Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota nadále věří evropskému trhu. Chce tu zvýšit prodeje o 30 %. I díky hybridům

David Bureš
Diskuze (47)

Nejprodávanější asijskou značkou v Evropě je aktuálně Toyota, která chce svoji zdejší pozici dále upevňovat. Pomůže k tomu mimo jiné nové městské SUV na bázi na Yarisu.

Evropský trh je kvůli tuhé konkurenci a stále přísnějším normám pro mnohé automobilky stále těžším prostředním, a tak není divu, že se ho třeba Infiniti rozhodlo opustit a u jiných je další pokračování v Evropě velkou neznámou (Subaru, Honda). Naopak Toyota má jasno, starému kontinentu nadále věří, a to natolik, že tu hodlá významně zvýšit své prodeje.

Japonská automobilka plánuje, že evropské prodeje značek Toyota a Lexus do roku 2025 vzrostou o 30 %, a to na výsledných 1,4 milionu automobilů. Loni přitom prodeje Toyoty a Lexusu v regionu Evropa, do níž výrobce zahrnuje i Rusko a Turecko, činily 1,09 milionu aut. Spolu se zvýšením prodejů má vzrůst i tržní podíl automobilky, z 5,3 na 6,5 %.

Toyota chce tohoto navýšení dosáhnout novými modely, přičemž v tomto pohledu počítá s hybridy, kterými je firma velkým propagátorem. V rámci strategického plánu ACE2000 uvede na trh 40 nových nebo modernizovaných modelů s elektrifikovaným pohonem, přičemž vedle full hybridů půjde také o plug-in hybridy s možností dobíjení v zásuvce.

Důležitou roli v navyšování odbytu má mít i připravované městské SUV, odvozeného od nového Yarisu. Automobil postavený na základech platformy TNGA GA-B se má představit na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, do prodeje vstoupí na začátku roku 2021.

Firma předvídá prodej více než 100.000 kusů tohoto SUV ročně. I proto bude Toyota auto, zatím prezentované pomocí náčrtku jeho siluety, vyrábět přímo v Evropě, ve francouzské továrně Valenciennes, jako technicky spřízněný Yaris.

Růstu má pomoci také nedávno představená Toyota RAV4 v plug-in hybridní variantě, která nabídne systémový výkon 306 koní (225 kW), nebo velkoprostorový model Proace City, bratr Citroënu Berlingo a spol. V případě Lexusu si zase společnost slibuje od letos uvedeného elektrického SUV UX 300e.

Toyota přitom věří, že do budoucna budou hrát hybridní modely ještě důležitější roli než dnes. Aktuálně evropské prodeje automobilky v Evropě tvoří hybridy z 52 %, do roku 2025 však jejich podíl má činit 70 %. Desetina má připadat na plug-in hybridy a dalších 10 % na bateriové a vodíkové elektromobily. Tak vysoký podíl elektrifikovaných modelů souvisí i s tím, že do budoucna chce Toyota nabízet konvenční spalovací motory jen ve sporťácích, terénních vozech a užitkových modelech.

David Bureš
Diskuze (47)

Doporučujeme

25. 1. 2020 12:30
Re: marně čekám
A pokračuješ s tým aj keď som ťa na to upozornil. Polovica Corroll sa predá v USA. V Afrike sa predá par aut. V Číne Toyota nemá až takú silnú pozíciu ako napríklad VW a v chudobnejších štátoch Azie tlačí hlavne svoju lacnú značku Daihatsu.
24. 1. 2020 16:55
Re: marně čekám
Pro Toyotu je spíš významná Afrika a Asie.
24. 1. 2020 16:39
Re: marně čekám
Ty zo seba rád robíš blbca. Na všetkých významných trhoch(EU, USA, JPN, AUS), je to to isté auto. Rozdiely sú nanajvýš pod kapotou, ale to je úplne bežné. Aj VW v USA ponúka Golfa VIII s 1,4TSI miesto 1,5.
24. 1. 2020 16:28
Re: odvaha
Skoro celá konkurence má lepší motory. 1.2T na TCe140, 1.5 TSI, 1.5 EB nebo 1.4 T-gdi prostě nemá a nevím, proč si vybrat zrovna Aurise.
Avatar - hugino
24. 1. 2020 16:21
Re: odvaha
Vraj.Tak 1.2 turbo od Toyoty s vykonom 116 k a 185 Nm reálne nemôže konkurovať 1.4 T-gdi alebo 1.5 Tsi.To že ju v nejakom teste vychvália neznamená že je v konkurencii iných motorov lepšia.Mali ju dať do priameho porovnania a tam by sa ukázalo. Je to relatívne nový motor a podla mna za cca 20 000 Eur sa dajú kúpiť lepšie autá.Nehovoriac o tom že má dosť zastaralí infotainment a ani jazdné vlastnosti nie su špička segmentu.Ale musí sa uznať že z dvojfarebnou karosériou je velmi pekná.