Honda e dorazila do Česka. Roztomilé autíčko s elektrickým pohonem si s ničím rozhodně nespletete. Leccos si dělá po svém, což je někdy výhoda, jindy zase ne.
A Honda je zase o MNOHO hezci. :yes:
Alespon z meho pohledu. A to zvenku i zevnitr...
I kdyz ja bych zkousnul i tohle BMW (i3). Ale spis kvuli tomu, ze je elektricky.
Ale kdyby v designu existovala objektivita, verim, ze i3 by dopadlo z BMW nejhur. :-)
PS Posuzovat spotrebu podle novinarskych jizdnich dojmu je chyba. Honda vetsinou udava konzervativni (vysoke) hodnoty. 220km dosahne za normalnich podminek (ne v zime a ne kdyz s ni jede novinar jako by ji prave ukrad'...) urcite bez problemu. Uvidime jaka bude ''realita''. I kdyz tu se zde budeme dozvidat asi tezko, kdyz autorovi nestaci nejsilnejsi stupen rekuperace...
Bohuzel novinarsky styl ''testovani'' aut ma k realne spotrebe mnoha potencialnich kupcu (napr. EV a hybridu...) STRASNE daleko.
Tak v tom dizajne sa mýliš. Elektrické BMW majú svoju vlastnú tvár a štýl, a nápaditosť a zaujímavosť im nemožno uprieť. Mimochodom, sedel si v i3 niekedy? Nádherne vzdušný a príjemný interiér, veľa textilu namiesto plastu a svetlejšie farby namiesto čiernej - pravý opak áut, kde si obklopený mohutnými sedadlami, širokým stredovým tunelom, vysokou palubovkou a masívnymi výplňami dverí. Za mňa je i3, čo sa týka interiéru, o konskú hlavu vpredu.
Máte pravdu. Od roku 2019 nabízí BMW modely i3 120 Ah a i3s 120 Ah. Jsou vybaveny trakční baterií o celkové kapacitě 42,2 kWh (37,9 kWh využitelná) a disponují výkonem 135 kW.
Předcházející provedení i3 94 Ah poskytovalo kapacitu 33,2 kWh (27,2 kWh) a výkon 125 kW. Pokud vím, tyto dvě kapacitní verze se nevyráběly souběžně.
Ve skutečnosti měla i3s i s 94 Ah baterkou 135 kW. A vyráběly se souběžně, pár měsíců je šlo koupit obě. Ale vzhledem k tomu, že cena je prakticky stejná, koupil by si menší baterku jen trumbera.
To neni zahada, to je normalni. To jen ta i3 je ulet.
Skoro nikdo to nevi, ale BMW i3 je konstrukcne velka specialita, je to v podstate auto kde je karoserie postavena na ramu “ala stara skola” ale v supermodernim podani, hromada opravdoveho karbonu a slepeny dohromady.
Je to tak nejen z duvodu snizeni hmotnosti, ale take je to levnejsi vyrabet v objemech, ve kterych se dela.
Ovsem kdyby jich chteli sypat hodne, uz by se to nerentovalo, klasicka konstrukce uz by potom byla levnejsi.
Ak je pri Honde e skvelý podvozok, bolo by zaujímavé ho porovnať s tebou spomínanou elektrickou motokárou Mini SE, ktorá síce neponúka toľko obrazoviek, ale je aj lacnejšia. To bol a bude skvelý krok pre Mini, že dedí technológiu z BMW i3, ale už cenovo dostupnejšiu.
Konkrétně se jedná o karbonový kompozit CFRP - Carbon Fiber Reinforced Polymer. Je z něho celá konstrukce life modulu a je to opravdu velká hi-tech specialitka. Tuto karoserii (bez oplastování) bez problému unesou 2 lidé. Proto se i3 na cestě chová jako skateboard s volantem a svezení je to opravdu výtečné... :yes:
A je originální jako prase. Mini i Fiat 500 jsou e-verze původních modelů, toto je unikát. Prémiový supermini jsou o stylu a tímhle kouskem člověk hodně vystoupí z řady.
> Bude mit zrejme tezko konkurenci v jizdnich vlastnostech.
Doporučuju článek na TopGearu, tam to poctivě srovnali s Mini. Sice Angličani takže nadržujou svýmu, ale i tak asi jezdí fakt dobře.
To nie je pravda. Nový Fiat 500e (nie ten, čo sa predáva v USA), bol od začiatku vyvíjaný ako elektromobil. Otázne je, či bude skvelý podvozok zásadnou motiváciou pri výbere elektromobilu. Ja si myslím, že nie. Okrem toho, keď som si vyskúšal Mini SE, tak klobúk dolu, že to nebolo vyvíjané od začiatku ako elektromobil, lebo jazdí parádne.
Mini je mini. Mini musi jezdit paradne. Tohle nastesti v te fabrice respektuji a jsou si vedomi, ze to je jejich image.
Mam par kamosu pracujicich ve fabrice Mini v Oxfordu. Tohle elektricke mini si pry dali hrozne zalezet, udajne zadne mini nikdy nebylo testovane tak moc - tolik kusu, tolik kilometru, tak dlouho.
A podvozek samotny ladili vic nez rok. Pry mimo jine upravili predni napravu a silentbloky. Toho tociveho momentu je v EV hromada. Pry bylo potreba jeste lepe zvladnou nedotacivost a take se zbavit razu / kmitani v pripade prokluzu kol. Tyto zmeny se navic prenasi do vsech mini.
Na druhej strane, ako už písal niekto vyššie, to koľko táto Honda váži jej veru neslúži ku cti. To Mini SE aj napriek konvenčnej konštrukcii je o dosť ľahšie. Aj napriek tomu, že sa mi táto Hondička páči viac, toto spolu s cenou je veľký fail. :no:
Nevim, jestli je v clanku zastarala informace nebo celosvetova.
Kazdopadne Honda uvadi, ze bude mit elektrifikovano v Evrope (coz bych ocekaval, ze bude pro ctenare nejpodstatnejsi) elektrifikovano 100% v r. 2025 (v clanku uvedeno: 2/3 2030).
https://hondanews.eu/eu/lt/corporate/media/pressreleases/162386/honda-commits-to-total-electrification-in-europe-by-2025
Honda announces ambition to make 100% of its European automobile sales electrified by 2025...
Dobrý den, daná informace o roku 2030 platí pro celý svět. Co se týče Evropy, už jsou ty plány upravené. 100 % elektrifikovaných klíčových modelů chce mít Honda už do roku 2022.
Je mi uplne jasne,ze len tvoje "noviny" su tie spravne a len v nich sa pise pravda.
Tesle sa musi nechat,ze sa snazi vymysliet nieco nove aj za cenu,ze ich auta budu viacej nebezpecne pre pasazierov a okolie automobilu.Cim viacej niklu,tym vacsia pravdepodobnost prehriatiu,ktore by viedlo k poziaru baterii..pisu TVOJE noviny.Pride ti to ok pan Elekrikar?Si ochotny riskovat vacsiu pravdepodobnost vybuchu auta a vozit vtom svoju rodinu?Dalej tvoje noviny pisu,ze zatial len znizili podiel kobaltu v baterkach a nie ho definitivne nahradili.
Nejdražší, nejhůře akcelerující, nejpomalejší a s nejkratším dojezdem. Kde udělali soudruzi z japonska chybu? Asi úplně všude. Jako by výrobce říkal: S3R3M NA VÁS, klidně si to nekupte.
Mini SE jazdí parádne a je lacnejšie ako táto Honda, hoci teda uznávam, že z nej som viac paf.
Ono je stále dilema, či je lepšie zvoliť cenovo dostupnejší elektromobil s menšou batériou a potom aj nutnosťou častejšie nabíjať alebo drahší, ale s takou batériou, že dva týždne mám pri poskakovaní po meste od nabíjania pokoj, napr. Renault Zoe. Keďže predpokladám, že čoskoro sa už u nás prejaví problém s nedostatočnou infraštruktúrou, tak by som volil to Zoe.
Ten kopanec do kluků z ojeté oktávky je celkem zbytečný. Já potřebuji, aby mě auto neomezovalo v rozletu směšným dojezdem. Proč bych si za ty prachy kupoval auto jen na ježdění na nákup?
Ja jsem na tom uplne stejne jako ty.
Ale to nemeni nic na tom, ze je to krasna stylovka a nekomu se to muze hodit. Vetsina majitelu stejne bude mit jeste jedno auto pro rodunu, nic prehnaneho, neco jako Range Rover nebo tak.
Prečo stále "e"? Tak sa označujú jedy, ktoré nám pridávajú do potravín, aby mali krajšiu farbu, dlhšiu trvanlivosť, alebo nabalili viac vody a mohli nám ich drahšie predať...
Odhliadnuc od mena to autíčko vyzerá zvonka sympaticky. Až na absenciu späťákov, u vozítka do mesta mi to príde ako zbytočná a drahá fičúra. Argument o aerodynamike neobstojí, u mestského auta je vplyv skutočne mizivý.
Zvnútra je to hrôza. Kopa displejov, farebná hudba na odpútanie vodiča od diania na ceste. Zle. No a ešte sedadlá. Úplne ploché, skoro ako zo škodovky zo sedemdesiatych alebo osemdesiatych rokov. Vzadu trestná lavica. Fakt je to auto skoro za milión?
Pohon a dojazd mi nevadí. Nie je to auto na dlhé štreky, do mesta viac ako dostačujúce. Vrátane zrýchlenia a maximálky.
Je to zaujímavé, je to iné, tak prečo nie. Ale nechcel by som to.
Ekofašismus se po západní Evropě rozlézá jako rakovina, takže o evropské elektrofanatiky asi Honda nebude mít nouzi... :'-(:'-(:'-( https://www.idnes.cz/…303_automoto_fdv
Taky se mi to líbí zvenku a nelíbí uvnitř. Interiér mi přijde jako když v 80' natočili film o r.2020 a tipovali, jak bude interiér v budoucnu vypadat. Nevkusná kombinace retra a displayů.
Přiznám se, že zatím nemám s elektrovozem jedinou zkušenost, tak se chci zeptat...na co je ta páka pod volantem, v článku zmiňovaná? Proč mám brzdit jednou pákou, podruhé pedálem? To se snad dělá u autobusů s retardérem, ale v osobním voze? Rekuperovat přeci chci vždycky co nejvíce, tak proč nestačí mačkat pedál a elektronika ať už se postará, kolik brzdného účinku vznikne rekuperací a kolik mají zatlačit pístky...nebo je to takto příliš složité a páka je jednodušší? Ve formuli 1 jim to také takto již pár let funguje a tam asi brzdí drobet více :-)
Mám taký pocit, že auto nevie odhadnúť čo v daný moment preferuješ. Teda či má motorom brzdiť čo najviac a rekuperovať, alebo len chceš využiť zotrvačnosť a doplachtiť s minimom rekuperácie na najbližší semafor.
Tak to je ale trochu jiný problém, to je rozdíl mezi "neutrálem" a bržděním motorem. Ale zde je to podáno, jako že můžu brzdit buď brzdou nebo pákou, tedy stejně, jako v autobuse. A to mi přijde hrozná blbost. Vždyť přeci můžu trochu na brzdový pedál, pak nastoupí jen rekuperace...přitlačím a nastoupí kotouče. Ačkoliv nevím, zda zde není nějaký rozpor se zákonem a "brake by wire" není zakázané - brždění bez přímého spojení pedálu a brzdy.
Pakou je to subjektivne lepsie, ale urcite by sa to dalo nahradit pedalom brzdy. Pakou sa v niektorych autach daju volit stupne rekuperacie, cize dole kopcom sa to hodi do potrebneho stupna a nie je potrebne stlacat pedal brzdy. Nie vzdy je vhodne rekuperovat co najviac, efektivnejsie je niekedy nerekuperovat vobec a dojst co najdalej.
Ale miera rekuperacie je brzdenie. Vzdy je potrebna ina miera rekuperacie, cize milovnici manualov maju nahradu na hranie. Inak to riadenie jednym, plynovym, plynovym pedalom tiez nie je idealne, lebo podla mna znizuje reakcnu dobu pri krizovych situaciach.