Mít na účtu pět milionů korun, mohl bych si vybrat mezi novým domečkem s velkou zahradou nebo Cayennem GTS Coupé. Nebudu lhát, zvolil bych si bydlení, ale… nahlodaný bych byl fest.
Auto je opravdu krásný, technika super, ale ten interiér? Ovládání klimy vedle řadičky, navíc dotykáč, to je extra stupidní. Podivný hadřík na sedadlech připomínající káro z GTI je věcí vkusu, za mě tedy ale do Porsche za 5 mio rozhodně nee.
Vím z A6, jak ergonomicky mizerný je hledat tlačítko u řadičky. A tady to je dokonce jen dotykáč. Horší místo na ovládání je už jen na zadních sedadlech.
Mám to v panameře, která to má stejně - ovládání mi přijde stejně ergonomicke, jak v M5, dokonce zrovna ta klima a vyhřívání/chlazení sedaček je na lepším místě - dosáhne na to ruka bez natažení, je to přibližně ve 2/3 délky stehna od těla, takže blízko. Tlačítka vibrují, je to stejný pocit, jako zmacknout klasické tlačítko, tedy neťuká se na display.
Co se tyče displeje, tak to moc lidí neví, ale stejně jako u BMW jde ovládat otočným ovladačem a ne pouze dotykem - je to to kolečko pod displejem.
Dotyk je nicméně rychlejší, protože na rozdíl od BMW je obrazovka blízko.
Moc ti nerozumím. Na středovém tunelu je fyzické tlačítko, pokud je to tam blbě dostupné (což chápu, že nemusí každému být po chuti), tak to pak jistě půjde nastavit i na infotainmentu, popřípadě hlasem ? Já klimatizaci reguluji přes infotainment, je to tam přehledné a všechny foukání si zapnu tak, jak potřebuji.
Mit 5 mega na úctě tak rozhodne je blbost dat za auto na dřevo. Co takhle koupit dva byty a pronajímat a za to splácet porče? Aha to chce fyštróna. Věty typu prodam barák a koupim auto a nebo podobný věty uz jsou pasé. Stejně jako paštiky sebou do Chorvatska. Ale k autu, dekuji za test, pro tyhle auta to za to stoji jeste držet nad vodou. Nez porovnávat zavazadlovi prostor oktavia proti vw a přijít na to ze nakonec dam do Renaultu o krabici na boty víc, tak radsi číst o autech, který jsou sen. Rodinny auto, jede to, vypada to uz poradne a ne ten vesmírném brouk u prvních generaci, který ani spolehlivosti neoplývaly.
To by nikterak nevyslo...Bydleni za 5M dnes nese s sebou vynos z najemneho zhruba 3,5% p.a., tj. 175 000 CZK rocne. To na splatky za Porsche nebude.
Navic, lide zvazujici toto auto nepremysleji nad tim, jak by onech 5M mohli zmnozit -- rozhodli se, ze chteji Porsche, vi, že auto neni investice, ale (luxusni) spotreba, takze Vami shora popsane uvahy o porizeni jim hlavou probihat nebudou. Ostatne, ani ja jsem nikdy jsem nevnimal auto jako investice, ale jako spotrebu. Stejna spotreba jako utrata v restauraci, jen v pripade auta roztahana do vice let.
presne tak, realne na mesicni rekneme provoz tohodle to chce investovat tak 20mil. kc. a realne vic, aby to melo rezervy. Otazka zni: koupit tohle a uzit si 5 let nebo investovat a jezdit uz navzy leasnutym superbem zadarmo..
Souhlas. Něco si užít je něco víc, než něco vlastnit. Něco vidět, procestovat, poznat... tenhle auťák bude za deset let hromada šrotu, ale vzpomínky budeš mít pořád.
Uzivat si chapu jako uspokojovani potreb, a to mame kazdej jinak. Pro nekoho cestovani, pro jineho prave ta pixla (a cestovani treba v ni, cesta je cil ;-) ).
To je uplne jedno kam s tim pojedou, podstata je ze i ta cesta pixlou k OC muze byt pro nekoho vic nez travit mesic na safari, na islandu, nebo vyvalenej nekde na plazi. Pro tebe a zaplosaka to zjevne neplati, ale kolik lidi... znas to. ;-)
Ani mě nepřekvapuje, že to nechápeš. Docela by mě zajímalo, za co utrácíš svoje příjmy ty, ale neber to jako otázku. Mě to přijde normální, že pokud svoje příjmy nespotřebuji za základní potřeby, tak je utratím za koníčka nebo jinou radost.
Neplanujem, ja potomstvo mam a mojou ulohou je naucit ich dobre hospodarit, nie im peniaze odkladat. Viem, ze vela ludi takto na deti mysli, ale ja to povazujem za kolosalnu sprostost. Co potrebuju dostanu + nieco naviac, co chcu nad ramec si budu musiet na to zarobit sami, inak budu uzivat to, co si zarobil ty. Ale ked je to pre teba ok, starat sa ti do toho nebudem. Kazdopadne sa to stale nevylucuje s tym, ze z tych usetrenych penazi potom robis co? Budes ich len syslit do konca zivota, alebo si aj tak sem tam obcas dovolis nieco co ta uspokoji? Ja tipujem, ze je to ta druha moznost ako povedal Karel.
Nabízí se možnost odejít dřív do důchodu a užívat si. Nicméně za užívání nepovažuji utratit "velkou část financí" za "takú sprostosť", jako je auto.
Předpokládám, že tohle auto si koupí člověk, které za to utratí jen "malou část financí". A potom je všechno v naprostém pořádku...
S těmi dětmi máš samozřejmě pravdu, vlčice naučí vlčata lovit, ne, že jim nosí do chřtánu pořád... zajímavý přístup např. aplikuje Aston Cutcher, řekl, že svojim dětem přenechá 10% svého majetku, zbytek dá na dobročinnost. A není jediný. I když, i těch deset procent skromnému vystačí na dlouho:)
Kefaline a co si predstavujes pod pojmom uzivat si? Nie je to defacto to iste ako minanie svojich penazi, ktore nesluzia primarnen a uspokojenie zakladnych potrieb?
Cestování, kultura, vzdělávání se nenásilnou formou. Pravý opak konzumu... letet přes půl světa na dovolenou, strávit ji v luxusním resortu, který je stejně všude jako přes kopírák, ležet u bazénu a zrat a hlavně hodně postovat, aby ostatní koukali... to mi přijde smutné.
No zdaleka nejčastěji se bere Cayenne na leasing. Takže peníze se dají do vlastního podnikání a leasingové splátky Cayenne se dají do nákladů toho podnikání.
To asi budes zbytocne vysvetlovat. Na auto za 5M pri 25% akontacii a 5rokoch splacania by to len na lease s 0% p.a. je za rok +/- 750k KC. Pre hrubu predstavu, lebo nechce sa mi to prepocitavat uplne presne. Uz tu niekto spomenul, ze vynos z prenajmu je na urovni 1/4 tejto sumy rocne, takze pri tom "vynose" je to tak na 20rokov a to je len ciste auto bez poistenia a dalsich nakladov. To ale tazko chapu ludia, ktori sa na to pozeraju optikou svojho postoja a financnej situacie, kde aj nova octavka je sukromne skoro nedosiahnutelna meta.
Tvl zas spekulanti. Tady u nas byty 2kk za 2 mega. Koupíš dva. Jeden pronájem za 13tis, krát dva je 26tis měsíčně a krát dvanact? Mega ti zůstane z pěti co s nim uděláš? Je to fuk, odpovídas na muj koment ale nadpis odborného redaktora ze si vezme s mladou hypoteku a hned pod tim v perexu píše ze kdyBYCh mel 5 mega na úctě. Tak co teda? Ma ty penize nebo nema nebo si bere hypoteku nebo da 5 na dřevo necháš bez povšimnutí. Dobrou
No jo 26 tisíc, ale z toho si odečti tu část co jako majitel platíš bytovému družstvu ( fond oprav a další položky ) - daň z příjmu a ze 13 tisíc jsi o par tisícovek méně.. takže to na to porsche opravdu moc nevidim :)
Jako jasně, je to trošku kolotoč a je to drahý. Ale technika tam je a to bez okecávání, design taky a ve výsledku to má i servis. Když jsme u ceny, tak je cenově jako velkej RR. To auto má hodně důvodů proč si to koupit.
Mít na účtu pět milionů korun, mohl bych si vybrat mezi novým domečkem s velkou zahradou nebo Cayennem GTS Coupé. Nebudu lhát, vybral bych si bydlení, ale… nahlodaný bych byl fest.
....nový domeček s velkou zahradou za 5 mio ? Malý starší domeček s malou zahrádkou snad jo a potom jak kde.....v solidní čtvrti v solidním městě asi těžko.... ;-\
nenapadlo by mě, že se tahle nevinná poznámka v testu zvrhne v diskuzi o aktuálním trhu nemovitostí, ale když už jsme u toho...
Jak už napsal někdo níže, záleží na lokalitě. U nás na Přeloučsku - hodinu jízdy autem od Prahy - je za 5 milionů novostavba pro rodinu se dvěma dětmi, 1400 m2 pozemek a ještě zbude rezerva na jednoho Dustera v plné. :-)
No vidíš. Na venkově si za pět milionů koupíš statek jako kráva s pěti hektarama pozemků okolo. V naší pidivesnici je k mání baráček k rekonstrukci za 300 tisíc (dá se v něm hned bydlet).
Takové auto si většinou kupují lidé, kteří nemají 5 ale třeba 50M na účtě (či v jiných jim vydělávajících aktivech). Protože takoví zákazníci se nemusí rozhodovat mezi autem a domem. Mají obojí. Kdo chce opici, musí mít na banány.
Ale pak je sorta, co vezme v bazáči vojetého Cayenna za stopade a po pár km to stojí na zahradě, protože jen gumy stojí víc, než je dvouměsíční plat :D To se taky stává :D
Podla toho co vidim, je to standardne spravanie druhych ci tretich majitelov. Tiez tu mam takeho s vybavenou EC 666, palubka vysvietena ako vianocny stromcek a diely sa chodia zhanat do polskych vrakacov. Na ceste si ho ale zarucene vsimnes, pretoze malokto je v premavke vecsi muzsky pohlavny organ.
Za mých mladých let bylo coupé nízké sportovní dvoudvéřové auto. Před nedávnem se jako coupé začaly označovat sedany. No a teď už je coupé takováhle obluda. Nějak ten vývoj asi blbě chápu.
Tahle coupé verze je vážně pohledná a hezčí, než X6 a GLnevímco dohromady. A působí sportovnějším, ne tak nabubřelým dojmem.
Ale dívám se na test Cayenne GTS z roku 2013 a to auto tehdy stálo 2,5M. Mám pocit, že na silné auta už jsou daně jako na cigarety a chlast... Jinak si to neumím vysvětlit.
V pátek jsem byl s autem na servisu na doporučením zběhlejších kolegů, vypůjčil jsem si SUV, konkrétně X3, abych že měl tu osobní zkušenost. S autem jsem ujel deset kilometrů domů a deset kilometrů zpátky. Víc jsem nepotřeboval. Tak takhle tedy ne! Jednou provždy, SUV nikdy...
Pro mě Panameru Sport Turismo:)
V Evropě byste (snad jen s výjimkou Tesly) pravděpodobně nenašli automobilku, pro niž by nástup přísnějších emisních norem nepředstavoval jediný problém. Ve velkém se rozmohla elektrifikace, škrtají se „nepohodlné“ motory a ruku v ruce s tím jde i nezastavitelné zdražování. Do čím dál vyšších cen nových aut se promítají náklady na vývoj čistějších agregátů a samozřejmě emisní pokuty za nadlimitní produkci emisí. https://www.autorevue.cz/…s-vysokou-pokutu
To si NEodpověděl schválně? Stačí JO/ANO = že už o výstavbě dálnic nebudeš lhát
Emise aut se snižují = no DÉLE než řídíš u většiny obyvatel planety DÉLE než žijí = navrhuješ zpomalit?
Emise co BUDOU za 10 let už dneska dává 300 koňová Toyota nebo PSA nebo 400 koní R6 BMW = plus furt sou a budou auta od Toybaru přes Lex Track Edition V8 po nějaký Koenigseggy apod
Nerozumím. Čekal jsem, že se něco změnilo, ale fyzika zůstala pořád stejná. Auto na chůdách, v komfortním režimu houpačka, ve sportovním snaha fyziku obalamutit, nicméně marná. Moc nerozumím tomu, co na tom koho oslovuje. Musím připustit, že odhlučnění bylo takové, že motor nebyl moc poznat, ale pod plynem se dostavilo známé hučení, ovšemže to byl čtyřválec, do náhradního auta nikdo šestiválec nedá.
Myslíš, že 3 touring bude jezdit stejně mizerně? To se mi nechce věřit.
Trosku OT, ale bud rad za nahradni X3. Kolegovi dodali z fabriky 5er s uplne zprasenym lakem, ze i kdyz slo o sluzebak, tohle akceptovat nechtel. A tak uz 3 mesice ceka nez to BMW poleci a zatim dostal coby adekvatni nahradu za 530d v kombiku zakladni jednicku, a to tak zakladni, ze takovou holotu aby clovek pohledal. :-)
Kolega před nedávnem dojezdil poslední X3, M paket na 19" a auto bylo pevné a zároveň komfortní (pasivní tlumiče). Trojka se principiálně chová líp, ale nevejde mi s ní na louku, natož na stavbu. Takže pasé.
Určitě nemusím dávat odkaz na to, jak efektivně funguje x-drive. To už bych se opakoval jako zelený kolega.
Cele to srovnani mělo být jen reakci na to “bez si to půjčit”. SUV, dle mého, vždycky bude jezdit hur než osobní automobil.
Píšeš, jako by před pár lety byly rychlostní limity jinde:)
Se sportovním autem nebo i s tímhle můžeš pořád jezdit rychle na místech k tomu vyhrazených...
Jestli jedu 130 nebo 140 km/h je celkem jedno, pokuty až 75 litrů = to mi jedno není (i když obecně pro tvrdší tresty pro debily paka idioty apod. jsem
Tak zalezi v Prahe alebo Londyne za 5 milionov korun kupime mozno peknu garaz alebo nej 1 izbovy byt pre socialky v zone v ktorej Porsche nechces ani odparkovat. Cena toho auta nie je pre buduceho majitela bolestiva byvanie aj auto vo svojej garazi uz davno :-! ma.
Vazne v LON vychazi garaz / garazove stani az takhle prisne nebo je to trosku v nadsazce? Kdyz to porovnam treba s Hafencity v Hamburgu tak se bavime do 100k E za garazove stani (beznejsi je spis 60-80k). Rotherbaum v Hamburgu bude jeste krapet vys nez Hafencity, ale tak tam stoji 50k 1 m2 (slovy jeden metr ctverecni) bytu, takze ani nevim s cim Londynskym to srovnat (Soho?).
Tak ,ja som vela krat videl Porsche tak obsr.... s vtacim kalom ze ma az pichlo v srdci neviem ci ten majitel bol taky ignorant alebo uz nezil...
Este pre obchodnym domom Harrods mas obcas zaparkovane take kary ze nemusis na car show... Arabaci sa predhanaju a zlta dvojita ciara im nic nehovori ach jo...
Jednou jsem se v Londyne bavil s jednim starsim kolegou z prace, ktery mel Bentley z roku 1926. Rikal, ze s nim obcas jezdi a kdyz potrebuje zaparkovat, tak mu Ferrari uhybaji z cesty :)
Zalezi na zone ulici a mieste ako vsade. Ja byvam napr. v 3 zone SW 19 pri Wimbledone a ked sa bavime o 3 izbovom malom domecku 100 sq/m tak ceny kolem £ 850 000 ale to bude tazke zohnat skor okolo miliona ak do toho nechces este vrazit 200K.
Ak sa ovsem bavime napr o zone 1 alebo Chelsea atd. tam za milion nic nekupis a budes rad garazi za 150K , tak zhrnute s 5 milionmi korun tu zozenies nej socialny maly byt v strasnej zone kde nechces mat ani garaz...
Kidding aside, kdyz se divam kam to leti v Blave, v Praze atd tak pri nasich platech se smejou spis oni nam (pravda, az na ten Londyn, ten je extremni).
Dik, co uz hypoteka na krku syn sa tu narodil , jedno auto splatene druhe splacam manzelke atd...
pamatam casy ked milion korun bol velky peniaz a 5 milionov bola velka vata , dnes su tie casy prec a 5 milionov je tak mala vata ze musis opatrne a radsej nepozerat po Porsce :-!