má větší smysl než SUV. Pamatuju, když zažívaly MPV podobný boom.
SUV je móda.
Rozhodně je většina lidí, co si je koupí, nepotřebuje.
Ale co - ať si každý koupí co chce.
Ale potřebovat rodinný auto, rozhodně beru MPV nebo kombi než SUV. Vlastně jsem teď jedno objednal...i když rodinný auto nepotřebuju. :-) MPV má smysl i na barák, psa, kola.
Bráno tvojí optikou mají největší smysl dodávky a MPV jsou jen móda.
Pro více než čtyřčlennou rodinu bude MPV asi určitě lepší, než SUV. Ale jinak? Dost lidí si SUV kupuje ne místo MPV, ale místo nízkýho auta podobné velikosti, protože dnes už SUV jezdí celkem normálně (oproti době před dvaceti lety) a má (pro někoho zásadní) bonusy jako pohodlné nastupování, lepší výhled okolo, někdy design..
Většina zmiňovaných benefitů SUV je ale společné i pro MPV.
Výhled - v SUV není o nic lepší než v MPV
Nastupování - kolikrát v MPV pohodlnější protože nemá tak masivní prahy
Světlá výška a průchodnost také diskutabilní, u mnohých SUV značně pokulhává.
AWD - většina SUV stejně jsou předokolky...
Takže ano, většina lidí podle mě čistě věcným pohledem upřednostňuje právě ty vlastnosti, které nabízí i MPV. Naopak nízká nakládací hrana kufru a větší zavazadelník u MPV využije v podstatě každý.
Hm...konec konců je to subjektivní.
Něco s tou dodávkou jsi trefil - moje nový objednaný auto je Multivan :)
Nejlepší MPV ... a pro některý lidi dodávka zvenku... :-)
Ale ty ceny jsou už fakt strašný. :no:
To ceníkovka neakčního aby to za něco stálo (BiTDI,AWD) s nějakejma serepetičkama...udržíš to snad pod dvěma megama. Ale pro firmy jsou dost slušný slevy. Ale ty byly na tohle nebo Passata vždycky.
KOvanda říkal, že auta strašně zlevněj, tak nakupuju. Protože jak tenhle tlučhuba něco mekne, je to obráceně.
My sme kupovali klon od dodávok PSA - Toyotu Proace, tá najvyššia výbava (180PS, automat, "akoby" HUD, masáž, nezávislé topenie, strešné atď) za 1M s DPH. Záruka 5r/1 000 000km.
Áno viem není tam 4x4.
PS: tento Galaxy mám v benzíne a som nadmieru spokojný.Fakt pohodlné, tiché auto a priestrané auto až nechápem prečo všetci utekajú k SUV.
Keď som ho kupoval tak bola v ponuke aj 4x4.
Tak ale Kuga je predsa len vyššia a má asi horšiu aerodynamiku ako Galaxy... Čelná plocha bude možno podobná, ale Kuga má podstatne kolmejší predok, nie?
1.5EB 118kW - teraz cez víkend 800km 8,2L. Okresky svižne, prázdne diaľnice 145-160, obmedzenia 85, bol som sám.
Bola tam aj spotreba po rodinnom tripe 6,4 ale bežne je cca 8,5.
Keď s tým jazdil chvíľu kolega tak tam mal po 2000km 7,4.
u nas mal jeden sused sharan.. dnes ma CR-V..... tak neviem... to bude asi nejaky rebel 8-s ... a vlastne takychto pripadov poznam viac... uz ale od SUV k MPV "preskakuje" malokto .. vlastne nikto
takze to mas tak... nejeden majitel MPVecka dnes uz ma prave SUVecko ... ved si zober aj lodgy.... lacne pekne MPV... docela aj sikovne a dostupne... a aj tak predajmi pada z roka na rok... keby to tak ludia potrebovali jak pises tak asi by predavalo ine cisla.. pritom taky duster ( SUV ) preda v eu uz 10 nasobok toho co lodgy... a to asi uz nebude o nahode ze jo... rovnako aj tych 5-6 clennych rodin je fakt menej ako kedysi.... a dnes aj 4 clenna rodina je v eu uz pomaly "velka rodina" .. a takej tej typickej 4 clennej rodine bohate postaci aj nejake HR-V ci fabia combi tu fakt netreba sharana.... takze z toho vyvodzujem ze zaujem o MPV je tym padom tiez mensi kedze su aj rodiny v eu coraz mensie... priama umera.. logicke :yes:
aj tym ... ale na druhej strane aj scenic ma stale coraz mensie predaje aj ked nezanikol... aj picasso aj lodgy a dalsi.... pritom by clovek cakal ze ked je na trhu uz len par MPV tak budu tazit z toho ze uz maju menej konkurencie ale oni aj tak predajne nadalej padaju...
cize aj tie MPV ktore by teoreticky mohli pritiahnut zakaznikov od inych uz "zmiznutych" MPVecok klesaju nadalej... suma suamrum... klesaju proste aj tie MPV ktore dodnes nezmizli a dost viditelne...
Viac-menej tým, že MPV začali miznúť, začali ich nahrádzať zosobnené dodávky. Ja som mal kedysi Renault Scénic, potom si ho vymenil za Kangoo a teraz mám Berlingo. Vďaka bohu aspoň za to, mať na výber len klasiku (kombi) alebo SUV, neviem, čo by som kúpil, ani jedno mi nevyhovuje.
ja vidim problem aj v cene, zostali tu touran/alhambra, galaxy smaxy posledne kusy, grand scenic ci espace....vacsina z tychto modelov este bola zaklincovana "rozluckovou" vybavou, ktora sa tiahne nad 40 tisic € co je pre vacsiu rodinu totalny ulet...jedine scenic sa drzi trochu nizsie ale na osobne dodavky PSA proste nema
a kto nema tolko penazi tak kupi lodgy/dokker...pri 4 detoch uz zase je najlepsia velka dodavka od PSA alebo multivan
hmm, problem je v tom, ze MPV prakticky uz zadna nejou..JInak, ja jako cilovka pro takoveto auto, take jsem koukal po CRV, hlavne kvuli hybridnimu pohonu, ale...v drtive vestine SUV a to i tech nejvyssich tridach nemate 3x isofix v druhe rade. Coz je pro nekoho jako ja, trosku na nic...nehlede na to, ze kdyz jedno dite je uz satrsi a dejme tomu potrebuje maximalne podsedak, nebo uz ani ten, uprostred to je velmi nepohodlne, protoze to neni standardni sedadlo. Nejde mi na rozum, ze vsechny "rodinna"SUV nemaji zadna ani moznost trech samostatnych sedadel ve druhe rade. Proto maji MPV sve nezastupitelne misto. Dnes uz jen GAlaxy, SMax, derivaty Riftu a pak ty ruzen nastupce vanu (PSA , Turneo Customs, atd..)
5008 3 sedadla v druhom rade s ixofixom napriklad ma. CR-V este predchadzajucej generacie (sucasnu som nesledoval) mala vyosene isofixy tak,ze sa dali dat 2 sedacky vedla seba a na kraj sa este zmestil dalsi clovek.
Rodiny v EU sú stále menšie? U nás asi nie. Ja vídam naopak stále viac rodín s viac ako dvomi deťmi. A aj pre 4-člennú rodinu je už malé alebo stredné SUV malé. S tromi deťmi sa vojdeš do máločoho za rozumné peniaze, nie každý je schopný a ochotný vyvaliť 30 litrov za auto.
mas tam dodavky od PSA, teraz mozes mat 7 miestnu toyotu za nejakych 25 v podstate v plnej vybave
"nejake naroky na auto" je cisto subjektivne asamoucelne tvrdenie, ktorym vies kydat hnoj na akekolvek auto...pravdou vsak je, ze slusnu vybavu pod 30 tisic v pohode najdes
Proace verso za 25 v "podstate plnej vybave" je presne rovnake samoucelne tvrdenie ktore mi vycitas. Traveller od PSA, co je identicke auto v mojej konfiguracii vychadzal slusne cez 40k. Toyota nie je o 20k lacnejsia ani omylom za "to iste". Naviac dizel je pre moje potreby somarina. Jedine auto co pod 30k slo (29k €), bolo spomenute C4ST, pricom je to uz generacne stare auto a nemalo prvky, ktore som pozadoval. Takze ano, pokial nie si narocny, zmestis sa s trochou stastia so 7miestym autom aj do 20k, ale klucove su prave tie naroky.
EDIT: az teraz som si vsimol, ze mas na mysli zrejme proace city verso co je ekvivalent Riftera a spol. A ma presne rovnaky problem - svetla. To je jedna z nepriechodnych podmienok u mna.
Galaxy to bude mít teď trošinku lehčí - končí Šarkézy i ta španělská verze. Bez náhrady.
A Touran asi nepovyroste - protože skončí i Sporťák a nějakej novej model má nahradit Turáka i Sporťáka.
btw před pár rokama stál dobře vybavenej Touran s pořádným motorem stejně, jako dneska chtějí za bakelitovej trojhrnkovej T-Cross. Celý to jde šejdrem.
Galaxy je fajn. Jak píše Mára (na není to špatnej článek) - Ať to Ford nepokládá. Moc konkurence už není. I Espace hodně zpodivněl...
Ten pažout je hroznej...a Zafira už taky není...nebo přesněji je - ale je to právě ten Pažout v převleku.
Fiat nic, Asie skoro nic...V segmentu MPV je relativně dýchatelno.
Největší pruser je, že se nedá kombinovat AWD a tento motor. Proto ho pohřbili v Mondeu a zde mu taky nedávám dlouhou životnost. Nevejdou se prý výfukové svody. Takže toto biturbo s awd lze koupit jen v EDGe, které je spíš vleky hatchback :D
ja u vas v ponuke fordu uz edge ani nevidim... ( asi sa uz ani nepredava ).... ale je tam uz novy velky explorer.. ktory ho defakto podla mna prave aj nahradza .. ( edge uz v eu zrejme skoncil )
tak napriklad take rodinne MPV mitsu delica ma aj 4kolku... ale tak to uz nie je v europe .. ale asi je to tak dobre... europa uz stejne radsej elektricke plechovky tak na co sa jej vnucovat.. nam tu postupne ostane len par somarin za melon ci dva... o realne udrzatelnu masovu dopravu tu uz nie je zda sa moc velky zaujem
Tak mi pověz k čemu v našich končinách. Jedinkrát jsme museli nechat tahat ze sněhu nade auto. A bylo to awd SUV od Škodovky. Žádné fwd nám nikdy nezapadlo
Fyzika je v tomhle neoblomná a při brzdění ani bočních silách ti to nijak nepomůže. jediné jsou rozjezdy na kluzkém povrchu. Jakmile už jedeš, dává ti to výhodu jen v akceleraci, nikoliv stabilitě.
Takže...
Když umíš řídit, tak ti 4x4 pomůže i v zatáčkách. Tak to je. Fyzika s tím nemá problém.
Naopak při brždění teoreticky může o ždibínek zhoršit výsledek - váha.
S rozjezdem máš plnou pravdu.
Většina dnešních AWD je konstruována a používána na věci jako je vyjet ze zasněženého parkoviště nahoru na hlavní atd.
Pomůže ti byt rychleji ze zatáčky, ale rychlost jako taková, kterou to můžeš projet, je pořád stejná. Vše co jsi vyjmenoval je na akceleraci. Brzdění je úplně stejne, nebo horší.
Ve všem o čem píšeš více záleží na pneu než na pohonu.
Tedy par lidi by to asi zvládlo využít, ale toho se v běžném provozu doufám nedočkáme. Nedrží lepe v zatáčce, to je jen subjektivní pocit, protože si troufnes jít víc k limitu.
Tady je ukázka, dokud nezrychlujes v zatáčce, je úplně jedno, co mas za pohon https://www.caradvice.com.au/…y-car-more-grip/
A také při prudkém zrychlení jdou obě auta ven, jedno čelem, druhé bokem.
Jak tam píšou, nebudeš mi lepší grip ( přilnavost, stabilita), ale lepší trakci ( zrychlování)
Ty píšeš o koze a já o voze :D Já ti nerozporuji, že se bez toho nedá žít, že to pomáhá jen při rozjezdech, ale říkám, že je to otázka aktivní bezpečnosti.
Rozejzd za každého počasí bez zaváhání je někdy dost kličový, v krizové situaci, v kopcích, na mokru, na kostkách. On to není jen rozjezd z místa, ale i v rychlostech třeba do 50 - 70km/h, kdy ti silnější předokolka začne na mokru stejně hrabat, či poskakovat s ASR. Onehdá jsem zažil spousty vody na dálnici, kaluže a při lehkém plynu mi auto stabilně jelo pomalu dál, neposkakovalo, nezasahovala stabilizace (jako u obdobného FWD v takové situaci).
Zatáčky - pokud přidáš plyn, takže ji vlastně projedeš rychleji. Bez plynu je uplně jedno, kolik to má KW, jaký pohon :D
A vždyť píšu, že je lepší trakce :D
Bez AWD se žít dá, ale v top verzi modelu střední třídy bych ho radši chtěl, než nechtěl (mít možnost volby). Je to jako s automatem. Taky se bez něj dá žít, ale v top verzi auta střední třídy nechceš řadit :D Je to jen o té jistotě... nikdy jsem nepsal, že je to nutnost, tak nevím, proč mi tu argumentuješ věcmi, které jsou nám oběma známé :D Ještě by mi mohl přijít vysvětlit Hamuna, že nafta je dotovaná, to jsem taky dlouho neslyšel, když už se bavíme o TDCi Biturbu :D
Já tě chápu, popisuješ to, co vím, že ti AWD pomůže jen v určitých situacích, rozhodně to lépe nebrzdí (naopak viz Fostek) a že pokud nepřidávám plyn, je to o gumách.
Sám mám zkušenost v našich zatáčkách, že když jsem jel směrem dolu bez plynu, párkrát zasáhla stabilizace, když jsem to přehnal rychle do zatáčky, při druhém průjezdu pod plynem a seplém 4x4 jsem to projel i rychleji. Ale to není podle mne ta aktivní bezpečnost, takhle by se jezdit nemělo :D
Jde o ty rozejzdy kdekoliv a kdykoliv - jak si správně napsal, trakci.
Takže se chápeme, že to nemá vliv na stabilitu, ale na trakci. :yes:
Na ten limit se právě snadněji dostaneš, protože máš tu trakci lepší, takže můžeš zrychlovat i tam, kde fwd už nemůže. Ale neznamená, že by to jinak stejně rychle neprojel.
:D:D:D
Já o stabilitě. Takže jsme kazdej mluvili o něčem jiném :D:D:yes:
Ale vždy k tem rozjezdum, vzpomenu si jak jsi nás chtěl "zabit" v tom PHEV Outlanderu :D
Ma ho sef v AWD so 140kW, v areali sme cez zimu skusali ci posiela v zakrute pod plynom nieco vyznamne na zadok a ništ - ide to po predku von ako predohrab... nech ford tvrdi cokolvek...
otazka je ci je to chyba ? myslim,si ze je to spravne, 2tonovy a siroky autobus v pretacavom smyku, či drift - to je aj pre skuseneho vodica trochu moc, pretoze kazda cesta mu je uzka a hmotnost tj zotrvacnost je vysoka... pre vodica bezneho je to iste peklo, lepsie je predvidava nedotacavost a presne tak je naladeny... dobra trakcia je samozrejmost a pohon ako aky taky funguje dobre bez problemu, kludne by som si priplatil keby take auto kupujem
Kecal by som o niecom co nemam poriadne vyskusane...v podstate to je jedno, nech je kazdy spokojny a ma z toho ocakavane benefity... Na Mondeu som plyn pred apexom na podlahu nedal, to je sialena skuska, spokojny som bol, ale to uz je tisic krat prebrate ;-)
Na Galaxy ako som spominal je lepsie aby bolo bezpecne nedotacave, ako keby to malo robit hluposti s prenosom vykonu na zadok.,.. vseobecne auta tejto kategorie nemaju nikdy setup ako z osobaku,... ci je to Multivan 4motion, alebo 4matic vo Večku...
To máš pravdu. Fyzika je neoblomná. Pokud máš předohrab, tak ti kola přenáší točivý moment od motoru + brzdnou sílu + natočení kol (zatáčení) => poměrně velké síly v různých směrech, které musí přední kola přenést. U AWD jsou tyto síly mnohem lépe rozloženy mezi všechna kola => lepší trakce a ovladatelnost. 😉
Moc lidí by AWD asi nepřikoupilo.
Lepší než některý jiný, který dávaj jen manuál FWD nebo automat AWD.
Když chceš jen automat nebo jen AWD, máš často u koncernu smolíka,
Údajně díky tomu, že nejvyšší motorizace nešla koupit u Mondea jako vrcholná verze s AWD ty biturba nikdo nechtěl a kupovala se slabší 132/140 verze s AWD. Proto tuším v 2018 zmizelo z nabídky.
Vzhledem k tomu, že u konkurence se 4x4 prodává hodně, tak si myslím, že přikoupilo.
Sharan ze 106 letos prodaných 68 mělo 4x4
Multivan ze 269 letos prodaných 195 mělo 4x4
Californie ze 7 letos prodaných 5 mělo 4x4
i u Transporteru je z 450 prodaných 139 se 4x4
V téhle cenové úrovni není příplatek za 4x4 žádná raketa a 4x4 je asi jedna z nejlepších investic z možných příplatků jak u Sharanu tak u Multivanu.
Edge k mému překvapení končí v celé evropě. Trochu nechápu, sotva začal a už to balí. Prý se o něj zajímali náročnější zákazníci a pro ty je tu Explorer - obchodně ho zamýšlí jako jakéhosi zástupce v portfoliu. Který je ale u nás pouze ve vrcholných verzích jako PHEV, takže cenově mnohem dál (2M). Je fakt, že Edge mi protivil ten interiér z Galaxy. Nebýt toho, bylo by to celkem fajn.
Zkus si někdy třeba jen zavřít dveře u Fordu téhle generace apodivej se jak jsou tlusté. Ne nadarmo má nejlepší odhlučnění ve třídě...ale když říkáš že sou to levné materiály... Asi máš zkušenost... Nebo?
Ten interiér je fakt hnus - na poměry civilního auta v ceně přes 1M v kontextu celkem "luxusní" výbavy a dalších prvků. Jinak doufám, ač takováto auta (zatím) nevyhledávám, že Ford si Galaxy a S-Max udrží. Až budu mít děti, určitě bych to ocenil. Jízdně a čiště prakticky je to super auto.
A co přesně je tam hnus? Rámeček kolem navi? Vždyť jsou tam všude mekcene materiály a třeba proti koncernu má mnohem bytelnejsi dveře, sloupky, ve Vignale vše v kůži i na palubce. Mně toto vždy trochu dojme, protože kdzy si sednu do Škodovky, VW, nebo kamkoliv z mainstreamu, najdu tam třeba tvrde plasty, forovejsi výplně dveří, či jiné blbosti a o tom se píše, že je to kvalitní... Realita je pak taková, že ty Fordy mají mnohem lepší odhlučnění, takže asi tam ta kvalita bude :) Sorry nemyslím to zle, ale přijde mi, že se tu plete dojem estetický, zpracování (tam Ford není nej) a pak kvalita interieru a z dlouhodobé zkušenosti z Fordy vím, že to není žádná ostuda a v něčem má navrch. Jo a kulatý ovladac převodovky je hnus..
Jo jde mi o ten střed. Zbytek není špatnej. Ale prostě ten střed je rok 2010 a to i tak s odřenýma ušima. Architektonicky, vzhledově, ale i provedením. Ta tlačítka, displej...když jsem měl Kadjara za 500k tak takové věci přehlédnu, ale u auta za 1M a víc už ne. Ale já to auto jinak nehaním a je to škoda, protože jinak je to fajn povoz. Párkrát jsem to jel, takže jinak s tebou souhlasím co se týče komfortu a odhlučnění.
Mne ten střed nijak neuráží, asi tam mohli vymyslet něco lepšího, to vždy, není to prémie, ale zase lesklý rámeček z "klavírního laku" je taktéž naprd (a že i ten Ford to používá, třeba na středové tunelu, kde se to jen hnusně opatlá).
Když na to teď koukám, trochu jsem se nechal unést tím, že znám interiér z Mondea a nějak jsem si ho vsugeroval i do Galaxie, tady je navigace zapuštěná do palubky, to fakt není moc hezké... to velká omluva, vypadá to jako stará televize :D Ale s tím plastem - ten mi fakt nevadí, není to nic krásného, ale zase se to neupatlá.
Tlačítka jsou ok, spíš se mi nelíbí vertikální výdechy klimošky, to je trochu jiné, než v Mondeu, naopak má konečně pořádné sedačky, což byla slabina této modelové řady.
Mne se v této generaci Fordů líbí volant a kaplička přístrojů, ta zas byla na svou dobu dost nadčasová a i dnes mi příjde hezká a moderní (pokud je to tento digitální štít a né ty levnější varianty s analog budíky).
Proto jsem háklivý na slovo laciný interiér - to má třeba Fiat Tipo, jestli si v něm někdy seděl :D
No ono takhle. Vzhledově a pocitově (dojem) je ten interiér skutečně bída. Nicméně oba - jak S-Max tak Galaxy jsou etalonem praktického a kvalitně udělaného auta, které navíc v rámci kategorie výborně jezdí. Měl jsem kdysi cukání koupit S-Maxe, ale když já furt mám v sobě ten imperativ nevozit zbytečný kila a rozměry. ;-)
edit: Za chvíli vyrážím na Dědkův mlýn. To budeš znát, že ? ;-)
No právě. Tys pro dva pořídil kombajn střední třídy a já pro 2+2 kompakt minimálně o půl tuny lehčí. A to je spíš fastback než kombík. :D A to nemluvím o zcela běžném používání jednoho z nejmenších a nejlehčích B-hatchů. ;-)
ked si niekto mysli, ze to bude mat interier ako hatchback za 1mega tak je mimo, jedine ze by si neuvedomoval rozmery, vykony a moznosti galaxika... nech si zrata kolko ocele, lakovania a plastov ide do takto velkeho auta
mna tiez ten interier neurazal, pocas jazdy nijak moc neklepal, co by mohlo byt lepsie je trochu menej vrzania po stlaceni cohokolvek - ale za jazdy to kraval nerobi tak sa to da... to iste robil aj starsi galaxy predtym a na rozbitej ceste bol ticho, takze prepokladam ze to bude ok aj v tomto
Je to samozřejmě subjektivní. Mě se líbí interiér Kodiaqa, a přitom objektivně to není žádnej supermoderní luxus, to rozhodně uznávám. Ale tenhle fordí se mi nelíbí, řekl bych, že kvůli němu jsem si ani nešel projet Edge, když jsem vybíral.
nemyslim ... ale to je cisto subjektivna vec ... mam 4 rocny smax Titanium a interier je stale v pohode ... nic nevrzga, je to velmi dobre odhlucnene a kde ruka normalne dociahne, je vsetko makcene ... mal som pred par tyzdnami moznost jazdit na Superbe a teda ten Ford posobil zvnutra ovela hodnotnejsie ... ale vravim, je to cisto subjektivna zalezitost ...
Topper má nový nick a odbornosť na Fordy? Nikto iný tu nepíše príspevky čo vyzerajú ako lečo - rýchle myšlienkové pochody pooddeľované tromi bodkami, bez veľkých písmen, bez dĺžňov a mäkčeňov. Alebo ste bratia? :-)
Ano. Mondeo/Galaxy/S-Max/Edge mají zkrátka laciné interiéry. Záměrně nepíšu levné. Jsou laciné. Laciný design, laciné materiály a povrchy. Třídní cetka. Ano, je to důsledek "one Ford" a amerického vlivu. Ale mě je jedno čím to je. Upřímně - tohle je navíc laciné i na ameriky, které vypadají vesměs o mnoho líp.
Hovořím více o estetických kvalitách než řekněme funkčních kvalitách (=bavím se o vzhledu, materiálech, površích, nikoliv o kvalitě odhlučnění nebo kolik vydrží ovladače...).
Tak doraž na další sraz, klidně mi to ukaž, já vím, že Mondeo není prémiovka, ale pak vedle něj postav konkurenta třídy a ukaž mi, že je o tolik lepší, což budeš hledat horkotěžko ve všech ohledech, že bude jeden plast lepší a druhý horší, ok, to je asi logické... Podobné kecy jsem slýchával o minulé generaci Fordů, které měly taktéž měkčené plasty i u kolen a pod palubkou, což se Passatum té doby mohlo jen zdát...opět od lidí, co je nikdy naživo neviděli ;) .. Jestli si někdy četl nějakou mou recenzi, tak mne těžko mužeš soudit z vlastnické slepoty ;) Ale to si se neobtěžoval. Navíc ti to tady psalo více lidí, než já ;) Proto soudím, že neznáš mé recenze, ani ta auta o kterých se tu vyjadřuješ..
Sorry, opět vedle. Recenzi na Mk5 jsem viděl. A vidím vlastnickou slepotu (ale ok, určitě jsi ochotný připustit i některé věci co jsou špatně) :-!
Tak např. tvoje zveličování kvality výplní dveří... Jako že je má Mk 5 čalouněné?? To měly auta o dvě třídy níž! Prostě ne, dekory, povrchy, mnohé materiály a design neodpovídá konkurenci. Tak to je.
Ano, jistě že měly (má to třeba mě druhé auto B segmentu, kterému je 20 let) , ale chválene auta konkurence je mají z tvrdého plastu, stejně jako některé jiné materiály, které jsou u Mondea mekcene a před dvěma dekadami to tak bylo u většiny aut.. ...a tam je to v pořádku..
Design je subjektivní, to ti nebudu vymlouvat, mně ten americký styl sedí, stejně jako styl koncernu, naopak některé hypermodernk interiéry typu icockpit nedávám...
Uved tedy auto mainstreamu, které má toto vše lepší, ale komplexně...
Nechte Galaxy žít.
Jestli chcete vidět interiery 20 let out z nejsprostších smrdutejch plastů...běžte ke třem diamantům.
Estetická a ergonomická katastrofa.
Jinými slovy - kdybych měl říct, proč NEchtít tyhle Fordy, tak právě interiér bude na prvním místě (ale ano, jsou zde naopak mnohé důvody proč Galaxy chtít - ale interiér to fakt není).
MPV casto potrebuje aj 4 clenna rodina s 2 mensimi detmi. Typicka poziadavka: dozadu sa musia zmestit 2 detske sedacky a 1 dospela osoba medzi nimi. Kedze detske sedacky su dnes velmi siroke, da sa to dosiahnut iba v pripade ak zadne sedacky su posuvne - bocne sedadla je nutne posunut dopredu, stredne dozadu. Napr. pre zaujimavist aktualne Berlingo/Rifter/Combo toto nepodporuje (skoda!) . MPV je pre rodinu stale najlepsie...
...šla naštěstí vždy úplně mimo mě, takže její postupné mizení z trhu mi opravdu žíly netrhá. Vždyť rodině s max. 2 dětmi (kterých je u nás většina) většinou v pohodě stačí pořádný kombík nižší střední třídy a na kratší cesty s sebou mohou vzít i tchýni/babičku. :-) Zájem o MPV asi tak prudce klesá proto, že jsou to prostě nudné rodinné dostavníky, které si většina lidí nekupuje s nadšením, ale proto, že musí... ;-\
suhlasim ... to auto jazdi paradne ... na ceste to drzi ako na kolajniciach ... mam 240 konovy benzinovy automat, a aj ked ten automat nie je ziadna velka vyhra, to auto dokaze pobavit :)
Většina je hezká, ale co menšina? U nás je 480t rodin s dvěma nezaopatřenými dětmi a 110t s 3+. To zase není taková marginálie... nemyslíš? https://www.czso.cz/…nosti-l36jv0fmto
Jezdit z Galaxim v turbodieselu za 8,9, na to musí bejt člov
Možná by stálo za to, nechat v testu řídit někoho, kdo umí řídit. Takhle velké auto s moderním turbodieselem i když ho budete hodně honit musí jezdit od 6ti do 7mi litrů.
Re: Jezdit z Galaxim v turbodieselu za 8,9, na to musí bejt
Mám Mondeo z této generace se slabším 132kw dieslem ,ale zase 4x4, tato spotřeba je v provozu a při dynamické jízdě celkem dosažitelná. Běžně je to za 7-8 litrů,tohle je těžší a celkově né moc aerodynamické, takže se nejdřív svez :D
Mám toto auto 2 roky a jsem s ním maximálně spokojený. Bez problému se do něj vejde má velká rodina nebo i 3 metrové kusy materiálů pro stavbu. A když někdy obsadím všech 7 míst, pořád je k dispozici 300 litrový kufr pro zavazadla. Skvělý je vyhlášený forďácký podvozek. Dobře tlumí nerovnosti a v zatáčkách se tolik nenaklání a perfektně drží stopu. Svižnější jízda po zvlněných okreskách je pro řidiče radost. Samozřejmě bez dětí, protože to pak hrozí náročnějším úklidem interiéru. Výborné je odhlučnění interiéru a to především od motoru. Velice oceňuji (i všichni pasažéři) výkon vícezónové klimatizace, který je i pro tak velké auto s velkými okny perfektní a dá se individuálně dobře regulovat.
Dlouhodobou spotřebu mám dle palubního počítače 6,7 litru nafty, ale reálně podle dotankování je o půl litru vyšší. A to jezdím více ve městě, kratší trasy a občas s vozíkem.
Skvělý je systém sklápění sedaček 2. a 3. řady. Pokud jsou zasunuté hlavové opěrky, tak z kufru pohodlně během chvilky sklopím všech 5 sedaček a můžu nakládat. Plocha je cca 2 x 1 metr.
Vytknul bych 2 věci: chybí boční posuvné dveře - to třeba konkurenční Sharan a ty dodávky od PSA mají. Dveře se sice dají otevřít skoro do kolma, ale ne vždy máte z obou stran auta metr místa. Na některých parkovištích je těsno a malé děti většinou otevírají dveře "na doraz", z čehož nemá radost žádný majitel auta. A druhá věc je kvalita materiálu volantu. Auto jsem kupoval jako 3 leté s poměrně velkým nájezdem, ale už s odrbaným volantem. S ostatními materiály v interiéru problém nemám, ale ten volant...
Každopádně je to plnokrevné a poctivé MPV. A tomu, kdo nemá mega na nové a chtěl by alespoň ojeté, přeji mnoho štěstí v hledání. A těm, kdo by ho chtěli v benzínu, dvojnásob.
Ten volant sme už riešili v inej diskusii. Mám 108t km (5 rok) a fakt vypadá akoby som ho lúpal keď stojím v kolónach.🙈
Páči sa mi ale oplastovanie spodkov dvrerí keby si náhodou necitlivo otvoril pri vysokom obrubníku.
Ďalšia fajn vec že dvere prekrývajú aj prahy auta a nehrozí ušpinenie odevu pri vystupovaní/nastupovaní.
Díky za zkušenosti.Jak ovšem motor "reaguje" pri tom poskakování po městem? Máme teď D4 a už jsem chtěl hybrida, právě kvůli těm projížďkám po.meste přes týden...
Tak konecne taky nekdo v diskuzi kdo jen nemele hubou ale ma zkusenosti a preda je dal. Ale ty sasci nahore jak tam resi kvalitu uvnitr a to podle fotek! Slusne v hlave gulasek hossi. Je intros starej, volant se odrbal, mozna pani pred tim mela prstynky a dalsi borec ma agresivni pot, a furt se jebal po meste a tocil kolem jak mameluk, ale to je prd proti nasim zkusenejm pilotum :D. Pak nekdo kdo jeste ani nema deti tu resi co je a neni dobry na MPV. A pak taky ta spotreba, ze proste 9 je cajk a jeste voe jako odkud jsi, kdyz je to tezky auto. No neni tvl, tady ti to majitel pise, ze i poskakovani mesto, a vozejk je za 7,5. Takze kdyz normalne fotrik pojede pijanko do prace sam za 6 a o vikend pojede o litr vic tak si vem kalkulacku a dej prumer, ale hlavne nechod na spritmonitor, my vime ze dnesni deti umi s internetem. No je to tu koutek deti a nic se nemeni, jedem dal. Porče nad postelí, manual od asx stahnutej v pdf a svet je tady jeste v poradku :D
My šašci to auto vůbec neznáme, já třeba v něm nikdy neseděl a auto, z kterého vychází - Mondeo nemám 2 roky doma a ti ostatní ho také neznají.....
Volant se odrbává v sérii aut z roku 2015, byly na to i svolávačky, takže žádné vymyšlené pověry (mne se zatím neloupá) u novějších jsem to neslyšel.
Jinak, ona je spotřeba a spotřeba, když s tím pojedeš v Praze v koloně, za 6 nepojedeš, tipuji tak 10, jako si vezmou jiné TDCi v tomto režimu u takových aut (stejně jako TDI - přeměřeno mockrát). Za 6 = hodně štěstí a odříkání, to jsem jezdil se starším TDCi MK4 EURO4, které bylo lehčí a slabší.
Docela by mě zajímalo a v podstatě to není nikdy komentováno, jaky vliv mám používání rodinného auta na životnost a naklady na údržbu motoru, respektive , zda-li je lepší mít naftu či benzin s turbem.Vzdy se hlavně uvádí praktičnost na delší cesty, ale 70% času auto tráví ve městě, kdy se popojíždí pár km školy/kroužky, , studený motor, skákání v zácpě , atd...pokud odmyslím hybridy, což je pořád vyšší cenová hladina, jaký motor je vůbec ideální na tohle používání? Mi přijde, že dnes prakticky žádný...
Mam SMax 1.6 EB pouzivany prevazne po meste, kolony, kratke trasy do skoly/nakup. Najeto 74 tKm a zadny problem. Samoy¨zrejme naftu bych utrapil a filtr by mi uz davno nafackoval. Dluzno take dodat, ze rad auto prozenu dynamickou jizdou, rozhodne se neridim pomocnikem razeni. Kazdy rok vymena oleje a namem pocit, ze by auto trpelo.
Mám motor 2.0 TDi 110kW (naštěstí ještě bez AdBlue) a do práce to mám 10 km přes město. Po nějakých 6 - 7 kilometrech se dostanu na provozní teplotu. V zimě je to o 2 km později. Po dojezdu se snažím nechat motor alespoň na půl minutky doběhnout. Cestou z práce mívám jednu až dvě zastávky (děti, obchod) a to je navíc další startování. Myslím si, že tento režim vadí moderním naftovým motorům stejně jako těm benzínovým s turbem. A systém Start/Stop se dnes cpe do všech aut a ten především baterii dost ničí a je jedno, o jaký motor jde.
Jak jsem již psal, sehnat Galaxy v benzínu není vůbec jednoduché. Ale není třeba se bát toho nafťáku. Je ale třeba se k němu trošku ohleduplně chovat. Já se snažím ho alespoň jednou týdně ideálně o víkendu s rodinou někam protáhnout na delší trasu třeba na chalupu nebo někde na výlet. A vždycky se po cestě najde nějaký kopec, kde ten motor pěkně protáhnu.
Ve městě si takto velké auto s R4naftou vezme 7-10 litrů dle velikosti města a hustoty dopravy. Praha v centru, typicky z práce do práce je těch 10 (a je jedno, jestli je to TDCi, TDI, či HDI..).
Pro takový provoz je ideál hybrid, nebo nepřímovstřikový benzín, což u těctho větších aut netuším, ale třeba Renault TCe 1.0 takový je, jak na tom jsou jiné motory, třeba zjistit. Ecoboost je určitě přímovstřikový, když jsme u Fordu.