Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Honda Civic Type R GT – Superhrdina oprášil kostým

Vedle standardního Civicu se omlazení dočkala také ostrá verze Type R. Sílu nejvýkonnější předokolky nebyl důvod šponovat, cenných inovací jsme se dočkali jinde.
Zpět na článek
19. 6. 2020 08:19
19. 6. 2020 10:02
19. 6. 2020 12:50
19. 6. 2020 13:54
19. 6. 2020 19:06
19. 6. 2020 22:35
19. 6. 2020 08:53
19. 6. 2020 09:01
19. 6. 2020 09:30
19. 6. 2020 10:04
19. 6. 2020 11:10
19. 6. 2020 11:45
19. 6. 2020 12:04
19. 6. 2020 12:20
19. 6. 2020 13:19
19. 6. 2020 14:53
19. 6. 2020 18:59
19. 6. 2020 20:46
19. 6. 2020 22:39
20. 6. 2020 00:39
20. 6. 2020 12:39
19. 6. 2020 11:54
19. 6. 2020 13:25
19. 6. 2020 21:00
19. 6. 2020 21:12
19. 6. 2020 22:01
20. 6. 2020 00:28
20. 6. 2020 11:47
20. 6. 2020 11:55
20. 6. 2020 12:47
20. 6. 2020 12:04
20. 6. 2020 12:49
19. 6. 2020 21:14
19. 6. 2020 21:59
20. 6. 2020 08:29
20. 6. 2020 13:05
19. 6. 2020 09:01
19. 6. 2020 12:01
19. 6. 2020 12:18
19. 6. 2020 13:04
19. 6. 2020 13:19
19. 6. 2020 09:24
19. 6. 2020 13:40
19. 6. 2020 09:56
19. 6. 2020 10:52
19. 6. 2020 11:00
19. 6. 2020 16:42
19. 6. 2020 16:43
19. 6. 2020 11:48
19. 6. 2020 12:28
19. 6. 2020 12:37
19. 6. 2020 13:31
19. 6. 2020 15:12
19. 6. 2020 18:57
19. 6. 2020 12:48
19. 6. 2020 14:52
19. 6. 2020 16:28
20. 6. 2020 22:23
19. 6. 2020 17:03
19. 6. 2020 17:55
20. 6. 2020 06:35
20. 6. 2020 06:32
19. 6. 2020 22:01
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 08:19
Optimus Prime
Čekám, kdy z nějakého japonce vyleze Transformer (když nad tím přemýšlím, z Lexusu už velzl a tím hrablem místo nárazníku v zimě odhrabuje sníh v Krkonoších), ale nemohu si pomoci, líbí se mi to, po mdlých a hodně nevábných modelech po roce 2000 umí Honda (ale i Toyota a Mazda) zase nabídnout něco víc a je velká škoda, že se vykašlali na Evropu a nemají kombi. Toto je pak vrchol potravního řetězce, svezl bych se, ale domu radši FoFoST :)
Rozbalit vlákno
39
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 08:23
Re: Optimus Prime
Áno, nie je to auto pre introverta. Do okolia kričí Pozor na mňa! A v rukách schopného jazdca zatopí kdejakej štvorkolke. Bravó Honda a rovnako pochvala autorovi.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 08:26
Re: Optimus Prime
Přiznám se, že toto je snad jediný aktuální zástupce kompaktů, kterého jsem neřídil, více by mne zajímal sedan s 1.5T, ale moc se mi líbil interiér a posaz, je to jiné, sportovní posaz i v základu, nikdy to nepřebije Oktávku v její komplexnosti, ale je to zajímavý model.

Navíc jeden diskutér tu o TypeR psal jako o nejlepším autě na světě :D Doufám, že se dnes ukáže :D
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 08:58
Re: Optimus Prime
Tak moje sympatie má Honda práve preto, že ja u HH zastávam názor, že sa majú výrazne líšiť od bežnej produkcie, že k motorovej nadstavbe patrí aj optická. Zviezli ma krátko v 1,5T a nemal som v zásade žiadne výhrady.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 09:28
Re: Optimus Prime
Já mám na HH názor spíše jako iudex, líbí se mi, že auto nekřičí do světa "ujedu vám všem" :D
19. 6. 2020 10:17
Re: Optimus Prime
Ma to tu nevyhodu, ze vice lidi s pocitem silnejsiho auta bude chtit za kazdou cenu byt prvni - osobni zkusenost , ale obcas je to zabavne sledovat jak se snazi a nejde jim to.
19. 6. 2020 12:19
Re: Optimus Prime
No...jde to úplně v pohodě :-!
Nevím, na co koukáš...
Avatar - white label
20. 6. 2020 01:20
Re: Optimus Prime
A právě to patří od začátku k základní filozofii hh, nevypadat jako sportovní auto, ale přitom tak (skoro) jezdit. ;-)
Že je to auto nějaké jiné by měl poznat hlavně někdo, kdo ví..., a ideálně tzv. až na "druhý pohled". ;-)
Viz GGTI, P205GTi, Alfa Romeo 33 QV, Ford Fiesta XR2i, Renault 5 GT Turbo, POLO GTI G40, Nissan Sunny GTi ...
Avatar - wakantanka
20. 6. 2020 13:14
Re: Re: Optimus Prime
Ale no, tie autá boli jasne odlíšené od bežnej produkcie aj na prvý pohľad. Síce to niektoré nekričali veľmi do sveta, ale to nebolo ani potrebné tak ako dnes v dobe všelijakých STline, Sline, Mpacket, AMG line a podobne.
Avatar - white label
20. 6. 2020 21:30
Re: Re: Optimus Prime
Pro laika rozhodně jasně odlišené/na první pohled nebyly. Dovedeš si představit Golf GTI, nebo P 205GTi, nebo Nissan Sunny GTi, se žehlícím prknem jako má CTR....
Avatar - wakantanka
20. 6. 2020 23:18
Re: Re: Re: Optimus Prime
🙂 žehlici prkno 🙂 u nás tomu hovoríme sušič prádla 🙂
Sierra či Escort RS ich mali. A stále trvám na tom, že ostatné sa dostatočne odlišovali od bežných modelov aj na prvý letmý pohľad.
Avatar - white label
21. 6. 2020 00:56
Re: Re: Re: Optimus Prime
Tak mi napiš, podle čeho laik! na první pohled poznal u GGTI a P205GTi, že jde o mimořádně sportovně orientovaný hb/hh? Nějaké nápisy/jiná kola apod. si může dát kdekdo i na běžnou verzi...
Escort/Sierra RS nejsou klasické hh, to jsou verze přímo spojené s motorsportem, vzniklé primárně pro účely homologace. U Escortu pro MS v rally skupina A, u Sierry pro evropské závody skupiny A.
V obou případech ve velmi omezeném počtu. Úplně jiný příběh, než u CTR.
Avatar - CHerokee
21. 6. 2020 22:02
Re: Re: Re: Optimus Prime
Všeobecně dnes vládne unifikace mezi auty. Kreativita je potlačená. Má to více důvodů. Je to vidět i na této diskusi, jak se něco liší, tak už to sklíží přívlastky.
Avatar - white label
23. 6. 2020 13:49
Re: Re: Re: Optimus Prime
Kola, lišty a nápisy, které laikovi nic neříkají, a žádné žehlící prkno apod. nevidím.
A co tohle: https://d15-a.sdn.cz/…_F_G/fOSo2G.jpeg?…
Avatar - wakantanka
24. 6. 2020 09:06
Re: Re: Re: Optimus Prime
GGTI bol vždy taký a taký nenápadný je dodnes. To nepoprieram, rovnako tak nepopieram, že je veľká skupina zákazníkov, ktorým táto nenápadnosť vyhovuje. Už v mojom prvom príspevku som písal, že je mi Honda sympatická za to, že to robí inak, že ten svoj výkon dáva najavo aj navonok. A proste tak to bolo aj v minulosti, niekto sa líšil od východzieho modelu viac, iný menej. Jeden mal žehlící prkno, iný si vystačil s pár lištami a zmenou rozchodu.
Avatar - white label
24. 6. 2020 17:36
Re: Re: Re: Optimus Prime
Ale u Golfu GTI můžeme (v tomto směru - sleeper) mluvit o tradici, u CTR nikoli: http://www.honda-club.cz/…dsc_0932_191.jpg
ten začal naopak "blbnout" až později. ;-)
Avatar - wakantanka
27. 6. 2020 19:45
Re: Re: Re: Re: Optimus Prime
Aj to je ale cesta. Veď prečo si kupovať napríklad Civic alá Golf, keď tu je originál Golf? 🙂
Avatar - iudex
19. 6. 2020 08:58
Re: Optimus Prime
Presne ako píšeš, strašne rád by som sa zviezol, najmä vyskúšal type R na okruhu, to musí byť paráda a CtR je zjavne zaslúžene dlhodobo hodnotený ako najlepší hotheč (vo všetkých rebríčkoch, čo som videl).
Ale keďže hotheč nie je z môjho pohľadu víkendovka, ale univerzál a jazdil by som s ním všade, do práce, na pracovné cesty atp., tak predsalen by som bral niečo decentnejšie a rovnako ako u Teba je mojím favoritom jednoznačne Focus ST (či už hatch, alebo i ako rodinné hot-kombi).
Každopádne má CtR môj veľký rešpekt a je super, že dnes ešte existuje takéto auto (aj s manuálom). :yes:
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 09:06
Re: Optimus Prime
Já si pořád myslím, že STkombi jedině v naftě, nabídne silnější diesel a pořád to bude rodinné auto, i když v této generaci asi bude mít i tužší podvozek. Hodně jsem přemýšlel o FoFo3 ST kombi TDCi, ale nakonec jsem rád, že jsem šel do většího, byť těžšího a pro tu zábavu o víkendech bych radši 3-5dv hb ,takže klasické STčko Ecoboost :)

Civicu ale chybí klasické kombi, Accord není, tak proč né Civic ?

Mimochodem, s podivem jsem zjistil, že ten předváděcí FoFo3 ST TDCi kombi, na který jsem v srpnu 2018 koukal, je pořád na prodej a dnes je za velmi příznivých 370 tisíc, takže spadl skoro o 200 dolů, je v social výbavě.. Ford holt umí prodat zajímavé konfigurace :D

http://www.sauto.cz/…d/focus/18587146?…
Avatar - fOE
19. 6. 2020 10:02
Re: Optimus Prime
Ja si naopak myslim ze kombi od HH splnuje definici / ucel HH snad jeste vic nez kratka verze. Takze klidne s benzinem. S dieslem to uz stejne neni ST v tom pravem slova smyslu, spis by tomu sluselo oznaceni Focus 2.0tdci ST line.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 10:12
Re: Optimus Prime
Presne. :yes: Výkonný dízel do kombi ako cesťáku a rodinného auta super, len to už nebude hotkombi, len... silný cesťák. Benzínové kombi ponúka na 99% to isté zvezenie ako hatch, len s pridanou hodnotou kufra a väčšej praktickosti.
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 10:50
Re: Optimus Prime
Však mne to lákalo jen pro to, že to mělo ST paket opticky, hezká kola a motor z Mondea :D

Neměl bych s označením problém, ale klasické titanium či STline s tímto motorem nebylo k mání :) A když už Fokus, tak alespoň top model :D
Avatar - fOE
19. 6. 2020 12:50
Re: Optimus Prime
Cert vem focus, podle me jsi udelal zes vzal mondeo. :yes:
https://linkpicture.com/q/cover1.jpg
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 12:52
Re: Optimus Prime
:yes: :yes: :yes: :-[]
Avatar - lamal
19. 6. 2020 17:58
Re: Optimus Prime
takto by si to mal pisat hned, lebo to inak vyzera, ze chces zo vsetkeho spravit kombik s dieslom a to je dost zvrátené ;-\ :D
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 12:29
Re: Optimus Prime
hej, na toto sú vo Forde " machri ". Kožené sesle a k tomu manuálnu klímu. :D Kto to auto konfiguroval .... :D
Avatar - Ozzman
19. 6. 2020 12:52
Re: Optimus Prime
STliny mívali i švihadla vzadu :D :D
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 13:54
Re: Optimus Prime
Nejen Ford. Před lety mě dostal kolega se slušně vybavenou Astrou J, xenony, automat, 121kW nafta, kůže a vzadu švihadla :D
Uměla to i Honda, kdy to Accordu 6.gen TypeR k točivé 2,2, Torsenu a Recaram dala dozadu švihadla :D
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:37
Re: Optimus Prime
Ten accord si len nepochopil, v jeho 6 generaci TypeR bola obmedzena vybava kvoli uspore hmotnosti... tj svihadla v zadu, manual klima, len predne airbagy (auč :D ) a zadne sedacky nesklopitelne kvoli vystuhe zadnej casti karoserie...

Tomu sa vravi komplexny brand tuning....
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 19:06
Re: Optimus Prime
Jasně, kilečko ke kilečku, ale stejně o kolik to odlehčili, když to stejně bylo na točivou atmosféru relativně těžké.
Avatar - lamal
19. 6. 2020 20:21
Re: Optimus Prime
aj 20-30kg sa rata, az tak tazke to podla mna nebolo, ta karoseria je pomerne tuha a bola tam aj nejaka bezpecnost, prevodovka je velmi kratka a H22ka ma solidny krutiak aj medzi 3-5tis ot, od 6tis sa uz stara vtec o to :D

na tom aute obcas jazdim uz poslednych par rokov, takze sa celkom orientujem :-)
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 22:35
Re: Optimus Prime
Ano počítá se, ale osobně vnímám ATR nebo Ludru VTI spíš jako svižný cestovní sedan resp. kupé, od kterých očekávám vedle rychlosti a jízdních vlastností i nějaký ten komfort.
Na time attacky bych volil, jiné železo od Hondy :-)
Avatar - miromen
19. 6. 2020 14:46
Re: Optimus Prime
Pro mě nepochopitelne co vas pohoršuje na sportovně zaměřenych provedenich. Psal jsem to tu nedavno, ale ony ty stliny včetně st vychazeji z trend vybav. A to ma byt snad špatně ? Na nějake komfortnějši či luxusnějši prvky jsou tu snad u fordu titanium či vignale.
A za mě bohužel, už pravě i ford začina parchantět a u těchto modelu začina davat do zakladu vyloženě "pikačoviny".
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 16:00
Re: Re: Optimus Prime
Švihadla vzadu by som prežil, rodinné auto bez automatickej klímy veru nie. 🙂
Avatar - CHerokee
19. 6. 2020 13:23
Re: Optimus Prime
Myslím si, že Civicu rozhodně kombi nechybí. Mluvíme o 4. nejprodávanějším voze světa. Ošklivé jezevčíky jsou evropské specifikum. Zvláště pak je to zvláštní u aut se sportovními ambicemi....vždyť tam jde o váhu.
Avatar - white label
20. 6. 2020 01:16
Re: Optimus Prime
Vidíš, až čtvrtý..., a to má i stejnojmennou verzi sedan (na rozdíl třeba od Golfu), a kdyby měl i verzi kombi, mohl být v TOP3. ;-)
Avatar - CHerokee
21. 6. 2020 09:24
Re: Optimus Prime
A kde je ten Focus s "oslavovaným" kombíkem? Sedany mimo Evropu nabízí z hatchbacku kde kdo.
Avatar - white label
21. 6. 2020 15:23
Re: Optimus Prime
Focus svého času býval před Civicem, ale asi soudruzi od Fordu někde udělali chybu.
Sedan je základ pro úspěch ve světových číslech a zrovna Civic ho má aktuálně rozhodně povedenější, než hb, který spíš připomíná lb. A kdyby měl i verzi kombi, mohl být možná už na bedně.
Avatar - CHerokee
21. 6. 2020 22:06
Re: Optimus Prime
Vím, osobně si na nový design focusu nemůžu moc zvyknout, předtím se mi líbil více. Zvláště RSo. U hondy se mi líbí obě provedení, liftback (hatchback) je praktičtější, když člověk musí občas převážet třeba kočárek. Co se kombi týká, měli ho, myslím, že ví, proč už ho nenabízí. Jen se obávám, že už začínají vyklízet evropský trh... type R bude jen omezený (emise), 1,5 končí...nechají nám tu 3 válce a pak snad nějaké hybridy. Víc nic... jsme malý trh svázaný ekoterorismem :-(.
Avatar - hugino
19. 6. 2020 08:53
Civic
Konečne 5 hviezdičiek.Takže toto je najlepšie auto v segmente C podla redaktorov ACZ za cca milion Kč.Za mna ani omylom pretože vyzerá hrozne a u mna je design jeden z hlavných kritérii pri výbere auta.Ale konečne sme sa dostali na 5 hviezdičiek. :yes:
Rozbalit vlákno
36
Avatar - speedfred
19. 6. 2020 09:01
Re: Civic
Dizajn je jedno z hlavných kritérií a ty si kúpiš Golfa.👍🏻
Avatar - hugino
19. 6. 2020 09:30
Re: Civic
Však práve ten Golf bude aj po 15 rokoch pozeratelný a hlavne čo sa týka interiéru G VII sa mi pri výbere auta páčil najviac lebo hlavnú časť pri šoférovaní pozerám okrem na cestu aj na prístrojovku.A Golf má jednú dosť velkú výhodu poproti ostatným a to je vnútorný priestor hlavne nad hlavou kdežto tieto sploštené autá tipu Civic,Fastback alebo Mazda 3 to neponúkajú.Mám svoj vek tak som viac konzervatívny ale asi nás bude viac kedže Golf sa proti Civicu aspoň v Europe podstatne lepšie predáva.Hlavné je že máme 5 hviezdičkové auto a pritom nedávno testované BMW 2 alebo Mercedes CLA dostali len 3 a pol hviezdičky čo je už na smiech.
Avatar - speedfred
19. 6. 2020 10:04
Re: Civic
Tých 5* je asi v kontexte tej triedy a tam je CTR asi fakt ako najlepší univerzál. S CLA či 2er ani nie sú konkurenti. Za mňa okrem zadnej partie je to auto celkom pekné a nemám nič ani proti interiéru. Pohoný reťazec je TOP.
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 11:10
Re: Civic
Taky mám svůj věk, takže kšiltovku v autě mám jen občas proti sluníčku v DelSolce se sundanou střechou a na klobouky jsem nikdy nebyl :-) Svých 187cm poskládám v pohodě i do výbavy Sport Plus s panoramatickou střechou, tudíž o cca 2cm sníženým stropem a stále mám rezervu. Ano vzadu je to s prostorem nad hlavou pro 180+cm horší ale i tak si za sebe sednu, holt hodně dobrá podélná prostornost a v dané třídě luxusní vnitřní šířka udělá svoje :-)

A pak to hlavní design. Pro ty konzervativní je to právě koncern VW a Korejská produkce, pro Ty "odvážnější" jsou zde jiné značky :-) A mít na výběr snad není na škodu ;-)
p.s. Před 15 lety byl design osmé "Ufoidní" generace taky brán jako příliš extravagantní, ale kupodivu zaujme i dnes :-)
19. 6. 2020 11:45
Re: Civic
KOnzervativní koncern...Lambo, Bugatti :-[]
Avatar - fOE
19. 6. 2020 12:04
Re: Civic
Fostku, obcas umis sobe vlastnim stylem velice trefne uhodit hrebicek na hlavicku, ale vtahnout do debaty o konzervativnich nebo nekonzervativnich HATCHBACICH lambo nebo bugatti k tem momentum spis nepocitej. :D
19. 6. 2020 12:20
Re: Civic
Jasný no, beru. Ale ty se podívej...na toho smajlíka! :-)
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 13:19
Re: Civic
Věřím, že část majitelů Golfů, Octávií a Leonů bude mýt tyto své vlhké nedosažitelné koncernové sny vylepené nad postelí ;-)
19. 6. 2020 14:53
Re: Civic
Mýt jako umejvat?
:-!
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 18:59
Re: Civic
Holt se chybička občas vloudí, obvzláště při odskakování od práce...

Spíš než na gramatiku, by ses ale mohl více soustředit na obsah. Diskusi by to prospělo ;-)
Avatar - white label
19. 6. 2020 20:46
Re: Civic
"Chybička" (hrubka jako prase), která zcela mění význam slova, soustředění na obsah diskuse taky zrovna neprospívá... ;-)
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 22:39
Re: Civic
Kdo si sem nepřišel jen hodit češtinářské triko, tak mu smysl určitě neunikl ;-)
Avatar - white label
20. 6. 2020 00:39
Re: Civic
Vidíš, zase si popletl jedno písmeno a úplně tím zabil smysl přirovnání, o které ses (marně) pokusil. Ne "hodit triko", ale "honit (si) triko". Na tvém místě bych se asi raději (s češtinou) nepouštěl do zbytečně velkých akcí... ;-)
https://cestina20.cz/…/honit-si-triko/
Avatar - 2bep
20. 6. 2020 12:39
Re: Civic
Hlavně, že je Tvoje dušička spokojená :D
Avatar - miromen
19. 6. 2020 11:54
Re: Civic
Sedmičkovej golf je designova marnost, ktera, už teď vypada jak z přelomu tisicileti a ty tu něco o 15 letech a navic co s tim, kdyby tomu tak bylo. Vedle civicu bude vypadat jak krabice na vanočni cukrovy. Menši pochopeni bych měl pro starši 60+ osoby a to se nechci dotknout těch co jsou mladi duchem. A dalši ovcoid, kterych je u koncernu s přehledem nejvic co se ohani prodejnimy čisly, Předposranost a uzemněnost...
http://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
19. 6. 2020 21:00
Re: Civic
Prosím, pokud má někdo problémy s psanou češtinou, klidně kašlete na pravidla a pište prostě tak, jak to slyšíte. Jistě si nikoho neslyšel vyslovovat "vánoční cukrovÝ".
P.S. Kolik ti bylo let, na tom tvém krátkém videu, kde se zřejmě začínáš učit abecedu? :-O ;-)
Avatar - miromen
19. 6. 2020 22:01
Re: Civic
No tvou jistotu bych chtěl mit. Každopadně je fajn, když jsou současti diskuzi i učitele naroda a to myslim upřimně. Občas upozornit nejen na hrubyce neni na škodu, naopak.
Avatar - white label
20. 6. 2020 00:28
Re: Civic
A co mi napíšeš k tomu videu, to musí být ještě ze tvého "ovčího" období, kdy si měl šestkového Golfa a vychvaloval si ho tu nadevše, že jo... :-O :D
Avatar - miromen
20. 6. 2020 11:47
Re: Civic
Dobra traparna a opirani se o zveličovani. Ano ja mam vyhraněny nazor, ale rozhodně ne omezeny.
Avatar - white label
20. 6. 2020 11:55
Re: Civic
Hlavně je to absolutně nekonzistentní, prostě co máš zrovna v garáži je nejlepší na světě, kdo si koupí Golfa je ovce, jen ve tvém případě to nějak neplatilo, nebo si zázračně prozřel. ;-)
Avatar - miromen
20. 6. 2020 12:47
Re: Civic
Opět dobry přiklad zveličovami. Nevim proč sam sobě a mě vnucuješ něco ve smyslu, když si člověk něco koupi nebo užival a již neuživa tak byl automaticky ovce. Ne ja jsem nikdy nebyl někdo, kdo by z VW uslintaval. Byl jsem spokojen ? Ano byl. A jestli jsem prozřel, no to ano, ale třeba se vzhledem to nijak nesouvisi. A pak jsou tu věci jako zkušenosti s uživanim vlastněnych či nevlastněnych věci, nebo sbirani nějakych informaci od lidi, kterym ja nebo kdokoliv jiny muže duvěřovat a na zakladě toho si dělam osobni nazor či pohled na věc.
Avatar - _Karel_
20. 6. 2020 12:04
Re: Civic
Seš tady na fóru přímo archetypem někoho, kdo otáčí názor o 180stupňů v souvislosti se svou garáží.
Je mi upřímně ukradený, jestli se ti líbí nebo nelíbí Golf, já o něm nikdy ani neuvažoval a moje milovaný auto to není. Ale tvoje kecy o jeho designu by odpovídaly 10 let starýmu Ssang-Yongu a jsou absolutně mimo.
Avatar - miromen
20. 6. 2020 12:49
Re: Civic
Ja a otačet nazor ? No tvl tak to je přesně to co ja rozhodně nedělam a navic se mi to přiči.
Ano tak to přesně myslim s tim vzhledem a to v ramci třidy. A u mě v miře, kdy by to nebyl pro mě problem.
Ne ja jsem nikdy, ani když mi bylo 20 nevybiral auta jenom proto, že se mi libi vic než jine a navic je to pro mě až nepochopitelne. Přiklad, peugeot/y jsou pro mě velmi libive a přesto bych se ani neobtěžoval s navštěvou jejich salonu.
Avatar - _Karel_
19. 6. 2020 21:14
Re: Civic
Nějak se ti tam omylem vloudilo místo trojkovýho Focusu "sedmičkový Golf".
Avatar - miromen
19. 6. 2020 21:59
Re: Civic
Leda bych byl slepy, ale zatim ani naznak, že bych musel navštivit očaře.
Avatar - hugino
20. 6. 2020 08:29
Re: Civic
Treba si pozrieť na you tube video test na Slovakia Ringu Golf TCR vs Type R vs Megane RS vs i30 Fastback N a myslím že tam je to dosť dobre povedané ktorý je najlepší HH aj ked ja si myslím že auto s 300 k je v bežnej premávke zbytočné. :-)
Avatar - speedfred
20. 6. 2020 13:05
Re: Civic
Áno, vo väčšine jázd nevyužiješ ten výkon ale ja osobne mám rád výkonovú rezervu, prip keď sa chceš občas zviesť po nejakej prázdnej okreske,či okruhu. HH za mňa zmysel stále má, a pár som ich aj mal. Škoda že sa už ale nerobia ako 3 dv. :no:
Je ale pravda, že nedávno mi stačila na fajn zvezenie po zabudnutých okreskách 1.3 v Áčku od Merkelesu. Človek si viac užíval podvozku ako vysokého výkonu.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 09:01
Re: Civic
S dizajnom súhlasím, ostatne píšem to vyššie. Ale na druhej strane dizajn je subjektívna záležitosť, kdežto z objektívneho hľadiska je CtR zjavne perfektne fungujúci stroj, ktorý v danom segmente aktuálne nič neprekonáva. A teda 5* je plne zaslúžených.
Avatar - fOE
19. 6. 2020 12:01
Re: Civic
To "objektivni hledisko" vlastne zase tak objektivni neni a ani nemuze byt. I o samotne definici toho co je "perfektne fungujici HH" se muzeme bavit dlouho a nakonec stejne dospejeme jen k tomu, ze je to interval, a kde se v nem bude kazdej z nas pohybovat bude stat ciste na subjektivnich preferencich.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:18
Re: Civic
Ale jo, pocity pri jazde sa kvantifikovať nedajú, ale dá sa kvantifikovať, merať a hodnotiť aspoň niečo, napr. zrýchlenie, maximálka, pružnosť, čas na okruhu. No a tie okruhové duely vždy a všade vyhráva type R. Tiež vieš nejak vyjadriť faktory ako schopnosť preniesť výkon na cestu atp. Z hľadiska praktickosti, teda toho druhého podstatného aspektu hotheču je Civic tiež veľmi praktický, má napr. najväčší kufor v triede, opäť merateľné kritériá.
Kdežto ten dizajn bude vždy o "páči-nepáči" (že sa väčšine nepáči, to už je iná vec :-[] ).
Avatar - fOE
19. 6. 2020 13:04
Re: Civic
To je prave to, je lepsi HH ten ktery udela nejlepsi cas, nebo ten ktery te doveze z Prahy do Brna na okruh, kde se vyblbnes, a pak v tom nedolamanej a bez bolesti hlavy dojedes i par set km zase smerem Stovezata?
Podle me je snazsi aby ultimatni HH dostal v testech 5 hvezd nez aby s peti hvezdama odesel skutecny univerzal. Ne snad proto ze by vsichni a vzdy preferovali sportovnost (jedno jestli meritelnou nebo nemeritelnou) nad univerzalitou, ale protoze si clovek co ten test pise klidne smiri s hlukem, diskomfortem, malou nadrzi anebo nevim co jeste muze clovek omezovat...
...na tyden. Za to svezeni mu to stoji, to svezeni ho okouzli, to svezeni ho nadchne, ten tyden. Ale nemuzu se zbavit dojmu ze minimalne cast tech testru by se na to divala trochu jinak kdyby s tim autem mela zit treba rok, dva.

U me to je to paci / nepaci az uplne vzadu a ciste osobni vec. Spis se nad tim autem zamyslim jinak. ;-)
Avatar - iudex
19. 6. 2020 13:19
Re: Civic
Ale ja to vidím tak, ako Ty, teda za najlepší hotheč považujem ten, ktorý Ťa na ten okruh aj v pohode nedolámaného dovezie.
Ale možno tajpáru moc fandím a jazdiť sa s tým pohodlne nedá, neskúšal som, či by som to zniesol ako dailycar, vychádzam iba z testov, kde všade píšu, že táto generácia na rozdiel od ultratvrdého predchodcu funguje aj na bežných cestách a denné jazdy (aj keď osobne sa mi to tiež moc nechce veriť pri pohľade na ten ultranízky profil pneu).
Avatar - SCHROJF
19. 6. 2020 13:40
Re: Civic
Tak tak, moja reč...VW moc nestarnú... :yes:
GOLF Mk1: https://moto.pl/MotoPL/1,88571,7229926,koniec-volkswagena-golfa.html
a CIVIC (1974): https://www.carfolio.com/…ions/models/car/?…
:-[] :-[] :-[]
aj táto bude za 8-10 rokov na smiech...
Avatar - fOE
19. 6. 2020 09:56
Proc?
Ptam se vazne, neb me to zajima: dokaze mi nekdo z lidi co bud tento typeR nebo podobne ultimatni HH vlastni, nebo alespon seriozne zvazuji, proc to zvazuji?
Pro me je HH, a to i takovyto za 1mil+, v podstate nejlevnejsi cesta k 320k, ale taky to bude nejspis jedine auto a jako takove musi prece poslouzit i na kazdy den. Ostry hatch je za me prototyp univerzala, otocite s tim kaufland stejne jako Bibione stejne jako Most. A tu pri cteni recenze na onen type R narazim, jestli bych s tim chtel ten kaufland jednou tydne tocit, nebo to Bibione tocit treba 2x rocne. Hluk opepreny hlukem, realny dojezd zacinajici trojkou kdyz se clovek nenecha unest, dvoujkou paklize se unest nechal... Neni to uz moc velka cena za par vterin dolu z casu v tom Moste? Zvazujete to neb zijete okruhama a nic krom toho vas nezajimat? Nebo to mate vazne az jako druhe auto a na ty kazdodenni cinnosti mate neco civilnejsi?
Vsem co mi k tomu pridaj svou trosku (k veci) predem dik.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 10:52
Re: Proc?
Budeš se divit, ale jsou lidi co s TypeR 9. či 10. generace najíždějí ročně desítky tisíc km ročně a třeba nikdy nebyli na okruhu. Jiní se zase dokážou jeden den vyblbnout na okruh a druhej den naložit 2 dospívající děti, kolo a hurá na výlet Rakous ;-) (kdybych citoval jednoho známého, "Kupoval jsem to jako víkendovku a už jsem z něj nevylezl", v lednu měl najeto 100tkm) :-)

Ten reálný dojezd, není to ropák, aby najížděl 1000km na nádrž, zároveň ale nebude při přejezdu začínat ani dvojkou či trojkou. Na spritmonitoru má průměr 9L/100km (nádrž je 46L) a vlastnictví HH neznamená, že i na dovolenou musíš letět jak v Mostě na cílovce ;-) Dlouhé trasy "s davem dle vyhlášky" se dá pohybovat kolem 7L a to už si na dvojnásobném dojezdu než co si psal :-) Ano, je to turbína, umí si pápnout, ale zároveň je to přímovstřik, takže umí jet úsporně.
Nevidím problém v tom po nějakých 400km (s velkou rezervou v nádrži) zastavit na 15min, dát plnou, kafe, WC, cígo, sváču a pokračovat dál.

Hluk, ano. Honda vždy trpěla na špatné odhlučnění od kol. Pak aerodynamický hluk, resp. hluk od motoru je věc velice subjektivní. Někomu vadí, pro někoho to za daných okolností příjde OK. Osobně by mě spíš při poface vadil ten umělý zvuk. Ještě to pochopím u elektormobilů, ale u spalováku je to blbost na entou :-(
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 11:00
Re: Proc?
Svého času jsem podobnou Hondu vlastnil (ITR) coby druhé auto. Jako daily by asi nebylo pro mě ideální, i když jsem znal v autoklubu borce, kteří CTR/ITR je jako daily používali. Ale to byli tenkrát o hodně mladší kluci než já. Co se týče zvuku....toho bych se vůbec nebál. To se dá "řešit"... ;-)
Pokud máš opravdu zájem, nic nebrání tomu si vůz přes víkend důkladně otestovat.
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:42
Re: Proc?
ITR nemala ultra tvrdy podvozok, hlucna ano, ale japonci ladili podvozky makksie, CTR 7g to vsak vytvrdil... 6g bola este japonska klasika tj podvozok fungujuci na vsetkych povrchoch
19. 6. 2020 16:43
Re: Proc?
Mám doma už třetí ostré auto. Minulé vyladěné STčko v kombíku považuji za ideální a nenápadné GTčko, se kterým jsme udělali i 1450 kiláků na jeden zátah. Velký kufr, tiché, s rozumnou spotřebou, řidičsky nezáludné, přitom pro okolí často překvapivě rychlé a svižné. Proti dvojkovému STčku neskutečný posun ve všem, s 2. generací jezdit delší trasy bylo mnohem více nepohodlné, otravné a řidičsky až unavující (sedáky, chybějící tempomat...), to jsme jednoznačně raději používali pohodlnější Volvo.

Dneska mám RS a i když to je auto taky už ultimativního charakteru, tak je bez problémů denně použitelné a jezdíme s ním i střední/dlouhé trasy na dovolenou. Spotřeba, provozní náklady i údržba rozumné, výkony na úrovni nedávných supersportů. Hluk v cestovním modu je v normě a jediným omezením je prakticky neexistence kufru, pokud člověk vozí rezervu, a objektivně tvrdší podvozek. Pro jednoho až dva bezproblémový a řidičsky příjemný daily car, pro rodinu už ale ne. Když chce jet člověk na pohodu, tak se "nenadře" tak jako u starších HH, když se chce pobavit v ostrém režimu, tak je to pekelně rychlý kalup. I přes velký výkon auto nezáludné, se kterým by neměla problém jezdit třeba manželka. A díky výkonu si na delších cestách může člověk držet své vlastní svižné tempo, aniž by ho nějak extra bzdily kamiony nebo shluky pomalejších jezdců. Čtyřkolka denně využitelná při rychlých startech při vjezdu z boční na těžce přeplněnou hlavní nebo na kruháče.
19. 6. 2020 10:12
nulování spotřeby
pro nulování slouží ta analogová věc trčící z budíků :D , stiskem se přepíná trip A nebo B, podržením se nuluje, člověk si pak může sám sledovat třeba dlouhodobou vs krátkodobou spotřebu (A vs.B)
nebo si nastavit pro trip A automatické nulování po natankování

spotřeba tripu A i B se sleduje v kapličce

resp. takhle to mám v sedanu, nevím, jak CTR po fl... předpokládám, že stejně

edit: příručka to snad vysvětlí líp ;-) https://i.imgur.com/Y9LlJYK.jpg
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 10:51
Odbýt diskutabilní exteriér
type R tím, že to není auto pro introverta, je dost chabý pokus. To auto prostě vypadá hrozně, nevím, který extrovert s vkusem, by se v tomhle chtěl ukazovat. Ten design je infantilní, byli tu zmíněni trasnformers, několikrát, a to je trefné, prostě design pro nedospělce. Ale jestli se prodává, pak takových bude zjevně dost. Každopádně jsou tu jiné, zásadní, neduhy, to auto neumí naplnit podstatu hot hatche, infantilní taťka se s ním může na okruhu pobavit, ale při rodinném výletu bude rodinu mučit hlukem a poskakováním tvrdého podvozku. Chápu touhu hondy předvést nejrychlejší předokolku na světě, ale co z toho, roli HH to auto splnit neumí a na okruh jsou stejně zábavnější zadokolky. Jinými slovy, zvažovat HH, byl by civic type R naprosto mimo můj výběr.
Rozbalit vlákno
48
19. 6. 2020 11:07
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
:D :D :D
Design pro nedospělce - Kolman Rulez!
Superhero level - 5 Stars Bomb!
Avatar - iudex
19. 6. 2020 11:08
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Je tu jeden päťdesiatnik, ktorý si ide kupovať type R. A to vlastní R6 bavorák. :-)
Inak sám dlhodobo kritizujem exteriér type R, ale po uvedení verzie Sport sa tá kritika dá trošku zmierniť, ako z hľadiska výzoru (sport v šedej už nekričí o moc viac ako bežný Civic), tak aj použiteľnosti (19ky namiesto doterajších povinných 20"). Takže aj tá denná použiteľnosť bude asi na vyššej úrovni. https://www.honda.sk/…nditions/m_r.jpg
A k tomu okruhu, ak niekto chce jazdiť rýchlo, tak type R je jeden z najlepších dostupných áut. A netreba to ani nijak tuniť ako je obvyklé napr. pri Cuprách (asi najdostupnejšie rýchle zvezenie na okruh a dobrý materiál na ďalšie upgrady), proste bez úprav dá brutálne rýchle kolá a mnohé silné viacvalcové zadokolky jej pozerajú na výfuk.
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 12:07
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Žádné sériové auto na okruhu nefunguje déle než pár kol a pořád je to kompromis. Osobně mě předokolka na okruh vůbec neláká, takže klidně pomalejší zadokolku, tak jako tak, type R umí jen tu okruhovou část práce HH, zbytek je chabý, protože podřízen té první části. Je to takový kompromis kompromisu, ale znova říkám, je tu zjevně skupina lidí, která chce relat. za levno honit na okruhu ty hlupáky v mnohem silnějších autech, kteří nevědeli, za co správně utratit.
A že si to koupí padesátník? Ale jistě, od doby UFA vidím v civicu většinou borce bojující s krizí středního věku, a když není na 911ku, musí stačit civic. Většinou k tomu mívali ohrnutý límeček růžového trička a na ruce kérku. ;-)
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:27
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tak Ty na to pozeráš očami skúseného okruhového jazdca, my amatéri, ktorým stačí stint či dva na okruhu, nie sme takí nároční. :D Plus ako píšeš, na viac než pár kôl nemá nielen sériový type R, ale ani sériová M3 a spol., násobne drahšie zadokolky.
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 12:44
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tady jsme amatéři všichni, ale faktem je, že nic sériového na okruhu nevydrží v plném tempu víc než jen skutečně pár kol. Obecně nejlíp jsou na tom všechna porsche, i některé supersporty vydrží logicky (keram. brzdy atp.) víc, než ostatní, ale u těch sport verzí konfekčních modelů aut je to fakt jedno. Proto mě schopnosti type R na okruhu moc nedojímají, určitě v něm, z hlediska vlastností, nejlepší HH nevidím a k tomu ten vzhled výtvoru uhrovitého tuzera. Ale proti gustu... jen říkám, že za mě je type R střelba mimo HH terč. ;-)
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:47
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
staci ist na mokru trat a mozes si dat kludne viac koleciek aj na sérii... a svoje umenie dokazes vylepsovat aj v nizsich rychlostiach...

ktory je teda ten najlepsi HH podla teba ? alebo cela ta kategoria je na nič
Avatar - Dinar
20. 6. 2020 10:47
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
To nějak nedává smysl, honda se snažila o ostré auto, které na trati zostudí mnohem silnější káry a ty doporučuješ HH jako auta na okruh v dešti. :-) A jak se to dělá, myslím čistě technicky, třeba že cinkneš na sk-ring podle předpovědi a zamluvíš si pár kol až bude pršet? :-!
19. 6. 2020 12:31
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Myslím, že stačí zdůraznit hlavně "pár kol". Ano a tím drtivá většina sebeostřeji se tvářících sériové končí. A přestože bude těch pár kol rychlá, vždy bych dal přednost (roku zůstanu u japonců) GT86 se šprckoidními galuskami, ale náhonem na zadní kola. I kdyby to bylo o 10s pomalejší, mohl jsem si na cílovce dát loket na okno a bavil se vytrháváním chlupů z nosu.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:40
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Sranda je, že v nedeľu na SK ringu som videl vyletieť do štrku len jediné auto: Toyobaru. Ale asi sa bavil, keď sa odtiaľ vyhrabával. :D
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 12:50
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Sorry za úplné OT, jak jsem viděl to slovo štrk, vzpoměl jsem si, že se roky chci zeptat nějakého Slováka, co znamená slovo štulne. Bylo to v písničce od Elánu, "... a z praku strielať štulne", tedy doufám, že štulne, že jsem správně rozuměl. Jsem si říkal, jestli to nejsou skobičky, ty štulne, ale nevím. ;-)
Avatar - iudex
19. 6. 2020 13:25
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
To slovo sa absolútne nepoužíva. Mali by to byť skoby.
Ja som sa zase musel googliť, keď som v českej knihe videl slovo kurděje, to bolo nad moje sily. :D
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 13:42
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tak jsou to skobičky... :-) Ony by se mu ty skoby nerýmovali s "...a zmenia sa na prítulné." :D
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 16:02
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Nie sú štulne náhodou tie vyluskane šúľky od kukurice?
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:49
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
to su žgolky nie ? :D
Avatar - iudex
19. 6. 2020 17:40
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
To je u nás oklasek. :-)
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 17:47
Re: Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Neviem odkiaľ to Filan zobral, ale kedysi dávno sa mi dostalo takého prekladu 🙂
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 20:23
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
..u nás na Slovácku to je kotača.... ;-) .
19. 6. 2020 13:37
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Zasa nejaka specialitka ktoru Boris Filan pouzival spolu so svojimi 2ma kamaratmi v detstve.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 14:02
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Presne tak. A možno to používal len Filanov dedko, proste je to také slovo z 19 storočia.
Avatar - white label
20. 6. 2020 01:41
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Nejen jeho dedko, ale hlavně "koňaři" to slovo znají, viz 21:49
Avatar - white label
19. 6. 2020 21:49
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Štulne, česky štůlny. Jsou to ozuby/hřeby do podkov koní, předchůdci pozdějších hřebů/hrotů v pneumatikách. Hrávaly se s nimi i různé "vyhazovací/chytací" hry.
19. 6. 2020 12:56
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Pomalý ruce :D :-!
19. 6. 2020 12:22
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Jenže ta rychlá jízda na okruhu...ano, jednou, dvakrát za rok deset minut, dobré. Pokud trochu více, tak to chce začít upravovat, jak zmiňuješ. Tím většinou definitivně zabiješ univerzálnost HH a rázem je potřeba druhé auto na normální ježdění. Prošel jsem si tím, má představa, že tím dojedu do Spa, tam budu den jezdit a pak pohodlně zpátky byla narušena zpáteční cestou bez brzd a tak...prostě už i já jsem pochopil, že univerzální řešení není. Bohužel. Takže koupit tohle jen proto, že budu o dvě vteřiny v Mostě rychlejší, ale budu se stydět postavit to před dům...mně se to líbí, ale aby mě z toho někdo viděl vystupovat, to bych asi nechtěl.
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:38
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Ja plne súhlasím s tým, čo píšeš. Ale väčšina majiteľov takýchto áut to má práve tak, teda že párkrát do roka ide na ten okruh a dá si jednu-dve polhodinky a dovidenia. To zvládlo aj moje GTI, trošku lepšie gumy a brzdovka a úplne v pohode polhodinový stint. Viac som od toho ani neočakával. Je mi jasné, že jazdiť celý deň, to by nezvládla ani sériová 911GT3 a tam treba úplne iné úpravy. Mnohí borci (aj tu na ACZ) to robia, komplet vymenia brzdy, tlmiče, vyhodia zadné sedačky, menia odklony atp. Ale to z môjho pohľadu v univerzálnom HH nemá zmysel, tým zabiješ tú dennú použiteľnosť. Preto je fajn, keď Ti priamo výrobca dá slušný materiál už v základe, odladený a bez ujmy na praktickosti.
Druhá vec je presne to, čo píšeš, hanbiť sa s autom postaviť pred dom. To sám píšem k CtR v každej druhej debate. :D
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:53
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Nejak sa tu opomina to, ze nie kazdy ide s cielom vyuzivat pri par kolach 100% potencialu... ja si napr zajazdim v klude na 80% kde nemusim roztavit brzdy, ani uhnat motor, ale sa trochu naucit pracovat s vahou, brzdit alebo trenovat najazdy a pod... obcasny limit prilnavosti sa rata. No nemusi ist zakazdym o peklo a to si myslim zvladne aj seria, s dobrymi brzdami.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 14:10
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
iu.....máš sz....
19. 6. 2020 12:06
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Obecně jde tato kategorie mimo mě, dnes už jsem mimo věk, kdy bych chtěl hledat zábavu s drobnými zkušenostmi mezi FWD rychlými vozy.
Hrozně těžko se mi tak podobná auta hodnotí, ale vždy si vzpomenu na GTI Iudexe nebo Woodyho. Moderní auta, která vypadají dospěle, jedou a asi splňují kritéria HH.
Poslední Civic, který se mi líbil byla 5G. Pak už to bylo spíš akceptovatelné nebo neakceptovatelné.

A asi tím Hondaře naštvu, ale i30N se mi líbí víc než tohle. To vůbec nezpochybňuju schopnosti, které pro předokolkaře mohou být úžasné.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 12:54
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Jsem rád, že jsi přiznal, že už "jsi mimo věk", a to tě omlouvá.... ;-) Já jsem sice ještě o něco starší, ale mě se CTR líbí. Asi proto, že jsem se v mladším a středním věku (20-50) pohyboval mezi tunery japonských vozů a tak mě CTR styling nepřipadne až tak "overboard"... ;-)
19. 6. 2020 12:59
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
V zásadě kdo nebyl mládě s ŘP před 80-tými lety a nejlíp na západ od ČR, tak první silnější auto bylo spíš HH než RWD. Taky jsem se k první silnější zadokolce dostal až později než coby teenager nebo čerstvě po.
A dnes už bych zase do FWD kvůli zábavě nesedal. To je pouze osobní preference ne nějaký pokus o to co je nebo není lepší.
19. 6. 2020 13:00
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
A promiň, ale před kanceláří parkují vedle sebe 3ks Hondy S2000. Tomu říkám sportovní nářadí.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 13:49
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Souhlas! S novou S2000 jsem se v roce 1999, když byla nová, projel. Ano, byla to paráda....ale i cena v AUD byla tenkrát "paráda"....musela mě bohužel stačit moje s/h ITR.... ;-)
Avatar - lamal
19. 6. 2020 16:58
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
s2000 je skutocne dielo, vrchol od hondy... dizajn je nadcasovejsi nez akekolvek Z od bmw, ale aj celkovy koncept ultra efektivity, konzervatinosti, tradicie a poctivej pokrocilej techniky je pre mna osobne neprekonatelny... aj na dnesne pomery ma to auto velmi tuhy skelet
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 12:44
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Na druhej strane, ak by to bol taký nenápadný stroj ako povedzme Civic type R VII gen. kto by to kupoval? Veď tie jej tvary-netvary odlišujú spoľahlivo Hondu od všetkého ostatného, ktoré sa viac či menej snaží byť ako GTI. A očividne je tu silná základňa kupcov, ktorí nechcú sleeper alá GTI.
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 12:57
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Zrovna ten type R VII gen je velmi žádaný a pořád se prodává za poměrně vysoké částky na tak staré auto.
A to už se teď každému autu, ze kterého netrčí na všechny strany různé plastové nástavce, lišty a křídla říká sleeper?
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 13:23
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
No ale ruku na srdce, ak nemáš to GTI v oku, tak odlišnosť od lepšie vybaveného Golfa je minimálna, teda z môjho pohľadu sleeper. Ale zrejme je to len môj názor zaseknutý v týchto veciach v 90 tych rokoch.
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 13:47
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tak, já bych tvůj názor považoval naopak za velmi moderní, protože v těch devadesátkách stačil na odlišení HH od obyč. verzí právě jen jiný tvar nárazníků, dvojitá koncovka výfuku apod. Teď to musí být olepené křídly, aby to nebyl sleeper. :-)
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 14:36
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
no ak myslíš ... mne toto http://sk.wikipedia.org/…cort_RS_Cosworth alebo http://www.roadlife.sk/…-test-C1134.html nepripadá ako len iný tvar nárazníkov či dvojitá koncovka výfuku :)
Avatar - Dinar
19. 6. 2020 16:33
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Escort byl jediné auto s křídlem té doby, designová manýra konkrétního jedince. A ta integrála, být tu dnes, tak o ní jako o sleeperu píšeš, to je přesně ono, kolik lidí by si ji nespletlo s obyč deltou. Chceš-li příklady z devadesátek, podívej se jak vypadaly peugeoty gti, golfy gti, corrada, opely gsi, nebo tehdejší crx hondy, všechno dnešní optikou sleepery, ten aktuální civic type r je úplně jiná hra...
19. 6. 2020 22:43
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Mozna jsi mohl z ty svy posledni vety vypustit "type r"...

https://www.auto.cz/…ra-srdce-kotatka?…

https://www.auto.cz/…erty-i-sberatele?…

No vidis, neni tohle sleeper?
Nejde o to, z ceho vychazi?
Resp. ze zakladni Civic s litrovym motorem vypada mnohem odvazneji nez GTI? ;-)

https://www.auto.cz/…zalekne-ani-erka?…

PS Wtf. o kolik vic mne se libi zakladni Civic ve srovnani s tim nudnym top Golfem. Muj nazor...
Avatar - Dinar
20. 6. 2020 10:52
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tebe můžu jen odkázat na svůj první koment v této diskusi (design pro nedospělce atd.), v tomhle vlákně řešíme trochu něco jiného.
Avatar - CHerokee
21. 6. 2020 22:09
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Když něco vybočuje, tak to holt vyvolává i emoce...buď už pozitivní nebo negativní. A to je dobře, zvláště dnes si originality cením, v době, kdy se auta podobají jak vejce vejci.
Avatar - white label
22. 6. 2020 01:19
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Není to tak černobílé. Vybočovat nevadí, jen záleží na tom jak. A vybočovat tzv. za každou cenu, taky není nejlepší řešení...
Avatar - wakantanka
20. 6. 2020 13:11
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
V tomto sa zrejme nezhodneme. Jak Escort RS, tak Integrale boli pomyselným vrcholom modelu a boli aj zďaleka jasne odlíšiteľné od bežnej produkcie. A hlavne optické odlišnosti u iných spomenutých modelov, boli dostupné výhradne pre ne, takže nezapadli tak ako dnes v ére všelijakých STline a podobne.
3. 12. 2020 13:54
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Tak kazdy hlada nieco ine, niekto chce fakt nieco nenapadne a niekto naopak. Vezmi si ze napr tak BMW M5 90% ludi ani nespozna voci klasickej 5-series. To iste napr Mercedes E63 nepozna vacsina ludi od klasickeho E220d.

Vo vseobecnosti asi plati, ze cim nizsia trieda, tym viac sa ta vystrednost hodi (uz take A45 AMG od mercedesu vyzera uplne inak ako klasicke A).

Ale asi kolko ludi tolko chuti. Celkovo take to porovnanie hothatchov robil napr MartinzMartina a prisli mi to fajn (https://petrolhat.net/video/217). Hold niekto ma rad extremne tvrde sportove auto primarne na okruh. Niekto zasa chce auto, s ktorym chodi denne do prace a cez vikend sa idem vyblaznist na okresky.
19. 6. 2020 14:42
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Navíc, pokud jde o tu zábavnost, pochybuju, že si někdo kupuje HH, aby se s ním jezdil nějak pravidelně bavit na okruh. Pro mě bylo vždycky měřítkem zábavnosti HH chování na okresce. A řekl bych, že na okresce si HH užívá nejvíc majitelů.
Avatar - wakantanka
19. 6. 2020 15:25
Re: Re: Odbýt diskutabilní exteriér
To áno, ale na okresky mi prídu vhodnejšie autá o triedu nižšie ako Polo GTI či Fiesta ST. Predsa len, dnešné HH C segmentu dosť vyrástli jak do dĺžky ale hlavne do šírky.
Avatar - Dinar
20. 6. 2020 10:59
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Přesně tak, mě to zaklínáni se okruhem u HH přijde taky mimo. A okreska, pokud se mluví o skutečné české okresce, ta na ní budeš civicu s žulovými péry stačit i v nějakém slušném suv (s aspoň trochu podobným poměrem výkonu na tunu), civic bude na těch hrbech lítat zleva doprava, nahoru dolů, řidič počítat obratle, a neznalec v krabicoidním suv v závěsu se bude šťourat v nose. Ona většina lidí moc neumí rozlišit zábavnost od účinnosti, bohužel. Civic je dobrý na honění rekordu předokolky na NS, ale jako HH obstojí jen s výhradami.
20. 6. 2020 12:03
Re: Odbýt diskutabilní exteriér
Zulovy pera???
19. 6. 2020 11:03
To auto je hnusný
a právě proto Kolman (nečekaně) 5*
Audi TT RS 4*
Výkon jinde, přilnavost jinde, zpracování jinde, zvuk jinde, infotainment jinde... Ale holt to Audi nesmrdí rejží.
Takhle vypadá objektivní motoristická žurnalistika! :no:
Zdejší redakce (hlavně tandem Mára&Kolman) jsou asi tak objektivní, jako Otázky Václava Hlodavce.
(pozn. nemám proti Hlodavcovi a jeho názorům nic - jde mi o tu analogii v neschopnosti je zakrýt, i když by měl)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
19. 6. 2020 11:12
Re: To auto je hnusný
TT je iná kategória, tam musí Audi bojovať s Porsche Caymanom a spol. a to je, iste aj ako majiteľ Audi uznáš, iná liga.
Kdežto type R je hotheč, najvýkonnejší a najrýchlejší vo svojej kategórii. A naviac nejde len o čísla, ale to auto zjavne funguje. A ako jednoznačnú špičku vo svojej kategórii ho radia v podstate všetci, napr. Autoexpress, Evo, Autocar, Whatcar...
https://www.autoexpress.co.uk/hot-hatches/66682/best-hot-hatchbacks-2020
https://www.autocar.co.uk/car-news/best-cars/top-10-best-hot-hatches
19. 6. 2020 11:34
Re: To auto je hnusný
A tak jen to že je to 2WD ho...vlastně bic. To je taky ta ketegorie, že?
Prostě si stojím za tím, že tito redaktoři jsou silně zapálení pro japonská auta a je to z jejich článků cítit. A jestli to nevidíš ...tak to asi vidět nechceš. Protože jinak to není možný.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 11:56
Re: To auto je hnusný
Já si naopak myslím a roky to tu píšu, že ACZ je protijaponská, i když byli Japonci za války naši spojenci, jak píšu jinde..... ;-)
19. 6. 2020 12:22
Re: To auto je hnusný
Ajj. :D
...no píše - infotainment blbě, asni sedadlo se nedá pořádně seřídit ("vyžaduje svatou trpělivost") atd. A to je z jednoho odstavce nebo stránky. Celkově sám autor nšel mnoho menších nedostatků. A auto na 5 hvězd má bejt dokonalý - byť jak většina píše v rámci kategorie.
19. 6. 2020 12:30
Re: To auto je hnusný
Jinak četls ty články o Suprách? Víc než článek na jednu registrovanou Supru v ČR.
Sesterské (ehm, originál) BMW Z4 jeden článek a přitom násobky prodaných kusů.
PROTIJAPONSKÉ????
Jako fakt?
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 13:52
Re: To auto je hnusný
Věřím, že Supra/BMW bude parádní svezení....bohužel i cena je u nás "parádní" a proto se neprodává.... ;-\
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:56
Re: To auto je hnusný
Kľudne môžeš do porovnania zahrnúť aj štvorkolky typu Golf R a aj tým CtR na okruhu vypráši kožuch, bude rýchlejší kdekoľvek okrem zrýchlenia z miesta v priamke (drag-race, ktorý sám tak neznášaš). Samozrejme nejaké A45S bude asi rýchlejšie, ale to je výkonovo a hlavne cenovo úplne inde. Napr. Briti už toto nehodnotia ako hothatch, ale na to majú kategóriu hyperhatch. A aj keby sme hodnotili to AMG v jednom balíku s CtR (s čím osobne súhlasím), tak AMG prehráva hrubo v kategórii value for money (hotheč je hlavne dostupné zvezenie, tak kategóriu zadefinovalo GTI a auto v cene dvoch GTI dostupné nie je).
Avatar - fOE
19. 6. 2020 11:31
Re: To auto je hnusný
Kdyby to audi smrdelo milionem a ne dve az dvema a pul, tak me hvezd klidne 10 (tedy presne o jednu min nez eresova oktavie). ;-)
19. 6. 2020 11:41
Re: To auto je hnusný
Ano AUDI je holt jinde i jako papírovej favorit sotva stíhá a a nesmrdí??? rejží (ona smrdí), ale páchne tučnou klobáskou a zelím. Holt Civic není pro přizdisráče.
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 11:52
Re: To auto je hnusný
Nevím co mají lidi proti Japoncům....vždyť to byli za války naši (protektorát Čechy a Morava) spojenci...... ;-)
Avatar - fOE
19. 6. 2020 11:56
Re: To auto je hnusný
:D :D
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 13:28
Re: To auto je hnusný
Hergot tomu říkám argument :D
23. 6. 2020 19:20
Re: To auto je hnusný
Tak TT RS stojí dvakrát tolik a je ještě hnusnější, navíc mnohem menší. Úplně mimo, fosteku.
Avatar - white label
25. 6. 2020 13:55
Re: To auto je hnusný
Proč by mělo být zrovna TT RS "ještě hnusnější"?
25. 6. 2020 20:29
Re: To auto je hnusný
hnusné toto... hnusné hento.. bože každý ma svoj vkus, svoj zmysel pre dizajn.. 90% diskutérov tu rieši bezpredmetné k*o*k*o*tiny..
P.S. a je úplne komické ako tu drvivá vačšina hodnotí a hejtuje vozidlá, ktoré tak maximálne videli a slintali nad nimi cez sklo.. a jazdia na zasranom rapide...
Týmto mojim vstupom, ale nereagujem konkrétne na teba :D
19. 6. 2020 11:48
Cena
"969 tisíc je víc než u konkurence"...no, co je tady myšleno tou levnější konkurencí? Hyundai bych třeba jako konkurenci úplně neviděl...
Rozbalit vlákno
6
19. 6. 2020 12:28
Re: Cena
Samozřejmě.
CTR nemá konkurenci. A kdybybyla konkurence náhodou v něčem lepší, pravověrní CTR vylizovači ji za konkurenci nepovažují. Levnější značka není konkurence, AWD není konkurence...
Prostě lze za konkurenci považovat pouze ostatní Hondy CTR a rozmanitost tohoto CTRsegmentu automobilů budiž dána barevnou škálou konfigurátoru.
Dělení aut na kategorie:
Malá auta
hatchbacky
sedany a kombi
kupé a kabriolety
MPV
SUV
off road
CTR
:-! :-! :-!
19. 6. 2020 12:37
Re: Cena
Tady ale nikdo Civic neadoruje. Hyundai jsem zmínil, protože byl v článku zmíněn, nemyslím si, že má jízdním projevem a výkony být konkurencí (možná má tedy lepší zvuk). Co tam máme dál? Golf R, který je čtyřkolka a výrazně dražší, Cupra, která bude stát minimálně to samé, Octavia bez komentáře, Megane se samosvorem stojí úplně to samé,...ale díky za plodný příspěvek.
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 13:31
Re: Cena
Zvláštní, že jako fanatik zde vystupuješ spíš sám ;-)
19. 6. 2020 15:12
Re: Cena
Já taky fanatik jsem! :-!
Tak k u rwa co je na tom zvláštního?
CO?!
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 18:57
Re: Cena
Asi by se dal použít jiný termín než fanatik...
Avatar - iudex
19. 6. 2020 12:48
Re: Cena
Jj, ono všetky lacnejšie HH sú aj slabšie a pomalšie (GTI 245k, Focus ST 280k, i30N 275k, Megane RS 280k, Cupra 290, resp. 300k). Najbližšie je asi RS Trophy, ktoré je o niečo lacnejšie, ale rovnako aj o niečo slabšie. Golf R, M135I či A35AMG sú jednak štvorkolky, jednak aj napriek nižšiemu výkonu sú podstatne drahšie. Takže hoci type R nestojí málo, v kontexte jeho parametrov je tá cena vlastne výhodná.
Avatar - CHerokee
19. 6. 2020 12:43
Type R + poznámka z kilometrů
Co se týká spotřeby - budíky vpravo je palivoměr a z něj klasická páčka - myslím, že tomu říkají trip meter. Otáčením se mění A, B a podržením se resetuje. Asi pan redaktor přehlédl, tohle zrovna je jednoduché. V menu se pak dá nastavit, že třeba A vždy samo auto vyresetuje s tankováním. Jinak pěkný text. Spotřebu mám kolem 9 litrů a to jezdím denně a většinu město. Auto je v komfortu v pohodě použitelné jako daily car a díky velkému kufru i jako rodinné auto.

Osobně jsem spokojený s kvalitou zpracování, nikde nic nevrže ani přes tvrdší podvozek apod. Auto je lehké, obratné a příjemné. Na hranu se dostane skutečně až na dráze. Co se designu týká, v šedé metle to není tak řvavé a vyniknou černé a červené dekory. Co bych vyzdvihl, co zde nezaznělo, je parkovací kamera...nevím, jak to šikmoočka dělají, ale doslova vidí za roh (navíc se dá přepnout i na pohled na nárazník, což se někdy fakt hodí). nevím, co bych vytknul, jasně na 20 má auto menší poloměr otáčení, ale tak to asi každý podobný vůz. Myslím, že je dobře, že tu takové auto zaměřené na řidiče je a je fajn, že se odlišuje designem a uniká ze záplavy klonů. Originality si cením.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 2bep
19. 6. 2020 13:35
Re: Type R + poznámka z kilometrů
Snad mačkáním přepínáš A/B a podržením nuluješ, ne? Pochybuju, že by to mělo eRko jinak než Sport+ :-)
Avatar - SKAY
19. 6. 2020 16:27
Re: Type R + poznámka z kilometrů
A jestě tím jde nastavit jas ,,budíku,,.
19. 6. 2020 14:52
Vysvetlit...
"..Díky jednohmotovému setrvačníku jsou reakce na sešlápnutí plynového pedálu okamžité a turbolag nepatrný..."

Poprosil by som autora clanku aby vysvetlit tuto myslienku...
Rozbalit vlákno
3
19. 6. 2020 16:48
Re: Vysvetlit...
autor nejsem, ale obecně lehčí setrvačník umožňuje rychlejší reakci na plyn a samozřejmě motor lépe jde do otáček ale také rychleji ztrácí setrvačnost takže ho prostě musíš neustále držet u huby, dvouhmotový setrvačník je přesný opak, je težký a je zaměřený na komfortní jízdu v nízkých otáčkách a samozřejmě pohlcuje kmity(původně pohlcovala u silných motorů kmity dvoudílná řemenice na klice), je ale hodně těžkej. Nevim přesně ale dvouhmota bude kolem 20kg, jednoduchý 8kg a závodní setrvačníky maj třeba 4-5kg
19. 6. 2020 21:16
Re: Vysvetlit...
V prvom rade, u zotrvacnikov (aspon tych rotacnych) nehovorime o hmotnosti, ale o momente zotrvacnosti. Kolko ten zotrvacnik vazi, to nehra vobec rolu. Navyse zotrvacnik s hmotnostou 8kg moze mat kludne vacsi moment zotrvacnosti, ako zotrvacnik s hmotnostou 20kg. Zalezi od rozlozenia hmoty, ako daleko je od osi otacania...

Druha vec, neda sa povedat ze jednohmotovy zotrvacnik ma nizsi moment zotrvacnosti ako dvojhmotovy. Ony totiz funguju odlisne: zatial co jednohmotovy zotrvacnik tlmi kmitanie kluky len svojim momentom zotrvacnosti, dvojhmotovy hlavne svojou torznou tuhostou medzi primarnou a sekundarnou stranou (hmota, resp. moment zotrvacnosti hra len druhoradu rolu).

Pretekarske motory nemaju vacsinou ziaden zotrvacnik (ak k tomu nepocitam napriklad cast spojky). Tam sa kludne obetuje kultura chodu a akceptuju vibracie, hlavne aby mal cely pohon co najnizsiu zotrvacnost.

Len tak na okraj: robim na vyvoji a testovani motorov uz dakych 20 rokov, a ta veta z clanku je skratka nezmysel. Samotny fakt ze motor ma jednohmotovy zotrvacnik este nezabezpeci rychle reakcie, ani nizky turbolag. Preto som bol zvedavy, co autor k tomu povie...
21. 6. 2020 09:58
Re: Vysvetlit...
čakal som či sa tu niekto nad tým pozastaví :yes:
Avatar - _Karel_
19. 6. 2020 16:28
CTR
Nevím, jak se to Hondě povedlo - mít na jednom autě naprosto parádní interér, pro mě suverénně nejlepší ve třídě, a zvenku naopak naprosto nekoupitelnou kastli. Ještě, že mě tahle kategorie míjí. Jinak je mi to auto moc sympatický, a je fajn, že to Honda dělá trochu jinak než někteří ostatní (univerzálnost), od toho jsou tu ty Golfy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - SKAY
20. 6. 2020 22:23
Re: CTR
Mě se zase tuze líbi. A obyč verzi máme doma. Zprvu divoky dyzajn se trošku časem okouká...
Avatar - lamal
19. 6. 2020 17:03
CTR rulezz
su sice fajn, ale test samotny by si zasluzil viac informacii a zazitkov s jazdy aj vzhladom na hodnotenie, ktore je na miestne pomery vysoke.... fakt poctivy a podrobny test je na ACZ uz utopia

dizajnovo je sialeny, hlavne zadok stale nic pre mna, ale zit sa s tym da... po tolkom case je stale sviezi, to len podtrhuje kvalitu dizajnu aj ked je dost uleteny
Rozbalit vlákno
4
Avatar - pradeda777
19. 6. 2020 17:47
Re: CTR rulezz
Designový záměr byl se odlišit a šokovat. To se povedlo Hondě na 1..... :yes:
Avatar - lamal
19. 6. 2020 17:55
Re: CTR rulezz
nemam s tym problem, urcite povazujem tento pokus vydarenejsi aj napriek svojej vyraznosti ako napr nove bmw 2 gran coupé... (sice uplne ine auto, ale dizajnovo mizerné)
20. 6. 2020 06:35
Re: CTR rulezz
Ja myslim, ze Civic sedan je gran coupe hodne blizko...

218i Grand Coupe vs Civic sedan 1.5 turbo?
To by byl zajimavej duel.

V cem bude Civic horsi?
V infotanmentu? :-)
Interier nebude nejvic nejlepsi?
No a co. I tak je interier Civicu dost dobrej.

Civic rulezz
20. 6. 2020 06:32
Re: CTR rulezz
Takovy vystredni design u nejprodavanejsiho modelu - to chce skutecne odvahu.

No, vyplatilo se. U zakazniku ma uspech. :yes:
Samozrejme ze ne u tech zdejsich, kteri tuto tridu nazyvaji Golf-Klasse...

K zadku:
Treba ty zadni C svetla jsou top...
Avatar - 3_diamanty
19. 6. 2020 22:01
pecka kusok
a este k tomu za danu cenovku aj daleko lepsie auto po kazdej stranke ako ten pokruteny baworak v predoslom teste ... tu nie je o com... a pritom kde bola honda kedysi voci bawu...... honda :yes:
Rozbalit vlákno
0
21. 6. 2020 09:56
tak pre zaujímavosť..
Tento motor v sériovom stave si vyslovene žiada vymeniť intercooler za efektívnejší väčší.. na valcovej brzde MAHA LPS 3000 bolo u drvivej väčšiny týchto áut v stock stave len s väčším IC,(pokiaľ je v motor v bezproblémovom dobrom stave) odmeraných na 100oct. benzíne od 340 do 350ps a krútiaci moment 450Nm, a to ako u Fk2 tak aj Fk8 bez OPF. So sériovým IC na 100oct cca 320ps; so sériovým IC na 95oct najčastejšie 300-305ps pri teplotách vzduchu 15-25°C
Takéto parametre mal aj môj CTR Fk2 v sériovom stave: s FORGE IC + 100oct = 350/455Nm.
Z takéhoto východzieho stavu stačí úplne jemné doladenie softu v ECU a je tam bez problémov 380-390ps/500Nm, pri minimálnom len ca 10-12%-nom náraste preplňovacieho tlaku oproti sériovej maximálnej hodnote.
Tieto motory sú vydarené, so slušným potenciálom na rozumné úpravy.. kované ojnice, kovaný klukový hriadel už v sérii.. ostrek dna piestov olejom pre účinné chladenie, hlavné a ojničné ložiská so špeci materiálov pre odolnosť a nízke trenie a mnoho iných pokrokových technológií. Prevodovka podľa testov a skúseností z USA dokáže bez problémov dlhodobo znášať k 550Nm.. hranične až k 620-630Nm, no to už nebýva dlhodobá záležitosť :-[] iste záleží vždy od chovania sa k autu.. (odpáliť to z každej križovatky na krv, dupať do podlahy v 2000ot. na 4-5-6pr. stupni, tak ide mechanika do kopru aj na sériových hodnotách pomerne rýchlo).
Rozbalit vlákno
0