Co naznačila studie BMW 4 Concept, kterou automobilka ukázala na autosalonu v Frankfurtu, se zřejmě stane skutečností. Připravte se na obrovské ledvinky u dalších bavoráckých modelů.
Že pred rokmi automobilky prispôsobovali svoje európske modely čínskemu trhu, niekedy dosť markantne, alebo pre nich dokonca stavali špecifické modely.
Dnes automobilky budujú svoje portfólio a tvoria dizajn podľa čínskeho trhu a vkusu, a nám de facto odkazujú "zvyknite si".
Musíme si počkat na finální produkt, ale standardní předek z G20 to asi fakt nebude a bude to designová revoluce.
Ještě nevím, jestli je to dobře nebo ne, protože standardní předek G20 na mne velký dojem taky nedělá. Včera se objevily první fotky nové Alpiny B3, což bude M3 nejblíž a ten předek mi přijde trochu nuda i v Alpině, takže něco sportovnějšího a agresívnějšího by to v M3 chtělo. Jen zas aby se designeři nerozdováděli až moc. :-)
Keď už spomínaš tú Alpinu, tak tá je fakt podarená, zpredu síce nie dokonalá, ale lepšia ako originál od BMW, najmä zozadu to ale je paráda, presne podľa môjho gusta:
https://media.evo.co.uk/image/upload/t_content-image-desktop@2/v1571827302/evo/2019/10/2019_10_BMW_ALPINA_B3_G20_CMYK_17.jpg
A čo je zaujímavé, motor v B3 nie je len vytunená B58 z M340i, ale má to byť S58, teda plnotučný ///M motor.
Je to, jak říkáš - nová Alpina B3 má S58, jen podladěnou. Troufnul bych si říct, že tam bude v sérii víc než těch avizovaných 462 koní, aby to na papíře nevypadalo, že Alpina leze M3 do zelí. Krouťák 700 Nm, to je jak nafta. S ohledem na použitou převodovku v Alpině (8HP76), kdy poslední dvojčíslí (x10) znamená maximální točivý moment, na který je převodovka dimenzovaná, tam asi bude i víc než těch 700 Nm. :)
Musím si je pak prohlédnout obě na jednom místě (třeba v Inveltu, kde mají Mka i Alpiny) a rozhodnout se. Preferuju ale "filozoficky" M3 (bude výkonnější, o dost lehčí než Alpina a bude na ni spousta věcí na úpravu).
Mně tahle varianta ledvin nepřijde agresivní, spíš jen nechutná, disproporční, kýčovitá.
Jak říkáš, uvidíme kam se všude dostane, jestli M3 nebo i ostatní neemkové modely, osobně jsem si jistý, že pokud se něco takového objeví na příští 5er, stěhuju se k Mercedesu. :D
Ako nemusím súčasný dizajn MB, tak dnes som videl nejaké nové E63 AMG (aspoň si to myslím) a to bolo exteriérovo a farebne nakonfigurované dokonale. Večer asi mrknem na konfigurator MB :-)
Tak obrovske ladviny prichadzaju a kaban je na urade prace, takze mi z toho vychadza, ze skor si otvoril usta a zkritizoval smerovanie dizajnu, ako by to bolo jeho dielom. Ale to su samozrejme iba dohady.
Podľa nejakého Holandského webu sa nepohodol so šéf dizajnérom celej skupiny a nebol jediný kto odišiel. raj tam zostal iba jeden vyššie postavený dizajnér, lebo ich krajan je príliš autoritatívny.
Vždy ma fascinuje, ako redakcia zabúda veci, čo už vedela v minulosti, resp. v jednom článku uvádza dohady o tom, čo inde už bolo vyriešené. Tak je to aj s motormi budúcej M3/M4. Teraz špekulujete, že "dvojici sportovních verzí zřejmě bude pohánět třílitrový řadový šestiválec se dvěma turbodmychadly (s označením S58), jehož výkon přesáhne 350 kW."
Pritom už od predstavenia X3M/X4M je jasné, aký je nový Mkový motor. Bude to "... nově vyvinutý třílitrový řadový šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly, který je naladěn na 353 kW a točivý moment 600 N.m, dostupný v širokém pásmu od 2600 do 5600 otáček... Competion... posílení výkonu motoru na 375 kW. Točivý moment 600 N.m je pak v tomto případě dostupný v širším pásmu, od 2600 do 5960 otáček."
Teda M3/M4 budú mať 353 kW (480 k), M3/M4 Competition 375 kW (510 k).