Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Závěr dlouhodobého testu: Fiat Tipo kombi 1.4 T-Jet – Normální auto se loučí

Fiat Tipo 1.4 T-Jet po roce opouští nejen naší redakci, ale i automobilový trh. Na skladech českých prodejců je posledních 300 aut s věčným motorem a bez asistentů, co se s vámi přetahují o volant.
Zpět na článek
13. 9. 2020 11:26
14. 9. 2020 06:30
13. 9. 2020 11:36
13. 9. 2020 09:42
13. 9. 2020 10:11
13. 9. 2020 10:39
13. 9. 2020 11:08
13. 9. 2020 11:16
13. 9. 2020 11:18
13. 9. 2020 12:15
13. 9. 2020 16:04
13. 9. 2020 10:58
13. 9. 2020 21:37
13. 9. 2020 11:14
13. 9. 2020 21:37
13. 9. 2020 12:19
13. 9. 2020 12:27
13. 9. 2020 15:58
13. 9. 2020 21:33
13. 9. 2020 21:40
13. 9. 2020 12:32
13. 9. 2020 13:46
13. 9. 2020 21:44
13. 9. 2020 23:36
13. 9. 2020 22:45
13. 9. 2020 22:49
14. 9. 2020 16:08
14. 9. 2020 18:17
16. 9. 2020 11:16
13. 9. 2020 08:19
Bulvar jak na autoforu...
To se neda cist.

Myslim odstavec: Posledni bez drahych rizik

V tomhle clanku si nikdo na tento trend nestezuje :-O
https://www.auto.cz/…lem-golfu-135977
Rozbalit vlákno
23
13. 9. 2020 08:43
Re: Bulvar jak na autoforu...
A proč by nedalo? Je to jedno z posledních aut bez zbytečných kravin. Motor taky. To že FIRE potřebuje pořádně zajet je známá věc. Pak je spotřeba ok a jede jak čert díky krátkým převodům
13. 9. 2020 08:50
Re: Bulvar jak na autoforu...
Naopak. Je to velice trefne a vtipne popsana smutna realita kam se automobilovy trh ubira. Tleskam autorovi za skvelou recenzi na celkem fajnovy auto.
13. 9. 2020 09:00
Re: Bulvar jak na autoforu...
Ano velmi dobre napísané.Ja osobne som tiež zástancom áut bez zbytočných hlúpostí.Autor síce píše že Tipo je prakticky ideálne auto ale tých mínusov je nakoniec dosť.Takže za cca 17 000 Eur je asi lepšia volba skladovky Megane Grandtour 1.33 Tce 140 k alebo Leon ST 1.5 tsi 130 k.To Tipo vyzerá dosť obstarožne a je vidno že je to totálny a povedzme dosť drahý low-cost.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:41
Re: Bulvar jak na autoforu...
Když si sednes na palubu, ocitnes se ta na přelomu tisíciletí kdesi v Kie či spíš možná Daewoo. A ten stesk o bezproblémovém autě, to mne také dojima. Copak se během roku a pár desítek tisíc km až na nějaké opravdu vadné motorizace projevuji závady? O co je méně spolehlivý ten 1.33tce co zmiňujes? A další a další auta konkurence..
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:09
Re: Bulvar jak na autoforu...
No, o co méně je spolehlivá 1.33 tCe, to nikdo neví. Předchůdce krátké trasy nedával. 1.4 T-Jet by měl zvládnout statisíce km s minimální údržbou, takže na důchod ideál.
13. 9. 2020 11:20
Re: Bulvar jak na autoforu...
Dochodca znamena 65 rocny sofer.
Priemerny vek dozitia muza niekde na urovni 85 rokov.
Priemerny najazd niekde na urovni 8000km s pribudajucim vekom prudko klesa.
V zasade sa bavime ze auto takeho bezneho dedka musi dat tak 3000-4000 tisic km rocne za 20 rokov.
Aktualne manzelkyb fokus za 6 rokov cca 130 000km a minulorocny najazd uz klesol na 4000km...medzicasom to je druhe auto do rodiny a aj keby sa potvrdili tie nezmysly, ze auto neda viac ako 200 000km pretoze 1.0 EB tak mi to je jedno, pretoze sa tak daleko to auto u mna nikdy nedostane.
Rovnako ako u toho dochodcu ;)
13. 9. 2020 11:26
Důchodci
Dožití u muže je 76 let.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:30
Re: Důchodci
Při narození.... takže pokud už je někdo v určité věkové skupině, má rozdílnou naději dožití dle věku.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:40
Re: Bulvar jak na autoforu...
Díly stárnou i při nízkém nájezdu a rozum mi na 15-20 let velí koupit co nejjednodušší techniku. Krátké trasy s typicky důchodcovským vytáčením do pěti tisíc nejsou pro moderní motor ideál, neznáme životnost filtru pevných částic u benzínu atd.
13. 9. 2020 14:51
Re: Bulvar jak na autoforu...
Jasne, jednoduchost ako zaruka dlhovekosti - v tom pripade ale Fiat tiez nie je premiant triedy. Na to mas japoncov a korejcov. Tento fiat je dobry ak chces 1.4T s nepriamym vstrekovanim...nech mas dovod akykolvek.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 10:12
Re: Bulvar jak na autoforu...
Redaktor je bezesporu zdatný tak, jak se nechá ostatními naškolit a využije toho v jím následně zformovaných výstupech, tudíž tomu v očích průměrného čtenáře vlastně rozumí. Bohužel tento k tomu vše následně často obrací do sociální sféry, takový až Láďa Hruška "rodiny kupte si, napjatý rozpočet" a doporučuje auto, které žere, škube a uchlastává se (tento jím zmíněný zákazník totiž jezdí na spotřebu a motor nevytáčí), nebo se vyrábí v ne zrovna demokratickém režimu, které on sám nekompromisně kritizuje. Generalizující nesmysly, jako že na NCAPu lpí výrobce, když to jsou jsou to zákazníci, se třemi hvězdami bez asistentů v době korektnosti je vůz pro prodej velmi citlivé a problematické téma. A pokud by se kartelem výrobci dohodli na bojkotu, byl by zase první kdo by křičel, on si vždy hůl najde. Ale tak zase se tomu dá věnovat úvodní odstavec.

Jako nadřízený bych mu tento článek plný protimluvů okamžitě vrátil, ale doba je jiná. Zde je vidět, proč profesionálové jako Tomáš Hyan nebo Milan Jozíf, kteří měli za článkem v tabulce na půl strany i údaje kolikrát je uložená kliková hřídel nebo vrtání a zdvih, by v dnešním světě proti těmto sociálně bulvárním článkům podobných redaktorů absolutně neměli šanci.
13. 9. 2020 12:23
Re: Bulvar jak na autoforu...
Čo to trepeš za blbosti? Čo má s kvalitou auta spoločné režim? A čo sa týka názoru na elektronických asistentov, je to dosť rozšírený názor a na nutnosť vypínania asistenta jazdy v pruhoch alebo nezmysel menom stop/štart nadávam denne.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 13:04
Re: Bulvar jak na autoforu...
My jsme spolu ovce nepásli, já nepocházím z agrární oblasti, tak si tento tón používejte tam u vás, to na úvod.
Píše snad někde někdo o kvalitě v souvislosti s původem tohoto "Fiatu"? Je to tam zcela jasně napsané. Případně doporučuji například přes google Chrome použít funkci překladače do vaší řeči.
Start stop není otazka tématu Euro NCAP, to zase souvisí s CO2 a pro těch pět hvězd od 2020 prostě asistenti být musí. A to není chyba výrobce, který je chce dodržet, co mu je nákazáno, aby mohl dát zákazníkovi to, co zákazník, nikoliv nějaký chytrý provinční redaktor, považuje za relevantní.
13. 9. 2020 15:05
Re: Bulvar jak na autoforu...
My už taký "agrárni " nie sme.Prakticky všetky JRD /po vašom JZD / sú zlikvidované takž už teraz sme taká montovňa.Väčšinu vecí aj tak dovážame od vás z vyspelej západnej Európy.Máme rodinu v Čechách a aj tam mi už po pár pivách bolo povedané že aj tak skončíme s tým našim Eurom pri pasení oviec.Každý má svoj názor a každý rok / okrem tohoto / sa navštevujeme a ostali sme úplne v pohode.Podstatné je to že aj tu na diskusiach sa dohovoríme lebo údajne mladší Česi vraj nerozumejú slovenskému jazyku.Vy máte skvelé pivo,hrady,zámky,Kabát a my zase predražené Tatry a krajšie dievčatá / po vašom holky /. :-)Idem si pozrieť F 1, mojich favoritov od Mercedesu a samozrejme v češtine lebo ten Eisele sa nedá počúvať.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 15:52
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn, akorát to patří spíš na nějaký blog, nebo podobně nevýznamný prostor, kde si lidé mezi sebou vylévají srdce. Příjemnou zábavu, F1 pro mne skončila někdy v dobách, kdy formule přišly o motor, Häkinen se přestěhoval do Čech a Schumacher přestal jezdit do St.Moritz.
13. 9. 2020 21:14
Re: Bulvar jak na autoforu...
Taková prestižní trojice písmen v nicku, a tak buransky povýšený čecháčkovský tón...:-( :no Pán zřejmě loví bobříka trapnosti! :-[]
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:19
Re: Bulvar jak na autoforu...
Omyl, čecháček jako ty právě nevnímá rozdíl mezi ním a tónem mluvy v jakési agrární oblasti, které já se bez invektiv vymezil hned v úvodu, tak si tu svojí moralizující polívčičku ohřejvej laskavě jinde, buranský tóne :*)
13. 9. 2020 21:47
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn, samozřejmě si nic nepochopil, ale to mě nijak nepřekvapuje. :-)
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:36
Re: Bulvar jak na autoforu...
Fajn je, že tu takhle hovoříš sám k sobě, uznávám tuto tvou formu sebereflexe :yes:
Tak teď ještě běž založit tu poradenskou společnost pro automobilky abys jim mohl začít radit, co dělají špatně.
14. 9. 2020 01:17
Re: Bulvar jak na autoforu...
Dokázals tou svojí sérii povyseneckych příspěvků tak maximálně to, že si blb. Gratuluju
Avatar - JFK
14. 9. 2020 07:22
Re: Bulvar jak na autoforu...
Jasná ukázka toho, proč s někým jako seš ty, co se zmůžeš leda na invektivy, kterými tebe zjevně všichni celý život nazývají, se jinak než s odstupem komunikovat nedá. Takže nebreč a začni pěkně u sebe.
13. 9. 2020 19:59
Re: Bulvar jak na autoforu...
No fakt, blbec sa pozná hneď...
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:07
Re: Bulvar jak na autoforu...
tak to jsem rád, že ses poznal
13. 9. 2020 09:17
reakcia na autora
Chcel by som da spytat autora na jednu vec - ak mu vadi limit 95g CO2, vie o nejakej inej planete, kde by sme mohli zit? To naozaj uprednostnime Fiat Tipo pred snahou EK nieco s tym robit? Ja EK tlieskam a rozhodne si nemyslim, ze sa za tymi 300 ks v CR zaprasi.
Rozbalit vlákno
51
13. 9. 2020 09:23
Re: reakcia na autora
Jak jsi dosel k zaveru ze kdyz nebudeme jezdit auty co maji emise co2 pod 95 g/km tak na planete Zemi nebudeme moct zit. To je zajimavy tvrzeni.
13. 9. 2020 09:32
Re: reakcia na autora
Proti snahe EU znizovat emisie nemam nic, ale s honom na carodejnice v podobe CO2 ako jedinym parametrom, ktory je dolezity a ma nas "zachranit", uz problem mam, lebo je to sprostost.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 09:43
Re: reakcia na autora
Planeta není jenom EU a na 95g/km jezdit nikdo nezakazuje, jinak se můžete odstěhovat mimo EU, výběr je.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:16
Re: reakcia na autora
Nebyl bych proti, ale odstěhovat se mimo EU a zresetovat celý svůj život není tak jednoduché, jak naznačuješ. Ale díky za připomenutí faktu, že žádná jiná část planety, kterou "zachraňujeme", se tak sebemrskačsky nechová.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 13:06
Re: reakcia na autora
Všechno jde, když se chce.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:45
Re: reakcia na autora
Jo, ale mně se nechce zahodit celý život. Jsem tu doma a chci se cítit dobře tady.
Avatar - JFK
13. 9. 2020 15:56
Re: reakcia na autora
Tak to je pak otázka priorit.
13. 9. 2020 21:18
Re: reakcia na autora
Jasně, hlavní priorita je vykopat zelené neomarxistické pomatence z vedení EU! ;-)
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:26
Re: reakcia na autora
No tak to udělej a nevyhrožuj tady, čecháčku :yes:
13. 9. 2020 21:49
Re: reakcia na autora
Nepochybuju o tom, že až Evropani zjistí, že jim EU sebrala možnost dostupné individuální mobility a statisíce jich kvůli likvidaci evropského autoprůmyslu skončí na dlažbě, že to udělají. :-O
Avatar - JFK
13. 9. 2020 22:40
Re: reakcia na autora
Že ty máš tu křišťalovou kouli od Bureše?
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:35
Re: reakcia na autora
To jim nesebrala EU, my jsme EU, automobilky, korporace a všichni, kdo lobbují za politiky... nebo ty si myslíš, že ten Úředník v tom Bruselu automobilkám po Okamurovsku nadiktuje, co má vyrábět? :D Kde žiješ? Odjakživa to v kapitalismu funguje přesně obráceně... Kdo platí, toho pšenka roste.
13. 9. 2020 14:08
Re: reakcia na autora
Co2 nie je jediny parameter. EURO normy ho prave naopak neriesia vobec...takze sprostost je tvoj prispevok.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:47
Re: reakcia na autora
Euronormy a CO2 limity jsou dvě rozdílné věci, které stejnou měrou ovlivňují automotive.
13. 9. 2020 14:57
Re: reakcia na autora
Suhlasim. Reagoval som na RECO:
"Proti snahe EU znizovat emisie nemam nic, ale s honom na carodejnice v podobe CO2 ako jedinym parametrom, ktory je dolezity a ma nas "zachranit", uz problem mam, lebo je to sprostost."..
Proste CO2 nie je jediny emisny parameter, ktory EU riesi...reco pise hluposti.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2020 09:42
Re: reakcia na autora
Tobě asi nedošlo, že se CO2 řeší na papíře. Auta jsou teď větší, těžší a skutečná uhlíková stopa je větší.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:39
Re: reakcia na autora
Větší, těžší, a přitom mají stále stejnou nebo nižší reálnou spotřebu a menší emise. Kruci, jak se to jen mohlo stát?
13. 9. 2020 15:14
Re: reakcia na autora
Jednoduše. Papír snese všechno, jak už řekl Kankunen. Klasicky třeba plug-in hybridy. Už před x lety byly známy případy, kdy leasingovky zjistily, že některá auta z operativních leasingů se jim vrátila tak, že dobíjecí kabel byl stále zabalený v celofánu pod podlážkou kufru - uživatel auta ho ani jednou nedobil. Na papíře měl plug-in hybrid 49 g CO2/km a díky tom daňové či jiné zelené bonusy v některých státech .... reálně zatížil planetu uhlíkovou stopou mnohem více, než zrovna třeba to Tipo 1.4 T-Jet, které EU pokutuje za emise CO2.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 16:21
Re: reakcia na autora
Píšu reálnou spotřebu, ne papírovou. Nauč se číst místo rudého vidění.
13. 9. 2020 17:27
Re: reakcia na autora
Však mluvím o té reálné. Stačí se podívta na spritmonitor, který dopočítává emise CO2 plug-in hybridů podle německého eenrgetického mixu a spousta plug-in hybridů tam dopadne mnohem hůř než můj dřívější osmiventilový dvoulitr na LPG.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 19:03
Re: reakcia na autora
Strašně mě trápí německý energetický mix... Stejně jako pluginy.
Ale jo, když chceš kopat do nových aut a vyzdvihovat staré krumply, vždycky si najdeš cestičku, jako každý ze zpátečníků. Sice úplně mimo téma, ale najdeš. Nepřekvapivě.
13. 9. 2020 19:43
Re: reakcia na autora
Téma je papír vs. realita.
Ten "starý krumpl" měl dva třícestné katalyzátory.
Teď mám TSI. Ano, jede líp a žere o něco méně. Ale katalyzátor má už jen jeden, protože platinové kovy jsou velmi drahé. Po studeném startu nectítím svým nosem žádný posun vpřed, v nejlepším případě to bude remíza. Papírově je ale o mnoho čistější.
Kdysi jsem viděl krásný příklad na homologaci koncernových 1.8T 110 kW a 1.2 HTP 40 kW. HTPéčko bylo ošizeno tak, aby těsně podlezlo tehdejší Euro 4 (tehdy byla platná Euro 3, ale v některých západních zemích byly za Euro 4 daňové výhody) a v reálném provozu pak chladilo katalyzátor bohatou směsí. 1.8T mělo hned od startu emise škodlivin prakticky nulové, protože se prodával i v USA, kde jsou emisní normy na škodlivé plyny mnohem přísnější. Klasický příklad jsou třeba katalyzátory, které jsou v USA povinné od 70. let. V Evropě šla auta bez katalyzátoru přihlásit do provozu ještě na začátku 90. let. Ale na papíře jsem krásně zelení s 95 g CO2 na km.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:02
Re: reakcia na autora
Omyl, tématem je realita versus realita před deseti nebo dvaceti lety. Ty to ohýbáš, aby se ti to hodilo, ne já. Není to má chyba.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 20:04
Re: reakcia na autora
Reálné emise stoupají, protože čím dál častěji musíme mít SUV a ideálně v benzínu, protože diesel je prý fuj.
13. 9. 2020 21:21
Re: reakcia na autora
No, pokud by totiž automobilky nevyráběly čím dál nižší auta s čím dál horším výhledem, SUV by pro zákazníky nebyla zdaleka tak atraktivní! ;-\
Avatar - JFK
13. 9. 2020 21:28
Re: reakcia na autora
Nechceš si založit pro ty hloupé automobilky poradenskou činnost? Jako čecháček víš jak na to :-[]
13. 9. 2020 21:50
Re: reakcia na autora
Hele, nikde jsem tady neříkal, že nechápu, PROČ to tak dělají (aerodynamika u hatchbacků. kombíků a sedanů) a hlavně fakt, že na SUV mají podstatně vyšší marže).
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 21:39
Re: reakcia na autora
Realne CO2 stoupají, emise nejsou jen CO2. Když by diesel nevypouštěl jiné jedovaté látky, který benzin vypouští v minimálních množství, nikdo by proti dieselu ani nesteknul. Problem neni v reseni tech emisí, ale v nakladech na udrzbu techto systémů. Pak to dopadá jako vytlučené DPF, vyřazený SCR a EGR, pozměněné mapy ridici jednotky... hlavne aby to táhlo vodcpoda.
14. 9. 2020 11:55
Re: reakcia na autora
Nedávno zde byl článek o tom, že moderní diesel je ekologičtější než moderní benzín.
Avatar - Mikesus
14. 9. 2020 12:10
Re: reakcia na autora
A ekologičtější z jakého hlediska? Co jsou hodnotící parametry. Jediné ve prospěch dieselu je CO2. NOX bez SCR horší, benzo(a)pyreny má benzin minimální a diesel extrémně vysoké. Pevne částice řeší filtry uz o obou, spolehlivost DPF se již ukázala, jak dokáží brzy fungovat, především při krátkých trasách, u GPF zatím nemůžeme rict, jsou příliš krátko. A jestli chceš tvrdit, ze diesel čistí vzduch, dej si ho do obýváku.
13. 9. 2020 09:43
Re: reakcia na autora
Výroba moderních aut je tak surovinove a energeticky náročná, že ji nepokryje ani ta nižší spotreba a emise. Ale že Asie hrne veškerý odpad do oceánu a Brazilci vypalujou deštný prales díky kterému planeta může dýchat, to je v pohodě. Zachrání to ek a 95g na kilometr..
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:26
Re: reakcia na autora
To je přesně ta idiotská logika EK. Čím těžší a složitější auta budeme vyrábět, tím lépe. Plug-in, který v životě neviděl nabíječku, je na papíře perpetuum mobile a elektromobily s čínskými bateriemi, které budeme desítky let krmit uhlím, jsou zero emission vehicles. Na papíře dobrý, o víc nejde.
Avatar - lamal
14. 9. 2020 11:29
Re: reakcia na autora
kde je hamunna ? este tu chybaju dotacie nafty a... zhodnotenie vzdelania vsetkych ostatich
Avatar - Mokrous
13. 9. 2020 14:58
Re: reakcia na autora
No a teď si vezmi, že se už dávno ví, že deštný prales prakticky sám vyprodukuje tolik CO2, kolik ho i spotřebuje. Nejen, že ho také v noci vydechuje, ale taky se rozkládá biomasa + přirozené požáry atd... A oproti tomu spotřebuje prakticky tolik O, kolik ho i vyprodukuje. Tím rozhodně nefandím kácení pralesů, ale jejich přínosy leží o kapánek jinde. Hlavním regulační prvkem CO2/O na Zemi je fytoplankton.
14. 9. 2020 11:57
Re: reakcia na autora
Pokud by to takto měly všechny rostliny, pak by logicky musel rapidně klesat obsah kyslíku ve vzduchu. A to se neděje.
Avatar - Mokrous
14. 9. 2020 12:42
Re: reakcia na autora
S tím kyslíkem jsem to napsal trochu nesrozumitelně. Nespotřebuje ho prales sám (myšleno rostliny) tolik, kolik vyprodukuje, ale i tak ho spotřebuje hodně. Ono totiž nejde jen o rostliny samotné, ale váže se k tomu i existence mnoha organismů a zejména mikroorganismů, které spotřebovávají O a produkují CO2, metan a jiné. U toho CO2 je pak bilance hodně vyrovnaná.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 11:13
Re: reakcia na autora
Prozradím ti tajemství: limitem 95 g CO2 nezachráníš planetu. Tleskat EK může jen šílenec, který nevidí, jak si masakrujeme průmysl.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:30
Re: reakcia na autora
Je to asi taková logika jako zachránit se oběšením sebe sama na nejbližší lípě.
Avatar - kari.laz
13. 9. 2020 13:31
Re: reakcia na autora
A zkoušel jsi si zjistit, kolika procenty se podílí osobní doprava na CO2 a kolik z toho spadá na EU? Jestli chceš zachraňovat planetu, tak se zaměř na skutečné problémy.
13. 9. 2020 15:25
Re: reakcia na autora
Ano, víme o té planetě. Je to planeta Brusel nacházející se v Zelené galaxii. Jediné místo ve vesmíru, kde neplatí nám známé fyzikální zákony. Rychlost světla je tam o 37,4 % vyšší než v ostatních částech vesmíru. Místní parlament rozhodl, že do 5 let bude o 45,6 % vyšší. A dvouapůltunový SUV elektromobil, který je po 50 tisících najetých km dán na autovrakoviště, je tam ekologičtější než malý městský automobil kroutící patnáctý rok svého provozu.
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 19:05
Re: reakcia na autora
A proč bys ho po padesáti tisících měl dávat na vrakoviště? Jedině, že bys byl naprosto megablb.
13. 9. 2020 21:23
Re: reakcia na autora
Když docházejí protiargumenty, elektrohujeři se uchylují k nadávkám a vulgaritám. Nic nového. :-) :-) :-)
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:04
Re: reakcia na autora
Tak dej nějaký argument, proč by se mělo auto dávat po padesáti tisíci kilometrech na vrakoviště. Já nikoho konkrétního za blba neoznačil a jestli si to vztahuješ na sebe, tvá chyba.
13. 9. 2020 22:08
Re: reakcia na autora
No, je fakt, že ty dvoutunové elektrické SUV krumply skoro nikdo nekupuje, takže na vrakovištích jich jaksi logicky taky moc neskončí! :-[]
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 22:17
Re: reakcia na autora
Chápu, žádný nemáš. Jen hloupost a aroganci bez argumentů, jako vždy.
13. 9. 2020 23:33
Re: reakcia na autora
Hloupost a arogance? Že by konečně Modré slunce konečně dospělo k nějaké sebereflexi? :-O :-[]
Avatar - Blue Sun
14. 9. 2020 07:35
Re: reakcia na autora
A ani číst neumíš. Jde to s tebou, chlapče, pěkně z kopce.
14. 9. 2020 13:35
Re: reakcia na autora
Ty kráso, tak jestli si myslíš, že to, co nás zachrání, je 95g CO2 na km, tak vrať občanku a přihlaš se někam do nemocnice... Jediné, co nás zachrání je zastavení přelidňování, drancování pralesů a omezení vypouštění všech možných splodin zeměmi jako je Čína, Indie apod. Ale to je utopie, tak si tu v (oproti světu) maličké EU budeme hrát na zachránce planety a snižovat teoretický liimit CO2 klidně na minus 20g. Protože to je celé p*čovina na entou, která nemá absolutně žádný vliv na světové klima a znečištění. A až schválíme další snížení, přeletíme zase 100x s celým ansáblem z Bruselu do Štrasburku a cestou se budeme plácat po zádech, jak jsme té přírodě pomohli... Strašný, strašný... a to, že oficální emise elektroaut jsou 0 je taky v pořádku, že jo. BTW výkon 1 bloku Temelínu stačí na společné nabíjení cca 40.000 aut. Takže v uhelných elektrárnách by to byly Chvaletice, Opatovice a Prunéřov najednou...a to se bavím o 50kW nabíječce a neřeším rozvodnou síť a všechny ztráty kolem
17. 9. 2020 07:28
Re: reakcia na autora
tlieskat EK je ako tlieskat UV KSC....

takze si este vacsi blbec, nez sme dufali.
13. 9. 2020 09:36
Soused ho má
Takže se na něj můžu dívat každý den... A řeknu vám, naživo je to strašně ošklivé auto. Interiér level dacia. Ale soused je spokojený a s oblibou říká, že to jezdí jak Mercedes. Takže pro důchodce co si koupí nové auto poprvé v životě to asi stačí a ještě mají radost. Jak to bude se spolehlivosti se nikdo nedozví protože reálné ty auta najednou do5k ročně
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:42
Re: Soused ho má
Seděl si někdy v nějaké Dacii z posledních let? Vůbec nejsou špatné..
13. 9. 2020 09:47
Re: Soused ho má
Popravdě neseděl. Hodnotím jen vzhled.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:48
Re: Soused ho má
Takový Duster není vůbec špatný, jasne, že je to lowcost, ale slušný
13. 9. 2020 09:54
Re: Soused ho má
Dík za tip, zkusím si ho někde projet. Asi myslíš tu aktuální generaci, předpokládám
Avatar - Blue Sun
13. 9. 2020 14:41
Re: Soused ho má
Interiéry Dacií nedosahují průměru segmentu, ani kvalitou, ani zpracováním. Ale aspoň nejsou ošklivé, jak to bývalo dřív. Tipo... proti zbytku mainstreamu je prostě interiér zoufalý.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:49
Re: Soused ho má
Tak to nevím, o jakých Daciích mluvíš, ale Logan i Duster jsou v interiéru něco příšerného.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:36
Re: Soused ho má
Duster je celkem Ok, tak ještě jinak, seděl si v Tipu ? Bavíme se o lowendu třídy, nesrovnávám Dacii s Golfem..i když, spíš s Golfem 7 aby bylo jasno :D
Avatar - twistedTSD
14. 9. 2020 14:51
Re: Soused ho má
V Tipu ne. Duster je ok s přihlédnutím k ceně, která je bezkonkurenční.
Avatar - Mikesus
13. 9. 2020 11:35
Re: Soused ho má
Nemá tvůj soused ještě šedivého leona? to bych pak tu chválu chápal.
13. 9. 2020 21:24
Re: Soused ho má
Tato poznámka jako měla být vtipná? :-|
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:37
Re: Soused ho má
:D Já se zasmál :D
Avatar - Stejsn
13. 9. 2020 12:46
Re: Soused ho má
No vidíš a mně třeba se designově (zvenčí) líbí, kór ten tmavě zelený kombík v edici Italia. Zas třeba mi jako vrchol hnusu příjde design Dusteru, dlouhodobě. Tisíc lidí, tisíc chutí.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:34
Re: Soused ho má
hahaha ...

Ano, interiér má problém v podobě levněji působících plastů (vrchní část palubky OK). Ale řešení detailů, kvalita zpracování je v pořádku. Sedadla skvělá rozměrná pevná. Prostě jen lacinější plasty.

Do stejných problémů se aktuálně dostal Golf a nikomu ty levné plasty nevadí. O ID.3 už vůbec nemluvě že...
13. 9. 2020 21:25
Re: Soused ho má
:-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:38
Re: Soused ho má
Tak, že ty moc interiéry nepoznáš, to jsem si všiml, ale jestli i přes dotykové displaye hodnotíš interiér Golfu 8 na stejné úrovni jako Tipo, tak to máš opravdu velký problém se zrakem.
14. 9. 2020 11:24
Re: Soused ho má
Interiér Tipa není po stránce designu a materiálů žádný zázrak, ale zrovna nedávno jsem měl tu "čest" řídit FoFo3, což je víceméně současník Tipa, a to je teda mnohem větší hrůza než Tipo.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 11:34
Re: Soused ho má
FoFo3 po faceliftu? To byl nějaký trend edition ne ? Jinak Fofo umí ve vyšší výbavě nabídnout mnohem lepší interiér, než Tipo, kdežto Tipo pořád vypadá stejně.
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2020 09:38
bol by som rad
keby tipo dostalo normalneho nastupcu ale chapem...

ale okrem tipa stale je tu ( nastastie ) este vcelku sikovny dostupny i30/i30 kombi s 1,5tkou 81kw ako "normalme" jednoduche nepretechnizovane ani nepredrazene a pritom aj kvalitne a prakticke auto... na tipo mam inak svoj nazor ( po vyskusani ) .. aj na jeho cenu a kvalitu takze chybat mi az tak nebude ale nejakeho toho plnotucneho a kvalitneho zastupcu v nizsej strednej ( ktory by zaroven nahradil aj tuto nizkonakladovku tipo ) by som fiatu fakt uz doprial.. nieco ako kedysi bolo stilo bravo bravo/brava a pod ... proste nieco vfakt v danom segmente plnohodnotne co by sa dalo zrovnat aj s meganom golfom focusom astrou a pod... lebo toto fiatu dnes cyhba ako sol.. o malom aute ( ktore uz pre istotu nema vobec.. vid punto ) uz ani nevravim... totalna rezignacia fatu na tieto segmenty kde vlastne vzdy dominoval ho defakto uplne zrazilo v europe na kolena... to je nieco ako keby jeep v amerike prestal vyrabat wrangler aj granciro... dopadlo by to asi tiez podobne .... napriek vsetkemu ale chcem verit ze fiat nasledujucu dekadu prezije ... a bude nadalej medzi "nami" ... ostava uz len verit :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:44
Re: bol by som rad
V čem je i30 méně pretechnizivana, než třeba Leon, Megane, Fokus, nebo i Golf? Nemá snad El asistenty, všechny komfortní i bezpečnostní prvky?
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2020 09:45
Re: bol by som rad
v nicom.. ale minimalne ta zakladna motorizacia ma vyhodu jednoducheho spolahliveho motora ...
Avatar - Ozzman
13. 9. 2020 09:49
Re: bol by som rad
Jak víš, že naprosto nový motor bude spolehlivý? Copak nás historie nenaučil, že je celá řada atmlsfreickych motoru, které byly katasfrofou a zase celá řada spolehlivých turbo motoru?
Avatar - 3_diamanty
13. 9. 2020 09:50
Re: bol by som rad
ale aj s tgdi je to este vcelku normalne auto https://www.auto.cz/…alni-auto-132936
13. 9. 2020 10:06
Re: bol by som rad
Jezdil jsem jak s Tipem-v roce 2016,tak s i30-2017 s 1.0 T-GDI a letos s 1.4 T-GDI a i30 je jízdně jinde.To co jde projet s i30,tak s Tipem se tak do zatáček vrhat nejde.Multilink je multilink. :-! Co jsem si vpínal,tak Lane Assist.Je stejně otravný jak v Ceedu.
13. 9. 2020 11:37
Re: bol by som rad
Nájezd do zatáček a ochota se do ní vrhat má více základ v řešení přední nápravy než té zadní.
Avatar - Ozzman
14. 9. 2020 06:38
Re: bol by som rad
Ale jakmile si v zatáčce na typické české rozbité okresce, hned pocítíš, že se na té zadní nápravě šetřilo :D
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 13:36
Re: bol by som rad
Až na to, že třeba i30 v základu o víceprvek vzadu v tichosti přišel. Ceed vlastně ani nevím jestli to má stejně.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 16:01
Re: bol by som rad
S 1,5 prostě bez víceprvku. Špatné věci se od koncernu učí ještě rychleji.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2020 14:56
Re: bol by som rad
Mám za to, že ceed jej zatím má standardně.
Avatar - rohYpnol
13. 9. 2020 16:12
Re: bol by som rad
u i30 taky vypadla v tichosti...