Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německému automobilovému průmyslu hrozí propad do hluboké krize

Automobiloví výrobci a dodavatelé oslovení Německou průmyslovou a obchodní komorou (DIHK) hodnotí současnou situaci jako vůbec nejhorší za deset let.
Zpět na článek
Avatar - white label
30. 10. 2019 11:31
Re: Vábení Mordoru
...v depresi (s měkkým i).
Jinak v podstatě souhlas..., ovšem i v rámci Evropy se dá o svobodu přijít.
30. 10. 2019 06:40
Re: Elektrofikace nehrozí.
elektromobilita není pro rozvodnou síť zásadní problém. Lze jednoduše dohledat.
30. 10. 2019 06:39
Vábení Mordoru
A je to tu zas, stejná jména, stejné názory. Jak na sputniku..

Volá se tu po vůdci, zkouší se hranice s obdivem k Hiltlerovi, zlehčuje holokaust...:(
EU se přirovnává ke komunismu, obdivuje se totalitářská čína a rusko.

Je to jak když člověk v depresy vidí jen to špatné co chce a nechce vidět úspěchy EU jak ekonomické tak politické a hlavně demokratické.

PS: A tak v tyhle dny, kdy si budeme připomínat dobu kdy jsme se z totality osvobodili, je na čase zavzpomínat na to jak lechce lze svobodu ztratit.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2019 21:23
Re: Hrozi..
Ty ne, ale já jo. S velmi hloupým Teslatrollem. Ani nevím proč. Už nějaká nebavíš. Nazdar.
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2019 19:08
Re: Hrozi..
Dookola neschopny uviest jediny argument :-) Troll.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2019 16:46
Re: Hrozi..
Chápání psaného textu není tvou doménou. Což není nic překvapivého a všichni to už víme. Nemusíš nás v tom utvrzovat opakovaně.
Avatar - white label
29. 10. 2019 16:07
Re: Němci
Ano, nemají demokracii a svobodu, ale zapomínáš na ekologický rozměr, který je tam až katastrofický, co ti pomůže, že se máš ekonomicky líp, když tvoje děti musí dýchat místo vzduchu "sajrajt" atd.
Avatar - pradeda777
29. 10. 2019 16:00
Re: Němci
Číňané nedokázali nic. To co v Číně dnes mají dokázaly investice za západu, aby bylo jasno. Bez nich by byla Čína v prrddeelli, soudruhu.... :-(
Avatar - pradeda777
29. 10. 2019 15:57
Re: Němci
Čína se stala tím co je, jen díky západním investicím, levné pracovní síle a neexistenci svobodných odborů.
Číňan se má daleko líp, než dřív .....ale to nic neznamená, protože líp, než dřív se mají i černoši v Ugandě....
29. 10. 2019 15:38
Re: Němci
Ciastocne mas (zrejme) pravdu ... logicky poklesne zamestnanost v automobilovom priemysle, nakolko poklesne "pracnost" a zlozitost vyroby automobilov, ale o stratu dominancie europskych producentov sa neobavam. Realne zatial existuje jedina kategoria, kde ma Tesla konkurenciu - luxusne SUV. Ked sa ale pozries na predaje Tesly X / Jaguar i-pace / Audi e-tron tak uvidis, ze podiel Tesly X poklesol v tomto roku v EU + USA velmi vyrazne zo 100 % ( kedze nemala ziadnu konkurenciu ) na priblizne 44 %. Prekvapivo sa velmi slusne dari e-tronu a ani i-pace nie je az taka tragedia ako to tu nedavno prezentoval jeden clen elonovej sekty. Tesla je z hladiska pohonu/baterie ( len pohonu/baterie ) stale spicka, ale vobec nepochybujem, ze ide o docasne prvenstvo z dovodu ignotracie vyvoja EV zo strany ostatnych automobiliek. Situacia sa ale kvoli drastickym limitom CO2 zo strane EU zmenila a aj europski vyrobcovia sa museli do vyvoja EV pustit naplno. Zatial vidim ako velky problem mat jedine auto v rodine prave EV ... obzvlast pokial ide o rodinu s detmi, ktora rada a vela cestuje ( ludia, ktori sedia doma "na riti" nepochopia ). Takze aj ked by som si napriklad kludne rodinne EV s realnym dojazdom okolo 500-600km za mormalnu cenu kupil, na trhu zatial neexistuje, co je ale zrejme len otazka casu ( odhadujem 4-5 rokov ). Co by som si ale uz kludne kupil pre seba je auto strednej triedy s dojazdom 400km na denno denne jazdenie. Byvame v dome, takze s dobijanim by problem nebol a tyzdenne urobim v priemere 500km, takze aj realny dojazd 400km by bol fajn. Problem je, ze kvoli podpriemernej kvalite Tesly 3 si ju proste nekupim, takze mi nezostava nic ine len pockat na roky 2020 / 2021 kedy by mali byt na trh dodane EV strednej triedy od europskych producentov.
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2019 15:17
Re: Hrozi..
Tvoj problem je ze ani ziadny argument neuvedies :) Takze ho nepocuje nikto .. ci fanusik ci odporca :) Je to preto ze ty ziadny argument ani nemas, ty len urazas a navazas sa.. nie si schopny protiargumentacie.. klasicky troll. Uz na teba nebudem reagovat.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2019 14:35
Re: Hrozi..
Tu otázku myslíš vážne? A pak se divíš, že jsi všem pro srandu.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2019 13:20
Re: Hrozi..
Idioti jako ty argumenty neslysi. Jedes si stale tu svou jako kolovratek. Jsi tak tupy, ze sis ani nevsiml, ze vsechny to uz prestalo bavit. Typicky svedek elonuv... :-!
Avatar - twistedTSD
29. 10. 2019 10:38
Kupředu levá, zpátky ani krok
Němci se rozhodli stát tahouny znovuobjevování socialismu a státem řízeného hospodářství v Evropě, proto půjdou ekonomicky do sra*ek a my s nimi. To není žádná věda. Tak to vždy bylo, je a bude. Bavit se můžeme leda o tom, jestli to dotáhnou až k návratu potravinových lístků.
29. 10. 2019 10:31
Re: Tak to snad ví každý,
Na tomto sa zhodneme. A najma je nutne podotknut, ze spoluspalovanie ie celkom silno kontrolovane...takze porovnavat ho s vypalovanim na juhu europy alebo "nahodnymi" poziarmi na skladkach nieje fer.
Avatar - twistedTSD
29. 10. 2019 10:27
Re: Němci
:yes: V Německu epileptik srazí lidi na chodníku, pár ekoteroristů na tom založí klimakiller movement a starosta Berlína okamžitě řekne, že SUV do města nepatří a měla by být zakázána. A takhle se dnes dělá politika.

To ovšem není důvod adorovat Čínu, která se válí v totálním morálním bahně.
Avatar - speedfred
29. 10. 2019 10:27
Re: Tak to snad ví každý,
Mne je toto všetko jasné, pretože v takýchto podnikoch robíme.
S tým extrémne ekologické palivo by som polemizoval ale je pravda že keď to už je tak radšej pridávať takýto odpad ako ťažiť ďalšie uhlie.
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2019 10:00
Re: Hrozi..
Prinitiv ako ty vie iba urazat. Nema jediny argument na svoje tvrdenie ale potrebuje zaujat. Ubohe.
29. 10. 2019 09:20
Re: Tak to snad ví každý,
Ok vysvetlim :)
Na SVK mame 4 cemntarky ktore spaluju alternativne palivk a jednu vapenku. Spoluspalovanie prebieha v rotacnej peci ( teplota horebia na urovni 1500-1800) a vo vymeniku tepla je to bieco pod 1000. Palivo ktore sa tam teraz vozi je odpad vacsinou zo zahranicia, pretoze na SVK platime malo za skladkovanie tak to ide vsetkp tam. Pouzitie takehoto paliva je extremne ekologicke- neexistuje mne znamy ekologickejsi sposob ako sa vysporiadat s odpadom a to z dovodu ze pri tychtp teplotach vznikaju zakladne prvky ktore su v podpbe oxidpv viazane do mineralu slinku (jeho mletim vznika cement) alebo to ovzdusia (kam by sa ulozenim na skladku dostali tak ci tak ale namiesto CO2 bg to bol skladkovy plyn-METAN ktory je pre oteplovanie este horsi).toto iste plati aj pre CZ. na slovesku dokazu cementarky spalit okolo 250 000 ton odpadu a premenit ho na produkt a v pripade cmentarne rohoznik aj na elektrinu. Ten odpad smrdi, to mas pravdu...ale neda sa stym nic robit...smrdia aj moje hovna ale neznamena to ze mam teraz roztrhne. Ak mas spotrebu mas aj odpad...a toto je ekologicke riesenie ako ho likvidovat.
29. 10. 2019 09:02
Re: Němci
Demokracia je v poriadku, ale jej reálne prevedenie začína nejak krívať. Zvolil si stranu s nejakým programom čoho sa držia len pokiaľ niekto hlučný nezačne vykrikovať proti názor. Vid teraz ten Fridays For Future. Detská ktorým sa nechce o školy a nemôžu k voľbám zmenia politické smerovanie a to dosť radikálne. Navzdory tomu, že ani vedecká komunita nie je jednotná.
29. 10. 2019 08:26
Re: Němci
V tomto nás beriem ako ako západ :-) Cela EU funguje rovnako.
Avatar - speedfred
29. 10. 2019 08:16
Re: Tak to snad ví každý,
Do paliva (uhlie,uhoľný prach,mazut) sa pridáva pomletá guma,textília a videl som už aj nejaké plasty. Samozrejme že to zhorí v peci pri vysokej teplote ale tento matroš už je zrazu ekologický? Keď príde kamión s “palivom” tak to smrdí ako na smetisku.
Avatar - Katikakus
29. 10. 2019 07:17
Re: Hrozi..
A idioti jako ty by tomu dokonce tleskali. Naštěstí se tak nestane...
Avatar - _Karel_
29. 10. 2019 06:46
Re: Němci
Přeji krizi, protože ta jediná jim může otevřít oči. Čmoudy myslím araby. Ti, co sem "cestují" jsou pro mě většinově pakáž. I když jsem si jist, že v arabských zemích žije velká spousta normálních bezva lidí. Demokrakracie - máme TOTÁLNĚ totálně totálně neschopné vůdce, to je holý fakt. Jen fakt. Čínu na rozdíl od presidenta nezbožňuju, ale těžko neobdivovat co dokázali.
To rozhodně není "relativní" ekonomický úspěch. Soucitu mám dost, věř mi nebo nevěř.
Avatar - _Karel_
29. 10. 2019 06:40
Re: Němci
Průměrný běžný číňan musí držet hubu, to jo. Ale díky tomu se za dvě generace stala čína ze zoufale zaostalé země pomalu ale jistě světovou velmocí a není se o čem bavit - ten číňan se má dnes daleko daleko líp, než dřív.
Můžeme debatovat o tom, jestli je lepší demokraticky si na poli pěstovat rýži, nebo s náhubkem žít život podobnější našemu.To už je věc pohledu.
29. 10. 2019 04:49
Re: Němci
demokracia je politicky rezim vyzdvihujuca prava jednotlivca. Totalitne rezimy nie. Tvoje priklady nehovoria nic o hospodarskom vplyve demokratickych rezimov na ekonomicky rast, ale o hospodarskom vplyvy par vybranych rezimov na hospodarsky rast vo velmi kratkom obdobi ich trvania bez ohladu externych vplyvov...hovorit o piatich rokoch boomu nemecka ako o ukazke efektivity hospodarstva v totalitnom rezime je proste nekomplexne a vytrhnute z kontextu. Je to manipulativne. budto nerozumies alebo chces manipulovat. V prvom pripade staci hladat v overenych zdrojoch v druhom pripade sa nemame o com bavit
Avatar - white label
29. 10. 2019 01:19
Re: Hrozi..
Nejlepší, nebo "nejlépe" dotovaný?
Avatar - white label
29. 10. 2019 01:17
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Ano, ale jedna věc je, jaká Nova byla, druhá/jiná jaká teď bude...
https://hlidacipes.org/…ni-dobra-zprava/?…
Avatar - CHerokee
29. 10. 2019 00:36
Re: Voliči
Takové ale u nás jsou nevolitelné... SPD jsou jen Pitomiův byznys, Trikolora je jen další ruský pokus o vměšování skrze Klause.
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2019 00:29
Re: Hrozi..
Ty stale nevies rozoznat nazor od faktov. To co aj tu pisem nie je moj nazor ale fakt, bez ohladu aky nazor na to mam ja. Ja sa nestazujem, konstatujem. Lichotis mi ale taky velky vplyv nemam, jedine co rozhoduje je nizky dopyt a za ten si automobilky mozu samy, ci uz emisnymi podvodmi alebo vsadenim na nespravne technologie kedy nevyhodu technologie - drahy servis ponechavaju na pleciach zakaznikov. To ze sa elektromobily na viacerych europskych trhoch stali najpredavanejsimi modelmi nie je sposobene mojimi nazormi alebo pre to ze uvadzam pre teba krute fakty, ale tym ze rovnake fakty si nastudovali viaceri okrem ma a na ich zaklade si utvorili podobny nazor ako ja. Ak vyhliadky pre klasicke automobilky vyzeraju zle a napr. Tesla dosahuje kazdy kvartal vyssi operacny zisk, tak je to jednoducha evolucia na zaklade trhu, vyhra ten najlepsi a tak to ma byt.
Avatar - white label
29. 10. 2019 00:16
Re: Němci
JM Josefe, raději budu venkovským chytrákem, než hloupým maloměšťákem...
Avatar - .StenLi.
29. 10. 2019 00:14
Re: Hrozi..
Sorry ale ako som ti pisal uz pred tym, na tvoje nahodne generovane nezmysly nebudem reagovat.
Avatar - honzaHK
29. 10. 2019 00:02
Re: Němci
Teda Karle, to jsem si myslel, že jseš v pohodě, ale teď koukám, že jses docela zlej člověk - přeješ pořádnou krizi, mluvíš o čmoudech, demokracie je podle tebe na houby a adoruješ čínu, protože maj relativní ekonomickej úspěch. Trochu soucitu by to chtělo.
28. 10. 2019 23:21
Voliči
... a přitom by jen stačilo, aby lidé v EU volili takzvané nesystémové, anebo jak říkají v našívaší ČT, "populistické" politické strany. Tedy strany, které respektují přání voličů a zdravého rozumu. A potom by stejně snadno, jako byly zavedeny nesmyslné požadavky na spalovací motory, byly tyto požadavky zrušeny ... A úplně stejně s jádrem, uhlím, přílivem muslimů a černochů ... kdyby byla vůle, tak tyhle věci mají velmi rychlé řešení.
28. 10. 2019 23:13
Re: Němci
Kolik let jsi tam prožil, venkovskej chytráku ...
28. 10. 2019 23:06
Elektrofikace nehrozí.
Spolovací agregáty nejsou minulostí a ještě dlouho nebudou. Prostě to není s Evropskou rozvodnou sítí možné. Už teď jede ve většině státu na 90% a to tvoří ve vozovém parku elektromobili pár procent. Jedinou možností je vodík ale toho se všichni bojí.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 22:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 22:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
28. 10. 2019 22:47
Němci
Německá auta jsou dnes technologickou špičkou a automobilový sektor zaměstnává více lidí než jakýkoli jiný. Co se ale stane, až se spalovací motory stanou minulostí a s tím do značné míry zmizí i výjimečnost německých aut? Všichni tak nějak tušíme, že vlivem elektrifikace vynucené nikoliv poptávkou, nýbrž politickým diktátem, stojíme na prahu největších změn za celou historii automobilového průmyslu. Ovšem asi jen málokdo dokáže domyslet, jaké budou následky tohoto kroku, zvláště pro země jako Německo či Česká republika, jež jsou na výrobě aut do značné míry závislé.
Na jednu stranu je totiž fascinující, že elektromobily jsou technologicky mnohem primitivnější, mají mnohem méně pohyblivých částí a jsou tedy jednodušší na výrobu i servis. Každá podobně velká změna ale logicky znamená výzvu pro stávající velké hráče - vzpomeňme, co znamenala Nokia před nástupem chytrých telefonů a co znamená dnes. A v neposlední řadě je třeba si uvědomit, že podobné zefektivnění vezme práci bezpočtu lidí. Příkladem budiž automobilka BMW. Dnes její elektrická divize zabírá 10 % celého komplexu. A zhruba třetina ze 133 000 zaměstnanců BMW po celém světě již byla přeškolena na elektrifikaci. Co přesně se stane se zbytkem, momentálně není jisté. Ví se ovšem tolik, že všechny již značka potřebovat nebude.

Elektromobily a plug-in hybridy dnes na trhu prakticky nic neznamenají, i když jich lze už nějaký ten pátek koupit spousty. Němci systematicky páchají sebevraždu, ať už jde o energetiku nebo automobilový průmysl. Průser je, že si sebou vezmou celou Evropu...a bude velká krize. V podstatě se kvůli politickému rozhodnutí (EV zachrání svět..jen nikdo neřekl jak) vzdáváme obrovského technologického náskoku ve vývoji konvenčních pohonů, kterého evropské automobilky v uplynulých desítkách let dosáhly, a dobrovolně svoji prosperitu odevzdáváme do rukou Číňanů. Pokud bychom nadále stavěli na zdokonalování konvenčního pohonu či například vývoje vodíkového pohonu, byla by to asijská velmoc, kdo
Avatar - CHerokee
28. 10. 2019 22:40
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Před rokem 89 žádná svoboda nebyla. Co jsi dělal v hodinách dějepisu?
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
28. 10. 2019 22:28
Re: Němci
Nejlepší možnost, vážně?!? Tak se tam aspoň na rok odstěhuj a zkus žít jako běžný průměrný Číňan..., a nedej bože, že bys tam nedržel hubu a krok...pak se můžeš o té nejlepší možnosti rozepsat.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 22:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 22:06
Re: Němci to jinak neumí.
...zatím je to jen moratorium na výši nájmů...a neboj....černý trh to srovná.... ;-)
28. 10. 2019 21:59
Re: Němci to jinak neumí.
Kéž by.
Teď znárodňujou byty v Berlíně hele...tak napůl zatím
28. 10. 2019 21:58
Re: Němci
Tak samozřejmě že se zslužili. ...na konci pak dlužili asi tolik, co stál na začátku ten bochník chleba. Ne vážně, čísla taky nemám a prostě půjčka je ekonomický nástroj. Jak říkám. My se teď zadlužujeme a nic nebudujeme.
Že vězni pracovali, to je snad normální. My tady a teď zažíváme jednou epizodu v dějinách, kdy to tak není. A že byli političtí? Samozřejmě. Viz já výš v příspěvku o optice doby. Pár politickejch vězňů měli i angláni. V tu dobu třeba jednoho, co se jmenoval Gándhí. Jeden ze zotročených lidí v koloniích Jejího Veličenstva. A američani po válce? McCarthy?
O SSSR se bavit nebudem.
Já prostě jenom říkám, že na příkladě Německa za Ády, ale i SSSR kdysi nebo Číny teď anebo Aikovi USA anebo (a věř, že fašistické) Jižní Koreje vidíme, že zastupitelská demokracie není zrovna synonymem hospodářského zázraku. Což neomlouvá věci, které ty systémy spáchaly. Ale měli bychom s tím zkusit hnout.
Nic ve zlým, já jdu spát. Jsem dnes znaven.
Dobrou
Edit. Jediný, co bych chtěl vidět, jak by v Německu 30tých let obstál jako ministr dopravy Dan Ťok. To by se jen zakouřilo .... :-! :-)
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 21:52
Re: Němci to jinak neumí.
Klídek...voliči die linke půjdou brzy pod macešky a strana skončí zrovna tak jako komunisté u nás... :-!
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 21:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 21:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 10. 2019 21:37
Re: ECONOMIC FAIL !!!
No ale o tom to je!
"Televize" , to neni ta placka, co sviti... ale ty programy, co ti drti do mozku.
Taky ji nemam uz asi 12 let.
A je mi lip.
Kdyz chci videt film, tak si ho vyberu a pustim.
Bez reklam.
A bez komentaru, jak mam rozumet tomu svetu kolem.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 21:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 21:25
Re: Němci
Takze sa nemecko nezadlzilo? A nepracovali v nom politicki vazni ? Nepoznam cisla ani pre jedno ani pre druhe. Potreboval by som na to cca hodku a zapnuty pocitac...ale teraz snivas. V nemecku sa nestal zazrak...len tam par investorov nalialo prachy vediac ze sa skombinuje vyhoda boja proti bolsevikom s potencialne rychlym rastom ekonomiky z dovodu jej vysokeho potencialu ( kedze bolo nemecko v ***).Nemecko zadlzilo...H. roztocil spiralu dlhu ktoru mohol vykupit len vojnou a zabijanim. Druha cast otazky: rast nemecka po vojne...porpvnaj vychodne a zapadne nemecko a sam sinodpovedz na to aky ma na rast ekonomiky vplyv nemec (ten vychodny a zapadny) a aky maju svetove mocnosti ktore riadia chod krajiny naozaj.
28. 10. 2019 21:05
Re: Němci
Nebuď patetickej.Ne byl to socialismus. Těžaři těžili, stavaři stavěli, dělníci dělali a tak.
To všechno postavili a udělali. Dluhy a vězni - to jsou kecy.
My se zadlužujeme a nic nebudujeme!
Jinak teď trochu bokem...hel když Japonsko a Německo byly po válce ve sra...č ách tak jaktože už za cca 20-30 let byly oba státy průmyslovými a hospodářskými giganty? To je řečnická otázka...že by měli pravdu, že jsou lepší? Snad ne.
Fakt je, že mi tady 30 let po komunistech...pořád všechno svádíme na komunisty. A to je rozdíl.
28. 10. 2019 20:57
Re: Němci
No ale já napsal fakta.
Akorát málo citovaná.
Jistě taky uznáš, že vláda složená z nejlepších odborníků je lepší než ta složená z politickejch paňáců. Že to tak nacisti měli...to prostě je fakt. A že my nemáme, to taky.
28. 10. 2019 20:57
Re: Němci
...a najednou...to je to klucove slovo odkial snivasMasivne investicie do priemyslu, vystavby, dialnic. Kto to zaplatil? Nemec z dani ktore neplatil? Alebo to bola dobra pozicka? Odkial? Preco? Nema to nic s efektivitou statneho zriadenia (nastartovanie). Nemecko sa zadlzilo...na vojnu.a splacalo to smrtou chlapcov co sa ani neholili. Efektivne...
28. 10. 2019 20:57
Re: Němci
No já se za komárů ve škole taky nedozvěděl, že Polsko bylo napadeno nejen Německem, ale iSlovenským štátem. A že později si ukousl kousek i SSSR.
A teď je to stejné.
Kdyby vyhráli Němci, učili bychom se něco zase úplně jiného
Dezinformační delirium vypadá takhle:.
Stejně do smrti nepochopím, proč ti Poláci museli zaútočit v těch Gliwicích a rozpoutat 2.světovou? :-) :-) :-)
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:56
Re: Němci
...hlavní je ukázat jak jsme důležití a zviditelnit se.... :-[]
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:52
Re: Němci
Historická fakta také píší vítězové....a to je ten problém.... :-( Je třeba zapojit kritické myšlení, které se teď snaží učit ve školách, ale výsledky jsou zatím tristní.... ;-\ http://www.idnes.cz/…81750_domaci_aug
28. 10. 2019 20:50
Re: Němci
Co furt máš?
Prostě byli efektivní a ukázali bez debat, jak rychle se dá budovat stát, infrastrukturta, průmysl a tak. Nehledej v tom nic víc sakra. Nebo to snad není pravda?
Já se to normálně učil i na gymplu v dějepisu. "Přes značné hospodářské úspěchy..." ta věta začínala.
28. 10. 2019 20:48
Re: Tak to snad ví každý,
Ake? Co sa s nim v tej peci stane? Napis...
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 20:47
Re: Němci
No v tom taky.
le nedělej, že neíš, jak ten systém šlapal i ve všem ostatním A kde začínali?
Bohužel byli posedlýí tou rasou. Volové.
28. 10. 2019 20:46
Re: Němci
Zabavne...poznam pani ktora po 1945 ostala z celej rodiny sama. Slovensky stat zaplatil nemcom za efektivne vyhladenie takmer celej jej rodiny...sraaanda ze.
28. 10. 2019 20:46
Re: Němci
Dobře. Věnuju tomu čas.
Efektivitou jsemmyslel výkonnost.
Čili: Máš tady zemi s inflací takových rozměrů, že bochník chleba váží míň, než ty peníze, kterejma ho platíš. Několikrát hrozil bolševický převrat. Už byla i bavorská sovětská republika. Země nemá téměř armádu a je drcena válečnými reparacemi. Velká krize ji navíc postihla násobně více, než sousední země.
A najednou. Dálnice, železnice, letiště. Stroje, průmysl, první pořádná Olympiáda. Obrovské lodě a spousta velkolepých až megalomanských projektů. Ano, i válečných. Pokrok v chemii, kosmetice, potravinářství. Ve všem. Lidi se mají dobře. Z toho státu před kolapsem je absolutní supervelmoc. Tak mocná, že jde do konfliktu s celým světem a málem to dá. A to všechno za PĚT LET:
PĚT LET!!!!!!
Jestli nechceš rozumět, ptej se blbě dál. A ano, s tou válkou a vyhlazováním to po...li.
PĚT LET!
U nás nebo u vás se za pět let nepostaví čistička vody ve střediskový obci. Vlastně se ani nedomluvíme, jestli ji stavět.
AA nedělej blbýho.
A ještě...Slováci byli s Němcema. nezapomeň na to v tom rozhořčení.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:43
Re: Němci
...já vím, je třeba se na to dívat politicky Halík, dovolte mě odejít.... ;-)
28. 10. 2019 20:38
Re: Němci
No četl jsem to po sobě ještě jednou a snad se dalo pochopit, ak to myslím.
Hrůza tě jímat nemusí.
I když prvorepublikové zákony o cikánech...:) Němci nemuseli nic psát.
...jinak né, máš to popletený. Voni chránili nás všechny před Židama přece :)
A vodskákal to Popříček. :-O
...sorry musel jsem
hele vážně nejsem nácek, jen si umím udělat obrázek podle historických faktů a prostě dějiny píšou vítězové. A toho Turinga napřed Angláni chemicky vykastrovali...abys věděl. :no:
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
28. 10. 2019 20:16
Re: Tak to snad ví každý,
Ty asi nevieš potom aké “eko” palivo sa pridáva do spaľovania tu v cementárňach a vápenkach. Ekológii zdar.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 20:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 20:12
Re: Tak to snad ví každý,
Ja se auty zivim. Rek bych ze jejich cistita se rapidne zlepsila. Strc prst di vyfuku auta od r.v 2017 a uvidis sam.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:11
Re: Němci
Tož ten fostekůj kluk tu dnes provedl hotové "coming out"...Andrej si na něj už pořizuje složku.... ;-)
28. 10. 2019 20:09
Re: Němci
Kapitalismus i demokracie je dobry system a stale v nej verim. Akorat trichu nemocnej. Efektivita nacistu sice byla, ale za obri dluhy.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:05
Re: Němci
Ale to přece máme i my tady. Obstrukce proti stavbě čehokoliv jsou v módě, to nevíš?
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:03
Re: Němci
...ve vyhlazování nepohodlných lidí, voe.... ;-)
28. 10. 2019 20:01
Re: Němci
Sa popytate..si odpoviete...radost diskutovat.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 20:00
Re: Němci
Nevěřím tomu co tu čtu....hrůza mě jímá. Nakonec Němci v Terezíně přece jen chránili Židy před Čechy...no vypadá to tak.... :-(
Avatar - JirkaV8
28. 10. 2019 19:51
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Dobře, tak nemám televizor. Hele a na co bych se tam koukal? Když mě baví jen péčko a auta. První tam nedávaj a expert Pepa tomu rozumí asi jako zdejší pan Machala. Takže škoda času a slov. Smysl mají snad jedině Simpsonovi a sem tam nějaký dokument na Prima Zoom. Ale abych se každý den koukal na lži Babiše přerušeného reklamou na prací prášky, nebo nějakou vymyšlenou babu Niklovou z Ulice, tak to mě opravdu nebaví.
28. 10. 2019 19:38
Re: Němci
Jo?
Interesting edit
První "concentrations camps" stavěli angláni v Africe na počátku 20.století.
A překvapive byly i ve čtyřicátých letech v USA (pro lidi japonského původu)
OK, nebyly vyhlazovací.
Ještě na počátku třicátých let v New Yorku v ZOO vystavovai mezi zvířaty ulovené křováky z Afriky. Mezi opicemi. Což odsoudil např....ano, Adolf Hitler.
A indiánské rezervace mají doteď.
Belgie, země krále Leopolda II, proti kterému byl Führer malý klouček s chrastítky, předvedla nechutnou lidskou ZOO jako poslední a to v roce 1958 na výstavě Expo v Bruselu. Vedle atomia.
Congrats!
28. 10. 2019 19:29
Re: Němci
Vyhovieť všetkým sa nedá. Na západe sa teraz fičí hlavne na právach jednotlivca čo výrazne blokuje všetky veľké stavby. Viď napríklad neschopnosť Nemecka dokončiť vysokonapäťové vedenia sever-juh. Už to zašlo tak ďaleko, že sa možno budu meniť zákony.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 19:20
Re: Němci
Přesně.
Ovšem je tam velké riziko...že osvícený nebude a nedá si to říct. No a z prncipu věci...tj, že je diktátor. Tak s tím nepůjde nic dělat no.
Prostě by měla být vláda, která by se neměla bát vládnout - jak říkáš.
28. 10. 2019 19:18
Re: Němci to jinak neumí.
jj, půjdou až na dno. Až na rypák.
Vyhrávaj to komouši - die linke-
28. 10. 2019 19:17
Re: Němci
Jasně já jsem placenej...vidíš,jak jsi zblblej? Jako Hitlerjugend.
V efektivitě je nacistické Německo nepřekonatelné. S tím nic nesvedeš.
Netvrdím, že třeba v humanitě :)
28. 10. 2019 19:16
Re: Němci
Ne není to žert. A nebyl ani žert, když Hitlera vychvalovali ze všech stran, byl Man of the Year atd.
Bohužel se stalo co se stalo a vítězným mocnostem se podařilo dát rovnítko mezi holocaust a celý systém v Německu. Holocaust byl jen jeho nejodpornějším produktem. Škoda, že se zapomělo i na to , z čeho by se dalo inspirovat. Namátkou: první zákony proti kouření, první zákony proti týrání zvířat .Ale jsme na autowebu, takže skvělá závodní auta. Nebo Fanta :)
Třeba rakety vod von Brauna...to brali všema deseti i Amíci.
Svět byl tehdá jinej. Angláni drtili v otroctví celou Indii, Turinga uštvali kvůli homosexualitě až k sebevraždě (a on jim pomohl vyhrát válku).
A Amerika? Rasová segregace. Ne nepodobná norimberským zákonům, Sám Jesse Owens řekl, že v Německu se k němu nacisti chovali líp než lidi v USA:
A SSSR? To snad nemusíme řešit.
Takže je tam ještě ten kontext doby.
A pofidérní, teď svatí, vítězové. Dobře jim to Göring řekl u soudu. To čuměli.
Snad jsem to dokázal ve zkratce nějak vysvětlit a nebejt za hovado.
Víš, nejsem rasista a můj děda byl třeba v koncentráku a tak. Ale co se týká té efektivity, tam bylo nacistické Německo naprostá špička v historii lidstva. Třeba už i proto, že Áda si sestavil vládu - v níž byl jen jeden člen NSDAP. Překvapivě rozhodovala jen odbornost. Dnes se s tím kšeftuje. Ministr zahraničí je zejtra ministr kultury, ptotože jeho stran má vykšeftovaný tohle koryto a von má v rámci strany vykšeftovaný ministeský křeslo.
Obludných rozměrů to pak dorůstá v Beuselu.
Uf končím.
Asi si založím politickej blog. :-(
Avatar - _Karel_
28. 10. 2019 19:14
Re: Tak to snad ví každý,
Co to plácáš? Já určitě nechci konec aut. Jen říkám, že žádné auto není ekologické, ani EV ani žádné jiné. Zejména proto, že se musí z něčeho vyrobit. To není žádné moudro, jen holý fakt.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2019 19:06
Re: Tak to snad ví každý,
Ty jsi se dal k zeleným mozkům? používáš jejich argumentaci, jim jde o likvidaci automobilizmu a zpět na stromy (s výjimkou některých "elit").
Nebo už máš zajištěné teplé místečko mezi "elitami"?
Občas to s těmi moudry které tady rozhazuješ přeháníš.
Chceš být břitký ale střílíš hodně mimo terč.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2019 19:02
Němci to jinak neumí.
Musí si sáhnout na absolutní dno.

Momentálně volby v Duryňsku. Všechny strany na svém, jen AFD 12% up and CDU 12% down.
CDU ovšem nic nechápe na rozdíl od Kurze a jeho lidové strany v Rakousku.
Italští demokraté taky nic nechápou a tak v regionálních volbách Salvini 37%. A 5* je na 6%.

Kurz udělal úhyb a začal přemýšlet tak jak přemýšlí dnes většina konzervativních voličů.
CDU to neudělá a tak půjde down, down down až na samé dno a s ní celé Německo.
Je jediný rozdíl mezi východními a západním zeměmi v Německu, na východě je high komoušsk-zelená levice, na západě zeleno-komoušská levice.
Nači Komančové a SocDem se mají co učit ale oni podobně jako CDU a SocDem v Německu chtějí jen down down a down. Chtějí si hrábnout na dno a nejspíše tam i zůstat.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 19:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 18:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 18:59
Re: ECONOMIC FAIL !!!
lidskej suteren uz je vama kre*tenama zaplnenej tak uz sem se tam k vam nevesel
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 18:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
28. 10. 2019 18:48
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Ty jsi jasný důkaz, že je přílišná svoboda slova. Pochopil jsi vůbec, že tě minule Fostek poslal do lidského suterénu.
Avatar - _Karel_
28. 10. 2019 18:43
Re: Tak to snad ví každý,
Ono může být nějaký auto ekologický? Leda to, který se nevyrobí.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
28. 10. 2019 18:25
Re: ECONOMIC FAIL !!!
svoboda slova? tak ta skoncila rokem 89
28. 10. 2019 18:13
Re: Tak to snad ví každý,
Dám jeden zcela jednoduchý ale dost zásadní příklad - zcela běžné a dost děsivé pálení směsného odpadu zejména na jihu Evropy - Itálie, Řecko. Kam se na spalování plastů a dalších svinstev hrabou auta !
28. 10. 2019 18:10
Re: Němci
Mrzi ma ze miera tvojej frustracie je tak vysoko, ze tu davas za vzor efektivity statu nacisticke nemecko...ak to bolo ako zart ( podobne ako cina alebo rusko) tak som ho nepochopil. Ak si plateny za to co pises...tak si uzi tie peniazky.
Avatar - _Karel_
28. 10. 2019 17:42
Re: Němci
Já nevidím hlavní problém nynější demokracie v aktivistech, ale v tom, že politik neudělá nic nepopulárního, jediným jeho bytostným zájmem je být za čtyři roky zvolen.
Dlouhodobější strategie 0, jen přežít do voleb. Jak zásadní rozdíl proti té Číně. Kde byli před pár desetiletími a kde jsou dnes. S trochou nadsázky (možná i bez ní) jsou to "osvícení diktátoři", za mě asi nejlepší možnost.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 17:39
Re: Němci
Doufám, že si jen děláš srandu a nebo jsi doopravdy nácek?
28. 10. 2019 17:37
Re: Tak to snad ví každý,
Současná auta jsou ekologická?
Nejsou.
Je to vidět u Golfu 8, bude mít o 80% menší splodiny u dieselu.
28. 10. 2019 17:34
Re: Němci
Ale Hitler ukázal, jak může být stát efektivní. A nebylo to prycí vězňů atd. To jsou kecy.
Věřím tomu, že s dnešní technologií by měli nacisti dálnici D1 opravenou (rozuměj tříproudou a novou) za jednu stavební sezónu.
Akorát Děti země by tak nějak...vlastně by nebyli a nikdo by o tom nemluvil :)
Avatar - KANKUNEN
28. 10. 2019 17:34
Tak to snad ví každý,
jestli ještě něco umíme v té Evropě je auto. Jenže evropská vláda se rozhodla, že zničením evropského autoprůmyslu se zachrání svět. Současná auta jsou už skutečně čistá, co tak kouknout na lidi, kteří topí tak, že zamoří celou obec.
28. 10. 2019 17:32
Re: Němci
Taová demokracie, kde pár desítek "aktivistů" zabraňuje nebo zpomaluj realizaci věcí, o kterých rozhodli odborníci a které by prospěly milionům, ta je na nic.
A to tam ještě navíc nejsou odborníci, ale xichty dosazené politickými čachry.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 17:30
Re: Němci
Kurňa bacha...Hitlera si také zvolili demokraticky....a ten to potom spočítal i nám...
Tož já bych si raději přál, aby to ti Němci "nepřepískli".
28. 10. 2019 17:30
Re: Němci
Přesně.
Třeba v centrálně řízených sdělovacích prostředcích se nestane, že budou psát "Bude krize, bude krize, bude krize"
Protože když se to píše, bude i kdyby bejt neměla.
Čína je jinde. Byl jsem tam. I Rusko.
Evropa jede na strvačnost. I USA.
Kde je Amerika za Aika?
Západ končí.
28. 10. 2019 17:27
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Vás mileniálů? Vy dopadnete jako ten skopčák v těch drážďanech, jak jsem psal. Ale všichni.
Mileniálové, hipsteři atd. Jste generace šašků. :D :D :D
čest vyjímkám jako jsi ty. :yes:
28. 10. 2019 17:25
I ten Golf 8 je mimo
I s Golfem 8 budou problémy.
Cena díky e-sračkám bude vyšší a prostor menší. To může být nejenom pro mě problém.

Zákazníci Golfu budou tedy dále přecházet k Octavii. A to bude pro VW neúnosné.
Avatar - _Karel_
28. 10. 2019 17:23
Němci
Ač jsme na nich poměrně ekonomicky závislí, hodně upřímně jim pořádnou krizi přeju. Děje se u nich díky demokracii přesně to, co si přejí. Když to chtěli, ať to mají.
Čmoudy na krku a ekonomickou krizi :yes:
Demokracie je už na houby. Viz veleúspěšná Čína.
28. 10. 2019 17:14
Re: Nečekaně
Wo die Blumen sind ???
Wo sind sie geblieben?
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 17:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 10. 2019 17:06
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Lezeš na internet? Koukáš na videa? Tak kušuj, televizi máš, akorát si rozhoduješ o programu.
Avatar - JirkaV8
28. 10. 2019 16:57
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Já televizi už asi 10 let nemám, tak mi je to fuk :-D :-D :-D
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 16:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Zetti
28. 10. 2019 16:25
Re: Fridays For Hubraum
at to nespletes s Fridays For Future, podobnost neni nahodna :D
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 16:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 16:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Zetti
28. 10. 2019 16:03
Fridays For Hubraum
V zari vznikla v Nemecku silna FB skupina proti tomuhle vymastenemu trendu. za mesic a neco se tam sesikovalo pres pul milionu lidi, mluvi se o nich v mediich vcetne TV, tak misto vysmivani se krute realite se pridejte a podporte. Je to vic nez vecne trapne postekavani na ACZ, co nikam nevede, jenom ke sporum
28. 10. 2019 15:41
Nečekaně
Němci prostě jednou za cca 100 let se chytnou nějaký debility (vypadalo to minule na rudou, pak to vzali hnědáci a nejčko zelenej xindl) a jsou až do úplnýho sebezničení. Pak sedí v rozmlácenejch Drážďanech na zemi, tam kde bejval jeho dům a blbě čumí "Warum?"
A nejhorší je, žeberou většinou většinu Evropy s sebou.
28. 10. 2019 15:38
Re: Hrozi..
No ale dost velkej podíl na tomhle mají lidi jako ty. Vaše hovadský názory.
28. 10. 2019 15:37
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Připadá ti, že Nova byla pilířem svobidy slova?
jaože Rej Kořalteng když bylo v létě vedro vydržel čtvrt hodiny s osudovým výrazem kafrat, že je vedro? A Borhyjová vedle něj uznale kývala hlavou?
Nebo máš strach vo nějakej pořad vo tom, kde se jaká pseudocelebrita uprdla?
Nebo vo nějakou stupidní šou, kde dává rozumy slovenskej rozkuřovač Podzim ne zlatej Slavík?
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 15:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 15:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - .StenLi.
28. 10. 2019 15:11
Hrozi..
..a nie len Nemeckemu. Slovensko je automobilova velmoc sveta vo vyrobe na jedneho obyvatela, kazda kriza nas zasiahne viac ako ktorykolvek stat. A to tu este nemame GF4 ktora bude chrlit desatisice EV na ktore ziadna EU automobilka nema odpoved.
Avatar - pradeda777
28. 10. 2019 14:59
Re: ECONOMIC FAIL !!!
Rád bych se pousmál, ale nějak se mě nedaří navodit úsměv..... ;-\
Kelner.......patří mu teď TV Nova.....
..... chtěl bych věřit, že to nebude další hřebík do rakve svobody slova... ;-\
Avatar - CICERO
28. 10. 2019 14:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.