Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Rolls-Royce Cullinan a Phantom Extended Wheelbase – Sraz světové elity

Jeden za dvanáct, druhý bez dvou za dvacet… milionů. Rolls-Royce Cullinan je nejluxusnějším SUV světa, model Phantom kraluje celé automobilové říši. Mnohé tyto osobnosti spojuje, ale také rozděluje. Rozhodnout se není snadné. Snad koupit obě?
Zpět na článek
21. 12. 2019 08:59
21. 12. 2019 17:57
21. 12. 2019 10:26
21. 12. 2019 11:26
21. 12. 2019 12:50
21. 12. 2019 17:04
21. 12. 2019 12:19
21. 12. 2019 12:32
21. 12. 2019 16:10
21. 12. 2019 16:24
21. 12. 2019 12:55
22. 12. 2019 12:35
22. 12. 2019 19:20
21. 12. 2019 15:38
21. 12. 2019 20:24
22. 12. 2019 05:13
21. 12. 2019 16:45
21. 12. 2019 08:59
fajn sobota
Diky za článek, super :)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
21. 12. 2019 16:17
Re: fajn sobota
...a taky díky za úžasné fotky, někdy jedna fotka vydá za víc, než tisíc slov, a to je přesně tento případ: https://img2.auto.cz/…ull/6091114_.jpg
21. 12. 2019 10:26
Tabulka
Válce/ventily 4/4 .... nene :-! :no:
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2019 11:26
SUV Rolls
Suv Rolls je proste zločin. už jsem se smířil s SUV Porsche i celou radou výmyslu, který jsou daleko za hranicí vkusu, ale Rolls si to mohl odpustit.
Vlastne...nemohl. trh je zvrácenej a Ivánci a Voloďové to budou kupovat jak teplý rohlíky.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
21. 12. 2019 12:50
Re: SUV Rolls
Hele... K tomu Rollsu mi to docela sedí, navíc to udělali fakt pěkně... Na rozdíl od B
Avatar - white label
21. 12. 2019 16:16
Re: SUV Rolls
Ano, ovšem udělat to vizuálně lépe, než to B, nebyl zrovna těžký úkol... ;-)
Avatar - CICERO
21. 12. 2019 17:04
Re: SUV Rolls
přitom ten puvodní koncept https://www.auto.cz/…ch-a-videu-68073 !! byl cool - ale zakaznici si přáli vzhled conti GT a tak nějak to dopadlo, jak muselo...
Avatar - Machýrek
21. 12. 2019 12:19
Pecka
Až na dělené víko kufru je to SUV fakt boží.
A ty koberce. A ta kůžička. Nemá chybu. Obě auta :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
21. 12. 2019 12:32
Re: Pecka
suhlas... pecka.. a cullinanu za mna ten dizajn sedi daleko lepsie ako bentayge.... inak ten deleny kufor ( teda tie piate dvere ) na cullinane tak to je prave ( podla mna ) z akehosi aristokratickeho dovodu ( asi nieco ako tie opacne sa otvarajuce dvere na wraithe ) lebo praktickostou je to za mna blud suhlas .... ale tak rolls je rolls.. ma svoje "aristokraticke finesy" ktore chces nechces proste su sucastou jeho "osobnosti" a bez ktorych by mozno ani nebol prave tak "aristokraticky" a vynimocny aky je ... ale inak keby ze si mam jeden rolls vybrat tak za mna je to kupe wraith https://img2.auto.cz/…ull/4712740_.jpg ten je fakt jedinecny a neuveritelny ( minimalne jeden nam tu aj jazdi... .. a je to sila taketo nieco vidiet len tak kdesi stat na parkovisku pri obchodaku vedla vsetkych tych beznych masovych aut ) ... ale samozrejme aj tieto dva RR kusky v teste su uplne neskutocne aj ked ako luxusne SUVecko by mi bohate postacila aj nejaka Q7 za daleko nizsiu cenu tu fakt netreba cullinana a ako luxusnu limuzinu by som v pohode bral aj nejake XJ od jagu.... kazdopadne brutalny testik ( 2 auta a dokopy a nestaci na ne ani 30 melonov.. sila.. taketo nieco tu asi este nebolo ) :yes:
Avatar - white label
21. 12. 2019 16:10
Re: Pecka
Tak třeba zrovna ty modrofialové "naducané" koberečky, to je slušný kýč, ale je to logický důsledek rizika téměř neomezených možností při konfiguraci...
Avatar - Machýrek
21. 12. 2019 16:24
Re: Pecka
Mám to jako fetiš, co si nemůžu dovolit, protože bydlim v lese a tak mám v autě pořád někde jehličí.
Avatar - kosmonaut
21. 12. 2019 12:55
Děs a hrůza
Smutné je, že se i natolik věhlasná značka jako Rolls-Royce veze na designerské láci pouhého nafukování/ vyfukování. Místo aby jakkoliv jinak patrně dokonalý (nevím, nesvezl jsem se a s největší pravěpodobností nikdy nesvezu) Cullinan byl vizuálně svébytným modelem, opět se vše vyplácalo na pouhopouhé modelování osvědčených markant do jiných poměrů. Auto zvenku prostě vypadá hloupě. Stejně jako Porsche, které se naprosto dokonalou 911 snaží zobrazit i v Cayenne, či Panameře. Přitom v minulosti dokázali vymodelovat například 928, která byla nádherná a přitom jiná a dostatečně "Porsche".
Já bych tomu rozuměl třeba u Seatů, Hyundaiů, nebo Peugeotů. Ale Rolls-Royce? Chápu že není na co navazovat, ale právě k síle značky by měla patřit odvaha vytvořit kvalitní design. Pak to dopadá jako hrůzostrašná modelová řada Mini, bezradnost, tupost, láce. Nebo to otřesné SUV od Bentley, disproporční, šilhající, oteklý hnus.
Abych nebyl špatně pochopen, já vím (OK, o některých pouze tuším), že vyjmenované vozy jsou skvělé, ba přímo fantastické. Ale ten vzhled, to se může líbit max tak pošahaným rusákům, nebo číňanům. A že se vozy dnes vyrábějí přímo pro jejich vkus? Ale kdepak, kupovali by je, i kdyby vypadaly skvěle, protože jim jde pouze o značku.
Rozbalit vlákno
5
22. 12. 2019 05:11
Re: Děs a hrůza
Tahle glosa je jedním z nejlepších komentářů, které jsem tu kdy četl. Naprostý souhlas! :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
22. 12. 2019 10:58
Re: Děs a hrůza
Je to tak! :yes:
P.S. Přesto se najdou ignoranti, co za takové diskusní perly dávaji palce dolů, ale to je jejich ostuda, byť pouze anonymní.
Avatar - Emel
22. 12. 2019 12:35
Re: Děs a hrůza
Za mě - je rozdíl mezi Porsche a Rollsem. Naroubovat specifické tvary kupé typu 911 na SUV byl oříšek a první pokus byl dost otřesný... ten současný už se dejme tomu dá, ale i tak souhlasím, že to měli udělat jinak. Naopak hranaté tvary a markanty Phantomu se pro aplikaci na SUV dost hodí - a i výsledek pro mě vypadá tak jak má, markanty jsou v harmonii s tvary karoserie a výsledkem je jasně rozpoznatelné majestátní auto.

PS1: u Porsche je to taky tím, že první Cayenne vychází z 996, což je taky nejošklivější 911... zejm. partie předních světel, která je největším problémem u obou aut.
PS2: Bentayga je teoreticky stejný příklad, akorát s tím rozdílem, že se "podařilo" přenést zoufalý vzhled Mulsanne i na SUV
PS3: je asi zbytečné podotýkat, že to není láce, ale záměr...
22. 12. 2019 19:20
Re: Děs a hrůza
Mulsanne nie je ziaden krasavec, ale na zivo vyzera patricne, co sa o babejage povedat neda. Ja by som sa hanbil byt v takom suv videnny.
21. 12. 2019 15:05
RR Cullinan
Vlastním sice jen šestiválcové BMW M, ale ono charisma na vozech RR nenalézám. To, co dodává automobilu charizma, je výhradně jeho jízdní projev. Proto je má třeba Subaru WRX STi, BMW M, některé typy Porsche 911, ale i třeba nový Bentley Continental. Jízdní projev RR je stejně jako u všech velkých a dominantně luxusních vozů poněkud "sterilní". Jízda je neskutečně příjemná, ale nadšení prostě nevyvolává. Motor je drtivě silný, ale to síla medvěda, který se probouzí po zimním spánku. Není to charizmatická síla pantera, s níž vytáhne na strom kořist stejně těžkou, jako je on sám. RR není autem pro řidiče; je pro toho, kdo se nechává vozit. To není o charizmatu, ale o extrémním pohodlí. Domnělé charizma, o kterém píše autor, je dáno zaměňováním charizmatu za ze své podstaty snobské vnímání luxusu a drahoty. Obojí by mělo být vnímáno výhradně prizmatem pohodlí. Jakmile se se někdo pokusí do hodnocení vtáhnout charizma, pak je to nevyhnutelně o snobismu. RR jsou krásná a velice hodnotná auta. Ale charizma auta je o něčem jiném.
Rozbalit vlákno
4
21. 12. 2019 15:38
Re: RR Cullinan
To, že pro tebe nemá RR charizma neznamená, že jej nemá pro miliony dalších lidí. Kvůli dlouhodobě budované pověsti maximálně pohodlných a luxusních vozů má každý RR toho charizma pro většinu lidí na tuny (bez ohledu na to, zda si jej mohou dovolit či nikoliv). Je totiž daleko víc lidí, kteří obdivují právě to královské pohodlí, nejvybranější materiály a ruční zpracování než lidí, kteří preferují Subaru WRX STi.
Avatar - Machýrek
21. 12. 2019 16:17
Re: RR Cullinan
Vlastním sice jen osmiválcové BMW M a ono charisma na vozech RR na mě stříká ze všech fotek v galerii článku. To, co dodává automobilu charizma, je asi dost subjektivní.
Avatar - honzaHK
21. 12. 2019 20:24
Re: RR Cullinan
To, že se každýmu líbí něco jinýho, je snad samozřejmý. Je zbytečný takový nicneříkající subjektivní dojmy prezentovat veřejně, nic totiž nezmění. Koho chceš přesvědčit o opaku? Ty v podstatě přemlouváš potencionálního kupce RR, aby se na to vyprd a pro to správné charizma šel např. k Subaru. Ha ha.
22. 12. 2019 05:13
Re: RR Cullinan
Pleteš si osobní preference s definicemi. Naprosto špatně napsáno a charisma neznamená být sportovní.
21. 12. 2019 16:45
DÉLSKÝ PROBLÉM
Z davu se ozývají výkřiky, často i skandování. Mladý muž s náušnicí v uchu hvízdá ze všech sil na potetované prsty, rozlévajíce do okolí pivo z plastového kelímku. Vedle sedící dáma v potrhaných riflích znuděně prohrábne modře melírované kadeře a vyplivne žvýkačku. Už aby ta tragédie skončila !

Cullinan, největší diamant, největší garážový diamant.
Ty ale v klidu schovej pravítko a kružítko, žádná tisíciletá hádanka tě nečeká. Phantomova duplikace krychle již proběhla. Ano, Cullinan. S potřebnou noblesou, s designovou lehkostí.

Řidič ve fráčku nacvičenými pohyby zavřel pravé zadní dveře, usedá za volant a plavba Cullinanem začíná. „Hans, Holloway Road bude ucpaná, je fotbal“. „Počítám s tím sire, hluk byl slyšet až sem. Pojedeme přes Newington“. „Díky Hans, na Vás je spolehnutí“. „Děkuji, pane, minulost mě zavazuje. Vždyť Vaše předky vozil můj praděda https://autohistory.org/…_Carriage-1.JPG,
děda https://autohistory.org/…Phantom_II-3.JPG
i můj otec https://autohistory.org/…_Phantom_VI.JPG.

Takže ještě jednou: S potřebnou noblesou, s designovou lehkostí.
Žádné „módní Es-ú-vé“, jen návrat ke kořenům, připomínka těch nejušlechtilejších garážových tradic. Cullinan patří k RR stejně, jako rowdies k Arsenalu. Zde je svět ještě v pořádku.
Rozbalit vlákno
3
21. 12. 2019 22:52
Re: DÉLSKÝ PROBLÉM
Dobře napsané. Jen ten Hans mě tam nesedí... :-)
22. 12. 2019 09:54
Re: DÉLSKÝ PROBLÉM
Neboj, vůbec nejsi sám, komu Hans za kormidlem britské silniční aristokracie nevoní... Vždyť lze najít i podstatně pálivější komentáře, než tvé "...ten Hans mě tam nesedí...".
Kdo by kdy pomyslel, že Hans the German vyzve k tanci Spirit of Ecstasy... Ta troufalost, neřku-li drzost ! Plný sál hostů, oči všech upnuté na sólo těch dvou. Avšak Sentimentální valčík op. 50 dozní mnohem dříve než přítomní čekali, hudebnící mění notový zápis. Od teď už se v Crewe bude hrát jen z Německých tanců op. 33. Závoj lehký jak Schubertovy valčíky povlává za Spirit of Ecstasy. Přes neměnný výraz tváře si tanec užívá, jen není vhodné to přihlížejícím dávat najevo. Hans the German, ten dříve nemyslitelný mnichovský Němec Hans, je dobrým tanečníkem. Velmi dobrým tanečníkem. Od něho jí bolavé palce a pošlapané střevíce nehrozí.
Jak že on to ten sir Henry říkával ? "Kvalita zůstává, kdežto původ se zapomene" ? Nebo cena? No, nějak tak to bylo. A bude to tak i dál.
Avatar - honzaHK
22. 12. 2019 12:35
Re: DÉLSKÝ PROBLÉM
Pěkná metafora. :yes:
23. 12. 2019 14:46
Ach ta matematika...
Bez dvou za dvacet, znamená, že to bylo původně 22, ne 18. S dvěma za dvacet by to bylo původně 18.

Asi to vychází z naprosto mylného a vadného rčení jeden za 18 a druhý bez dvou za dvacet, které se používá pro dva “shodné” případy. Ale je to blbost, protože jeden je za 18 a druhý za 22...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
23. 12. 2019 20:43
Re: Ach ta matematika...
Není to tak jednoznačné, jak tady píšeš:
"Záleží na místu, odkud předpokládáme vypuštění spony je: buď druhý bez tří je za patnáct, nebo druhý je bez tří za patnáct. Možnost dvojího chápání je zřejmá – v prvním čtení: odečteme-li od druhého tři, bude za patnáct (je tedy za osmnáct); v druhém čtení: druhému scházejí tři, aby byl za patnáct (je tedy za dvanáct). Týž dvojí výklad původního rčení pomohou naznačit závorky – v prvním čtení: (druhý bez dvou) ~ za dvacet lze přepsat jako (d–2) = 20, odtud d = 22; v druhém čtení: druhý ~ (bez dvou za dvacet)“ lze přepsat jako d = (–2 + 20), odtud d = 18.
Jakkoli je daný případ dvojího výkladu nečekaný – a pokud se podařilo zjistit, dosud i nepopsaný – nelze proti němu nic namítat. Je prostě také možný".
23. 12. 2019 20:58
Re: Ach ta matematika...
Škoda, že jsi tam nenakopíroval i konec vysvětlujícího textu. Z něho plyne, že logicky je to blbost, ale Ústav pro jazyk český vysvětluje použití v českém jazyku jako možné. Velkým finále textu je matematický zápis "druhý (bez dvou za dvacet)" jako d = (-2 + 20) :D Jako "(bez dvou za dvacet)" zapsat jako (-2 + 20), tak to je krásný bizár :D

Má manželka má češtinu vystudovanou a téměř kdykoliv s ní řeším nějaký češtinářský oříšek, její odpověď zní - obojí je možné. Jako co je todle za vědu? :-O :D
Avatar - white label
23. 12. 2019 21:31
Re: Ach ta matematika...
Není věda jako věda...
"Dvou či více možností chápání nejen téhož slova, ale i téže věty jsou v každém jazyce dlouhé řady příkladů. Těží z nich žerty a hříčky i nepřeložitelné vtipy, mnohdy také právníci, ale především na nich stojí celé kouzlo nevyčerpatelnosti a stálé aktuálnosti pokladu světové poezie a velké části umělecké literatury. Počtářská úloha je v takovém prostředí vzácná. Jak vidno, dokonce ani ta však není zcela ochráněna před nejednoznačností, je-li vyjádřena větou v přirozeném jazyce, a nikoli matematickým zápisem."

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku