Presne tak, je to len marketing, ziadna technicka vyhoda z toho nie je. Tema vacsich diskov v f1 sa preberala uz viac krat. Vzdy bol dovod priblozenie f1 pneu k seriovym rozmerom. Verim, ze stale je dost zakaznikov, ktory budu pocuvat na argument, ze rovnaky rozmer pneu ako ma na aute sa pouriva v f1. Medzi nami, podla mna to fakt nebude vyzerat zle 😏
Taky mě to zajímá.....a jak bylo řečeno ve článku.....vyšší bočnice byla součást odpružení vozu, čímž konstruktérům přibyl do košíku další oříšek k rozlousknutí.....
to píár docela legrační, jak si tu výrobce pneu posteskává, jak je to náročné zbouchat pneumatiku v novém rozměru... až tisíc kilo na pneu, považte. Hmm, to zvládne jen Pirelli. :D:D
Vždycky se musím smát, jak ti pirellní vodborníci, co dostávají roky data od všech týmů, vždycky před závodem tvrdí, jak je žlutá o sekundu pomalejší než červená, a bílá ještě o jedenapůl, aby pak vyhrál někdo, kdo odjezdil třičtvrtě závodu na bílých s časy srovnatelnými s auty na červených.
Jinými slovy, dodávat pneu do F1 na úrovni, zvládne každý zavedený výrobce gum, žádný důvod k monopolu na základě odbornosti Pirelli, garance konzistentnosti výkonů pneumatik, prostě není.
kdyby byla nějaká konkurence. Dokud je monopolní dodavatel, který má za úkol ani ne tak výkon, jako dodat pomocí nařízeného střídání směsí závodům dramatičnost...může tam obout střívka z jelítek a na druhej stint zahradní hadici páně Dunlopa a bude to prostě jedno.
Jediný, v čem je to snad dobrý je, že z vývoje 18tek se snad dá něco profitovat směrem k vývoji nejlepších supervýkonných silničních pneumati. Se 13 kama to byla věc z jinýho vesmíru.
Byla by paráda, dát rozptyl třeba 16-19 a dělejte si jak umíte a pustit tam víc výrobců. Pamatuju na slušný battly Mišáky vs gudýry vs bridže.
Ale co, f1 je vodepsaná a ty časy se víc nevrátí.