Nahrazení přijde ve chvíli, kdy dosáhnou baterie energetické hustoty kolem 700–1000 Wh na kg. Někteří to predikují už příští rok. Pak totiž dáte do auta 250 kg těžkou baterku, na kterou ujedete 1000 km. A nebo do SUV typu Cybertruck 500 kg těžkou baterku, na kterou opět ujedete i s tou těžkou krávou více než 1000 km. A nepředpokládám, že existuje moc lidí, kteří by potřebovali jezdit denně víc než 1000 km v kuse dálniční rychlostí. Pro ty bude určitě i verze s dojezdem 1500 nebo 2000 km na nabití.
To je zas novina. Nikto pri zmysloch nemôže tvrdiť, že elektromobily v takej krátkej dobe nahradia spaľováky. Ja si myslím, že ich dokonca nenahradia vôbec, alebo vo veľmi vzdialenej budúcnosti. EV, napriek predlžujúcemu sa dojazdu a zrýchľovaniu nabíjania nie je vhodný pre všetky účely, Mikesus vyššie jeden spomenul. Tiež si neviem predstaviť nákladiaky alebo stavebné stroje na elektrinu, ani diaľkové autokary. A nájde sa toho asi viac. EV je alternatívou k spaľovákom, nie ich náhradou. Tvrdím to od začiatku boomu s elektromobilmi, ale tu to bolo odignorované. Asi som odporcom EV bral vietor z plachiet... :-)
To jo, to máme dnes možnost, ale co když budou chtít, aby bylo 100% elektro? odtahovky budou vypadat tak, že budou mít na korbě elektrocentrálu a desítky kanystrů s naftou?
už před deseti lety pravil, že podle něj je 30 let čas. Přesně jako ta direktorka.
Ale ty bláboly vo těch autonomních kárách...ta dáma je mimo.
Tak počkat.... :-O