Moja rec. Kludne nech sa skodovka odcleni a nech skusi zacat sama. Ako Tesla. Kludne aj s dotaciami ako ma Tesla. Ved ked je tak vyborna tak by to nemal byt ziaden problem. Pri ich kvalite a kvantite by navratnost mala byt rychla.
Neuveritelne kraviny si popisal.
1. VW je 100% vlastnikom Skody, Skoda sa odclenit nemoze. Ak chcu odborasky machri svoju automobilku musia si ju zalozit alebo Skodu od VW kupit.
2. Co by ta odclenena Skoda vyrabala? Asi Felicie, to bolo posledne skodovacke auto. Odvtedy len motnuju nemecke diely a lepia na ne slepice.
Když se ta výroba přestává vyplácet, proč má Schade mnohem vyšší marži než VW? Speak with numbers. Škodovka jsou pro VW easy money. Na odboráře jsem měl podobnej názor, při slovech Tuzemáka, že by to po něm mohl vzít Středula jsem dostal akutní sr*čku, ale když vidím na služebkách v Reichu, co si tamní odbory vyřvou, tak ti ze Škodovky jsou čučkaři.
To jo.
Chtěl b\ch vidět odbory v Tesle. :-)
Jinak Středula, to se nedivím, že ses podělal. On je strašlivý hovado, patrně nejhorší ve vyšších patrech politiky. Jediným snad rovnoceným rivalem je mu Hřib.
Jenže teď je otázka - chceme být tou jedinou výspou tvrdého kapitalizmu bez odborů, kolektivních smluv atp. a celkově mít ho*no? Co pak ti dělňasové z linky budou dělat? Zvolej ještě většího "spasitele" než je Babiš a to pak bude jízda. Že se to nakonec obrátí i proti nim je nezajímá. A koncern bych kvůli škodováckým odborům, kolektivním smlouvám, odměnám ze zisku a tak všeho nelitoval. To je něco, co si sem přinesli sami a ve srovnání se sasíkama je to neškodné. Navíc se to hodí určitému křídlu ve vedení podniku.
Trochu přeháníš, s těma kulkama v hlavě.
Nevím, jestli má smysl se hádat kdo koho potřebuje víc - jestli majitel továrny dělníky, nebo dělníci majitele továrny. Podle mě ve velké firmě obecně odbory svoje místo mají. A jestli to s vyjednáváním o platech ty škodovácké přehnaly nebo ne, to už je problém škodováckých dělníků. To oni si ponesou následky.
Ve tvým případě ty dopraváky chápu. Já s nima (ne s MP, opravdu se státníma) mám téměř výlučně dobrý zkušenosti. Vesměs rozumní policajti. Když dostanu flastr, tak zaslouženě. :-)
Zas tak bych to nevidel. Pridava prave ten zamestnavatel Nemusi pridavat muze je vsechny vyhodit. Rek bych ze umi stale lepe pocitat nez ti u pasu. Proto pridava. Neni zde otrokarsky system . Pokud se to zamestnanci nelibi muze odejit nikdo ho nedrzi. Vidim to hur u statni spravy tam rvou vsichni. Nehlede na to jaka je ekonomicka moznost .
No, mozu este zacat strajkovat. Ale tym vlastne len potvrdia ze VW sa rozhodol spravne, a je nacase zacat presuvat vyrobu do inych krajin, s nizsimi nakladmi a menej otravnymi odborarmi...
Rovnaky priebeh to malo aj na Slovensku: odborari zacali strajkovat, no tak sice dostali vyssie mzdy, ale zaroven VW zrusil v Bratislavskej fabrike 3000 miest. A bude este horsie!
Ze sa vratili pozicani pracovnici domov a optimalizovali konecne vyrobu nie je zrusenie 3k miest. Ti ludia by tam pri normalnom planovani nemali byt vobec a bol to docasny stav. A vzhladom k tomu, aka je v tych inych krajinach pracovna moralka - a na to uz prisli aj mnohe fabriky na SVK ked zacali tu "lacnu" pracovnu silu dovazat, sa vobec o existenciu VW slovakia neobavam. Ci sa to niekomu paci ci nie, SR aj CR pri nizsich nakladoch dosahuju rovnake alebo aj lepsie vysledky. Cim dalej na juh a vychod tym to klesa a to zasadne. Horsie byt samozrejme moze, ale bude to jasnym znakom, ze vsade inde to lepsie nie je.
skoda=dacia, bez ohladu na to, ci presunu do turecka alebo nie.... :D
vag potrebuje lacnu variantu, ako maju ostatne koncerny....hadam si pepikovia nemyslia, ze by sam velky vw chcel urobit zo seba daciu? :D
To né, ale pokud udělá Dacii jak říkáš ze Škodovky, střelí se do nohy. Nejsem škoda fan, ale něco o tom vím. Škoda je dnes výborně vnímaná značka. V západní Evropě (věř tomu) ale třeba i v Číně.
Naopak Seat nikdo nechce. Tak nechápu, proč to chtějí mermo mocí otáčet a tlačit škodu dolů a seat nahoru.
Jinak samozřejmě levnou značku by potřebovali. Ale snad by se dalo něco koupit, ne? Oživit nějaké staré jméno.
že někteří tu škodovku hází rovnou do lowcostu. Přitom auta nevyrábí špatná. Je třeba si uvědomit, že Škoda má jedný z nejvyšších marží. Dokonce větší než VW. Už jenom z toho důvodu je nesmysl ji tlačit dolů. Kdo by potom také platil účty za Dieselgate. Chápu lidi z fabriky že se jim nechce bouchat laciná auta pro východní trhy.
Ne, zase jsi mimo. Ta marže je díky tomu, že škodovka netáhne vývoj. Kdyby nemohla přebírat technologie z VW nebo Audi, nebyla by podobná marže možná. Ale věř si čemu chceš.
Forestek, mas sice pravdu. No tak potom nech im VW napali vyssie "poplatky" za vyuzivanie technologii a nech si naklady nejako inak rozuctovavaju. Kazda znacka niecim prispieva. Ze nemusi, lebo aj tak ako vlastnik si so ziskom moze robit, co chce, takze to je jedno ?
Mimochodom, nechapem odbory, preco vyskakuju. Mozu riesit tak zamestnanost, mzdy, prac.podmienky, prepustanie, ale nie smerovanie znacky. Do toho im je velke hnede.
Nie sme vo Francuzsku.
To není pravda. Podle všeho je to výrobní marže, tzn. na jedné straně nákup materiálu, energie, proces, lidé, možná náklady prodeje, na druhé za kolik prodají do autosalonu, popř. přímo zákazníkovi. Nic víc. Vývoj jsou extra projekty, náklady na ně se projeví do celkového zisku firmy. Proto Tesla má třeba velké marže na autech, ale celkově tratí. Když kterýkoli dodavatel v automotive dělá vývoj, tak tratí, cáluje to ze svého, prachy přijdou až za reálné díly po SoP podle toho, jakou na tom má marži, jak byl schopný dopmluvit si piece price a z toho se platí další vývoj. Vlastně jako takovej průběžnej důchodovej systém.
No a naviac ta marza znamena, ze Skodovka zakaznikov zdiera, co to ide. co je pochopitelne, kedze ide o komercny subjekt. Len cakam, ked sa ludia z toho vlastnenectva preberu a zistia, ze platia viac za menej. A ze ta znacka mala "ludove auta" za normalne ceny mozno pred 15-20 rokmi.
Takový zbytečný řeči. Pokud vím, ta marže je pod 10%. Zdaleka nic závratného.
A když jsem si loni poprvé v životě koupil škodovku, rozhodně jsem z toho neměl pocit, že mě někdo sedřel - nedostal jsem za svoje peníze o nic míň, než u konkurence. Pod pojmem "zdírání" bych si představoval, že zaplatím neúměrně moc za velmi málo, a ten pocit rozhodně nemám. A to jsem soukromý, nikoli fleetový zákazník, který má ještě úplně jiné podmínky.
Před 15-20 lety neměla značka žádná lidová auta za lidové ceny. Kamarádi si tehdá kupovali do firmy dvě oktávky I 1,9TDI za 900t. Když vezmu tehdejší nesrovnatelnou!!! výši platů, a to, že by dnes dali stejně a dostali auto, které je o několik levelů lepší, píšeš prostě pohádky.
Plácnutí do vody, to není o odírání, ale prostě chce držet nějakou cenovou hladinu. Navíc 7 a 8 let zpět, Upřímně - já nesnáším to "prodáme auto se ztrátou, odereme na servisu". Jako jo, bránit jim nelze, ať na tom tratí, vlastně fajn pro zákazníka, ale on je pak problém najít dobrej servis během záruky. Takový nesmysly jako litr (průměrnýho) oleje za 400 Kč, pilovej filtr za 700 a výměnu za 200, díky, ale prostě tohle honění nedostatečných výdělků z prodeje skoro bych řekl podvody na servisu je trapné. Pořád ta stejná trapárna koupit si vlastní olej, nechat napsat do protokolu co nedělat, pod úroveň.
jako by se v Boleslavi nic nevyvíjelo. Atmosférické motory, MQB A0 IN je z Boleslavi atd atd. Přijde mi že spoustu lidí nic neví a jenom mluví. Každá značka má v koncernu na starost určitou část vývoje nějaké komponenty a poté se z toho skládá puzzle.