Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeAudi e-tron Sportback vstupuje na český trh. O kolik je elektrické SUV kupé dražší než výchozí e-tron?
45 komentářů
Ham.
Elektromobil mi dává smysl ve městě, tam dlouhá doba dobíjení nevadí. Ale středně velké až velké SUV za 2-3 mega si nikdo nekupuje jen jako auto do města, od takového auta typický kupec vyžaduje maximální universálnost, pohodlné používání jak na krátkých tak na dlouhých štrekách a to dnes daleko lépe splňují auta jako jako třeba Q8/SQ8 nebo podobná auta konkurence než tyto velké elektry. Jediný smysl toho auta je prodat tyto modely nadšencům a stáhnout si průměr CO2 v rámci EU, jiný smysl nevidím. Otázka je, co bude automobilka dělat až zájem o e-tron opadne (a on opadne jako u všech velkých elekter). Automobilka si sice s CO2 pomůže, ale jen na rok, na dva a není jasné, co dál.
Skus sa poobzerat okolo seba.. vsetky podobne aj menej podobne SUV travia drvivu vacsinu casu v meste a celosvetovy priemerny denny najazd 50-60km len dokazuje ze tvoj predpoklad je mylny a ziadne dlhe dobijanie sa nekona, dokonca sa pri tomto dojazde a najazde nekona to pomale nocne nabijania ani kazdu noc :) ..ale to by si musel vlastnit EV alebo sa realne spytat niekoho kto ho vlastni ;)
Automobilka si s CO2 urcite nepomaha e-tronom, tak ako Tesla neplanovala dosahovat miliony predanych aut s X.. Audi, resp VAG je aktualne vo faze X a potrebuje sa dostat do fazy 3 a Y ale to by sa muselo konecne zacat predavat ID.3 a ID.4 ...
Automobilka si s CO2 urcite nepomaha e-tronom, tak ako Tesla neplanovala dosahovat miliony predanych aut s X.. Audi, resp VAG je aktualne vo faze X a potrebuje sa dostat do fazy 3 a Y ale to by sa muselo konecne zacat predavat ID.3 a ID.4 ...
Neměj o mě obavy, kolem sebe se dívám a ročně najedu mnoho km jak po městě, tak mimo město. A SUV velikosti e-tronu vidím zcela shodnou měrou ve městě, mimo město i na dálnicích. 50-60 km denně je nějaký průměr, který dělá převaha malých a středně velkých aut, u nás ve velké míře ojetých aut, která se u nás používají převážně na dojíždění do zaměstnání a nákupy, tedy typický příměstský provoz s tím nájezdem 50-60km denně a mnohdy spíše i menším. Drahá a velká auta kterých je nepoměrně méně, mají nájezdy daleko větší (násobně), svědčí o tom statistiky německých nebo britských pojišťoven nebo na nájezdy ojetých aut typu X5, Q7 když jdou po 3-4 letech do světa nebo vystrčit hlavu z města a podívat se na dálnice.
Audi si e-tronem s CO2 pomáhá zcela zásadně. Stačí se podívat na prodejní čísla v Evropě,
https://carsalesbase.com/…-2019-large-suv/
e-tron se prodává lépe než Q7 i než Q8, takže když se tato čísla vezmou v potaz podle metodiky EU na počítání emisí, tak mají segment velkých SUV bohatě pod 95 g/km, čili za vodou. Otázka je, co bude za 2 roky, až prodeje e-tronu spadnou.
Audi si e-tronem s CO2 pomáhá zcela zásadně. Stačí se podívat na prodejní čísla v Evropě,
https://carsalesbase.com/…-2019-large-suv/
e-tron se prodává lépe než Q7 i než Q8, takže když se tato čísla vezmou v potaz podle metodiky EU na počítání emisí, tak mají segment velkých SUV bohatě pod 95 g/km, čili za vodou. Otázka je, co bude za 2 roky, až prodeje e-tronu spadnou.
jasně, všichni jezdí denně 50 km, škoda, kolega v pondělí přijel z Jaroměře do Prahy a druhý jede z Týna nad Vltavou zítra. To tam a zpět faaaaakt 50 km není.
Náš služebák tuhle přijel z třídenní služební cesty, za 3 dny najeto 970 km :-) Loni v létě přijel z týdenní služební cesty z francie za týden najeto 4500 km :-)
Náš služebák tuhle přijel z třídenní služební cesty, za 3 dny najeto 970 km :-) Loni v létě přijel z týdenní služební cesty z francie za týden najeto 4500 km :-)
Vidim ze mas stale problem chapat citany text, konkretne pojem celosvetovy priemerny denny najazd. Ak sa ti nepaci tento fakticky udaj.. musis sa s tym naucit zit, alebo ostat v sebaklame. Ak si myslis ze cely svet si ty a tvoj kolega, zacni cestovat ;)
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak si kolegové ty služebky rozsekají, aby za den ujeli průměrně 50-60 km, aby se to Stenlymu líbilo :D:D:D
Já nevím, co je na tom k nepochopení :D
Rozkaz zněl jasně - muž s koženou brašnou NESMÍ projet ZA ŽÁDNOU CENU
https://www.youtube.com/watch?…
Já nevím, co je na tom k nepochopení :D
Rozkaz zněl jasně - muž s koženou brašnou NESMÍ projet ZA ŽÁDNOU CENU
https://www.youtube.com/watch?…
Anoo, z týdenní služebky bude půlroční, to bude mít pan ředitel radost :-):-)
A kolega z týnce holt na cestu do prahy pojede 3 dny.
že by se ti na to nevy*ral, jet nějakou EV jebkou místo jeho benzínovým Tiguanem :)
A kolega z týnce holt na cestu do prahy pojede 3 dny.
že by se ti na to nevy*ral, jet nějakou EV jebkou místo jeho benzínovým Tiguanem :)
Ty poznáš pohledem po svém okolí kde projíždějící auto tráví většinu času a kolik najede? No tak to seš ještě lepší než jsem si myslel. Co čísla do sportky, taky umíš?
.StenLi.
..skoda ze sa nevyraba.
A dojede v zimě za jeden den z Plzně do Ostravy a zpět? Že ne? Tak ať si ho strčí za klobouk...
Samozrejme ze dojde.. tam pod 5 hodin vratane 20 minutovej wc/nabijacej pauzy, moze tam ostat hodinu na obed/nabijanie a ide naspat za rovnakych 5 hodin a este mas 13 hodin z dna za ktore to mozes absolvovat este raz :)
Vychadzam z predpokladu ze cestou je niekde 150kW nabijacka a z realneho dojazdu Bjørn Nyland-a v zime ...aaa samozrejme za predpokladu ze ho zacnu znova vyrabat :)
Este nejake otazky na ktore nechces vediet odpoved? :)
Vychadzam z predpokladu ze cestou je niekde 150kW nabijacka a z realneho dojazdu Bjørn Nyland-a v zime ...aaa samozrejme za predpokladu ze ho zacnu znova vyrabat :)
Este nejake otazky na ktore nechces vediet odpoved? :)
A vycházíš z toho, že na rychlonabíječce nebude náhodou někdo další ;-)
Ano :) Ja nie som marketer Audi, pisem tak ako to je. Je to bez problemu mozne za normalnych okolnosti. Netusim vobec ci je po ceste DC nabijacka a kolko ich je tak radsej doplnam predpoklady :)
Vcelku nejaké nabíjačky pribúdajú na pumpách po D1, ale ich elektro hodnoty nepoznám. Mne by to nevyhovovalo pretože nerád zastavujem a kľudne som schopný ísť aj 500-600 v kuse. Áno aj bez cikania keď idem sólo. Teraz mi pribudlo 4800km za 10 dní čo je možno extrém ale stalo sa.
Si schopny, ale nemal by si ;-) Ak soferujem 2 hodiny a nepotrebujem zastavit, viem ze som zase raz pil malo tekutin a trochu sa ponatahovat tiez prospeje telu.
Na SR je to jednoduche, pri Zvolene je supercharger ktory pokryje za 15 minut nabijania hocijaku cestu po SR juznou trasou, este mat nejaky v polke D1 a mame porkyty aj sever a vybavene.
Na SR je to jednoduche, pri Zvolene je supercharger ktory pokryje za 15 minut nabijania hocijaku cestu po SR juznou trasou, este mat nejaky v polke D1 a mame porkyty aj sever a vybavene.
Samozrejme že to moc telu neprispieva ale občas je to nutné ale nie už tak časté ako v minulosti. Ja žijem v CZ.
Edit : nedávno som isiel 3x okolo Vystrkova (či ako sa to volá) a 2x tam bolo celkom plno EV. Tam by som fakt nabíjať nešiel a v tejto dobe ti už na pumpe nepredajú ani kávu či obed.
Edit : nedávno som isiel 3x okolo Vystrkova (či ako sa to volá) a 2x tam bolo celkom plno EV. Tam by som fakt nabíjať nešiel a v tejto dobe ti už na pumpe nepredajú ani kávu či obed.
vyrábět se hodně dlouho nebude, protože korona, nejsou díly, nejsou baterky, někde nejsou ani lidi a hlavně nejsou zákazníci, jediné co masivně stoupá je prodej levných ojetin do 100 tis kč hodnoty :-):-)
To by si nebol ty aby si nenapisal nejaky nepodlozeny nezmysel :) Zakaznici cakaju v poradovniku, pred zastavenim vyroby niektori aj pol roka.
Ak by si mal v hlave kus logiky tak by ti doslo ze ak sa predavaju vsetky vyrobene EV a vyrobna kapacita sa nenavysuje, logicky nemozu stupat ani predaje ;) Tie stupaju jedine Tesle kedze navysuje vyrobu kusmi z GF3 aj Modelmi Y z Freemontu.
Ak by si mal v hlave kus logiky tak by ti doslo ze ak sa predavaju vsetky vyrobene EV a vyrobna kapacita sa nenavysuje, logicky nemozu stupat ani predaje ;) Tie stupaju jedine Tesle kedze navysuje vyrobu kusmi z GF3 aj Modelmi Y z Freemontu.
Ona ta výroba aktuálně stojí nebo bude zastavena, kdyby si zapojil mozek, tak by ti to došlo :-):-) A ž bude obnovena, nebude na to spousta lidí mít nebo budou ty objednávky dokonce rušit, protože přišli o byznys nebo budou muset krýt obří ztráty :-)
Stratil si sa v case, pisal si ze nie su zakaznici. Omyl. Zakaznici su a hlavne ich bolo nasobne viac ako vyrobenych e-tronov v momente kedy sa zastavila vyroba a nemalo to nic s coronou. O tom co tu bude v buducnosti mozes polemizovat na vesteckom portali. Ty pises v pritomnosti a pises nezmysel. Alebo budes opat tvrdit ze 88% kovov na vyrobu e-tronu pochadza z ciny? :D Vyroba e-tronu sa zastavila iba kvoli tomu ze VAG odflaklo zabezpecenie dodavok potrebneho mnozstva baterii, tie si namontovalo do 30k kusov ID.3 ktore kvoli odflaknutemu sw vyvoju stoja na skladoch. Corona zasiahne silno vsetkych vyrobcov aut, Teslu najmenej, ale VAG nemoze svoj neuspech zvalit na nu, jedine na svoju neschopnost a dalsie zlyhanie. Z tohto sa ziadnym podvodom nedostane.
88% vzácných kovů na výrobu větrníků, piš co jsem skutečně napsal, nikoliv tvoje upravené výmysly.
Ano, polské LG nestíhalo dodávat baterky už před koronou, s ní nebude dodávat nic :-) Takže žádný nový auta nebudou a až budou, prodeje budou poloviční :-)
Ano, polské LG nestíhalo dodávat baterky už před koronou, s ní nebude dodávat nic :-) Takže žádný nový auta nebudou a až budou, prodeje budou poloviční :-)
Och ty klamar :) Hned ked si v diskusii zacal vymienat EV za veterniky tak ta tam sfukol iny diskuter linkom z coho sa skutocne vyrabaju veterniky :D S tebou ja koncim ty troll..
To jsem mu psal asi ja. Ze v beznem typu generatoru Siemensu se pouziva asynchronni motor, kde zadne vzacne prvky nejsou.
Barik si neco umane a pak to pise furt dokola..
Ted zrovna predpovida apokalypsu kvuli korona viru.
Ja tady mam aktualni odkaz pro milovniky prirody (typu Barika), kteri zachranuji svet pred elektromobilitou:
https://www.bbc.co.uk/news/extra/ao726ind7u/shipbreaking
Barik si neco umane a pak to pise furt dokola..
Ted zrovna predpovida apokalypsu kvuli korona viru.
Ja tady mam aktualni odkaz pro milovniky prirody (typu Barika), kteri zachranuji svet pred elektromobilitou:
https://www.bbc.co.uk/news/extra/ao726ind7u/shipbreaking
To su ludia ktorym nejde o pravdu, ale o to mat pravdu a byt zaujimavym. Niektori to ale tak prezenu ze si z nich klauni, ako barik..
Davnejsie som pozeral dokument o tych pohrebiskach lodi. Neskutocne tazka, nebezpecna a zdraviu skodliva praca..
Davnejsie som pozeral dokument o tych pohrebiskach lodi. Neskutocne tazka, nebezpecna a zdraviu skodliva praca..
Siemens dělá 100% větrníků na světě a z konkurence nikdo vzácné kovy nepoužívá. Jasně.
:-)
Hele a proč lidi škrábou v zimě čelní skla a lejou nemrzku do nádobky ostřikovačů? Dyt Cadillac měl vyhřívaný trysky a nádržky kapaliny ostřikovačů.
Asi stejná logika vid :-)
:-)
Hele a proč lidi škrábou v zimě čelní skla a lejou nemrzku do nádobky ostřikovačů? Dyt Cadillac měl vyhřívaný trysky a nádržky kapaliny ostřikovačů.
Asi stejná logika vid :-)
Vis jaky je pomer synchronnich a asynchronnich generatoru ve vetrne energetice???
Ty asynchronni zadne vzacne prvky nepotrebuji.
A Siemens byl jen priklad.
Jako obvykle pises o necem o cem nic nevis!
Uz toho nech! Jsi trol.
Ty asynchronni zadne vzacne prvky nepotrebuji.
A Siemens byl jen priklad.
Jako obvykle pises o necem o cem nic nevis!
Uz toho nech! Jsi trol.
Krásný fotky, najdu ti stejný z těžby kobaltu, lithia, niklu, křemíku, mědi, výroby cementu a betonu, oceli, atd.
Všechno suroviny potřebné pro baterie, EV auta, větrníky, fotovoltaiku, dobíječky. BTW ž čeho je plast na EV autech, dobíječkách, obaly baterek atd? Není to náhodou z ropy, soudruzi POKRYTCI???
Všechno suroviny potřebné pro baterie, EV auta, větrníky, fotovoltaiku, dobíječky. BTW ž čeho je plast na EV autech, dobíječkách, obaly baterek atd? Není to náhodou z ropy, soudruzi POKRYTCI???
Posli nejaky odkaz na ten kobalt.
Ja jsem jeste zadny nevidel.
Ja jsem jeste zadny nevidel.
Najdi si to sám....jak se těžív africe a rusku a asii, je toho plnej net.
Co ty plasty? Z čeho sou plasty na Tesle, superchargeru a fotovoltaice? Ze vzduchu a odpadků vid :-) Ropa žádná co :-)
Co ty plasty? Z čeho sou plasty na Tesle, superchargeru a fotovoltaice? Ze vzduchu a odpadků vid :-) Ropa žádná co :-)
V predchozim prispevku jsi napsal, ze neco najdes.
A v dalsim pises: najdi si sam :-O
Jsi trol.
A v dalsim pises: najdi si sam :-O
Jsi trol.
Ropa WTI za 20 USD za barel, zase sem neměl pravdu včera vid :-):-):-)
Nemam čas ti tady hledat fotky a materiály, nikdo mě za to neplatí, najdi si to :-) Je toho plný net. Najdi si třeba jak se těží fosfáty to je taky hodně eko a zdraví prospěšné. Takže kdy zakážeš lidem prát? :-)
Nemam čas ti tady hledat fotky a materiály, nikdo mě za to neplatí, najdi si to :-) Je toho plný net. Najdi si třeba jak se těží fosfáty to je taky hodně eko a zdraví prospěšné. Takže kdy zakážeš lidem prát? :-)
×
Sdílení komentáře
×
I technicky. Ale s klasickyma zrcatkama.
Spis o designu a o tom, ze to je EV...
https://ev-database.org/…tback-55-quattro
Slabsi 290km.
Jezdis casto pres 300km?
Vykonova elektronika take byva spolehliva.
Slozita je baterie a termomanagement.