoz rozměrných věcí. Scala má plato, né roletku, takže když chceš něco skládat nad plato, musíš ho vyndat, někde nechat (třeba v obchodě?) a pořád myslet, že plato nechám doma? Navíc díky sklonu 5. dveří toho nad plato moc nedáš. Ve Fabii je roletka, jen stáhneš a skládáš, nemusíš ji nikde nechat a když už potřebuješ sundat sedačky, roletka je daleko skladnější, než plato...
Do Kamiqa se s podobnými centimetry vlezu krásně, na zadní lavici pořád dost cm před koleny, dětské sedačky se tam nacpou taky v poho. T-Cross je o dost menší, hůř udělaný, hlavně na interiéru je to poznat, ten je opravdu laciný. Kamiq ale vychází o dost dráž, v článku je to nastíněno, ale realita je ještě o velký kus dál. VW umí dát docela pěkné slevy, Škoda ne. Jelikož se zrovna o podobné auto zajímame, tak vím, že v reálu je cenový rozdím u slušně vybaveného T-Cross a Kamiqu cca 50-70 tisíc, Arona umí být ještě levnější - navíc je vevnitř imho lépe udělaná než VW. Za tu prostornost a lepší plasty si prostě člověk u Škodovky dost připlatí. Auto celkem příjemné, ale za ty prachy mě smysl nedává - navíc ta menší platforma je prostě znát: jízdní vlastnosti, malé brzdy... Když si vezmu, že za 350 tisíc mám slušnou Ibizu ve výbavě na stejném podvozku se stejným motorem, tak mi nedává smysl připlácet si 50% za pár cenťáků nad hlavou, zvlášť pokud to bude mít člověk jako druhé auto v rodině pro manželku a pojížďky po okolí, tak oželí i menší kufr a místo vzadu. Jen se tam prostě nebude konat ten dnešní SUV wow efekt a falešný pocit bezpečí z naoko většího auta.
kazda sranda nieco stoji .... ale je fakt ze vacsina tych malych crossov/SUV-cok su skor o imidzi uz ako o nejakej praktickosti ... cest vynimkam ( kamiq, vitara, ASX, HR-V a pod )
mne osobne T-cross nedava zmysel vobec ( a to sa mi inak SUV pacia ) .... ale len kvoli par centi svetlosti navyse tu kupovat rozmerovo male auto v cene daleko vyspelejsieho golfa ( aj kabinou aj podvozkom .. aj priestorom ... vlastne asi vsetkym ) to je proste fakt len o imidzi uz ... nic ine v tom nevidim...
PS: ja som u nas T-cross zatial videl len asi 2 krat .... a mam citak ze proste trhakom u nas fakt nebude... lebo za tu cenu su fakt daleko sikovnejsie vozy... to uz rovno vitaru potom
Do půl mega, 20k €... Auto pro manželu na převoz malých dětí, lítání kolem komína, ale aby to umělo i dálky občas - na ty ale primárně slouží jiné auto, takže spíš aby to prostě nebyla zdechlina se stovkou za 14 vteřin dobrá akorát na ježdění po městě. Zatím u mě horký kandidát T-roc v základu s nějakým dovybavením, dá se to i pod 450 tisíc po slevě. Segment malých crosoverů tak nějak začínám upouštět, poměr cena/výkon imho nevýhodný... Když mi v létě nabízeli Tiquana v Maratonu v metle s masážníma sedákama a úžasnou výbavou po slevě u dealera za 650 tisíc (žádná skladovka, nové auto do výroby), tak nejsem debil, abych kupoval za soro stejné peníze Kamiqa :D Prostě ten rozdíl v poměr cena/výkon je tam mezi těmi auty úplně brutální. Hned bych "T" bral, ale těch 650 je už moc - ale utvrdilo mě to v tom, že jít cestou dobře vybaveného béčkového segmentu je prostě blbost.
ale no tak..... :D... ale inak v cz by do pol melona mal vojst aj zivsi a silnejsi eclipse cross.... ofiko cennik akcny MY2020 zaklad 509 tisic kc ... akurat by som tam tiez dal 18tky alu kola a tie zakladne 16tky nechal ako zimace a ani tu nic viac riesit netreba .. a mas aj tu defakto uz v zaklade hned pouzitelnu a paradnu karu
Kua, ja sa už budem musieť vybrať k predajcovi a vyskúšať ten etalón ako to vôbec jazdí. Buďto potvrdím Ozáka alebo vyvrátim jeho tvrdenie? :-!
Každopádne exteriér sa mi nikdy nepáčil.
o komforte je popisene az na strane 3 .. celkovo za mna vydareny facelift vzhladom na fakt ak zvazime ze o nejake 2 roky uz bude komplet nove ASX :-) takze tie 2 roky urcite v tejto vynovenej podobe este zvladne ( a snad aj prilaka novych zakaznikov s tou 2.0kou a pohonom 4x4 ) .. :yes:
chapem ... tak ono to chce asi pobehat viacerych predajcov a v dany cas kupy si vyberat tu najzaujimavejsiu ponuku ( aj cenovo ) .... ved ktovie ci by si uz dnes takeho vyhodneho tigiho nasiel aj kebyze si na neho mal ... proste niekedy to musis "vymaknut" pri kupe auta ...
akurat u nas su teraz 2000 eur zlavy na kadjar a 1200 eur zlava na captur.. asi skladovky... neviem.. proste treba si pokukat vsetky moznosti ktore su a mozno opat nieco zaujimave najdes ..... ja za pol mega by som chcel ASX so 110kw zaklad 2WD ... akurat by som na neho hned kupil aj tie paradne 18tky alu kola ( ktore su inak seriovo az vo vyssej vybave ) a tie zakladne 16tky nechal ako zimace... 8-s ok uz som ticho...
Japonce docela znám, v rodině toho bylo dost. Motory a celkově technika ok, v tomto to byly držáky, ale velkým problémem byla koroze. Nejhorší u Suzuki, Mitsubishi, ale i Toyota a Honda. Stále je v rodině dost aut koncernu VW se stářím cca 20 let, všechny auta mají lepší spodek než japonci po 8-10 letech. To mě od asijské produkce dost odrazuje, protože si nemyslím, že se to zlepšilo. Právě odolnost proti korozi je základ, auto bude sloužit třeba i 15 let (za tu dobu bude celkový nájezd třeba jen 100-150 tisíc km. S Renault (i Nissan) nebo PSA nulová zkušenost, trochu se toho bojím... Všichni kolem mě přešli před 10-15 lety po vlastnění francouze na něco jiného s heslem "už nikdy více". Ale teď to může být o něčem jiném - mě by se líbil už třeba i Megan, je za krásnou cenu a líbí se mi i vnitřek, v obstojné výbavě věc řešitelná za 400 tisíc Kč - ale je to nízké, navíc zkušenosti s Renaultem žádné jak jsem psal, fóra plná hororových příběhů :-/
No, asi takhle... Japonci rezli, to je pravda... ale 20let staré VW byly trochu jiné jakosti, než VW teď... Naopak Japonci až na výjimky si kvalitu drží a i tu rez už snad pořešili.
P.s. Renault je dobrá značka, podceňovaná, občas tam tu a tam něco zlobí, ale ty hororové scénáře, které měla ta auta před 20ti lety jsou už většinou pryč a hlavně nereznou ;) Dnes naopak u Renaultu třeba 1.6Dci bude sázka na jistotu, 1.3TCe je moc mladé, ale ten motor je super.
Pro VW je spíš typický že o problémech se píše zpětně a novinka bejvá spíš vychvalovaná. Jedno jaká je to generace a rok https://www.auto.cz/…-rok-2008-126755
No asi nemůžeme popřít, že i když motor 1.9TDi byl jakýkoliv, byl relativně spolehlivý byl. Bude to i kontextem doby.
V těchto letech se francouzská produkce potýkala s problematickou elektronikou či některými opravdu nepovedenými motory (VW mělo ještě archaické atmosféry, takže problém nebyl + tento diesel... o 2.5TDI radši nemluvím :D).
Ford reznul, naftové motorizace byly také zastaralé a prnví commonraily byly velký průser a Japonce rez taky neobcházela.
Jednoduchá auta, jako Golf či Okta 1. generace s těmito motory odjezdily své velké porce KM a byl klid. Passat B5 špatný nebyl, ale měl už své mouchy, dnes jako ojetina je to větišnou nesmysl, ale díky za odkaz, to si přečtu :)
S tím hodnocením ex post máš pravdu, na to jsou zejména na ACZ kádři... konečně se dozvíme pravdu o Octavii III. generace, když je IV na cestě :D
Edit: Hele Hamuno, četl jsi ten článek o tom Passatu? Vždy´t je to vlastně pochvala, jediný větší problém byla ta náprava, která byla málo odolná na našich cestách, což VW vyřešil u novější generace B5,5, jinak většina věcí je pouze spotřební. Stejný problém s nápravami měla třeba Laguna z té doby... v D to jezdilo a vydrželo dlouho, ale náš tankodrom to nedávalo...
Škoda, že není pokračování, co vydrželo to Mondeo 2.2TDci... to rezlo jak vzteklé :D Ale volbu chválím :D
Ad edit = ne. O autech čtu už dost let a celkem si to pamatuju = pak jen sáhnu po tom co vyplivnul Google. Nejsem profík s megaarchivem jako Vaculík
Ale to že VW nebyl vzor spolehlivosti = no vlastně nikdy = to si samozřejmě pamatuju. Zajímavý že i když mluvim o rozsahu v desítkách let = tak lidi to přes statistiky který sou svym způsobem zjednodušeně roky stejný = furt vnímaj..
Nepochopim = i když máš pravdu že to samozřejmě chvilku je lepší/horší. Ale ten základ = že VW nebyl nikdy to za co ho, nevim proč, docela dost lidí považuje = to je prostě fakt. Stejně jako trend kdy si o novince VŽDY přečteš jak je lepší a skvělá a pak při zpětnym hodnocení.. někdy až docela tristní realita
Nemůžu mluvit za doby pradávný zpětně mě to nikdy moc nezajímalo, ale co to trochu sleduju a pamatuju soukromý časopisy Vaculíka který bohužel už z ekonomickejch důvodů nevycházej = lidi radši kupovali srágoroidní alternativy = tak tohle je zjednodušeně DESÍTKY LET STEJNÝ
Já nemám nějakou oblíbenou značku = oceňuju Christiana Koenigsegga a míň mě bere ale víceméně to samý si zaslouží Horacio Pagani, ale to je maličko mimo moje možnosti :-)
Ono taky oblíbenost značce = bejvá pěkná ptákovina. Před -nácti lety bych si Toyotu asi nekoupil teď poslední roky mi přišly a přijdou skvělý = od Priusu po Supru = ale co já vim co bude za 10 let
Pocity ze značky bejvaj u lidí VELMI často docela HODNĚ MIMO realitu https://tech.ihned.cz/…cnosti-interband
Já tohle mám mnohem víc v hifi = určitou neobjektivitu a OBLÍBENOST značky = nic proti tomu že ti je sympatickej třeba ten Renault ;-)
Renault Clio 16V bylo tak nějak jedno z vůbec prvních fakt zajímavejch aut, kdy mi bylo ukázáno JAK může auto jezdit
To už sem párkrát taky vysvětlil = bajkaři o ekonomickym vzdělání :-)
Nebo jen FAKT absolventovi = co jen neví o čem to je? ;-)
Jinak viz já 12:33 = těžko říct co na tom nechápeš. Nebo NECHCEŠ pochopit :-)
To že i starší generace byly = furt stejný jako dneska = to je bohužel spíš smutná realita. Nevim teda nějaký 80. leta a tak, ale co já čtu sleduju = tak je
a) jak reálná spolehlivost
b) tak reálný jízdní vlastnosti atp.
c) přístup firmy k problémum co vyšly na veřejnost
No jak vidim = zhruba naopak = zjevně je ti to furt nejasný ;-)
Co sem měl překousnout? Píšeš že máš státnici z ekonomie = nicméně co sem čet tvoje ekonomický názory na všechno možný = působí to zhruba naopak
Určitě si věřil i tomu co si o ekonomice psal = a bylo to většinou špatně. Zajímavý = tohle vlastně psal Vaculík nebo někdo v jednom z letošních Speciálů o představách lidí o autech = a je to fakt zvláštní. Buď víš znáš = a neni o čem. Nebo nevíš a měl bys to správný trefit tak nějak 50:50. Ale tak to neni = když nevíš VĚTŠINOVĚ řikáš pravej opak = JAK TO?
To že nemám megadatabázi článků o autech a statistik který sem čet a zaujaly mě = občas mrzí. Stejně jako to že se většina lidí zabývá nepodstatnejma detailama = a uniká jim celek. Už desítky let se
situace v tomhle směru moc nemění = viz já 12:50 a 12:45 a 12:33
Nebo eště jednou = o autech čtu už nějakej pátek = a CELÝ TY ROKY vítězí spíš klišé názory = ať na japonce, frantíky, amíky nebo to VW = než realita. Proto oceńuju lidi typu Vaculík = snažící se docela do hloubky tu realitu odhalovat a psát o ní. Vim že u části lidí tenhle oceněníhodnej přístup = vyvolává = přesnej opak :-!
No naběhnul sis = a koukám že máš docela problém = že to bylo tak průhledný. Holt pechule když to zkoušíš blbym směrem https://www.novinky.cz/…licistu-40293914 jinak by to třeba prošlo ;-)
Fakt si byl docela přesvědčivej = s to školou. Naopak snad všechny ekonomický úvahy = byly naopak blbě. To bylo trochu moc
Vypadá to že se skoro DĚSÍŠ že TOHLE = by mohlo bejt to vzdělání = když se TAK MOC lišíme :-!
Platí pořád to, co jsi psal minule, tj. že tvé nejvyšší dosažené ekonomické vzdělání je "pražák"... nebo sis v mezičase něco dostudoval? Já abych věděl, jak velkej ten rozdíl je...
Vážnějš = mě až docela DĚSÍ jaký kraviny lidi dokážou vymyslet o věcech kterejm VŮBEC nerozumí = teď nemluvim o tobě myslim takový ty diskuze typicky na Novinkách https://www.novinky.cz/…ely-rok-40300450
To si nepochopil že ten odkaz neni = o chuťovejch buňkách 2 lidí = co si zrovna tohle pití občas dávaj?
Mimochodem čet sem to = eště před tim než si ten text objevil ty ;-)
A prokrastinace je fakt docela problém = nevim jestli je to tady posílený absurdnim pokřivenim všeho = socialismem a přechodnym obdobim který po něm následovalo = ale dodnes to je docela rozšířenej problém
Hele cos nepochopil na tom HRAJ jako bys byl napálenej stejně jako já
Chtěl si poslat levnou napodobneninu nebo tě napálili? Mě to je v zásadě fuk = vim co sem dostal. A vim že sme neoslepli :D
No víš ten Spok znamená = že mě tvoje plky nezajímaj. Sou to = jen plky. Nemá to žádnou hodnotu. Relevatní je ten alkohol = ten pravej nebyl
Jestli s tvym vědomim nebo ne = sem se smířil že se nedozvim
Už je to dávno = pošli jí znova ze stejnýho zdroje = oba uděláme novou testovací zkoušku a když bude pravá = popravdě to napíšu
No tak jo = na 100% byla falešná a myslim = podle tvýho chování = že na 99% to víš
To 100% je faktickejch 100% = dva lidi co maj s čim srovnávat. Proti tvoje slova = že nevíš že si MYSLÍŠ že asi byla pravá. Takže neni o čem
Úplně stačí že si dál a dál myslíš že tentokrát máš už určitě pravdu ty. Za 3 a půl tisíce si občas koupim pravou = a vim že je pravá. Jednak vim kde sem jí koupil = no a pak to co se trapně snažíš zpochybňovat = chuťový buňky. V tomhle případě dokonce 2 lidí = co se živěj porovnávánim ;-)
Zkus tohle trapný téma už nevytahovat je to = na 99% = TVUJ trapas. A nebo jak sem řek HRÁT že si byl taky napálenej. Tvoje zpochybňování = beru jako přiznání a vokecávání
Tohle si na mě už zkoušel = pamatuješ?
Jo věřim že testéři z ACZ = by preferovali VWýrobky od.. ;-)
Kterej párek mi chutná víc poznám = docela mě URÁŽÍ trapný ubohý furt dokola zpochybňování = našich chuťovejch buněk. Jestli TY nepoznáš levnou od drahý whisky = má to svý výhody = ušetříš nemá smysl kupovat drahou v který sou až 60 let starý. No já i kolega no problem poznáme
Stejně jako podle velkýho rozsahu ekonomickejch neznalostí nejde poznat jestli náhodou fakt Emel nemá státnici z ekonomie jak tvrdil, tak nejde poznat jestli Karel ví že poslal...
U obého je ale pravděpodobnost podle následnýho chování = docela VYSOKÁ že..
Jak sem řek = jestli ty nepoznáš BlueLabel od běžný whisky = fakt škoda fakt je to ROZDÍL. Pro jistotu sme tehdy porovnali s Black Label kterej byl v redakci = jen normální trochu dražší Johnnie Walker = kterej byl jasně lepší
Jestli podle SVEJCH zkušeností tipuješ že ty bys rozdíl ani náhodou nepoznal = tak trochu soustrast ;-)
Jen upozorňuji na fakt, že někdo, kdo testuje audio nemusí být certifikovaným testerem pití, jídla...aut,elektroniky, počítačových her... a já nevím čeho ještě.... a u jídla je to tuplem individuální, jsou drahé whisky, které nemusím a naopak jiné, které můžu..s jídle dtto..... ale co, to je taky hrách na zeď... dělej, že jsem nic nenapsal.. nechtěl jsem zpochybnit, že jsi expert na všechny obory :)
p.s. Blue Label jsem nikdy nepil, já radši jiné druhy tvrdého alkoholu, takže, nepoznám ;) Ale mám teď doma už pul roku Black label, který není tak exkluzivní, ale možná ho zkusím...
Black mě taky až tak nebere = zkusili sme za ty roky snad všechny dostupný whisky a kdysi udělali i velkej srovnávací mejdan = teda s těma běžnejma ne úroveň Blue :-!
Škoda že si tam nebyl VĚDĚL bys :D
A Blue Label dle NAŠICH testů srovnání hodnocení za posledních ca 15 let patří na absolutní VRCHOL možná je ta vůbec absolutně NEJ
No a ta Karlova by neuspěla nevyhrála ani na tom mejdan-testu :-|
Emel zkombinoval JAK SEM MU NAPSAL docela přesvědčivý řeči o škole = se sérií příspěvků s ekonomickejma chybama = vlastně snad úplně všechno špatně. Jak sem mu napsal = podle toho se pravda poznat nedá = znám zaručeně pravý = absolventy s podobnejma znalostma :-!
Ale jinak to chování ála Karel = kde ta whisky ZARUČENĚ NEBYLA pravá, tam neni o čem ŽÁDNÁ pochybnost = ten typ chování spíš působí.. :D
Škoda že se nedozvim = jestli Emel fakt má státnici = z něčeho o čem nic moc až nic neví a hlavně jestli Karel nalít = nebo úmyslně poslal..
Podle chuti to bylo snadný = i whisky za pár stovek bejvaj lepší = kdyby aspoň napsal CO v tý origo flašce bylo :*)
Podíl falešnýho alkoholu je prej skoro 50% = ale tohle byla HODNĚ odfláknutá napodobenina
Si připadám trapně, že jsem o něco přišel. V který diskuzi jste tak intenzivně probírali ekonomiku ? Za sebe můžu cimrmanovsky napsat : woody-alien nikdy neměl ani v nejmenším titul z ekonomie, ale vždycky se rád pobaví. ;-)
Intenzivně ne = jen sem napsal o do dneška trvajícim vlivu komunistů na dnešní vlastně všechno = a pak se to rozběhlo do pár dalších příspěvků. Nepřekvapivě převažovala víra že NE = to neni možný, že na dnešní platy atd. má FURT vliv komunista a doba socialistická :-)
Co to bylo za diskuzi už ani nevim = před pár dny. Třeba si vzpomene Emel nebo ryccardo nebo nevim kdo eště = popíral :-!
Ve zkratce:
- Že nebude na důchody je vina komunistů
- Je to spíš demografický problém
- Nehádej se, každej absolvent tří semestrů ekonomie tohle zná. Nech si poradit když to není tvůj obor.
- Shodou okolností mám státnici z Ekonomie. Jaký vzdělání máš ty?
- Já jsem pražák
Bohužel je to pohřbeno pod tunou balastu... ale ta samotná pointa je až kouzelná ve své prostoduchosti :-)
Některý kudrlinky jsou teda zajímavý samy o sobě... třeba jestli rostoucí příjmy jsou pro důchody dobře nebo špatně :-)
No nic, udělej si názor sám, na základě originálu a ne citace :-)
Ve zkratce = viz ten odkaz já NEZPOCHYBŇUJU demografickej problém, píšu že u nás s BONUSEM toho víceméně celosvětovýho problému. Ty ale ZPOCHYBŇUJEŠ a zdá se že doteď = ten vliv komunisty a toho že peníze z tehdejší doby prostě dnešnim důchodcum CHYBÍ = což neřiká jestli si kecal o svý státnici, jen že.. se pleteš :-!
U nás i 30 let po ekonomickopolitickym krachu komunistů žijou přece v CHYBNÝ PŘEDSTAVĚ = že jen státní důchod jim zajistí a má zajistit.. No to je absurdní kravina = zjednodušeně to je něco jako polovina rsp. část důchodovýho příjmu = ostatně proto je běžný se stěhovat do levnějších částí země nebo i jinejch zemí. V evropě docela frčí Portugalsko a Śpanělsko https://eurozpravy.cz/…ehovat.0ff0ab57/
To "každej absolvent 3 semestrů" = to je CITÁT ryccarda = jak sem napsal. Chápeš ten rozdíl? ;-)
Jo mám PRAŽSKÝ vzdělání = v Praze. Těžko říct CO s tim máš FURT za problém :-)
Výrazně rychle rostou příjmy = sou teda ono se to projeví až za chvíli = sou pro důchodce až spíš VELMI špatně
Tak jak vidim = STÁLE v jednoznačný NESHODĚ. Čim to tak může bejt? ;-)
No nic = to už se asi nezmění snad jen si zapomněl na svoje = že ekonomie je JEDNODUCHÁ :-!
To sou furt vlastně ty důchody = je nějakej JEDNODUCHEJ základ = a toho se držíš ty. Dokonce tak, že POPÍRÁŠ všechno ostatní
Tak jak vidím = STÁLE v jednoznačný NESHODĚ ve všech bodech
Prostě těch ZÁKLADNÍCH omylů = je trochu moc. Tohle bejvaj spíš představy, lidí co to vzdělání nemaj, i když jak sem řek = znám PRAVÝ absolventy co.. :-!
Jinak ty důchody sem ti dovysvětlil v jiný diskuzi ale jak vidim bez efektu = tak eště jednou = protože to přes to svý JEDNODUCHÝ vidění který preferuješ, fakt asi nechápeš = a popíráš
Obří gigantický peníze pro důchod z dob socialismu = chyběj a eště dlooouho budou chybět. Na jednoduchym příkladu to bude možná výstižnější snadnějš pochopitelný. Mám mladšího bráchu co pracuje na ne špatnym místě v bance a vim kolik si spoří na důchod a přidává mu k tomu i zaměstnavatel. A neteta rakušanka má nevlastní dceru podobnýho věku a vim kolik si spoří z podobně ne špatnýho místa ona. Až jednou a bude za hodně dlouho pudou do důchodu = budou v až ZÁSADNĚ ROZDÍLNEJCH podmínkách = a to bude už fakt hooodně dlouho, co komunisti nevládnou
Už to chápeš? Vliv komunistů na důchody = bude i u generace co totalitu nezažila. Až tak moc je to brutal. To že i ten státní důchod bude mít ta rakušanka asi vyšší = to už je pro bráchu jen blbá zpráva navíc
Takže v nějakym absolutnim zjednodušení který preferuješ a považuješ za správný = to prostě nevidíš. V reálu.. je to bohužel ZCELA JINAK než v tý jen části celku, kterou si vytrh ty
V reálu ZASRANÝ KOMUNISTI a dopady jejich vlivu = na platy, důchody, rozpočet všechno.. nejen do DNES ale eště desetiletí do budoucna :no:
Přesně tak Karle = pro jednou si napsal, i když nechtěně a omylem = fakt a pravdu :D
Emel ví že to bylo eště v další diskuzi = jak MOC velkej dopad a PROČ na tu výši důchodů atd. maj = DODNES komunisti. Ty jak koukám jako obvykle.. :*)
Hele MUSIM se zeptat = CO na tom nechápeš? Nebo JEN oponuješ tak nějak z principu = protože si Karel a popíráš všechno čemu nerozumíš, včetně lokálních emisí aut? ;-)
No to udělá = jen bude VELKEJ rozdíl mezi neznalym typu Karel a FAKT absolventem ;-)
Přijde mi dost smutný, že i po vysvětlení = si trváš na NESMYSLU s kterym si vstoupil do diskuze = že na dnešní ale dokonce i za desítky let důchod = nemá socialismus vliv
Hezky se snažíš rozšířit původní dilema... tak tě vrátím k tvé první větě:
"Mimochodem to že časem nebude na důchody to je samozřejmě vina komunistů"
Takže ještě jednou pro držitele diplomu s beruškou:
- výše důchodů, výše mezd, životní úroveň = komunisti
- udržitelnost důchodového systému = stárnutí populace
No dyť si to psal = preferuješ úzký jednoduchý vidění
Realita je samozřejmě ta co sem napsal já = fascinující jak to ODMÍTÁŠ = a radši házíš beruškama
Stejně jako nutnost změnit průběžnej z principu neudržitelnej systém = popravdě to sme měli udělat tak před 20ti lety nebo aspoň 10ti = kdy to mj komunisti stopli. Dneska už snad radši rovnou přejít na nějakej nepodmíněný příjem
Přijde ti mý maličko širší vidění NEŽ TVÝ kvůli kterýmu si došel k chybnýmu závěru FAKT špatně? Nebo se jen snažíš = zůstat na svym a nemuset změnit názor?
Tu jednoduchou část = že problém je stárnutí populace = to přece NIKDO NErozporuje ani NErozporoval. U nás je to s BONUSEM = těch komunistů = a s tim nic nenaděláš
Jak už sem napsal = tvoje přání že držet se JEN toho základu = bejvá většinou = nesmysl. U těch důchodů = tim zjednodušeně bereš v potaz POLOVINU. Což je hodně málo
Realita je ta co sem popsal na bráchovi a rakouský stejně starý holce = dokonce až ONI půjdou jednou za desítky let do důchodu = a budou při zjednodušeně stejnejch cenách ve stejnym světě v až HODNĚ jinejch finančních podmínkách = tak ZA TO může komunista. Těžko říct = proč se snažíš vymejšlet = že to tak neni nebo že se plete Sedláček s Pilnym s tim průběžnym systémem atd. Myslim že nejlepší ukázka je minulá důchodová komise s křiváčkem Potůčkem = která roky vymejšlela co ví každej absolvent 3. semestrů abych CITOVAL ryccarda = nemá to řešení jestli to necháme bez reformy musíme na důchody víc přispívat ze státního rozpočtu :yes::-!
Ale k meritu = i když je 30 let po revoluci komunista bude mít vliv na důchody i za 30 let = jedno jestli to ryccardo ty nebo Karel = popíráte
Je třeba dodat, že starobní a jiné důchody jsou relativně nová věc. Ještě nedávno se tato "výhoda" týkala jen lidí ve státní službě. Mělo to opodstatnění v tom, že během produktivního životu měli státní zaměstnanci oproti soukromému sektoru řadu nevýhod.
Neměli na příklad volební právo (protože by se tím dostávali do nebezpečí střetu zájmu), byli povinni se přizpůsobovat potřebám státu a museli se stěhovat podle potřeby z místa na místo. Měli podstatně nižší platy a nesměli stávkovat. To vše bylo vyváženo jistotou stálého platu a zaměstnání a již dříve zmíněnými státními důchody.
Bohužel ve zbytku populace byla silná menšina těch, kteří neuměli hospodařit s penězi a na stáří se nedokázali připravit. Tito lidé však disponovali volebním právem. Toho logicky využila levice ke svým cílům a jedna z hlavních vějiček bylo sociální zabezpečení. Pod líbivým heslem solidarity přinutila levice většinovou populaci, aby se o tyto zoufalce postarala. Že tento přístup umožnil další skupině lidí, aby se o sebe přestala starat, je nabíledni. Toto stigma bohužel trvá a navíc ji ztížila i neutěšená demografická situace.
No, tam je prostě takové to "snad to pořešili". Těch japonců z produkce 2000-2010 mám v okolí dost, nějak zázračné mi to nepřijde. My měli třeba Yarise 2006, u kterého dali korozi "spodku" do lehkých závad na STK v 7 letech a 70 tisících. Auto jezdilo na soli minimálně, parkované venku na betonu. Podobně stará auta od jiných výrobců měly prostě spodek ok. Sousedův novější Yaris taky zrovna žádný zázrak na ten nájezd. Nevím no, loni jsem kupoval auto koncernu (ne Škoda), po první zimě nemám ve spodku rezavý ani jeden šroubek, tlumič výfuku jako nový, všechno vypadá tak jak jsem to prostě nové přebral. Když jsme teď chodili po autosalonech a u mnoho značek viděl rezavé výfuky, brzdové třmeny u nových aut s nulovým nájezdem, tak ho to moc nepřesvědčilo... Taky když jsou některé části spodku u japonců chráněné jen slaboučkým nátěrem, kdežto VW tam má nějaký natavený sakra tlustý plast + všechno vyvoskované, tak to hned udělá jiný dojem. To už mě v tomhle přijde dál Kia nebo Hyundai, tam jsou ty spodky alespoň napatlané poctivou vrstvou nějaké srajdy, kdežto u některých japonců, které jsme měli, byl prostě jen lakovaný plech, který po pár letech začal reznout (odřeniny od kamínků). Jsem prostě na tohle choulostivý, čumím na to, jak jsou chráněné podběhy, jak jsou chráněné spodky - ale to prostě vychází ze zkušeností, že nám některá auta prostě opravdu totálně zrezla, ikdyž zbytek auta by ještě sloužil dál. Na Renault jsem byl mrknout taky, líbilo se mě to. Peugeot by taky šel - tam je to ale trochu strach z neznámého... Třeba nová 2008 se nám dost líbí, rozměry tak akorát, uvidíme, jaká bude cenovka.
Nám zreznul yeti během 3 let a 80 tis km. A to nejen na podvozku. Všechny dveře, prahy a kolem čelního okna.
Opadával z toho kusy laku. Z prahu to šlo dokonce s tou ochrannou lištou jako celek. Po opravě v záruce (I když fakt S kecama ) se za půl roku objevilo znovu A již odmínutí na záruku z důvodu již jednou udělané opravy na kterou byla zaruka jen 6 měsíců.
Jj tenhle koncernoVWej přístup mě bere = tak nějak celý desetiletí co o něm čtu. Ale zdá se že dopad na kupující a fandy značky = nikdy moc neměl a nemá. Zvláštní
Když to shrnu = spíš nadprůměrná poruchovost a často až fatální chyby konstrukce motorů + z mýho pohledu eště horší chování VWýrobce, když se ty problémy maj řešit
Tak to je docela mazec. Jako Škodu jsem nikdy neměl, ikdyž jsem s pár třeba ve firmě jezdil, nijak jsem ale nevěnoval pozornost jejich stavu :D Co jsem četl, tak dvojkové oktávy jsou na tom s lakem dost blbě a Yeti spadá do této éry, takže to do sebe zapadá. Třeba VW stáří 3-10 let mám kolem sebe dost a vše bez problémů, a to jsou mezi něma i levnější auta jako třeba Polo dělané ve Španělsku...
tak brachov lancer sa zatial drzi... ma 8 a pol roka .. daval akurat prestriekat podbehy kde sa od kamienkov uz robili skrabance ale inak nic... ziadna korozia... takze zatial ok .. akurat samotny lak je tam poslabsi.. ( ten mam na pole daleko "odolnejsi" to je pravda ) ... inak otec vo firme to iste .. mali aj 7-8 rocne pajera v tom case a nenasiel si tam hrzdu nikde a to jazdili aj terenom kde kade... ono podla mna aj tak dnes uz nikto asi nekupuje auto na dalsich 15 rokov ( leda zeby do muzea ho dal casom ako nejaky super zachovaly kus ) ale inak chapem... ja som sa bal kvoli tomu mazdy 2 ktora sa mi inak moc pacila ale aj tak bola draha a slaba za danu cenu ... ale je fakt ze hodne tenke plechy ma... to iste CX-5 ...tam ked aj rukou zatlacis na bok dveri na spravne miesto tak ten plech sa na tom mieste normalne prehne a potom vrati do povodnej polohy ( vid azijsky test CX-5 vs eclipse na nete ) ....ale to napriklad uz u eclipsu ci ASX nepojde... lebo maju celkovo hrubsie plechy... a aj tu asi plati ze nie je japonec ako japonec ;-) ...
Já jsem s Pajerem jezdil celkem dlouho, nezničitelné auto až na tu rez. Ale to je ta generace devadesátých let. V té době tato auta neměla v Evropě konkurenci. Motor, nápravy, všechno drželo i přes časté používání v terénu. To samé Vitara - geniální do terénu, motor držák šestnáctistovka benzín, v lese byla krásně hbitá, nebyl to takový mastodont.
tak v 90 rokoch rezol snad kazdy japonec.. ale to aj feldy ople a pod... ale uz poslednych 15 rokov je vidiet kto na tom zapracoval a kto moc nie....
pajero nam este bude chybat aj ked viem si miesto neho v eu predstavit uz model pajero sport ( defakto je to taka civilna L200 pre 7 ludi ) .... v britanii sa predava pod menom shogun sport... a je aj na ukrajine v rusku len u nas zase nic ... :-(
vitara sa mi paci strasne... a kludne by som ju chcel aj s tou 1,4 turbo.. akurat ze v tej cene ma clovek uz ASX ktore ma o 17 cm vacsi razvor a je kabinou uz o cislo vacsie .. ale jasne.. v terene bude vitara lepsia sikovnejsia :yes:
Nepoznám osobne všetky JPN značky. Ale Toyoty po roku 2000 sú čo sa hrdze týka bez problémov. Máme v rodine 18 ročného Yarisa a 14 ročnú Corollu. Obe sa posúvajú v rodine od novoty a obe si občas vybehli aj mimo asfalt, tá Corolla aj v blate, ale hrdza na podvozku je len povrchová. Nič čo by bolo treba riešiť a podvozky neboli nikdy nejak ošetrované. Karoséria je úplne bez hrdze.
To jsem fakt jediný, komu přijde ten interiér Škody na 6 tisíc km hodně "použitej". Ty slonovinový sedačky vypadají jak v Lexusu po 200.000 km. Takový nějaký špinavý, zmačkaný, zkrátka jakoby už měly za sebou mnohem víc než pár rovinek. To nechci vidět za 5 let, vlastně ani za 2 tímhle tempem...
Ono se v tomhle segmentu brutálně šetří. Je to všechno Béčko, včetně Scaly, kterou se snaží Škoda cpát o třídu výš mezi kompakty. Scala i Kamiq mají dost vtipný materiál na sloupcích a stropě - vypadá to jako taková ta zahradní netkaná textilie :D Vyšší modely značky už mají klasickou látku... Ale i tak je Kamiq se Scalou o dost jinde než T-Cross - ten je opravdu tak plastový, že má člověk chuť s tím zajet někam ke žlutému kontejneru. Arona má taky tvrdé plasty, ale interiér mi přesto přijde nejlépe zvládnutý, navíc má nejvyšší výbava ten plast na palubce potažený koženkou, tak to dost pomáhá rozbít ten dojem levného auta, který na mě třeba v případě T-Cross prostě tak nějak stříká ze všech koutů interiéru.
aj mne sa arona paci viac v kabine ako T-cross.... aj dizajnom nazivo ... a to je pre mna vazne prekvapko ... ten T-cross je este aj pri pohlade spredu hodne "plastovy" ... taka stlacena skatulka... iste fajn auto ako ok... ale mat tie peniaze tak fakt daleko radsej vitaru .. som v tomto praktik :yes:
Jo, ta řidičova je slušně jetá... zase na druhou stranu, ono to není o kilometrech... sedačky u předváděčky můžou dostat zabrat třeba i s 0km na tachometru.
No mám info od chalana, čo má na starosti nákup áut pre nadnárodnú spoločnosť a nakúpili pre stredný management kodiaky. Z 10 má 7 PREdrané sedačky s nábehom cca 20000km. A klíma odchádza celkom pravidelne. Počúvať jeho storky o autách kde koho čo nechalo na ceste, to už je zas iná kapitola...
Tiež mi to bolo divné. A jemu vlastne tiež, robil nákup po Superboch a s tými sú spokojní. Aši nejaká chybná séria, alebo čo. Ale tie problémy s klímou som už počul aj z iných zdrojov...
tak to potom bude nejaky vaznejsi problem ktory bude musiet automobilka asi casom riesit.... ved ja mam na daleko lacnejsom aute ( a tiez je z koncernu ) pri podobnom najazde ( cca 23 tisic km mam teraz ) sedacky stale ako nove... mne sa akurat predralo sive ochranne autotielko ktore som si dokupil ( stalo asi 15 eur ) na predne sedacky v lete pred rokom https://img4.auto.cz/…b1b9b2e05844.jpg .. vydrzalo tak cca pol roka a po zime som ho vyhodil .. je fakt k nicomu ( teraz uz viem ) ... ale inak sedacky aj skoro po 3 rokoch ( a to v nich sedim kazdy den.. praca.. nakupy a pod ) su fakt ako nove... kludne aj nafotim... o brachovom misakovi ani nevravim... ma auto 8 rokov ale ked nafotim jeho sedacku po 150 tisicoch neuveris... jak nova ... aj na dotyk ... ani nic potrhane ... a nemal na nej dodnes nic.. ziadne autotielko ani potahy ... asi ina kvalita no
Škoda je VW bez kečupu, ale zas za supermarketovou cenu. Tak je na každém, zda cestuje víc batůžkář nebo rádoby kravaťák. Ale co je o něco lepší jako takhle kus za kus, to si VW samozřejmě pohlídá. ;-) ps: chůdy, vy jste dali pod péra podložky 1-2" ? Super, zima a D1, se to sejde :D
Ze je Kamýk povedený víme, že batůžkář má lepší cena výkon taky chápu, ale aby to zastiňovalo si nemyslím. Ono zdejší testy a informace je třeba brát s rezervou. Odnesu si to, že se opět a znova potvrdilo, že je Kamýk plně OK, nic víc, nic míň. ;-)
Hm... podle testu je Kamiq prostornější rychlejší pohodlnější, s lepším interiérem i odhlučněním... vlastně v testu není ani jeden vážnější argument pro T-Cross. Ale odnést si můžeš co chceš ;-)
Jo akceleruje líp jak Veyron, průjezdnost větší než Wrangler na 38“ a Martin Vaculík se nově ve Škodovce celý život prosím mýlil :-D Jdeš se na auto tedy podívat s světe div se - je tam obyčejný krám. ;-)
Za mě je Kamiq nejhůře vypadající Škodovka posledních let. Především vedle T-Crosse to vynikne. Vnější vzhled je strašně laciný. Nevím čím to je, přitom na dvou větších škodovqách to funguje celkem dobře.
Zatímco v testu je český model o sto tisíc dražší, vizuálně vypadá spíš o 200 levnější jak německý sourozenec. Šílená disproporce z boku, o moc lepší to není ani zezadu. Předek je dobrý, jen nepasuje na zbytek karoserie... divný to vůz.
Souhlasím s tím, že se mi Kamiq moc nelíbí... ale už ne s důvody proč.
Za mě Kamiq není laciný, v detailech je docela vymakaný a je to naopak T-Cross, který nutně potřebuje investice do kol a do barvy, aby nebyl za šedou myš. Ta šedá myš je ale holt přirozenější, než ten hmyzí ksicht ;-)
Neřeším detaily, kvalitu zpracování atd. Na první pohled to zkrátka nevypadá na "stylovku za 700" ale spíš na entry model do 400.
T-Cross bez pozlátek možná vypadá tuctově a obyčejně, ale nikoliv lacině.
Kamiq i Arona mají zkrátka disproporční karoserie s kterými bojují, ale moc se jim to nedaří ani ve zkrášlovacích FR či Monte Carlo verzích.
mne kamiq proporcne propomina kiu niro... proste je to tiez take natiahnutejsie s vacsim razvorom a mensimi prevismi ale zaroven nie az tak vysoke ako klasicke SUVecko sportage ci karoq a pod.
kamiq sa mi paci ze na svojom podoryse je velmi priestorny a aj ta vyssia svetlost je vzdy fajn... ale hlavne paci sa mi aj dizajnom... je to skutocne jedno z tych aut o ktorom by som vedel snivat ako o aute na kazdy den pre bezny zivot ( akurat to 1,5TSi uz pre vacsinu bude asi pridrahe no )
Nevím, jestli si rozumíme...
Entry model se typicky pozná podle:
- malých kol
- halogenových světel, jednoduché světelné techniky vzadu
- základní pastelové barvy
- absence designových kudrlinek
Pokud chceš příklad, tak bílé CitiGo v základu - to je auto, na kterém je jen to, co tam být musí: https://www.skodaplus.cz/…1d86cd0__big.jpg
Tady já u Kamiqu problém nevidím, to auto nevypadá lacině... má propracovaný design, FullLed vpředu, hezká kola, hezkou barvu, nějaké ty lištičky (kolem oken, pod dveřma a pod nárazníkem)... za mě to má znaky té stylovky. Jen mi úplně nesedí ten styl.
je to presne to co pisem vyssie.. na dizajn mame kazdy svoj vlastny nazor preto tu nema zmysel nejak navzajom "bojovat" .. mne sa napriklad kamiq paci viac ako T-cross ale ja nie som on a on nie je ja ... cize co clovek to vlastny dizajnersky spohlad..
ale inak samozrejme suhlas s tym co pises... do bodky presne si to napisal jak vzdy :yes:
presne tak.. vidim ze mas prehlad.... dokonca este aj nova octavka ponesie nejake tie Kabanove crty .. staci si len tieto veci kusok vyhladat ... ono totiz vyvoja auta aj nejake 2-3 roky trva to je jasne .. to nejde za polroka pred vyrobou ze nakreslim dizajn a je to ..... presne tak :yes:
šmarja viem, ze sa auta nenavrhnu za pol roka, ale bezne 5-7r u kazdej gen, ale dako mi to nedocvaklo, dizajnovo mi to na styl kabana nesedelo, ako pokrok velmi zle z jeho strany... nevadí
niektore automobilky v priebehu 7r uz vyvinu aj dve generacie.... vid sportage 2010 a uz v 2015 bol dalsi novy sportage .... obecne vyvoj auta trva asi 3 roky ;-) ....to znamena ze ked automobilka pride s novym modelom na trh tak uz po nejakych dvoch troch rokov predaja daneho modelu zacina s vyvojom jeho nastupcu .... :yes:
alfu giuliu dokonca vyvinuli len za 30 mesiacov ( si pozri na nete ako sa s tym este chvalia ) .. ale to potom aj tak vyzera ... spolahlivostne opat dalsie ich auto z chvosta daneho segmentu
Giulia je spíš vrchol daného segmentu = ty máš na mysli poruchovost https://www.kurzy.cz/…osti-automobilu/ to je trochu něco jinýho = než vývoj vozu. Podívej se kde je třeba = etalon třídy, kontinuálně vyráběnej 46 let
5-7 rokov trvá vývoj môžno nejakých špecialistiek kde je malý tím. Bežný vývoj je 24-30 mesiacov. Jeden tím môže v rámci generačného cyklu pracovať na viac modeloch. Navyše dizajnové detaily sa ladia za pochodu. Snáď si nik nemyslí, že pri konfekcii niekto na začiatku nakreslil auto a celý vývoj sa mu podriadil.
Na to by som si úplne nevsadil. Toyota udáva vývoj konfekčného modelu na 24-30 mesiacov. Kabaň mohol byt pri základnom návrhu, ale veľa dizajnových detailov sa dolaďuje za pochodu.