Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hybridní Superb iV pohořel v losím testu. Podobně dopadl i Passat GTE

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 5. 2020 • 00:19
84
116
Zobrazit náhledy (84)
Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Škoda Superb iV Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant Volkswagen Passat GTE Variant

Plug-in hybridní Passat i Superb potrápila výrazná přetáčivost, kterou konkurence dokázala potlačit i ve vyšších rychlostech.

Takzvaný losí test, během kterého se zkoumají vlastnosti automobilu při prudkém úhybném manévru, bývá právem považován za jednu z nejtěžších zkoušek ovladatelnosti. V minulosti potrápila především vozy typu SUV, z nichž některé neměly daleko k převrácení, zabrat ovšem dává i běžným automobilům, u kterých sleduje především nedotáčivost a přetáčivost.

A právě přetáčivost se ukázala být problémem jak hybridní Škody Superb iV, tak hybridního Volkswagenu Passat GTE. Dobře patrné je to patrné na videích z testů, které se objevily na YouTube kanále Teknikens Värld.

Začněme tedy od domácí Škody Superb, jejíž řidič již při rychlosti 65 km/h srazil na výjezdu jeden kužel. Mnohem důležitější je ovšem pohled na to, jak se vůz během úhybného manévru choval. Po odbočení totiž můžeme vidět lehkou nedotáčivost, která není ničím výjimečným. Poté ovšem vůz přechází do výrazné přetáčivosti.

V rychlosti 68 km/h sice řidič nesrazil ani jeden z kuželů, přetáčivost je ovšem ještě výraznější a tentokrát se opakuje i při vrácení se do původního směru. V rychlosti okolo 70 km/h můžeme vidět podobné výsledky a v rychlosti 72 km/h vůz nakonec vyjíždí z dráhy.

Autoři testu následně přikládají další záběry, ve kterých můžeme vidět losí test Superbu iV s jiným řidičem za volantem. Během první jízdy v rychlosti 70 km/h se pak opakuje výrazná přetáčivost, kterou musí řidič korigovat i na výjezdu. Totéž můžeme vidět i při rychlosti 72 km/h, kdy záď vozu dokonce sráží jednu z kuželek.

Pro srovnání pak video obsahuje i záběry Peugeotu 508 SW, který stejnou trať zvládl bez větších problémů s přetáčivostí či nedotáčivostí i při rychlosti až 78 km/h. Mercedes-Benz třídy C kombi pak zvládl totožnou trať bez větších problémů při rychlosti 74 km/h.

O moc lepší výsledky pak nepředvedl ani Volkswagen Passat GTE, který rovněž předvedl výraznou přetáčivost již při rychlosti 68 km/h. Při prvním pokusu projet trať rychlostí 70 km/h sestřelil Passat vybočenou zádí dvojici kuželek vymezujících trať. Při rychlosti 72 km/h pak můžeme vidět přetáčivost jak během úhybného manévru, tak po návratu do původního pruhu, kde Passat sestřeluje kuželku.

Z videí se tak zdá být patrné, že oba hybridní zástupce koncernu trápí vyšší hmotnost, na které se kromě elektromotoru podepisují i baterie uložené vzadu. Ostatně pohotovostní hmotnost Superbu iV dosahuje 1901 kg, zatímco například u Peugeotu 508 SW se bavíme o 1505 kilogramech.

Související články

Témata
Avatar - Emel
5. 6. 2020 15:04
Re: No jo no
Vím že to píšeš, ale není to pravda... namátkou Scala i Karoq jsou v losím testu dobrý.
Avatar - Mikesus
1. 6. 2020 17:10
Re: No jo no
Dřív třeba takoví lidé byli. Dnes jsme rádi, že aspoň začnou brzdit.
je pravda, že jednou jsem sám do protisměru musel nedobrovolně, když tam jelo auto, a to když mne vytlačil ( samozřejmě k čemu zrcátka ) osobák z pravého pruhu. bylo místa dost, tak jsem to vyhodnotil jako menší riziko. vzal jsem to půlkou auta do protisměru a plné brzdy. Ten proti se sice rozčiloval ( dodnes nevím jestli na mne, nebo toho druhého ), ale pravej pruh měl volnej a bez problému s časovou rezervou udělal místo.
1. 6. 2020 16:04
Re: No jo no
Ale tak to já teorii vzniku toho testu vím, ale v reálu by mě nenapadlo se vyhýbat do protisměru, když by tam jelo auto, takže z toho důvodu mi přijde celej ten test trošku pofidérní svojí myšlenkou. Jak píšeš brzdit co to půjde a když nebude vlevo volno, tak radši budu hledat prostor v pangejtu. Rozhodně bych se nesnažil vejít před protijedoucí auto. A nedovedu si představit blázna, který by takový život ohrožující manévr udělal.
Avatar - Emel
1. 6. 2020 12:53
Re: No jo no
Podle mě to pořád bude mít přes 50% hmotnosti na přední nápravě... prázdný.
Avatar - Mikesus
1. 6. 2020 10:46
Re: No jo no
Tak v provozu jsem to taky nezažil ( naštěstí ). Má to simulovat, že ti tam vběhne lost ( ve Švédsku běžné ), a protože srážka s losem je trochu horší než sražení prasete, tak se člověk má vyhnout. Ale protože v protisměru jede auto, je potřeba se vrátit co nejrychleji zpět. Tož tak teorie k losímu testu a proč vzniknul.
Ale upřímně, osobně vidět auto v protisměru, tak jen brzdím a buď tu zvěř srazím, nebo pokud je to možné, tak příkop. Pokud je tam volno, tak přesně jak říkáš, prudce vyhnout a plynule pomalu zpět

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku