Novinky
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Přejít do diskuze
dle EU ničitel přírody nesplňující limit 95g/km. Chápu, že na plyn není uvalena spotřební daň.
Máš to popletené.
Spotrebná daň na naftu bola nižšia už za boľševika.
Pritom výroba je nákladnejšia!
Prečo? Lebo náklaďáky, traktory... armáda a iné haraburdy.
Spotrebná daň na naftu bola nižšia už za boľševika.
Pritom výroba je nákladnejšia!
Prečo? Lebo náklaďáky, traktory... armáda a iné haraburdy.
Ten prvý odstavec je taká obhajoba blbo nastavených pravidiel. Na benzín máš aj hybrid, kde je v mnohých režimoch nižšia spotreba ako pri nafte. Poznám ľudí čo kúpili nafťák na jazdenie okolo komína, lebo cena paliva je nižšia.
Proste ak má spotrebná daň zohľadňovať znečistenie, tak má byť nastavená proporčne podľa CO2 vypusteného pri spálení jedného kg daného paliva. A množstvo ktoré by si zaplatil do štátnej kasičky by sa odvíjalo od žravosti tvojho auta. Tak ako to teraz je pri benzíne a nafte je len výmysel úradníka a s ekológiou to nič nemá.
Proste ak má spotrebná daň zohľadňovať znečistenie, tak má byť nastavená proporčne podľa CO2 vypusteného pri spálení jedného kg daného paliva. A množstvo ktoré by si zaplatil do štátnej kasičky by sa odvíjalo od žravosti tvojho auta. Tak ako to teraz je pri benzíne a nafte je len výmysel úradníka a s ekológiou to nič nemá.
Spotřební daň se uvaluje na věci, jež jsou škodlivé pro společnost. Nejvíce zdaněný je benzin, byť nafta při spálení litru produkuje více co2, tak obecně mají auta na naftu díky menší průměrné spotřebě méně vyprodukovaných co2 na kilometr a tedy jejich spotřební daň je nižší.
LPG je v tomto ohledu díky složení lepší, tedy jeho spalování vypouští méně co2 = je méně zdaněn spotřební daní.
CNG má v molekule nejmenší počet atomů uhlíku(jeden uhlík na čtyři atomy vodíku), tedy emise oxidu uhličitého jsou při spalování nejnižší a tak je nejméně zatížen spotřební daní.
P.S.: Skoda Octavia G-tec se pod 95g/km vejde.
LPG je v tomto ohledu díky složení lepší, tedy jeho spalování vypouští méně co2 = je méně zdaněn spotřební daní.
CNG má v molekule nejmenší počet atomů uhlíku(jeden uhlík na čtyři atomy vodíku), tedy emise oxidu uhličitého jsou při spalování nejnižší a tak je nejméně zatížen spotřební daní.
P.S.: Skoda Octavia G-tec se pod 95g/km vejde.
Účel spotřební daně je živit politiky, netáhla a taky nakonec v míře nejmenší chod státu.
Bohužel se mi nedaří dohledat stoprocentní info, ale podle toho co jsem našel, je produkce nafty jednodušší než benzinu a je tedy levnější.
Vycházel jsem z tohoto: https😐/en.wikipedia.org/…wiki/Diesel_fuel
kde píšou " Diesel is generally simpler to refine from petroleum than gasoline"
Případně zde, kde to rozvádějí: https😐/www.globalpetrolprices.com/articles/4/
"According to our data set of 161 countries, gasoline is more e😜ensive than diesel fuel in 84% of all countries."
a "Diesel fuel is heavier and less volatile than gasoline, which makes it simpler to refine from crude oil. As a result, diesel tends to be cheaper than gasoline in most countries around the world"
Nicméně jak jsem napsal, nemohu najít stoprocentní odpověď.
kde píšou " Diesel is generally simpler to refine from petroleum than gasoline"
Případně zde, kde to rozvádějí: https😐/www.globalpetrolprices.com/articles/4/
"According to our data set of 161 countries, gasoline is more e😜ensive than diesel fuel in 84% of all countries."
a "Diesel fuel is heavier and less volatile than gasoline, which makes it simpler to refine from crude oil. As a result, diesel tends to be cheaper than gasoline in most countries around the world"
Nicméně jak jsem napsal, nemohu najít stoprocentní odpověď.
Nie je. Je na nu potrebne viac ropy aj elektriky a cena nafty pred zdanenim je vyssia ako benzinu.
... aneb, jak je dobře míti ve vedení firmy vizionáře https😐/www.idnes.cz/…835_automoto_fdv muhehehehe 😉