Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Požáry plug-in hybridů: Menší baterka, dvojnásobné riziko?

200 komentářů

DonVito
Citace😒br /> "I proto máme z každé zprávy o hořící tesle správně škodolibou radost."

Tohle (nejen - clanek je obdobnych nazoru plny) muze napsat jen chudak tohoto typu😒br /> https😐/youtu.be/s_ODPlVJXj4

To neni clanek. To je slatanina.
Psat ktere typy aut kde horely.
Naftovy Golf urcite nikdy nikde neshorel 😁

O tom, ze to BMW spis doutnalo, nez horelo se moc nezminuje. A ze zacalo "horet" uvnitr salonu a hasici ho nejprve vytahli "horici" ven...

Jen clickbajt pro hejtry.

:no: :no: :no: :no: :no:

PS Ano prirozeny vyvoj pro automobilky by byl, vyrabet idealne auta uplne BEZ emisnich norem. Mely by nejnizsi spotrebu, vetsi vykon i lepsi odezvu na plyn a hlavne by byly levnejsi. 😲
Ale neco takoveho si muze prat snad jen uplny... autor tohoto clanku. To take rozkryva, za koho autor kope - za automobilky....
A ano PHEV hybrid je slozitejsi a ma vetsi nachylnost k porucham (to uplne neplati pro asijske modely kvuli jejich kvalite a jednoduchosti - zadna prevodovka, zadny turbo atd.).
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
Avatar - Mikesus
Mikesus
Autor by se měl nad sebou zamyslet. Z mého pohledu, ten kdo to napsal je de*bil a měl by to opravit a omluvit se za to. To je jako kdyby řekl, že je škodolibě rád, že někomu vítr/povodeň zničil dům, protože on bydlí v panelákovém bytě.
DonVito
Uz cekam jen vyzvy k blokovani nabijecek a objizdeni Tesel klicem. Z toho by mel autor jiste jeste vetsi skodolibou radost.

Tohle je snad jeste horsi nez autoforum.
Blahopreju acz k novinarskemu dnu.

:no: :no: :no: :no: :no:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Zvrhliku jeden pravicackej!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kuk
kuk
Skoč zpátky do žumpy. Hop.
Audi
To by som mu na tvojom mieste vobec nedoporucoval,kedze to by ti mohol skocit na hlavu,kedze ty znamy odpad a potkan z Autorevue zijes s celou svojou krysou rodinou v odpadovej stoke.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty jsi teda hysterka...
Orm
Drobný problém je v tom, že se ukazuje, že e-auta jaksi hoří sama do sebe, nafta / benzin obvykle až při nehodě.
Martin Smolka
Zeptejte se pana Máry (Petra - YT) jak mu ten spalovák chytl pod zadkem, když s ním normálně jel... 😉.A teď mi dohledejte někoho, komu chytl elektromobil pod zadkem 😉.
Artes
Vím z okolí o dvou autech, co shořely samy od sebe. Starší Felicie a tři roky stará Fabia III, stály jen na parkovišti.

Když zadáš do google "hořící autobus", najde ti to desítky případů za posledních 10 let. Autobus uvádím proto, že, ano je to jiný druh dopraního prostředku, ale je to také vozidlo, které by nemělo za normálních okolností hořet, navíc je s dieselovým motorem. Nevšiml jsem si, že by z toho někdo někdy dělal téma, nebo měl snahu to jako problém přiblížit, nalézt příčinu a řešení do budoucna. Informace je jen: "shořel autobus, lidé stihli utéct, no a co..., koho by to zajímalo?". Přitom se jedná o orožení stovek lidí. A on po tom pes ani neštěkne. Divné. 😄 Ale toto téma negeneruje potřebnou odezvu, čtenost a zisk jako případy EV...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Artes
Máš lepší nick?

Na hořících vozidlech je něco eurohujerského? Která věta konkrétně a co považuješ za hýkání?

Četl jsi to po sobě? 😄
Hendly
Lepší než pomlouvat ele auta je studovat.
Začal bych třeba heslem "Peugeot 307 a požár" - je to jen jeden z mnoha příkladů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Francouzi jsou specifická kategorie.
ybalgin
A četl jste ten článek pořádně? Vždyť poselství článku není v tom, že by EV auta hořela častěji, ale v tom, že pro uhašení EV/BEV tu vůbec nemáme infrastrukturu.
A myslíte, že ten problém s BMW byla nějaká drobnost? No jestli poté výrobce vydal doporučení nenabíjet tento typ PHEV ze sítě, tak to asi drobnost nebyla. Trochu si snižte napětí, ten článek je docela věcný 😄
DonVito
"Skodoliba radost z pozaru elektromobilu" je vecna????

Asi jsme cetli kazdy jiny clanek. 😲
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kuk
kuk
Ke spalovákům co jich u nás blafne 6 za den (čili 2000 za rok) už žádný kontejnery jezdit nemusej. Než by dojeli tak to auto stejně shoří na troud a všechny jedovatý spaliny jsou už dávno v atmosféře... ;-\

Superb hoří ve Varech u Globusu
https😐/youtu.be/LFE3MPac21c
Mr.Murphy
no a co že tady není infrastruktura na hašení EV? co já s tím jako majitel? prostě se to tady prodává tak ať se na to stát nachystá, proto platím daně ne? Když si něco pustím na trh, tak musím počítat s tím, že se to jednou bude likvidovat.... v roce 1995 asi tady nikdo nevěděl jak zrecyklovat mobil a dnes to není žádné téma.... v čem je rozdíl?

Problém nejsou EV, problém je neschopný stát.....
Avatar - Ham.
Ham.
Tobě také článek nic nevytýká, celý ten článek beru jako obžalobu nepřipravenosti odpovědných míst ČR i EU. A o tom celý ten článek je. A právě ta věta, kvůli které tady kvičíte
"Příchod elektromobilů není přirozený a plynulý, neodráží potřeby trhu. Evropská unie je protežuje silou a speciálně Češi nemají diktát rádi. I proto máme z každé zprávy o hořící tesle správně škodolibou radost."
Jasně ukazuje, že stát i unie se na příchod toho co různými zákony protěžují a prosazují vůbec nepřipravily a čekají, že si lidé nějak poradí. No a situace je taková, že hasiči (u nás stejně jako v Holandsku nebo v Německu) nevymysleli nic lepšího než ponoření aut do kontejnerů s vodou, což při větším rozšíření EV aut je cesta neprůchozí, což dojde i malému školákovi, ale dodnes nedošlo ani příslušným ministerským úředníkům u nás ani příslušné komisi EU. Takže proč ten křik, já proti EV ani hybridům nic nemám, ale psát o absolutní nepřipravenosti státní správy na to co sama prosazuje je prostě potřeba. A btw. s těmi mobily nemáš pravdu, mobily se u nás recyklují tak že z nich vyjme baterka, následně se rozdrtí, na separátoru a na magnetech vytřídí kovy a plasty. Baterka (tedy ta největší ekologická zátěž) se zahrne do země buldozérem na skládce), totéž platí třeba pro notebooky. Pokud takto máme "připravenou" ekologickou likvidaci i pro EV auta, tak potěš koště.
Niemand
Ja sa cudujem len tomu, ze pokial existuje hasivo ktore zastavi chemicke reakcie v kontajnery, tak sa to neriesi systemovo ako v pretekarskych autach. Proste pri vaznej nehode sa hasivo uvolni do kantajneru s bateriou a netreba vybavovat hasicov specialnou technikou.
Avatar - Ham.
Ham.
Myslím, že tak jednoduché to nebude, nejsem profesionální hasič ani chemik, ale mnoho let si hraji s RC modely aut i letadel jak se spalováky tak s baterkáči (LI-pol) a vím, že je to zhruba následovně. Lithium je alkalický kov, který velice rychle a prudce reaguje s kyslíkem i s vodou (proto se s ním v přírodě nelze setkat v čisté podobě, ale výhradně ve formě sloučenin). Při reakci s kyslíkem prudce hoří, při reakci s vodou vzniká vodík H2 a LIOH. No a vodík je slušná výbušnina i hořlavina (na volném prostranství pěkně hoří, v uzavřeném obalu pěkně bouchne a pak stejně pěkně hoří) a LiOH je zase velmi dobré okysličovadlo, co se stane, když z chemické reakce vzniká dobrá hořlavina a dobré okysličovadlo asi netřeba dále rozebírat. No a teď ke kontejnerům. V kontejneru žádné hasivo, které by zastavilo chemické reakce není, v kontejneru je obyčejná voda. Tedy to, co jsem nahoře popsal jako velice prudce reagující látku při setkání s lithiem za doprovodu vzniku dvou perfektních složek „kvalitního“ požáru, které nepotřebují dodávku okysličovadla v podobě vzdušného kyslíku, protože okysličovadlo si reakce vyrobí sama. To je důvod, proč v článku zmíněné Priusy vytažené z vody po záplavách hoří (lépe řečeno nehoří až po vytažení, hoří už pod vodou). Takže to, co navrhuješ by bylo realizovatelné jenom tak, že by EV auto za sebou tahalo kontejner s vodou a výkonnou hydraulickou ruku a v případě požáru by hydraulická ruka zvedla auto a ponořila do kontejneru a tam by auto týden nebo dva zůstalo ponořené. Asi uznáš, že toto tahat za autem by bylo trochu nešikovné. Kdybys jenom vstříkl třeba 30 litrů vody do baterky tak pouze rozdmýcháš chemickou reakci v článcích při které vzniká právě ta vysoce hořlavá směs a požár naopak podpoříš. Proto musí auto zůstat v kontejneru velmi dlouho aby se do všech jednotlivých článků dostala voda, vynutila výše zmíněnou reakci a došlo k vyhoření pod vodou, kdyby hasiči auto jenom ponořili a hned vytáhli, tak mají táborak dříve nebo později znova. Proto asi jediná rozumná cesta je ta naznačená v závěru článku, battery pack rozřezat vysokotlakým vodním paprskem, což ovšem znamená vybavit hasiče velmi drahou technikou. Z výše uvedeného Li baterkám moc nevěřím a vyzkoušel jsem si na vlastní kůži jakou paseku dokáže malá baterka udělat když blafne a jak malá chyba třeba při balancování jednotlivých článků v závěru nabíjecího cyklu dokáže vyvolat lokální přehřátí. Nemluvě o rizicích kdy s baterkou člověk někde nevědomky praští (dokonce stačí jezdit terénní buggy a na skocích dostává baterka takové rány, že jsem viděl na závodech buggy chytnout hned po doskoku), nemluvě o chybách elektroniky, kdy je požadován větší proud po baterce než snese, vybití pod kritickou mez (když nezafunguje jedna blbá dioda hlídajíc napětí článku) nemluvě o stárnutí materiálu baterky, kdy se jednotlivé tenké vrstvy postupně kroutí a napínají až může dojít k minizkratu v článku a ten pak založí řetězovou reakci v celém battery packu a celé to skončí požárem vybité baterky uložené někde v dílně. A vzhledem k tomu, že ta malá baterka do RC auta spolehlivě dokáže zapálit barák, tak je důsledně ukládám do sklípku na zahradě. Nakonec ani úplná minibaterka v mobilu není bezpečná a nejeden byt už vyhořel kvůli několikagramové placičce.
Niemand
Kazdy hovorime o niecom inom. Postup s Cobrou mal prepichnut kovovi obal celeho akumulatora, ktory som nevhodne nazval kontajnerom a naplnit ho specialnym inertnym hasivom. Ak take hasivo naozaj existuje, tak by stalo za zvazenie integrovat takyto hasiaci system priamo do auta.
Inak problematiku Li baterii mam tiez nastudovanu. A napriklad nie som rad, ze Toyota pri hybridoch prechadza od LSD NiMH na Li. Ale verim, ze to nehnali do extemu kedze nepotrebuju uskladnit moc energie. 720Wh je dnes v kdejakon ebiku, ale baterka v hybridnej Corolle je ovela vacsia a tazsia, tak snad nieco vydrzi.
slv1
Nic takového, jako je inertní hasivo baterií není. Používaný způsob pouze zajistí, že voda, která pronikne k místu hoření místo chladí tím, že přechází z kapalného skupenství do plynného. Na to 20 litrů nestačí.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mezi hořením naftového Golfu a elektrifikovaného BMW je podstatný rozdíl. I když "doutná", musí se složitě hasit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
jakmile EV zacne horet, je to horší k uhaseni, souhlasim. Ale ta pravděpodobnost zahoření je u EV cca desetina. Aspoň tak se to všude uvádí.
Martin Smolka
Tak nejlepší je, jak se hejtí Tesla za lak, mezery ap., ale BMW, ten precizní němec, neočiští kontakty baterky 😁. No to chceš 😁.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kuk
kuk
Hop do zdi fašounku.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin Smolka
Smím se Vás milej pane zeptat co se Vám zdá na mém příspěvku nepravdivého? Jak přesně zapřičiní vzplanutí vozu nekvalitní lak, či jiná mezera mezi plechy? A co se stane, když neočištíte kontakty jste si právě přečetl... A kdo neočistil kontakty? "Lajdácký" startup Tesla, či staletý puntičkář BMW?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr.Murphy
....autorů článku.... Takže já když jezdím v PHEV tak bych měl naopak přát poruchy a požáry všem zoufalcům, kteří smrdí mě i mé rodině pod nos ve vykuchaných dvojkových Octáviích TDI?

S tímto přístupem se není co divit kde tahle země je.... jsme ubožáci bránící se čemukoliv novému, zvolíme vládu která rozdá desítky miliard na úplatcích voličů a zároveň jsme schopní brečet že nemáme kontejner na hašení elektroaut, který stojí pár stovek tisíc.... k tomu komentář frustrovaného hasiče jak to "ti nahoře" nepřipravili a jak neví co má dělat.... Jeho děda přesně takhle bědoval, když poprvé viděl hořet v roce 1920 auto....

Pak se nedivme, že se tady z toho stává skanzen ovládaný potřebami důchodců....

Jo a mimochodem, když jsme u těch obrovských ekologických škod způsobených nahodilými požáry EV, tak si dejme na misku vah nehody tankerů, těžebních zařízení na ropu atd.... aby to bylo fér.....

Asi by bylo fajn pro tuhle zemi kdybychom se konečně zbavili té pos*ané škodolibosti a zabedněnosti, kdy největší radost způsobí, že sousedovi chcípla koza....

Autoři článku u mě klesli na naprosté dno, SM jsem nikdy nekupoval, ale možná je čas opustit i Auto.cz, když publikuje tak žlučovité ubohosti.....
Avatar - elektrikar
elektrikar
Totální dno...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Presne, napsal jsem to samy. :yes:

Dno...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Stacilo jednou.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin Smolka
Nebolí vás prsty od toho klikání na palec?
Artes
Tak Svět motorů je dnes už opravdu jen totální dno. Obsah musí být přizpůsoben posledním ochotným za to platit. Je tam spousta článků podobné úrovně a je to už jen v podstatě motoristický bulvár.
Přerod v automobilismu není stejný jako třeba v případě mobilů nebo aku vrtačkách, pouze technologický. Ale automobil je stále vnímáno, jako něco výsadního, a v tomto případě je to i přerod mentální, to se vyřeší buď zkušeností nebo obměnou generací. Dovedu si představit, jaký asi musel být pocit pro lidi, kteří celý život znali pouze parní stroj a najednou jim někdo říkal a nechápali, co je na tom motoru tak špatného, proč by měl být tak neefetivní... Spalovací motor je ale jen dvakrát, třikrát účinnější, což je dnes už prostě mrhání energíí, která vznikala miliony let a zbytečného a nadbytečného odpadů do atmosféry. Ale je nám to stále prezentováno, že je to TOP. Přitom to po 100 letech vývoje ve velkém procentu ani pořádně vyrobit neumíme, aby to spolehlivě fungovalo. Informace o tom, ale nabízí na svých stránkách sám Svět motorů.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Krásně tady brečíte, ekoprogresivní soudruzi.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr.Murphy
.... jj, správný konzervativec ráno nakopne studený diesel a veze děcko do školy v koloně stejně smýšlejících.... u školy ani nevypíná motor aby se mu to ohřálo a hezky v těch sra*kách odvádí spolu s ostatními milované dítě do školy.... tomu říkám kvalitní život :yes: Pak se nediv že dnes už každý má nějaké alergie a spoustu jiných neduhů, protože jsme všemi těmi sviňstvy prolezlí až hrůza.....
DonVito
Bohuzel tady neni videt prima pricina a nasledek. Obdobne jako u vlivu cloveka na globalni oteplovani...
Oboji jsou slozite mechanismy se spoustou faktoru.

A tak si to lidi nepripousti.

„Bohužel se nachází víc a víc důkazů pro to, že třeba rakovina plic může vznikat v této souvislosti. Že je častější u lidí, kteří bydlí blízko velkých komunikací v centrech měst,“ podotýká lékařka...
https😐/www.irozhlas.cz/…50559_vkourimsky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vemena jezdící s dieselem po meste stejne nepresvedcis. Oni chtějí hlavne mít nízkou spotřebu. Kterou ale ve výsledku maji ve městě stejne tak 2x vetsi nez mam s benzinem. Lidi, co maji nízkou inteligenci to nepochopi, protože jim desítky let PR a marketing automobilek cpal do hlavy, ze diesel je ekologicky a úsporný. Nakonec pod tíhou důkazů i ti úředníci pochopili.
N.W.A.
Mentalne postihnuty Mikesus,teba tiez nikto nepresvedci,ze sa mas ist dat liecit na tu svoju choru hlavu,lebo to co ty dokazes vyplodit vo svojich prispevkoch je na zavretie do psychatrickej liecebne. (vid prispevok nizsie)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt? A co je špatně v mém prispevku?
Ze jsou lidi, co jezdi s dieselem po městě? Nebo že úředníci uz nepočítají diesel za ekologicky?
Nebo to, ze s benzínem jezdim po meste za 3-4 litry? Co z toho podle tvého je spatne?
N.W.A.
Co je spatne na tvojom prispevku?
Uradnici nepocitaju dizel medzi eko auta.Realita zelenej EU?
Zeleny uradnici z Bruselu uz ziadne auto so spalovacim motorom nepovazuju za eko auto.To znamena,ze aj ty si “vrah” deti z detskeho pokojicka.Vodu kazes,vino pijes?Ako to,ze taky chemik,analytik,zastanca cisteho ovzdusia pachas zlo?Sice mensie,ale pachas.

Pripominas mi pisanie ludi co uz ked nevedia co maju napisat ,tak spomenu slovne spojenia “co keby tam isla mamicka s kocikom”,rovnako tak vnimam aj tvoj prispevok nizsie o pustani si polycyklickeho uhlovodiku do okien detskeho pokoja.

Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas..

Pochopil si to co ti tym chcem povedat?
Ze si chora hlava co moc vsetko preziva a pritom urcite sam si velky producent C20H12 pane chemiku a ani poriadne o tom nevies....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja z garáže vyjíždím na elektriku, v obytné zóně jedu na elektriku. jak můžu nekomu pouštět do oken pri vyjezdu z garáže jedy?

"Mikesus fajcis cigarety?Grilujes maso?Chodis opekat?Kuris si doma v krbe drevom?Dufam,ze z toho nic nerobis pod oknami svojich deti,lebo inac pustas C20H12 svojim detom do detskeho pokojicka a tym ich zabijas.."

Nic z toho nedelam vubec. Co tam mas dal?
Tak nějak přemýšlím, kdy jsem naposledy potřeboval otevreny oheň. Pokud budu počítat elektrárnu jakožto zdroj elektřiny, pak to je jediný zdroj po aute, kterým ten BaP produkuji. Coz u benzinu je velice nízká úroveň v porovnani s dieselem, natož studeným.
N.W.A.
Mimo obytnej zony uz zaplavujes ovzdusie PAU.
Takze si zamorujes ovzdusie PAU,alebo nie?
Existuje len odpoved ano,alebo nie.
Samozrejme v tvojom pripade pride nejaka vyhovorka.

Nikdy v zivote si (u Vas doma) negriloval,nepiekol?Klamar
Snazis sa tu seba vykreslit,aky si skvely a jedinecny a ako ty zachranujes cely chory svet,ale pritom si len dalsi mentalne chory clovek co vodu kaze a vino pije.

To je jedno v akom velkom meritku to produkujes,dolezite je,ze to produkujes,lebo to inac v realnom zivote nejde a neda sa tomu vyhnut..max to obmedzit..a to tvoj pripad.Napadat tu ale ludi zato,ze produkuju PAU je ale chore,kedze ty v realnom zivote robis to iste. “Zlodej krici,chytte zlodeja”
Avatar - Mikesus
Mikesus
Grilování jsme nikdy neholdovali a u ohne sem sedel snad naposled na základce na školním výletě. Evidentně o mne moc nevíš.
Ale jak říkám, produkuju autem, protože jezdit musím pracovně. Proto jsem zvolil tu variantu, která znecistuje nejméně a je schopna splnit požadavky na dojezd. A pak se doctu, ze nekdo chce mít dítě v bezpečí a pod okny mu jezdi studeným dieselem. To je ma pointa.
Hendly
Sakra proč tolik mínusů? Tohle je přesně popis toho co se děje každý den skoro všude.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To jsou zase argumenty... elektromobilita s sebou nese spoustou nevýhod, které její rozšíření zjevně brzdí, narozdíl od ICE v době parního stroje.
DonVito
2 roky pred rozsirenim motoru s vnitrnim spalovanim mluvili obhajci pary stejne jako ty ted o EV.
😁 😁 😁

Nejvetsim problemem byly do ted baterie (jinak elektromotor je svymi vlastnostmi o parnik lepsi, nez spalovak...).
To se pristi tyden v utery zmeni.
Spalovaci motory prestanou vetsinove davat smysl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aha, a s kolika obhájci páry jsi mluvil?
DonVito
Chapu to jako hloupou recnickou otazku.
Me znalosti nejsou omezene jen osobni zkusenosti. :-!

https😐/en.m.wikipedia.org/…/Locomotive_Acts

It has been claimed that the restrictions in the earlier act were advocated by those with interests in the UK railway industry and horse-drawn carriages.[3][disputed – discuss]

In addition to any concerns about the state of the roads, by the 1860s, there was concern that the widespread use of traction engines, such as road locomotives and agricultural engines, would endanger the safety of the public. It was feared that engines and their trailers might cause fatal accidents, scare horses, block narrow lanes, and disturb the locals by operating at night. Although all of these fears were justified and were soon realized, there was a gradual acceptance of the machines as they became more common in commerce.

Preloz si to, ty tornado. 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Předpokládám, že rozšíření nenásledovalo vlivem státních intervencí.
DonVito
Ne, tahle analogie tam neni.

Jen ta s tou lobby zeleznicni a konskych povozu.
Ta se tu projevuje velmi silne.
A rada jedincu si ji vzala za svy...
Kolik staly ty drakonicky intervence tebe???
Zkousel sis to vycislit, kdyz se ti to nelibi?
Ne?

Ja jsem ted narychlo nasel pro rok 2020, ze to bylo 92.000.000Kc.
Takze te to stalo 20Kc?
Nebo 30Kc?
Je videt, ze se koncentrujes na podstatny veci. :no:
Jinymi slovy, te elektromobilita za 2020 (jestli se nepletu) stala jeden litr benzinu. 😲
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Počkat, máš tam ztrátu na spotřební dani? Jak jsi vyčíslil legislativní zásahy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
emisni povolenky. Vetsi spotreba elektřiny z neOZE. Spotrebni dan je jen poplatek za znečišťování/poškozování zdraví. Emisni povolenky dělají totéž. Pokud bereš elektřinu z OZE, neni duvod platit poplatek za znecistovani.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
ty tvý akumulátory to je hotovej poklad ekologie. Při těžbě lithia, při výrobě baterky i při likvidaci baterky jsou všechna ta jedovatá svinstva nepochybně úplný enviromentální zázrak ve srovnání se spálením litru nafty v dieselovém motoru... Tyhle baterkový kraviny jsou dobré jen pro ty, kdož se vyznačují neuvěřitelnou tupostí. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nez spálení jednoho litru nafty urcite. Baterka vydrží s velkou pravděpodobností statisíce km, na tu samou vzdálenost spalis tisíce litru nafty. Takze ten jazýček vah uz je uplne mimo diesel. Navic za par let to uz jen smrdí a kouří, protoze se všechny ty komplikované systémy na čištění emisi opotrebuji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kolik mi stát přispěje, kdyz bych si chtěl koupit ev?
Odpovím ti, nula. Až poté dostanu zdarma známku na dalnici, kam bych s EV stejne nejel, protože bych chtel taky někam dojet.
U dieselu dostanu slevu 2koruny na každým litru na spotřební dani oproti benzinu. Tzn ze je diesel vic zvyhodnen nez EV, kdyz spotrebuje za rok alespoň 750 litrů, coz je pri prumerne spotřebě 6 litrů najezd 12500km.
DonVito
A pristi rok v Cesku taky zadny dotace na EV pry nebudou (nejsou planovany).
Resp. zdejsim diskuterum vadi dotace jinde. Ktere ani (temer) nemusi platit.
Wtf
Proc??? Proc bojuji proti prerozdelovani v Nemecku nebo ve Francii?????
Jsou to skutecni trzni idealisti.
A budou tu psat kvuli dvacetikorune stovky prispevku.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale já nemluvil jen o pozitivních zásazích dotacemi.
DonVito
Aha, takze ty uz myslis tolik na stat a jeho usly zisk.

Vy jste vsichni zastanci ICE tak slechetni a uplne nazhaveny platit dane.
Tak nas tady neosocujte z levicactvi.
Vas pristup je totalne levicovy!
A myslim, ze draha ICE a drahy benzin si budes moct kupovat jeste dlouho. Tak vlastne nevim, co se ti nelibi.
Hezky prispivej statu, kdyz ti na tom tak zalezi. A kdyz ti jde tolik o stat, tak rad zaplatis emisni pokuty v porizovaci cene auta. Ja nevidim problem. :yes:

Vy to nemate v tech hlavach jeste uplne srovnany, co?
Az se rozsiri elektromobilita, zavede se silnicni dan, jako vsude na svete a stat se to vykompenzuje.
Jen se neboj.

Tahle prehnana starost o stat a vyber dani me vzdy dojima. 😁 😁 😁

PS A az te to co jsem vyse napsal prestane bavit, tak si koupis elektromobil.
Tak co kdybychom preskocili tuhle vasi otravnou fazi (behani s praporkem pred autem...) prskani a fnukani?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nepochopil jsi. Nevadí mi snižování daní, vadí mi křivení trhu daněmi. A vynechal jsi hlavní důvod rozšiřování EV, kterým nejsou nějaké dotace, ale legislativní nátlak.
DonVito
Konkretne?

Kolik te to stoji?

Emisni normy jsou taky legislativni natlak?

Nebo zakaz klecoveho chovu?
To je taky kriveni trhu.

Vetsina z vas "legislativnim natlakem" oznacuje demokracii...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Klecový trh se zakazuje proto, že se jedná o týrání zvířat. Emisní normy vznikly proto, aby nedošlo k zamoření měst karcinogeny. To asi každý chápe. Zajímavější ICE auta jsou vytlačována z trhu proto, že si to vymyslela levicová a zelenou ideologií posedlá komise.
Hendly
"aby nedošlo k zamoření měst karcinogen" vs "to vymyslela levicová a zelenou ideologií posedlá komise" Trochu protiřečení v jednom příspěvku, ne?
Martin Smolka
Až budete mít chvílku a přístup na Google, zkusil bych pohledat EV1, či Škoda Eltra 151L (s kterou jezdila i pošta)... Jukněte na rok a povídejte mi, že za to můžou dotace, či EU 😁. Obzvlášť o to EV1 byl zájem jak vrata, stáli se na něj fronty! Toho se ale lekli těžaři a začali lobovat.... Doporučuji ještě pohledat video kdo zabil EV1 😉.
DonVito
:yes😒br />
Nastesti ta doba je pryc.
Ted uz nikdo EV nezabije...
Lubo
Až na tu vetu o radosti z horiacej Tesly, čo je fakt mimo, je ten článok v poriadku.
Nechápem tie hysterické komentáre a hejtovanie autora. Verím, že tým nešťastným komentárom o horiacej Tesle reagoval na rôzne komentáre v diskusiách - a tie skutočne radostné komentáre niektorých narušenylch jedincov.
- plus dodáva jakkoli se Svět motorů ze své podstaty kloní na stranu spalovacích pohonných jednotek, byla by lež tvrdit, že jich se to netýká. Hoří jako na běžícím pásu, příčin je bezpočet, zdaleka nejde jen o následky nehody...


Kupoval som nové auto a zvažoval som aj plugin hybrid. Ale jeden z dôvodov prečo som sa rozhodol pre čistý diesel je, že garáž mám pod detskou izbou mojich detí.
A malá vybavenosť hasičského zboru na elektromobily je tiež pravdivá.

Ad čistý diesel - ak by štát uvalil dane na tie dovážané 10-25 ročné čmudiace rachotiny - tak sú nové diesele jednou z alternatív ako prečistiť vzduch. Podľa mňa. A napr. kamarátov hybrid Lexus skutočne žerie o dosť viac ako moje auto.
Mr.Murphy
.... současné diesely jsou samozřejmě cajk, s těmi není problém, snad až na krátké pojížďky za studena po městě, kdy to prostě z pohledu emisí fakt ideální není.... Sám budu do firmy diesel kupovat, čistě na dlouhé štreky.... Na dojíždění do práce a kratší cesty mám to PHEV auto....

Mimochodem, věřím že stejným stylem jako autoři článku hejtují EV auta tihle samí zabedněnci hejtovali DPF, EGR a Ad-blue protože to určitě bude podle nich složité, bude se to kazit, nepůjde to opravit atd.... a dnes to má každé auto a konečně z těch dieselů neletí rakovina..... a funguje to naprosto v pohodě....

Takže buďme věcní, každá věc má své pro a proti.... Tím že se budeme urážet a pošklebovat se opravdu nikam neposuneme.....
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ono je otázka zda je třeba se někam posouvat. Kdyby nechali trh aby rozhodnul, každý pohon by si našel místo, i PHEV i EV.
Pokud jsou PHEV a EV tlačeny brutální silou, nedopadne to dobře, v první řadě mohou zkrachovat i giganti jako je RSA, protože na EV a PHEV se prostě nedá dost vydělat.
Pokud je v EU pokles prodejů o 25%, spousta firem to šeredně odskáče.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
pogo26
EU a jejich propaganda v médiích budou hledat viníka jinde.
Hendly
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas. Nikdo by neměl být nucen si kupovat něco, co jeho potřeby nenaplňuje.
DonVito
Nikdo by predevsim nemel byt nucen vdechovat jedovate emise auta jedouciho pred nim!!!!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Můj atmobenzín tě musí vyloženě dusit.
DonVito
Atmobenzin mne nevadi.

Kriticky jsou starsi diesely.
Jednickovy oktavky, passaty z ty doby atd. S vetsim najezdem a zanedbanou udrzbou obvykle peklo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale ty brzy dojezdí.
DonVito
Jo jenze se obavam, ze jejich novejsi bratricci se spatnou udrzbou na tom nebudou o mnoho lip....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Včera jsem mel výlet do Budejovic a zpět, kouřící Q7, nejakej Transit a Tuscon. Ten transit uz byl dost letitej, ale zbytek mlada auta v porovnani průměrného veku vozového parku ČR a stejne takovej smrad a kouř co z nich sel.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pak by neměli projít přes emise.
Avatar - Mikesus
Mikesus
to by nemělo projít aut a co potkáváme. Proto doufám, že se vic rozšíří mobilní merici jednotky.
DonVito
Spousta lidi si neuvedomuje vyhodu EV, ze lokalni emise jsou 0.

A to je tak to nejdulezitejsi, co cloveka (primo) zajima.
A hlavne ze to tak bude po celou dobu zivotnosti elektromobilu. :yes😒br />
A plest sem uhelny elektrarny je uplne mimo, protoze ty huli bez ohledu na elektromobilitu. A zadny novy se stavet nebudou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Akorát v Německu zrovna jednu otevřeli. 😁
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Za prvé, DPF bylo zpočátku s některými motory problematické a výrobci neměli problém si za něj říct přes 100 tisíc Kč, z toho pohledu asi nemůžeš někomu vyčítat, se se mu vyhýbal.

Za druhé, tyhle výlevy DonVita a spol. o parních strojích mi elektromobilitu znechucují víc, než je nutné. Jako jedna z možností je z mého pohledu zcela legitimní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
kdyz nekdo nema na banány, tak si nemůže pořídit opici. Pokud si někdo nemuze dovolit výměnu dpf, musí si koupit jine auto.
Porovnani ICE vs parní stroj a EV vs ICE neni zrovna přesné, ale jako krok ve vývoji srovnatelné. Jsme teď na urcite křižovatce a vývoj se udává dvěma směry. ICE a EV, do teď posledních cca 100 let se jelo jen jedním směrem. EV se vic rozvíjí posledních 10, 15 let. A uz ted se dosahují vlastnostmi na ICE a nemají problém je v určitých parametrech překonat. V jiných zase stále zaostávají. Ale to ani ICE ve 40.letech nebyl dokonalý.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdyby DPF od začátku zvládalo 300 tkm a stálo 15 tisíc, bylo by to o něčem jiném.

EV je nedokonalé už více než 100 let. Dokud se neblížíme konkurenceschopným cenám, dostatečné infrastruktuře a použití bez kompromisů, jsou řeči o parních strojích mimo.
DonVito
Ale my se konkurenceschopnym cenam blizime.
https😐/www.statista.com/…tery-pack-costs/
Jen tys to jeste nepostrehnul.
Kolikrat klesla cena baterie (ta je pro EV urcujici) od r. 2010?

Tak nepis hlouposti o sto letech.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mě nezajímají teoretické výpočty ceny batterypacku, reálně stojí kompaktní EV milion a více.
DonVito
Ano doposud tolik stal kompakt.
Ale nyni realne stoji milion velky SUV. 😲

Jmenuje se Enyaq.

Tak uz se prober. Cas leti.
Vyvoj nezastavis.

PS Cana baterky je to, proc byl doposud elektromobil drazsi. Az klesne cena baterky, bude levnejsi elektromobil. Elektromoror stoji zlomek toho co ICE. A elektronika klesa v cene jako baterky. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To SUV stojí stejně, jako kompakty se stejným pohonem. Proč tomu tak je, je otázka. Klidně může být nevýdělečné podobně jako Citigo, čemuž by odpovídalo neustálé vymlouvání se na nemožnost navyšování výroby kvůli bateriím.

S tou svou parní logikou na mě nechoď, bavíme se o dvou různých pohonech s jinými výhodami. To vaše "až klesne cena" posloucháme minimálně 10 let bez větších výsledků.
Hendly
Před 10 lety nebylo reálné možné vyrobit ev s dojezdem více jak 200km. Dnes i škodovka dělá ev s dojezdem 500km a stojí skoro stejně jak spalovak. To nevnímás jako posun? Je to pouhých 10 let...
DonVito
10 let???

Bez vetsich vysledku????????

Pokles ceny z 917$ za kWh v r 2011 na 135$ za kWh dnes 2020.

Tzn. ze dnes je cena na 14% te puvodni.
😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲 😲
Odkaz jsem ti uvedl vyse a ty jsi na to napsal, ze te nezajimaji teoreticke vypocty. Mozna by te zajimat mely, jestli chces diskutovat o pokroku v bateriich. 😉

Az tohle pochopis, tak prestanes špekulovat nad cenou Enyaqu!!!

A po predstaveni nove baterie Teslou v utery zacnou byt auta typu Model Y (vyrazne) LEVNEJSI, nez jejich spalovaci protejsky.
Protoze kdyz si prepoctes tu cenu baterky Tesla, takk dela uz jen 250.000Kc - dnes.
Po predstaveni nove se vsemi parametry lepsimi (predevsim nizsi ceny z duvodu zjednoduseni technologie vyroby) baterky budes dal rikat: "bez vetsich vysledku"?

O tom bylo tech poslednich deset let!

PS Proc myslis, ze zisk na M3 od Tesly je vic nez 20%?
Btw. o tom se moc nemluvi, ale Nissan Leaf je taky VYDELECNE auto. Uz dnes. Ne vsechny automobilky na EV prodelavaji....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jasně, batterypack, Tesla se zázračnou baterií... mě zajímá, zda je na trhu kompaktní EV za půl mega s dojezdem 500+ km. Je?
DonVito
Heled napsal jsi hloupost. A rad bys obratil list...
Ok.

Tak ke kompaktu.
Oba vime, ze kompakt treba id.3 je porad jeste drazsi.

Taky si vsimni, ze jako hlavni nevyhodu EV (a duvod proc s nim stale jeste sam nejezdim) uvadim vysokou cenu!
S tim, ze rapidne klesa (i diky dotacim...). A ten id.3 bude stat 500.000Kc. Nebo si myslis, ze ten plastovej kram ma vyrobni naklady milion? Ne, nejvetsi podil na cene ma baterka, porad jeste. 😉 Az bude dostatecna kapacita pro jeho vyrobu a mezitim baterky dale klesnou na cene, tak bude za polovinu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Pořád ještě dražší" je velmi kulantní vyjádření toho, že je to lacině vyrobený krumpl za 1,1 mega. A druhou stejně tak velkou nevýhodou EV je infrastruktura. Dokud "nenatankuji" elektřinu za 5 minut u stojanu, není EV pro každého reálné.
DonVito
Majitel nekterych EV (M3, Taycan) uz dnes muze "dotankovat" par set km za par minut.

Nehlede na to, ze kdyz jezdis denni trasy na jedno nabiti (a nabijis doma pres noc) tak mas kazde rano plnou.
:yes😒br />
PS Ze je id.3 predrazeny, na tom je neco divnyho? Je nejaky model VW, ktery predrazeny neni?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Double
evocolt
No co Done,dockame sa za dva dni Battery day od Elona?
Ak ano,tak som zvedavy co to spravi s cenou EV aut.
DonVito
Prevratne baterie. 😉

Predpokladam, ze cena modelu Tesla s touto baterii klesne.

Ale hlavne ta baterie vydrzi 1 milion mil.
To je 1,6 milonu km.
To neni jako Seat, co ho prodavas po 100t a radujes se, zes nemel poruchu.
A prodavas ho aby ses vyvaroval vymeny rozvodoveho retezu resp. Totalschade..
Daniel Matusek
Kdybys o autech něco věděl ,měl je rád a lidskou slušnost tak tohle nenapíšeš.Nebo jen podle sebe soudíš druhé.Jen pro tvou informaci.Rozvody měněny na 90 tisících. Dle doporučení.A důvod prodeje? Děti rostou a taky jsem potřeboval auto do kterého se vejde kolo,trikolka.
DonVito
Tim padem to neber osobne. :yes😒br />
Byl to priklad. A ver, ze takovy lidi existujou.

PS Tys sice nemel poruchu, ale menil jsi "dozivotni" rozvod retezem. Myslim, ze kdybys to pred koupi vedel, tenhle motor bys nevybral... Bud rad, zes to dal pryc. Nepovedeny motor.
Daniel Matusek
V pořádku . :yes: Takovych aut se špatnou pověstí jsem měl víc.6 let Doblo s 1.3jtd s olejovou náplní necelé 3 litry a doporučený interval 30000km.A nezadřel jsem protože jsem těch ani ne 30 dl oleje neměnil po 30 ale max po 10 tisících.A před tím jako první nové auto Ibiza 3dv s 1.4 16V 74kw,ten zase hodně papal olej a to takže jako 26 měsíců staré auto,s 20000km 4000km od výměny oleje jsem zádrhel motor,bez oleje.Nečekal jsem to a výrobce naštěstí uznal většinovou kulanci takže nakonec dobrý
evocolt
Done,som zvedavy na tu prevratnost a ci to fakt rapidne zmeni cenu Tesla aut.
Ratam,ze o 22.9 o 22.30 nasho casu budes na livestreame Tesly 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bojíš se PHEV kvuli dětskému pokoji a misto toho poridis diesel, který bude do oken posílat bezo(a)pyreny. Jelikož je novy, NOx a PM10 by měly být ok, jen při studeném startu to moc nefunguje. Místo uplne čistého odjezdu na elektriku ted budes největší jedy pouštět primo do oken, dobrá volba. Aspoň po odjezdu uz to bude trochu ohřáté a budeš trávit jen svou rodinu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tohle už hrotíš docela extrémně. Aby to byla pravda, musel bys zavést hadici z výfuku přímo do okna. Trochu uber plyn.
Avatar - Mikesus
Mikesus
učil ses chemii? Já ji studoval. At si každý koupi co chce, ale ještě by někdo ty kecy o čistotě pod okny dětského pokoje mohl vzít vážně.
Stačí mít horsi rozptylove podmínky a je to hned. Nestane se to ze dne na den, ale pravidelná inhalace je jistota.
Kdyz by to zavedl z vyfuku, jem by to bylo rychlejsi. Trochu si něco zjisti o benzo(a)pyrenu.
Arese
Elekrtrofanatik promluvil. Odporné! 😒 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
fakt? Od kdy nekomu nutim ev? Narozdil od dementa, co nekomu nutí ruční brzdu nebo manuální prevodovku.
Pokud někdo jezdi dálky, at si poridi diesel nebo cokoliv chce. Treba i poruchoveho seata nebo lowcostove Tipo.
Arese
Mechanickou P brzdu ani manuální převodovku jsem nikdy nikomu nenutil. A Seaty jsme v naší rodině zatím měli 3 a pokaždé byly zcela bezporuchové. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
ja jsem tvrdil, ze jsi nekomu něco takového nutil? Od toho je tu nekdo jiny. Nebo jsi se v tom chtěl vidět?
Mate štěstí, bud rad. Nas seat uz zase zůstal stát na cestě. Uz uvažujeme, ze se ho zbavíme, po roce a půl a 4x nepojizdné. To ani ta reznouci yetina nesla tak rychle.
Arese
Tak pokud jsi neměl na mysli mě, tak se ti omlouvám. A jaký model Seatu vás tak zlobí? 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
Leon ST FR 1.5 TSI 96 kW, r.v. 2019
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Co ho zastavilo?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ted to ještě neví, předtím to bylo nejdříve benzinove čerpadlo, 2x, pote váha vzduchu. U toho čerpadla to proste vyplo pri zastaveni bez jakéhokoliv varovani, u váhy nejdriv nouzový režim a pri zastavení na křižovatce se to uz nehlo.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
u dieselovych motoru takove problemy nejsou... :-! Jeste jsi nezacal lhat o dotacich nafty.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja někdy mluvil o dotacích nafty? Ano je pro zemědělce, ale to asi nikdo z nás nemá možnost využít.
Asi ams na mysli zvýhodnění v podobě nižší spotrebni daně. Jestli je tohle ok v tvých očích, pak je ok, ze se spozrebni dan z elektriky plati jen v emisních povolenkach.
Arese
Tak to my máme ST 1.4 TSI/92 kW Style. Jsem neskonale šťastný, že jsme ještě stihli předfaceliftové provedení. Motor 1.4 TSI (samozřejmě po zesílení rozvodů) se skutečně zdá být zdařilejší, než 1.5 TSI a navíc si ještě užívám mechanickou ručku a původní design předku, který se mi líbí více, než facelift... 😄
Ten 1.4 TSI/92 kW umí být až zázračně úsporný - při lehké noze při jízdě mimo město a dálnici mívám průměr kolem 5,5 l/100 km. To dříve uměli jen diesely... 😄 Máme teď najeto kolem 58 000 km a musím to zaklepat, zatím bez jediného problému. Jen nechávám měnit olej a filtry (a přezouvat letní a zimní sadu kol). :yes: Už teď se děsím, za co jednou toto skvělé auto budu muset vyměnit.... ;-\ 😒 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak ta 1.5 nam jezdi skoro o litr vic, mame tam ted 6.3. Nicméně srovnani bych se vyvaroval, jine trasy, jiny řidič.
5.5 je na obyc benzin hodne dobré. Obecne benzin v kombinaci do 6 si myslím ze je dobré.
Ale mne osobne uz docela irituje, kdyz číslo spotřeby začíná číslem 5.
Arese
Tak to si na spotřebu tedy hodně náročný! 😄 Když jedu na nějakou delší trasu po dálnici (tachometrových 125-135 km/h), tak mi palubní počítač ukazuje 6,5-6,8 l/100 km. I to je myslím velmi slušné, to auto má totiž vynikající aerodynamiku - když vyřadím, tak rychlost padá velmi pozvolna.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak dalnice je trochu neco jineho. Při jízdě mimo dalnici mne uz štve i číslo s ctyrkou na začátku.
Arese
A proč tě to tak štve? Jsi bez práce nebo co? Vždyť benzín je teď relativně velmi levný, tak si to užívejme! 😉 :yes:
Daniel Matusek
Jako bývalý majitel Seatu se chcia podělit o mou zkušenost. Měl jsem dost neobvyklou variantu Ibizu ST 1.4 tsi 110kw,starý motor ,kombinace turbo kompresor. Motor hodně závislý na stylu.Cesta 550km na slovensko jsem dal ve 3 za 4.9 ale dost mě to nebavilo.kdyz me to bavilo tak 6.2 ,když me to bavilo opravdu hodně tak 7. Prodáno na 100000 s jediným problémem a to v 80000 vodní pumpa. Problém jsem měl spíš s kvalitou a přístupem servisu. Pro priklad na Jarově během jedné návštěvy zvládli technici pokutu za rychlost během testovací jízdy,odřít pravý bok a při převzetí auta na mně vypadly šrouby z nepridelaneho plastu pod volantem.Jinak kolega má nyní Octu 3 s 1.5 tsi combi 110kw a jezdí za 4.9 a prý přesně dle 50 90 130 dle gps.
kesumb
A ajatolah ma pravdu, cist to nemusime. A mozna uz je na case...
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak začni hochu a nebuď jako ti fanoušci F1, kteří "už se na to nemohou koukat", ale přitom každý další týden jsou u toho a hejtují.
Klidně si sebou vezmi kamarády a jděte do diskuzí na weby o EV, nějaké jsou a existují, a tam se můžete navzájem vychvalovat.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Teda získat Gretku, to fakt byla "výhra" pro fajnšmekry.... 😲 😁 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
bacha na metan. 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Daniel Matusek
Chytlo už někde nejeté benzínový nebo naftové auto?problém elektrický vidím opravdu v bezpečnosti.Na co přežiješ se zlomeninou nohy nehodu,když v zápětí uhořiš?To nechceš.Jako invalida se přesně toho bojím.
DonVito
Uvadel jsem to v prvnim prispevku.
Zkus si ten odkaz rozkliknout a precist.
A potom nebudes psat veci.. co jsi prave napsal.
https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/
"V roce 2006 vzniklo kvůli dopravním nehodám celkem 175 požárů, při nichž 26 osob zemřelo a 101 osob utrpělo zranění. O rok dříve – v roce 2005 – evidují statistiky celkem 215 požárů v souvislosti s dopravní nehodou, při nichž bylo 46 osob usmrceno a 138 utrpělo zranění."

To je jeden pozar pri nehode cca kazdy druhy den!!!
V techto letech se urcite nejednalo o elektromobily.
Jenomze se o tom nepise. Bereme to jako samozrejmost.
Jen kdyz dojde k nehode EV, je z toho senzace. :no:

To, ze jsi zvyklej jezdit benzinovym autem neznamena, ze je to bezpecnejsi.
https😐/www.idnes.cz/…018_automoto_fdv
Pravdepodobnost pozaru elektromobilu je nizsi!
😲 😲 😲
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Díky za připomenutí další nevýhody EV. Zatímco vytáhnout zraněného z hořícího dieselu je relativně bezpečné, přiblížit se k doutnajícímu EV je na úrovni pokusu o sebevraždu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Osobně jestli se mam pokusit někoho vytáhnout z auta, je mi jedno jaké bude. Riziko je vzdy, ale nedělat nic je nepřijatelné.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rád bych si myslel, že bych zareagoval stejně. Ale otázka úrovně rizika zůstává.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě dokud nejsme v situaci tak nevíme jak zareagujeme.
Hendly
A to jako proč by to mělo být víc nebezpečné?
Martin Smolka
Takže plameny z hořlaviny jménem benzín a riziko výbuchu z jeho par se Vám jeví jako menší riziko než doutnající lithium v železném sarkofágu? Máte divný parametry v pudu sebezáchovy....
Avatar - Mikesus
Mikesus
V tomhle bych byl taky víc opatrný u lithia. Nikdy nevíte, jeslti obal baterypacku není po nehodě poškozen, navíc pokud už opravdu hoří baterka, ten obal to jen pozdrží a nakonec to stejně bouchne.
Výbuch benzinových par je nepravděpodobný, jakmile už utíká benzín, díky té těkavosti se rychle rozptýlí. Ano, může zahořet velice snadno, ale o výbuchu bych úplně nemluvil.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ale, ale ... ve filmech to prece vybuchuje! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
tam ještě dřív než auto dopadne z utesu na zem, já vim. Pripadne pri projetí dřevěným plotem.
Hendly
Důvod proč by bylo přiblížení se k doutnajícímu EV riziko tu ještě zazní nebo je to jen výkřik?
Daniel Matusek
Myslím že vítr z toho mají sami v automobilkach. Řeší které materiály hoří pomaleji.Octavia RS hybrid taky není nižší protože by jí to neslušelo.
Niemand
Nazivo som videl auto horet dva krat raz nakladak pre netesnost v palivovom systeme. A druhy krat dieslove Audi po lahkej nehode. Tam by vodic zhorel skor ako prisli hasici, ale niekto z prvych co sli okolo bol iniciativny a vytiahol vodica z auta.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za poslední rok jsem videl pozar na cestě co si pamatuji 5x. 1 kamion, 1 návěs, O1 TDI, fokus mk2 tdci a megane 3, u kterého nevim co to bylo. Hořící EV, PHEV nebo HEV jsem ještě nepotkal.
Arese
No, vzhledem k tomu, jak málo (naštěstí) těchto elektrokrumplů u nás jezdí, tak je to celkem logické, ne? 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tech hybridů je uz hodně.
Arese
No, kdo chce kam.... 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Samozřejmě existují i statistiky zohlednujici počet požáru na množství aut. Ev i hybridy jdou na tom lépe než klasická.
Martin Smolka
A chytlo už někdy nějaké elektrické auto v ČR? Já vím o jednom, v roce 2017 shořela Škoda Eltra 151L.... (r.v. ~1990).... To jen aby jste si uvědomili, že tu ty elektroauta byli, jsou a budou! A hořej tak často, že se za 30 let ví o jednotkách aut...
Avatar - Mikesus
Mikesus
V odkaze zde se hovoří o autech jen 2x eltra.
https😐/elektrickevozy.cz/…aut-podle-hasicu
Avatar - kuk
kuk
Bravo takže věhlasná automobilka vyrobila šmejd, ale páni "novináři" z Auto.cz na to kápli - za požár může EU. Se úplně počurám smíchy. 😁 😁 😁
Za to že autodinosauři teď honem honem doháněj to co slibovali už před 10ti lety, ale nikdy nesplnili a místo toho měli ohromné kartely a protože hloupý VW se nechal v USA načapat při podvodech s emisema svých rakovinometů a vznikl z toho celosvětovej prů*er Dízlgejt tak teď za to všechno může vlasně EU. Lol. Celý je to jen fňukání línejch dinosaurů nad vlastním rozlitým mlíkem. Nahrabali si na podvodech a teď fňukaj jaký jsou to strašný chudáci.
Jo a mimochodem elektrický aut hořej až 10x míň než spalováky. 😉

kartely
7/2017
Der Spiegel: Přední německé automobilky tvořily od 90. let kartel, dohodly se i na podvodném softwaru
https😐/www.seznam.cz/…m-softwaru-34639

7/2016
Výrobci kamionů zaplatí obří pokutu 78 miliard. Unikl jen oznamovatel MAN
http😐/ekonomika.idnes.cz/…-zahranicni.aspx?…
DonVito
O tom se na acz mlci.
Avatar - kuk
kuk
Protože nekoušou do ruky která je krmí. 😉
Avatar - kuk
kuk
Každou hodinu vzplane v USA 17 spalováků aut
To je víc než 150 000 požarů spalovacích popelnic ročně
A každý rok tam uhoří v autech 210 lidí.
(starší data, ale pochybuju že se to zlepšilo)
https😐/www.businessinsider.com/…n-the-us-2013-11

BMW hořelo tak často, že jeho prodej zakázali v Jižní Korei. 😊
www.reuters.com/…es-idUSKBN1KZ0BW

Servisované BMW vzplálo za jízdy - výrobce odmítá vinu za požár
https😐/www.theguardian.com/…egular-servicing

Škoda Superb hoří ve Varech u Globusu 😊)
https😐/youtu.be/LFE3MPac21c
Corkybell
Stary clanok a este k tomu o nicom presnom nevypoveda.
Kolko aut jazdilo za ten rok v USA ked ich zhorelo 150000?
Aky je to percentualny podiel?0.1-0.2%?
Je naivne si mysliet,ze cim sa viacej budu predavat EV nebude stupat aj ich percento co sa poziaru tyka.Skor ma zaraza omnoho vyssi podiel jedovatych plynov,ktore vznikaju pri poziari EV aut.

Ty si sem dal Skodu Superb,ja ti posielam celu kompilaciu Tesly :-!

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - kuk
kuk
Čemu neruzumíš na informaci "(starší data, ale pochybuju že se to zlepšilo)" kterou jsem uvedl příspěvku??? 😉

Superb jsem dal pro ilustraci že prý spalováky hořej jen po nehodě a ne samy od sebe a ne jako ilustraci že vůbec hořej. Chápeš? 😉 😁

Ještě nezapomeň k tý kompilaci Tesel připojit i statistiku kolikrák míň hořej než spalovací popelnice atˇ to máš úplný. 😉
Avatar - kuk
kuk
Pokud Vás skutečně zaujala problematika požárů vozidel na našem území, doporučuji tento zdroj: www.hzscr.cz/…ho-sboru-cr.aspx

Na straně 31. aktuální ročenky za rok 2019, naleznete tabulku "Požáry dle místa vzniku". Tam se dozvíte, že minimálně za posledních 5 let zahořelo každoročně v ČR cca 2000 vozidel!!!

Tento trend je ve skutečnosti mnohem dlouhodobější, tato čísla evidují hasiči už od roku 2007. Navíc jen cca 10% jde na vrub následkům dopravních nehod, majoritně jsou příčinou technické závady na elektroinstalaci a palivovém systému.

Zde je ještě vyjádření mluvčího hasičů k o tom kolik čeho v ČR shoří
12/2019
Rozhovor: Jak (ne)bezpečné jsou požáry elektroaut podle hasičů?
https😐/elektrickevozy.cz/…aut-podle-hasicu

"Od roku 2014 do Q3 2019 zasahovali hasiči u celkem 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel (tedy i koloběžek, skútrů, motorek atd.). Z toho měla 4 vozidla hybridní pohon, a pouze v jednom případě se jednalo o požár baterie. Z celkového počtu 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel, hořelo 15 s pohonem na elektřinu, ale jednalo se především o koloběžky, skůtry, motorku, a dva exempláře upravené Škody Favorit jako elektroauta (Eltra 151). Elektromobil, v dnešním současném pojetí tedy nehořel v ČR ve sledovaném období žádný, nebo o tom alespoň já nevím."
Lubo
Vieš dať konkrétny odkaz kde je rozdelenie príčin požiarov áut so spaľovacím motorom? Uvádzaš, že 10% sú nehody a majoritne sú to technické závady na elektroinštalácii a palivovom systéme. Prešiel som si Tvoje odkazy, ale žiadne takéto rozdelenie som nenašiel. A skutočne by ma to zaujímalo.

Podľa štatistík zhorí 5,5 auta denne, čo ma prekvapuje. Neviem či sú v tom zahrnuté aj prípady, že auto zhorí v horiacom objekte, apod. Pre mňa je to aj tak šokujúce číslo.
Avatar - kuk
kuk
V článku z roku 2007 jsem našel 8 %, nevím zda se to od té doby změnilo. Těch 10 % mám od někoho z diskuze kdo dával celkem schopný informace.

https😐/www.pozary.cz/…i-pres-2000-aut/

"K požárům automobilů však nedochází jen kvůli dopravním nehodám – ty tvoří jen zhruba 8 % případů z celkového počtu požárů v dopravě. Absolutně nejčastější příčinou vzniku požárů automobilů je technická závada – buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy."
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hodne zajímavá statistika od hasičů. Za 5 let z celkových 8654 byly 4 hybridy a 15 ev, coz byly nějaké čínské koloběžky nebo motorky ( co jiného se tu taky nabízí dnes ) a 2 ev favority. To mame tedy i s těmi čínskými šmejdy 8635:19
Hendly
Ten článek je prostě odpad. 😒
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Naopak, ten článek je skvělý a velice si cením, že se SM nebojí říkat pravdu. 😄 :yes: :yes: :yes: Třeba v Německu, již prorezlém autocenzurní "politickou korektností," by asi něco takového těžko vyšlo! 😒 😒 :no:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Považuješ za skvělé těšit se z neštěstí druhého?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Arese psal nekolikrat oslavne příspěvky, kdyz se tu objevil článek o hořící tesle. Jestli si pamatuji dobre.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tak pokud si tím "psychopatem" co "má radost ze stříkající krve" myslel mě, tak seš sám psychopat! 😁
Arese
Tak to si pamatuješ úplně blbě. Určitě jsem nikdy "neoslavoval", že je nějaký teslomil v ohrožení požárem. Já hlavně upozorňuju na strašlivou nekvalitu těchto elektrokřápů a na trestuhodnou neochotu výrobce to řešit! Ale někteří Svědkovi Muskovi jsou zkrátka nepoužitelní... 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hledat se mi to nechce, takže se omlouvám, byl to tedy nekdo jiny. Byl jsi tak nejak prvni v řadě, kdo mi naskocil jako hlavni antiEV.
Arese
O.K., přijímám. Já nejsem žádná hyena, ani vůči elektrohujerům. Ale tou druhou větou si mě fakt potěšil! 😄
Arese
Ta těšící věta je vskutku nešťastná, ale oni to mysleli obecně (jako užitečnou výstrahu pro budoucí potenciální teslisty či hybridisty) a ne, že by se těšili z tohoto konkrétního neštěstí! 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
stačilo by, kdyz by tam tu jednu větu nedal a nic bych proti tomu článku nemel.
Arese
Prostě toto přepískl, no. ;-\ Ale jinak je ten článek fakt super! 😄 :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo s tim nejak problem nemam s obsahem. Je to takové shrnutí faktů, výhod a nevýhod. Upozornění na veci, které ne každému mohou byt zrejmea tak.
Hendly
Můžeš mi říct co je na něm tak super a co jsi se v něm dozvěděl nového? Kromě toho že Tesla je Teda vývojové mnohem dál než evropské automobilky které neumí ani hybrid? Protože prej na to nebyl čas...
Avatar - Machýrek
Machýrek
Doba, kdy v mainstreamu nic jinýho nebude, se nezadržitelně blíží. Kdo bude chtít jezdit jen na benzín, bude muset sáhnout hlouběji do kapsy. Tak už si šetřete.
Avatar - kuk
kuk
Doba kdy nebudeš řídit se nezadržitelně blíží. Když budeš chtít sám řídit budeš muset šáhnout hlouběji do kapsy a zaplatit tučnou pojistku. Tak si začni šetřit. .
Avatar - Machýrek
Machýrek
Doba, o které píšu, přijde dřív, než ta, o které píšeš ty. Až ta nastane, tipuju, že budu rád, že řídit nemusím.
Arese
...že vymysleli totální, naprosto nerealizovatelnou hovadinu😒br />https😐/www.autoforum.cz/…splneny-cile-eu/
Jsem zvědavý, kam až tento legislativní gigaprůser euromarxistická EU nechá zajít... Teď už asi ti zelení elektrofašističtí dobroserové usilovně dumají, jak to udělat, aby při nápravě nemuseli přiznat chybu a neměli z ostudy rudozelený kabát... 😒] 😒] 😒]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Martin Smolka
E😜ert a autoforum 😁 😁 ROFL Víc snad ani netřeba dodat...
Daniel Matusek
Ještě jedna věc .Mám osobní zkušenost s elektronikou a bateriemi.V rámci zlepšení kondice jsem si koupil tříkolku Apache Etrike( problém se stabilitou) Tříkolka měla jen jeden převod a tak jsem baterii využíval do kopců.Následně nechal dodělat přehazovačku a baterii využíval méně.Nicméně baterie po asi 40 nabijecích ciklech a 18 měsících šla do háje a nová stála cca 11000.V autě nestojí 11000 ale třeba 300000.... koupíte auto za 300000,dva tři roky staré a za za půl roku zjistíte že s dojezdem to jde z kopce, nedej bože skokově jako u mojí tříkolky.Kamarád automechanik to nevymění a dalších 300 nemáte .Dojezdil jste.....
Hendly
A to že ve světě jezdí už miliony aut s baterií a podobný problém není je nebo není důkaz?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono jsou ruzne baterie a take ruzny management. Kdyz nekdo koupi něco levného, kde výrobce neresi, prebijeni, vybíjení nebo teplotu, je jasné že baterka nevydrží. To je jako byste si koupil auto, kde výrobce neresi chlazení nebo olej.
Lubo
Súhlasím. To bol ďalší dôvod prečo som si kúpil nový diesel.

Cena rovnakého nového auta v hybride bola vyššia o 12 000 Eur.
- Návratnosť pri využívaní hybridu mi vyšla po viac ako 300 000 km. V tom čase by som už minimálne raz menil batériu za xxxxx Eur? Reálne asi aj dvakrát? Neviem.

- Ak by som ho chcel po 100 000 km predať, obávam sa, že kupujúci si tiež niečo stiahne za opotrebenie batérie a s tým spojeným rizikom.

Ekonomicky to fakt na hybrid nevychádza. Ekologicky som to fakt zvažoval a možno to vyjde (aj keď s otáznikom - emisie z výroby elektriny, batérií a škody na životnom prostredí pri ťažbe, apod...).
Fakt neviem.

PS: mohli by sme trocha skultúrniť diskusiu. načo sú dobré príliš osobné reakcie, vykričníky, apod.? Aj tak 99% z nás videlo hybrid / elektro len na internete. Ak aj ho niekto má, môže mať úplne inú situáciu a potreby.
Naopak sa mi páči, že niektorí ako napr. kuk dáva odkazy, fakty, apod. To je fajn, díky.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
"V tom čase by som už minimálne raz menil batériu za xxxxx Eur? Reálne asi aj dvakrát? Neviem."

Ne, nemenil. Dvakrat urcite ne a jednou pravdepodobne take ne.
Hendly
Zajímavé je, že ten článek uplně otáčí logiku. Místo aby kritizoval automobilku za to, že lidem za plnou cenu prodává nehotové a nevyzkoušené auto tak automobilku omlouvá.
tarpcomsi
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
esacle
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.