Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi 1.5 TSI ACT – Revoluční, nebo stejná?

Nejprodávanější model a nejočekávanější novinka letošního roku Škoda Octavia Combi se začíná oficiálně prodávat. Svět motorů přináší exkluzivní první test.
Zpět na článek
28. 2. 2020 08:22
28. 2. 2020 08:57
28. 2. 2020 09:22
28. 2. 2020 10:39
28. 2. 2020 11:11
28. 2. 2020 11:22
1. 3. 2020 14:07
1. 3. 2020 16:04
1. 3. 2020 18:17
28. 2. 2020 14:08
28. 2. 2020 17:48
28. 2. 2020 20:25
29. 2. 2020 19:36
2. 3. 2020 16:29
28. 2. 2020 18:11
1. 3. 2020 09:12
5. 3. 2020 21:39
7. 3. 2020 13:02
28. 2. 2020 10:25
28. 2. 2020 10:43
28. 2. 2020 12:59
28. 2. 2020 10:45
28. 2. 2020 14:44
28. 2. 2020 15:29
1. 3. 2020 09:13
30. 3. 2020 11:08
28. 2. 2020 08:37
28. 2. 2020 08:52
28. 2. 2020 10:35
28. 2. 2020 11:35
28. 2. 2020 08:41
28. 2. 2020 08:45
28. 2. 2020 09:08
28. 2. 2020 12:57
28. 2. 2020 15:19
28. 2. 2020 19:26
28. 2. 2020 08:45
28. 2. 2020 08:52
28. 2. 2020 10:47
28. 2. 2020 11:51
28. 2. 2020 12:07
28. 2. 2020 14:13
28. 2. 2020 17:55
28. 2. 2020 21:17
28. 2. 2020 13:54
30. 3. 2020 12:01
28. 2. 2020 08:56
28. 2. 2020 10:48
28. 2. 2020 10:51
28. 2. 2020 12:49
28. 2. 2020 13:02
28. 2. 2020 14:19
28. 2. 2020 11:00
28. 2. 2020 11:18
28. 2. 2020 11:27
28. 2. 2020 12:03
28. 2. 2020 12:56
28. 2. 2020 13:57
28. 2. 2020 14:20
28. 2. 2020 09:16
28. 2. 2020 09:38
28. 2. 2020 10:13
29. 2. 2020 14:39
29. 2. 2020 18:03
29. 2. 2020 19:05
28. 2. 2020 10:23
28. 2. 2020 12:06
28. 2. 2020 13:18
28. 2. 2020 13:29
28. 2. 2020 13:38
28. 2. 2020 13:44
28. 2. 2020 13:46
28. 2. 2020 13:53
28. 2. 2020 15:29
28. 2. 2020 13:35
28. 2. 2020 13:36
28. 2. 2020 14:12
28. 2. 2020 16:19
28. 2. 2020 15:59
3. 3. 2020 20:45
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 08:22
Konečně
Jsem se dozvěděl i zde pravdu o o3, že podvozkem na Fokus neměla :D Ja si to tedy vyzkoušel a vím to dlouho :D. Co nemohu potvrdit je, že by po fl. O3 s vlečkou nebouchala. Navíc akustický komfort na palubě na horší cestě či na dálnici ve vyšších rychlostech na osklivejsi české dálnici, taky nebyl u o3fl ukázkový a ve třídě jsou jiní premianti. O tom komfortu a hluku na dálnici jsem se v testu O4 nedocetl, to by mne zajímalo asi víc, než že má blbej infotaiment :D Asi si budu muset počkat na Octavii 5, až napíšou pravdu :D Ale vypadá dobře... Více až se svezu.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - iudex
28. 2. 2020 08:57
Re: Konečně
Myslím, že netreba zadržiavať dych, ako nemala O3 na Focus 3, tak nebude mať O4 na Focus 4. Nový Focus jazdí parádne, opäť je lídrom segmentu a kombinácia tuhosti, agility a komfortu nového Focusu je parádna, a to som jazdil s verziou s torzkou vzadu, multilink musí byť ešte ďalej. A keď k tomu pridáš fantastické riadenie, presné, citlivé, to je radosť jazdiť aj s bežnými motorizáciami. Na druhej strane nie keždý je tak zaťažený na podvozok a jazdné vlastnosti a keď O4 pridala na komforte, väčšina bude úplne spokojná.
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 09:22
Re: Konečně
Já jezdil obojí a moc velký rozdíl tam nebyl, pravda, jedno kombik, druhý krátký.

Jestli po přejetí retardéru v O4 nebudu slyšet rány a nebude to hučet na dálnici, bude to plus velké, proto mi v recenzi chybí tento docela zásadní parametr popsaný, Oktávie primárně vždy mířila na fleet - hodně jezdit a tady je to pro mne důležitější, než jestli projede o trochu rychleji zatáčku, než O3 :D
Avatar - lamal
28. 2. 2020 10:39
Re: Konečně
Ja jazdim O3 kratke aj kombi aj pred FL aj po FL a ich talent drncat aj na 65kovom profile je prekvapujuci... takze nic nove, O3 je drncajda, avsak dobre ovladatelna ... Po FL je o chlp lepsie odhlucnenie podvozku a pride mi celkom citelny rozdiel medzi liftom a combi, po FL mi prisiel lift komfortnejsi na tych istych diskoch ako kombik, ten asi kvoli max zatazeniu ma ten zadok tuhsi... v spojeni s vleckou to este viac vynikne, taky scout 4x4 po FL na 17kach bol velmi slusny podvozkovo... stale trochu tuhsi, ale o level komfortnejsi a tichsi aj na velkych nerovnostiach
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 11:11
Re: Konečně
Scoutem jsem jel před FL a takovej slušnej průměr. Přímé srovnání jako ty bohužel nemám.
Avatar - lamal
28. 2. 2020 11:22
Re: Konečně
Scout som povazoval za naj O3... po stranke podvozku robustne auto, aj na fakt velmi zlej ceste nedaval rany, nedrncal, posobil robustne ako aj cele auto.. bezne nerovnosti sice davali o sebe vediet, nebolo to take dokonale filtrovanie, ale dalej sa to uz nezhorsovalo a aj velmi zle povrchy zvladala bravurne... aj slusna (nudna) ovladatelnost...
1. 3. 2020 14:07
Re: Konečně
O odhlučnění se toho z testů moc nedozvíš. Přitom je skoro to nejdůležitější. V tomto směru byl byl pro mě třeba Leon zklamáním.
Avatar - xxc
1. 3. 2020 16:04
Re: Konečně
Iste, odhlučnenie je to najdôležitejšie :-) Najdôležitejšie je, ako to vyzerá. Že to hučí, ľudí až tak nezaujíma.
1. 3. 2020 18:17
Re: Konečně
Taky jsem to tak dřív měl.
Avatar - cascadia2
2. 3. 2020 00:23
Re: Konečně
Ono není nad osobní zkušenost. Obecně redaktoři jsou zaměřeni na nová levnější auta. Dávají vysoké skóre hodnocení jako je kufr, brzdy, losí test. To mě třeba moc nezajímá. Ale že u Octavie 3 interiér vypadá jak jak ve školní jídelně a jízda je drkotavá, to neřeknou. Čtyřka má alespoň vevnitř trochu švih, ale z venku mi to přijde pořád to samé. Jaká bude jízda, težko říct. Chce to časem projet a udělat si názor sám. Zázraky ale nečekám.
Avatar - wikinko
28. 2. 2020 14:08
Re: Konečně
vzdy ked som v Nemecku tak jazdim Focusy z pozicovne, a kedze doma jazdim dlhodobo uz druhu O3 tak pravdupovediac nechapem o akych uzasnych jazdnych vlastnostiach focusa sa tu bavite. Asi jazdim ovela menej ako vy (70tkm rocne) aby som to vedel posudit.
Avatar - wakantanka
28. 2. 2020 16:04
Re: Re: Konečně
HM, prednosti dobrého a lepšieho podvozku sa najlepšie ukážu na nie práve dokonale hladkej okreske. Na nemeckom autobahne to rozhodne neodhalíš. A neviem ako to máš ty, ale v dobách keď som jazdil 100+ tis.km ročne ma zaujímal hlavne výkon, aby som bol v cieli alebo doma skôr. 🙂
28. 2. 2020 17:48
Re: Konečně
Pripajam sa k nazoru a taktiez nerozumiem miestnej onanii nad podvozkami Fordov, samozrejme na zaklade vlastnej skusenosti.
Avatar - wakantanka
28. 2. 2020 18:20
Re: Re: Konečně
Nič si z toho nerob, ja napríklad nerozumiem kvantovej fyzike 🙂
28. 2. 2020 18:47
Re: Re: Konečně
tak sa niekedy zastav, basic level vysvetlim velmi rad :)
Avatar - wakantanka
28. 2. 2020 19:14
Re: Re: Re: Konečně
Nápodobne, basic rozdiel tiež vysvetlím veľmi rád. 🙂
28. 2. 2020 20:51
Re: Re: Re: Konečně
No to prave nemusis, ako pisem, mam osobnu skusenost :)
Avatar - Otrava
28. 2. 2020 20:25
Re: Konečně
Taky mě zaráží tak úžasná pověst podvozků od Fordu. Já mám tu čest s prvním C-maxem na podvozku dvojkového Focuse. Neustále čtu i od majitelů o mistrném podvozku, nabízející vynikající poměr ovladatelnosti a pohodlí. Možná je to verzí s lehčím motorem, ale je opravdu dost utažená, cítím skoro každou nerovnost. Jako sporťák geniální a i tupý člověk v něm musí cítit po čem jede, ale... u MPV nepříjemné a na horších cestách mi to už vadí. Na 16kách plecháčích. I poměrně utažený (tj. vysoký) Yetti mi přišel o třídu pohodlnější (tvrdší, ale menší rázy). Špatný není, ale ani kdovíjaký zázrak. Nové Focusy jsou prý měkčí (stejně jako Škodovky), tak se těším, až se mi nějaký kus dostane do ruky...
Avatar - Ozzman
29. 2. 2020 19:36
Re: Konečně
Mám najeto dost Fordu , ale s dvojkovym Fokusem a jeho deriváty jsem nejel, vlastně jsem nejel ani žádným MPV od Fordu (cmax, s max, galaxie). Mám projete Mondea, Fokusy v mnoha verzi hlavně MK3 A MK4, Kugy druhé generace a všechna auta mohou být jakákoliv, ale podvozek a řízení v rámci třídy je vždy top. Čím delší rozvor tím lepší samozřejmě. Nemáš spíš nějakoi zanedbanou údržbu? Já třeba zjistil že jsem jezdil s prasklými pružinami na Cliu a myslel jsem si, že to naklaneni je vlastnost a najednou to jede o dvě třídy lépe :D
2. 3. 2020 16:29
Re: Konečně
ja mam doma F3 v zaklade a tiez O3 nejaka vyssia vybava...cca rovnaky nabeh 120 tisíc, cca rovnaky vek...a teda viem porovnat. Focus jazdi posledny rok manzelka, Octa je sluzobak. Nie je tam zasadny rozdiel...pokial jazdis po dobrej ceste idealne defenzivne. Ked sa trosku opries v zákrutách, tak sa budes menej bat v tom focuse. To je cely rozdiel....
28. 2. 2020 18:11
Re: Konečně
Velmi pekne na tvojom prispevku je, ako dokazes vidiet do buducnosti a hodnotit nieco, co si videl akurat na obrazku :) tak uz asi rozumiem miestnej onanii nad Fordom, ked hodnotenia prebiehaju vlastne takymto stylom, a potom dalsou magickou vetou: bavil som sa so servisakom a ten mi povdal...
Avatar - Ozzman
1. 3. 2020 09:12
Re: Konečně
No, já nevím, kdo tu co hodnotí z obrzáku, Oktáviáií 4 jsem nejel, ptám se proto, jaká je na dálnici.

Ale jezdil jsem Fokusy 1,3,4 v mnoha verzích, stejně jako Oktávkami 1,2,3 monha verzí, dále ostatními modely obou značek vždy ve shodných generací, které na truhu působily proti sobě, nejvíce mám naježděno (desítky-stovky tisíc km) s O3fl a Superby II/II Fl od Škodovky a konkurenčími Mondey MK4/MK5 a Fokusy MK3/MK4.

Taktéž jsem za poslední rok projel většinu mainstreamových aut C i D segmentu na našem trhu na to, abych měl srovnání, jak moc ta Škodovka je doopravdy dobrá a jak moc je ten Ford doopravdy špatný.

V běžných verzích podvozkem zatím žádná Škodovka, ve které jsem jel, nebyla lepší, než srovnatelný Ford. U ostatních věcí můžeme polemizovat, dohadovat se, jestli má něco lepší motor, něco lepší infotainment, nebo kdo má více tvrdých plastů, ale podvozek, řízení a řazení má Ford opravdu zmáknuté... stejně jako třeba Mazda a nebo v případě střední třídy i výborný Opel Insignia 2... A budeš se divit, třeba nové Clio má perfektní řazení a řízení...Chce to si zkusit ta auta.

Pokud je O4 lepší, nebudu s tím mít problém, ale já to nejel, ty si to předpokládám taky nejel a dokud si to nevyzkoušíme, nemá to smysl soudit, tohle je jen dedukce na základě osobních zkušeností.
5. 3. 2020 21:39
Re: Konečně
" V běžných verzích podvozkem zatím žádná Škodovka, ve které jsem jel, nebyla lepší, než srovnatelný Ford " - toto je ale tiez len tvoj cisto subjektivny nazor, nic ine. Mna hrozne irituje, ze to prezentujes ako nejaky dalsi "Newtnov zakon". Neber ma prosim zle, staci k tomu pridat slovne spojenie "podla mojho nazoru" a budem s tym uplne v pohode. Pretoze moj nazor je napriklad uplne opacny, vsetko na zaklade osobnej skusenosti. Dik
Avatar - Mikesus
7. 3. 2020 13:02
Re: Konečně
Jaké motorizace a karosérie jsi porovnaval mezi sebou?
28. 2. 2020 10:25
Re: Konečně
Ja mel ted Focus kombi 1.5 EB pujceny na dva dny a to co predvedl na 18" kolech a na rozbite silnici, to bylo neuveritelny. Zadne rany, zadna naklepana kostrc, nic takoveho. Byl jsem hodne hodne prijemne prekvapeny.
Avatar - iudex
28. 2. 2020 10:43
Re: Konečně
jj, tiež som mal na predvádzačke "hotečovský" rozmer 235/40 R18, čo mi najprv prišlo trošku moc na slabšiu 1,5ku, ale totálne v pohode, žiadne búchanie ani vytriasačka, aj pre rodinné jazdenie úplne fajn.
28. 2. 2020 11:05
Re: Re: Konečně
Tiez sa mi jazda s kombi st pacila, ale potom sa clovek pozrie na vzhlad, kvalitu spracovania, spolahlivost, skusenosti zakaznikov s predajcom/servisom vs cena a radsej porozmysla o inom aute
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 11:10
Re: Re: Konečně
Co je špatně na zpracování a spolehlivosti nového Fokusu? Ani ten starý až na jeden problémový motor netrpí na žádné hruzostrasne problémy.
28. 2. 2020 11:23
Re: Re: Re: Konečně
Na predvadzacke co som mal odpadaval plast na stredovom stlpiku pod pasom, vrzgala stredova konzola pri jazde, spracovanie intetieru priemer za top cenu mejnstrimu, pogooglil som trosku, a slovenski zakaznici fordu nie su nadseny pristupom predajcov/servisu
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 11:34
Re: Re: Re: Konečně
Tak to si měl asi štěstí na dost zničený kus, já jezdil 2ks MK4, asi 5ks MK3 a mnoho mnoho dalších Fordů a tohle jsem nezažil nikde, možná na hodně ojetém Mondeu MK4, které atakovalo 300 tisíc km.

Příštup Fordu a servisu přeci nemůžeš srovnávat se spolehlivostí... přístup je hrozný, tedy dealer od dealera, mám i dobrou zkušenost i tu hroznou, ale pořád si neosvětlil tu spolehlivost.
28. 2. 2020 11:46
Re: Re: Re: Re: Konečně
Keby som kupoval entry level fiestu tak nevaham a risknem slovensky ford, pri 30k + € forde sa mi nechce. Pozeral som aj po tvojom mondeu, ceny su viac ako prijemne, len skoda ze sa neda vyberat pri benzine a ta 1.5 asi nebude velmi na dialnicne presuny
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 11:59
Re: Re: Re: Re: Konečně
Tyhle argumenty chápu, i to chování dealera, potažmo zastoupení, sám tu zkušenost mám, ale pořád si mi neodpověděl na tu spolehlivost.
28. 2. 2020 12:06
Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Musis uznat ze 2.3 nemala najlepsi zaciatok, preto si myslim, ze je lepsie nejaky rok pockat, ako sa prejavi v novom st
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 12:40
Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Tak, to je pro mne okrajový model, byť je velmi zajímavý, problémový byl taky 1.6EB, který se pár let neprodává, ale TDCi či jiné, novější Ecoboosty, které se prodávají zdaleka nejvíce, netrpí na žádné fatální problémy... neříkám, že všechno je bez chyby, ale z prumeru to nevybočuje..
28. 2. 2020 12:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Nemyslel som spolahlivost fordu celkovo, ale 2.3 st benzin, hladam nove auto, kombi silnejsi benzin, st bol jeden z kandidatov, prave som bol skusit 508 sw gt, tam mi vadi vlazny automat a kokpit, pojdem skusit rs octavku, ale tam tiez bude treba pockat rok kym to poladia a sadnu ceny
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 13:02
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Tak tím si měl asi začít, já jsem koukal po STTDCi MK3, protože ten motor byl prověřen léty :D

P508 a automat v benzínu ? Já jezdil 508 sedan HDI AT a automat pomalejší, než ve Fordu. Pokud hledáš benzín, moc výběr není... možná ještě Leon.
28. 2. 2020 13:24
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Priznam sa ze z novej generacie trojiciek sa mi zatial najviac paci oktavka, najmenej golf. Novy leon ma nejak na obrazkoch nechytil za srdce. Predpokladam, ze cena rs bude na zaciatku riadne sebavedoma.
Avatar - Emel
28. 2. 2020 13:47
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
To máš docela podobný vkus :-)
- Já bych se toho 2.3t nebál, tam byl nějaký problém s těsněním u RS, ale to považuju za vyřešenou věc. Kombík, manuál, benzín... někde kolem 900 ceník... proč ne.
- Octa RS bude k projetí asi až za pár měsíců... na sednutí cen bych ale asi moc nespoléhal.
- Možná bych kouknul na ten nový dvoulitr u Insignie... nevím ale, jak jsou dneska u Opelu vstřícní s cenami.
- Jinak můj "oblíbený podezřelý" je ještě Mazda 6... po posledním faceliftu se dá koupit 2.5G i v nižší výbavě.
28. 2. 2020 14:09
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Mazdu 6 som chcel pred 5 rokmi, slovensky predajcovia boli velmi napomocni, v podstate sa na mna vy...., klobuk dole pred predajcom z usti nad labem, ktory ma kontaktoval a bol viac ustretovy ako sk zastupenie. Na novu bude treba pockat asi 2 roky, a to uz by som chcel nove auto. A kedze teraz dost casto jazdim po anglicku, pozeral som aj nieco s pravostrannym riadenim a musim povedat, ze ceny ceny preregistrovanych skladoviek su dost priaznive, lokalny dealer mi ponuka volvo v60 t4 r design za cca 28k libier
Avatar - Emel
28. 2. 2020 14:28
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Já taky... a pak znovu před dvěma lety... a ani jednou to neklaplo. Pořád ji ale považuju za jedno z top aut ve třídě a poslední facelift před rokem to ještě dost vylepšil.

Z druhé strany, ta 2.5G s automatem není žádná raketa... a 2.0G s manuálem už vůbec ne.
28. 2. 2020 14:47
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
Ja mam na mazdu 6 slabost a tesim sa na novu generaciu, uvidime ci ten r6 bude realitou a ci sa vobec dostane k nam do eu. Ale to si este pockame
Avatar - Emel
28. 2. 2020 14:54
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně
R6 nevím nevím... tomu moc nevěřím. Pro US měla být 2.5t, to by asi stačilo. Viděl jsem propady prodejů u Mazdy, tak nevím, jestli se od nového roku něco mění, nebo jen účelově předregistrovali auta do prosince a teď je prodávají.
28. 2. 2020 11:45
Re: Re: Konečně
Vzhled je ciste subjektivni zalezitost a ja ho mel ve vinove barve, ve ktere vypadal paradne. Interier co se tyka kvality materialu, zpracovani nemam co vytknout. Nikde nic nebouchalo, nevrzalo, vsechno fungovalo jak ma.
Avatar - Emel
28. 2. 2020 12:59
Re: Re: Konečně
Nutně bych potřeboval ST Line, tu stříbrnou masku nedávám. Pak je to ale celkem fešný auto.
Zadek u kombíku možná trošku moc "dynamický", ale to bych snesl... teď mě napadlo, že to je asi stejné hodnocení jako u Mazdy 6 Wagon :-)
28. 2. 2020 19:22
Re: Re: Konečně
No a já když tohle všechno vezmu do úvahy tak koupím asi zase Forda.
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 10:45
Re: Konečně
Ford.... co dodat ;)
28. 2. 2020 14:44
Re: Konečně
obligátní Fordem tam a vlakem zpátky?
Avatar - Ozzman
28. 2. 2020 15:29
Re: Konečně
Možná by sis měl přečíst na co reagujes
Avatar - Verny_2013
28. 2. 2020 19:16
Re: Konečně
Podvozkově nejen že Octa 3 nemá na Focus, Civic, ale ani na Golfa či Leona. Jezdím teď jednou jako s náhradním autem. Podvozek tluče a duní. Čím jedeš rychleji a na horším povrchu, tím je to horší. Je to liftback s 1,5 TSi tedy s torzkou. Podvozek je sice jistý to je pozitivní ale komfortem patří mezi nejhorší ve třídě. V pondělí ji vracím a už sepisuju recenzi.
Avatar - Ozzman
1. 3. 2020 09:13
Re: Konečně
Já bych polemizoval nad tím Leonem, jsem zatím přesvědčen, že O3fl je trochu lepší, ale možná můj dojem odfiltroval hluk TDI ve Škodovce, tak jsem nevnímal podvozek :D
Avatar - trapid
30. 3. 2020 11:08
Re: Konečně
To je přesně to, co mi na O3 vadí nejvíc. Jezdil jsem chviličku O3 FL 2,0TDI 110kW 4x4 DSG a ten traktor mě vážně rozčiloval. Proto jsem byl velmi zvědavý na O4 TDI a dle prvního videotestu O4 1,5 TSI (akcelerace videoblogy) jsem byl z videa zděšený poměrně hlučným motorem uvnitř. Pomyslel jsem si, že nafta bude určitě ještě větší tragoška, ale včera jsem shlédl videotest Maroše Čabáka O4 2,0 TDI 110kW EVO a motor je velmi tichý.
Kromě toho, že změnou konstrukce je TDI EVO opravdu tišší než stará verze, tak bude u nafty nejspíši lepší izolace motorového prostoru.
Nejel jsem v tom, ale dle videotestů je v hlučnosti TDI zřejmě obrovský posun :yes: .
28. 2. 2020 08:37
Malý Superb
Od príchodu Superbu je Octa IV rozhodne najpodarenejší model Škody. Takže "malý Superb" je celkom trefné. Ten interiér môže závidieť aj Golf, hoci teda tiež ma zamrzelo, že sa šetrí na samostatnom paneli s ovládaním klimatizácie.

A čo sa jazdy týka, tak po prvých kilometroch potvrdzujem, že jazdí lepšie ako predchodca (našťastie), hoci ani pri ňom mi nič výraznejšie nevadilo.

K tlmeniu nerovností, asi by som ho prirovnal k novej Corolle. Cítite tuhosť auta, ale nič nebuchoce ani sa to z vás nesnaží vymlátiť dušu. Čo je ale podstatnejšie, viac vás teraz baví Octaviu šoférovať, predtým som za jej volantom emócie moc nepociťoval.

Za mňa veľmi podarené auto, len mi je ľúto, že z nej nespravili aj hatchback. Koncept Vision D pred príchodom predošlej generácie napovedal, že by to šlo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - iudex
28. 2. 2020 08:52
Re: Malý Superb
Tak to priblíženie Superbu čo do jazdných vlastností je ďalší argument na zvažovanie medzi ním a Octaviou. Modernejšia, ale menšia Octavia, alebo starší, ale o triedu väčší Superb? Zrejme aj preto sa prvýkrát rozmerovo nezväčšila, aby moc neliezla Supu do kapusty. Len do úvahy pri tejto dvojici bude treba brať cenu. Octavia nasadila sebavedomé ceny a ako novinka o zľavách moc nebude, kdežto starší Superb sa dá kúpiť s výraznejšími zľavami, takže sa môže kľudne stať, že porovnateľná Octa a Sup budú stáť veľmi podobne a v takom prípade by si asi väčšina zvolila väčšie auto. Z môjho pohľadu je tiež modernosť Octavie čiastočne aj jej nevýhodou, najmä čo sa ovládania týka: dotykové, neintuitívne a zložité ovládanie vs. osvedčená klasika a ergonómia, k tomu detské muchy, zamŕzanie či nefunkčnosť spomínaná v teste, to by ma aktuálne celkom odrádzalo od kúpy novinky.
28. 2. 2020 10:05
Re: Malý Superb
někomu můžou už vadit přerostlé rozměry Superbu.... kdo jezdí víc po městě, bude mu víc sedět Octavia.... ale jinak bych šel za podobné peníze určitě do Supa: bezpečnost, komfort, jednodušší ovládání funkcí vozu - to vše mluví jednoznačně pro něj.
Avatar - Emel
28. 2. 2020 10:35
Re: Malý Superb
Rozměrově mi líp sedí Octa, ty centimetry navíc u Superbu celkem nic nepřináší a třeba sedačky v Superbu jsou pro mě už zbytečně široké. A pak jsou tu ještě provozní náklady (ceny dílů, servisu atd.).
I tak ale taky vidím Superb jako atraktivnější, pokud by byl k mání za podobné peníze.
28. 2. 2020 11:28
Re: Malý Superb
A co odhlučnění, hlavně na dálnici, řekněme 150+? Je to pořád jako v Octavii 3 nebo je posun a přiblížilo nebo dotáhlo Superb s Passatem?
Avatar - iudex
28. 2. 2020 11:35
Re: Malý Superb
Dole dal stealth odkaz na svoj videotest, aj s meraním hlučnosti.
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2020 08:57
Re: Malý Superb
urcite to bude opat megauspesne auto.... octavia je pre skodu celosvetovo najpredavanejsi model z celeho portfolia takze tu niet pochyb o tom ze nic nenechali na nahodu a auto opat "posunuli" kusok na vyssiu uroven... osobne ale aj ja by som v tomto segmente radsej hatch a nie kombik ani lift... teda ja skor nieco ako corollu ceeda golfika novy leon a pod... ale skoda tu ma ako hatch scalu... aj ked jasne ... nie je to zrovna plnotucny ekvivalent ku golfiku ci leonu to je pravda...

PS: aj podla mna nova octavka uz moze narobit vrasky aj prave superbu... lebo je zase k nemu o chlp blizsie jazdne aj rozmermi aj vybavou ... ved v kabine je uz aj modernejsia ako superb.... a suma sumarum stale bude este citelne lacnejsia a pritom uz k vacsiemu superbu ozaj nema az tak daleko...

PS: a co vravis na novy leon https://img2.auto.cz/…ull/6153285_.jpg za mna asi najkrajsie auto v segmetne dnes... moc sa mi paci... po tarracu u mna seat boduje aj novym leonom... zacinam mu konecne ( a opat ako kedysi ) fandit a drzat palce .... a hadam nakoniec aj definitivne uz je zazehnana seatacka buducnost v koncerne ... :yes:
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2020 12:56
Re: Malý Superb
To máme odlišný vkus. Tarraco mě nezaujalo a tarracoidní Leon zklamal.
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2020 15:08
Re: Malý Superb
v pohode... kolko ludi tolko chuti.... :yes:

tarraco mnam ( vidim ich uz coraz castejsie ) .... a leon je u mna dnes jasne numero v segmente minimalne teda co do vizaze ( viac posudit zatial neviem ) ... svalnate a na vhodnych miestach mierne zaoblene ale stale dost vyrysovane s sikovnymi hranami ... hmotou vyvazene ... proporcne tiez... pritom neprerastene nerozplacnute a bez zbytocnych wow kudrliniek a la citro pezo reno a pod ... a nakoniec je aj decentne elegantne .. ziadne hur bur krivky... ale paradny strih... https://img2.auto.cz/…ull/6153262_.jpg ... clovek by povedal ze je skor az seversky ciste ale ono pritom ma ( konecne uz ) aj tie spravne juzanske emocie :yes:
28. 2. 2020 08:41
1.5 TSI
Uz se stim evolučním motorem dá fungovat? Poridil jsem ho přesně před rokem, potom jsem půl roku čekal na nový software kdy se to teda zlepšilo ale do dneška stále někdy při popojizdeni cuka a je umění se plynule rozjet. Chystám se to ještě řešit...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Zetti
28. 2. 2020 08:45
Re: 1.5 TSI
Na co se zabyvat detaily, nic neni dokonale, treba se pristi model povede lepe :-!
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2020 09:08
Re: 1.5 TSI
zrovna to vypinanie valcov si ale prave v tomto motore ( ktory je asi najrozsirenejsi v celom koncerne a "zasahuje" skoro vsetky koncernove modely .. aj vykonovo idealne posadeny ) mohli odpustit... skoda.. to je fakt jak naschval 8-s
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2020 12:57
Re: 1.5 TSI
Vypínání válců má i Mazda a nikomu to nevadí.
Avatar - 3_diamanty
28. 2. 2020 15:19
Re: 1.5 TSI
ako vies ze nikomu.... samozrejme ti co si to kupia tym to asi nevadi... logicky.. ale este tu moze byt skupina zakaznikov krorym to vadi a ti povedzme sli preto uz inde... napr do corolly .. civicu... meganu... astry a pod

takze to je take tvrdenie ze nikomu.... ze... .... ale ok chapem :yes:
Avatar - Verny_2013
28. 2. 2020 19:26
Re: 1.5 TSI
Mám teď tento motor v náhradní Octě 3. Musím říct že vůbec nejede špatně, má lepší spodek i střed než 1,4 TSi co mám v Golfu. Celkově se motor chová víc dieselově než ta 1,4, ale když se mu naloží tak jede fakt slušně. Když jede na 2 válce, což je docela často tak je to hlučnější. V Octávii se ty hluky sčítají - motor, podvozek, takže celkově působí jako dost hlučné auto. Ale co se mu nedá upřít je úspornost, zatím mám najet přes 400 Km s průměrem 5,7 dle počítače. Je to na zimních gumách asi o 0,5L míň, než normálně za stejných podmínek jezdím s golfem.
Avatar - iudex
28. 2. 2020 08:45
Rodinný ideál?
Testovaná Octavia sa javí ako ideál pre rodiny: veľmi priestranné kombi s obrovským kufrom, stredne výkonný benzín s dobrou spotrebou kombinovaný s manuálom, len tú výbavu by súkromník volil asi skromnejšiu. Kvitujem zlepšenie jazdného komfortu, čo rodina nepotrebuje, je uskákaný "športový" a hlavne búchajúci podvozok, je fajn, že si v tomto smere Octavia vstúpila do svedomia. 1,5TSI nie je etalón záživnosti, práve naopak, je to motor bez charakteru, ale objektívne ten výkon postačuje a hlavne je asi najúspornejší vo svojej kategórii, teda berie argument z rúk dízlom (aspoň pre súkromné nájazdy určite). Poteší aj zlepšenie manuálu.
Na druhej strane ako sa píše v teste nielen konzervatívnemu vodičovi bude vadiť celodotykové ovládanie a keď už svet motorov niečo na škode tak skritizuje, tak to je asi skutočný problém. Prvotné chyby typu nefungujúce ovládanie a potreba "počítačového riešenia" v podobe vypnutia a naštartovania motora by ma rozhodne nas.ala, snáď sa to časom vychytá (a je to argument proti kúpe hneď z kraja výroby).
No a potom je tu cena, ktorá je fakt dosť vysoká a typický rodinný kupujúci asi bude hodne zvažovať, či za solídne, ale zase nie výnimočné auto nižšej strednej dá také peniaze. Fleety budú mať úplne iné zľavy a výslednú cenu oveľa nižšiu, ale súkromník na ne môže zabudnúť. Otázka je, či to Škode vadí, predaje Octavií ťahajú najmä firmy a nie súkromníci.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - lamal
28. 2. 2020 11:04
Re: Rodinný ideál?
a dizajn ? :-!
Avatar - iudex
28. 2. 2020 11:37
Re: Rodinný ideál?
No mne sa vonkajší dizajn novej Octavie veľmi páči, hodnotím ju spolu so Superbom ako najvydarenejšiu škodovku. Samozrejme potrebuje farbu a kolesá (za mňa červenú velvet a aspoň tieto 17ky). To súčasne znamená, že dizajn by nebol rozhodujúcim kritériom medzi týmito dvomi a bolo by to hlavne o pocite z jazdy a cene.
Avatar - lamal
28. 2. 2020 11:59
Re: Rodinný ideál?
Tak nejak som si to aj pamatal z prvych komentov... skopcim koment od Karla:

´´Dizajnovo je fajn cela AZ na... ten smutny zadok... sklesly... nepaci sa mi v reale dynamicka smerovka, okrem toho ze je delena na 2 kratke kusky co posobi dost antidynamicky, tak jej linia klesa a tak sa dynamicka smerovka vykresluje tak podivne do dola... prepolena v polovici... fakt to vyzera nepekne, dyn smerovka ma byt fičura kt vyzera dobre, bohuzial na novej octavii dobre nevyzera... superB po FL ju ma tak ako ma byt´´

Videl si dyn LED smerovku na zivo v novej octavii ? Ja som mal cest ist 2x za nou..
Avatar - Emel
28. 2. 2020 12:54
Re: Rodinný ideál?
Zatím jsem kombíka potkal jen jednou... ale směrovku jsem dával já ;-)

Jinak to co minule říkal webpaja mi nepřišlo, ten zub pod oknem vzadu při pohledu z auta nijak do očí nebije, spíš by si to člověk skoro spletl se Scalou. Já jsem s kombíkem ok... přesto ale jsem zvědavý na lift a tuším, že by to poprvé v historii mohla být i pro mě ta hezčí varianta.
Avatar - _Karel_
28. 2. 2020 13:00
Re: Rodinný ideál?
Teď jsem byl v servisu, okoukl jsem kombíka a souhlasím - zadek vypadá v pohodě, určitě líp, než na fotkách. Ale implementace masky je pro mě děs, extra nepovedený.
Látka na palubce ještě horší, než na fotkách a její očistu např. v okolí tabletu si nedovedu představit.
Avatar - lamal
28. 2. 2020 13:05
Re: Rodinný ideál?
Pohlad priamo zo zadu je OK, mierne z uhla je ten vyraz taky smutnejsi, sklesly... moze to byt len moj pocit, ale zrovna nejak veselo, alebo pozitivne to na mna neposobi. Tym by som to uzavrel, lebo tu budem zase nieco hrotit :D ... oblubene slovko posledni dni na diskusii ACZ
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2020 13:06
Re: Rodinný ideál?
https://youtu.be/uGitcvJ0qQI?t=179
hmm... s tím bych asi žít dokázal.
Avatar - lamal
28. 2. 2020 13:12
Re: Rodinný ideál?
joo to je ono... no mne to pride nie moc vydarene, v reale to vyzera trochu horsie ako to naleštené video, budis... zakaznik si rozhodne

ja som teda videl lepsie dynamicke blinkre z mojho pohladu (na dyn. blinker ma byt linka rovna, alebo stupajuca, ale klesajuca... neviem)
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2020 13:24
Re: Rodinný ideál?
Je to takové smutné. Ale pokud jde o mě, tak bych žádné dynamické blinkry mít nemusel. :-)
Avatar - lamal
28. 2. 2020 13:38
Re: Rodinný ideál?
Presne... :-)
Avatar - wakantanka
28. 2. 2020 13:10
Re: Rodinný ideál?
Ehm, ak ten multimediálny systém funguje tak ako opisoval kesumb pri Supe iV, tak to potěš koště. 🙂
Avatar - Enthusiastic.driver
29. 2. 2020 08:04
Re: Rodinný ideál?
S tím infotainmentem to vypadá na pěkný průser. Novinářské Kamiqy a Octy tím trpí ve velkém. Občas i Scaly, které používají starší generaci systému. Z fleetového okolí už se ke mě také dostaly vzteklé zkušenosti.

Zatím se to jeví tak, že Škoda propustila na trh zcela neodladěný produkt. Symptomy jsou různé, tedy mrzne to, ale u každého auta při jiné činnosti. Zrovna včera kolega v Kamiqu nedokázal ukončit hovor nebo 2 hodiny přehrával stejnou písničku.
29. 2. 2020 09:30
Re: Rodinný ideál?
Tento ideál pre rodiny kupují hlavně firmy, protože rodiny na tento ideál nemají. Poněkud paradox.
Avatar - _Karel_
28. 2. 2020 08:52
Octa
Musel bych po ní vážně hodně toužit, abych se dokázal přenést přes stupidní infotainment, donedávna jednu ze silných stránek Škody. Nulováni km po natankování až v pod-menu? WTF? Kolíček je moc drahej?
Hadr na palubce vypadá na první pohled jak jutovej pytel https://www.auto.cz/…ucni-nebo-stejna?… a praktického hlediska mi to tedy přijde o dost horší, než nějaká koženka. Ale soudím jen z fotek.
Za mě nic moc, jsem zvědavej na živo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
28. 2. 2020 10:47
Re: Octa
a este ta cena Karle ! 637 tis to vazne ? ak chces aspon jeden (aj to len mozno) pouzitelny motor tak musis vysolit o 200tis viac ako za i30 ? Nech si tu vybavu navyse nechaju, s takym infotainmentom, kt. je navyse plny bugov (hanba) a kde si nemozes vypnut otravny asistent pruhov a po kazdom starte v tom skvelom menu ho vypnut...

Dizajnovo je fajn cela AZ na... ten smutny zadok... sklesly... nepaci sa mi v reale dynamicka smerovka, okrem toho ze je delena na 2 kratke kusky co posobi dost antidynamicky, tak jej linia klesa a tak sa dynamicka smerovka vykresluje tak podivne do dola... prepolena v polovici... fakt to vyzera nepekne, dyn smerovka ma byt fičura kt vyzera dobre, bohuzial na novej octavii dobre nevyzera... superB po FL ju ma tak ako ma byt
Avatar - _Karel_
28. 2. 2020 11:51
Re: Octa
O 200t víc - ty naděláš! Kdyť je to jen třetina ceny!
:D
Avatar - lamal
28. 2. 2020 12:07
Re: Octa
asi to bude ako pisal IUDEX, pre fleet... a pripadne miesto pre fabiu combi (asi bude)
Avatar - wikinko
28. 2. 2020 14:13
Re: Octa
kolicek na nulovanie uz nemam ani v O3 vo verzii s virtual cockpitom.
Avatar - twistedTSD
28. 2. 2020 17:55
Re: Octa
A nenuluje se tam stiskem rolovacího kolečka?
Avatar - wikinko
28. 2. 2020 21:17
Re: Octa
tam sa nuluje BC, ale prejdene kilometre sa nuluju v podmenu cez hlavny displej.
Avatar - Loptos
28. 2. 2020 13:54
Re: Octa
Este bude ludom po zastaralom japonskom kolicku smutno.
Avatar - trapid
30. 3. 2020 12:01
Re: Octa
Dle videotestu Maroše Čabáka přepínání na vnitřní okruh ventilace - až třetí krok na infotainmentu, což je supertěžký fail :no: .
28. 2. 2020 08:56
pro redakci
Motor 1.5 TSI provázely a podle uživatelů nadále provázejí problémy projevující se škubáním nezahřátého motoru. Čekal bych v testu zmínku na toto téma.
Rozbalit vlákno
22
28. 2. 2020 09:10
Re: pro redakci
Kdyby jenom za studena. Ono to dělá neplechu i za tepla. Osobní zkusenost
Avatar - lamal
28. 2. 2020 10:48
Re: pro redakci
suhlasim mam to vyskusane na FL o3 je to priserny motor... jedine co je dobre je spotreba a max vykon, ale k nemu sa dopracujes az ked mu poriadne vyjebeš a pockas si na reakciu... potom ide
29. 2. 2020 21:23
Re: pro redakci
Na Passatu z března 2019 mi to dělá taky.
28. 2. 2020 09:44
Re: pro redakci
Ten motor je prisrkteny emisnymi normami, koli ktorym nepracuje (z hladiska kultivovanosti) v najlepsom rezime. Jazdim teraz striedavo s 1.4TSI aj 1.5TSI, a ta starsia jedna-stvorka je rozhodne sofersky privetivejsia, kultivovanejsia, aj agilnejsia.

Bohuzial, taka je doba, a my s tym nic nenarobime. Mozeme akurat podakovat Euro-Hujerom z Bruselu ze nas pomaly oberaju o radost zo soferovania...
Avatar - lamal
28. 2. 2020 10:51
Re: pro redakci
podakuj sa koncernu, ze vyraba a vypusta do sveta take paskvily... ford, hyu/kia, japonci atd vedia predat motor co funguje normalne, nebavime sa o poruchach, ale u uzivatelskej vyladenosti... okrem 2.0 tsi a 1.0tsi koncern nema ziaden benal co by stal za to... nebavime sa o 6 valcoch atd
Avatar - Emel
28. 2. 2020 12:49
Re: pro redakci
Tak jestli jsou ze tří objemů uživatelsky povedené dva, tak to není tak tragická bilance ;-)

Konkurence jak co... třeba 1.4T v Astře mělo taky velké problémy, 1.0TGDI se obecně považuje za nepříliš povedený motor. A jinde se zase objevují problémy konstrukční (1.6EB, nevím jestli i 1.5EB... nebo i 1.5VTEC).
Avatar - lamal
28. 2. 2020 13:02
Re: pro redakci
tych motorov je na vyber dnes tak malo, ze aj 1z3 je 30%... hlavne ked sa nejedna o zaklad, ale taky ten stred, za ktory priplatis a stoji 637tis kč, jedina dalsia volba je uz RS... pripadne ak bude podladene 2.0tsi to by bolo prima... tech problemy nechcem rozoberat, lebo ma ich aj 1.5tsi a do buducna este nevieme na ziaden motor nic zhodnotit... 1.5EB/TSi/TGDI/VTEC nikto nepozna z hladiska skutocnej spolahlivosti... ta uzivatelska je vsak na uvedenych fakt odladena a nerobia take hluposti pri pouzivani ako TSIčko... mozno to v O4 odladili to by bolo fajn...
Avatar - Emel
28. 2. 2020 14:19
Re: pro redakci
Bude 2.0TSI 140kW. Můj soukromý tip je, že bude jen s automatem... a pak už bude asi na dostřel RSko v manuálu... ale nechme se překvapit.
4. 3. 2020 17:38
Re: pro redakci
140 kw bude jen jako automat a 4x4, předokolku umí nahradit hybrid 150 kW
28. 2. 2020 09:52
Re: pro redakci
Nic takového jsem nezaznamenal...