Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla má první elektromobil s dojezdem 647 kilometrů. A na dalším se pracuje

Automobilka Tesla se stala prvním výrobcem, jenž nabízí sériový elektromobil s dojezdem přes 400 mil (644 km) na jedno nabití.
Zpět na článek
Avatar - Jerry.Gunman
19. 6. 2020 12:39
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Vkládáš mi do klávesnice co jsem z ní nevypustil - a následně se vůči tomu moralistně vymezuješ.
Jsi pokrytec, křivák a lhář.
To ale, jak se zdá, patří do výbavy téměř každdého fanatického elektrofila
Avatar - Hammunasakra
19. 6. 2020 12:07
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Místní rusofil si ty https://www.denik.cz/…om-20190810.html přejme ti ruskej plat, ruskej důchod, ruský zdravotnictví, ruskou reálnou průměrnou životní úroveń + a z toho vyplývající 16,6 let starý ruský auto ;-)

Ruskýho vlivu a KECŮ https://www.idnes.cz/…0_zahranicni_jhr tu bylo už dostatek a stáli nás neskutečný peníze = a nevzpamatovali jsme se z toho dodnes. Ani ekonomicky a od tebe pro hlavu státu ani tou hlavou. Není třeba další problémy zaostání a vlivy https://denikreferendum.cz/…h-za-nase-penize
Avatar - Barrichello
19. 6. 2020 11:59
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Podle toho vzoru jde postavit jakákoliv plovoucí i stacionární a výkon je dostatečný po celé jedno menší město, takovou Opavu, Benešov, Kladno atd to utáhne s prstem v nose :-)

Náklady sou třetinové oproti tomu co stojí klasická JE a výstavba trvá polovinu času. A je to stabilní zdroj energie, ty reaktory jsou navíc osvědčené reaktory z Ledoborců. fungují naprosto spolehlivě.

Zase první na světě ruský Rosatom, já vím že to nesete nelibě, ale bohužel Rosatom je nejen největší světová atomová korporace, ale zároven i nejlepší a schopná vyrobit opravdu unikátní věci.

Ale místní rusofobní klika tu furt jede že ožralý mužík neumí vyrobit šroubek, njn.
19. 6. 2020 06:37
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Myslíš menší atomové? - jako tu jedinou plavoucí se směšný výkonem a ohromnou cenou? To má být cesta pro ČR?
18. 6. 2020 17:50
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Nevím jak myslíš a nedokážu pochopit co cítíš, ale napsat "..zatočit podobně jako Hitler se Židy..." je projev buď absolutní neznalosti a nebo neúcty k životu. Je uplně jedno jak jsi to myslel a k čemu přirovnával. On s nima "nezatočil" (už použití tohohle výrazu je absolutně nemístné) on ty milióny lidí normálně zavraždil.
Používat takové výrazy a porovnání v momentě kdy se bavíme pouze o tom jaké pravidla nastavují demokraticky zvolení politici je dehonestace lidskosti.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 16:58
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Když dojdou argumenty přejít na urážení = to máte s ryccardem taky společný
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 16:27
Re: Dojazd
Vidim že ste za poslední roky s Jerrym neušli ani krok https://www.auto.cz/diskuse/60228/1

Ale svět EV k vaší smůle jo = budete to mít už jen těžší a těžší

Máš teď 2 možnosti:

a) se dál poplácávat po ramenou s Jerry jaký VY ste koumáci = a dál ztrácet kontakt s realitou a viz odkaz ta ztráta se bude jen zvětšovat

b) nebo přestat machrovat, plácat kraviny a konečně si přestat myslet, že svět končí tvým mozkem

A oba víme že si hodně vymýšlíš a kolik si toho pomotal = ostatně dali sme se tak do řeči a je to furt stejný od tehdy až po https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit tolik k tý metě :-)

ZAJÍMAVÝ je = že když se baví 2 a jeden je skutečně o kategorie jinde = tak si často OBA myslí že ten druhej je IQ tykve blb = zajímavý žejo. S rozdílem že jeden vysvětluje co jak je ve skutečnosti = druhej chrlí póvly a vemena. Smutný že když vám to dojde začnete to s Jerry "řešit" stejně = viz já 16:58

DODATEK = hele k tvýmu svatýmu boji proti nižším emisím a EU = nejprodávanější auto světa Corolla sedan která nemá s Evropou společnýho NIC ale fakt NIC snad jen to že se tu prodává MÍŇ než na jinejch kontinentech = má emise 77 g CO2/km
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 16:20
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Je to prosté - zmýlit se může každej. Jestliže ale i po opakovaném upozornění i nadále sprostě lžeš, jsi křivák, který si zaslouží leda přes ústa.
So elementary :D
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 16:14
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Jo, ale když odpojíš uhelky tak už jsme dovozce.

Jádro má 5-8x delší životnost jak fotovoltaika a větrníky.

Tj za dobu životnosti 1 reaktoru (70-100 let) musíš ten větrník na stejném místě 5x vyměnit a tu fotovoltaiku ještě víckrát. :-)

Nehledě že jsou stavět menší než klasické elektrárny, viz ta ruská plovoucí :-) Za mnohem kratší dobu a výrazně levněji.

Plyn si vynechal vůbec. On je fosilní vid. Ale o kolik má menší emise jak uhelná . Povídej :-)

Lepší je postavit větrník, já vím. A modlit se at nefouká málo nebo naopak moc.
Geniální. U nás v Kocourkově II - Mise EU :-)
18. 6. 2020 16:06
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Tak to má dvě roviny - OEZ se staví z komerčních důvodů. Prostě už jsou levnější než jádro.
Druhá věc je, že spotřeba ele pro dopravu i v případě, že by se jelo čistě na ele není problém. Výpočtů je všude spousta.
To co vyvezeme by hravě stačilo i když by u nás bylo 100% ele aut.
18. 6. 2020 16:03
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Za to že bylo sucho může EU?.) nepřecenujěš jí?
Že poslední měsíc mírně nadprůměrně prší rozhodně neznamená, že se dohnal srážkový deficit z minulých let.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:58
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Takže jediné kde to nefunguje jsem my a jinde v EU to všechno funguje.

HAHAHA

Proč brečí že nemaj vodu? A lžou že neprší? Dyt leje už měsíc každý týden po sobě . Vody je nadprůměr letos, ale není furt spodní.Divný co.


Tak asi i JINDE V EU DELAJ NECO DOST BLBE VID????
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:55
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Pár věcí si tam elegantě vynechal, třeba ty osvělení měst a vesnic vid, ty ekologu ušatej, proč za to nebojuješ?
Nebo ty rekultivace , stavbu paroplynovek a plynovek a amomovek jako náhradu za uhelné elektrárny.

Kde se dá přejít z méně ekologického stabilního zdroje energie na jiný, více elekologický stabilní zdroj, jsem plně pro. Uhelná elektrána - atomová
Uhelná - paroplyn

ALE NIKOLIV to nazhrazovat nestabilními , krátkodobými zdroji typu větrník a Fotovoltaika. To skutečně NE!

Jinými slovy - až postavíš v Evropě 50 nových atomovek a 7 000 paroplynovek, sem plně pro přechod na EV auta.
Do tý doby jsem zásadně a radikálně proti!
18. 6. 2020 15:52
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Největší vlastník lesů je stát.
Pravidla pro zemědělce nastavuje stát.
Tento stát dostává od EU peníze na to po čem voláš rozděluje je jinak.

Ve vládě je už dlouho ANo podporované komunisty. Co teda vlastně chceš ?- ekofanatici tady rozhodně nevládnou.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:48
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Bez represe to někdy nejde. Ale tohle je užitečná represe jak odstranit nevratné škody na celém ekosystému krajiny vinou lenosti, ignorace a nesmyslného vlastnictví lesů někým, kdo bydlí 300 km daleko a je úředník a les sdědil a neví co s ním. Současné lesní hospodářství je výrazně horší než socialistické plánované centrální lesní hospodářství. OPAKUJI VYRAZNE HORSI. SMUTNY NE?

To samé ty skládky, průmyslové podniky atd. Také nutno řešit.

Zemědělství? Chceš dotace na BIO a nálepku BIO?

1) pastva na otevřeném prostoru
2) hnojení hnojem
3) hluboká orba
4) úplný zákaz hnojiv nebo limit na hektar
5) omezení ve velikosti lánu co se týče BIO zemědělství
6) důsledná a pravidelná kontrola, neplníš, dotace STOP!


Nastavit pravidla i pro běžné zemědělství a velké agropodniky. Dotace na neúrodu atd podminovat kroky vedoucí k tomu, aby se voda více zadržovala atd atd
18. 6. 2020 15:37
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Takže půlka represe a vyvlastnění - dávat likvidační pokuty majitelům lesů,

a druhá půlka to co dělá Eu už teď? - investovat do zemědělství, lesního hospodářtví, vodního. Stavět mokřady, rybníky, tůně, remízky, dávat dotce na rozdělení lánů a oddělení stromy

A pak to co by se mělo dělat a v ČR nedělá, ale rozhodně za to nemůže EU - Důlsedná kontrola emisí dieslů, všechno co má vykuchané dpf, vypuští to černý a modrý dým v rozporu s platnými normami pro daný vůz okamžitě odebírat technické průkazy a STK licence a likvaidační pokuty v rozmezi 1-15 mega.
18. 6. 2020 15:34
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Zatím vytlačil jenom západ ze svého trhu. Co bude dál?
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:33
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Čína umí i technologicky náročnou výroba, všechno okopírovala od USA, Německa a Japonska :-)
neumí jen pár specifických oborů
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:32
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Pak?

Investovat do zemědělství, lesního hospodářtví, vodního. Stavět mokřady, rybníky, tůně, remízky, dávat dotce na rozdělení lánů a oddělení stromy, dávat likvidační pokuty majitelům lesů co se o ně nestarají - nemáš na to čas a prostředky, prodej to. Mebo si je sežen. nejde mít 3 snaživé vlastníky lesa s 20 hekatry a třetí co na to kašel s 30 a těm snaživým kůrovec z jeho lesa naskáče do jejich . Neexistuje. Jedno varování na nápravu. Druhé s pokutou smybolickou. Třetí lividační pokuty v řáděch 300 000 -10 milionů dle rozlohy lesa.

Omezit přehuštění měst, omezit v územním plánu vybetované aglomerace skladů a budov, celé osvětlení měst a obcí LED v kombinaci se solar, výstavba jaderných elektráren, plynových a paroplynových. Vyjimka pro všechny seniory nad 60 letpro topení tuhými palivy, pro ostatní zavést podporu a delší psek na přechod z uhlí a dřeva na víc ekologické produkty.

Důlsedná kontrola emisí dieslů, všechno co má vykuchané dpf, vypuští to černý a modrý dým v rozporu s platnými normami pro daný vůz okamžitě odebírat technické průkazy a STK licence a likvaidační pokuty v rozmezi 1-15 mega.

Rekultivace zamřených bývalých průmyslových areálů a skládek, likvidační pokuty pro vlastníky obcházející odpadové zákony a nakládání s nebezpečnými materiály.

Myslím že na 20 let dopředu co dělat :-)
18. 6. 2020 15:30
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Takže souhlasíš s tím, že když nejde o technologicky náročnou výrobu je čína levnější?
18. 6. 2020 15:24
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
A pak?.)
Avatar - speedfred
18. 6. 2020 15:21
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Myslím že Číňan sa nejako nepresadil ani v USA či celej Amerike kde nie sú také tvrdé emisné limity.
Tu to vcelku pos.rali ešte pokutami za každý nadlimitný gram CO2, čo je iba další spôsob ako z teba vytiahnuť peniaze keď chceš nejaký vykonejsi motor.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:21
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Nevolit eko fanatiky a neomarxisty vč. těch co se maskují za liberály :-)

A razantně se vymezit proti takovým krokům a tlaku.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:14
Re: Dojazd
On vychází z počtu domů v čr, ale zapomíná že sou to ratejny z dob totáče nebo ještě první republiky se 100 let starými dráty, ty komunistické z půlky z hliníku, celé rozvodny a infrasktruktura mimo, stavené= na prvoreublikové/socialistické v sklepě je kotel na tuhá nebo v kuchyni a pokoji dvoje Petry/krb, a po baráku jedna telka a 6 lustrů/svítidel.

A dneska v tom sedí familie s 5 ajfouny, 3 telkama , 6 kompy, klimatizací, 30 světly, fontánkou a jezírkem, bazenem a on by na to chtěl napojovat ještě tepelný čepadlo a nabíjení EV auta.
A takhle aby to udělala půlka vesnice

UTOPIE, klasická marxistická utopie. To jim šlo vdycky moc dobře.

Milý mladý pionýre, až ti bude 30, poletíš na dovolenou na Mars.
ABC 1960, známe :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:10
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Protože ty tradiční značky způlky krachly tím, že nejsou schopné vyrobit produkt za asijské ceny a z druhé půlky dělají jen dražší luxusní motorky pro movité zákazníky.

Výroba BMW v německu stojí na pracovní síle 3x tolik jak výroba někde v Indii. + se okradou materiály a je to doma. BMW by 125ku skůtr vyrobila a dala na trh za 75 a čína/indie jí dá za 40.

Dám ti příklad na Jawa, Shineray s logem jawa ala Jawa 350 OHC stojí 100, kdyby to měla vyvinout jawa sama a vyrábět tady, bude to samé, ale české stát 160 = jim za to nikdo nedá.

:-)
18. 6. 2020 15:05
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
A proč to u motorek umí prodat? Proč prodává nekvalitní motorky na evropském trhu když tu máme tradiční značky?

Jak jsi přišel na ty odhady cen?

Proč lidi kupují Dácii?
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 15:03
Re: Dojazd
Ve vesnicích, kde ti nedovolí připojit další dva baráky na rozvodnou sít, neb už by to nedala. A kde vypadá proud 10x ročně samovolně + 3x plánované dostávky

jasně, tam hend zítra můžou obvytelé nakoupit 500 aut a začín nabíjet, všichni mezi 5-7 večer co dojedou domů.

Už se na to moc těším, to bude blackoutů. Prodej elektrocentrál stoupne tak něco mezi 4-7000% :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 14:59
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Spalovací auto je daleko složitější udělat pořádně a kvalitě za rozumnou cenu než EV.

Ona to čína umí, postaví ti ekvalivalent BMW 7 ve stejné kvalitě. Jenže v tomhle cenovém rozsahu - originál BMW 7 bude plácnu za 2 240 000 a to čínské stejně kvalitní za 1 899 999 kkč

A to si Evropan nekoupí že. Těch 340 táců mu za to nestojí.

A udělat to stejně kvalitně za polovinu čínan neumí. A ještě minimálně dalších 15-20 let by neuměl.
18. 6. 2020 14:56
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
hele a jak s toho ven?.)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 14:55
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Cena, životnost, spolehlivost, natankování za 3 minuty, sít čerpacích stanic, výroba paliv funguje i když moc svítí, málo svítí, moc prší, neprší atd
Zvuk, charakter, tradice.

Není potřeba stavět desetisíce nových továren na nabječky, wallboxy, baterie, auta, atd a těžit stovky milionů tun surovin na výrobu těch nesmyslných rádoby EKO nesmyslů.

je to jen zelený byznys lobbobvaný těmi, co z toho mají masivní zisky.
Reálny přínos pro planetu je někde do 5%, naprosto irelevantní výžsledky vzhledem k vynaloženým prostředkům-.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 14:51
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Neobolševické a ekofanatické probruselské vlády mají díky migraci a zločinům těchto lidí na svědomí stovky mrtvých a desetitiíce zbitých, znásliněných okradených a utiskovaných a čísla neustále rostou.

Dále omezují svobodu individuální dopravy, svobodu volby čím topit a svítit, navíc díky podpoře této zelené lobby lidi budou čím dál více chudnout, k tomu dávají miliardy na gender, inkluze ve školství, která nefunguje, LGBT festivaly a různé akce, neziskovkám kteří podporují to, aby menšiny utlačovaly bílou většinu atd

Srovnání se stalinisty a Hitlerčíky je tak plně na místě, EU je EUROSOJUZ plný neomarixstké svoloče, snažící se měnit zavedené tradice a hodnoty a překrucovat svět na novou jinou společnost. Ted už není beztřídní, ale prostě moderní ekologicko-nerasisticko bezpohlavní.

Kdo v tom nepoznává prvky toality je šílenec nebo naprostý hlupák nebo stejná svoloč jako ti politici a aktivisti.
18. 6. 2020 14:49
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Je zvláštní, že ti to začlo vadit až po takové době od toho co jsem to napsal..
18. 6. 2020 14:48
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
A spalovací auto bez emisních limitů nezvládne levněji než evropani?
Dopadlo by to přesně jak u motorek.
18. 6. 2020 14:46
Re: Dojazd
Už se to tu řešilo, 5000000 lidí a 1500000 rodinných domů. Potenciál tu určitě je.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 14:43
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Je nás hodně co se staví proti zelené lobby a zelenému tzeroru a bude nás čím dál více.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 14:40
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
To svědčí o kupní síle lidí, že. On by si každý asi radši koupil BMW, Hondu, Peugeot místo Yuki, Keeway, Shineray a kýho vejra.

Jenže ta Honda stojí 90 a Yuki 40 a Shineray stojí 90 a stejná Honda 150 :-)

A myslíš že čínani nebudou umět vyrobit elektromobil? Dyt je to 20x lehčí jak spalovák, kor když budou fanatici tolerovat spáry jako u Tesly (na úrovni Pontiacu 1980) , to zvládne čínan levnou zadní
18. 6. 2020 14:38
Re: Dojazd
Ty vycházíš, ale z předpokladu, že každý má dům a může si auto přes noc hodit na nabíječku jenže to tak není. Podívej kolik stojí aut kolem paneláků a bytovek, takže tak jak si to maluješ ty to bohužel z principu být nemůže.
18. 6. 2020 14:36
Re: Dojazd
Ne to by mě fakt nenapadlo. Jenom nad tebou, ale to není zase tak vysoká meta. :D :D Ty autisto já netvrdím, že to aktuálně při těch pár elektromobilech co jezdí nefunguje. Jen ti stejně jako mnozí přede mnou vysvětluju úskalí, který stojí v cestě masové elektromobilitě a ty je vidět zjevně nechceš. S ohledem na to, že si správně napsal, že spalováky tady s náma budou další desítky let tu ropu zpracovávat budeš stejně, ale jo je efektivnější posílat ji přímo do aut. Jen ti chybí ta infrastruktura, kterou musíš vybudovat (např. ty benzínky). Pochopil si teda, že je potřeba ten ohromný výkon ke každé nabíjecí zásuvce dovést? Jakým výkonem nabíjíš pro zajímavost ty doma?
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 14:36
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Další diskusi s křivákem, který takto bezostyšně lže, shledávám zbytečnou :no:
18. 6. 2020 14:27
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
To jsem se tech argumentů pro spalovák moc nedozvěděl:)
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 14:25
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Takže varianta B - JSI křivák.
Užij si to (empaticky) a buď zdráv
18. 6. 2020 14:17
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Citace tvého příspěvku:" hodlají se spalovacími motory zatočit podobně jako Hitler se Židy a Stalin s "kulaky"."
18. 6. 2020 14:14
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tak to vem po jednom.

Cena - to jsem psal
- Ok

* "nutnost" mít další zázemí (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj) - ano - je to podmínkou, zároveň ale tuto podmínku splňuje půlka zákazníků
- dohledali jsme, že v ČR je 1,5mil RD kde žije 5000000 lidí - takže jestli věříme oficiálním dokumentům považuju to za OK - kdyžtak rozporuj

dojezd - dojezd jsem psal
- OK
* doba nabíjení - to je spíše naopak - každý den máš plnou nádrž - nabíjení v noci

tohle klidně teda rozporuj. V čem vadí doba nabíjení pokavaď nejezdíš denně 400km? Přes noc dokážeš z běžné zásuvky nabít 10*3,6=36kWh to je min 150km. Pokavaď použiješ větší výkon není během noci problém nabít "plnou"
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 14:09
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Zkus si to vlákno přečíst ještě jednou a cituj mne, kde přesně něco přirovnávám k "hrůzám válek"

Tomuto diskusnímu faulu (podsunu protivníkovi, co neřekl - a pak se proti tomu co nejhorlivěji vymezím) se říká "slaměný panák" - a nijak mne nepřekvapuje, že jej používáš zrovna ty.

Jsi-li chlap, omluvíš se.
Jsi-li křivák, budeš se v té své lži i nadále rochnit
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 14:02
Re: Chorvatsko i s paštikou
Chápu, proč chceš věřit, že jsi mi mé argumenty vyvrátil - leč není tomu tak
18. 6. 2020 14:00
Re: Chorvatsko i s paštikou
A já ti to i vyvrátil. Tak kde je ta výhoda spalováku kromě dojezdu a ceny?
* Pořizovací cena - cenu jsem jako nevýhodu psal
* "nutnost" mít další zázemí (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj) - ano - je to podmínkou, zároveň ale tuto podmínku splňuje půlka zákazníků
* dojezd - dojezd jsem psal
* doba nabíjení - to je spíše naopak - každý den máš plnou nádrž - nabíjení v noci
* chybějící infrastruktura - pokavad nabíjíš v noci nepotřebuješ
* topení a klimatizace, které významně snižují dojezd - opět dojezd (a není to významně)
18. 6. 2020 13:58
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Naopak, USA jsou plně demokratické když si zvolili někoho kdo prohlašoval, že to udělá a udělal to.
My jsme si demokraticky zvolili vládu která to podepsala a tak nevidím důvod, proč to přirovnáváš k hrůzám válek a prohlašuješ, že to děla někdo koho jsme nevolili.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:58
Re: Chorvatsko i s paštikou
Již jsem to psal ...mnohokráte, (dokonce i v tomto vlákně) ale klidně to vše zopakuji ještě několikrát -i když mám takovej pocit, že se poněkdu točíme v kruhu :D :D :D

* Pořizovací cena (jak jsi správně zmínil )
* "nutnost" mít další zázemí (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj)
* dojezd (jak jsi správně zmínil)
* doba nabíjení
* chybějící infrastruktura
* topení a klimatizace, které významně snižují dojezd
* samozřejme, je i moho dalších, aly tyto faktory mi v danou chvíli přijdou jako zásadní

A samozřejmě, nezapomínejme na fyzikální a chemické zákony a pravidla.
Plastová nádrž o rozměru 40 x 40x 40 cm umožňuje natankovat palivo (uskladnit energii) na dojezd +- 800 - 1.000 km s veškerým možným komfortem. Prázdná bude vážit do 5 kg - a plná do 70 kg
Baterie o rozměrech 40 x 40 x 40 cm bude těžká ako hovädo (ať plná či prázdná) a dáš do ní energii na jaký dojezd? 150 km? Nebo méně?


Elektromobil může být za jistých okolností použitelný jako vozítko pro pohyb po městě a v blízkém okolí - ale i tam jedny problémy (lokální emise) řeší a jiné (nutnost budování infrastruktury) přidělává. Pokud se tedy nepohybuješ pouze na území města a 20 nejbližších kilometrů, zároveň nebydlíš v domě nebo alespoň bytě s garáží a ideálně i vlastní solární elektrárnou (což všechno stojí DALŠÍ RANEC PENĚZ), je auto se spalovacím motorem jednoznačně lepší dopravní prostředek
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:56
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
A opět (jako obvykle) se zásadně vymezuješ proti něčemu, co jsem ve svém příspěvku nenapsal.

A Pařížská "klimahysterická" dohoda... I demokraticky zvolené vlády (a parlamenty) schvalují různé paskvily... To, že je nějaká věc schválena demokraticky zvolenými zástupci, nemusí ještě znamenat, že schválená věc je správná. Na to by se jistě našly stovky a tisíce příkladů z celého světa :D

Pokud vím, USA od této klimahysterické dohody naopak odstoupily - mělo by to tedy znamenat, že USA jsou nedemokratické?
18. 6. 2020 13:55
Re: Chorvatsko i s paštikou
Tak napiš v čem je kromě ceny a dojezdu spalovací auto lepší. O tom je to od začátku. Zatím jsme jen stále u ceny a dojezdu.

Fakt rád se nechám poučit.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:41
Re: Chorvatsko i s paštikou
Jestliže své PŘÁNÍ či DOMNĚNKU (ele auto je lepší) vydáváš za FAKT a AXIOM, pak je zcela pochopitelně jakákoli diskuse nemožná.

Tím více, pokud se domníváš, že dopravě ve velkých městech prospěje, když lidé z hromadné dopravy přesedlají na elektromobily
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:35
Re: dojezd je jedna vec
Většina věcí je dnes koncipována tak, aby v daném segmentu používání byly pokud možno univerzální a optimálně splňovaly nejrůznější nároky svých majitelů.
Většina rodin se dvěma auty to má tak, že ke starému přikoupili nové, které slouží, jak říkají Američani, jako "daily driver" "starouška" mají na doježdění pro manželku nebo na naučení pro děcka.

Takže tvé rada zní "svá starší auta se spalovacím motorem hoďte ze skály a za 3/4 až milion od kusu si kupte nové elektromobily, na noc si je prdněte do zásuvky a modlete se, abyste neshodili séť, protože když vás to v ulici udělá najednou dvacet, tak jste potmě?" To asi nebude moc populární, co?
18. 6. 2020 13:31
Re: Chorvatsko i s paštikou
Cítím spíše nedostatek obhajoby tvé původní argumentace..
I ve městech žijí lidé v RD. Můžeme taky dohledávat kolik procent provozu ve městech tvoří lidé dojíždějící za prací do měst z přilehlého okolí. Můžeme dohledávat kolik lidí ze sídlišť naopak pro dopravu ve městech používá MHD. Je toho spousty, ale to důležité je kolik zákazníků a proč se v budoucnosti nemusí rozhodnout pro spalovací auto když ele je lepší.
Náhrada spalovacích aut je na dlouhou dobu, jejich rušení není nic co by bylo aktuální, ale ten trend už prostě začal a má své důvody.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:18
Re: Chorvatsko i s paštikou
Dle tvého (i mého :) ) tvrzení by tedy zákazníky pro elektromobil měli být lidé, kteří žijí ve svých domcích, s garáží a příslušným zázemím. Tito lidé (logicky) žijí zejména v MENŠÍCH městech a na vesnicích. Zatímco elektromobily jsou určeny spíše pro použití ve VELKÝCH městech...

Taky v tom cítíš ten "drobný" rozpor?
18. 6. 2020 13:15
Re: Chorvatsko i s paštikou
Co pak tedy s přihlédnutím na tuto skutečnost zbylo z tvé argumentace?
18. 6. 2020 13:14
Re: dojezd je jedna vec
Univerzál není žádné auto. Jde o tvé priority. Jestliže tvá priorita nejsou dlouhé cesty je dnešní ele (budoucí ještě více viz článek) jednoznačně lepší volba.
Mnoho domácností má již dnes 2 auta. Jeden spalovák + ele auto je jistě ekologičtější než 2 spalovací.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:12
Re: Chorvatsko i s paštikou
OK, našli moji rádcové
Když někomu posílám odkaz na nějaký delšídokument, tak pokud možno i s upřesněním, KDE PŘESNĚ to v tom dokumentu najde. Poslat odkaz na dokument zvici +- 40 stran stylem "ten detail si tam najdi" se považuje za nevychovanost
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 13:08
Re: dojezd je jedna vec
Auto si koupím proto, abych s ním mohl jezdit dle potřeby. Do světa di do města, do hor i do nížin, s nákladem i nalehko. Prostě takové, které pokud možno univerzálně splňuje většinu mých potřeb

Mám ze tvého příspěvku empaticky vyvozovat, že bych si tedy měl koupit jeden empatický elektromobil do města a pro "mimoměstské" trasy si nechat ne-empoatický spalovák? To pak ale ta tolik vzývaná ekologie dostane pěkně ne-empaticky za uši, ne?

BTW, bylo to pro tebe dost empatické? ;-)
18. 6. 2020 13:00
Re: Chorvatsko i s paštikou
Máš čas tu psát dost často dlouhé příspěvky a teď nejsi ochoten najít jednu tabulku v odkazu?
Tabulka strana 7.
18. 6. 2020 12:58
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Zásadně nesouhlasím. Tragédie války nelze s tímto porovnávat.

Pařížská dohoda byla i v ČR schválena demokraticky zvolenou vládou.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 12:58
Re: Chorvatsko i s paštikou
promiň, ale nemám čas studovat 36 stran textu - těch 1,5 mio rodinných domů a v nich žijících skoro 5 mio obyvatel, to je tam zmíněno kde?
18. 6. 2020 12:50
Re: Dojazd
Kolikrát ročně by jsi tankoval, když by jsi měl každé ráno v nádrži palivo na 400km?
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 12:49
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Pokud jsi si všiml, srovnávám věci, které srovnávat LZE.
Pokud jsi si toho nevšiml, přečti si prosím příspěvek, na který reaguješ, ještě jednou

V případě podpory elektromobility a restrikcí vůči spalovacím motorům jde poslední dobou zejména o rozhodnutí Euro-Štras-Bruselská, která vycházejí z podobně "demokratických" pravidel, na jakých stála RVHP neblahé paměti

Krásně (byť samozřejmě parodicky) je to popsáno zde :D :D
https://www.youtube.com/watch?…
18. 6. 2020 12:49
Re: Chorvatsko i s paštikou
První odkaz google. https://www.mmr.cz/…line-CZ.pdf.aspx?…

1,5mil rodinných domů - skoro 5mil obyvatel
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 12:46
Re: Dojazd
To snad NENI MOŽNÝ = jako FAKT?

To že si NAD náma všema si tu vysvětloval už když tu byl článek o nabíječce Porsche = tim nad všema myslim NAD inženýrama Porsche a Tesly a IONITY = nepamatuješ Monetu bank, kde masový provoz elektromobilů a dobíjení ROKY funguje? Nikdo nechápe jak ale i bez tebe :-)

Roky fungují http://www.hybrid.cz/…rger-opet-v-cine a když si tak chytrej VÍŠ že největší odběr elektřiny maj rafinérie = a taky že efektivnější je posílat jí rovnou do těch aut = než těžit ropu + přepravovat jí do rafinérií + zpracovávat jí za ohromný spotřeby elektřiny + rozvážet jí + jí pak tankovat a všude potřebuješ tu elektřinu. Existuje MOŽNOST že nejsi chytřejší než inženýři Porsche a Tesly atd. a teď to bude FAKT ŠÍLENÝ = že ani než já :*)

Tak znova = podstata je že svět NEKONČÍ TVÝM mozkem. Což je teda klika = byli bysme dost ... narozdíl od tebe to řeknu slušně POZADU
18. 6. 2020 12:43
Re: Dojazd
Já bych tě jen rád upozornil, že nabíjení 350 kW není jen tak, že si tam přitáhneš prodlužovák a taháš z něj takový výkon. Aby si mohl provozovat byť jen jedno zařízení s takovým příkonem, tak k tomu musíš táhnout dostatečně dimenzovaný el. vedení. Není možný, že si nějakej ouřada vzpomene, že by bylo dobrý na každý pumpě vybudovat rychlonabíječku a ono to bude technicky realizovatelný. A hlavně by si takových tankovacích stojanů potřeboval na každý pumpě víc, protože si vezmi když přijedeš k normální pumpě třeba na dálnici kolik ti tam tankuje najednou aut a ty auta jsou u stojanu pár minut a ty najednou budeš potřebovat tankovat minimálně půl hodiny nebo hodinu. To bude před pumpou několikakilometrová kolona aut čekajících na proud. To není, že u toho tvýho MCDonaldu přijedeš k prázdnýmu stojanu kde se napíchneš. Uvědomuješ si to vůbec?
18. 6. 2020 12:41
Re: dojezd je jedna vec
Není to spíše nedostatkem empatie? Vem si modelový příklad, že máš ele auto. Koupíš si ho na to aby jsi jezdil po dálnici za kamiónem? Nejspíše ne. Pravděpodobné je, že ho využíváš normálně mimo dálnici a na dálnici se dostaneš vyjímečně a v těchto případech se na dlouhé cestě podle toho chováš.

Představa, že si někdo koupí dnešní ele auto na pravidelné dlouhé jízdy na dálnici za kamiónem přece nedává logiku.

Lze to pro zjednodušení přirovnat k dnešním telefonům -90% času ho používáš bez omezení protože víš, že večer ho nabiješ. Když ale jdeš na týden do přírody používáš ho jinak, tak aby vydržel. Koupíš si z důvodu několika výletů za rok tlačítkový telefon co vydrží týden?
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 12:35
Re: Dojazd
Leda, že bys mu / jí bliknul baterkou do ucha, pak možná :D
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 12:34
Re: Chorvatsko i s paštikou
Počúvajte, Kefalín, čo vy rozumietě pod takým pojmom ako "zákazník" jestliže tvrdíš, že (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj) - ano - je to podmínkou, zároveň ale tuto podmínku splňuje půlka zákazníků?
Abychom hovořili stejnou řečí
18. 6. 2020 12:34
Re: Dojazd
jj nemá já vím jsem nenapravitelnej optimista. Tajně doufám, že se mu třeba někdy rozsvítí ;-)
18. 6. 2020 12:27
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Přirovnávat milióny mrtvých a další milióny postižených hrůzou válek a represe je uplně mimo racionalitu.
V připadě elektromobilismu a k tomu nastupující nové vlně energetiky jde o rozhodnutí demokraticky zvolených vlád a o čistě technologický problém v reakci na stav světa a vývoje technologií společně s ekonomickým uvažováním.
18. 6. 2020 12:15
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Emisní limiti nejsou nesmysl, kromě dopadu na život je to způsob jak bránit trh. Podívej se na prodeje motorek kde emise nejsou tak přísné a podíl čínských výrobců.
18. 6. 2020 12:13
Re: Chorvatsko i s paštikou
* Pořizovací cena - cenu jsem jako nevýhodu psal
* "nutnost" mít další zázemí (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj) - ano - je to podmínkou, zároveň ale tuto podmínku splňuje půlka zákazníků
* dojezd - dojezd jsem psal
* doba nabíjení - to je spíše naopak - každý den máš plnou nádrž - nabíjení v noci
* chybějící infrastruktura - pokavad nabíjíš v noci nepotřebuješ
* topení a klimatizace, které významně snižují dojezd - opět dojezd (a není to významně)

Takže jsi skončil opět jen u ceny a dojezdu - pokavaď nejezdíš denně více jak 400km, což naprostá většina jízd není, zbývá jen cena. Tedy to co jsem psal. A jedná se pouze o pořizovací cenu - provozně i servisně je ele levnější.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 11:42
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
No reálná rozumná použitelnost aut je tak nějak třeba 15 let = na 101% ho budeš moct dojezdit ;-)

I kdybys ho koupil minulý týden :-!
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 11:39
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
No unikla ti jak je u tvýho rozsahu myšlení BĚŽNÝ opět PODSTATA

Je demokracie = volíme si koho chceme

A tohle neni z rozhodnutí strany, ale na základě odbornejch názorů = a krom pár extrémistů jak si ty, teda opravuju neni vás pár ale naštěstí nevzdělaná fanatická menšina extrémistů = se RŮZNÝ demokraticky volený zástupci rozhodujou. Když třeba lidem dojde co kdo je Babiš a jak reálně maká = pro sebe a jak nevýhodně pro nás ostatní = nakonec ho přestanou volit ;-)

A když moula kterej si plete první základní stupínek oboru ekonomii s ekonomikou = posuzuje kontinentální makroekonomiku a fakt nejspíš věří že na to má = je to sice vtipný ale.. :-!
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 11:25
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Přirovnání k nacismu a komunismu je ZCELA na místě.
Tehdy i dnes
- byla ideologie "rozhodnutím strany a vlády" povýšena nad zdravý rozum a na nejvyšší ze všech možných věd
- se malá agresivní skupinka křiklounů zmocnila "veřejného prostoru" a postupně začala své názorové protivníky dehonestovat a ostrakizovat
- ideologie pro svou porporu a propagaci využívala a zneužívala děti a mladé lidi s minimem zkušeností
- byl právě vládnoucí směr prohlašován za to nejlepší a fakticky "alternativloss"
- měli ideologicky správně prokádrovaní hlučnou podporu tehdejších uálů (k tomu, aby byl člověk intelektuál, musí mít ten intelekt - proto tedy Uálové :D
- se tehdejší ideologie prohlašovala za spásnou pro celý svět

(Německý) nacismus i (sovětský) bolševismus skončily hospodářským krachem - a jak to tak vypadá, tak dnešní vlezdobruselský ekologismus směruje do podobných končin
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 11:17
Re: Chorvatsko i s paštikou
Již jsem to psal ...mnohokráte, ale klidně to vše zopakuji ještě několikrát:
* Pořizovací cena
* "nutnost" mít další zázemí (vlastní domek nebo alespoň garáž, vlastní elektrárnu aj)
* dojezd
* doba nabíjení
* chybějící infrastruktura
* topení a klimatizace, které významně snižují dojezd
* samozřejme, je i moho dalších, aly tyto faktory mi v danou chvíli přijdou jako zásadní

A samozřejmě, nezapomínejme na fyzikální a chemické zákony a pravidla.
Plastová nádrž o rozměru 40 x 40x 40 cm umožňuje natankovat palivo (uskladnit energii) na dojezd +- 800 - 1.000 km s veškerým možným komfortem. Prázdná bude vážit do 5 kg - a plná do 70 kg
Baterie o rozměrech 40 x 40 x 40 cm bude těžká ako hovädo (ať plná či prázdná) a dáš do ní energii na jaký dojezd? 150 km? Nebo méně?


Elektromobil může být za jistých okolností použitelný jako vozítko pro pohyb po městě a v blízkém okolí - ale i tam jedny problémy (lokální emise) řeší a jiné (nutnost budování infrastruktury) přidělává. Pokud se tedy nepohybuješ pouze na území města a 20 nejbližších kilometrů, zároveň nebydlíš v domě nebo alespoň bytě s garáží a ideálně i vlastní solární elektrárnou (což všechno stojí DALŠÍ RANEC PENĚZ), je auto se spalovacím motorem jednoznačně lepší dopravní prostředek
Avatar - speedfred
18. 6. 2020 11:16
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Kľudne si EV kúpim keď bude za normálnu cenu, prip za cenu ICE vozidla. Teraz sa ale deje situácia že EV nelacnejú ale dorovnávaju sa ceny zdražovaním klasických vozidiel a deje sa to aj vďaka nezmyselným emisným limitom. Do budúcna nás ale takto donútia si “obľúbiť” EV.
Iba dúfam že mi nezakážu jazdiť aj s tým co mám v garáži.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 11:10
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Přirovnání je naopak trefné, protože ty zelené neobolševické mozky v Bruselu, Německu a v dalších zemích EU se chovají stejně jako Stalinistické sssr a Hilerova třetí říše :-)

Emisní limity pro Evropu sou naprosté flusnustí do stromovky v rámci celého světa a skutečný přínos pro planetu je 0,1%. Naprosto nevýznamné.

USA, RUSKO, Indie, zbytek Asie a Jižní ameriky atd atd tohle zavádět nebude, protože je to naprostý ekonomický nesmysl a nemaj na to ani prostředky.

Navíc se neřeší zásadní ekologické problémy planety Země a tím auta opravdu nejsou!
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 11:00
Re: dojezd je jedna vec
Bez jisté míry zevšeobecňování se mezilidská komunikace neobejde, protože popisovat jenom konkrétní vlastnosti každé konkrétní jednotlivosti není příliš praktické.
Ale můžeme si srovnat zkušenosti - jak velká část elektromobilů, které potkáváš na dálnicích toho "vzduchového pytle" NEvyužívá?
A na jakých dálnicích se tak nejčastěji pohybuješ?
18. 6. 2020 10:03
Re: Chorvatsko i s paštikou
Elektromobil má kromě omezeného dojezdu a ceny (pořizovací) oproti spalovacímu auto jen samé výhody.
Pokavaď teda nejezdíš dálky a máš na to je elektromobil jednoznačně lepší dopravní prostředek.

Jestli chceš napiš v čem kromě dojezdu a ceny je spalovací auto lepší.
18. 6. 2020 09:58
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Když to nastane, a já věřím že ano protože už to je prostě v běhu, musí mít klasické automobilky odpověď. Vývoj trvá cca 4roky. A to může být likvidační. Emisní limity jsou potřeba, na tom se snad shodneme. Ale zároveň nutí automobilky být na tohle připravené.

PS: přirovnání k hrůzám dějin je nemístné.
18. 6. 2020 09:54
Re: dojezd je jedna vec
Není to zevšeobecnění? Stejně můžu napsat, že 70% aut co jsem potkal nejelo delší trasu než řekněme 200km.
Avatar - Hammunasakra
18. 6. 2020 09:00
Re: Dojazd
No VYBLIL ses a DŮKLADNĚ = viz chronologie NEJDŘÍV ty. Tak neskuhrej = naprosto se ti navíc nevyrovnám = já JEN píšu co si ty a Jerry atd. poplet a jak je to správně, to NENÍ URÁŽKA = to je prostě jen uvedení věci na pravou míru :-)

Já odpověděl jaký je PRINCIP = a tobě jako obvykle popírajícímu principy a když já řeknu hot ty automaticky MUSÍŠ čehý = popřál ojetý EV který byl nabíjen celou dobu JEN co nejvyšším možným výkonem :-!

Vono to hodně a rychle roste = teď zrovna 350kW = no a třeba to vyjde a fakt to bude "jen" pokles 20-25% :*)

Jinak prostě ideální a normální je dojet domu a v garáži zastrčit = a ráno odjet s plně nabitým autem. Viz níž odkaz o cestě Teslou do Chorvatska = neni nejmenší problém po cestě zastavit u McDonaldu odskočit si něco malýho si dát a z 10% na 80% kapacity je nabito za 30 minut. Mimochodem ČETL si ten odkaz? Majitel využívá hojně rychlonabíjení a po 45.000 km je degradace baterií 6,5% = což je HORŠÍ než je průměr. Je to DÁNO RYCHLONABÍJENÍM

Prostě ty se CHCEŠ hádat + tady si to s vulgarismama FAKT PŘEHNAL
Fakt myslíš že když budeš používat tupou Jerryho metodu = něco tim docílíš? Prostě jerry bude furt ten co nevěděl rsp. si poplet + teď i ubožák. To je vše. Když ty budeš psát mě to co třeba teď úvodní věta = bude to na naše reálný teoretický znalosti vzdělání IQ a já nevim co = mít vliv nula celá nula nula nula

Prostě ten PRINCIP tam je = a je fajn že Tesla ho poměrně velmi úspěšně umí eliminovat. Ale furt je to tak sem napsal původně a doporučí ti to i lidi od Tesly = pokud NEMUSÍŠ tak nenabíjej jen tím nejvyšším možným. Když si na cestách ŽÁDNEJ PROBLÉM

Viz diskuze je to klasika lidi co spíš neví neznaj tak VYMÝŠLÍ proč ne = no svět je mezitim co sme se díky demagogii jak moc je evoluce špatná dostali na (před)POSLEDNÍ místo v Evropě v dobíjecí infrastruktuře = díky za Rumunsko :-!

Svět nám za 3 vlády ANO MAKÁME zase pěkně utíká https://byznys.ihned.cz/…-tesla-elon-musk a dost lidí tady se dožaduje = ať uteče eště VÍC
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:52
Re: Dojazd
Riku, s Ha-muňkou-sakra NEMÁ cenu diskutovat. Muňka (jak se sám/sama/samo loni v létě přiznal/la/lo) trpí duševní chorobou, Aspergerovým syndromem.
Přesvědčovat muňku o čemkoli a věřit, že to pochopí, to je stejně efektivní, jako učit kočku počítat diferenciální rovnice nebo učit akvarijní rybičky stepovat. Muňka žije ve svém vlastní světě, který si vytvořil/vytvořila/vytvořilo ze svých vlastních představ a kam zdravý rozum nemá přístup. Vždyť si vezmi, kolikrát tady vystupoval/a/o jako "neteta" Kylie

Zařaď si Muňku na ignore-list, jeho / její žblepty a blemty nemusíš číst - a budeš mít svatej klid. Tak jako já
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:47
Re: dojezd je jedna vec
A pak budou potřebovat každých 75 minut čur-pauzu, během které si mohou svého elektro-miláška zase nabíjet a pít další galony kafe, kvůli kterému budu potřebovat DALŠÍ čur-pauzy... atd atd atd ;-) ;-) ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:45
Re: dojezd je jedna vec
Já se (byť nikoli posledního cca 1/2 roku, protože COVID) na silnicích pohybuji poměrně DOSTI často (ČR, SR, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie) - a když už nějaký elektromobil na dálnicích vidím, tak je nejčastěji zavěšen ve "vzduchovém pytli" za kamionem a jede tou devadesátkou - stovkou, maximálně 110 km/hod. Pak si jednou užije toho "brutálního" zrychlení - a zase se zavěsí za další kamion, aby šetřil energii. :-( :-( :-(
18. 6. 2020 08:41
Re: Chorvatsko i s paštikou
V tom případě to ale nebyla vlastnost ale vada. Příčinu bych hledal ve dvouhmotě zřejmě zralý na výměnu.
18. 6. 2020 08:38
Re: Dojazd
Tak hlavně jestli si dostatečně pochopil význam toho co jsem napsal. To jest. Pokles kapacity baterek vlivem nabíjení na superchargeru je zanedbatelný a nemá cenu to vůbec řešit, ale hlavně, že ses na mě zase vyblil.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:38
Re: Není lepší nechat tu paštiku doma?
Otázku "co bude, až bude" bych řešil až ve chvíli, až to nastane... Prozatím jsou "klasické" automobily pro 95 (ne-li více) % populace naprosto optimálním řešením a elektromobilita je "srdcovou" záležitostí nepatrné, leč nesmírně hlasitě vřískající menšiny.

Posun cen elektromobilů oproti "klasickým" automobilům jde zatím zejména na konto restrikcí a regulací, cíleně zaměřených PROTI spalovacím motorům. S jistou (leč pohříchu nikoli velkou) mírou nadsázky lze řici, že dnešní zelenými pošuky prorostlé státní i nadnárodní regulační organizace hodlají se spalovacími motory zatočit podobně jako Hitler se Židy a Stalin s "kulaky".
Jak mizerně pak dopadlo Německo a Sovětský Svaz, to už víme - a "možná" bychom se z toho měli poučit, abychom nedopadli stejně :-(
18. 6. 2020 08:35
Re: Dojazd
Na tom se nic nemění. Nejmenší riziko uhoření máš holt asi v naftovým autě. Tady v případě poškození baterie hoříš jako pochodeň a nejde to navíc vůbec uhasit. Což je ovšem něco co zásadně popíráš :D Ale celej život je riziko, takže asi se s tím budeme muset naučit žít. O tom, že je baterie na tom nejbezpečnějším místě kam jde dát a snižuje navíc těžiště jsem se nikdy nehádal. To je výhoda EV. U Superba prostě jen narovnali kufr baterkama, takže to má jízdní vlastnosti jako Titanic.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:22
Re: Vznikla nám nova sekta
2 Oštiepok:

Jo, nějaký "mini" elektromobil POUZE pro město, to může dávat smysl.
Bohužel, řeší to pouze jednu část problému (lokální emise ve velkém městě) - a druhou (zacpané silnice + nedostatek parkovacích ploch) nijak zvlášť, protože
- k masivnějšímu provozování elektromobilů potřebuješ nabíjecí infrastrukturu- která není a je tedy nutno ji vybudovat či výrazně rozšířit
- k cestám mimo město tak jako tak potřebuješ "klasické" auto

Takže namísto jednoho "univerzálního" auta máš dvě, přičemž za to městské elektrické mimi zaplatíš ranec :((

Ale pokud se většinu času pohybuješ (dejme tomu) po Blavě a okolí do nějakých 20-30 km, tak ta VW ele mikroprďka bude asi jedním z nejméně špatných řešení
Avatar - Jerry.Gunman
18. 6. 2020 08:12
Re: Chorvatsko i s paštikou
Cheche, Lorasi - kde Ti to mohu podepsat?
100% souhlas !

(tedy až na ten nákup EV v horizontu 4-5 let)
18. 6. 2020 07:24
Re: dojezd je jedna vec
Přece u žádného auta nevyužíváš stále jeho maximum. Tímhle argumentem by nedával smysl žádný větší motor.
Přece jde i o výkon v každé situaci. Tady nejde jen o zrychlení z 0-100, ale naprosto okamžité reakci v každém jízdním režimu.
18. 6. 2020 07:21
Není lepší nechat tu paštiku doma?
Diskuze je tu dlouhá, někdy úsměvná, ale někdy i poučná. Co mě osobně chybí je odpověď na mou otázku.
Kdo bude kupovat spalovací auta když klesne cena ele aut? A to že se to stane je fakt. Za jednu generaci aut (10let) se z technicky nemožného stalo něco 3x překonaného a to za nižší cenu.

PS:Jistě lze pochopit argumenty proti ele autům když najedeš víc jak 400km denně, ale přece nelze na základě takového extrému něco odsuzovat.
17. 6. 2020 21:46
Re: dojezd je jedna vec
neverim :) konečně niekto dalsi, kto nejaku Teslu jazdi a nie len teoretizuje a predstavuje si ako by s nou jazdil ... smutne ale je, ze ani na Tvoje fakty uživatela Tesly nebudu "chlapci" reagovat, pretoze ich predstavy su diametralne odlisne od Tvojich praktickych skusenosti a nedokazu sa so skutocnostu zmierit
17. 6. 2020 21:40
Re: dojezd je jedna vec
mam vo svojom blizkom okoli troch majitelov Tesiel ( S a X ... vsetky su 100D ) ... ani jedna nesla pod 140k EUR ... ani jedna nie je prvym, ci druhym autom v rodine ... je az "tretim" ... a aka je prax po desiatkach tisic km ? realny priemerny dojazd 100D je okolo 350 km ( co nie je vobec zle ), ale hlavnou zasadou na dlhych cestach ... pri dojazde 100 - 150km musim byt blizko chargera / nabijacky ... toto je uplny zaklad planovania cesty.
17. 6. 2020 21:29