Mám 2.5 od Mazdy v CX-5 z roku 2018 a po ujetí cca 30 tis. km jezdím za ustálených 7,5 L/100 km. A to jezdím velmi svižně (ne agresivně) jak po dálnicích, tak okreskách a jen máloco jede rychleji. ;-) Myslím, že na tak velkej auťák s benzínem je to hodně slušný a popravdě ani jsem to nečekal a neustále mě udivuje, jak ten motor je dobrej po všech stránkách. :yes:
V meste je 6.5 vyborna spotreba. To mam tak na okreske, ked sa moc snazim. Ale zase nie je mesto ako mesto. Kratke trasy a studeny motor spravia kludne 50% viac.
Tak možno to budú naozaj len také eko-kone, kde to nebude zodpovedať rovnako výkonným turbobenzínom. Ešte by som ale s odsúdením počkal na viac testov a poznatkov.
Každopádne fandím Mazde, že má odvahu hľadať nové cesty, toto je technicky najväčší prielom v spaľovacích motoroch za posledné roky. Len možno ako každý prvý pokus potrebuje čas na doladenie.
Nemám dôvod ani záujem, ale taký Ozzman by asi trochu protestoval, že jeho 2,0TDCi je dosť moderný motor a o 6,5 l netuší ani v priemere, nieto v upchatom meste.
Nečekal jsem vůbec nic a realita mi to potvrzuje. Zde pár starších citací z tohoto webu:
"Připravovaný revolučně řešený benzinový motor SkyActiv-X od Mazdy by měl přinést o 20 až 30 procent větší úspornost v porovnání s výkonově ekvivalentním zážehovým dvoulitrem"
"by tak měla podle měření dle standardů NEDC nabídnout průměrnou spotřebu 4.3 l/100 km a emise 96 g CO2 na 100 km. Současně však výrobce dodává, že podle nového systému měření WLTP se spotřeba stejného modelu vyhoupla na 5.4 l/100 km."
Takže realita proti NEDC plus 57%, proti WLTP 25%. To mi opravdu nepřijde jako fantastické a neskutečně úsporné. Při tom, že jde superkomplikovaný motor se dvěma systémy zážehu, mildhybrid, turbo. A že proti minulé generaci má o pár procent nižší spotřebu je standardní vývoj, který může být z části zapříčiněn i vývojem v jiných oblastech (aerodynamika, tření, valivé odpory, řídící SW atd.).
A pokud je navíc výsledkem to, že motor jede v reálu podobně jako 1.5TSi, které žere pod 6,5 litru, tak za mne alternativní cesta Mazdy, podobně jako v minulé generaci, prostě moc nefunguje.
Neviem, či by som vyvodzoval závery z jedného merania, resp. z jednej stránky, notabene keď tam namerali výrazne horšie zrýchlenie (8,2 vs 9,7s, to je rozdiel 1,5 sec a to je dosť). Počkal by som si na testy a merania viacerých webov.
… že toto přerozdělování probíhá pouze v okruhu Mazda-fans.
Že by to přitáhlo nějakou novou klientelu - nezdá se.
Nicméně tento motor je dražší tak možná Mazda vydělá víc ...
ono najvacsi problem je, ze to reklamovali pomaly cele roky ako nove superusporne "spasenie" a vyslo z toho nieco, co ide ako 150 PS od konkurencie a zerie tiez podobne. V krajinach, kde maju G155 a 2.5 liter a lacnejsi benzin ten SkyactivX nedava ziadny zmysel, u nas je to prinajmensom otazne...
Já ji mám v sedanu. Najeto 2300 km. Bohužel dost času zatím trávím ježděním po ucpaném městě a reálná spotřeba se drží kolem 6,5 litru. Není to špatné, ale ani žádný zázrak. Při svižné jízdě po okreskách není problém dostat spotřebu lehce pod pět litrů. Trhač asfaltu ten motor skutečně není, ale líný rozhodně taky ne.
Očekávání nesplňuje především deklarovaný výkon. Podle dosud uveřejněných testů je hlavní problém výkon toho motoru. Pravděpodobně neexistuje 180 hp auto v kompaktní třídě, které by bylo tak líné jako 180 hp Mazda 3. Naměřené hodnoty zrychlení Sky - x jsou hodně špatné a všichni testéři si stěžují na lenost tohoto motoru. Ten motor v reálu nejede ani jako 150 hp u konkurence. http://www.zeperfs.com/…uel8107-7929.htm http://www.zeperfs.com/…uel8107-7251.htm http://www.zeperfs.com/…uel8107-4662.htm
A na skutečně 180 hp motory konkurence ztrácí opravdu hodně. http://www.zeperfs.com/…uel6667-8107.htm
Takže ano, když porovnám spotřebu toho motoru nějakými 140-150 hp motory konkurence, tak to žádný zázrak není.
Neviem presne čo si hľadal, ale ak 18,k motor žerie ešte menej ako slabší 165k, tak je to jasný dôkaz, že tá technika funguje.
Btw. ja som na spritmonitore našiel že Mazdy 3 s 90 kW dvojlitrom jazdia v priemere za 6,47 litra a s týmto novým motorom za 6,77 litra. Obidve hodnoty sú pritom fantastické a jasne dokazujú, že alternatívna cesta Mazdy funguje. Najmä ale ten silnejší motor je neskutočne úsporný, nejestvuje asi iné auto s cca. 180 koňmi, ktoré žerie tak málo. Napr. porovnateľný Focus s 1,5EB a 182k žerie v priemere 7,86 l, čo je o vyše liter viac a to je dramatický rozdiel (pre porovnanie to je asi rozdiel medzi Focusom 1,5 a Focusom ST s 2,3-litrom, ten žerie 8,96 l).
Hlavním přínosem nové a podstatně složitější kostrukce mělo být výrazné snížení spotřeby. A jaká je realita? Nic překvapivého a převratného. Na Spritmonitoru už se začínají objevovat nové kousky a zatímco G165 jezdila velmi těsně nad 7 litry, tak Skyactiv X jezdí okolo 6,8 ...
Lidi asi slyšej na novou technologii...která ale v praxi moc nefunguje a je zbytečně složitá.
Tak aspoň se to prodává, takže se to velkejma sériema a datama možná vychytá a zlevní.
ved to x-ko ani nepredavaju celosvetovo, zeby boli tie udaje cisto pre EU? Taky zazrak to zase az nie je, lebo hlavny ciel - vyrazne nizsia spotreba - to nesplna a "sportovy" motor to tiez nie je, za ten priplatok to podla mna nestoji.
P.S.
Este by mohli spomenut, ze sviecky treba menit 2x castejsie v mazde a servisovat tiez v mazde po celu dobu vlastnenia auta - cize uspora nakladov absolutne ziadna. To radsej G150 a podobne...