Jenže to je bychařeni a co bude jak bude. No, ale kež bys měl pravdu.
Ono je to zřejmě i tak, že aby mohlo vznikat tolik krabic tak je třeba omezovat v motorovem prostoru pravě tu klasiku.
No jinak mě napada, že jsme zde tedy pěkni "zaostalci", když moda z usa sem dorazila tak pozdě.
Jj, i proto si myslím, že skončit úplně nemohou, jenom počítám s tím, že po určitém boomu se jejich podíl v evropských prodejích ustálí třeba někde kolem 1/3 trhu. Ženské a starší lidé jsou potenciálně silná skupina, která nezmizí z povrchu země a tudíž si SUV nějaký podíl udrží.
Hrajeme, nehrajeme. Ano je to do značné míry nějaká móda, kterou z USA přebíráme a která časem zase zčásti opadne, část lidí u SUV zůstane, protože jim prostě vyhovují a část se vrátí ke klasice. Nemá smysl nad tím vést nějaké odsuzující litanie ve stylu pátera Koniáše a už vůbec to není důvod pro nějaké zákazy ze strany EU. Nebo snad chceš aby EU zakázala ženským vysoké podpatky protože deset ortopedů z deseti ti řekne, že to ničí nohy?
Stačí se podívat na podíl SUV a pickupů na celkových prodejích v USA a v Evropě a je jasné, že určitá nepřímá regulace EU přes CO2 právě v této oblasti funguje, pořád jsme v podílu těch "krabic" daleko za USA.
Nahravat muže jak chce, ale zřejmě bez učinku, když krabice v ruznych podobach pořad nabiraji na sile na ukor klasickych aut. Stači se rozhlednout na cestach a je jasne, že to bohužel funguje.
V Číně, v USA i na dalších velkých trzích nikdo SUV nereguluje, takže kdyby to udělala Evropa, tak tady budeme zase jenom za pitomce co si kazí tržní prostředí.
Ford má prostě pocit, že když odstřelil Fiestu, Focus a Fusion v USA, že to bude fungovat i v Evropě, jeho rozhodnutí, on si ponese následky, tahat do toho Evropu v jakékoliv podobě je nesmysl. A btw. evropské emisní limity jdou proti SUV a nahrávají klasickým modelům, splnit přísné limity CO2 jde určitě lépe s Focusem než s Kugou nebo s Mondeem než s Explorerem. https://www.autoforum.cz/…mondea-co-zbude/
Pravě proto, že je nenitu tak je hloupa. A misto toho, aby evropsky uřednik zakročil a nějakym zpusobem "krabice" omezoval tak misto toho ještě přidava pod kotel v podobě emisnich limitu.
Evropa je k ničemu nenutí, móda SUV přišla do Evropy z USA a v USA začal Ford svou strategii nahrazování klasických modelů SUVčky, kterou teď hodlá aplikovat i na Evropu.
Bude, nebude, bude, nebude...no pokud by Mondeo zustalo a šlo o jen mirně vyšši verzi podobně jako Puma pak OK. Pokud by šlo o něco podobneho jako Kuga tak KO. Každopadně hloupa zakaznicka evropa nuti k těmto krokum, protože krabice musi byt.
No ale to platí i pro mý příspěvky = stížnostma taky nikdo neuspěl = píšu co chci :D
No a protože takovej sem = ta extrémní chybovost = včera Bureš 3 ze 3 článků blbě v 2 chyby = mě to prostě vadí. Vim co si může dovolit malej proti ACZ chudej web = tak asi i proto mě to uráží
Přehání to = třeba jen navzájem si to zkontrolovat prolítnout aby na chyby neupozorňovali furt jen amatéři diskutující = to je fakt otázka jen chtít. No a nebo nechtít = tedy ACZ :-)
Abych byl upřímný, pokud to bude něco ve stylu Allroadu či Outbacku, tzn zvýšené kombi, tak bych s tím asi problém neměl, taková auta se mi líbila od začátku, co jsem je registroval, pokud to bude nějaký paskvil, budu muset buď o třídu níže, nebo ke konkurenci, jestli tedy ještě nějaká zůstane a nebude Ford následovat :D
este k tym problemom mitsu https://www.topspeed.sk/…mitsubishi/17105 .. nastastie dnes uz v eu nemaju skoro ziaden dizel... ale aj tak toto nieje dobra vizitka... aj ked dozaista ich tu nejako vela v eu nepredali ... obecne dizle tu narobili v eu velke prusery... jak znackam tak dozaista aj klime.. snad nadobro coskoro zmiznu uplne z vacsiny aut
To jo = ale asi nevyrábět motory a auta JEN pro jízdu po německejch dálnicích ;-)
To pokřivení je rozměrů = který lidi pěkně rozhodilo = ty co to nevěděli. Prostě množiny osobní auto na týhle planetě a dieslovej motor = maj téměř nulovej průnik :-!
Je to až extrémní žejo = jak MOC musíme tržní principy pokřivovat, aby nafta v osobnim autě dávala smysl. No a bez extrémní podpory = dává smysl při velkejch nájezdech v nákladní přepravě = někde od dodávek ca od 3,5 tuny. V čemkoli menšim ne
Sorry = ale zrovna teď okecáváš ty. Je to PŘESNÉ a POUŽITELNÉ = PRÁVĚ na celé spektrum aut! ;-)
Argumentuješ světovou anomálii Německem = jen v Evropě má NIŽŠÍ rychlostní limity dokonce než našich 90 a 130 km/h 19 států. A počítáš JEN jízdu po dálnici maximální možnou rychlostí = PAK to co píšeš platí. Ve zbylejch 99,999% týhle planety = ne
Takže jo pokud hledáš auto JEN na jízdu v Německu a tam JEN po dálnicích = tak jo to cos napsal platí :-)
Navíc i to naftový SUV na tý německý dálnici bude mít možná vyšší spotřebu než jen 7 litrů = ale to už je detail
Pro jízdy JEN a POUZE po německejch dálnicích = nekupovat hybridní RAVku = souhlas :-!
Prostě v normálnim tržnim prostředí = je nafta zcela nekonkurenceschopná. Co tahle myslel sem ne úplně neznámá celkem veřejně dostupná info vyvolala mezi diskutujícíma fandama aut = mě přiznám docela dostalo ;-)
Jinak dost km sem po německejch dálnicích nalítal s C5 2.2 HDI a byla to pohoda = ale i tak platí to co sem já nevymyslel jen vim a předávám dál = píšu výše
mondeo je urcite paradne auto... ( zle auta uz moc nie su ) ... ale proste europsky zakaznik dnes uz v cene mondea radsej naslapaneho tigiho ci CX-5ku ... a mne by tiez takato dlha lod nechybala aj kebyze mam ten melon ... takze toto je presne to ze ludia uz dnes nechcu 5m koraby na cestu do prace a nakupy a pod... ono keby mondeo malo rozmery ako v 90 rokoch ked vyhralo aj titul europske auto roka tak by aj dnes malo daleko vacsi uspech... lenze tuto rozmerovu metu dnes uz prevzal focus.... a tak ludia kupuju focusy ale uz coraz vacsie mondeo potrebuje logicky aj stale menej a menej ludi
Pokud proti sobě postavím třeba Ravku hybrid, která pojede za 10-11 tu dálnici v Německu a třeba nějaké SUV s turbodieselm, které pojede za 7, pak je to i tržně pro naftu po všech přepočtech, takový rozdíl spotřeby neokecáš ničím.
Pro auta jako je Camry a Corolla vs konkurence platí to co píšeš.
pritom pre ameriku ( teda mimo europu ) mohol sedany/kombiky aj nadalej vyvijat a ponukat.. tak jak to robia aj japonci....
japonci su stejne najsikovnejsi... vyrabaju co treba.... a tam kde treba .. a kolko treba ... a nic navyse .... navyse nejdu cielene po manazeroch a nadludoch ale ciela prave na realnych ludi... a ludske potreby nie potreby na papieri.... proste japonci vyrabaju stale este auta a nie pojazdne kuchynske linky ani spalne obyvaky ci nahravacie studia v milionoch odtienov ....
ono kazdemu sa aspon jeden model "zadari" ze jo ..
v podstate na kazdej znacke najdeme nejaky ten podareny kusok ktory sa ( hadam kazdemu cloveku ) aj paci :yes:
u forda by som si vybral mustang a ranger.. u toyoty corollu... u mitsu ASX :D ... u hondy civica... u kie povedzme niro a ceed ... u vw golfika a touarega... u seata tarraco... u suzuki zase vitaru a pod....
PS: snad pomoze fordu nova ( hybridna ) kuga... aj nova puma .... a ta puma sa mi aj celkom paci co uz som neraz spominal....
Sakra odeslal sem příspěvek a ZASE se nezapsal = tahle new platforma je fakt na.. :no: ;-\
Tahle generace Corolly je docela čerstvá a eště docela dlouho vydrží = a když příští bude mít zase o fous lepší dynamiku a o fous menší spotřebu a o fous nižší těžiště atd. tak mi vzhled https://moje.auto.cz/…ka/priusphv.html vůbec nevadí :-)
uz som to nestihol dopisat a editovat tak este raz:
aby som ti odpovedal.... ale ano.. v hodnoteni aut si fakt seriozny a mas aj vela realne odskusaneho a najazdeneho .... v tomto som nikdy nic ti nemohol protirecit ani sa v tomto nemozem s tebou rovnat ... ja fakt som dodnes jazdil len par autami a sam mam len jedno auto .... ale tak zase nejake tie info o autach sa snazim ziskavat inym sposobom... kedze ina moznost tu u mna ani nie je
PS: mitsu aj napriek tomu v eu rastie.. uz treti rok sa dviha ... zrejme pomohol aj malicky space star ktory sa akoby zazrakom celkom dobre predava posledne dva roky uz aj v nemecku ci dansku ... rovnako hybridny outlander je akoby stale ziadanejsi a to aj napriek tomu ze uz tiez nie je ( teda aspon dizajnom ) najnovsi
Nojo když na podporu těch dlouhejch tras vrazíš pár desítek miliard ročně = jak sis sám spočítal = tak nafta na nich dává smysl. Drsný žejo
Nafta bez dotace bez mulitimiardovýho zvýhodňování = nedává smysl ani na ty dlouhý trasy. Hybrid je dokonce i na dálnici výhodnější = až TAK MOC je to celý absurdní :-)
De asi o vůbec největší pokřivení tržních principů co je
Nemám problém přiznat to, co jsem sám zažil, neidealizuji si to, nemám ve Fordu akcie, jen se mi líbí jejich produkty, ale mají své chyby, koneckonců, přečti si mé recenze ;)
Mitsubishi je minimálně v Evropě hodně v háji, nemá vůbec modely, vše jen crossovery a SUV, které jsou navíc zastaralé.... špatné..
A k tomu hybridu - nejde napsat, že nie je o com... každý si musí hlavně uvědomit, jak auto používá. Nafta má smysl na dlouhé trasy, pořád ano, testovali jsme to mockrát, na příměstský a městský provoz zase hybrid nemá konkurenci. Takže každý si vybere, co potřebuje. Navíc zrovna Mondeo HEV je fakt dobré auto ! Škoda, že je jen FWD...
som rad ze tieto veci priznavas ... hoc nie su moc pozitivne.... ale tak to dnes je aj inde nielen u forda.. aj opel je v s.*** aj nissan.... a tiez to nie su "male znacky" ....
inak tovaren fordu na filipinach kupilo pred 5 rokmi prave mitsu..a dnes tam montuju pajero sport a tusim uz aj xpander... a za babku .... takze to je tak... byt velky je jedna vec.. a mat aj zisk je vec druha.... :yes:
mitsu ma tiez svoje problemy ako vsetci... zastarale modely... skoncil lancer... skoncil galant a dalsie kusky... chyba solidny hatch .... ale aspon nadalej "funguju" a nakoniec sa im aj stavka na SUV celkom vyplaca .. len dokedy... lebo toto tiez nebude frcat navzdy...
Manažeři Fordu jsou ko.ko.ti, to se ví dlouhá léta, dost věcí zkazili jen jejich přístupem. Pokud si někdy něco u nich reklamoval, řešil, nebo mluvil s člověkem, který je znalý poměrů, dáš mi za pravdu. Pokud si viděl film Ford vs Ferrari, dá ti to vše smysl, mají tak nastavenou tu mentalitu. I přesto se jim jakž takž daří být jednou z největších automobilek na světě a občas udělají fakt dobrá auta.... Já toto rozhodnutí taky nevítám, ale my jsme tu řešili nás dva a naše osoby, říkáš ,že jsem jen dobrý v tom překrucovat, já ti říkám, že tu pouze některým diskutérům občas vytáhnu jejich zaručené verdikty a připomenu a to je štve ;) Jak jsem psal, snažím se být ojbektivní v hodnocení aut, ale na to si mi neodpověděl...
ja len vravim ako to je... a neraz aj navonok objemom vyroby velka automobilka moze byt financne vo vacsom pruseri ako daleko mensia automobilka ktorej sa financne dari... objem vyroby teda fakt nemusi byt vzdy rozhodujuci faktor uspechu ak to co vyrobis nevies "financne" aj zhodnotit ( zaplatit vyvoj ... a aj zamestnancov ) a byt v zisku ...
mne sa hybridy pacia... najskor asi niro alebo novy yaris pripadne corolla... taketo neico mi pride uz vyuzitelne aj pre realneho smrtelnika nemilionara.. hybridne niro jazdi do 5L... a stoji rovnako ako dizlovy kombik na podobnom razvore .. cize tu ani nie je o com..
Já tu takové soudy nevynáším, takže si klidně pamatuj :) Jediné, na co jsem změnil názor, jsou hybridy, protože jsem si to zkusil :) Myslím, že jsem docela objektivní v hodnocení aut, nebo máš jiný názor ?
ja mam tiez dobru pamat neboj... a na teba ako ty .. obzvlast ;-)
ono to nie je vzdy len o predajnych cislach.... ferrari tiez nepradava na miliony a napriek tomu "funguje" .. mitsu je ziskova automobilka a vzdy lepsia ziskova automobilka s mailionom aut rocne ako stratova s 5 milionmi
První dvě generace byly globální, stejně jako pátá a přesto se prodávaly výborně... možná to bude i něčím jiným, jak říká Hamuna.... ale alespoň ho nemá každý, jako Oktávku, nebo Leona... ;)
ford bude rad ked sa dozije dalsej dekady .. takze konciace mondeo je to posledne co ho teraz trapi...
okrem americkeho pickupu serie F a rangeru ( co je defakto dalsi akurat mensi pickup ) mu svetovo nefrci skoro nic ... este aj ten elektricky focus mu uz skoncil.... takze zjavne fordu ani elektrifikacia nejde...
koniec predaja osobakov v japonsku a indonezii ( 2016 )
koniec vyroby osobakov v australii po 91 rokoch ( 2016 )
koniec vyroby osobakov v rusku ( 2019 )
koniec vyroby nakladakov v brazilii po 50 rokoch ( 2019 )
PS: a aby toho nebolo malo... tak do konca roka 2020 ma ford zrusit este 6 zavodov v eu ( cca 12 tisic pracovnych miest ) .. takze ford nam pomaly ale isto odchadza a to nielen z eu.. ale .. ale celkovo odchadza
Hlavně, že Ford "chytře" rozhodl v USA zcela vyklidit segment hatchbacků a sedanů. U Toyoty, Hondy a Hyundai tak vybuchují zátky od šampaňsského, protože majitelé starších sedanů Ford nemají u své dřívější značky do čeho přesednout (SUV většinou i nadále odmítají), a tak prostě jdou ke konkurenci.... :-(:no:
a nemyslím, že je to rozumné. Střední třída sice klesá, ale to nemusí být setrvalý stav, pořád je to segment, kde se prodá 300-400 tisíc aut a když se náhodou začne zvedat (tlak na emise může klidně takový obrat zařídit), tak návrat bude hodně těžký. Je to vidět na Nissanu, který také v EU opustil klasické segmenty a dnes nemá co prodávat. Navíc v Evropě je to i otázka prestiže, bez zástupce ve střední třídě může těžko jakákoliv značka pomýšlet na to, že bude brána jako plnohodnotná mainstreamová automobilka.
To neni o Mondeu = celej segment střední třídy de do... https://www.auto.cz/…e-nedocka-132994 holt co neni SUV = konstrukčně spotřebou chovánim nákladama.. = prostě ve všem horší auto :-!
...jdou na vrub zejména jeho globaiizované (resp. americké) konstrukci, která Evropanům prostě nesedí. Dřívější designová přitažlivost, nadprůměrná prostornost a špičkové potěšení za volantem bylo nahrazené optickou i faktickou otylostí, mezigeneračním zmenšením vnitřního prostoru a mizerným výhledem řidiče. Pokud by tuto generaci vyvinuli přesně na míru Evropanům (jako ty předešlé), jeho prodejní výsledky by se opět mohli srovnávat i s VW Passat (a Superbem), Inu, kdo chce kam.... :-(:no::no::no: