Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hybridní Superb iV pohořel v losím testu. Podobně dopadl i Passat GTE

Plug-in hybridní Passat i Superb potrápila výrazná přetáčivost, kterou konkurence dokázala potlačit i ve vyšších rychlostech.
Zpět na článek
Avatar - Mokrous
23. 7. 2020 18:37
Pažout
I toto je jeden z důvodů, proč jsem si objednal radši 508 SW GT místo Passata.
Avatar - Emel
5. 6. 2020 15:04
Re: No jo no
Vím že to píšeš, ale není to pravda... namátkou Scala i Karoq jsou v losím testu dobrý.
Avatar - Mikesus
1. 6. 2020 17:10
Re: No jo no
Dřív třeba takoví lidé byli. Dnes jsme rádi, že aspoň začnou brzdit.
je pravda, že jednou jsem sám do protisměru musel nedobrovolně, když tam jelo auto, a to když mne vytlačil ( samozřejmě k čemu zrcátka ) osobák z pravého pruhu. bylo místa dost, tak jsem to vyhodnotil jako menší riziko. vzal jsem to půlkou auta do protisměru a plné brzdy. Ten proti se sice rozčiloval ( dodnes nevím jestli na mne, nebo toho druhého ), ale pravej pruh měl volnej a bez problému s časovou rezervou udělal místo.
1. 6. 2020 16:04
Re: No jo no
Ale tak to já teorii vzniku toho testu vím, ale v reálu by mě nenapadlo se vyhýbat do protisměru, když by tam jelo auto, takže z toho důvodu mi přijde celej ten test trošku pofidérní svojí myšlenkou. Jak píšeš brzdit co to půjde a když nebude vlevo volno, tak radši budu hledat prostor v pangejtu. Rozhodně bych se nesnažil vejít před protijedoucí auto. A nedovedu si představit blázna, který by takový život ohrožující manévr udělal.
Avatar - Emel
1. 6. 2020 12:53
Re: No jo no
Podle mě to pořád bude mít přes 50% hmotnosti na přední nápravě... prázdný.
Avatar - Mikesus
1. 6. 2020 10:46
Re: No jo no
Tak v provozu jsem to taky nezažil ( naštěstí ). Má to simulovat, že ti tam vběhne lost ( ve Švédsku běžné ), a protože srážka s losem je trochu horší než sražení prasete, tak se člověk má vyhnout. Ale protože v protisměru jede auto, je potřeba se vrátit co nejrychleji zpět. Tož tak teorie k losímu testu a proč vzniknul.
Ale upřímně, osobně vidět auto v protisměru, tak jen brzdím a buď tu zvěř srazím, nebo pokud je to možné, tak příkop. Pokud je tam volno, tak přesně jak říkáš, prudce vyhnout a plynule pomalu zpět
1. 6. 2020 09:07
Re: No jo no
No dobře dejme tomu, že budeš jako prudce brzdit pak pustíš brzdu a snažíš se vyhnout překážce, ale z jakýho důvodu budeš za překážkou zase prudce měnit směr zpátky? Podle mě taková situace jako je losí test v běžným provozu nenastane. Alespoň já to nikdy nezažil, že jsem uhýbal zvěři, která mi skočila pod auto nebo něčemu co leží na silnici to se mi samozřejmě stalo mnohokrát, ale pak jsem se vždycky plynule vrátil do pravého pruhu a hlavně brzdil i když jsem byl vlevo a ne že se budu snažit hodit auto na boudu prudkým cuknutím volantu zpátky a nebudu se snažit v průběhu toho brzdit. Nechci se hádat, že to má VW nedotažený a měli by na tom zapracovat, asi by si měli pohrát s ESP a nastavením tlumičů, ale pro mě je to údaj naprosto nepodstatný. Když vím, že je auto nemotorný, tak se k němu podle toho chovám a počítám s tím. A jako katastrofu bych viděl, kdyby se snažilo překulit na boudu, tady prostě jen trochu víc poletuje zadek a předek nechce moc poslouchat, ale více méně to auto směr drží. Nevidím v tom zásadní problém, proč si takový auto třeba nekoupit. Mnohem víc by mi vadilo, že to má lehký předek a těžký zadek a v zimě to nevyjede zasněžený kopec.
Avatar - Emel
31. 5. 2020 21:59
Re: No jo no
Jo, Karoq je na jistotu...
Ono teda zřejmě km77 to dělají s prázdným autem a teknikensvarld s plným... což asi úplně nehraje do karet dlouhému Superbu s velkou nosností. Ale jak už jsme tu nakonec oba psali, ani prázdný Passat v km77 se moc nepředvedl.

Mimochodem... Passat 73, Kodiaq RS 75, Kodiaq 1.4 77... to zase k těm věčným diskusím o nepoužitelnosti SUV (ač sám nejsem jejich milovník).
Avatar - Mikesus
31. 5. 2020 15:53
Re: No jo no
U karoqu je to jak bych si to u SUV představoval. nenechá ho rozhodit moc a hodně ho zpomalí.
U Ravky to je ještě bez upraveného SW. Toyota předělávala ESP, aby zlepšila jeho chování.
Nemusí být přeci VW jediný, komu se odladění na začátek nepovede :D
Ale upřímně, podvozek RAVky, jak minulé tak současné, sám vnímám v jeho chování jako spíše podprůměrný.
Avatar - Emel
31. 5. 2020 13:35
Re: No jo no
Scala dává celkem solidních 79km/h, byť trošku rozevlátě
https://www.youtube.com/watch?…
Karoq je s 80km/h jeden z nejlepších
https://www.youtube.com/watch?…
Kodiaq se 77km/h je slušný standard
https://www.youtube.com/watch?…
Taková RAV 4 se 71km/h...
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
31. 5. 2020 13:28
Re: No jo no
No tak to není úplně pravda. Naopak vyhýbací manévr se dělá bez brzdy a ideálně s vyšláplou spojkou u manuálu. Dokonce se nacvičuje to, aby řidič přestal brzdit chviličku před zatočením, aby kola dostala šanci se chytit. Takže si tenhle manévr představ buď tak, že ti něco skočí přímo před auto... nebo tak, že ti skočí před auto dál a ty zabrzdíš třeba ze stovky.
31. 5. 2020 12:25
Re: No jo no
Ovsem tam se jim dari mnohem vic :D :D problemy se software vidim jako zasadnejsi pruser nez losi test.
Avatar - Mikesus
31. 5. 2020 10:34
Re: No jo no
V poslední době se VW moc nedaří ve více disciplínách. Asi připravují své zákazníky na přechod k ID.
31. 5. 2020 09:17
Re: No jo no
Tak ono je to oboji stejne nemotorna lod. :D ale muze byt taky problem v nastaveni tlumicu nebo esp. Asi nad tim budou muset hosi trochu podumat. Kdovi jak by se auto chovalo v nastaveni sport. Pocitam ze to meli pro test implicitne nastaveny na normal.
31. 5. 2020 09:11
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
Jako mit tezky auto na zadek a pohon prednich kol to bude v zime nepouzitelny. :-(
Avatar - Mikesus
31. 5. 2020 09:11
Re: No jo no
co jsem koukal na test klasickeho supu, nebo pasata, jsou na tom prakticky stejně i bez baterky.
31. 5. 2020 09:09
Re: No jo no
Pro me je to takovej test o nicem. Ukazuje ti to jak se auto chova pri prudkym svihnuti volantem tam a zpatky bez brzdeni. Takova situace se mi ale nikdy na silnici nestala. On totiz normalni ridic v takovy nenadaly situaci dupne nejdriv na brzdy a pak se snazi uhnout. Ze by nekdo jen uhybal a neslapal u toho na brzdy je hovadina. Takze tohle je takovej syntetickej sranda test.
31. 5. 2020 09:04
Re: No jo no
Tak ona mqb platforma neni stavena na optimalni umisteni baterek v podlaze
tak aby nerozhodila teziste. Skodovka to upekla z toho co mela k dispozici a vysledek je takovej kompromis. Je to proste takovej titanic na kolech kterej neni na takovy manevry moc vhodnej. Co je postaveny na mqb bude asi trpet podobnou tezkopadnosti.
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 22:32
Re: No jo no
A už jsme u toho. Typicky motorkář. Mám lepší zrychlení, tak jste ostatní póvl. Nebo co jsi tím chtěl říct?
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 22:32
Re: No jo no
Ještě něco si vycucáš z prstu?
Avatar - kari.laz
30. 5. 2020 22:09
Re: No jo no
promiň, já zapomněl že máš Subaru s CVT se zrychlením na sto za dobu potřebnou k uvaření kafe. Bylo ode mne hnusné vytahovat sem cokoli o zrychlení :D
Avatar - kari.laz
30. 5. 2020 22:05
Re: No jo no
Leda tak, ze jsi si je vytiskl doma sám. Kdyby jsi na tom alespoň jednou seděl, tak tu nekličkuješ jak zajíc a nešíříš tu takový bludy. Viz tvé nářky v článku o nehodách motorkářů. Ty jsi viděl motorku tak možná, když se před tebe postavil na semaforu
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2020 15:08
Re: No jo no
Problém má i Pašík kombi i Audi e-tron i Scala i ... já nevim co = prostě s vyhýbacím manévrem mají aktuálně problém KONCERNOVÝ auta bez ohledu na velikost hmotnost značku případně cenu. A trvá to už přes rok a vypadá to že zatim se to nedaří řešit

Jsem zvědav kam koncern dojde https://www.autoforum.cz/…-vsem-vw-setril/
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2020 15:07
Re: No jo no
To neni o Priusu stejně viz premiant Peugeot 508 plug-in (1880 kg) to umí i PSA a neni to ani o hmotnosti MB C plug-in má 2040kg = nikdo neměl problém. No jeden VWýrobce jo = neni to o typu auta typu konstrukce nebo váze.

Jedinej kdo jak jako Škoda tak jako VW i jako Audi má poslední rok problém = je JEDEN výrobce
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2020 15:01
Re: No jo no
To neni o Supu viz já 14:46 a :59 je to koncernoVWý problém napříč značkama
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2020 14:59
Re: Ajta Krajta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Prius tu už byl zmíněn Toyota bez problémů stejně jako PSA plug-in Pažout 508 https://www.novinky.cz/…m-testu-40325886 ten je stejně jako kdysi Citroen Xantia https://www.autorevue.cz/…katnimu-podvozku aktuálně nejlepší z PHEV

Jedno jestli hybrid Sup nebo běžnej Pašík po faceliftu https://www.autoforum.cz/…obvykle-chovani/ nebo loňský celoevropský losí testy ve Skandinávii = koncern jako VW nebo Škoda i Audi = VWelkej problém
Avatar - Hammunasakra
30. 5. 2020 14:46
Re: Octavia 4 Combi neprošla
To neni jen Škoda https://www.autoforum.cz/…obvykle-chovani/ to je koncernoVWý problém a VWELKÝ = loni v největších kontinentálních losích testech v Tannistenu za účasti redakcí ze všech evropských států = skončilo poslední Audi. O 20 km/h pomalejší než nejlepší = o 18 km/h pomalejší než Pažout 508 PHEV atd.

Śkodovky Scala a Kamiq musely být z testu vyřazeny = se zapnutým ESP neumí udělat vyhýbací manévr vůbec
30. 5. 2020 14:37
Octavia 4 Combi neprošla
Škodovka má problém, neprošla ani Octavia Combi, viz. https://www.youtube.com/watch?… a ti není hybrid !!!
Avatar - Beefcake
30. 5. 2020 13:56
Re: No jo no
"Hlavně že to umí párkrát trochu zrychlit na rovině a jsou vysmátý jak lečo." Hovoris o turbe, fcipu, fdizlu, ze ? :-[]
30. 5. 2020 13:36
Re: Já to říkám odjakživa...
.... jo jo, budem to tady muset furt opakovat aby to ti lidi pochopili.... Sup iV není pro každého.... ale kdo může denně nabíjet a denně tu baterku vyjede, tak bude spokojený, když akceptuje fakt že podvozek prostě na sport není....

já bych po své zkušenosti s tím Supem ten podvozek klidně akceptoval, teď by mi asi už mnohem víc vadil zvuk a vibrace dieselu....
30. 5. 2020 13:34
Re: Já to říkám odjakživa...
kdo si koupi PHEV a nenabíjí to tak je prostě ču*ák, to se jinak nedá říct.... protože to je asi ten nejvíc neekologický způsob použití auta..... žere to a ještě zbytečně plýtváš přírodními zdroji na ten akumulátor.....

jinak Sup iV dá dálniční reálnou 130 na dlouhé trase za 7.... žádných 10.... ale jasně, nějaký outlander je jiná písnička....
30. 5. 2020 13:33
Re: Těžiště
Dokazou, ma ho ale jenom Touareg...
30. 5. 2020 13:30
Re: Já to říkám odjakživa...
... hele já prostě když někam jedu, tak mám časy schůzek atd., a prostě jedu tudy kudy waze řekne..... a když jedu na Šumavu, tak mám na kouli 4 kola a vzadu děcka.... rezignačně jezdím skoro pořád.... :-) a abych si vybíral auto podle toho že si s ním užiju cestu třeba z Dačic do Jihlavy když tam 2x za rok jedu na schůzku, to mi prostě nedává smysl.... je fakt že sám mám ještě další auta který docela zábavný jsou a s těma jezdím fakt jen občas a tím si asi ten deficit emocí za volantem kompenzuju.... ale jako denní auto mi prostě ten Sup fakt nevadí.....
30. 5. 2020 13:27
Re: No jo no
baterie narozdil od Q7 phev nejsou v kufru ale pod sedackama. Bohuzel usetrili a nedali je do tunelu jako v xc90t8
30. 5. 2020 13:25
Re: Já to říkám odjakživa...
Treba mne se v iv nastartoval spalovak naposledy minuly pondeli. Jezdim kazdy den mezi 30 az 80 az 90 km. Mam dny, kdy dam i dva plny cykly. Na mesto je ten podvozek naprosto v pohode, na okresky to neni a s vlekem je to boj. Pro moje pouzity je to nejlepsi Superb se suverene nejnizsims nakladama na km, ale ja jsem strasne specifickej pripad a jezdim opravdu hodne mesto a mam wallbox nebo pak dlouhy cesty hlavne po dalnici.
Avatar - Emel
30. 5. 2020 12:17
Re: No jo no
No to právě trošku problém je. Respektive u Superbu iV se to evidentně nepovedlo odladit tak, jak by mělo.
Může to být naloženým autem... Superb má docela velké užitečné zatížení.
Díval jsem se ještě na km77 a ono ani běžný Passat v losovi nějak nezáří
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2020 11:11
Re: No jo no
To není omluva, určitě to šlo i líp. Ale proč se snažit, když byla snadná a levná cesta... Hups...
Avatar - Blue Sun
30. 5. 2020 11:10
Re: Ajta Krajta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jen ty od koncernu VW. Jiní problémy nemají... Inu, někdo umí, VW čumí.
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:53
Re: Já to říkám odjakživa...
Ony ty PHEV s vybitou baterií končí většinou na 10 l / 100 km.
V Holandsku, kde se jich prodalo nejvíc velké Outlandery stály mnohem méně než malá úsporná auta, a tak si Holanďané do svých lidmi a auty přecpaných měst kupovali zbytečně velké SUV.
Z pobídek v Holandsku původně těžily Priusy, ale jakmile byly nabídnuty Outlandery a dostali stejné pobídky, jako by hybridy Toyota nebyly.
Holandšťí eko-politici (žádná levice a pravice neexistuje, jenom různě zabarvení eko-marxisté a eko-liberálové - Holanďané také nemají na výběr) mění pravidla dramaticky každým rokem. Výsledek je obrovský zmatek a tisíce Tesel nakoupených do zásoby, protože přišly o některé pobídky.
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:46
Re: Těžiště
Tak tohle je docela síla, když mají ty baterky před zadní nápravou. Fakt jsem myslel, že je mají v kufru. To je ještě větší ostuda VW. Takže vlastně nedokážou udělat motor bez podvodů s emisemi, nedkožadou udělat stabilní podvozek a dokonce ani ten SW jim nefunguje.
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:44
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
ale jo, auto postavíš, ale jaké...
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:43
Re: Já to říkám odjakživa...
je mi jasné, že zjistit se to dá jen metodou, kterou nikdo z nás nechce.
Zrovna u toho zmíněného outlanderu jsem si mohl vyzkoušet ( i když na úplně syrovém autě ), jak to je se spotřebou, když je prázdná baterka. Skončil jsem na 9,5 litru nebo tak nějak.
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:39
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
To je opravdu jednoznačné vyjádření. :D :D :D
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:37
Re: Já to říkám odjakživa...
To se zajistit nedá protože speciálně v západních zemích nemají pro "sport" žádné pochopení a jdou jen po slevách. A bylo zjištěno že 95% uživatelů Outlanderů PHEV ještě nevybalila nabíjecí kabely, a Outlander je zlatě zapsán na tabuli nejhorších emisí ………….
To by se dalo zařídit pouze "šmírováním", což neprojde, asi.
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:34
Re: Já to říkám odjakživa...
Já to kombinuji.
Chvíli "rezignační" jízda, chvíli trochu "sportu". Schválně se vyhýbám dálnicím, pokud to jde.
projel jsem celou republiku když se nikam nemohlo, prostě jsem jezdil a díval se.
Kvituji že se kvalita silniční jízdy neskutečně zvýšila !!!!!!!!!!!!!!!
Když se vydáš na Šumavu, prostě na výlet, v předhůří jsou krásné atraktivní silničky, a v před-předhůří jsou krásné jedničky s dlouhými rovinkami a zatáčkami, hladký asfalt, široké.
Tam se dá zkusit všechno a nemusí se ani jezdit nad limit.
Doporučuji.
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:32
Re: Já to říkám odjakživa...
S tímhle naprosto souhlasím. S PHEV nemám problém, když by bylo nějak zajištěno, že ho majitelé budou nabíjet. Bez nabíjení je to to nejhorší, co může být, a přesto dostanou výhody jako EV.
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:28
Re: Já to říkám odjakživa...
Já bych spíše řekl PHEV nekupovat.
Hybridy jaké má Toyota jsou myslím vcelku akceptovatelné, nerad to říkám :-!
PHEV mají příliš mnoho motorů a baterií, lidi to stejně nedobíjejí, takže kdyby se měřily v reálu jejich skutečné spotřeby, byla by to katastrofa, když mají malé ´benzínové motůrky tahat elektromotory a vybité baterie.
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:28
Re: No jo no
Kde jsem psal, že nemám papíry na motorku?
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:20
Re: No jo no
hehe, řekl dieslovej troll :D
S kar.lazem jste jeden jako druhej. jen jeden s dieselem, druhej s motorkou.
Ale jo přiznávám, mám problém s lidmi, kteří reagují na něco a nejsou schopni si to přečíst nebo pochopit. To je jak házet perly sviním potom.
Avatar - WinDiesel
30. 5. 2020 10:19
Re: No jo no
Sám jsi blbeček, neustál jsi diskuzi wole.
30. 5. 2020 10:17
Re: Já to říkám odjakživa...
pochop banální věc - pro 95% řidičské populace je úplně irelevantní jak auto jezdí.... oni prostě nasednou, pomačkají čudlíky a někam se přepraví.... pro ně to není předmět diskuse a vůbec ne už hobby nebo v nejhorším případě smysl života.... ti lidi řeší jen cenu auta a provozní náklady + to, jestli se do auta vlezou....

Sup iV je opravdu anti-řidičské auto.... jenže silnice v EU a obzvlášť v ČR jsou taky anti-řidičské.... kde si chceš dobré auto užít? na ucpaných silnicích? ve městě? nebo kde? většina lidí má o víkendu ráno jinou zábavu než si přivstat a jet si projet oblíbenou okresku....

Mě Sup iV vyhovuje.... za první 4000km mám spotřebu kolem 3L a proto jsem si ho koupil.... naložím tam dost krámů, je to pohodlné a bytelné auto, nic jiného neřeším.... v týdnu jsem jel z Otrokovic do Boleslavi a zpátky přes Hradec Králové.... 140 po dálnici a víš co zbytek cesty? na adaptivní tempomat ve šňůře kamionů, kde se moc nedalo předjíždět.... dokonale rezignační jízda, protože jinak se po té cestě jet nedá když se nechceš zabít..... úplně jsem si liboval že to jedu v tak nudném autě, protože mít něco lepšího, tak se podělám vzteky že mám dobrou káru a absolutně ji nemůžu využít....
Avatar - Mikesus
30. 5. 2020 10:10
Re: No jo no
tak se nauč číst blbečku. Reaguješ na něco, ani nevíš co jsi přečetl.
"Těch, co se procpou úplně dopředu a pak zdržují při rozjezdu je tak 3 z 5"
https://www.auto.cz/diskuse/75243/1#…
Avatar - lamal
30. 5. 2020 10:01
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
ty si priklad uvedomeleho, na uvedomelost ludi sa nespolieham radsej :-|
Avatar - lamal
30. 5. 2020 09:59
Re: No jo no
chapem, pouzil si na ten manual dost ironie na zaciatku :-!
30. 5. 2020 09:54
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
... tak to se driv nebo pozdeji dozvime.... mam odjeto par zim s Octou na CNG, coz je z pohledu hmotnosti a jejiho rozlozeni podobny prusvih a nic tak hrozneho to nebylo.... kazdopadne retezy s sebou jako pojistka jsou nutnost....
30. 5. 2020 09:38
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
z hov*na bic neupletes a na podvozku golfa auto nepostavis
30. 5. 2020 09:25
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
to nechci vedet, protoze s tezkym vozejkem se to skoro nehne ani na trave na uplny rovine..
30. 5. 2020 09:07
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
Coz me privadi k myslence. Vyjede to v zime vubec kopec s tim lehkym predkem a tezkym zadkem?
30. 5. 2020 09:02
Re: No jo no
Prius je ale vyrazne lehci a bude mit lepsi rozlozeni hmotnosti. Superbu narovnali kufr baterkama a je z toho 2 tunovej titanic tezkej na zadek.
30. 5. 2020 08:55
Re: No jo no
Je to tak. Ono je na tom karoqu krasne videt jak ho esp v prubehu toho manevru zpomali coz esp ubte alpiny neudela. Je to takovej test o nicem. Ale jedno je jasny superb iv je nemotorna tezka kraksna. Co jinyho cekat kdyz to ma kufr plnej baterek.
Avatar - kari.laz
30. 5. 2020 08:44
Re: No jo no
Psal jsi více než 60% motorkářů. Tak se nedělej že to ještě rozděluješ na to jestli projede kolonou, stojí vedle a podobně. Prostě je to blud a to hlavně to tvé "více než 60%" a že ho tlačíš na půl plynu v Yarisu v ECO a ještě musíš ubrat.
Prostě jeden z těch zhrzených automobilistů, který nedokáže překousnout výhodu motorky v provozu a pak šíří bludy.
Udělej si papíry a zkus si to a pak přijď znova popsat své pocity.
30. 5. 2020 08:33
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
tak velky kola jsou u superbu nutnost, pokud se nehodlas uhoupat k smrti:)))

ja si kazdopadne myslim, ze platforma mqb proste na takhle velky a tezky auto nema...
30. 5. 2020 00:02
Já to říkám odjakživa...
...hybridy prostě NEBRAT a je pokoj! Kdo se touto jednoduchou, ale navýsost účinnou poučkou řídí, nemá žádný problém. Co je auto autem platí, že čím lehč je, tím lépe jezdí. A čím je technicky jednodušší a s menším podílem elektroniky, tím je levnější, řidičsky zábavnější a méně poruchové. Takto jednoduché to je! :-) :-) :-)
30. 5. 2020 00:00
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
... ja spis kroutim hlavou ze tohle auto si nekdo muze koupit ve vybave "sport" v cervene barve na velkych kolech.... to mi prijde na hlavu, chtit po jezevcikovi aby se tvaril jak pitbul....
29. 5. 2020 22:54
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
Presne tak. Obecne superb ma podvozek nicmoc, nejlepsi je 200kw tsi, ale ani to neni nicmoc.
iV je lehky na cumak a tezky na zadek, tzn na mokru nedotacivy a kdyz se to rozkejve je to bida. Extra citlivy esp se to snazi zachranovat prebrzdovanim. Celkem mi to ale k charakteru auta nevadi, u silnyhi benzinu mi to vadilo. Tohle si ale ani nesnazi hrat na “sportovni” auto..
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 22:46
Re: No jo no
Aha. Tak se tam podívej ještě jednou. Psal jsem o těch, kteří se cpou kolonou dopředu a propletaji se mezi auty. Zdaleka to nejsou všichni a často k tomu vyuzijou cyklopruh a ty také nepočítám. Už se pomalu začínáme dobirat tomu, co jsme tam řešili.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 22:44
Re: Pohoda
Tak v tom případě jejich neschopnost naladit podvozek je ještě horší.
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 22:29
Re: Pohoda
Tak to dost pochybujem, ze ta elektricka platforma je taka flexibilna. Mozno v dalsej generacii o X rokov.
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 22:28
Re: No jo no
Ach jaj.
Si pozri, ako sa to sprava a akou rychlostou to vyjde z testu. Nie je az taky problem auto pribrzdit na maximum pri prvom manevri.
Uz len tieto dve auta ukazuju, aky je ten test specificky a ze v podstate o podvozku, co sa tyka mechaniky, moc nepovie.
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 21:39
Re: No jo no
Psal jsi, že pokud před tebou stoji na semaforu motorkář, ve vice než v 60% případech tě brzdí v rozjezdu s Yarisem. Psal jsi, že i když se rozjede, tak ty ho stejně tlačíš před sebou ani ne na půl plynu a ještě musíš ubrat.
Zapomněl jsem na něco?
29. 5. 2020 19:50
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
jasné.... máš určitě ze svého úhlu pohledu pravdu.... já si to auto koupil a vybral sám, počítám s kompromisy a když si kupuju ekologické auto, tak asi těžko čekám že budu jezdit 180 po dálnici.... schválně jsem se vyhýbal paketům výbavy kde byly 18" kola, protože jsem prostě chtěl ty úspornější 17"....

Když to samé auto dostane nějaký manažer jako služebák, klidně to může být tak jak píšeš ty....
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 19:26
Re: No jo no
Mám to vypozorovano na lidech, kteří např. nechápou psaný text, vymýšlí si nebo vytrhavaji z kontextu.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 19:24
Re: Těžiště
Myslel jsem v porovnání s obyč. Když by to posunuli před zadní nápravu, určitě by to bylo lepší. Ale určitě, když to dáš na výborný podvozek, je to jiné než když to hodíš na podprůměrný kostitřas
29. 5. 2020 19:10
Re: Pohoda
Keby sem este chodil GTI, vysvetlil by ti ze ide "jen a než o smrad falešných sobú"...

Inak to je pekna ostuda, ked uz aj barsjake SUV alebo pickup zvladne losi test, ale hybridny Pasik ("etalon triedy") nie. No a Superb ide v koncernovych stopach...
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 18:14
Re: Těžiště
Mondeo ale zatáčelo docela dobře, to má už dobrý podvozek i bez baterek 😂
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 17:53
Re: No jo no
Ale vždyť píšu o ridicich, nikoliv o převodovce. Jen to, že všude se píše, jak je manuál lepší ( což netvrdím, že není ), ale zapomíná se na faktor řidiče ( a upřímně, řidiči jsou/jsme čím dál tím horší). A pak tu jsou ti, co to berou, protože to je levnější.....
Avatar - lamal
29. 5. 2020 17:46
Re: No jo no
to je problem tych vodicov a mobilov ked ich uz spominas, nie je to problem prevodovky... takto si si zbytocne kopol do tych co preferuju manual, len kvoli preferencii samotnej

´´taky´´ vodici vytocia kazdeho a nie len na krizovatke, kludne ti preleti s mobilom v ruke cez prechod, hlavne ženušky v SUV... to asi nebude problem manualu :-)
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 17:40
Re: Těžiště
Jestli to nebude tím, že oni je nemají v podlaze, ale v kufru za zadní nápravou? To samé třeba mondeo, to by podle mého dopadlo podobně.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 17:39
Re: moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
´´je to auto pro spíš defenzivní řidiče a tak je potřeba k tomu přistupovat´´ vies si predstavit v realite toho co jazdi po cestach naplnenie ? skor by som sa priklanal, ze sa pristupuje k tomu podla cenovky, tj mastny supik = ferrari (vynimkam sorry, asi som pesimista)

objektivne vzate ked neratam trubky, neuvedomelych vodicov je najviac, proste ide rychlo za kazdej situacie, pride nieco necakane a je to... nemaju tuchy kde ma auto limit ani to, ze musia respektovat dane podmienky a uz vobec nie to, ze maju iV ktore je tazke na zadok a tomu prisposobia jazdu, lebo vsetci vedia co to znamena a co maju/nemaju robit - unreál
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 17:37
Re: No jo no
Treba to, že mne iritují právě takoví řidiči. Ano s mobilem před očima to nejde ani s jednou převodovkou, ale s manuálem to opravdu nestihnou ( průměrný a podprůměrný řidič) tak rychle napravit jako s automatem.
Netvrdím, že taci nejsou, ale v provozu po městě to jsou světlé výjimky.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 17:36
Re: Pohoda
v nasledujucich gen asi vytiahne koncern tu svoju EV platformu, dovtedy bude predavat ´´nedoladene´´ auta...
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 17:33
Re: No jo no
Koukám, že stále jsi nepochopil psaný text. No nevadí, sem to tahat nebudu. Když je člověk debil v mládí a nenaučí se základní dovednosti, v dospělosti to nezmění a debilem zůstane.
Avatar - JirkaVejrazka
29. 5. 2020 17:22
Re: No jo no
Hledal jsem a nasel test Priusu, ktery to zvladnul v 76 km/h. Bohuzel Prius Prime/PHEV se zrejme verejne netestoval :(
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 17:22
Re: Pohoda
EV je mají ještě větší....
Prostě nevhodný umístění.
29. 5. 2020 17:21
moje zkušenost s podvozekm Supa iV....
No asi takhle k tomu losímu testu.... vůbec mě to nepřekvapuje.... ten můj Sup na 17" (215/50 nebo tak něco) opravdu žádný zázrak není.... V režimu "normal" se to pohupuje, je to pohodlné ale opravdu to jistotou neoplývá..... prostě se to naklání a máte pocit že se to chce hrnout ven už při relativně běžných rychlostech.... na ježdění po městě dobrý ale jakmile jedete trochu svižněji, už je cítit že se to autu nelíbí.... V režimu sport už je to o dost lepší, tam je komfort a jízdní vlastnosti +/- na úrovni mého bývalého Mondea které jsem měl taky na 17" i se shodným rozměrem.... (Mk IV. nebo jak byla ta minulá generace). Mondeo bylo asi přecejen o něco lepší co se podvozku týče.... (v porovnání se Supem v režimu sport.... Sup v "normálu" se Mondeu nepřibližuje ani náhodou)

Ten losí test dělali na nějakých větších pneu (18"?).... kdyby to bylo na 17" to by teprv čuměli.... Jako zajímalo by mě jak jezdí Superby co ten adaptivní podvozek nemají.... jestli je tam to jediné možné nastavení stejné jako mám já "normal" tak to je teda velká slabota....

A taky by mě zajímalo jestli ten losí test dělali v režimu "normal" nebo "sport".... to ten výsledek muselo zásadně ovlivnit.... (tipnul bych si že to dělají v "normal".... prostě tovární nastavení....)

Čili podvozek nic extra, na druhou stranu do českého provozu nic, co by člověk musel extra řešit.... Není to auto pro zábavu, s tím jsem to kupoval, je to auto pro spíš defenzivní řidiče a tak je potřeba k tomu přistupovat.... mě se v tom jezdí fajn....
Avatar - lamal
29. 5. 2020 16:54
Re: Těžiště
V koncerne sa tie teorie a praxe castejsie rozchadzaju :-[]
Avatar - lamal
29. 5. 2020 16:53
Re: No jo no
s tym co napisal kari sa tiez nestotoznujem, iba mi usla mikesusova pointa, v preklade si nemyslim, ze by kvoli tomu co napisal mal kazdy preferovat automat... a ani to, ze ked je to s manualom na nič v kolone, este to neznaci, ze snim nie je na okreske zabava pre niekoho
Avatar - lamal
29. 5. 2020 16:47
Re: No jo no
test ma dobru vypovednu hodnotu, len ju treba vediet aplikovat... lahsie auta su vzdy vo vyhode pri moose testoch, 3kova fabia kombi 1.2tsi mala vyborne vysledky v tejto dicipline, pamatam si ako sa Bertold somnou dohodoval, ze ma lepsi podvozok ako dake porsche, ktore to zvladlo s mensou najazd rychlostou :-! fabia to dala hlavne kvoli hmotnosti, razvoru a sirokym gumam na svoju hmotnost (1150 kg na 225kach)
29. 5. 2020 16:43
Re: No jo no
mě to přijde celkem jako adekvátní reakce na příspěvek ve kterým jsou lidi co zběsile nekvedlaj fofrklackem sem a zase tam celou jízdu označený pomalu za automobilový analfabety.
Avatar - lamal
29. 5. 2020 16:42
Re: Pohoda
V tomto pripade je to o tom, ze plugin ma tie baterie uz moc velke na rozdiel od obyc hybridov v beznych platformach este nepripravenych na zastavbu baterii do podlahy...

Na MQB to s velkostou baterii v zadu prehnali, ked sa to nalozi tak je problem... na snehu aj na mokre to moze byt celkom pruser
Avatar - lamal
29. 5. 2020 16:39
Re: No jo no
neviem preco kritizujes niekoho preferencie... stlacit plyn na AT je jednoduhsie a rychlejsie ako zaradit jednicku pridat plyn a rozbehnut sa, to nie je nic nove ovsem nechapem co tym sledujes ... to ze sa niekto nesustredi a potom nestiha nevyriesi ani AT, u takych ludi to len prehlbi problematiku... oranzovy semafor dava dostatok casu niekomu kto to sleduje premavku aj s manualom
Avatar - iudex
29. 5. 2020 16:38
Re: No jo no
Aj ja som k týmto losím testom už dosť skeptický, neviem vlastne, čo majú dokazovať, rozhodne ale kvality podvozka nie. Veď v tých testoch vychádzajú lepšie lowcost rodinné autá (Scala) či SUV pred hothečmi či čistokrvnými športiakmi (M2 Competition, Alpine). Bude to ako píšeš, že to dokazuje len to, ako prísne je naladené ESP a teda ako moc elektronika auto zabrzdí.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 16:01
Re: No jo no
Hledal jsem to v článku, ale nenašel... tak si nejsem jistej. Jestli s plným, no tak je možný, že má holt Superb ambiciozní užitečný zatížení...
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2020 15:51
Re: No jo no
Když čumíš do mobilu, tak se na zelenou rozjíždí blbě. To není otázka převodovky.
Avatar - twistedTSD
29. 5. 2020 15:49
Re: No jo no
TV myslím testuje s max. zatížením.
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 15:32
Re: No jo no
Pro mě je problém i celková hmotnost, která tomu určitě nepřidá.
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 15:31
Re: No jo no
Nejen PHEV, ale i HEV a dalo by se i říct MH, ale tam je to ještě nejmenší a relativně přijatelné zlo. AUt bez jakékoli této technologie setsakramentsky ubylo.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 15:30
Re: No jo no
Porsche plní svou pověst "supesrportu, co můžete půjčit své babičce"... good job, i vzhledem k motoru vzadu. Zase ale... placka s 305mm (zadníma) gumama by to mohla dát s vyšší nájezdovou rychlostí než Karoq ;-)
Avatar - Emel
29. 5. 2020 15:23
Re: No jo no
Tak... tohle není žádný hothatch, ale primárně pohodlný cesťák. Se slušnou dynamikou a spotřebou, za slušnou cenu, s možností provozu na elektriku po městě - až sem dobrý.

Problém evidentně v tom, že baterky skončily za zadní nápravou. Při "švihnutí autem" to elektronika zřejmě nepohlídá dost důrazně na začátku a pak už je pozdě, ten přetáčivý moment je moc velký a gumy to nepoberou. A to navíc předpokládám, že je kufr prázdný...
Avatar - CICERO
29. 5. 2020 15:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
29. 5. 2020 15:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2020 15:16
Těžiště
Těžiště je proklatě nízko říkali..... Baterky v podlaze brutálně vylepšují jízdní vlastnosti říkali... No asi ne vždy to platí :D
29. 5. 2020 15:13
Re: No jo no
proč to ale svádíš na PHEV a elektro. Jsou snad neelektro auta na tom líp?
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 15:11
Re: No jo no
A nejvíce to brzdí motorkáři na supersportech, kteří ti nedovolí s Yarisem vystřelit jak namydlený blesk :D
Podívej se do aut, kolik z nich má manuál a kolik automat. Vůbec to není o převodovce v závislosti na tom, jak rychle se rozjede, ale o tom, že lidi nedávají pozor.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 15:10
Re: No jo no
Takových se chrlí nejvíc? Kolik těch pluginů je na trhu? Nepočítáš na prstech bez problému. To jsou takové kecy. Navíc mám trochu obavu, že to není problém PHEV, ale koncernu.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2020 15:05
Re: No jo no
Ve městě je to tedy zábava v jakémkoli autě. Hlavně poskakovani v koloně s manuálem. Vysloveně ridicskej orgasmus. Všude čtu, jak jsou hlavně v diskusích super ridici, chtějí manuál, ale rozjet z křižovatky se to pořádně neumí. Pak místo např. 5 aut na cyklus projedou 2-3.
Avatar - _Karel_
29. 5. 2020 14:59
Re: Pohoda
Pokud jsou baterky v kufru a ne uprostřed auta, asi nižší těžiště moc nepomůže. Věřím, že je tam ale do budoucna budou přemisťovat.
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 14:41
Re: No jo no
To já vím, nenarážel jsme obecně jen na losí testy. Ale na to, že tohle auto má pomalu ke dvou tunám a jediné jeho zaměření je na spotřebu a to cca jen na ne extra dlouhé vzdálenosti a ještě hlavně ve městě. A takových se chrlí teď nejvíc.
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 14:29
Re: No jo no
Niekde to zvlada podvozok, niekde elektronika.
https://www.youtube.com/watch?… - auto pre zabavu
Avatar - Beefcake
29. 5. 2020 14:28
Pohoda
Do 68 pohoda, to sa da akceptovat, potom pruser.
Ale toto poriesia zrejme lahko cez SW.
Ale kde je ta vyhoda nizsieho taziska v zakrutach ? :) Zeby predsa len fyzika a celkova hmotnost (a jej nevhodne rozlozenie) vyhrala ?
Naopak Pezot a MB fakt prekvapili vzornou ukazkou.
Avatar - Emel
29. 5. 2020 14:27
Re: No jo no
Chápu co chceš říct, ale pláčeš trošku na špatným hrobě. Auta pro zábavu si v losích testech tradičně moc dobře nevedou, naopak - losí test je disciplína, ve který často nejvíc pomáhá hodně restriktivní ESP.

Abys měl představu (pokud to nesleduješ):
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - kari.laz
29. 5. 2020 14:15
No jo no
Ubývá řidičů, ubývá aut, která pro řidiče jsou.
Chrlí se tuna odpadu na kolech, různý PHEV, Elektro... Všude se cpe CVT....
Takže přemisťovači, který chtějí jen sednout, nechat za sebe pracovat 57 asistentů a jediné co je zajímá je spotřeba v eměstě, vedou a ještě si často mlaskají, jaké ž ejim to vyrobili skvělé "auto".
Hlavně že to umí párkrát trochu zrychlit na rovině a jsou vysmátý jak lečo.
Aut pro řidiče a to nemyslím vyloženě jen HH a pod, řídit se dá i "normální" auto, pokud není zmrvené tunami elektrického balastu, asistentů co nejsou vypnout, dementní převodovkou a pod, je čím dál tím méně.
A toto je důsledek.ju hů ... máme super auto, co jede ve městě za pár litrů, zábava nula, pokud nepočítáte multimediální funkce a že to je jízdně mastodont bez jediného náznaku řidičské emoce, ba dokonce se zdá to může pěkně zatopit v určité situaci. No a co...je to stále online, čte to značky, pruhy, auta předemnou a já nevím co všechno....
Tohle je fakt nástup doby polen na místě řidiče. Protože nic jiného za volanty za chvíli díky tomu nebude.
Avatar - CICERO
29. 5. 2020 14:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
29. 5. 2020 14:00
Ajta Krajta !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tak ony jsou PHEV krapet hodně nebezpečné.
Trochu zabrzdíš a hned jdeš na budku :-! :-! :-!