Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2020: Hyundai před VW, Octavia přišla o titul nejprodávanějšího auta

Pandemie koronaviru kvůli propadu prodejů aut zamíchala pořadím nejžádanějších značek u nás. Změny najdeme i na nejvyšších příčkách.
Zpět na článek
Avatar - Mikesus
5. 6. 2020 18:52
Re: Toyota a Hyundai
Jako, že toyota má jediný benzinový motor, a to 1.2T? A co se teda leje do 1.8 nebo 2.0?
5. 6. 2020 16:09
Re: Toyota a Hyundai
U kombíku je to základ a zároveň jediný benzínový motor. A můžeš tam přidat Seat, Škodovku, Peugeot nebo Opel. Vše bude za podobné peníze s lepším motorem.
Avatar - Emel
5. 6. 2020 15:22
Re: Toyota a Hyundai
Jasně, a pak mi ve finále skončí třeba Cupra ST a Mazda 6 2.0G... to ale neznamená, že si konkurujou motory 2.0TSI 290kW a 2.0G 121kW.
Prostě je Toyota o chlup dražší značka než ty budgetové (Fiat, Hyundai, Renault)... ale 1.2T je prostě základ.
Avatar - Mikesus
5. 6. 2020 15:13
Re: Toyota a Hyundai
Jestli soudíš podle ceny, tak bych chtěl vidět C segment s tebou zmíněnými motory za cenu kolem 430. Megane nepočítám, tam renault jde cestou value for money a určitě v tomhle bodě vede, ale jinak má hroznej podvozek ( v žádném jiném autě jsem se nebál jako spolujezdec ani při klidné jízdě ), ale motory výborné. I prodejce přitakával, že šasi vůbec nestíhá držet krok s motory co tam jsou.
Ale prostě porovnávat základ se základem.
5. 6. 2020 09:11
Re: Toyota a Hyundai
Reálně je to konkurent pro mnou uvedené motory. Máš nějaké peníze a dle toho vybíráš.
Avatar - Emel
5. 6. 2020 09:04
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Ve spoustě věcí.
V motoru 2.0, který má i kus dynamiky pro radost navíc
V designu, který prodává
V provedení interiéru

Ostatně... trh ukazuje, co si o tom myslí...
Avatar - Emel
5. 6. 2020 09:03
Re: Toyota a Hyundai
No tak pro tyhle motory to konkurent není, je to konkurent 1.0TSI, 1.0TGDI... možná nějaké té low verze 1.3TCe. Prostě důstojný motor pro kompakt, co dá 200 a stovku kolem deseti...
Avatar - Mikesus
5. 6. 2020 07:03
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Ze ty jsi v ani jednom ani neseděl? Použité materiály, nový dvoulitr, komunikativnejsi řízení ( alespoň u dvoulitru), rozsáhlejší prvky výbavy a za mne i design.
Ale stačí jen sednout do interiéru kde je obrovský skok.
5. 6. 2020 02:26
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
V čem je prosím velký progres nové Corolly oproti Aurisu?
Díky
4. 6. 2020 22:29
Re: Důvod propadu Octavie
Já tedy hybrid rozhdně "neočekávám". Od žádné značky! :-)
4. 6. 2020 20:45
Re: Toyota a Hyundai
Já bych to bral spíš jako alernativu k 1.5 TSI, TCe 140 nebo 1.4 GDI. A tam je krouťák od 240 Nm.
4. 6. 2020 20:28
Re: Toyota a Hyundai
Neviem, vsetkych som nepozeral, Take 1.0 TSI ma 85kW a 200Nm, co suhlasi na tvoj popis. Stale hovorime ale o mensom objeme. EB 1.0 103kW, 180Nm, ma zase nezanedbatelne vyssi vykon hoci krutiak rovnaky ale stale mensi objem. 1.2Puretech ma 96kW a 230Nm, cize pri rovnakom objeme vyssi vykon aj krutiak o tych 50Nm viac. Zvysok uz robi len vaha samotneho auta a auris bol jednoducho zbytocne prilis tazky co sa podpisalo na dynamike. Ten motor nemusi byt sam o sebe zly, len v tom prostredi vzhladom k autu taha za kratsi koniec.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 19:46
Re: Toyota a Hyundai
Měl jsem možnost vidět i pár cenových nabídek pro soukromníky s tím, že mne i obchoďáci oslovili, zda nevím o nějakém privátním zákazníkovi, že mají možnost velkých slev na ty základní 1.2, narozdíl třeba od dvoulitru.
Jo a zaslechl jsem, že se má zdražovat od 1.7. a od 1.9.
Avatar - Emel
4. 6. 2020 18:50
Re: Toyota a Hyundai
Proti základním litrům až 1.2 u konkurence je to standard... 200km/h, stovka kolem deseti, šestistupňový manuál...

Má 185Nm myslím, ty lepší malá turba mají 200... to není 50Nm.
Avatar - Emel
4. 6. 2020 18:45
Re: Toyota a Hyundai
To je ceník, právě jsem slyšel to co píše Mikesus (myslím to říkal woody), že dealeři dávají velké slevy na tu 1.2T.
Avatar - Emel
4. 6. 2020 18:44
Re: Toyota a Hyundai
Až přijde litr, bude to lepší... teď jen slízávají smetanu.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 18:06
Re: Důvod propadu Octavie
Tak když koncern není schopen udělat poradne normální auto, pak nemůžeme od něj očekávat, že zvládne udělat hybrida a odladit ho.
Avatar - pradeda777
4. 6. 2020 17:36
Re: Důvod propadu Octavie
stbák vymyslel EET...to zaměstnává 30 000 úředníků...... :-[] ...a co extra se s pomocí EET vybere....to stačí tak akorát na platy těch úředníků....chytře vymyšleno..... :-(
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 16:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 16:04
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 16:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
4. 6. 2020 15:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 6. 2020 15:37
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Lidé se nafty nebojí. Lidé naftu nenávidí.
4. 6. 2020 14:03
Re: Toyota a Hyundai
No je, hlavne ked to okrem tych kW (na kone sa nehram) ma aj tak o 50Nm menej nez konkurencia. Naviac predchadzajuci Auris v ktorm som 1.2T skusal tiez je zbytocne tazke auto, co dynamike nepomaha. Ak corolla vyrazne neschudla, tak to o moc lepsie nebude.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2020 13:57
Re: Důvod propadu Octavie
To by museli zrušit administrativní pí*oviny, třeba jako registr smluv, kde po celé republice denně nedělá 2000 lidí nic jiného než cpe objednávky a smlouvy do registru :-)

Mimochodem to nevymyslel sTBák ale ten de*il od STAN, že :-)
4. 6. 2020 13:46
Re: Toyota a Hyundai
Když jedu po silnici, tak docela dost lidí jezdí rychle jen z kopce.
4. 6. 2020 13:44
Re: Toyota a Hyundai
Rozdíl to docela je. Zvlášť pokud je 130 k minimum. Ale mnoho lidí řeší jen design a je jim jedno, jaký tam je motor. Těm to stačit bude.
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 13:42
Re: Toyota a Hyundai
Jinak to člověk musí tlačit co?
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 13:41
Re: Toyota a Hyundai
No to je rozdíl 120 nebo 130 koni
4. 6. 2020 13:33
Re: Toyota a Hyundai
400 koní je minimum, do kopce to jinak nejede.
4. 6. 2020 12:55
Re: Toyota a Hyundai
Možná by stačilo 130-140 koní.
Avatar - Barrichello
4. 6. 2020 12:51
Re: Toyota a Hyundai
150 je o ničem, nejméně 300, jinak to nejede :-)
Avatar - Barrichello
4. 6. 2020 12:48
Ruské stroje 5/2020
UAZ - 8
Lada - 6
GAZ - 5
Ural Moto -1
Avatar - pradeda777
4. 6. 2020 12:48
Re: Důvod propadu Octavie
Máš pravdu, ale prostor pro to je. U nás (MRP 11000 obyvatel) na radnici zaměstnávali za bolševika 27 úředníků a teď jich je 252...... :-[]
Avatar - Barrichello
4. 6. 2020 12:47
Ameriky 5/2020
Dodge - 5
Chevrolet - 1
Chrysler - 1
RAM - 1
Tesla - 20
Mustang - 29

Renegade - 15 (12x benzín)
Compass - 25 (11 benzín)
Cherokee - 1
Grand Cherokee - 10 (1x benzín)
Wrangler - 17 (6x benzín)
4. 6. 2020 12:35
Re: Důvod propadu Octavie
aha
a co ta 1/3 co na ne StBak hodil?
podobne pronajimatelum hodil na krk najemniky a chlubi se, jak to vyresil.
ale co chtit od tehle "protikorupcni vlady", ktere v mire korupce v 50 hodnocenych zemich skoncila na poslednim 50. miste ...
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 12:34
Re: Toyota a Hyundai
Náhodou ta 1.2 je úplně v pohodě a 1.8 pokud člověk na dálnici netravi polovinu života.
Koukám že dnes každý potřebuje minimálně 150koni, aby byl schopen řídit.
Nebo z jakého důvodu je nepoužitelný?
4. 6. 2020 12:23
Re: Důvod propadu Octavie
Na nikoho to nehodil. A obce by se měly co nejrychleji vrátit do reálného světa.
4. 6. 2020 12:22
Re: Důvod propadu Octavie
neblazni.
urednici a duchodci jsou jeho volici.
to StBak neudela, podriznout si pod sebou vetev ???
4. 6. 2020 12:20
Re: Důvod propadu Octavie
"...zaškrcení výdajů:::" Třeba tím mysleli zrovna tohle.
4. 6. 2020 12:19
Re: Důvod propadu Octavie
jasne ze zivnostnik za to nemuze, ale StBak to na nej hodil.
obce prijdou o penize proto, ze obce musi zivnostnikoj zaplatiti 1/3 "petadvacitky" a obci pak na ten chodnik penize nezbydou.
co na tom, ze StBak tvrdil, ze vsechno zacaluje rozpocet, co na tom, ze tvrdil, ze stat da 1bln korun a zatim dal jen 50 mld.
dulezity jsou sliby, ne to jaka je skutecnost.
prinejmensim pro koblihy
Avatar - pradeda777
4. 6. 2020 12:16
Re: Důvod propadu Octavie
To jo. Měli by také podstatně snížit stavy úředníků. Problém ale je...kterého kamaráda nebo příbuznou vyhodit jako první....... :-!
4. 6. 2020 12:16
Re: Toyota a Hyundai
Corollu bez použitelného motoru.
4. 6. 2020 12:15
Re: Důvod propadu Octavie
Proč by za to mohl živnostník? Připadáš si normální?
4. 6. 2020 12:14
Re: Důvod propadu Octavie
Když stát a všichni zchudnou, tak chodník nebo profi liga nebude. Co by jsi s tím chtěl dělat? V Africe taky nemají všude chodníky.
Avatar - Blue Sun
4. 6. 2020 12:10
Krize
některé značky dost "překvapila", co se týká skladových zásob. PSA ani Renault neměli v ČR moc skladových aut, ze kterých by se dalo vybírat, novinky v podstatě chyběly úplně. I přes velmi příznivé ceny tak nebylo co prodávat.
Avatar - Blue Sun
4. 6. 2020 12:08
Re: Důvod propadu Octavie
Octavie jsou registrované na firmu, ale takovou registrací je třeba i operativní leasing, který Škoda poskytuje svým zaměstnancům a jejich rodinám. A tam třeba Octavia letos nešla vůbec objednat, i kolega musel brát Scalu.
4. 6. 2020 12:04
Re: Důvod propadu Octavie
a jsme u toho
za to, ze obce nepostavi novy chodnik nebo neopravi materskou skolku muze zivnostnik, podobne, jako kulak v 50 letech za cokoliv co nebylo.
StBak to ma dobre vymysleny, jeho dotace jdou z rozpoctu, kterej se letos nevejde do 500mld sekyry, (EU od jeho dotaci dava ruce pryc), nenavist za to ze obce nebudou mit na investice nasmeroval na svyho tridniho nepritele - zivnostniky
Avatar - wakantanka
4. 6. 2020 11:41
Re: Důvod propadu Octavie
Čo si ja tak všímam, tak firmy často pomenili rebríček, teda ten kto mal predtým Octaviu, nafasoval Scalu, kto mal Superba alebo Octu v plnej dostane Octu trochu vybavenú a Superb ostáva pre vyšší manažment. A cenová politika Škody tomu ide v ústrety.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2020 11:39
Re: Důvod propadu Octavie
Koukám že TY si tak nějak TRVALE mimo :-)
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 11:36
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Nemusíš přece platit silniční daň. To ti nestačí? :D :D
Avatar - Mikesus
4. 6. 2020 11:35
Re: Toyota a Hyundai
Hodně je teď dávají do akcí, hlavně ty základní motorizace. Dokonce umožnili i vyrazne slevy a corollu je možné sehnat kolem 400. Normálně při zadání do výroby.
4. 6. 2020 11:33
Re: Důvod propadu Octavie
"....Obce na jihu Moravy a kraj musí přispět na podporu živnostníků. Rozhodli o tom poslanci. Starostové uvažují o zadlužení a zaškrcení výdajů...."
To je snad dobře? Proč by měli zůstat mimo?
4. 6. 2020 11:28
Re: Toyota a Hyundai
Ale 1.2T nebo 1.8 Hybrid bych si nekoupil. A ty asi taky ne.
Avatar - Dzakobo
4. 6. 2020 10:56
Re: Toyota a Hyundai
Na té základní 1.2T musí mít Toyota obrovský zisk, když hybrid 1.8 se prodává POUZE o cca 50tKč dráž... Být Toykou, taky bych tlačil tu 1.2T :D s flotilovým průměrem CO2 je na tom Toyota nejlépe, takže pohoda. Asi takhle: raději bych přikoupil akcie Toyoty než konc. VW.
4. 6. 2020 10:54
Re: Toyota a Hyundai
Octa má u nás cenu nastavenou pro fleet a následný prodej. Každý bazarista je pak rád za slevu oproti ceníku. A tato finta u nás docela funguje.
4. 6. 2020 10:51
Re: Důvod propadu Octavie
Zrovna obce a města si asi myslí, že se nic neděje a budou fungovat dál jako před krizí.
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2020 10:45
Re: Důvod propadu Octavie
U nás si lidi nový auta víceméně NEkupujou = ani absurdně LÍP placený státní zaměstnanci než ti co je živí a kterým mají sloužit

U nás si naprosto dominantně kupujou nový auta FIRMY = a těch teď část určitě skončí. A ta většina co neskončí zčásti něco jako nákup auta ODLOŽÍ

Stejně tak jako případný nákupy aut odloží VŠECHNY města a obce = děkujeme Andreji a https://www.seznamzpravy.cz/…atni-kasy-106024 :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 6. 2020 10:40
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
A jak podporuje politik momentálně hybridy? Dva mám že bych to nějak využil :-)
Avatar - Emel
4. 6. 2020 10:33
Re: Toyota a Hyundai
Zaslechl jsem, že Toyota dost tlačí ten základ 1.2T.
Kombík za půl mega je normálka, Octa začíná na 600. Spíš Hyundai jede tu linku low budget.
Avatar - WinDiesel
4. 6. 2020 10:21
Jak to že na titulní fotografii není Škoda Octavia ???
:-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
4. 6. 2020 10:10
Re: Důvod propadu Octavie
Je tady hromada úřadů a lidí placených státem, kterých se krize zatím nedotkla. Ti dál kupují a možná i věří, že jim se to vyhne.
4. 6. 2020 10:00
Re: Důvod propadu Octavie
No, pokud to vezmeme tak, že většina Octavií se prodá v Německu, tak tam ten koronavirový sešup nebyl tak hrozný, jako Španělsko, Francie, Itálie, kde se prodá nejvíc francouzských aut.
Ovšem ten Golf je tragický. Tam mi spíše přijde, že když si typický německý důchodce nedokázal ani po půl hodině nastavit foukání vzduchu na čelní sklo, prostě si řekl, že už dožije se 7.generací.
4. 6. 2020 09:53
Re: Důvod propadu Octavie
Hlavním důvodem, že Oktávie kupují především firmy, obyčejný člověk si Oktávii většinou nekoupí. A firmy teď nakupují minimálně a do konce roku asi ani nebudou. Nové služebáky pro manažery se škrtají jako první. U fyzických osob nebude ten propad tak velký. Kdo má na nové auto, tak na tom nebude příliš špatně a ta krize ho tak nezasáhla.
4. 6. 2020 09:45
Toyota a Hyundai
Toyotě se podařilo zřejmě se dostat na pozici "skoroluxusní značka", protože prodávat nižší střední od půl milionu je docela neobvyklé. Samozřejmě pomohly prodeje podnikatelům (cca 60 %). Zaměstnanci a důchodci si dále kupují Yarise. Souhlas u Hyundaie - dobré ceny a líbivé zboží. Mimochodem našel jsem výbornou reklamu na youtube ... https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Emel
4. 6. 2020 09:40
Re: Důvod propadu Octavie
Pro dokreslení obrázku - za duben je Octavia druhé nejprodávanější auto v Evropě, po Golfu.
Nezapomínej, že se pořád registruje OIII. Kdyby byla jen čtyřka, tak bych řekl pomalý náběh + problémy se SW.
Ta corona čísla je potřeba brát s rezervou...
Avatar - Emel
4. 6. 2020 09:34
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Rychlý nástřel - Hyundai se očistil od praktik a image z dob Vošického, aktuálně jede agresivní cenovou politiku zejména u i30. Dobrá čísla má i Tucson.
Toyota jde primárně za Corollou, která je velký progress oproti Aurisu. Slušná čísla drží ještě CHR a RAV (59, 102) a ProAce (69).
4. 6. 2020 09:33
Důvod propadu Octavie
Zajímal by mě důvod prodejního propadu Octavie. Jestli to je dané malou dostupností, tím SW průserem, nebo celkovou drahotou nového modelu. Při převažujících prodejích do firem bych se ani nedivil poslední možnosti, protože dát za nejlevnější TDI 600 tisíc, to je docela pálka. Ostatně jsem zvědav, jak se to bude do budoucna řešit u nás, ale už před časem se nám do Octávkové šedi na firemním parkovišti dostaly dva Seaty a dva Hnujdaje.
Avatar - Dzakobo
4. 6. 2020 09:26
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Na výsledcích H. a T. není nic překvapujícího. Chci normální nepředražené auto (rozuměj Škoda, VW, atp.) - jdu pro Hyundai, Kiu.
Kdo chce hybrid, zpravidla koupí Toyotu.
Spíš mě překvapuje neúspěch Audi. Jasně, výjimky se najdou, třeba A6 3.0TDI není úplně ono, ale počínaje A3 (vč. RS3), A4, allroady, pohledné a praktické sportbacky, až po Q7 (vč. SQ7), Q8 (vč. SQ8, RSQ8) - všechno jsou skvělá auta.
4. 6. 2020 09:23
Re: Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Na to nepotřebuješ analýzu. Hyundai je levný a domácí. Toyota těží z toho, že lidé jsou vyděšení a bojí se nafty. Těží z toho, že politik se momentálně rozhodl podporovat EV a hybridy.
4. 6. 2020 08:45
Výsledeky Hyundaie a Toyoty stojí za analýzu
Prosím redaktory, aby se alespoň pokusili o nezávislou analýzu bezesporu výborných prodejních výsledků Hyundaie a Toyoty.
Výsledky Mercedesu a BMW překvapením nejsou, v krizích vždy nejméně trpí prodeje luxusního zboží, jehož zákazníci nejsou nuceni k drastickým opatřením.