Srovnávací testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Emel
Testovaný vůz bez příplatků 461.990 Kč (Opel Astra HB, 1.2 Turbo 81 kW, Elegance) - není to cena za 96kW verzi?
Jinak... Leon v pěkný modrý ok, ale že bych v tom viděl nějakou výjimečnou krásu nebo dokonce osobitost... šestiúhelníková maska je dneska spíš standard než nějaký unikátní prvek atd. Moc se mi nelíbí ty zadní lampy, zezadu je pro mě Astra hezčí auto, zepředu asi mírně vede Leon. Škoda, že se Opelu toilk nepovedl kombík, který mě zajímá víc.
Jinak... Leon v pěkný modrý ok, ale že bych v tom viděl nějakou výjimečnou krásu nebo dokonce osobitost... šestiúhelníková maska je dneska spíš standard než nějaký unikátní prvek atd. Moc se mi nelíbí ty zadní lampy, zezadu je pro mě Astra hezčí auto, zepředu asi mírně vede Leon. Škoda, že se Opelu toilk nepovedl kombík, který mě zajímá víc.
Mně se docela Leon líbí, jen je už zaměnitelny s hymdaiem, Fokusem, ceedem, nějak je to jako chytrý telefon. Vše vypadá stejně :D
Však jo... je to taková sázka na jistotu, co vyšla. Já s tím taky problém nemám, vybral bych si barvu a kola a byl bych spokojený... nic moc mě na tom neruší (možná ty zadní lampy), LED v základu pomáhají (na rozdíl od Focusu, kde ke štěstí potřebuju ST Line). Ale i ten Ceed je dneska osobitější auto.
Přesně a to je hnus. To je ještě na svátek, že Golf vypadá jako Golf. M3 a nové Peugeoty jsou jasně definovatelné.
Jako nový Leon se samozřejmě dá, ale minulá generace (zvláště před fac.) prostě byla daleko hezčí a osobitější. A o mezigeneračním posunu ergonomie kabiny radši ani nemluvím... :-(
Předchozí generace je vyloženě nejhezčí Leon, co zatím udělali i vzhledem k dobové konkurenci. Ten zabíjel příšerný interiér v nižších vybavach a pak odhlucneni. Škoda, že koncern Seatu nepustil víc kohoutek, protože to mohlo být lepší auto, než Golf.
Souhlas, z testovaných aut bych vzhledově hlasoval pro Astru, a to ji nemusím. Jasné vítězství Leonu nevidím ani dalekohledem.
Přijde mi jako pitomost svádět horší komfort na kola, Astra má jen o 1cm vyšší gumu.
Přijde mi jako pitomost svádět horší komfort na kola, Astra má jen o 1cm vyšší gumu.
Tuhle si na tohle téma poněkud ideologicky hodnotil německý soudy že to by se u nás nestalo = bohužel eště trochu horší případ od nás https://www.novinky.cz/…e-dcery-40332190
Ja Leon považujem za jedno z najkrajších áut triedy, vizuálne o level vyššie, ako Astra. Tá mi od počiatku prišla taká nevýrazná, fádna a nezaujímavá. Možno to mohol byť dobrý základ pre dizajnové priostrenie v podobe OPC, to ale žiaľ nebolo (a nebude). Naopak Leon (vo výbave FR) mi príde ako taká polcesta ku Cupre, príjemne ostrý dizajn, ako v hatchi, tak v kombíku (tam sa odstup od Astry kombi ešte zvýrazňuje).
Žiaľ jedna vec je exteriérový dizajn a druhá ten interiérový fail. Kvôli nemu sú pre mňa všetky tri koncernové kompakty neprijateľné. A som presvedčený, že tento koncept interiéru vydrží len do faceliftu a potom sa nejakým spôsobom vrátia späť, možno v štýle A3, minimálne však tipujem návrat dvoch kolečiek na klímu resp. hlasitosť rádia.
Z uvedeného dôvodu by som uprednostnil hocakého Kórejca (i30, Ceed, najmä nová 130ka v N-line a v červenej vyzerá parádne: https://www.youtube.com/watch?… ), inak samozrejme na prvom mieste mám Focus.
Žiaľ jedna vec je exteriérový dizajn a druhá ten interiérový fail. Kvôli nemu sú pre mňa všetky tri koncernové kompakty neprijateľné. A som presvedčený, že tento koncept interiéru vydrží len do faceliftu a potom sa nejakým spôsobom vrátia späť, možno v štýle A3, minimálne však tipujem návrat dvoch kolečiek na klímu resp. hlasitosť rádia.
Z uvedeného dôvodu by som uprednostnil hocakého Kórejca (i30, Ceed, najmä nová 130ka v N-line a v červenej vyzerá parádne: https://www.youtube.com/watch?… ), inak samozrejme na prvom mieste mám Focus.
A ty už jsi viděl nový FR a novou Cupru?
Co se Astry týče - krátká se mi líbí, líbí se mi ten C-sloupek, zadní lampy... a předek v té verzi s Matrix je taky fajn. Černý kola klasicky hnus, kombík - už jsem si zvykl je to nejlepší, co o tom můžu napsat :-)
Za mě:
https://img2.auto.cz/…690/6472634_.jpg - tohle je těsný vítězství pro Leon
https://img2.auto.cz/…ull/6472639_.jpg - tohle je méně těsný vítězství pro Astru
...rozhodně tam ale nevidím žádné velké rozdíly, ani v pojetí ani v kvalitě designu.
Co se Astry týče - krátká se mi líbí, líbí se mi ten C-sloupek, zadní lampy... a předek v té verzi s Matrix je taky fajn. Černý kola klasicky hnus, kombík - už jsem si zvykl je to nejlepší, co o tom můžu napsat :-)
Za mě:
https://img2.auto.cz/…690/6472634_.jpg - tohle je těsný vítězství pro Leon
https://img2.auto.cz/…ull/6472639_.jpg - tohle je méně těsný vítězství pro Astru
...rozhodně tam ale nevidím žádné velké rozdíly, ani v pojetí ani v kvalitě designu.
Mně se zadek Leoše líbí víc, možná je zajímavější, než předek. Astra je taková nijaka pro mne. Sluší ji červená, ale ostatních barvách a v kombi je to auto, které přehlednu. Co mne také nevoní, je interiér Oplu, vím, že je kvalitně vyroben vzhledem k třídě auta, ale nějak se mi dvakrát nelíbí :)
Leon zadek - zajímavé to je, ale mně to nějak nesedí proporčně... no, počkám si na pořádnou živou obhlídku.
A tak to mě se Opel vevnitř docela líbí... líbí se mi volant, líbí se mi AGR sedačky s prodlužovacím sedákem a alcantarou, jsem spokojený s přiměřeným množstvím čudlíků i zabudovanou obrazovkou navi
https://img2.auto.cz/…ull/6339754_.jpg
Co moc nemusím je grafika budíků, ale jinak... u mě dobrý.
A tak to mě se Opel vevnitř docela líbí... líbí se mi volant, líbí se mi AGR sedačky s prodlužovacím sedákem a alcantarou, jsem spokojený s přiměřeným množstvím čudlíků i zabudovanou obrazovkou navi
https://img2.auto.cz/…ull/6339754_.jpg
Co moc nemusím je grafika budíků, ale jinak... u mě dobrý.
Mně se nelíbí jen vzhledově, ne funkčně, to mu moc vytknout není co, volant a středovéj panel, mám asi radši víc hran :D
Tak mne sa zadok Leonu fantasticky páči, ešte viac, než predná časť. V tomto porovnaní ešte pomáha Astre výrazná farba, inak v nefarbe (strieborná a spol., v akých vídavam Astru najčastejšie) je to pre mňa vzor bezvýraznosti. Ale pripúšťam, že u Leona pôsobí faktor novosti.
IMHO Leon trochu "vyměknul". Minulá generace měla lehké a dynamické linie, celkově šlo o nezaměnitelní auto. Současná je boubaletější a užší a více se blíží mainstreamu. To by asi ještě šlo překousnout, ale tabletový interiér a vysoké ceny nikoliv.
Astra je taková pěkná klasika. Ale problém jsou motory. Před faceliftem jim chyběla spolehlivost ... fo faceliftu jim zase chybí válec.
V roce 2017 jsem vybral Leona. Kdybych kupoval dnes, nezvolím ani jednoho.
Astra je taková pěkná klasika. Ale problém jsou motory. Před faceliftem jim chyběla spolehlivost ... fo faceliftu jim zase chybí válec.
V roce 2017 jsem vybral Leona. Kdybych kupoval dnes, nezvolím ani jednoho.
Súhlas so záverom; aktuálne ani jedno. Astra z môjho pohľadu nemá ani pútavý dizajn, ani motory, Leon má síce pekný exteriér, ale no-go interiér a tiež mu chýbajú motory (bezpohlavná 1,5ka je aktuálne maximum). Minulý Leon mal tiež pekný exteriér, ale naviac normálny interiér, motory (napr. 1,8TSI a následne 2,0TSI) a hlavne super cenu (ktorá liečila prípadné drobné výhrady). Súčasný Leon sa posunul z jednej z najvýhodnejších kúp v segmente na opačné cenové spektrum.
2.0TSI 140kW zřejmě bude. 1.5TSI je asi hlavně úsporná... ono tenhle test se na jednu stranu dá číst jako "SEAT nedokázal vytěžit z většího objemu zásadně lepší dynamiku"... na druhou stranu ale taky "SEAT je při stejné spotřebě dynamičtější a kultivovanější". Zůstává pak rozdíl v ceně.
Ta cena bude ve výsledku hodně důležití na CZ s SK trhu. A co jsem se díval na ceníky, tak v CZ bylo zdražení ještě výraznější než v SK.
Euro = jistota kurzu, relativně stabilní ceny, inflace na Slovensku aktuálně 1,8%
Koruna = nejvyšší inflace https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada v Evropě s bonusem trápení kvůli neustálým pohybům kurzu. Což je i normálně teď jen násobně víc
Koruna = nejvyšší inflace https://www.irozhlas.cz/…y_2005201953_ada v Evropě s bonusem trápení kvůli neustálým pohybům kurzu. Což je i normálně teď jen násobně víc
Já se tentokrát dám na Emelovu stranu barikády. Leon zepředu zevšedněl a zapadl do davu, spojený lampy vzadu podle mě zase rozhodily proporce. Není to žádná hrůza, ale nadšení se nekoná. A je to vidět o to víc, že se teď vyrojilo spousta nových Leonů předchozí generace z výprodejů.
Astra taky není žádnej unikát, s černýma kolama kdyby ráčeli jít někam, ale hatchback je přece jen docela pohledné auto. Ve stříbrné jich moc nevídám, to spíš tuhle červenou nebo maj hezkou (nevím jak se to jmenuje) takovou petrolejovou metlu.Na kombík jsem si já teda ještě nezvykl. ;-)
Co se interiéru týká, zase to Emel vystihl za mě. A koncernová dotyková prázdnota je pro mě mimo.
Astra taky není žádnej unikát, s černýma kolama kdyby ráčeli jít někam, ale hatchback je přece jen docela pohledné auto. Ve stříbrné jich moc nevídám, to spíš tuhle červenou nebo maj hezkou (nevím jak se to jmenuje) takovou petrolejovou metlu.Na kombík jsem si já teda ještě nezvykl. ;-)
Co se interiéru týká, zase to Emel vystihl za mě. A koncernová dotyková prázdnota je pro mě mimo.
Othello
Podle údajů by v maximu výkonu měla Astra ztrácet krouťák citelně víc než Seat (-25% vs. -15%)
Článek však paradoxně zmíňuje vadnutí pouze u 1,5 TSI. Nedostali jste k testu nějaký vadný kus ?
Článek však paradoxně zmíňuje vadnutí pouze u 1,5 TSI. Nedostali jste k testu nějaký vadný kus ?
A podle čeho to hodnotíš? Dle rozsahu maxima točivého momentu by subjektivní vadnutí (výkon roste pomaleji než jízdní odpory) mohlo začít u Leonu i Astry při stejných 3500 rpm. Dle poměru maximální výkon/maximální točivý moment by měl být točivější Leon. Dle otáček maximálního výkonu by měla být točivéjší Astra.
Pojmy jako "vadnutí", "reakce na plynový pedál", nebo "zátah" jsou prostě subjektivní. Každý si to musí projet sám, aby věděl, zda mu to vyhovuje. Já třeba nejvíce vnímám to, jak se motor chová v nižších otáčkách, prostě někde kolem 1500 rpm. A někdo jiný v těchto otáčkách vůbec nejezdí.
Pojmy jako "vadnutí", "reakce na plynový pedál", nebo "zátah" jsou prostě subjektivní. Každý si to musí projet sám, aby věděl, zda mu to vyhovuje. Já třeba nejvíce vnímám to, jak se motor chová v nižších otáčkách, prostě někde kolem 1500 rpm. A někdo jiný v těchto otáčkách vůbec nejezdí.
Když vyjdu z papírových údajů ...ve 3.500 ot. má Astra 86% z Pmax, Leon 83%. Astra získá zbylych 14% v rozsahu dalších 2.000 ot., Leon 17% v rozsahu 1.500 ot. Takže nad 3.500 "vadne" Astra papirove o 60% vyrazneji než Leon.
Resp. počítáno jinak, Astra má při max. výkonu 81% maxima momentu, Leon stále ještě 92%. To jsou teoretická čísla, reálný charakter se klidně může vice blížit.
Resp. počítáno jinak, Astra má při max. výkonu 81% maxima momentu, Leon stále ještě 92%. To jsou teoretická čísla, reálný charakter se klidně může vice blížit.
Vauban
taketo porovnania zacinaju stracat zmysel, dizajn je subjektivny ale vylozene skarede auto dnes uz ani nenajdeme, spolahlivost sa tiez zlepsuje kedze sa seriovo vyraba len zopar motorov pre niekolko modelov celych koncernov...kazdy vie dat autoklimu, senzory, kameru, vsetky auta jazdia celkom dobre az do takej miery, ze priemerny zakaznik to riesit nebude a teda vysledny vyber je skor o sympatiach, posede na mieste sofera, aky ma clovek vyhlad a co mu ergonomicky vyhovuje (preto aj koncerny robia podobne auta len pod inou znackou, nieco trosku inak naladia a kto chce tak si vyberie iny dizajn)
nakoniec rozhodne cena vs. nejaky individualny uzitok
nakoniec rozhodne cena vs. nejaky individualny uzitok
Blue Sun
mě jen další z testů kategorie "VW musí vždy vyhrát"... Design Leonu mi tedy hezký nepřipadá, a uvnitř už vůbec ne, to Astru stavím výše. Rozdíly v pružnosti a udávané spotřebě jsou tak minimální, že to fakt není na odlišné bodování.
Celkově vzato je pro mě Leon poraženým, jako zcela nový model si neporadí ani se starou Astrou, natož aby se mohl popasovat s novou konkurencí.
Celkově vzato je pro mě Leon poraženým, jako zcela nový model si neporadí ani se starou Astrou, natož aby se mohl popasovat s novou konkurencí.
Vyzyvatel by měl stávajícího šampiona porazit na hlavu, pokud ho jenom dorovná, prohrál. A to Astra nebyla úplně šampion...
hugino
Pán redaktor napísal v texte že 1.5 tsi 96 kw je ten istý motor ako 110 kw.Ja som ale čítal že to sú uplne odlišné motory.Tak ako to teda je ?Ináč z tej koncernovej trojice čo som bol staticky pozrieť tak moje poradie je O IV,Leon a Golf.S G VIII to dosť pokašlali a samozrejme aj s tými tabletmi.
Všechny motory jsou jedna rodina, od 1.0TSI do 2.0TSI. Mám dojem, že ta 96kW umí jet v Millerově cyklu a ten silnější ne... nebo něco takovýho.
Deaktivace 2 válců i Millerův cyklus sou u 1.5tsi standard = ono to dělat jinak jen u jiný výkonový verze by bylo asi dost neefektivní. Je to to samý co používá roky Toyota pro atmosféry kde se tomu říká Atkinsonův cyklus = prostě vyšší efektivita. Může to mít a má to třeba i https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882
Po pádu komunismu myslím i tady prodával průkopník motorové techniky Mazda = jejich Xedos 9 V6 Miller
Po pádu komunismu myslím i tady prodával průkopník motorové techniky Mazda = jejich Xedos 9 V6 Miller
Diskuteur
Pán Mára musím vás poopraviť, pri Astre je najsilnejšia motorizácia s manuálnou prevodovkou 1,4 Turbo o výkone 107kW, taktiež trojvalcová no rovnako prekvapujúco dobrá. Je škoda, že práve tento motor ste nedostali na porovnávací test (váš kolega mal myslím tento istý len s CVT a chválil ho), pretože je to presne to, o čo žiadate v porovnaní s konkrétnym Leonom. Už ten 96kW funguje na pomery doby skutočne výborne. :yes:
Kto vyskúša a aj tak bude omieľať aj po rokoch vyvrátené hlúposti o R3, niet mu pomoci, ani nikdy nebude. Nech čaká ďalších 5 rokov na prípadné poruchy a odpájanie troch valcov na štvorvalcoch v podaní VAG alebo až kým R4 v strednej triede nadobro nevymrú. 8-s Namiesto toho, aby si kúpil jedno z mála stále poctivejšie urobených (nových) áut.
Btw. ešte žiaden výrobca na svete v histórii nevymenil počas životného cyklu modelu motor za odlišný, iného výrobcu. ;-) Bolo naivné si myslieť, že toto sa udeje po prechode pod PSA. Akurát sa ten životný cyklus modelov skráti kvôli licenčným poplatkom. Či sa však bude nová Astra kvalitou vyrovnávať tejto je minimálne otázne. Fakt stále vydarené auto. The Last stand of GM. Zobuďte ma keď auto roka vyhrá niekto z trojice Golf8/Leon3/Octa4. Danke schon. :-!
Kto vyskúša a aj tak bude omieľať aj po rokoch vyvrátené hlúposti o R3, niet mu pomoci, ani nikdy nebude. Nech čaká ďalších 5 rokov na prípadné poruchy a odpájanie troch valcov na štvorvalcoch v podaní VAG alebo až kým R4 v strednej triede nadobro nevymrú. 8-s Namiesto toho, aby si kúpil jedno z mála stále poctivejšie urobených (nových) áut.
Btw. ešte žiaden výrobca na svete v histórii nevymenil počas životného cyklu modelu motor za odlišný, iného výrobcu. ;-) Bolo naivné si myslieť, že toto sa udeje po prechode pod PSA. Akurát sa ten životný cyklus modelov skráti kvôli licenčným poplatkom. Či sa však bude nová Astra kvalitou vyrovnávať tejto je minimálne otázne. Fakt stále vydarené auto. The Last stand of GM. Zobuďte ma keď auto roka vyhrá niekto z trojice Golf8/Leon3/Octa4. Danke schon. :-!
Ale vyměnil. Třeba Mitsubishi u svého modelu ASX z počátku používalo diesel 1.8 vlastní výroby. Po pěti letech přešli na diesel 1.6 právě od PSA. Platit licenční poplatky bylo prostě levnější, než si dělat starosti s vlastním dieselem. Suzuki do modelu SX4 montovalo různé diesely od Fiatu i PSA podle toho, jak se jim to hodilo.
Co se týče nového tříválce 1.4 Turbo 107 kW, tak ten je k dispozici jen s variátorovou převodovkou.
Souhlasím, že Astra je v principu kvalitní auto. Slabinou jsou právě ty motory. Jsou úplně nové a nevyzkoušené. Budou se cca dva roky montovat jen a pouze do Astry a pak z Evropy navždy zmizí. Jak to bude do budoucna s jejich servisem?
Co se týče nového tříválce 1.4 Turbo 107 kW, tak ten je k dispozici jen s variátorovou převodovkou.
Souhlasím, že Astra je v principu kvalitní auto. Slabinou jsou právě ty motory. Jsou úplně nové a nevyzkoušené. Budou se cca dva roky montovat jen a pouze do Astry a pak z Evropy navždy zmizí. Jak to bude do budoucna s jejich servisem?
Dobré postrehy, uznávam. Avšak neverím, že konštrukčne boli tie motory výrazne odlišné čo sa ukotvenia v motorickom priestore či hriadeľa týka. To som mal namysli. Tak odlišný agregát by bolo nemožné použiť.
S tým odskúšaním je to samozrejme pravda, ale ako naznačujem hore, motor 1,2 Puretech od PSA bol takto isto skepticky braný na začiatku a pozrime dnes. S predstihom plnil emisné limity a na tie budúce mu postačia malé úpravy. Výrazne od ostatných konkurenčných neodskakuje a dnes sú výrobcovia nútení už vymýšľať nie také "blbosti".
Výrobca vždy garantuje aspoň dekádu garancie náhradných dielov a pozor, ide o motor vyvinutý z Nemecka pre EU trh, nie GM vyvinutý pre ostatné časti sveta, narozdiel od motorov, ktoré používal aj Buick či Holden. Keď PSA prebralo OPEL, zaviazali sa zachovať značke kompetencie hneď pre niekoľko oblastí. Okrem prevodoviek, podvozkov, sedadiel a svetiel je to vývoj (štvorvalcových!) motorov. Čas ukáže, no toto znie ako prísľub, že už vyvinutý trojvalec od OPEL bude naďalej vylepšovaný, časom vystriedaný opäť R4 a použitý aj pre ostatné značky koncernu. Konštrukčne výrazne určite neodskočí. To znamená, že diely preň budú dostupné aj naďalej. Samozrejme len predpoklad, ale reálny.
S tým odskúšaním je to samozrejme pravda, ale ako naznačujem hore, motor 1,2 Puretech od PSA bol takto isto skepticky braný na začiatku a pozrime dnes. S predstihom plnil emisné limity a na tie budúce mu postačia malé úpravy. Výrazne od ostatných konkurenčných neodskakuje a dnes sú výrobcovia nútení už vymýšľať nie také "blbosti".
Výrobca vždy garantuje aspoň dekádu garancie náhradných dielov a pozor, ide o motor vyvinutý z Nemecka pre EU trh, nie GM vyvinutý pre ostatné časti sveta, narozdiel od motorov, ktoré používal aj Buick či Holden. Keď PSA prebralo OPEL, zaviazali sa zachovať značke kompetencie hneď pre niekoľko oblastí. Okrem prevodoviek, podvozkov, sedadiel a svetiel je to vývoj (štvorvalcových!) motorov. Čas ukáže, no toto znie ako prísľub, že už vyvinutý trojvalec od OPEL bude naďalej vylepšovaný, časom vystriedaný opäť R4 a použitý aj pre ostatné značky koncernu. Konštrukčne výrazne určite neodskočí. To znamená, že diely preň budú dostupné aj naďalej. Samozrejme len predpoklad, ale reálny.
A tak různé konverze na jiný motor dělají běžně i amatéři, pro automobilku to nemůže být žádný problém, obzvlášť u relativně malého motoru, kde nemusí řešit problémy s místem.
To je samozrejme tiež rozumne napísané, avšak treba brať do úvahy technologické nastavenie danej fabriky, ktorá nikdy nevyrába jediný model a je na osádzanie určitého motora/ov vybavená. Určite je vždy potrebný zásah do procesov, nehovoriac o logistike.
Miloš007
ale myslel jsem si, že v rámci srovnávacích testů mají být testovány srovnatelné motorizace a ne 3 hrnek 96 kW oproti 4 válci 110 kW. Navíc rozdíl pořizovací ceny 200 000 Kč je taky dost o ničem. Protože - kdybych si chtěl udělat podle testu závěr, tak překvapivě zjistím, že o 200 000 dražší auto je lepší ....
elluper
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
mildo
hmotnosti super, 1205 kg Opel vs 1330 kg Seat, ale zaujimave by bolo vidiet skutocne vahy aut po prevazeni na vahe, nielen porovnat papierove udaje a uvadzat to ako "test", detto udaje o zrychleni su prevzate z tovarenskych udajov, tak aspon tie pruzne zrychlenia by bolo vhodne namerat, takto si to vie clovek porovnat aj z katalogu...
×
Sdílení komentáře
×
Jeden z testů Octavie právě v kombinaci DCC + torzka + větší kola tu taky nedopadl dobře...
Může to být dost alchymie, typ podvozku + velikost kol... a roli může hrát i tuhost pneumatik nebo hmotnost spojená s motorizací, tlak v pneu... Třeba to koncern ladí za pochodu jako SW :-)
BTW: Když jsem kupoval Octu RS, chtěl jsem ji projet na 17" - bez šance, v celé ČR tenkrát nebyla ani jedna. Vzal jsem hezké antracitové 18" - s tím, že je to holt vítězství formy nad funkcí. Pak jsem pořídil zimní 17" a rozdíl v komfortu 0. Někdo mi říkal, že Dunlopy Wintersport patří k tužším gumám... je strašně těžký udělat z toho nějakej obecnej závěr.