rozmerovo,dojazdom super do mesta.
Cenou sa asi ale po.srali z elektrošoku? Zrovna vč som pozeral konfigurator Tesly M3 a pri cene +30% dostanem ďaleko ďaleko lepšie auto.
PS: vie mi niekto vysvetlit prečo sú EV tak drahé keď tu každý tvrdí aké sú to jednoduché stroje?
Tak tady je ta cena úplně mimo mísu, Opel dnes oznámil ceny EV Corsy, jsou nižší (i když stále vysoké v porovnání se spalovákem), ale Opel za ni nabízí o dvě generace lepší techniku než Honda (lepší dynamika, vyšší kapacita, delší dojezd, rychlejší nabíjení DC i AC).
Porovnávat techniku Hondy a Opelu... :-)
Neznám jediný model Opela, který by byl technicky lepší, než Honda. Neznám. A výdrž, tam už vůbec není o čem psát.
Opel tlačil cenu s ohledem na limity pro dotace. Honda na takové věci...
Opel môže stlačiť cenu, pretože tá technika sa zdieľa aj v novej 208 a počítam do budúcna aj s novou C3. Takže väčšinu nákladov na vývoj platformy a techniky rozpustia do oveľa väčšieho počtu vyrobených áut ako trebárs Honda, ktorá si toto celé vyvinula a vyrába v podstate sama.
A s čím bych jí měl srovnávat? S Porsche nebo Ferrari? V tomto konkrétním případě je technika Hondy hodně žalostná, Opel má vyšší kapacitu baterek, vyšší dojezd, lepší dynamiku, rychlejší nabíjení DC i AC a navrch je o něco větší. Přijít v roce 2020 s využitelnou kapacitou baterek 32kWh a dojezdem 200km v malém autě za milion to je s prominutím hodně slabé. Pokud cenu nesrazí třeba pod tu Corsu, tak prodeje budou minimální, jenom hezký design (ano je hezká) nestačí.
Vyšší kapacita akumulátorů neznamená vyšší technickou úroveň a kvalitu. Trochu něco o akumulátorech vím, podstatná je kvalita z pohledu ztráty kapacity, tedy počet nabíjecích cyklů. A navíc to auto je deklarované jako příměstské.
Ta Corsa E je obyčejné tuctové auto, technicky nijak zajímavé. Kdežto Honda používá mnoho nových technologií, včetně takové pitomosti, jako jsou elektronická zpětná zrcátka. Motor i slabší Hondy e má větší točivý moment. Navíc zadní pohon slibuje poněkud více zábavy.
Cena je vyšší, ale ten rozdíl oproti Corse e není o tolik vyšší s ohledem na obyčejnost Corsy a na nové technologie a výbavu Hondy.
P.S.: Typický Opel - na opel.cz ke Corse E je řada nefunkčních linků. Co dodat...
O ztrátě kapacity akumulátorů Corsy nebo Hondy v závislosti na nabíjení a čase nikdo nic neví, to ukáže až čas. Co ale víme, že Honda už jako nová ztratila desítky procent kapacity na své konkurenty instalací malé baterky. U elektrovozítka jsou kapacita akumulátoru/dojezd/doba nabíjení zásadní parametry zvláště když masivně ovlivňují jeho cenu. Tady je cena vysoká, parametry žalostné.
Mnoho nových technologií? Které?
Stačí se podívat a je vidět, kde jsou nové technologie... V Opelu jsou akumulátory nastrkané všude. Bez ohledu na rozložení hmotnosti. V Hondě nikoliv.
Jízdní vlastnosti Hondy budou o několik řádů lepší. Ale je pravda, že na to Evropan a vzláště Čech moc neslyší.
Jaj. K čemu mi jsou super jízdní vlastnosti, zadní nahon atd, když se jedná o městské vozítko ( u hondy dokonce s tak zalostnym dojezdem, ze se clovek bude bat z mesta vyjet ) které má být primárně ve městě?
Snad bude mat vypinatelne ESP a drift mod, ked uz tam dali zadny nahon. Inak ta cena nema velky zmysel. Rovnako, ako ID3. To je jediny tahak, naklikat v infotainmente a kupit drift mod a "odomknut" vykon.
Koukám teď na tu corsu. V oblasti EV docela dobré za 740 a rozhodně lepší nabídka z mého pohledu než tahle honda. Pak už je na zvážení, zda mít B segment za příplatek 100% v porovnání se spalovákem.
Ono to je skoro 100% oproti Yarisu HSD, ktorý je v meste tiež príjemný spoločník a návratnosť na palive je tak za 2-3 životy. Ak bude EV B segmentu stáť ako ten Yaris, tak to môže byť vhodný adept na druhé auto do rodiny a to nie len pre mňa.
Asi by som hladal v prvom rade hlavnu pricinu v samotnej cene baterii: https://cleantechnica.com/…2018-finds-bnef/
Dalej ina architektura samotneho auta, elektronika, manazment baterii, mozno aj inak dimenzovane podvozkove komponenty, kvoli vyssej hmotnosti atd, atd. Urcite je tam tych faktorov viac.
Citigo má větší materii a do 500 se vleze i s wallboxem. Jasně, ve všem ostatním vč. battery managementu je primitivnější, ale i tak jim v Hondě asi přeskočilo.
Tak, Hondy nikdy neboli z lacneho kraja, ale preco dali na tuto "e" taku cenovku, to vedia asi len oni. Ved trh im uz ukaze ci a do akej miery cenovku prestrelili. Aj ked CZ/SK trhom sa urcite moc trapit nebudu.
No, myslím, že tento odstavec hovorí dosť jasnou rečou, kde sú pre Hondu najdôležitejšie trhy:
More than 40 percent of Honda's automobile sales occurred in Asia, while the North American market accounted for about 37 percent and some 13.5 percent of automobile sales happened in Japan. The UK market saw Honda automobile sales of 52,570 between January and December 2018. While the automobile market has been difficult in the United States recently, Honda still managed to consistently sell over 1.4 million automobiles to U.S. customers.
Honda e je určená pre japonský a európsky trh, pričom počas vývoja sa počítalo aj s US trhom. Minulý rok však padlo rozhodnutie, že na US trhu ho ponúkať nebudú a amíkom budú radšej ponúkať hybridné modely.
jen připomínám, že šéf Hondy tvrdí, že eauta nemají perspektivu. Takže udělala dobře vybavenou a postavenou Hondu na příměstský provoz. Jinak eauta nedávají smysl. A s tím souhlasím. EU dotační šílenství (je vázané na cenu) povede k tomu, že auta budou mít levné akumulátory nebo bude kvalita oje... někde jinde, aby se vlezli do limitů na dotace. :-)
To je na zvážení každého, jestli to perspektivní je nebo není.
Osobně si myslím, že s ohledem na cenovou politiku a aktuální konkurenci opravdu perspektivní pro hondu nejsou.
Zkušenost s Hondami říkáá, že na začátku více zaplatím, pak ale méně s konkurencí. Takže ve výsledku to vyjde min. nastejno ne-li lépe pro Hondu a navíc mám méně nervů se servisy...
Panebože zabít tak hezký dizajn takovou cenou to se jen tak neumí. Všechny tyhle pokusy tradičních automobilek jsou tak maximálně k smíchu, když se to porovná s teslou.
Hondu jsem měl rád, ale asi bude muset jít. Škoda.
Keby zahodili tie displeje, baterky a šupli tam svoju 1.5-ku z Civica tak by to bol celkom trhák :-[]
Inak čo sa týka ceny, neni to málo, ale kto Hondu pozná tak vie za čo platí. Určite by som to neporovnával so Zoe ani s Citigo.
suhlas.. dat tam klasicky interier a nejaky normalny motor tak to nebudu stihat vyrabat.... neskutocne premrhana sanca.... doslova ... navyse ked na to pride a clovek uz to elektro silou mocou velmi chce a nevie co s prachmi tak v cene tejto malej skatulky su uz aj daleko vacsie a dospelejsie elektra s daleko vacsim dojazdom aj kufrom .. napr leaf ... nove el.niro ... a pod ... tato skatulka je nekupitelna ( za takych 500 litrov este mozno by to sancu malo ale uz viac ako polmelon za taketo nieco je nezmysel ) ... smutne ... lebo stacilo malo ( uchopit to auto s rozumom .. teda ako dostupne sikovne auto pre bezneho cloveka s normalnou kabinou aj normalnym motorom ) a razom to mohol byt megatrhak ...
ked sa na to pozrieme skutocne logicky tak razom aj elektricke citigo bude vedla tohto super kauf .. sila :yes:
Aky normalny motor? Ved benziny im v meste nefunguju a diesle opustaju :-) Ale presne, keby stali porovnatelne s Citigom, tak zoberiem Hondu, mne sa celkom paci.
s nejakou 1.0-vtec ( zo civica ) pod kapotou ... takto ( ako elektro ) ju ale uplne "spackali" .... k tomu krasnemu retro dizajnu navyse elektromotor mi ani nepasuje :-( ... velka skoda lebo auto je to fakt pekne ( teda az na ten gycovy interier ze jo ) a sikovne a kludne si ho viem predstavit ako auto na kazdy den do rusneho mesta ale aj ako zabavne auto mimo neho ( len fakt nebyt toho sk. rveneho elektra a bola by to parada :( .. skoda )
aj cena tohto elektra je uplny ale uplny nezmysel ( a to urcite aj z pohladu milionara nie to este bezneho cloveka s priemernym zarobkom a deckami na krku ) ... kto da za toto male elektroauto so smiesnym dojazdom 800-900 litrov? ked za melon je uz rodinne sorento alebo nejaky arteon ci XE jaguar ... kam sa podela ta jednoduchost vsetkych tych elektroaut ked aj takato skatulka stale stoji v r 2020 skoro melon .... uplna cvokaren toto cele .... a planetu to tiez nezachrani kedze je to nadalej zivene energiou ziskavanou z fosilii .. cele zle... :-(
Myslim, ze Honda nastavila cenu optimisticky, protoze tusi zajem zakazniku, kteri nemaji hluboko do kapsi.
Honda proda v Evrope minimalne tolik EV, aby nemusela platit ZADNE emisni pokuty.
Tomu bude cena eventuelne prizpusobena.
Tohle auto ma podprumerny dojezd, prumerne hodnoty nabijeni.
Zato ma spickovou novou platformu se zadnim pohonem, propracovany termomanagement, inovativni interier, kamerovy zrcatka atd.
Uvidime jaky budou prodeje. Treba zjistime, ze zdejsi (pragmaticke) argumenty uplne neplati a roztomila Honda se prodavat bude.
Kazdopadne idealni auto do mesta. :yes: Za (zatim) vysokou cenu. :-|
Ta udavana spotreba 18-20kWh je samozrejme nesmysl. Staci prepocitat vyuzitelnou kapacitu baterky 32kWh dojezdem.
Tady jsou podrobnejsi udaje.
Energy Consumption
EVDB Real Range
Range * 200 km
Vehicle Consumption * 16 kWh/100km
CO2 Emissions 0 g/km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.8 l/100km
WLTP Ratings
Range * 220 km
Rated Consumption * 18 kWh/100km
Vehicle Consumption * 14.5 kWh/100km
CO2 Emissions 0 g/km
Rated Fuel Equivalent * 2.0 l/100km
Vehicle Fuel Equivalent * 1.6 l/100km
Rated = official figures as published by manufacturer. Rated consumption and fuel equivalency figures include charging losses.
Vehicle = calculated battery energy consumption used by the vehicle for propulsion and on-board systems.
Real Energy Consumption Estimation
between 10.7 - 22.9 kWh/100km
City - Cold Weather * 16.4 kWh/100km
Highway - Cold Weather * 22.9 kWh/100km
Combined - Cold Weather * 19.4 kWh/100km
pokud chce někdo malou stylovku do města, vezme Fiat 500e - od 250 tisíc jetý, kolem 350 tisíc minimálně použité kousky. Komu nezáleží na stylu - Citigo. Kdo chce něco trochu většího, s exkluzivní technikou, nízkou hmotností, karoserií z karbonu a parametry sporťáku, bere BMW i3. Mezi většími auty Leaf, Zoe, elektromobil od VW, následně Teslu. Tato Honda je sice celkem hezká, ale za tu cenu ani s těmi zbytečnými displeji uvnitř prostě nedává smysl.