Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Scout přijede v příštím roce. Největší novinkou je to, co skoro nikdo neocení

Nejen sportovní RS, ale i terénně orientovaný Scout obohatí v příštím roce nabídku čtvrté generace Octavie. Podívejte se, co nabídne.
Zpět na článek
19. 11. 2019 11:38
19. 11. 2019 12:05
19. 11. 2019 13:09
19. 11. 2019 14:03
19. 11. 2019 15:33
19. 11. 2019 15:44
19. 11. 2019 15:59
19. 11. 2019 16:26
19. 11. 2019 16:34
19. 11. 2019 16:44
19. 11. 2019 17:10
19. 11. 2019 17:30
20. 11. 2019 00:08
20. 11. 2019 10:44
20. 11. 2019 13:07
19. 11. 2019 12:16
19. 11. 2019 12:43
19. 11. 2019 13:03
19. 11. 2019 14:13
19. 11. 2019 13:13
19. 11. 2019 16:29
19. 11. 2019 17:40
20. 11. 2019 13:41
19. 11. 2019 12:18
19. 11. 2019 12:45
19. 11. 2019 14:04
19. 11. 2019 15:52
19. 11. 2019 15:36
19. 11. 2019 14:47
19. 11. 2019 13:28
19. 11. 2019 13:38
19. 11. 2019 14:43
19. 11. 2019 15:35
19. 11. 2019 12:47
19. 11. 2019 12:54
19. 11. 2019 13:27
19. 11. 2019 14:44
19. 11. 2019 15:17
19. 11. 2019 15:33
19. 11. 2019 16:33
20. 11. 2019 14:16
20. 11. 2019 14:14
20. 11. 2019 17:58
19. 11. 2019 15:38
19. 11. 2019 15:44
20. 11. 2019 02:53
Avatar - Emel
19. 11. 2019 11:38
FWD
Pro někoho s příjezdem k chalupě po nějaké horší lesní cestě... proč ne. Ono současný Scout začíná na 812t, to není právě lidovka. Leon Xperience taky uměl levnější kombinace bez AWD...
Rozbalit vlákno
22
19. 11. 2019 12:05
Re: FWD
tiez si myslim, ze s fwd a rozumnou vybavou si to najde svojich kupcov, ved kopec ludi sa bude chciet len odlisit od beznych verzii
19. 11. 2019 13:09
Re: FWD
Spoustě lidí by podle mě stačily ty plasty, ani by nepotřebovali podvozek zvýšený o 1,5 centimetru a plechový kryt pod motorem.
Avatar - twistedTSD
19. 11. 2019 14:03
Re: FWD
Oplastované kombi hrabající na předek mi přijde směšné, ale ok.
19. 11. 2019 15:33
Re: FWD
Pokud ušetřím 50 tis. při pořízení auta, tak jsem ochoten výsměch riskovat :-)

I když do předokolky asi nacpou tyč místo víceprvku, takže to nebude jen o tom, že nebude mít pohon zadní nápravy. Nebo se pletu?
19. 11. 2019 15:44
Re: FWD
na odpoved si budeme musiet pockat, hadam pri tej cene bude multilink standardom
Avatar - Emel
19. 11. 2019 15:59
Re: FWD
Motory do 110kW včetně jsou torzka, 4x4 je vždy multilink bez ohledu na výkon. Podle mě lze celkem logicky čekat tohle:
- Scout předokolka bude jen se slabšími motory, nejspíš 1.5TSI a 2.0TDI 110kW... a pak logicky s torzkou vzadu.
- 2.0TSI 140kW a silnější nafta budou pouze 4x4 a pouze multilink
- 1.0TSI ve Scoutu nebude. 2.0TDI 85kW je otázka, můj tip je že spíš ne... ale docela by mi ta verze dávala smysl. A pokud by byla, tak zřejmě opět torzka.
- pokud bude 2.0TDI 110kW nebo 1.5TSI 4x4, pak multilink. Tomu prvnímu věřím, tomu druhému spíš ne.
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:26
Re: FWD
Vidím to veľmi podobne. Doteraz sa viazala štvorkolka s multilinkom. Nová Octavia (rovnako ako stará) má do 110 kW len torzku, viacprvok až vyššie. Ak bude predokolka, tak logicky so slabšími motormi (1,0TSI je slabá, tá v Scoute nebude), teda s 1,5TSI a potom logicky iba torzka. 2,0TSI bude štvorkolka a logicky multilink. TDI 147 kW detto. Otázne je, či 110 kW TDI bude mať štvorkolku, rovnako ako Tebe sa mi to zdá pravdepodobné (ostatne to je najobľúbenejší motor), ekonómom sa ale asi nebude páčiť, že bude tento motor ako jediný výnimkou a bude mať multilink. Uvidíme.
Avatar - Emel
19. 11. 2019 16:34
Re: FWD
2.0TDI 110kW 4x4 byla už v O3 Scout... a i tam byla s multilinkem. Takže to není nic nového. Osobně tipuju s touto motorizací 4x4 volitelné... a nebo vůbec (a 4x4 zůstane vyhrazené pro 147kW).
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:44
Re: FWD
Áno, ale vtedy boli len štvorkolky. Teraz budú dva druhy pohonu a z ekonomického hľadiska by malo logiku TDI 110 kW, ktoré má normálne torzku, nechať ako predokolku a nemusieť meniť nápravu. Pre tých, čo chcú 4WD tu bude silnejšie TDI.
Ale opakujem, pre najobľúbenejšiu motorizáciu by som tú možnosť štvorkolky ocenil.
Avatar - Emel
19. 11. 2019 17:10
Re: FWD
Nevzdáváš se :-)
Jenže 2.0TDI 110kW 4x4 byla v nabídce i pro normální Octavii, nejen pro Scout... a opět to tam bylo tak, že FWD byla s torzkou a AWD s multilinkem.
https://www.autocentrum.cz/…avia%20combi.pdf
20. 11. 2019 00:08
Re: FWD
Úvaha je v zásadě správná, 4x4 vždy s multilinkem, zároveň Scout nemá žádnou motorizaci, kterou by nenabídla běžná Octavia (1.5 TSI 4x4). Ne každý importér bude nabízet i FWD.
Avatar - Emel
20. 11. 2019 10:44
Re: FWD
To máš nějaké potvrzené informace, nebo se připojuješ k mé spekulaci :-)?
19. 11. 2019 12:16
Re: FWD
Svojich zákazníkov si nájde, ale Scout sa tým pádom ostáva viac štýlovou záležitosťou, Možno je to aj cieľ, kto potrebuje ísť mimo asfalt, nech sa páči, máme aj SUV.
Avatar - Emel
19. 11. 2019 12:43
Re: FWD
No tak 4x4 pořád v nabídce zůstává... nehledě na to, že ty SUV se prodávaj jako FWD taky.
Avatar - woody-alien
19. 11. 2019 13:03
Re: FWD
Zvlášť když častokrát ani jinou možnost nenabízí. Jistě pochopíš, že řešení poplatná době a trhu nepočítám. ;-)
Avatar - Emel
19. 11. 2019 14:13
Re: FWD
Vím kam míříš... diskuse byla asi apriori o SUV od Škodovky ("máme aj SUV" z pohledu prodejce).
19. 11. 2019 13:13
Re: FWD
Věřím, že si to najde spoustu zákazníků. Nápis 4x4 jde určité koupit na Aliexpressu a vyjde o hodně levněji, než skutečné 4x4 :-) Naprostá většina motoristů u nás 4x4 nepotřebuje.
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:29
Re: FWD
Sám by som síce do SUV či zdvihnutého kombi asi štvorkolku chcel, ale chápem argumentu, že ak nemusí mať 4x4 ani plnohodnotné SUV (viď Kodiaq predohrab), o to väčší dôvod robiť bežné, len trochu zdvihnuté kombi nižšej strednej s FWD. Ak tá možnosť 4WD zostane, prečo nie. Aj tak dnes najväčším terénom, ktorý autá zdolávajú, sú obrubníky v mestách a tie porieši práve ten vyšší podvozok.
19. 11. 2019 17:40
Re: FWD
Třeba Duster 4x4 je auto s ještě lepšími vlastnostmi v terénu než Kodiaq a i ten se vyrábí ve verzi FWD a podle mě je to velmi oblíbená verze (tipoval bych, že oblíbenější než AWD).

Proti Dusteru je Scout silniční auto, takže u něj FWD smysl rozhodně má. Jak píšeš, většina aut dnes zdolává maximálně obrubník a na ten 4x4 není potřeba :-)
Avatar - woody-alien
20. 11. 2019 13:41
Re: FWD
Konkrétně na českém trhu je v případě Dusteru cca 43% čtyřkolek. Tedy ano, FWD se skutečně prodá víc. Podíl AWD na prodejích Octavie je u nás jen lehce přes 9%.

Na druhou stranu, pokud kvůli 4x4 nemusíš hned prodávat ledvinu ;-) , ta procenta rychle rostou. Příkladem budiž Suzuki, ať už "terénní" Vitara (64%) nebo obyčejný S-Cross (62%), ale dokonce i prcek Ignis má 35% čtyřkolek.
19. 11. 2019 12:18
Zbytečnost
Koncern VW pochopil, že motoristickými novináři neustále proklamovaný pohon 4x4 není vždy jen výhodou, ale v běžných podmínkách zátěží pro vaši peněženku a to po celou životnost vozidla , též zhoršuje jízdní vlastnosti, kdy je potřeba neutralita a bezpečný průjezd na zledovatělých silnicích bez plynu :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
19. 11. 2019 12:45
Re: Zbytečnost
Tomu nerozumím... na zledovatělých silnicích nebude nikdy FWD výhoda proti AWD, s plynem nebo bez plynu. Nevýhoda může být automat... ale to je jiná story.
Avatar - woody-alien
19. 11. 2019 13:02
Re: Zbytečnost
Jestli to nebyla ironie, tak pak to taky nechápu.
19. 11. 2019 13:15
Re: Zbytečnost
Jakou výhodu má náhon 4x4 pokud jedu bez plynu? Myslíte, že větší zátěž zadní nápravy je podstatná výhoda?
Avatar - Emel
19. 11. 2019 14:04
Re: Zbytečnost
Pokud jedu bez plynu, tak fakticky brzdím motorem. Podle mě je lepší, když se toto "brzdění" rozkládá na všechna kola, než když postihuje pouze hnanou nápravu, ať už přední nebo zadní.
19. 11. 2019 15:31
Re: Zbytečnost
A funguje to opravdu takto? Netvrdím, že ne, jen se ptám. Zadní pohon se připojuje jen když je potřeba a nevím, jestli brždění motorem počítač vyhodnocuje jako situaci, kdy je potřeba zadní kola připojit.

Jen mě tak napadá, že pokud to tak je, tak tato situace bude hodně z těch 5%, které tady Leoš Teufl úvádí.
Avatar - Emel
19. 11. 2019 15:52
Re: Zbytečnost
Asi záleží na systému... pokud by vlivem brzdění mělo dojít k prokluzu, měl by to systém detekovat a druhou nápravu připojit, ale jestli to třeba Haldex reálně dělá... to na 100% nevím. Ale určitě nebude 4x4 horší. A samozřejmě platí že větší přínos 4x4 je pod plynem než bez plynu... ono taky bez plynu nemůžeš jet věčně, žejo :-)
19. 11. 2019 15:36
Re: Zbytečnost
Samozřejmě, že ano. Pokud prokluzují přední kola, jde točivý moment snad i na zadní.
19. 11. 2019 14:47
Re: Zbytečnost
Jedným slovom: trakcia.
19. 11. 2019 13:28
Re: Zbytečnost
Za mě je to trochu složitější. Mám 2 koncernová auta s benzinovým TSI, jedno FWD, druhé 4x4, takže mám srovnání z první ruky. Mám pocit, že pohon všech kol lidem cpou nejen marketingově, ale také odfláklým podvozkem a systémem přenosu síly přes přední kola. Něco podobného jsem nezažil ani u aut z roku 97, která byla silnými předokolkami podobného ražení,jako je Superb...u něj je to u trochu silnějšího motoru fakt tragédie...rozjezd na mokru, rozjezd do zatáčky na frekventovaných křižovatkách je někdy fakt "zábava".
Pak se 4x4 zdá pro jízdní pohodlí fakt skoro nutnost, obzvlášť v ceně zbytečné panoramatické střechy skombinované s idiotským Columbusem, které si tam dá každej druhej pitomec jako já (i když já neměl na výběr).
19. 11. 2019 13:34
Re: Zbytečnost
Dětem se prý panoramatická střecha libí, pro řidiče asi zbytečná je, to je fakt.
19. 11. 2019 13:38
Re: Zbytečnost
To ale moc nepomůže ani od prochladnutí auta (velmi rychlého), ani od přehřátí...jasně, trochu jo, ale je to pořád jen látka pár cm pod sklem. Je to pěkný, jak je v autě světlo, občas si to na frajera otevřu, ale za ty prachy to fakt nestojí. Navíc očekávané problémy do budoucna by mě taky nenechaly klidným. Jezdím s tím denně 2 roky, vím, o čem mluvím...je to jen frajeřina
Avatar - _Karel_
19. 11. 2019 14:43
Re: Zbytečnost
Je škoda, že už téměř vymřel klasický šíbr.
19. 11. 2019 15:35
Re: Zbytečnost
Právě lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu na neutralitě přidá.
Avatar - Beefcake
19. 11. 2019 12:47
Jupiii
Takze uz ostava iba RS (pardon, to uz bolo minule), Sportline, L&K a Monte Carlo.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
19. 11. 2019 12:54
Re: Jupiii
Přesně tak, až na to, že žádná z těch verzí nejspíš nebude (konec L&K je potvrzený, Octavia MC ani Sportline u nás myslím nikdy nebyla).
19. 11. 2019 13:27
Re: Jupiii
Škodovka připravuje dalších asi 12 modelů (ne výbav), takže výběr bude takový, že z toho půjde hlava kolem.

Mně by stačilo, kdyby prodávali za rozumnou cenu jeden model s komfortním podvozkem. Někdo ale asi potřebuje vybírat třeba z dvaceti modelů od jedné značky.
Avatar - _Karel_
19. 11. 2019 14:44
Re: Jupiii
To je velmi originální názor. Četl jsem tu kdeco, ale tohle za ty roky ještě ne.
19. 11. 2019 15:17
Re: Jupiii
Nevím, v čem je originální, ale i tak díky za ocenění.
Avatar - _Karel_
19. 11. 2019 15:33
Re: Jupiii
Většina zákazníků je spíš ráda, že má na výběr - malý, velký, nízký, vysoký, levnější, kvalitnější. A teď na webu pro autaře čtu, že by měl stačit jeden model. Zřejmě středně velký a středně drahý.
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:33
Re: Jupiii
Já bych si dal taky to médium. :D Možnosť voľby je zlo, len človek musí používať mozog.
20. 11. 2019 14:16
Re: Jupiii
Většina lidí vezme to, co jim doporučí známí nebo prodejce, mozek vůbec nepotřebují ;-)
20. 11. 2019 14:14
Re: Jupiii
Myslel jsem to tak, že i když budou mít 20 modelů, tak nebudou mít ani jeden model za rozumnou cenu (do 400 tisíc), který by zároveň nebyl kostitřas. Pak ale ať se nediví, že na východě Dacie válcuje Škodovku. U nás nebýt fleetu a patriotismu, tak je Dačka taky před Škodou, protože mzdy i silnice máme spíše východní než západní.
Avatar - Emel
20. 11. 2019 17:58
Re: Jupiii
Pro zajímavost... které trhy myslíš tím "na východě"?
19. 11. 2019 15:38
Re: Jupiii
Hmmm, ale musí vyhovovat jen tobě. To se mi líbí :yes: :-[]
19. 11. 2019 12:54
Kdo neocení možnost výběru?
Chápu, že marketingově je 4x4 víc sexy, je otázkou kolik lidí z těch co si to koupí to reálně použije. U BMW xdrive je to údajně jen 5% z najetých kilometrů, zbylých 95% tedy sebou taháte zátěž a potenciální servisní problém.

Já bych spíš ocenil možnost vybrat si oplastování ve verzi celá černá nelakovaná (u Kamiqa to tuším jde), protože opravdu nechápu jaký praktický účel má to stříbrné lakování. Má to simulovat plechy nebo co?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
19. 11. 2019 13:01
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Zajímavá statistika, docela by mě zajímal zdroj.
Jestli je 5% málo nebo hodně... to záleží, 5km z každé 100km cesty není zase tak málo, asi to jsou všechny rozjezdy z místa + nějaké zatáčky, horší adhezní podmínky... je jasný, že pro jízdu konstantní rychlostí po dálnici AWD nic nepřináší a v tomhle režimu ty kilometry naskakujou nejrychleji.
Avatar - woody-alien
19. 11. 2019 13:14
Re: Kdo neocení možnost výběru?
No dobře, pokud někdo chce škodovácký Calero, Stepway atp., jeho věc. Proč si teda prostě nepřizná, že se mu těch pár plastů líbí a okecává to potenciálním servisním problémem ? Do důsledku vzato je potenciální servisní problém auto jako takové. V tomhle ohledu je tedy třeba koloběžka mnohem lepší....a vím o čem mluvím. :D
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:35
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Kolobežka na hrad! (či kolobežkou na hrad?) ;-)
19. 11. 2019 13:23
Re: Kdo neocení možnost výběru?
To, že je na 5% ujetých kilometrů využíván pohon zadních kol neznamená, že bez něj by to nešlo. Většina aut má náhon na přední kola a také skoro vždy dojedou tam, kam je potřeba. Kdo bydlí na horách nebo má třeba chatu ke které vede nezpevněná cesta, tomu se náhon 4x4 samozřejmě velmi hodí. Ostatním stačí ESP.
Avatar - Emel
19. 11. 2019 14:09
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Ne, to jsem ani netvrdil... já souhlasím, že pro běžné české reálie je FWD vyhovující. AWD je lepší, ale něco to stojí... v pořizovací ceně, v provozních nákladech, někdy i v prostoru v autě. Taky si myslím, že pro většinu to za to nestojí.
19. 11. 2019 15:20
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Zcela souhlasím.

Mohu doplnit snad jen o něco vyšší spotřebu.

Ta samozřejmě ty, kterým se Haldex pokazí, tíží minimálně. Mám známého, který to "štěstí" u Octávie Scout měl a ten říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak by čtyřkolku už nekoupil.
19. 11. 2019 15:39
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Docela by mě zajímalo z čeho tebou udávaná statistika čerpá, zda-li rozlišuje jižní státy a severské atp. Jinak mi to přijde jako nebetyčný nesmysl. ;-)
Avatar - iudex
19. 11. 2019 16:41
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Štvorkolka je presne ten istý prípad ako kufor kombi, priestor na zadných sedadlách či vyhrievané sedadlá. Koľko percent z najazdených kilometrov využiješ väčší kufor kombi oproti povedzme hatchbacku? Ja by som tipol, že ešte menej, než tých 5% štvorkolky. Detto vyhrievanie sedadiel. Ako dlho si kúriš pod zadkom? Len v zimných mesiacoch a len prvé minúty jazdy, takže opäť ďaleko menej než 5% ciest.
Tu proste nejde o štatistiku využiteľnosti a záver, že keď to nepoužívaš aspoň na 50%, tak to nepotrebuješ. Tu ide práve o tých 5%, či hoci len 1%, kedy to potrebuješ a vtedy to tam máš.
Avatar - _Karel_
19. 11. 2019 16:54
Re: Kdo neocení možnost výběru?
:yes: přesné
19. 11. 2019 18:30
Re: Kdo neocení možnost výběru?
ja by som to skor prirovnal k airbagom - kolko % vodicov ich vyuzije ? este menej ako tych "udajnych" 5 % 4x4, tento "udaj" je mimochodom podla mna uplna kravina, pretoze nieco take sa zmerat jednoducho neda. pohod 4x4 sa zapina bez vedomia vodica, ktory vacsinu casu ani netusi, ze je aktivny. Pre mna je pohon na vsetky kolesa v zakrute, na mokrej, ci zasnezenej vozovke vyborny, obzvlast ked clovek nejazdi s autami s vykonom 150 hp. samozrejme, v meste je vyuzitie minimalne, ale pre ludi, ktori jazdia bezne dlhsie trate mimo mesta, hoci aj po dialnici, v zlych poveternostnych podmienkach, je "na nezaplatenie". ze ide o "marketingovy tah" je hodne vyroku, ze "airbagy su marketingovy tah". to je ale samozrejme len moj nazor.
Avatar - Dinar
20. 11. 2019 07:58
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Třeba u xdrivu jsou tyhle úvahy nesmyslné už z podstaty, k úplnému odpojení xdrive dojde jen v rychlosti nad 180 km/h, do té rychlosti xdrive vždy rozděluje výkon na všechna kola, jen poměr se mění.
Avatar - woody-alien
20. 11. 2019 08:58
Re: Kdo neocení možnost výběru?
:yes:
Avatar - Dinar
20. 11. 2019 07:55
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Běž hádat lidem z ruky, třeba něco vyděláš. Bude to lepší, než tu plácat nesmysly typu "údajně", a pak z toho dělat dalekosáhlé závěry...
Žádná statistika procentuelního zapojení xdrivu při jízdě neexistuje!
Avatar - poterienko
20. 11. 2019 10:34
Re: Kdo neocení možnost výběru?
Potenciální servisní problém? Znám okolo sebe asi 10 aut, co mají najeto 200-300k km a čtyřkolka funguje naprosto v pořádku. To bude možná problém pro bazarového kovboje, co si koupí vylítanou Audi s půl mega na krku. S tímhle přístupem bych se bál koupit si auto i s převodovkou.
20. 11. 2019 14:27
Re: Kdo neocení možnost výběru?
V okolí mám dva známé se čtyřkolkou a jednomu se (na Scoutu) vysypala. Kupovali ho jako zánovní a vysypal se asi po šesti letech. Říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak 4x4 už nikdy nekoupí. I když se nevysype, tak něco stojí, protože je potřeba měnit olej.
19. 11. 2019 15:44
Ceník
Ceník a výbavy budou v pondělí 25.11.2019
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
19. 11. 2019 18:42
no pokial 4kolka
v scoute aj nadalej zostane tak podla mna nikomu vadit nebude ked moze mat scouta aj s dvojkolkou... ta sirsia moznost vyberu je defakto len plus pre zakaznika .. aj ked obecne si neviem predstavit chciet scouta prioritne len v dvojkolke... nedava mi to moc zmysel ale ok.. povedzme ze vieme o co tu ide ( biznis predosvsetkym ) .... a preto logiku tu nejdem hladat .. predaju scoutu kazdopadne tento krok moze len a len pomoct... a nie uskodit.. lebo kto chce 4kolku v scoute tak si ju proste kupi tak ci tak .. :yes:
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2019 02:53
FAKE
Takže ještě větší fake než jsme doufali.
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku