Renault Captur nově pořídíte na LPG. V tovární úpravě
Renault Captur na LPG pohání přeplňovaný tříválec 1.0 TCe o výkonu 74 kW, který je kombinován s pětistupňovou manuální převodovkou.
Alternativní paliva jako CNG a LPG jsou v době rozsáhlé elektrifikace a nástupu všemožných hybridů a elektromobilů poněkud stranou zájmu výrobců, třeba Renault ale s plynným palivem pořád počítá. Konkrétně na český trh nyní uvádí Renault Captur s pohonem na LPG.
V útrobách Capturu LPG pracuje přeplňovaný zážehový tříválec 1.0 TCe s nepřímým vstřikováním naladěný na 74 kW a 170 N.m, což je o 10 N.m více než v případě konvenční varianty na benzin. Motor je však nadále spárován výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou, a jak už to u tohoto typu agregátů bývá, vedle LPG zvládne spalovat i benzin.
Jedná se o tovární zástavbu, která probíhá už v rámci montáže automobilu. Nádrž na zkapalněný ropný plyn je kvůli bezpečnosti vyrobena z vysokopevnostní ocele, umístěna je v prostoru původně určeném pro náhradní kolo, díky čemuž nijak neovlivňuje velikost výchozí palivové nádrže. Vedle 40litrové nádrže na zkapalněný ropný plyn tak Capturu LPG pořád nechybí ani nádrž na benzin s objemem 48 litrů. Dohromady to znamená, že Captur LPG zvládne ujet více než 1.000 kilometrů bez nutnosti tankování.
Hlavním důvodem příchodu Renaultu Captur LPG na trh jsou pak samozřejmě nižší emise. Vůz vypouští zhruba o 8 % oxidu uhličitého méně než s konvenčním benzinovým motorem. Konkrétně Renault uvádí u plynového Capturu 107 až 110 gramů CO2 na kilometr při jízdě na LPG, zatímco u capturu s konvenčním 1.0 TCe je to 116 až 119 gramů oxidu uhličitého na kilometr.
Renault Captur LPG je na českém trhu dostupný za 380.000 korun v zaváděcí akci, příplatek za pohon na plyn tak činí pouhých 15.000 korun. K dispozici je jediný stupeň výbavy, Zen, zahrnující mimo jiné full-LED světlomety, tempomat, šest airbagů, multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, manuální klimatizací, volant potažený umělou kůží nebo 17palcová ocelová kola.