Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Captur nově pořídíte na LPG. V tovární úpravě

Renault Captur na LPG pohání přeplňovaný tříválec 1.0 TCe o výkonu 74 kW, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou.
Zpět na článek
Avatar - CICERO
11. 3. 2020 16:06
To je báječné !! Jezdit za - 14,51,- Kč !!!
Užasné,ekologické,peněženky šetrné řešení :-)

1,0 TCe je boží ekonomický pohon !!! Děkujeme

už se těším až bude v Dancii Sandero Stepway 2021 :)

Ten Captur není marnej taky není drahej… Renault není špatnej… better than ford :-)

ten dojezd, prostě všechno to do sebe krásně zapadá, kde a kdy se na tuhle ekonomickou stabilitu dotáhnou EV ??? :D Až zdraží noční tarify? Až zlevní ropa? Děkuji :-! :-! :-! :-! :-! :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
11. 3. 2020 16:43
Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
dle EU ničitel přírody nesplňující limit 95g/km. Chápu, že na plyn není uvalena spotřební daň.
12. 3. 2020 08:31
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Máš to popletené.
Spotrebná daň na naftu bola nižšia už za boľševika.
Pritom výroba je nákladnejšia!
Prečo? Lebo náklaďáky, traktory... armáda a iné haraburdy.
12. 3. 2020 06:06
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Ten prvý odstavec je taká obhajoba blbo nastavených pravidiel. Na benzín máš aj hybrid, kde je v mnohých režimoch nižšia spotreba ako pri nafte. Poznám ľudí čo kúpili nafťák na jazdenie okolo komína, lebo cena paliva je nižšia.
Proste ak má spotrebná daň zohľadňovať znečistenie, tak má byť nastavená proporčne podľa CO2 vypusteného pri spálení jedného kg daného paliva. A množstvo ktoré by si zaplatil do štátnej kasičky by sa odvíjalo od žravosti tvojho auta. Tak ako to teraz je pri benzíne a nafte je len výmysel úradníka a s ekológiou to nič nemá.
Avatar - spitfirecz
11. 3. 2020 21:38
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Spotřební daň se uvaluje na věci, jež jsou škodlivé pro společnost. Nejvíce zdaněný je benzin, byť nafta při spálení litru produkuje více co2, tak obecně mají auta na naftu díky menší průměrné spotřebě méně vyprodukovaných co2 na kilometr a tedy jejich spotřební daň je nižší.

LPG je v tomto ohledu díky složení lepší, tedy jeho spalování vypouští méně co2 = je méně zdaněn spotřební daní.

CNG má v molekule nejmenší počet atomů uhlíku(jeden uhlík na čtyři atomy vodíku), tedy emise oxidu uhličitého jsou při spalování nejnižší a tak je nejméně zatížen spotřební daní.

P.S.: Skoda Octavia G-tec se pod 95g/km vejde.
Avatar - KANKUNEN
12. 3. 2020 06:59
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Účel spotřební daně je živit politiky, netáhla a taky nakonec v míře nejmenší chod státu.
Avatar - spitfirecz
12. 3. 2020 10:24
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Bohužel se mi nedaří dohledat stoprocentní info, ale podle toho co jsem našel, je produkce nafty jednodušší než benzinu a je tedy levnější.
Avatar - spitfirecz
12. 3. 2020 14:20
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Vycházel jsem z tohoto: https://en.wikipedia.org/…wiki/Diesel_fuel

kde píšou " Diesel is generally simpler to refine from petroleum than gasoline"

Případně zde, kde to rozvádějí: https://www.globalpetrolprices.com/articles/4/

"According to our data set of 161 countries, gasoline is more expensive than diesel fuel in 84% of all countries."

a "Diesel fuel is heavier and less volatile than gasoline, which makes it simpler to refine from crude oil. As a result, diesel tends to be cheaper than gasoline in most countries around the world"

Nicméně jak jsem napsal, nemohu najít stoprocentní odpověď.
12. 3. 2020 13:45
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Nie je. Je na nu potrebne viac ropy aj elektriky a cena nafty pred zdanenim je vyssia ako benzinu.
Avatar - donPedro
12. 3. 2020 09:25
Vidím jen výjevy ...
... aneb, jak je dobře míti ve vedení firmy vizionáře https://www.idnes.cz/…835_automoto_fdv muhehehehe ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku