Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Letitý Hyundai i40 končí. Nástupce se nedočká

David Bureš
Diskuze (24)

Odklon zákazníků od střední třídy má další oběť. Hyundai i40 se už nové generace nedočká.

Střední třída v posledních letech zažívá v Evropě slabé období. Zákazníci se od něj odklání, přecházejí raději k SUV, a tak třeba za tři čtvrtletí roku 2019 meziročně klesly evropské prodeje v tomto segmentu o 19 %. I to je důvod, proč jsme se už museli na starém kontinentu rozloučit s Hondou Accord, Subaru Legacy nebo třeba Citroënem C5 a proč se Ford Mondeo nedočká přímého nástupce, ale nahradí ho crossover. Trend má nejnověji další oběť, Hyundai i40.

Konec Hyundaii i40 hrozil už delší dobu, přičemž nyní je už definitivní. Generální ředitel českého zastoupení značky Hyundai Martin Saitz na výroční tiskové konferenci potvrdil, že Hyundai i40 končí a že se nové generace tento původně výhradně pro Evropu vyvinutý model nedočká.

Saitz navíc doplnil, že Hyundai ani nepočítá s evropským prodejem svého globálního sedanu Sonata, který se přitom loni dočkal nové generace. A podle našeho názoru designově velice povedené! Segment D je zkrátka na starém kontinentu podle korejské automobilky neperspektivní, a tak v něm už svého zástupce mít nebude. S ohledem na aktuální Sonatu, která navíc byla testována i na evropských silnicích, nám to přijde škoda.

Blížící se konec Hyundaie i40 už dokazuje i osekávání nabídky. Automobil na českém trhu aktuálně pořídíte výhradně v karosářské verzi kombi. K dispozici je navíc už jen jediný motor, turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 100 kW, který je možné párovat s šestistupňovou manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Ceny začínají na částce 649.990 Kč.

Hyundai i40 je značně fousatým modelem v nabídce značky. Vyrábí se již od roku 2011, na konci roku 2018 pak prošel dalším faceliftem, který upravil jeho vzhled a přizpůsobil motory novým emisním normám.

I kvůli svému stáří už evropské prodeje i40 nebyly kdovíjaké. Za tři čtvrtletí roku 2019 se na starém kontinentu podle statistik Car Sales Base prodalo jen 2.866 exemplářů i40, o 64 % méně než o rok dříve.

Podobně byl na tom vůz i na českém trhu, za celý rok 2019 bylo u nás podle statistik Svazu dovozců automobilů registrováno 285 kusů i40, o 57,5 % méně než rok předtím. V minulosti se přitom i40 na českém trhu dařilo, třeba v roce 2014 byl s 1.060 registracemi třetím nejprodávanějším modelem střední třídy u nás. Překonaly ho tenkrát jen VW Passat a Škoda Superb.

David Bureš
Diskuze (24)

Doporučujeme

25. 1. 2020 13:06
áno
Áno, SUV sú technicky postavené na nižšej triede.
Typicky Tiguan je Golf, Kodiak je octavia.

V prípade kodiaku to pekne vidieť aj v interiéri, kde je za vyššiu cenu horšia technika.
24. 1. 2020 10:31
Re: Budou z toho těžit jiní
Vsetci neprechadzaju k SUV ako tu pises. Ak sa nemylim tak napriklad pri BMW je stale najpredavanejsim modelom 3er alebo 5er.
24. 1. 2020 10:24
Re: Budou z toho těžit jiní
Insignie by bola skoda, v tejto druhej generacii vyzera vyborne. Uvidime co s nou urobi PSA. Obavam sa aby ju "nezarezali" s umyslom ziskat vyssie predajne cisla pre 508 (tiez pekne auto).

Inak podla mna toto "SUV-blaznovstvo" skor ci neskor skonci. Uz teraz frantici vymyslaju "dan z SUV", a po dristoch tej svedskej pubertiacky s takym napadom urcite pridu dalsi (kazdy politik uvita dalsiu moznost nieco zdanit). Stredna trieda casom ozije, aj ked taky rozmach ako kedysi asi uz nedosiahne.
Avatar - palix
24. 1. 2020 10:21
Re: Žádná škoda,
Podvozok - nie celkom... V rôznych článkoch sa písalo že - CX-3 stojí na základe Mazdy 2. CX5 na základe Mazdy 3... Sportage? Neviem. Určite ale nie je CX-5 postavená na Mazde 6. Môžme si povedať, že tvrdenie, že je SUV postavené na základe nejakého auta nebude znamenať, že je postavené priamo na časti jeho skeletu ;)

To, že SUV sú iné v interiéri závisí asi aj od posedu. V SUV sa sedí vzpriamenejšie, vyššie a dá sa preto "vykúzliť" viac priestoru. V klasickom aute je potrebné vytvoriť trochu iný priestor.
Vyšší posed, nastupovanie... - je to vec vkusu. Do pár SUV som nasadal a neprišlo mi to nejako veľmi super - vždy som sa obtieral o sedadlo... Asi to bude vecou zvyku.
Sú ľudia, ktorým sa páči nízky posed (patrím medzi nich). Pri nižšom aute lepšie cítim jazdu. Čo sa posedu týka, radšej do auta "vkĺznem" ako do "vystupujem".
Nedávno som sedel v starom Opli GT. Posed pomaly ako v motokáre :). Páčilo sa mi to viac ako sedieť vysoko nad cestou.
"Čo sa výhľadu týka - veľké SUV zavadzajú na ceste a nie je cez nich vidieť ani pri parkovaní ;). Takže vodiči SUV obmedzujú vodičov klasických áut ;). (Prosím neberte moje narážky celkom vážne - nič proti SUV nemám)". :-!
Každý z nás ale preferuje niečo iné a je to v poriadku - máme pestrejšie cesty ;).

Na druhej strane - párkrát som sa viezol na autách strednej triedy a pocit to bol celkom pekný - pohodlie, priestor, jazda... Ak porovnám SUV a strednú triedu za podobné peniaze (napr Mazda CX-5 vs Mazda 6), radšej beriem strednú triedu. Keďže obľubujem nižšiu strednú, ktorá je cenovo porovnateľná s crossovermi (=menej auta za rovnakú cenu ako nižšia stredná), tak radšej zostanem pri klasických "nízkych" autách ;).
24. 1. 2020 10:05
Re: Žádná škoda,
Nevim jak aktuální generace, ale předchozí generace Sportage je na stejné platformě jako ceed