Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Captur nově pořídíte na LPG. V tovární úpravě

David Bureš
Diskuze (10)

Renault Captur na LPG pohání přeplňovaný tříválec 1.0 TCe o výkonu 74 kW, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou.

Alternativní paliva jako CNG a LPG jsou v době rozsáhlé elektrifikace a nástupu všemožných hybridů a elektromobilů poněkud stranou zájmu výrobců, třeba Renault ale s plynným palivem pořád počítá. Konkrétně na český trh nyní uvádí Renault Captur s pohonem na LPG.

V útrobách Capturu LPG pracuje přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TCe s nepřímým vstřikováním naladěný na 74 kW a 170 N.m, což je o 10 N.m více než v případě konvenční varianty na benzin. Motor je však nadále spárován výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, a jak už to u tohoto typu agregátů bývá, vedle LPG zvládne spalovat i benzin.

Jedná se o tovární zástavbu, která probíhá už v rámci montáže automobilu. Nádrž na zkapalněný ropný plyn je kvůli bezpečnosti vyrobena z vysokopevnostní ocele, umístěna je v prostoru původně určeném pro náhradní kolo, díky čemuž nijak neovlivňuje velikost výchozí palivové nádrže. Vedle 40litrové nádrže na zkapalněný ropný plyn tak Capturu LPG pořád nechybí ani nádrž na benzin s objemem 48 litrů. Dohromady to znamená, že Captur LPG zvládne ujet více než 1.000 kilometrů bez nutnosti tankování.

Hlavním důvodem příchodu Renaultu Captur LPG na trh jsou pak samozřejmě nižší emise. Vůz vypouští zhruba o 8 % oxidu uhličitého méně než s konvenčním benzinovým motorem. Konkrétně Renault uvádí u plynového Capturu 107 až 110 gramů CO2 na kilometr při jízdě na LPG, zatímco u capturu s konvenčním 1.0 TCe je to 116 až 119 gramů oxidu uhličitého na kilometr.

Renault Captur LPG je na českém trhu dostupný za 380.000 korun v zaváděcí akci, příplatek za pohon na plyn tak činí pouhých 15.000 korun. K dispozici je jediný stupeň výbavy, Zen, zahrnující mimo jiné full-LED světlomety, tempomat, šest airbagů, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, manuální klimatizací, volant potažený umělou kůží nebo 17palcová ocelová kola.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - spitfirecz
12. 3. 2020 14:20
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Vycházel jsem z tohoto: https://en.wikipedia.org/…wiki/Diesel_fuel

kde píšou " Diesel is generally simpler to refine from petroleum than gasoline"

Případně zde, kde to rozvádějí: https://www.globalpetrolprices.com/articles/4/

"According to our data set of 161 countries, gasoline is more expensive than diesel fuel in 84% of all countries."

a "Diesel fuel is heavier and less volatile than gasoline, which makes it simpler to refine from crude oil. As a result, diesel tends to be cheaper than gasoline in most countries around the world"

Nicméně jak jsem napsal, nemohu najít stoprocentní odpověď.
12. 3. 2020 13:45
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Nie je. Je na nu potrebne viac ropy aj elektriky a cena nafty pred zdanenim je vyssia ako benzinu.
Avatar - spitfirecz
12. 3. 2020 10:24
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Bohužel se mi nedaří dohledat stoprocentní info, ale podle toho co jsem našel, je produkce nafty jednodušší než benzinu a je tedy levnější.
Avatar - donPedro
12. 3. 2020 09:25
Vidím jen výjevy ...
... aneb, jak je dobře míti ve vedení firmy vizionáře https://www.idnes.cz/…835_automoto_fdv muhehehehe ;-)
12. 3. 2020 08:31
Re: Dle mého nejlepší ekologickoekonomický pohon,
Máš to popletené.
Spotrebná daň na naftu bola nižšia už za boľševika.
Pritom výroba je nákladnejšia!
Prečo? Lebo náklaďáky, traktory... armáda a iné haraburdy.