Na podzim by se měla v Česku prodávat nová Jawa Kývačka s cenou 149.900 Kč. Za třístovku z Indie je to dost, a přesto se o její úspěch nebojíme, protože budí pozornost.
Zdravíme dalšího fandu značky. Dneska se to nenosí, přeci jen to vypadá divně, když nějaká motorka udělá z 0 na 100 km/hod za tři sekundy a z 0 na 200 km/hod za sedm sekund. Najít se to pořád dá, ale indické a čínské stroje tam zatím nejsou https://fastestlaps.com/…ls/bmw-s-1000-rr
Ta výše zmíněná indická BMW G310R má z 0 na 100 km/hod za 7,5 sekundy (zdroj https://www.motorkari.cz/…bmw-g-310-r.html )
Je to krásný stroj, ale cena je mimo. Za ty peníze seženete novou značkovou motorku o stejném i větším obsahu. Zajímalo by mě jak vysoký desátek za prodaný kus, z toho má Týnecká Jawa. Ale míň než 20 litrů to nebude. Přitom oni sami nejsou schopni ničeho. Možná by Indové udělali líp kdyby to tu prodávali jako Yezdi a nemuseli by Jawě platit výpalný. Za max. 130 litrů by stála za koupi, ale za to co chtějí fakt ne.
Dotace byly dvě, ale na litra a 1200 :-) A vývoj stál 100 mega, údajně na to má Jawa účty, taky proto je nikdo nežaluje za podvod. A těch motorek jako prototypů bylo vyrobeno 11 ks, co mam já info. Jedna zničena při testech.
Fotky z Brna jsem viděl. Já si ničeho takového na mašině nevšiml. Až bude nějaká na prodejně u blízkého dealera, tak si ji zkusím a prohlídnu, nedělám soudy podle nějakých fotek, což mohou být klidně podvrhy.
proč bych měl? Najdi si fotky z Brna. A kdo myslí, že novější ročníky jsou lepší, ať koukne třeba na aktuální foto nové verze bs6, kterou klidně prodávají bez krytů výfuků a s korozí: https://www.rushlane.com/…er-design-16.jpg
..by to muselo mít zpracování vespy 946. Ale jelikož to má hnusné sváry a opadává lak nad korozí neukáže český boháč svůj snobismus, ale naivitu. S touhle "kvalitou" 120tkč max. Stejně se tak 100 oklamaných ročně v cz-sk najde.
a pár faktů:
-yezdi není podle jezdí, ale podle jména zakladatelů pobočky v indii
-design dělal jiný ital -z italjetu
-desítky let jim trvalo, než přišli na to, že jsou lidový malorážkový výrobce, gratuluju :-)
To jsou motorky spíš na blbnutí než cestování a z mého hlediska je jen škoda, že mají silniční kola/gumy, protože motokrosová trať je taky dobré místo na blbnutí a drapák kupodivu docela dobře funguje i na asfaltu.
Vůbec jsem nevěděl, že něco takového dělají, takže díky za upozornění. Jezdil jsem na SR 500, který už před 30 lety byl retro. Podle mého názoru je takový motor vhodnejší do něčeho takového - https://en.wikipedia.org/…ki/Yamaha_XT_500 nebo moderního s menším obsahem (u endura to vůbec nevadí) jako je Kawa KLX 230 (v zelené barvě) nebo Honda CRF 250L.
To už je život, že firma co nedokáže držet krok s konkurencí prostě musí být levnější. Jestli ten litr někdy vznikne, bude to pravděpodobně zase splácanina a 500tis jim za to nikdo nedá, když si za méně koupí třeba bmw. Nebo za půlku yamahu, suzuki...co já vím. A to jsou zavedený motorky s rozsáhlou servisní sítí. Jawa fakt má nelehkou pozici.
Už si nejsem jistej jestli dotace byla 40 a nechce se mi to hledat. Článek jsem četl a pokud jsem četl dobře, nepíše se v něm, že by byl litr hotový. Litrovej motor už byl tolikrát prakticky hotovej (kouzelná formulace) a tolikrát odpískanej, že si počkám až to uvidím na vlastní oči. Ale spíš neuvidím, protože si i oni uvědomují, že jim za zo ty prachy nikdo nedá. Každopádně s tím co o tom dosud zveřejnili to bohužel žádná díra do světa nebude. Protože ta motorka zamrzla dávno před dobou než ji začali vyvíjet.
Taky jsem si té cifry všiml, to je asi důvod proč se s litrem nic veřejně neděje. Nemyslím si, že by mohly výrazně pomoct ceny, které uvádíš. Ceny jsou vysoko, protože se toho prodává opravdu málo. Jediné kde to jede je asi Indie a proto ty nejzajímavější cenové nabídky jsou odtamtud. Poslední moje Jawa byla Travel 125 a stála 55 tisíc (nová od dealera v Humpolci). Rám třipade a licenční motor z Hondy CB125 Made in PRC. Ani za tuhle sumu to nikdo moc nekupoval, protože už nejde o dopravní prostředek, ale spíše víkendovou občasnou radost.
Zrovna nie za 30 tisic,ale za 2000 euro uz sa tam da kupit.
Tym padom ako pises urcite sa da slusne usetrit a ked ma este niekto cestovatelskeho ducha,tak po zakupeni moze na nej dojst domov a popritom si spravit pekny vylet.
Jestli si četl článěk, dozvěděl si se, že je lir hotový. Jelikož vývoj stál 100 mega, což fakt dotace nebyly a trval 10 let, tak to určitě nespláchnou do wc, navíc když potřebují nástupce 660
Tehle styl se asi narodil u KTM. Je to původně enduro, ale nejdříve se silničníma kolama - tedy motard a následně už i silničněji vypadající (Duke) - nějakou kapotážku atd. Nevýhodou je, že větší jednoválec je poněkud nekultivovaný (od 500 ccm nahoru). Tohle G310R je pro mladé začínající jezdce, kteří mají třeba v Německu řidičák na motorku s omezeným výkonem. Vypadá to jako dospělá motorka, ale moc to nejede a vyrábí se to většinou v nějakých levných zemích - viz "The BMW G310 R is a standard or naked motorcycle developed by BMW Motorrad in collaboration with TVS Motor Company of India .... built and assembled at TVS Motor Company's Hosur plant in Indian state of Tamil Nadu". Mimochodem stojí 136 500 Kč.
Ta Honda mi pride uz ako moderne retro, ale priama konkurencia Jawe je v nasich kotlinach max tak Royal Enfield,ktora sa aj cenovo pohybuje tam ,kde Jawa,takze tazko niekto moze ocakavat,ze cena Jawy bude na urovni 100 000 Kc.
Přesně. Diskutovat o čemkoli by měli jen lidé co to chtějí, nebo mají. ;-) Aby nám sem podvratný živel nevnášel chaos. Jinak to že to nechci, neznamená že na to nemám. Ale prostě dát za tohle 150 mi přijde proklatě moc a to mám motorku za 800. A já bych přitom JAWĚ tak přál aby začala zase něco vyrábět.
Zajímavý počin a zajímavá diskuse.
Po letech šílení by-kupců se nám pod článkem o této inkarnaci satré Jawy zrodi lnový fenomén: by-nekupci. Sakra je snad jasný, že tohle není věc pro každýho. Nemusí každej, kdo to nechce nebo na to nemá to někam psát, nebo?
tiez som toho nazoru ze nie kazdy zase chce dat za retro motorku na vikendove povozenicko 300 litrov ... takze aj tato jawa ma urcite svoj vlastny okruh fanusikov a zaujemcov ktorym na pohladenie duse a splenenie si sna netreba nejake drahe delo ale chcu prave taketo nieco este relativne dostupne aj jednoduche ...
inak popravde mne sa uplne najviac z motoriek pacia take tie kusok akoby aj terennejsie motorky... ale zase nie ciste enduro ale ani nie ciste retro a ani ziadne zakrytovane zavodaky kde doslova lezis ked klopis zakruty ... neviem jak sa vola tato skupina motoriek ( dobrodruzne? cize adventure? ) ... proste nieco taketo https://img2.auto.cz/…ull/4835812_.jpg toto je za mna uplne najzaujimavejsi najvsestrannejsi aj najkrajsi typ motorky .... a je uz aj rychla ked treba :yes:
tak ta honda to uz je ine kafe... aj motoricky ..... a ano samozrejme paradna je a dokonca som tu nasiel aj jej testik https://www.auto.cz/…e-v-novem-110547:yes:
a zrovna v tej chromovano-zltej je nakoniec hadam este krajsia ako keby bola v nejakej tmavej bordovej https://img2.auto.cz/…ull/3944781_.jpg ... skutocne dobry tip ( aj mne sa paci ) na vikendove jednostopove povozenicko uznavam ... aj ked asi uz bude aj cenovo inde ako tato jawa ktora je predsa len o cislo od hondy akoby nizsie posadena ( vahou vykonom rozmermi )
Nesouhlasím. kdo chce Japonce, koupí Japonce, kdo chce retro koupí Royal nebo Jawu, případně Triumph, Kawu W800 apod. Každé je na něco jiného. retro motorek za 150 000 však moc není. A právě majitelé Jaw po té nové koukají. Ne by-kupci. Už nyní jsou na ni objednávky. Bylo by fajn, kdyby se to tady montovalo pro Evropu. Cena mohla být o 10 - 20 nižší, uvidíme. Snad se s ní bude dařit Jawě i u nás a v Evropě.
Na kolika z nich jsi jel? A kolik najel? V rodině máme Jaw, že by to vydalo na muzeum. Jasně jezdím i na jiných velkých strojích. Ale Speciál mě chytl za srdíčko. 660 Vintage je na úrovni. O té indické Kývačce nepochybuji, sklízí úspěchy. Holt jsou tam finance a tím pádem i možnosti.
Peťo tohle je stejnej ojeb jako prima hodinky značky Prim. Jasně že si to někdo koupí, protože lidi mají peněz jako sr.č.e0k a neví za jakou blbost to vyhodit. Já už se bojím v tomhle provozu už i na blbým skůtru, ale pokud bych si měl koupit nějaký svůj motorkářský sen tak by to byla tahle reinkarnace fouryny https://www.honda.cz/…ex/overview.html
skoda len tej cenovky ak clovek zvazi ze za 200 litrov je u vas uz 5 dverove osobne auto ... ale chapem.... aj luxusne hodinky mozu byt v cene aute ak na to pride ... takze ok... svojich zakaznikov si isto najde.... :yes:
Kouzelný možná na pohled jo, ale v tržní realitě asi stejně úspěšné krásné a výborně jezdící skorosporťáky (teď mě teda zrovna žádný nenapadá). My starší, co máme zkušenosti s Jawama nebo Čezetama a mohli jsme to porovnat s japonskýma mašinkama, tak nemáme co řešit, protože netrpíme žádnou iluzí. Jawa 250 byla pracant, která vozila lidi do práce a dokonce i rodinky (do třech členů) na dovolené. Byla to taková alternativa pro ty, co neměli na auto. Indická kopča za 150 tisíc, která na indickém trhu stojí 60 tisíc je superobchod pro dealery, kteří to pod nějakou pohádkou natlačí někomu, kdo nikdy na Jawě nejezdil, ale slyšel o tom od tatíka nebo dědy ... Moc to nepojede a kazit se to asi taky nebude, tak to občas projede po silnici a bude si připadat supervlastenec a říkat si, jak mi Češi jsme neuvěřitelně šikovný národ (což teda pravda je) .
krasne retro https://img2.auto.cz/…ull/6381308_.jpg ta farebna kombinacia leskleho chromovaneho povrchu s tou akoby hnedo-bordovou zavana az harlejackym stylom ... co mozno ani nie je nahoda ;-) .. kazdopadne krasne kompaktne retro... taketo motorky su jednoducho kuzelne :yes:
Cena odpovída tedle tragédi. Javy jsou od 80. let křápy. Naštěstí byly a jsou daleko lepší stroje. A kdyby Java nebyla možná byto bylo lepši než tydle reinkarnace. Ano měl jsem javku a nikdy více.
Je super, že JAWA konečně pochopila co má " vyrábět" . Ale to jí to museli ukázat Indové? Kdo sedí v Týnci, že ikdyž jim to hlas lidu radil, tak na to česká hlava nepřišla sama? Při této startovací ceně, si to koupí zase jen kovaný JAWAŘ. Za 149.000,- za 300ccm? Je to krásně zpracované retro, ale za ty peníze? Dopadne to to jak 650, tu si koupil jen pravověrný fanoušek. Sám jsem majitelem Jawa 353, ČZ 450. Chvilku jsem uvažoval, že bych si pořidil něco modernějšího na ježdění kolem komína, ale 149 tis je pro mě moc. Moje cenová představa byla tak +- 100 tis.