Víš co je zvláštní? PSA by mělo podle tý tabulky mít marži necelých 7%, ale přitom dávají proti ceníkovým cenám 30% slevu, když si jdeš koupit auto. By mě zajímalo jakou hrou s čísly se k těm maržím v tabulce uvedeným došlo.
Bože ty si vůl. Ty mi naservíruješ odkaz Z ROKU 2010!!! Všiml sis, že krom výkonu existuje taky kroutící moment? Ta 1,6 má bohužel asi o 100 Nm menší než TDI. A já bych si nekoupil už ani tu 1,9 TDI. Je to 10 let!!! Zvykl jsem si na vyšší výkon a když vlezu do svý dřívější 1,9 TDI 81 kW tak mi připadá, že to auto vůbec nejede. Svez se v něčem silnějším a poznáš to taky osle. Hlavně zase vytáhni nějakej historickej odkaz pako :D:D A netvrdím, že současný 2 litr dokrmený elektromotorem nepojede dobře. 184 koní s tím autem bude asi hýbat slušně. Ovšem jak dlouho se tahle motorizace prodává.
Ano, hodně lidí ztratí práci (část už ztratila), hodně lidem se sníží příjmy (takže nebudou mít na nové auto, to se již také děje) a ve výsledku se evropský automotive z velké části přesune mimo Evropu. Dnes je pro automobilku daleko perspektivnější vymýšlet nový model pro Indii, než se mrcasit v EU. A protože ten nový model bude nejspíš v Indii i vyrábět, postihne to EU hned ze dvou stran. A ve výsledku až se za 2-3 roky zjistí, že celosvětová produkce CO2 stoupla (Čína, Indie, USA, Brazílie, Korea, Japonsko a další země pojedou hlava nehlava, CO2 neCO2, tak si EU může dát závazek, že spasí svět a zakáže auta úplně. Stejně v té době už se tu skoro žádná nebudou vyrábět a chudé obyvatelstvo na ně stejně nebude mít chechtáky.
Jojo. Mám okolo sebe spoustu šikovných lidí, kteří krize nekrize a miliony nařízení nenařízení vlády, úřadů a EU, produkují věci, které jsou potřeba. Pak další spoustu lidí, kteří využívají každé možnosti, jak si sáhnout na peníze z daní (dotace) a pořád křičí, že všichni umřou, když oni nedostanou peníze ...
Jestli ty osobně cítíš nějaké ohrožení, tak s ním něco dělej a nepiš něco o uvědomění lidí a problémech Evropy. Evropa je světadíl, ta má nějaké kárky někde a podobně jsem na tom i já osobně. Každý segment má období prosperity, stagnace a úpadku. Když jedu po silnici jediná auta po kterých se ohlédnu jsou Tesly (dneska ráno bíla 3).
Když nebude 20% snížení produkce stačit, škrtne se dalších 20% a když ani to ne, tak dalších 20%. Je naivní myslet si, že automobilky budou chrlit stále stejné množství aut a prodávat je pod náklady aby se nehromadily. Nebudou, prostě sníží produkci. a v EU se klidně proškrtají k nule a budou se čím dál víc orientovat na Čínu, Indii, Brazílii a další trhy kde nejsou tak šílené podmínky jako v EU (řada z nich už to dávno dělá).
Ten kartel bol zaujimavy - predajcovia dostali pokutu a dovozcovi bola odpustena, lebo aktivne spolupracoval :-)
Inak predpokladam ze vsetky znacky to maju podobne osetrene, urcite to nebude len VW.
Ty ses pěkně rozjel = myslím v těch dalších příspěvcích :yes::*)
Ne že bych nesouhlasil ;-)
Ale státní banky MAJÍ BÝT tak trochu stát ve státě = to je smysl a funguje to. Bohužel jak Klaus tak Zeman ůmyslně jmenovali do té naší ekonomy spíš druhé kategorie. A intervence proti kurzu koruny tu fakt domatlali, sranda že po pár letech vlády ANO navíc po dlouhých letech konjunktury = se kurz sám přirozenou cestou propadá a asi ještě propadne PŘES hranici, kterou za ještě nepatrně vyšší https://zpravy.aktualne.cz/…65b0025900fea04/ náklady ČNB bránila. Zpětně je to snadné měla začít tehdy dřív a hlavně výrazně dřív ukončit
Teď v poslední vlně Zeman už ale jmenoval řekněme normální ekonomy a trapný je politik v židli guvernéra který tam fakt nemá co dělat, ale do budoucna snad..
Pohádku o MEDIÁNU platu = to je něco jako REÁLNEJ PRŮMĚR :D
No a REÁLNĚ to co MI nevoní a tobě se nelíbí protože i ty víš že to je špatně proběhlo = proti základním principům jak to MÁ být se to během posledních let OTOČILO = a státní zaměstnanci mají fakt VĚTŠÍ platy. A současně míň pracujou ale to je jiná byť související písnička ;-)
Pretoze ani to -20 percent nebude zdaleka stacit. Nie pre EU. Srotovne docasne ozivi dopyt, ale trh sa kludne moze v najblizsich rokoch scvrknut aj na polovicu.
Nie, takto nastavene to musi krachnut cely system, financovanie elektromobility zvysovanim cien spalovakov povedie k zastaveniu predaja spalovakov - kruh sa uzatvara. Jazdene auta vyrobcom nic neriesia - nezarobia na nich.
Ako povedal jeden nemecky ekonom - staci, aby kupujuci na dva roky pozastavili obmenu vozového parku... a cely autopriemysel je so svojou stratégiou v haji...
Je úsměvné, když nicka, tupoun a křupan poštěkává na ostatní, a do své zapáchající klávesnice si bere "každého z oboru" a prý je to vyčíslené ... IQ a Rozum doslova řvou: já u toho nebyl, a tu entitu neznám ... Tak co, dutohlave, sbíráš staré železo, papír, vracíš pohozené lednice , protože to jediné, co má kola, a s čím přijdeš do styku ( kdo ví, na čem ujizdiš, koště ) , je kárka s odpadem ...
Mentální kripl je pro tebe ještě vyznamenání ...
Nooo, od tý doby, co ČNB masivně útočí na vlastní měnu, co se jí snaží oslabit kde to jde... A ta sranda vyšla skoro na cca 2biliony, ale o nich je ticho... Singer, ani jeho nástupce, si vrásky nedělají ... ČNB je vůbec instituce ... Stát ve státě ...
Si můj oblíbený makroekonom = ale jako vocaď pocaď jo? Už si toho nablábolil na ekonomický témata = tak na rok dopředu. Díky a DOST STAČILO
Hezky si v aktuálních 2 příspěvcích vysvětlil CO nechápeš + že svět přece má končit TVÝMI znalostmi. No věř nevěř = nekončí. Taková hodně ZÁKLADní rada = když bude zas něco na Aeronetu nebo jiný https://hlidacipes.org/…fake-news-cesku/ a na Rozhlasu nebo ČT24 opak = je to OBRÁCENĚ než sis prozatím myslel. No spíš moc nemyslel. Máme pro lidi jako ty i https://manipulatori.cz/ tedy pokud CHTĚJÍ vědět = to je zásadní. Velká část CHCE žít = v tom že Aeronet..
A přes to vlak nejede = to je konečná :-|
Ale ještě jeden dotaz: JAK TO že když čučíte a nejen ty na odkazy o dotacích nafty rsp. fosilních paliv obecně, ze seriózních zdrojů MMF, OECD nebo jen český OENERGETICE žádnej anonymní plkal Aeronet = tak čumíc na ty odkazy dál tvrdíte JÁ JÁ JÁ to vím líp VŠICHNI to maj pomotaný je to tak jak sem SI VYMYSLEL já? Tohle nějak doteď nechápu = a žádnej ryccardo, pogo atd. mi neodpověděl. Tak vysvětlíš CO se vám v hlavě odehrává?
a) došlo vám to protože to se okecat nedá = ale JAKO se snažíte neztratit tvář?
b) je to fascinující těžko pochopitelný ale ani čumíc na odkaz kde je napsaný to co popíráte = fakt vám to prostě hlava nebere
Děkuji předem za odpověď = ocením obsáhlejší ale začni prosím a) nebo b) ještě jednou děkuji za vysvětlení problematiky
Proč lidi jako ty LŽOU a VYMÝŠLÍ si o věcech o kterých nemají ani tušení?
Fakt nevíš jak moc si SEBE ztrapnil? Je to VELMI TRAPNÉ u nás je opravdu právně subvence a dotace TO SAMÉ = co myslíš že docílíš viz ty 15:45? Jako že před lidma co jako ty NETUŠÍ NEZNAJÍ NEVÍ = jako neztratíš tvář nebo CO?
Neni nijak trapný že víš čistou NULU o ekonomii nebo molekulové fyzice = trapný je to že machruješ že jo. Dokonce MEGA TRAPNÝ na samém dně ubohosti = když vysvětluješ jí člověku co jí má vystudovanou ;-)
Tak nejdřív = ten :no: nemáš ode mě = možná rohYpnol :-)
Ta první část souhlas = pamatuju jak Vaculík rozebíral proč diesly Toyota byly horší, protože nebyly JEN plnily emise :-!
Ta druhá část už ne logicky VŠUDE po planetě to je ca těch 10 let = jinak by to taky nešlo. Aktuálně v Evropě je to rozkouskované právě PROTOŽE dieselgate = a je domluven POSTUPNÝ návrat k normálu = je to DOHODA s automobilkami přesně z důvodu co píšeš PROTOŽE víc či méně podváděly všechny a JE POTŘEBA dostatečný čas na přizpůsobení se. Byla to kompromisní dohoda a ÚSTUPEK automobilkám
Krize 2009 byla varováním ze strany poptávky. Teď v poptávce problém nebyl.
EU je bohužel asi jediným politicko-ekonomickým uskupením, který je schopno pohřbít vlastní autoprůmysl... Ale co čekat, když nám je schopna diktovat jak zahnutý má být správný banán že...
Já myslím, že by měl mít 3 děti. Protože odborníci a vysokoškolsky vzdělaní trvají na rasové a genderové vyrovnanosti :-[] Pohlaví samozřejmě on, ona a ono ;-)
Dieselgate se zrodil někde na přelomu tisíciletí. V roce 2009 už bez jakýchkoliv zábran švindlovali všichni evropští výrobci a bralo se to víceméně jako standard (pouze Japonci a Korejci se většinou snažili emisní normy plnit). Nebýt VW a jeho nabubřelosti a pýše, že mu švindlování projde i v USA, byl by to standard dodnes.
Z tohoto pohledu ano, netřeba je litovat.
Na druhou stranu je potřeba říci, že náklady na vývoj jsou dnes opravdu velké. Třeba v USA se emisní standardy stanovují na zhruba 10 let dopředu a zavadí se postupně, takže výrobci mají dostatečný čas na přizpůsobení se a lze prodávat i určitý podíl aut se staršími homologacemi. V EU se v současnosti mění emisní standardy skoro každý rok, jsou většinou plošné pro všechna prodaná auta, a to znamená neustále nové a nové homologace.
aspoň že je to na co hodit. Pravda je, že se dlouhodobě výrobci hovají jak když je mejdan kterej nekončí. A najednou je tu ráno a kocovina. Už rok 2009 byl výstraha a co se stalo? Stát pomohl a za odměnu je tu dieselgate.
Stále jen jak je drahý vývoj, ale dnešní fábia v roce 2020 má stejnou podlahu a podvozek jako první fábia v roce 1999.
Víme že si viz třeba aktuální viz já 16:16 tvý :yes: nad 77kW s nutnou DOTACÍ paliva https://www.handelsblatt.com/…ei/20689360.html a :no: nad 97kW vymýšlíš ČASTO = ale tohle si nepočítal ty = takže zdroj?
A jo je to vytržený ABY = tak jak to lidi jako ty rádi :D
Budoucí emise plní jak R4 1.8 tak 2litr a jeho 135kW drtivá většina lidí nikdy ani nezažila = zřejmě včetně tebe
R4 1.2 Turbo je aspoň narozdíl od většiny konkurence 4válec
Podstata která vám bojovníkum PROTI snižování emisí najednou po 50ti evropských letech snižování a jinde eště dýl uniká je že není problém prodávat cokoli. Klidně si můžeš koupit R3 nebo nějakej hybrid nebo klidně V12
No a ten vtip že mimoevropský automobilky na to co VŠICHNI VÍ desítky let, že se emise prostě SNIŽUJÍ a deset let což tak bejvá doba od doby kdy se automobilky DOHODNOU na BUDOUCÍCH emisích = tak mimoevropský se tentokrát prostě připravily líp. A z evropských nejhůř VW = asi holt počítali že dál budou dieselgateovat či co = to se asi nedozvíme
Ještě jsi nenapsal, kde vezmeš peníze na dotace EV a Zelené peklo. Původně jsi to chtěl vzít z dotací na naftu a ostatní paliva. Pak jsi i ty zjistil, že žádné takové peníze reálně neexistují. Ta, kde je teda vezmeš?
To se ani nedivím. Kdo by si taky vzal takovýho přechytralýho hádacího troubu :D Ty se radši nerozmnožuj. Tuším, že si psal, že je potřeba nemít děti, protože odborníci říkali, že nás je moc. :D
Zrovna nabídka motorizací u Corolly je dost bídná. 1,6 je sice starej relativně slabej motor, ale uznávám že povedenej. Škoda, že tam nedávali 1,8 co cpali do Avensisu. To bych si i celkem koupil. Takhle se mi sice Corolla líbí ale nabídka motorů mizerná. Nicméně je potřeba napsat, že jediná Corolla, která splní 95g/km je ta hybridní, žádná jiná ani omylem.
Tak u nás je naštěstí díky infrastruktuře co se tady postavila za komoušů proudu dost to je pravda. V Německu je díky zeleným ekofanatikům proudu málo, protože si tam vypnuli 22 gigawattů výkonu produkovaným v JE, takže čím tam budou EV nabíjet nevím.
Takže co je konkrétně špatně na tom co jsem ti tady vypočítal? Tvrdíš teda, že to je jinak? Že na provoz stejnýho počtu EV potřebuješ oproti spalováku jednou tolik elektřiny popíráš?
1) jak se tam dostal přes desítky tisíc číňanů co tam šijou a byli doma na čínskej novej rok víme
2) hodně hodně hodně špatnej vtip a naprostá ubohost = dávat Aeronet před ČT24 = která tady prostě říká CO VŠICHNi = krom toho umaštěnýho křivýho ubožáka na fotce
Sorry = není o čem. Ostatně i ty dotace = to je MOC
Aeronet je naprostý totální dno = nemáš kam jít níž
Dotace nafty a fosilních paliv obecně = je realita kterou zřejmě lidi jako ty pogo ryccardo a ještě pár dalšíchc nikdy nepochopí. Zmínil sem je kdysi když tu WinDiesel a pár dalších kvíkali o dotaci EV = protože jejich rozsah je za ty desetiletí nepředstavitelně OBŘÍ. To že to něčí hlava jak vidno NIKDY nepobere = no asi holt nemaj ani tu maturitu a rozhodně ROZHODNĚ BY JÍ MÍT NEMĚLI
V úrovníi znalostí diskutujících ACZ NErozlišuju subvence a dotace = protože jak se ukázalo drtivá většina netušila že nafta je dotovaná. Drtivá většina netušila že bez trvalý dotace provozu by osobní auta se vznětovym motorem tvořily nějaký jednotky procent a ne 50% kam sme se dostali. A hlavně protože to je ekonomicky víceméně to samý a v NAŠEM právním řádu je to dokonce ZCELA to samý. PROČ se máte potřebu HÁDAT o něčem o čem zjevně NIC NEVÍTE? Není problém že o tom NIC nevíš proč bys taky měl a odkud bys měl? Ale PROČ se hádáš?
Tak když tě to nezajímá tak proč se na to pořád ptáš??? Ty už vážně ani nevíš co píšeš... Natož pak aby jsi mohl třeba přečíst definici slova DOTACE... Nedej bože pak ještě rozlišit slova subvence a dotace.
(Zeptám se i tebe byť z vás trvalek NIKDO neodpověděl = učňák? S nebo bez maturity?)
Ne, opět úplně mimo.
1) nikde jsem neuvedl že tohle je pravda o Covidu a o Itálii. Ale ta zpráva zde je, úplně vylhaná není a nikdo ji nevyvrátil (aspoň já o tom nevím).
=Ty opět jen žvaníš KDO ale neřešíš CO.
2) Odkazovat se zrovna na ČT ve věci objektivity... =Hodně špatný vtip. Zrovna třeba reportéři vím několik konkrétních kauz jak byly doopravdy a jak je Reportéři překroutili.
Nevím a nezajímá mě to = je mi to fuk. Jen někdo tak moc blekotající kraviny a vyvyšující https://plus.rozhlas.cz/…ide-rika-6504360 případně koukající na xyz odkazů v mnoha jazycích dál tvrdící že to je všechno chybně = by jí mít prostě neměl
1) mindrák Babiš
2) neschopnost pochopit definici slova dotace a rozlišit dotaci od subvence
3) neustálé omílání vzdělání, neustálé řešení KDO místo zamyšlením se nad tím CO
No máš pravdu že je trochu jedno jestli SŠ nebo VŠ = aspoň DOUFÁM že byť jinýho oboru třeba gymnazista by takhle neblábolil = na rozdíl od učňáku bez maturity
O tvém platu vím co sem napsal = rostl za dobu vlády ANO pomalejš než státním úředníkům = blbý ale je to tak. Dokonce o tolik pomalejš že plat státního úředníka je dneska o dost vyšší než průměrnýho rohYpnola = hodně blbý ale je to tak
To už není ani trapný = to sis našel někde na wiki = a FAKT žiješ v představě že ty odkazy sou co? :-!
Mimochod to VE VEŘEJNÉM ZÁJMU = tím to pokřivování tržních cen kdysi začalo. Kam to v Evropě došlo víme. Snad možná eště profesionální nafta = tam ten veřejný zájem snad možná budiž. Rozhodně ne stovkama miliard dotovat rozhodování jestli TDI nebo TSI
Fakt ti nedochází že TY celou dobu TOTÁLNĚ blbábolíš? Přece MUSÍŠ VĚDĚT že nemáš k tématu žádný vzdělání žádný znalosti
Opět se jen schováváš za vzdělání. Smutné... Je úplně jedno, jestli SŠ/VŠ nebo učňák.
Ale ty opět řešíš kdo, ale neřešíš co.... Tvoje myšlení odpovídá středověku. =Ona je čarodějnice, upálit (je jedno co říká, je to přeci čarodějnice...).
Vzhledem k tomu, že o mém platu víš víc než já, tak určitě víš i o mém vzdělání víc než já :-[]:-!:-!
Pojmem dotace se v ekonomii rozumí peněžitý dar nebo daru podobná peněžitá úhrada ze strany státu (zpravidla vlády nebo zákonodárného sboru) nebo územněsprávního celku (v Česku kraj, obec nebo městská část) nějakému subjektu v zájmu snížení ceny určitého statku, jehož poskytování je ve „veřejném zájmu“
Nojo NEUMÍŠ odpovědět na vůbec NIC konkrétně = všim sis? :-)
Tak už sis ASPOŇ přečet definici DOTACE? A k tomu pár z těch odkazů? CO si myslel konspirací že s SARS-CoV- 2 je to úúúplně JINAK než si myslí svět a virologové a epidemiologové = že TY máš speciální informace, ale NEprozradíš = takže tajemně naznačíš ale NEPROZRADÍŠ = co se v hlavě co ví všechno líp, ale přes veřejně známý i pro blba dneska okamžitě zjistitelný význam odborného názvosloví DOTACE = ses nedostal. No zůstalo vás PÁR JEDINCŮ trvalek :*):-!
Zeptám se i tebe byť z vás trvalek NIKDO neodpověděl = učňák? S nebo bez maturity?
NEPŘEHÁNĚJ TO rohYpnole = zatim blábolíš snad víc než normálně = a na NIC NEumíš odpovědět na rovinu. No vono to hlavně nejde žejo ;-)
Jo s definicí slova dotace = si na štíru
Jo s covidem = dtto
Jak se dostal na sever Itálie covid víme = takže CO TY víš rsp. stejně jako další asi spíš SIS VYMYSLEL?
A co sis VYMYSLEL s https://oenergetice.cz/…-180-mld-e-rocne ? VÍŠ že zatím skoro všechny obecné znalosti a závěry POPÍRÁŠ a tvrdíš že je všechno jinak, ale když dojde na konkrétnosti mlčíš jak.. :-!
Neplácej kraviny a nevymlouvej se = blekotaj VĚTŠINOU lidi co nic neví neznají což sou většinou lidi bez vzdělání. TI naopak v takovýhle diskuzích CHRLÍ perlu za perlou = ničemu nerozumí ale..
No popravdě po letošním čínském daru celému světu = očekávám že mnohá dealerství napříč planetou = fakt zavřou
Ale teď než se situace usadí a na konci budou auta zřejmě definitivně dražší = budou a už trochu jsou docela zajímavý nabídky. Ono už teď se v postkomunistické části Evropy prodává především na firmy. Tam by se to nemuselo až tak změnit. Tedy teď hodně firem nákupy asi odloží ale pak to bude asi fungovat víceméně podobně dál. Nemám až tak přehled o Slovensku u nás jsme teď díky jednomu Slovákovi už roky žili nad poměry platy uměle rostly rychleji než efektivita = tak teď přichází první účty https://eurozpravy.cz/…zpoctu.2a5ba221/
Spotřebitel bohužel už zchudl a viz nejen tenhle odkaz = lepší to hned tak nebude. U nás zatím stále ještě roste i už teď OBŘÍ druhotná platební neschopnost = taky bude zajímavé KAM AŽ. Kdo má peníze asi bude mít možnost využít věřím že zajímavých slev některých prodejců ale co pak jak moc to bude zlé atd. to asi netuší ani o hodně schopnější než já. To nemluvíme o verzi kdyby náhodou druhá vlna..
Ať si zdražují. Nový automobil není povinností. Kdo nemusí tak nový automobil kupovat nebude.
Čím více zdraží, tím méně prodají. Čím méně prodají, tím budou mít větší problém...
Jediné řešení je takové, že se státy a EU přestanou s*át do věcí, do kterých se míchat nemají. A protože se to nestane, tak to skončí špatně. Ale co už, každé podnikání jednou může skončit...
No tak sa nove auta minimalne v tej chudobnejsej polovici EU jednoducho nebudu takmer predavat - pozatvaraju sa dealerstva a pod. Ked sa neda, tak sa neda... Spotrebitel nezbohatne a predajca nepovoli...
No problém je hlavně ten hlupák https://www.electrive.net/2018/02/14/auswertung-der-these-diesel-subventionen-muessen-weg/ + https://www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ a těch je prostě víc BEZ vzdělání
CO s pár viz já 11:51 a 12:01 udělalo slovo DOTACE = to je teda taky (přes všechny ty odkazy už v 5ti jazycích) taky SÍLA :-!
NIKDO nebyl schopen na rovinu odpovědět tak se zase zeptám = jak to že píšeš čumíc na ty odkazy to cos napasl 13:34 nebo 13:13?
Hele FAKT žiješ v představě že VZDĚLÁNÍ A INTELIGENCE JSOU DVA NAPROSTO ODLIŠNÉ POJMY? To je tak moc že by to BLBĚ mělo znít i tobě samotnýmu když si to po sobě přečteš ;-)
Vzhledem k situaci to letos nebude obvyklých +10.000 státních zaměstnanců ale jen +5,5 tisíce. A ANO slíbilo jako obvykle i snižování = tak uvidíme. Hele ty si FAKT doteď nevěděl že st. zaměstnanců poslední roky dramaticky po desítkách tisíc lidí přibývá? Ani to že se proměnila průměrná výše platu = a máme tu ekonomickou absurditku a anomálii = že STÁTNÍ ZAMĚSTNANCI berou už VÍC než lidi který si je platí? :-O:-|
Pokud nedojde k nové právní úpravě platů a počtu pracovních míst, bude průměrný plat ve státní správě (s valorizací 2%) stále výrazněji nižší než průměrná nominální mzda v podnikatelském sektoru.
CO máš s tímhle za problém? Tímhle tempem jich bude brzy půl milionu. Rozpočet máme ca 1500 miliard z toho 200 miliard jim jde jen na platy. Předpokládám že opět zcela jiný až OPAČNÝ než já :-!
Vzledem k situaci letošní přírůstek nemá být obvyklých ca 10.000 ročně ale jen asi 5,5 tisíce
Kupní síla je ZÁKLADNÍ = proto je u nás (v exČESKOSLOVENSKU) nabídka zjednodušeně všeho trochu menší omezenější a občas dokonce DRAŽŠÍ než třeba v našem ex-státě Rakousku už vůbec netřeba mluvit o https://tn.nova.cz/…elektroniku.html o tom žádná. Ale tohle je ZŘEJMĚ spíš ta VÝJÍMKA potvrzující obecně platné pravidlo
U aut už není moc prostor = a u nás s bonusem že jsme králi inflace https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada spolu se zásadním bonusem PROPADU kurzu koruny = u nás byl i kurz 23 kč/€ a 14 kč/$
Teď poslovensku ANO MAKÁME https://tn.nova.cz/…elektroniku.html ale někde bude asi nějaká chybka = protože výhled kurzu je DALŠÍ POKLES a stejně tak se výhled ČNB je DALŠÍ rozjetí INFLACE = to má a bude mít na ceny tak drahej věcí jako sou auta SAKRA vliv :-(
Jak bys řešil tupost neznalost odmítání vzdělanosti a vlastní sebe nadřazování = obecně v jakémkoli oboru? Promysli to = týká se to docela DOST (nejen) místních diskutujících ;-)
No a JAK DLOUHO si představuješ že jde fungovat bez marže? Ono totiž BEZ marže neznamená že si na nule ALE proděláváš
Takže JAK DLOUHO si to PŘEDSTAVUJEŠ? Sorry rohYpnole tvoje názory čpí nevzděláním v oboru až fatální neznalostí v kombinaci s levicovým viděním světa. To už tu bylo a PROTO máš dodnes menší plat = než člověk na stejnym místě.. tam kde propagátoři tohohle vidění světa neřádili
Není to o tom co si nám LÍBÍ ale jak věci fungujou. Takže JAK DLOUHO si představuješ by sis přál aby obří firmy fungovaly BEZ MARŽE?
Inflacia je u aut az druhorada:
- je tu vplyv kurzu
- je tu outorcing
- je tu technologicky pokrok
Aj notebook stal 100000, teraz je za 20000. Auta uz nevyraba automobilka, ale sklada to, co jej dodaju lacnejsi subdodávatelia, ktorých zmyka ako sa da. A uz to nie je Made in Germany, ale Made in CZ/Mexico atd. Kurz koruny je dnes inde, resp. je niekde rovno Euro.
Porovnavat ceny kedysi a dnes je vzdy take pochybne - svet sa odvtedy zmenil, a auto sa stava spotrebnou elektronikou, u ktorej praveze ceny klesaju.
Ja to tvrdim stale - najpodstatnejsie na celom trhu je realna kupna sila. Ta ide a pojde dole, preda iba ten, kto sa prisposobi a ponukne auta, na ktore ludia maju. Idealne by este bolo, keby to boli aj auta, ktore chcu/ich oslovia.
1) buď přechodně, nebo
2) vymyslí jinou formu jak z tebe prachy vytahat.
Což už se částečně stalo. Minimálně dealer nemá z prodeje zase tolik. Vydělávají na servisních prohlídkách a opravách. Když si u dealera koupíš vůz, získává si dealer budoucího zákazníka do servisu (ano, teoreticky můžeš jezdit jinam, ale záruka bývá smluvní a pokud jezdíš jinam tak ti nic neuznají). Takže nevydělá při prodeji, ale vydělá následně na garančkách a opravách.
Btw. debata "kolik bere státní úředník" je značně bezvýznamná stejně jako debata na téma "počet úředníků".
Podstatné je, co ten úředník dělá a zda je potřeba. Vzhledem k tomu, že právní předpisy se zesložiťují a byrokracie narůstá, nutně musí narůstat i počet úředníků.
To že někteří dealeři a možná i automobilky budou prodávat teď s minimální marži v extrému může byt i s prodělkem = to už v diskuzi je. Ale to je velmi dočasné řešení = extrém v naprostý nouzi
Tak JAK dlouho SI PREDSTAVUJEŠ prodeje automobilek BEZ marže?
Souhlas. Také bych si počkal. Teď je to jen hloupý pokus zdražit auta. Bude trvat tak rok možná i víc než automobilky pochopí, že tudy cesta nevede a růst cen nebude schopný kompenzovat pokles prodejů.
Pak začne kvíz - co s plnými sklady aut, které nikdo nechce... :-!
Ano, bude. Ale pro automobilky. Zdražovat můžou, ale bude klesat poptávka. Kdo nemusí nové kupovat prostě nebude.
Mimochodem - přesně takhle to dopadá, když se do trhu začne s*át politika. Reálné požadavky zákazníků jdou úplně jinam než kam směřuje vývoj automobilů. Výsledkem je stále větší pokřivení trhu, který se nutně musí sesypat.
Ještě k Dacii - třeba Sandero podle mě stojí v podstatě stále to samé, a to 200t. Stejně tak Duster si základní cenu docela drží. Před 10-ti, 15-ti lety si zkrátka česká rodina mohla dovolit koupit lacinější Oktávku nebo Fabii, dnes jsme tak zbohadli, že to stačí sotva na nějakou tu Dacii. Tak to je. Reálná kupní síla běžného člověka ve vztahu k osobnímu automobilu je mnohem níž než dříve.
Článek naprosto o ničem... Ano např. Jedničková Octavie se prodávala za 450k ale před 22 lety, když si to převedeme na dnešní peníze tak to je 1 400 000....
Jasne, lebo obmedzenie a zastavenie výroby je to pravé orechové, čo oni vlastne chcú... Naopak, budú sa snažiť predať vyrobené a vyrábať ďalšie. O zarábanie peňazí ide predovšetkým, zastaviť výrobu je to posledné riešenie.
Ale vždyť to přece říkám, výbava aut se pořád zlepšuje. Škoda 120L, Favorit, Feliciia, Fabia I, Fabia II, Fabia III ... s každou generací bylo v autě více výbavy. Ale díky pokroku ty prvky výbavy v čase zlevňují (zejména elektronické prvky výbavy) a díky tomu další generace může mít více prvků výbavy za tu stejnou cenu. Dám příklad třeba navigaci. U první generace Fabie stála 77 tisíc Kč, u současné třetí stojí 17 tisíc Kč. A za pár let bude možná tak levná, že jí dají do základní výbavy.
Zhruba 85 % ropy se přímo využívá jako palivo, tak jsme se to učili na střední škole a když jsem si to teď vygůglil, tak to pořád platí. Nejvíce paliv se spálí v dopravě, ale nejde jen o auta, ale i traktory, autobusy, letadla, lodě, vlaky. U nás to sice není běžné, ale ve světě se paliva z ropy využívají na topení a výrobu elektřiny. Takže zbývá zhruba 15 %, ze kterých se vyrobí něco jiného než paliva. Ale i z těch 15%, ze kterých se vyrobí něco jiného než palivo, se část nakonec spálí. Třeba plasty po skončení svého účelu mohou skončit ve spalovně odpadů. A z další části těch 15 % se může oxid uhličitý uvolnit jinými procesy, rozkladem, metabolicky a podobně.
Dokud někdo bude těžit ropu, tak jí někdo jiný bude spalovat. To není nic o sektě, to je prostě realita :-)
Tiez si myslim, ze je otázkou, "ci na levne vozy budeme mit penize". Minimalne na Slovensku sa ludia poucili z minulého srotovneho, ked kazdy siesty musel takto nadobubnute auto predat pod cenu - lebo strata prace a pod., bud na nove nebude, alebo bude riziko v case krizy dat do auta vacsinu/cele uspory privelke.
Najhorsie je, ze tato ciastocne umela automotive kriza v EU najviac poskodi EU automobilky - taka Toyota, H/K, ford mozu kludne fungovat aj bez EU trhu, avsak europske automobilky si to vyzeru cele...
To je zajimave zvolena veta. Vzhledem k tomu ze se automobilky s eu dohodly ze dojde ke snizeni emisi asi o 25% v radech dvou desitek let, ale po uplynuti lhuty ji chteli prodlouzit a snizit procenta. Takhle se to opakovalo jeste dvakrat. Opravdu pokrokovy pristup. Hlavne zdrazovat a hodit to na EU ze chteji nesmirne velke naroky...
Tiež si myslím, že veľký podiel na zdražovaní áut má infotainment a moderná povinná bezpečnostná výbava. Niekedy platíme viac za veci, ktoré sú ľahšie vyrobiteľné = lacnejšie. Typický príklad digitálne vs "ručičkové" "budíky".
Pri najhoršom klesnú predaje a autá sa tak nebudú predávať. Potom výrobcovia znížia cenu = niečo zmenia. Predpokladám, že to bude kvalita, povrchová úprava, laky, súčiastky, ktorým sa zníži životnosť... Neverím, že EU upustí od asitencie, bezpečnostných systémov...
Keď hlupák nemá čím argumentovať, tak si nejakú pravdu vymyslí, že? Nič z toho, čo teraz tvrdíš, v príspevkoch Hamuny, Klaudia a Blue Suna nie je. Asi musíš byť za každú cenu najchytrejší a nikto nesmie mať iný názor ako ty. Všetkým nadávaš a osočuješ. Chudáčik, doma si asi nepípneš, tak rozťahuješ držtičku tu.
Jasně... a že se mezitím změnily výbavy, přidávaly různé prvky navíc, to ne... to neexistuje. Vy máte svou svatou válku proti emisním omezením, tak nic jiného nevidíte.
Faakt? Ty už si odo mňa dostal do zubov? Alebo berieš za nactiutŕhanie, keď napíšem, že tvrdíš blbosť?
"Jasně ty hovado." "A pak tady vyleze dobytek a řekne..." "ANEBO CO PITCHUSI?" - toto sú urážky. Ak to máš v tej svojej popletenej hlave inak, tak ťa ľutujem.
O slušnosti si ešte nepočul, že nie? Ale nič to, hlavne že ti chutí. Na blbosť sa neumiera, tak si daj pozor už len na to, aby ti pri tom spravodlivom rozhorčení nepraskla žilka. ;-)
Každý věděl, že nové emisní normy a Zelené peklo povedou k poklesu životní úrovně a k vyšším cenám aut. Ceny EV budou časem podobné jako u spalováků. Jen to nebude tím, že EV výrazně zlevní.
A proč šášo? Máš nějakej důvod ostatní urážet? A vyděláváš částky čeho? Matiku znám pravda jen tak nějak obecně, ale kolik je částka to netuším. A myslím že není důvod abych se zbláznil.
Hamuna, Klaudius, Blue Sun...všichni tihle blbouni tady vlastně tvrdí, že se auta nezdaražiala a že emisní pokuty a náklady na splnění limitů neexistujou.
Jasně ty hovado. Každej ví, že se platí pokuty za emise a kolik věcí se do aut musí dát, aby splňovali. Řekne ti to každej z oboru a je to přesně vyčíslený. A pak tady vyleze dobytek a řekne, že to tak není. Tak to je v pohodě. 1+1 jsou dvě. Ale vy, strupi, přijdete zejtra že jsou to tři, ne?
ANEBO CO PITCHUSI? Auta se podle tebe zlevnila? Protože podle těch sranců co tady někteří s vás vypouštějí to tak vypadá!
Debata o hoi...ně. Auta se zdrařila a to kvůli emisím (hlavně) Hotovo.
Ne já se bát nemusím, auta si kupuju už desítky let jednou za čas a to nová a stále se bavím jak je to těma blábolama furt dokola a jak na to furt lidi skáčou, ale ty se taky bát nemusíš, jestli jsi už dokážeš sám vydělávat a hlavně nemusíš mít starosti o někoho jako jsem já. ;-)
no u nas na slovensku uz predajcovia koncernu dostali mastnu pokutu za kartel ;)
kam clovek pride tam su ceny rovnake, no preco asi...urcite je tam aj politicky zasah co sa tyka zamestnanosti, ludia su drahi ale stale je tam akosi pomaly nabeh robotizacie v tomto odvetvi lebo politici sa boja mas nezamestnanych
ceny pojdu dole az ked sem dotiahnu sirokorozchodnu trat a budu z nej vykladat stovky lacnych cinskych aut denne
Tvoje domnienky ma vobec netrapia. Emisna pokuta za tento motor je(alebo coskoro bude, neviem kedy sa to lame lebo ma to netrapi) 3420€, GPF podla oficialneho cennika stoji 1100€. Jasne vyrobne naklady budu kus nizsie. Ale ako hovorim, zdrazuje sa kontinualne 2 roky a jediny dovod je emisny.
Blbá je tvoja odpoveď, pretože tak to skrátka nie je. Emisné normy majú svoj podiel, ale nedá sa to zvaliť len na ne. Náklady zdvíha tiež stále drahšia pracovná sila podporovaná odbormi, nároky na odolosť karosérií voči nárazom, požiadavky zákazníkov na stále vyššie výkony motorov, a tiež stále rovnako bezodné vrecká investorov a obchodníkov.
S krizí se budou prodávat auta tvrdě pod cenu. Buď pomocí šrotovného a nebo půjdou s cenou dolů automobilky samotné i přes fakt, že nevydělají nic a nebo prodělají. S výhledem ČNB ten propad 8 % uvádí jako optimistický. A to výhled nepočítá s druhou vlnou koronaviru, které podle co se zase děje v Číně, přijde na 100 %. Auta budou v roce 2021 extrémně levná. Čili nemějte strach, že drahé budou. Spíš je otázkou, zda na levné vozy budeme mít peníze. Tohle strašení vyhovuje především automobilkám, které se rády zbaví skladovek. Ideál - koupit teď skladovku a nebo počkat minimálně rok a koupit nový levný.
Skutečně 77 g CO2/km = samozřejmě že R4 1.8 hybrid. To co zmiňuješ je stařičkej nejlevnější motor = asi bych šel do 2litru https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/ 180 koní 84 g CO2/km
Došlo ti aspoň = že to viz korejci japonci NEMÁ nic s EU a výpalným jak z neznalosti rádi opakujete? ZA všechno ŠPATNÉ MŮŽE EU, Kalousek, Havel, Soros :-!
A naopak za stav ekonomiky a inflaci a kurz měny URČITĚ NEMŮŽE ten kdo je posledních několik vlád u moci :yes::*)
Nejde přece o to co já NETAHEJ do srovnání automobilek furt MĚ = ale že EXISTUJOU už dneska VČETNĚ nejprodávanějšího modelu planety auta co emise nejsou problém. Takže proč šílíte? Když i auta s výkonem který drtivá většina lidí včetně tebe nikdy mít nebude = emise no problem?
Otázka PROČ se to snažíte FURT otáčet = prostě takhle to je = a neni to o nějaký Toyotě = která je samozřejmě ve výhodě protože směrem šintoismus vztah respekt k přírodě = de 30 let. No a někdo šel cestou Dieselgate = neni to o růževejch brejlích ale realitě. Stejně tak sou před VW korejci
Chceš víc výkonu? No většina lidí nikdy neměla a nebude mít 2.5 litr a nikdy 160-164kW
A už vůbec ne 306 koní sis viz 13:19 dvě dost rozdílný auta včetně druhu pohonného systémy poplet. Ale díky tomu že teď máme 4. rokem Toyoty mám trochu víc praxe a přehled tam = tobě je bohužel nejvíc sympatickej a měl si auta jen výrobce kterej nevím jak to snad fakt plánovali všechno proDIESELGATEovat docela zaostal. A když už udělal první hybrid https://auto-mania.cz/…a-v-losim-testu/
Na to že ta energie z ropy kterou VÍME že MUSÍME relativně brzy nahradit a taky VÍME že to je akce na desítky let = tak tak zatimco ta elektřina do auta dorazí relativně bez problémů, i když zrovna ty si viz roky starej odkaz furt děláš hlavu s tím jak rychlonabíječky budou fungovat že to musí shořet apod. = tak ta elektřina tam dorazí relativně snadno = což se nedá říct o cestě ropy než zpracovaná nateče do nádrže auta
Je to FURT to samý jako když hledáte PROTI tak argumentujete z čeho TADY U NÁS elektřina vzniká, ale ta SAMÁ elektřina se používá na to zpracování a přesun ropy = takže PROČ ten argument? Furt VÍME že celej ten řetězec je nesrovnatelně efektivnější TY teď vymýšlíš že vlastně ne. Mimochodem to máš z vlastní hlavy nebo..? :-)
Oblíbený je taky opomenutí že ropu prostě draze složitě proměníš v prach oxidy dusíku oxid uhelnatý a navždy je pryč, zatimco prvky u baterek se recyklujou atd.
Zkus radši neblábolit o věcech o kterejch nevíš = jako vedle o dotacích fosilních paliv a že se to týká jen německa určitě ne jinejch zemí = tos mě fakt DOSTAL :yes::D:-!
Zkus radši ZLOMEK času co vymýšlíš a hledáš proč lidi s vyšším vzděláním vyšším IQ atp. dělaj něco co nechápeš ŠPATNĚ protože svět končí fostekovým a tvým mozkem a znalostma = zkus ZLOMEK času věnovat třeba čtení = sbírání informací. Typu proč jo = a ne proč ne
TŘEBA se fakt mýlíš ty = třeba je to s těma dotacema v Německu Francii Holandsku Slovensku i U NÁS všude stejný https://www.auto.cz/diskuse/75689/1?… se pleteš a mýlíš TY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Není to možný? :-O;-)
Skutečně 77 g/km? To je 3,3 litru na 100. Známý si teď zrovna koupil Corollu 1,6 ale nějak se nezmiňoval o takové zázračné spotřebě. Říkal něco mezi 6-7 litrama. Seš si jistej, že ten 1.8 hybrid je nejprodávanější auto planety? ;-)
Nechci Corollu nijak hanět. Auto je to pěkný. Jen bych v tom ocenil trošku silnější motorizace, ale ty si tu Toyotu hrozně idealizuješ a vidíš ji v růžovejch brejlích.
No je jasný komu chybí schopnost komplexního posouzení = určitě všem od paní učitelky ze základky co ti když si jak vidno nedával pozor vysvětloval ŽE něco takovýhohle přijde a hlavně PROČ to přijde.
Stejná elektřina se musí vydávat i na tu dopravu a zpracování ropy = jen k ní potřebuješ MNOHO a MNOHO výdajů navíc = než ti energie dorazí do auta
Už sem se ptal a neodpověděl si viz úvodní odkaz = už si autem byl dál?
Vždyť píšu, že jsou hrozně agresivní a umí to maskovat tím že se tak nechovají. A v tom je právě ten jejich podraz, protože kdyby nám "spojenci" neustále neopakovali, jak to je doopravdy, jeden by si mohl (samozřejmě špatně) jejich počínání vyložit jako neagresivní či dokonce defensivní.
Protože ty seš tady největší vůl co se v diskuzi snad vyskytuje. Takovej etalon blbosti. Já narozdíl od tebe si jsem ochotnej připustit, že EV není nic extra ekologickýho. Ty děláš jako kdyby to byl zázrak, který nemá žádný negativa. A i přesto chápu, že pro určitý způsob použití je i ten neekologický EV, jehož výroba a následná likvidace představuje nemalou zátěž pro životní prostředí, dobrá alternativa na ježdění. Tj jak jsem psal malá auta na krátké vzdálenosti pro lidi, který mají dům a můžou si auto dobíjet doma. Cpou do toho sice elektřinu z uhlí a jádra, kterou ty odsuzuješ, ale tak to je asi už celkem fuk. Ty seš takovej hloupej zaslepenec, kterej vidí jen dotovanou naftu a škodlivý spalováky a na druhý straně úžasný EV na který nedáš dopustit. Takže komu tady chybí komplexní nadhled je myslím jasný. Je to přesně jak píše Tycoon.
No bohužel není stejný = jen během letoška lítal od 24,79 po 27,81 při stanovení ceny určitě budu počítat spíš s maximem než s minimem, navíc výhled je další pokles. Sleva jde udělat vždy = a působ hodně líp než opak :-)
Inflace tu prostě je a prognózy kurzu sou spíš negativní = i oficiální ČNB je 27,50 kč/€
Plus se očekává že inflace se dál rozletí ještě během léta. Teď možná chvíli budou nějaký pěkný výprodejový ceny aut = ale ceny pro budoucí období prostě třeba +70.000 v průměru = to působí jako reálný číslo
Když si to zmínil budoucí ceny nemovitostí to bude asi taky zajímavý ;-)
Ano, opomíjí.
Kurz koruny je významný faktor, to ano. Ale nikde nevidím těch 23 vs. 27 Kč. Za posledních 5 let je kurz plus minus stejný.
Ceny průmyslového zboží se v posledních dekádách moc nezvyšují. Většina nově vytvořených peněz končí v nemovitostech, akciích a podobně plus zvyšují se ceny služeb.
Hele a NENÍ to taky kvůli inflaci a propadu kurzu k euru i dolaru?
Sem zapnul kalkulačku a vyšlo mi že u auta typu Toyota Camry což je kategorie kterou považuju za nej- prostě jen ten propad kurzu bez inflace https://www.kurzy.cz/…laci-v-ramci-eu/ a to nás viz text další vlna asi eště čeká což samozřejmě každej tvůrce cen aut ví = tak JEN čistej propad kurzu přidá +100.000 kč. No a pak ta mrcha inlace na který ANO MAKÁME takže spíš pojede dál + spíš pojede dál i ta inflace. JÁ tomu teda rozumět = bych teď co skončej výprodeje skladovek a přebytků který bych tipnul přes fostekovo opakovaný hořekování nad inteligencí Kovandy velmi podobně = ceny výprodejů třeba -25% tak až tohle období skončí počítal bych se sakra nárůstem = prostě se do cen JEN projevují a ještě projeví = ten propad kurzu a to že jsme evropská špička v inflaci
Takže +100.000 kč u kategorie Camry = ještě dodbrá zpráva, průměr MŮŽE BÝT těch +70.000 kč
Čím jsem začal? Konstatováním známého faktu, že pokud existuje benzín POTŘEBUJÍ dieslový motory trvale dotovat palivo, jinak by byly neprodejný? Že kdyby Evropa zítra ukončila dotaci nafty a zavedly se tržní ceny = kontinent by zaplavily statisíce neprodejných dieslových auto? No a proč si ty na to napsal tu blbost? :-O:-)
Explicitně to sice nebylo řečeno, ale vlákno je o čistých elektromobilech, případně půug-in hybridech. To jsou ty dvoutunová monstra.
Co se týče klasických hybridů od Toyoty, tak ty naopak vždy chválím. Geniálně jednoduchý (= lehký a spolehlivý) planetový převod, jednoduché motory s velkou termodynamickou účinností, takže s baterkou a elektromotorem to pak má úplně normální hmotnost. Do městského a příměstského provozu asi nejekologičtější řešení dneška.
Článek bohužel nemá úplně pravdu ZCELA OPOMÍJÍ ekonomický dění po minulý světový ekonomický krizi = u nás razantní propad kurzu korunu, tím že krize byla eliminována masivním tištěním bankovek což logicky přineslo inflaci ať skrytou nebo oficiální a propad kurzu sem už říkal. Každému je jasné co znamená koupit drahou věc typu auto s kurzem 23 korun nebo 27 korun + k tomu ta zvýšená inflace NÁRŮST VŠEOBECNÉ CENOVÉ HLADINY ZBOŽÍ A SLUŽEB V EKONOMICE v našem případě https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada
Tak nevím, komu to pán cpe. Teda spíš, komu chce ty předražený krámy nacpat!!!!!! Rozežraná automobilka s jejich statisicovymi odměnamy, které nemají opodstatnění. Miliardové pokuty za podvody. Neschopní vývojáři, kteří chtějí a neumí do aut nacpat 100% digitalizaci, o kterou nikdo nestojí. Odstavené eleltrokřápy, co nemají software. VAŠI neschopnost a rozežranost si chcete vybijet na zákaznících. Střední třída však, i diky vám, pomalu vymírá a těch několik bohatých Vás neužíví. Už ani firmy nechtějí a nemohou si dovolit platit vaše předražené plechovky, které konkurenci už NIČÍM zásadním nepřevyšují. Vaše zlaté období pomalu končí. A měli by jste se s tím smířit a utáhnout si opasky, nebo budete ve větších výkalech, než do jakých pomalu zabředáváte. Celý koncern VW je zaslepený svým velikašstvím jako bolševické vedení EU. Ono ale nic neroste do nebe. Jen me štve, že až padnete na hubu, odneseme to tu všichni.
No víš TOHLE je ono = jen absolutní totální megaidiot = by si fakt myslel takovou kravinu cos vyplodil v 1. větě = sakra že ty si to fakt myslíš? :*):D
To je základní pravidlo fosteku = nemůžeš všechno a všechny SOUDIT PODLE SEBE :-!
Svět nekončí TVÝM mozkem = je to teda mrzutý ale ani mým :-O:*)
Samotné výrobní náklay e-callu a DAB jsou jistě zanedbatelné. Pokud tam nějaké náklady jsou, tak to budou licenční poplatky za patentované technologie a software. Kolik se za to platí, těžko říct.
Daleko vyšší náklad určitě dělají ty asistentnční systémy. Radary, kamery, to všechno stojí peníze.
A souhlas, že z NCAP se stává komedie. Už zbývá jen to, aby do bodového hodnocení začali započítávat ekologické, genderové a kulturní aspekty.
Stačí se podívat, kde po světě mají základny Rusové a kde Američané a pak je snad jasno, že strašení Ruskem je o ničem. Mnohem horší je, když některý stát padne do finančního područí Číny, ti se s tím potom absolutně nepárají.... Zdá se, že k tomu má nakročeno Itálie, uvidíme. Hlavně že se neuchytil nápad Vondry (kterej by měl být po tunelu Promopro zalezlej 10 km pod zemským povrchem) na radar NATO (Amíků) na Ostravsku.
To s tim infotainmentem je kravina. Staci se podivat na ceny tabletu, nejdrazsi je za 50k, nejdrazsi co neni apple je za 22k. Pritom ale vyrobci aut pouzivaji 5-10 let zastaralej HW, ktery by se uz pred 10 lety dal nazvat lowendem. Naopak vsechny funkce presouvaji na ty obrazovky, aby se usetrilo za tlacitka.
To, ze si za to automobilka uctuje extra mastnej poplatek, i kdyz ji to stoji skoro nic, je vec druha.
No na označení HEJNO DUTOHLAVŮ bysme se mohli shodnout = byť lidi co chápou věcem rozumí nekřičí že všechno je špatně, ale JÁ to chápu v komplexu a kdo nemyslí v mý úrovni je DUTOHLAV = nemívají až takovou potřebu urážet :-)
Argumentace motory a výbavou není relevantní. V rámci technologického vývoje vždy existoval přirozený trend, že motory novějších generací aut byly výkonnější a výbavy bohatší než u předchůdců. A to aniž by to znamenalo skokový nárůst cen.
Prostě a jednoduše má článek pravdu. Automobilky měly a mají obrovské náklady s plněním regulace emisí CO2. A ty náklady musely započítat do cen nových generací aut. Samo o sobě by to znamenalo pokles trhu, ale do toho přišel koronavirus a automobilky budou mít velký problém, protože ty náklady budou muset rozpočítat na menší množství prodaných aut. A problém bude rázem větší. Nedivil bych se, kdyby třeba Honda nebo Nissan úplně opustily evrospký trh. Řez určitě nastane v nové skupině PSA-Fiat. Centrálu Fordu taky nemusí bavit donekonečna dotovat evropskou divizi.
které jsou nepochybně hlavním důvodem, ale...své dělá i zástavba stále dalších povinných bezpečnostních, asistenčních a jiných systémů. Některé jsou přímo nakázány (v poslední době DAB a e-call). A jiné jsou nerealistycky započítávány do opět nerealistického hodnocení NCAP. A to má vliv na image značky a chování zákazníka.
NCAP je něco jako test emisí před dieselgate. Směšný divadýlko, kterému na míru jsou auta už stavěna. To by bylo na samostaný příspěvek.
Preto ze to JE kvoli emisiam. Zdrazovalo sa vzdy na jesen konretneho roku, presne ako sa sprisnovali normy. Kym v roku 2018 mas aua splnajuce euro 6b, tak od konca roku 2018 mas GPF s 6d-temp. A kedze v 9/2019 sa dalej sprisnovali normy, vypadol dany motor z nizsej vybavy a je iba v najvyssej - z dovodu emisnych pokut - inside info.
Furt ti uniká PODSTATA = proč mluvíš o MĚ? Já chápu co se děje a taky proč se to děje
To TY to odmítáš = a nesmyslně opakuješ že to je o MĚ = já jen souhlasim a chápu realitu. TY řikáš že SVĚT se zbláznil = od paní učitelky na ZŠ co ti to kdysi jak vidno marně vysvětlovala přes manažery a inženýry který do něčeho co ty nechápeš a proto odmítáš dávaj miliardy = peněz i proti tvejm znalostem a schopnostem vysoce kvalifikovanýjch hodin času
Co možnost že ten KOMPLEXNÍ NADHLED = možná spíš chybí tobě? Co tahle možnost?
JAK si lidi s čistě ideologickým pohledem na věci = vysvětlují viz já 11:26?
Myslim to že maj FURT OPAČNÝ chápání věci než třeba ten Kovanda a spol.?
Myslim to že asijský automobilky víceméně žádný výpalný platit nebudou = sou připravený, minimálně nesrovnatelně LÍP než evropský a všichni líp než největší VWýrobce? Včas dopředu to věděli všichni stejně.
Nejprodávanější auto planety Corolla má emise 77 g CO2/km
proboha lidi kdy tohle stupidní hovado pochopí, že ho mám na Hate Listu a jeho příspěvky se mi nezobrazují. A zůstane to tak do smrti. Jeho i mojí.
Ale pozor, je to takovej Č U R Á K, že bych se nedivil, kdyby odpověděl i na tento příspěvěk. :-!
Výrobcům se nevyplatí prodat velké objemy výkonných motorizací, takže je zdražují a spojují s nejvyšší výbavou. Viz třeba Civic, nebo je to vidět na plošném zdražení Škody.
Víš fosteku že nechápeš úroveň lidí typu Kovanda nutně NEZNAMENÁ že oni sou ubožáci a žvanilové :-!
To že teď sou a budou auta dočasně levnější = a viz sleva 466.000 na IS 300h ve výbavě https://www.lexus.cz/…ormance/f-sport/#… takže zadokolku 164kW v nadstandardní výbavě co splňuje při svym výkonu i BUDOUCÍ emise máš aktuálně za mibl = takže sleva 32% = je realita. To že část prodejců se dostane napříč planetou do problémů a budou rádi že prodaj klidně za nákup = velmi pravděpodobně taky. Fotografie desítek tisíc kusů aut zaparkovanejch kde to šlo si asi viděl = i ty budou automobilky minimálně z části prodávat = i hodně pod cenou. V problémech sou i automobilky jako McLaren = i v týhle kategorii máš dobrou šanci nakoupit za nebývalý ceny. Neznamená to že zrovna model, motor, výbava co TY chceš bude -25% = ale že slevy sou a budou. Nicméně PO nich přijde zdražení, jestli koruna prolomí trvale 27 nebo i 28 kč/€ = bude to i velký zdražení
Vidm, že pitomec co blekotá kraviny je stále podporován početnou partičkou vylizovačů a palcovačů.
Octavia ve srovnatelné výbavě brutálně zdražila za posledních pár let o desítky tisíc a příchodem nové generace se v podobné konfiguraci když vemem nějakej spíš lepší kousek zdražilo skokově o 100.000 i víc.
Nejhorší je, že meleš srance a vůbec nic nevíš.By mě zajímalo, v čem děláš, že kafráš takový kraviny. V auto businessu asi ne. Proto tak blbě žvaníš, nulo.
A k tvýmu žvástu o Octavii - nejlevnější verze není proto,že čím vyšší výbava, tím líp se ty pokuty a náklady na technologe schovají v ceně. Viz. někde tady kolega o výbavách P5008. Blbečku, běž kecat někam o něčem, čemu rozumíš, jestli něco takovýho je.
Je to tak vypalny EU se zaplatit musi a bude to zakaznik kdo to zacaluje. Leda by EU ze svych nerealnych pozadavku jeste trochu slevila nebo je o par let odlozila ale zatim to moc nevypada.
Je videt ze narozdil od hamuny ti to mysli. Mas naprostou pravdu. :yes: jemu holt chybi komplexni nahled na vec ale o to vic ma potrebu prosazovat svoji pravdu.
Spotreba beznyho auta je 6-7 litru paliva. Na vyrobu 1 litru paliva potrebujes asi 1,5 kW. Takze na 100 km projedes jako asi 9 kW el energie nutnych na vyrobu a distribuci benzinu a nafty. Spotreba srovnatelnyho EV je 18-20 kW na 100 km. Takze ty stejny elektriny spotrebujes bohuzel jednou tolik. Takze i kdyz vypnes rafinerky tak ti bude chybet proud na provoz EV kteryho potrebujes vyrazne vic nez na rafinaci ropy.
Naše BUDOUCÍ emisní normy zvládá KONČÍCÍ auto střední třídy s výkonem 164kW = v posledním https://www.automobilrevue.cz/…automobil-revue/ chválený za všechno + aktuálně navíc za cenu. Drtivá většina lidí nikdy auto kategorie střední třída a už vůbec ne s takovým výkonem nikdy mít nebude. Možná můžu přidat i objem 2,5 litr = taky ne
Ta malá baterka a elektromotor leda tak sníží těžiště a zlepší rozložení hmotnosti a zvýší trakci zadní nápravy. A zopakuju KONČÍCÍ auto nadprůměrný třídy i výkonu = žádná pokuta
Jo k hysterii maj asi trochu důvod u VW = tak jako všichni desetiletí dopředu věděli = ale.. nevím co nevím proč. Snad čekali že jim bude navěky procházet cesta Dieselgate? Nevim = ale jo tam maj fakt trochu problém. Že korejský japonský automobilky zvládaj naše evropský emise který sou ale celý ty desítky let ca stejný celo PLANETÁRNĚ = líp než nejVWětší výrobce světa? No jo
No asi by to vymyslel tak, že by propojil fyziku, matematiku a logiku. A výsledkem by pravděpodobně bylo, že masová výroba dvoutunových osobnách aut plných drahých kovů není pro ekologii žádným přínosem. Samozřejmě, že záleží na energetickém mixu pri výrobě elektřiny. Ale je potřeba vidět i souvislosti. Například Norsko sice má 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů, ale celý norský systém elektromobility je založen na tom, že jiné země koupí a spálí norskou ropu.
myslím, že v podstatě tohle vím a vždycky jsem to říkal ...ale bylo by potřeba to vomlátit vo čenich těm tlučhubům analytickejm v čele s blouznícím volem Kovandou, kterej v květnu bublal z mrákot, že o prázdninách budou auta o 25% levnější.
Analytik se pomalu v žebříčku ubožáků vesmíru v mé soukromé hitparádě dostává na první flek před dříve absolutního vládce žebříčku - kamioňáka. Analytik je žvanil, obchodník s deštěm a sráč co blemcá o věcěch, který prokazatelně neví. Kdyby je totiž věděl, byl by miliardář a nemusel by dělat analytika. Ti lidé, co vědí nebo nějak úspěšně predikují věci, vo kterejch Kovanda &spol žvaní vydělávají miliony na finančních trzích a nemusejí tlouct hubou za pár korun.
Ale jak to souvisí s elektřinou který mix ti vadí když jde PŘÍMO do auta a STEJNOU elektřinou která PLUS ROPA jde do toho auta s mnoha oklikami a vyššími náklady?
Kritizuješ českej mix z čeho je elektřina? Ok = ale to nemá nic společnýho s EV ani autama se spalovacími motory. Byť to nemalá část lidí jako argument proč ne ráda používá
:yes::yes:
Zeměpisné okénko - onen východní "soused" není tisíce km vzdálen, ale necelých 500 km (oblast Kaliningradu - Jeseníky), ale nemám z toho obavy.
To sa sice zdat moze, ale ja som napriklad sledoval ceny 5008 od zaciatku. Tu mas ceny v postupnosti. Konkretne benzin 1.6, allure/ GT line a automat nech to nemixujeme:
3/2018: 28290 € / 30990 € //121 kW EAT6
7/2018: 28190 € / 30890 € //133 kW EAT8 zmena motora aj prevodovky
10/2018: 28690 € / 31390 €
4/2019: 29390 € / 32090 €
6/2020: 0 € / 33690 €
Od 9/2019 nie je dostupny vo verzii allure len v GT line, lebo emisie. Cele to zdrazovanie od konca 2018 sa zdrazuje kvoli emisiam kontinualne.
Já jsem si uvědomil, že mi nová auta vlastně nic moc neříkají. Jsou plná kurvítek a dotykových obrazovek, mají přiškrcené maloobjemové motory s odporným zvukem (v horším případě z reproduktorů), design je většinou jeden velký hnus včetně prémie (z vykousnutých světel nových Audi a přerostlých ledvinek BMW se mi chce zvracet), falešné koncovky výfuků jsou vyloženě výsměchem a klamání zákazníka. Jsou plná asistentů, co zasahují do řízení a nedají se jednoduše vypnout.. musí se do toho lít další provozní náplně typu močovina kvůli pár gramům polutantů... A nyní jsou ještě kvůli nepříznivému kurzu nesmyslně drahá, takže teď kupovat auto, pokud na tom třeba nestojí podnikání, je vyloženě nesmysl. Bohužel dobrá auta už jako nová koupit nejde a začíná si to uvědomovat víc a víc lidí, takže cena ojetin se drží relativně vysoko :-( Tím chci říct.. cena nových aut mě nechává celkem v klidu.. a museli by hodně zlevnit, abych o novém autě uvažoval. V tuto chvíli se mi jako nejlepší varianta jeví nějaká pár let stará udržovaná prémiovka s šestiválcem.. a tu hýčkat a hýčkat a užívat si jí, dokud se nerozpadne..
Jsi ekonom, takže to nemůžeš vědět, při zpracování ropy se méně potřebné produkty používají k výrobě tepla a dokonce pohání generátory, vlastně je to takový hybrid.
Nevěřím tomu, že když nebudou prodávat a auta se jim dal budou hromadit, že budou dogmaticky trvat na vyšších cenách a radši budou mít ohromné peníze v zásobách, než z toho něco dostat zpátky...
Litrová Fabka limit nesplní, ale když do ní nacpeš baterky, elektromotor a výkonovou elektroniku o váze půl tuny a nabiješ to z jádra, uhlí a taky 1,5 % ze sluníčka, tak to splníš a ještě se to počítá 2x. A tak si můžeme plácat po zádech a přitom dopad na přírodu je horší.
že se jedná o placenou reklamu. teď vůbec jedou všude bomby, bude hrozný sucho, bude extrémní neúroda a když bude úroda nebudou lidi co by byli schopni ji sklidit, je potřeba šetřit, protože bude extrémní ekonomická krize a nezaměstnanost (proč teda nejde sklidit ta úroda), valí se na nás druhá koronavirová vlna, do toho tohle "kupujte rychle auta, protože budou dražší (asi proto že lidi nebudou mít prachy na nákup), máte vlastně skoro poslední možnost si je koupit, do toho imperialista číhá aby nás napadl, pardon tohle už neplatí, to jsme vlastně....., ale co tak komunista, no ten taky vlastně už asi ne, tak nevím, tak asi východní soused co už vlastně není soused, ale agresivně se za poslední desítky let vzdálil na tisíce km od našich hranic, ale o to je zákeřnější jak pasivně vyčkává a podle buduje ekonomiku. Je to samý Bububububu, já už fakt nevím čeho se mám bát víc.
Souhlas = tenhle článek je dost o CHCI TO TAK VIDĚT
Emise a snaha je snižovat je tu s náma v Evropě už nepřetržitě 50 let = smutný je že velikostí i výkonem nadprůměrný auta který průměrnej evropan nikdy mít nebude už dneska naše budoucí emise zvládají. Bohužel sou z jinejch kontinentů = prostě sme jako jedinej kontinent masově vsadili na naftu = na dražší pohon s nutností mu dotovat palivo. No a teď víme že musíme jít trochu jinou cestou
Viz já 9:09 a snaha snižovat emise je tu s náma v Evropě 50 let = jinde eště trochu dýl
Momentálně speciálně u nás = má asi NEJvětší vliv kurz. Když zůstanu jen v odhadu ČNB tak propad kurzu o 4,50 kč/euro udělá:
U auta za 30.000€ nárůst +135.000 kč
U auta za 20.000€ nárůst +90.000 kč
Samozřejmě i ta daleko vyšší výbava a bezpečnost a samozřejmě i ta další generace čistších efektivnějších motorů https://www.autoweb.cz/…erickym-plnenim/ něco stojí. Ale nejvíc nám tu s cenama cvičí kurz = od tý doby co MAKÁME jde dolů a prognóza je neveselá pesimistická verze je budoucnost 32 kč/€
ta manipulativní snaha ze všeho vinit emise. A ukáží to na příkladu Octavie, která prý zdražila... Ale kulový, Octavii chybí nejlevnější výbavový stupeň a základní motor, proto je zatím dražší.
Ale jak je možné, že jiní zatím nezdražili? PSA, Renault - drží ceny jako před krizí, naposledy zdražovali snad loni, a to ještě jen mírně. Hyundai s novou verzí mírně zvedl ceny, ale taky výbavy. A pořád je o dost pod cenami Škody.
Naozaj su za tym len emisie? Nie je to suhra viacerych faktorov? Teda emisne pokuty, ale aj komplikovanejsie systemy cistenia vyfukovych spalin, pribudajuca vybava (asistencne systemy, infotainment), kurz meny, atd.
Mívali jsme kurz kč k euru 22,97 teď opakovaně proráží hranici 27 kč a středová prognóza dle ČNB na rok 2021 je 27,50 kč/€ některý analýzy sou pesmističtější = 28,50 kč
Auta jako nejdražší spotřebku zdražuje hlavně kurz + ale platy rostou a masivně, díky tomu že ne krytý stejně rychle se zvyšující efektivitou sme taky evropští lídři inflace
Ve státním je průměrná mzda 40 000, pamatujeme kdy byla 25 000. Tedy platy rostou rychleji než ceny aut v článku.
Ale na příkladu VW se ukazuje, že za zdražování může i infotainment, který se podílí čímdál víc na ceně auta.
Autor také mohl porovnat výbavu a infotainment nových aut se starými.
Nemohl by někdo upresnit, jak se ty emise a pokuty pocitaji. Dle jakého právního předpisu se postupuje?
Placnout do článku 36mld je o ničem. Možná to zní hodně, ale je potřeba to zasadit doo kontextu.