Nástupce Fordu Mondeo se rýsuje. Chystaný crossover dorazí v roce 2021
Nástupce dnešního Fordu Mondeo změní koncepci, promění se v crossover. Už se rýsují i další detaily o chystané novince.
Ford Mondeo byl léta jedním z nejúspěšnějších modelů značky, který ve svém segmentu patřil mezi nejprodávanější auta v Evropě. Jenže střední třída na starém kontinentu uvadá, Ford musí kvůli prodejním ztrátám na evropském trhu šetřit, a tak Mondeo čeká významná změna. Do budoucna se promění v crossover, přičemž o chystané novince vyplouvají na povrch i další informace.
Nejnověji vyšlo najevo, že by se automobil měl představit během roku 2021. Vyplývá to z uniklého dokumentu o komponentech pro budoucí modely Ford. V něm je i položka „zadní náprava pro Mondeo modelového roku 2022,“ která má dorazit ve třetím čtvrtletí roku 2021. V té doby už by se tedy nové Mondeo mělo vyrábět.
Zajímavostí je i fakt, že podle rozpisu komponentu budou součástí zadního zavěšení listové pružiny, které nahradí vinuté pružiny z dnešní generace. Toto řešení by mělo být prostorově méně náročné, což uvolní prostor pro baterie pro zamýšlené hybridní provedení. Dnešní Mondeo Hybrid má kvůli bateriím pod podlahou kufru výrazně zmenšený prostor pro zavazadla (v případě kombíku z 525 na pouhých 403 litrů), což chtějí konstruktéři u nástupce řešit.
Ze zachycených testovacích mul pak vyplývá, že příští Mondeo skutečně bude takovým Suberu Outback, jak se o něm uvnitř Fordu říká. Zachycené prototypy mají siluetu kombíku, zároveň však významně zvýšený podvozek, světlost odpovídá SUV.
Základem pak má být nová platforma. V tuto chvíli však není jasné, zda půjde o zvětšenou architekturu z aktuálního Focusu s pohonem předních kol, nebo naopak platformu CD6 s pohonem zadních kol, převzatou z SUV Explorer.
Ford podle zákulisních zpráv chce každopádně novým crossoverem nahradit v Evropě hned tři modely. Vedle konce tradičního modelu střední třídy totiž automobilka počítá také s koncem MPV S-Max a Galaxy, které by nepřímo měl nahradit právě připravovaný crossover. Zda ale nabídne také sedmimístnou variantu, není pravděpodobné. S koncem této dvojice se Ford každopádně zcela zbaví svých velkoprostorových modelů – B-Max nepřímo nahradil crossover Puma, (Grand) C-Max skončil bez přímého nástupce.