Design
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeŠkoda Octavia Scout přijede v příštím roce. Největší novinkou je to, co skoro nikdo neocení
67 komentářů
PavelZ
Koncern VW pochopil, že motoristickými novináři neustále proklamovaný pohon 4x4 není vždy jen výhodou, ale v běžných podmínkách zátěží pro vaši peněženku a to po celou životnost vozidla , též zhoršuje jízdní vlastnosti, kdy je potřeba neutralita a bezpečný průjezd na zledovatělých silnicích bez plynu 😄
Tomu nerozumím... na zledovatělých silnicích nebude nikdy FWD výhoda proti AWD, s plynem nebo bez plynu. Nevýhoda může být automat... ale to je jiná story.
Jakou výhodu má náhon 4x4 pokud jedu bez plynu? Myslíte, že větší zátěž zadní nápravy je podstatná výhoda?
Pokud jedu bez plynu, tak fakticky brzdím motorem. Podle mě je lepší, když se toto "brzdění" rozkládá na všechna kola, než když postihuje pouze hnanou nápravu, ať už přední nebo zadní.
A funguje to opravdu takto? Netvrdím, že ne, jen se ptám. Zadní pohon se připojuje jen když je potřeba a nevím, jestli brždění motorem počítač vyhodnocuje jako situaci, kdy je potřeba zadní kola připojit.
Jen mě tak napadá, že pokud to tak je, tak tato situace bude hodně z těch 5%, které tady Leoš Teufl úvádí.
Jen mě tak napadá, že pokud to tak je, tak tato situace bude hodně z těch 5%, které tady Leoš Teufl úvádí.
Asi záleží na systému... pokud by vlivem brzdění mělo dojít k prokluzu, měl by to systém detekovat a druhou nápravu připojit, ale jestli to třeba Haldex reálně dělá... to na 100% nevím. Ale určitě nebude 4x4 horší. A samozřejmě platí že větší přínos 4x4 je pod plynem než bez plynu... ono taky bez plynu nemůžeš jet věčně, žejo 😄
Za mě je to trochu složitější. Mám 2 koncernová auta s benzinovým TSI, jedno FWD, druhé 4x4, takže mám srovnání z první ruky. Mám pocit, že pohon všech kol lidem cpou nejen marketingově, ale také odfláklým podvozkem a systémem přenosu síly přes přední kola. Něco podobného jsem nezažil ani u aut z roku 97, která byla silnými předokolkami podobného ražení,jako je Superb...u něj je to u trochu silnějšího motoru fakt tragédie...rozjezd na mokru, rozjezd do zatáčky na frekventovaných křižovatkách je někdy fakt "zábava".
Pak se 4x4 zdá pro jízdní pohodlí fakt skoro nutnost, obzvlášť v ceně zbytečné panoramatické střechy skombinované s ***ským Columbusem, které si tam dá každej druhej pitomec jako já (i když já neměl na výběr).
Pak se 4x4 zdá pro jízdní pohodlí fakt skoro nutnost, obzvlášť v ceně zbytečné panoramatické střechy skombinované s ***ským Columbusem, které si tam dá každej druhej pitomec jako já (i když já neměl na výběr).
Dětem se prý panoramatická střecha libí, pro řidiče asi zbytečná je, to je fakt.
To ale moc nepomůže ani od prochladnutí auta (velmi rychlého), ani od přehřátí...jasně, trochu jo, ale je to pořád jen látka pár cm pod sklem. Je to pěkný, jak je v autě světlo, občas si to na frajera otevřu, ale za ty prachy to fakt nestojí. Navíc očekávané problémy do budoucna by mě taky nenechaly klidným. Jezdím s tím denně 2 roky, vím, o čem mluvím...je to jen frajeřina
Beefcake
Takze uz ostava iba RS (pardon, to uz bolo minule), Sportline, L&K a Monte Carlo.
Přesně tak, až na to, že žádná z těch verzí nejspíš nebude (konec L&K je potvrzený, Octavia MC ani Sportline u nás myslím nikdy nebyla).
Škodovka připravuje dalších asi 12 modelů (ne výbav), takže výběr bude takový, že z toho půjde hlava kolem.
Mně by stačilo, kdyby prodávali za rozumnou cenu jeden model s komfortním podvozkem. Někdo ale asi potřebuje vybírat třeba z dvaceti modelů od jedné značky.
Mně by stačilo, kdyby prodávali za rozumnou cenu jeden model s komfortním podvozkem. Někdo ale asi potřebuje vybírat třeba z dvaceti modelů od jedné značky.
To je velmi originální názor. Četl jsem tu kdeco, ale tohle za ty roky ještě ne.
Nevím, v čem je originální, ale i tak díky za ocenění.
Většina zákazníků je spíš ráda, že má na výběr - malý, velký, nízký, vysoký, levnější, kvalitnější. A teď na webu pro autaře čtu, že by měl stačit jeden model. Zřejmě středně velký a středně drahý.
Já bych si dal taky to médium. 😁 Možnosť voľby je zlo, len človek musí používať mozog.
Myslel jsem to tak, že i když budou mít 20 modelů, tak nebudou mít ani jeden model za rozumnou cenu (do 400 tisíc), který by zároveň nebyl kostitřas. Pak ale ať se nediví, že na východě Dacie válcuje Škodovku. U nás nebýt fleetu a patriotismu, tak je Dačka taky před Škodou, protože mzdy i silnice máme spíše východní než západní.
Leoš Teufl
Chápu, že marketingově je 4x4 víc sexy, je otázkou kolik lidí z těch co si to koupí to reálně použije. U BMW xdrive je to údajně jen 5% z najetých kilometrů, zbylých 95% tedy sebou taháte zátěž a potenciální servisní problém.
Já bych spíš ocenil možnost vybrat si oplastování ve verzi celá černá nelakovaná (u Kamiqa to tuším jde), protože opravdu nechápu jaký praktický účel má to stříbrné lakování. Má to simulovat plechy nebo co?
Já bych spíš ocenil možnost vybrat si oplastování ve verzi celá černá nelakovaná (u Kamiqa to tuším jde), protože opravdu nechápu jaký praktický účel má to stříbrné lakování. Má to simulovat plechy nebo co?
Zajímavá statistika, docela by mě zajímal zdroj.
Jestli je 5% málo nebo hodně... to záleží, 5km z každé 100km cesty není zase tak málo, asi to jsou všechny rozjezdy z místa + nějaké zatáčky, horší adhezní podmínky... je jasný, že pro jízdu konstantní rychlostí po dálnici AWD nic nepřináší a v tomhle režimu ty kilometry naskakujou nejrychleji.
Jestli je 5% málo nebo hodně... to záleží, 5km z každé 100km cesty není zase tak málo, asi to jsou všechny rozjezdy z místa + nějaké zatáčky, horší adhezní podmínky... je jasný, že pro jízdu konstantní rychlostí po dálnici AWD nic nepřináší a v tomhle režimu ty kilometry naskakujou nejrychleji.
No dobře, pokud někdo chce škodovácký Calero, Stepway atp., jeho věc. Proč si teda prostě nepřizná, že se mu těch pár plastů líbí a okecává to potenciálním servisním problémem ? Do důsledku vzato je potenciální servisní problém auto jako takové. V tomhle ohledu je tedy třeba koloběžka mnohem lepší....a vím o čem mluvím. 😁
To, že je na 5% ujetých kilometrů využíván pohon zadních kol neznamená, že bez něj by to nešlo. Většina aut má náhon na přední kola a také skoro vždy dojedou tam, kam je potřeba. Kdo bydlí na horách nebo má třeba chatu ke které vede nezpevněná cesta, tomu se náhon 4x4 samozřejmě velmi hodí. Ostatním stačí ESP.
Ne, to jsem ani netvrdil... já souhlasím, že pro běžné české reálie je FWD vyhovující. AWD je lepší, ale něco to stojí... v pořizovací ceně, v provozních nákladech, někdy i v prostoru v autě. Taky si myslím, že pro většinu to za to nestojí.
Zcela souhlasím.
Mohu doplnit snad jen o něco vyšší spotřebu.
Ta samozřejmě ty, kterým se Haldex pokazí, tíží minimálně. Mám známého, který to "štěstí" u Octávie Scout měl a ten říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak by čtyřkolku už nekoupil.
Mohu doplnit snad jen o něco vyšší spotřebu.
Ta samozřejmě ty, kterým se Haldex pokazí, tíží minimálně. Mám známého, který to "štěstí" u Octávie Scout měl a ten říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak by čtyřkolku už nekoupil.
Docela by mě zajímalo z čeho tebou udávaná statistika čerpá, zda-li rozlišuje jižní státy a severské atp. Jinak mi to přijde jako nebetyčný nesmysl. 😉
Štvorkolka je presne ten istý prípad ako kufor kombi, priestor na zadných sedadlách či vyhrievané sedadlá. Koľko percent z najazdených kilometrov využiješ väčší kufor kombi oproti povedzme hatchbacku? Ja by som tipol, že ešte menej, než tých 5% štvorkolky. Detto vyhrievanie sedadiel. Ako dlho si kúriš pod zadkom? Len v zimných mesiacoch a len prvé minúty jazdy, takže opäť ďaleko menej než 5% ciest.
Tu proste nejde o štatistiku využiteľnosti a záver, že keď to nepoužívaš aspoň na 50%, tak to nepotrebuješ. Tu ide práve o tých 5%, či hoci len 1%, kedy to potrebuješ a vtedy to tam máš.
Tu proste nejde o štatistiku využiteľnosti a záver, že keď to nepoužívaš aspoň na 50%, tak to nepotrebuješ. Tu ide práve o tých 5%, či hoci len 1%, kedy to potrebuješ a vtedy to tam máš.
ja by som to skor prirovnal k airbagom - kolko % vodicov ich vyuzije ? este menej ako tych "udajnych" 5 % 4x4, tento "udaj" je mimochodom podla mna uplna kravina, pretoze nieco take sa zmerat jednoducho neda. pohod 4x4 sa zapina bez vedomia vodica, ktory vacsinu casu ani netusi, ze je aktivny. Pre mna je pohon na vsetky kolesa v zakrute, na mokrej, ci zasnezenej vozovke vyborny, obzvlast ked clovek nejazdi s autami s vykonom 150 hp. samozrejme, v meste je vyuzitie minimalne, ale pre ludi, ktori jazdia bezne dlhsie trate mimo mesta, hoci aj po dialnici, v zlych poveternostnych podmienkach, je "na nezaplatenie". ze ide o "marketingovy tah" je hodne vyroku, ze "airbagy su marketingovy tah". to je ale samozrejme len moj nazor.
Běž hádat lidem z ruky, třeba něco vyděláš. Bude to lepší, než tu plácat nesmysly typu "údajně", a pak z toho dělat dalekosáhlé závěry...
Žádná statistika procentuelního zapojení xdrivu při jízdě neexistuje!
Žádná statistika procentuelního zapojení xdrivu při jízdě neexistuje!
Potenciální servisní problém? Znám okolo sebe asi 10 aut, co mají najeto 200-300k km a čtyřkolka funguje naprosto v pořádku. To bude možná problém pro bazarového kovboje, co si koupí vylítanou Audi s půl mega na krku. S tímhle přístupem bych se bál koupit si auto i s převodovkou.
V okolí mám dva známé se čtyřkolkou a jednomu se (na Scoutu) vysypala. Kupovali ho jako zánovní a vysypal se asi po šesti letech. Říkal, že kdyby nebydlel na horách, tak 4x4 už nikdy nekoupí. I když se nevysype, tak něco stojí, protože je potřeba měnit olej.
3_diamanty
v scoute aj nadalej zostane tak podla mna nikomu vadit nebude ked moze mat scouta aj s dvojkolkou... ta sirsia moznost vyberu je defakto len plus pre zakaznika .. aj ked obecne si neviem predstavit chciet scouta prioritne len v dvojkolke... nedava mi to moc zmysel ale ok.. povedzme ze vieme o co tu ide ( biznis predosvsetkym ) .... a preto logiku tu nejdem hladat .. predaju scoutu kazdopadne tento krok moze len a len pomoct... a nie uskodit.. lebo kto chce 4kolku v scoute tak si ju proste kupi tak ci tak .. :yes:
I když do předokolky asi nacpou tyč místo víceprvku, takže to nebude jen o tom, že nebude mít pohon zadní nápravy. Nebo se pletu?
- Scout předokolka bude jen se slabšími motory, nejspíš 1.5TSI a 2.0TDI 110kW... a pak logicky s torzkou vzadu.
- 2.0TSI 140kW a silnější nafta budou pouze 4x4 a pouze multilink
- 1.0TSI ve Scoutu nebude. 2.0TDI 85kW je otázka, můj tip je že spíš ne... ale docela by mi ta verze dávala smysl. A pokud by byla, tak zřejmě opět torzka.
- pokud bude 2.0TDI 110kW nebo 1.5TSI 4x4, pak multilink. Tomu prvnímu věřím, tomu druhému spíš ne.
Ale opakujem, pre najobľúbenejšiu motorizáciu by som tú možnosť štvorkolky ocenil.
Jenže 2.0TDI 110kW 4x4 byla v nabídce i pro normální Octavii, nejen pro Scout... a opět to tam bylo tak, že FWD byla s torzkou a AWD s multilinkem.
https😐/www.autocentrum.cz/…avia%20combi.pdf
Proti Dusteru je Scout silniční auto, takže u něj FWD smysl rozhodně má. Jak píšeš, většina aut dnes zdolává maximálně obrubník a na ten 4x4 není potřeba 😄
Na druhou stranu, pokud kvůli 4x4 nemusíš hned prodávat ledvinu 😉 , ta procenta rychle rostou. Příkladem budiž Suzuki, ať už "terénní" Vitara (64😖 nebo obyčejný S-Cross (62😖, ale dokonce i prcek Ignis má 35% čtyřkolek.