Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
FWD
| 19. 11. 2019 11:38
Pro někoho s příjezdem k chalupě po nějaké horší lesní cestě... proč ne. Ono současný Scout začíná na 812t, to není právě lidovka. Leon Xperience taky uměl levnější kombinace bez AWD...
Re: FWD
| 19. 11. 2019 12:05
tiez si myslim, ze s fwd a rozumnou vybavou si to najde svojich kupcov, ved kopec ludi sa bude chciet len odlisit od beznych verzii
Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 13:09
Spoustě lidí by podle mě stačily ty plasty, ani by nepotřebovali podvozek zvýšený o 1,5 centimetru a plechový kryt pod motorem.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 14:03
Oplastované kombi hrabající na předek mi přijde směšné, ale ok.
Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 15:33
Pokud ušetřím 50 tis. při pořízení auta, tak jsem ochoten výsměch riskovat :-)

I když do předokolky asi nacpou tyč místo víceprvku, takže to nebude jen o tom, že nebude mít pohon zadní nápravy. Nebo se pletu?
Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 15:44
na odpoved si budeme musiet pockat, hadam pri tej cene bude multilink standardom
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 15:59
Motory do 110kW včetně jsou torzka, 4x4 je vždy multilink bez ohledu na výkon. Podle mě lze celkem logicky čekat tohle:
- Scout předokolka bude jen se slabšími motory, nejspíš 1.5TSI a 2.0TDI 110kW... a pak logicky s torzkou vzadu.
- 2.0TSI 140kW a silnější nafta budou pouze 4x4 a pouze multilink
- 1.0TSI ve Scoutu nebude. 2.0TDI 85kW je otázka, můj tip je že spíš ne... ale docela by mi ta verze dávala smysl. A pokud by byla, tak zřejmě opět torzka.
- pokud bude 2.0TDI 110kW nebo 1.5TSI 4x4, pak multilink. Tomu prvnímu věřím, tomu druhému spíš ne.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 16:26
Vidím to veľmi podobne. Doteraz sa viazala štvorkolka s multilinkom. Nová Octavia (rovnako ako stará) má do 110 kW len torzku, viacprvok až vyššie. Ak bude predokolka, tak logicky so slabšími motormi (1,0TSI je slabá, tá v Scoute nebude), teda s 1,5TSI a potom logicky iba torzka. 2,0TSI bude štvorkolka a logicky multilink. TDI 147 kW detto. Otázne je, či 110 kW TDI bude mať štvorkolku, rovnako ako Tebe sa mi to zdá pravdepodobné (ostatne to je najobľúbenejší motor), ekonómom sa ale asi nebude páčiť, že bude tento motor ako jediný výnimkou a bude mať multilink. Uvidíme.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 16:34
2.0TDI 110kW 4x4 byla už v O3 Scout... a i tam byla s multilinkem. Takže to není nic nového. Osobně tipuju s touto motorizací 4x4 volitelné... a nebo vůbec (a 4x4 zůstane vyhrazené pro 147kW).
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 16:44
Áno, ale vtedy boli len štvorkolky. Teraz budú dva druhy pohonu a z ekonomického hľadiska by malo logiku TDI 110 kW, ktoré má normálne torzku, nechať ako predokolku a nemusieť meniť nápravu. Pre tých, čo chcú 4WD tu bude silnejšie TDI.
Ale opakujem, pre najobľúbenejšiu motorizáciu by som tú možnosť štvorkolky ocenil.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 17:10
Nevzdáváš se :-)
Jenže 2.0TDI 110kW 4x4 byla v nabídce i pro normální Octavii, nejen pro Scout... a opět to tam bylo tak, že FWD byla s torzkou a AWD s multilinkem.
https://www.autocentrum.cz/…avia%20combi.pdf
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 17:30
I give up. :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 20. 11. 2019 00:08
Úvaha je v zásadě správná, 4x4 vždy s multilinkem, zároveň Scout nemá žádnou motorizaci, kterou by nenabídla běžná Octavia (1.5 TSI 4x4). Ne každý importér bude nabízet i FWD.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 20. 11. 2019 10:44
To máš nějaké potvrzené informace, nebo se připojuješ k mé spekulaci :-)?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: FWD
| 20. 11. 2019 13:07
Potvrzené :)
Re: FWD
| 19. 11. 2019 12:16
Svojich zákazníkov si nájde, ale Scout sa tým pádom ostáva viac štýlovou záležitosťou, Možno je to aj cieľ, kto potrebuje ísť mimo asfalt, nech sa páči, máme aj SUV.
Avatar - Emel
Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 12:43
No tak 4x4 pořád v nabídce zůstává... nehledě na to, že ty SUV se prodávaj jako FWD taky.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 13:03
Zvlášť když častokrát ani jinou možnost nenabízí. Jistě pochopíš, že řešení poplatná době a trhu nepočítám. ;-)
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 14:13
Vím kam míříš... diskuse byla asi apriori o SUV od Škodovky ("máme aj SUV" z pohledu prodejce).
Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 13:13
Věřím, že si to najde spoustu zákazníků. Nápis 4x4 jde určité koupit na Aliexpressu a vyjde o hodně levněji, než skutečné 4x4 :-) Naprostá většina motoristů u nás 4x4 nepotřebuje.
Avatar - iudex
Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 16:29
Sám by som síce do SUV či zdvihnutého kombi asi štvorkolku chcel, ale chápem argumentu, že ak nemusí mať 4x4 ani plnohodnotné SUV (viď Kodiaq predohrab), o to väčší dôvod robiť bežné, len trochu zdvihnuté kombi nižšej strednej s FWD. Ak tá možnosť 4WD zostane, prečo nie. Aj tak dnes najväčším terénom, ktorý autá zdolávajú, sú obrubníky v mestách a tie porieši práve ten vyšší podvozok.
Re: Re: Re: FWD
| 19. 11. 2019 17:40
Třeba Duster 4x4 je auto s ještě lepšími vlastnostmi v terénu než Kodiaq a i ten se vyrábí ve verzi FWD a podle mě je to velmi oblíbená verze (tipoval bych, že oblíbenější než AWD).

Proti Dusteru je Scout silniční auto, takže u něj FWD smysl rozhodně má. Jak píšeš, většina aut dnes zdolává maximálně obrubník a na ten 4x4 není potřeba :-)
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Re: FWD
| 20. 11. 2019 13:41
Konkrétně na českém trhu je v případě Dusteru cca 43% čtyřkolek. Tedy ano, FWD se skutečně prodá víc. Podíl AWD na prodejích Octavie je u nás jen lehce přes 9%.

Na druhou stranu, pokud kvůli 4x4 nemusíš hned prodávat ledvinu ;-) , ta procenta rychle rostou. Příkladem budiž Suzuki, ať už "terénní" Vitara (64%) nebo obyčejný S-Cross (62%), ale dokonce i prcek Ignis má 35% čtyřkolek.
Zbytečnost
| 19. 11. 2019 12:18
Koncern VW pochopil, že motoristickými novináři neustále proklamovaný pohon 4x4 není vždy jen výhodou, ale v běžných podmínkách zátěží pro vaši peněženku a to po celou životnost vozidla , též zhoršuje jízdní vlastnosti, kdy je potřeba neutralita a bezpečný průjezd na zledovatělých silnicích bez plynu :-)
Avatar - Emel
Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 12:45
Tomu nerozumím... na zledovatělých silnicích nebude nikdy FWD výhoda proti AWD, s plynem nebo bez plynu. Nevýhoda může být automat... ale to je jiná story.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 13:02
Jestli to nebyla ironie, tak pak to taky nechápu.
Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 13:15
Jakou výhodu má náhon 4x4 pokud jedu bez plynu? Myslíte, že větší zátěž zadní nápravy je podstatná výhoda?
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 14:04
Pokud jedu bez plynu, tak fakticky brzdím motorem. Podle mě je lepší, když se toto "brzdění" rozkládá na všechna kola, než když postihuje pouze hnanou nápravu, ať už přední nebo zadní.
Re: Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 15:31
A funguje to opravdu takto? Netvrdím, že ne, jen se ptám. Zadní pohon se připojuje jen když je potřeba a nevím, jestli brždění motorem počítač vyhodnocuje jako situaci, kdy je potřeba zadní kola připojit.

Jen mě tak napadá, že pokud to tak je, tak tato situace bude hodně z těch 5%, které tady Leoš Teufl úvádí.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 15:52
Asi záleží na systému... pokud by vlivem brzdění mělo dojít k prokluzu, měl by to systém detekovat a druhou nápravu připojit, ale jestli to třeba Haldex reálně dělá... to na 100% nevím. Ale určitě nebude 4x4 horší. A samozřejmě platí že větší přínos 4x4 je pod plynem než bez plynu... ono taky bez plynu nemůžeš jet věčně, žejo :-)
Re: Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 15:36
Samozřejmě, že ano. Pokud prokluzují přední kola, jde točivý moment snad i na zadní.
Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 14:47
Jedným slovom: trakcia.
Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 13:28
Za mě je to trochu složitější. Mám 2 koncernová auta s benzinovým TSI, jedno FWD, druhé 4x4, takže mám srovnání z první ruky. Mám pocit, že pohon všech kol lidem cpou nejen marketingově, ale také odfláklým podvozkem a systémem přenosu síly přes přední kola. Něco podobného jsem nezažil ani u aut z roku 97, která byla silnými předokolkami podobného ražení,jako je Superb...u něj je to u trochu silnějšího motoru fakt tragédie...rozjezd na mokru, rozjezd do zatáčky na frekventovaných křižovatkách je někdy fakt "zábava".
Pak se 4x4 zdá pro jízdní pohodlí fakt skoro nutnost, obzvlášť v ceně zbytečné panoramatické střechy skombinované s idiotským Columbusem, které si tam dá každej druhej pitomec jako já (i když já neměl na výběr).
Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 13:34
Dětem se prý panoramatická střecha libí, pro řidiče asi zbytečná je, to je fakt.
Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 13:38
To ale moc nepomůže ani od prochladnutí auta (velmi rychlého), ani od přehřátí...jasně, trochu jo, ale je to pořád jen látka pár cm pod sklem. Je to pěkný, jak je v autě světlo, občas si to na frajera otevřu, ale za ty prachy to fakt nestojí. Navíc očekávané problémy do budoucna by mě taky nenechaly klidným. Jezdím s tím denně 2 roky, vím, o čem mluvím...je to jen frajeřina
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 14:43
Je škoda, že už téměř vymřel klasický šíbr.
Re: Zbytečnost
| 19. 11. 2019 15:35
Právě lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu na neutralitě přidá.
Avatar - Beefcake
Jupiii
| 19. 11. 2019 12:47
Takze uz ostava iba RS (pardon, to uz bolo minule), Sportline, L&K a Monte Carlo.
Avatar - Emel
Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 12:54
Přesně tak, až na to, že žádná z těch verzí nejspíš nebude (konec L&K je potvrzený, Octavia MC ani Sportline u nás myslím nikdy nebyla).
Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 13:27
Škodovka připravuje dalších asi 12 modelů (ne výbav), takže výběr bude takový, že z toho půjde hlava kolem.

Mně by stačilo, kdyby prodávali za rozumnou cenu jeden model s komfortním podvozkem. Někdo ale asi potřebuje vybírat třeba z dvaceti modelů od jedné značky.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 14:44
To je velmi originální názor. Četl jsem tu kdeco, ale tohle za ty roky ještě ne.
Re: Re: Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 15:17
Nevím, v čem je originální, ale i tak díky za ocenění.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 15:33
Většina zákazníků je spíš ráda, že má na výběr - malý, velký, nízký, vysoký, levnější, kvalitnější. A teď na webu pro autaře čtu, že by měl stačit jeden model. Zřejmě středně velký a středně drahý.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 16:33
Já bych si dal taky to médium. :D Možnosť voľby je zlo, len človek musí používať mozog.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jupiii
| 20. 11. 2019 14:16
Většina lidí vezme to, co jim doporučí známí nebo prodejce, mozek vůbec nepotřebují ;-)
Re: Re: Re: Re: Re: Jupiii
| 20. 11. 2019 14:14
Myslel jsem to tak, že i když budou mít 20 modelů, tak nebudou mít ani jeden model za rozumnou cenu (do 400 tisíc), který by zároveň nebyl kostitřas. Pak ale ať se nediví, že na východě Dacie válcuje Škodovku. U nás nebýt fleetu a patriotismu, tak je Dačka taky před Škodou, protože mzdy i silnice máme spíše východní než západní.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jupiii
| 20. 11. 2019 17:58
Pro zajímavost... které trhy myslíš tím "na východě"?
Re: Re: Jupiii
| 19. 11. 2019 15:38
Hmmm, ale musí vyhovovat jen tobě. To se mi líbí :yes: :-[]
Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 12:54
Chápu, že marketingově je 4x4 víc sexy, je otázkou kolik lidí z těch co si to koupí to reálně použije. U BMW xdrive je to údajně jen 5% z najetých kilometrů, zbylých 95% tedy sebou taháte zátěž a potenciální servisní problém.

Já bych spíš ocenil možnost vybrat si oplastování ve verzi celá černá nelakovaná (u Kamiqa to tuším jde), protože opravdu nechápu jaký praktický účel má to stříbrné lakování. Má to simulovat plechy nebo co?
Avatar - Emel
Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 13:01
Zajímavá statistika, docela by mě zajímal zdroj.
Jestli je 5% málo nebo hodně... to záleží, 5km z každé 100km cesty není zase tak málo, asi to jsou všechny rozjezdy z místa + nějaké zatáčky, horší adhezní podmínky... je jasný, že pro jízdu konstantní rychlostí po dálnici AWD nic nepřináší a v tomhle režimu ty kilometry naskakujou nejrychleji.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 13:14
No dobře, pokud někdo chce škodovácký Calero, Stepway atp., jeho věc. Proč si teda prostě nepřizná, že se mu těch pár plastů líbí a okecává to potenciálním servisním problémem ? Do důsledku vzato je potenciální servisní problém auto jako takové. V tomhle ohledu je tedy třeba koloběžka mnohem lepší....a vím o čem mluvím. :D
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 16:35
Kolobežka na hrad! (či kolobežkou na hrad?) ;-)
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 13:23
To, že je na 5% ujetých kilometrů využíván pohon zadních kol neznamená, že bez něj by to nešlo. Většina aut má náhon na přední kola a také skoro vždy dojedou tam, kam je potřeba. Kdo bydlí na horách nebo má třeba chatu ke které vede nezpevněná cesta, tomu se náhon 4x4 samozřejmě velmi hodí. Ostatním stačí ESP.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 14:09
Ne, to jsem ani netvrdil... já souhlasím, že pro běžné české reálie je FWD vyhovující. AWD je lepší, ale něco to stojí... v pořizovací ceně, v provozních nákladech, někdy i v prostoru v autě. Taky si myslím, že pro většinu to za to nestojí.
Re: Re: Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 15:20
Zcela souhlasím.

Mohu doplnit snad jen o něco vyšší spotřebu.

Ta samozřejmě ty, kterým se Haldex pokazí, tíží minimálně. Mám známého, který to "štěstí" u Octávie Scout měl a ten říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak by čtyřkolku už nekoupil.
Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 15:39
Docela by mě zajímalo z čeho tebou udávaná statistika čerpá, zda-li rozlišuje jižní státy a severské atp. Jinak mi to přijde jako nebetyčný nesmysl. ;-)
Avatar - iudex
Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 16:41
Štvorkolka je presne ten istý prípad ako kufor kombi, priestor na zadných sedadlách či vyhrievané sedadlá. Koľko percent z najazdených kilometrov využiješ väčší kufor kombi oproti povedzme hatchbacku? Ja by som tipol, že ešte menej, než tých 5% štvorkolky. Detto vyhrievanie sedadiel. Ako dlho si kúriš pod zadkom? Len v zimných mesiacoch a len prvé minúty jazdy, takže opäť ďaleko menej než 5% ciest.
Tu proste nejde o štatistiku využiteľnosti a záver, že keď to nepoužívaš aspoň na 50%, tak to nepotrebuješ. Tu ide práve o tých 5%, či hoci len 1%, kedy to potrebuješ a vtedy to tam máš.
Avatar - _Karel_
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 16:54
:yes: přesné
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 19. 11. 2019 18:30
ja by som to skor prirovnal k airbagom - kolko % vodicov ich vyuzije ? este menej ako tych "udajnych" 5 % 4x4, tento "udaj" je mimochodom podla mna uplna kravina, pretoze nieco take sa zmerat jednoducho neda. pohod 4x4 sa zapina bez vedomia vodica, ktory vacsinu casu ani netusi, ze je aktivny. Pre mna je pohon na vsetky kolesa v zakrute, na mokrej, ci zasnezenej vozovke vyborny, obzvlast ked clovek nejazdi s autami s vykonom 150 hp. samozrejme, v meste je vyuzitie minimalne, ale pre ludi, ktori jazdia bezne dlhsie trate mimo mesta, hoci aj po dialnici, v zlych poveternostnych podmienkach, je "na nezaplatenie". ze ide o "marketingovy tah" je hodne vyroku, ze "airbagy su marketingovy tah". to je ale samozrejme len moj nazor.
Avatar - Dinar
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 20. 11. 2019 07:58
Třeba u xdrivu jsou tyhle úvahy nesmyslné už z podstaty, k úplnému odpojení xdrive dojde jen v rychlosti nad 180 km/h, do té rychlosti xdrive vždy rozděluje výkon na všechna kola, jen poměr se mění.
Avatar - woody-alien
Re: Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 20. 11. 2019 08:58
:yes:
Avatar - Dinar
Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 20. 11. 2019 07:55
Běž hádat lidem z ruky, třeba něco vyděláš. Bude to lepší, než tu plácat nesmysly typu "údajně", a pak z toho dělat dalekosáhlé závěry...
Žádná statistika procentuelního zapojení xdrivu při jízdě neexistuje!
Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 20. 11. 2019 10:34
Potenciální servisní problém? Znám okolo sebe asi 10 aut, co mají najeto 200-300k km a čtyřkolka funguje naprosto v pořádku. To bude možná problém pro bazarového kovboje, co si koupí vylítanou Audi s půl mega na krku. S tímhle přístupem bych se bál koupit si auto i s převodovkou.
Re: Re: Kdo neocení možnost výběru?
| 20. 11. 2019 14:27
V okolí mám dva známé se čtyřkolkou a jednomu se (na Scoutu) vysypala. Kupovali ho jako zánovní a vysypal se asi po šesti letech. Říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak 4x4 už nikdy nekoupí. I když se nevysype, tak něco stojí, protože je potřeba měnit olej.
Ceník
| 19. 11. 2019 15:44
Ceník a výbavy budou v pondělí 25.11.2019
Avatar - 3_diamanty
no pokial 4kolka
| 19. 11. 2019 18:42
v scoute aj nadalej zostane tak podla mna nikomu vadit nebude ked moze mat scouta aj s dvojkolkou... ta sirsia moznost vyberu je defakto len plus pre zakaznika .. aj ked obecne si neviem predstavit chciet scouta prioritne len v dvojkolke... nedava mi to moc zmysel ale ok.. povedzme ze vieme o co tu ide ( biznis predosvsetkym ) .... a preto logiku tu nejdem hladat .. predaju scoutu kazdopadne tento krok moze len a len pomoct... a nie uskodit.. lebo kto chce 4kolku v scoute tak si ju proste kupi tak ci tak .. :yes:
FAKE
| 20. 11. 2019 02:53
Takže ještě větší fake než jsme doufali.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku