A já zase po dětství stráveném ve Škodě 100 mám panickou hrůzu z aut se slabými motory a nesnáším jakékoliv auto s motorem vzadu (tedy s výjimkou Porsche 911, samozřejmě :-) ).
Máš pravdu. Mal by to byť model z prvého a druhého roku výroby, teda 70 alebo 71. Model 72 už nemal logo Škoda vpredu na blatníkoch, a myslím, že ani tú lištu medzi svetlometmi. Model 73 dostal čelo so štyrmi svetlometmi.
Stovka byla děsná paštika. Otec ji měl. I po 30-ti letech si pamatuju, kde všude nám to zdechlo a dál nejelo (nejlépe v dešti a v noci). Stávalo se to několikrát do roka.
Dodnes mám panickou hrůzu z aut, které nejdou nastartovat.
Tak zrovna ročník 1969 už nebola zrovna kráska - lesklá chrómová lišta na prednom čele prišla o oblúčiky pod čelnými svetlami - vyzerala ako po stranách odseknutá, a namiesto tej spodnej dali akýsi drážkovaný plech s nápisom Škoda. Vstupy na chladiaci vzduch vzadu po stranách už nemali tvar žiabrov, dali tam hnusnú obdĺžnikovú mrežu, ktorú mala aj Škoda 100 a tiež už nemala parádne panoramatické zadné okno, ale len obyčajný obdĺžnik rovnako zo Škody 100. Sorry, to už bol kríženec Š1000MB a Š100. Robili ho tuším od roku 1968 a pekný teda rozhodne nebol.
Bol to blbý škodovácky zvyk, inovovať model postupne a po kúskoch ho meniť. Keď už sa im zdalo zmien dosť, tak mu dali nové označenie. Podobne to bolo napr. so Škodou 1200/1201.
my sme mail takú krásnu škodovku, rok výroby 1969, posledný
potom sa začala robiť 100-ka
na svoju dobu celkom dobré auto, aj čo sa týka porovnania so západom, mala svoje muchy, s dnešnými autami sa to samozrejme nedá porovnať, ale po tomto aute už nastala stagnácia a západ nám utekal míľovými krokmi
Ale ja s tema krapama jezdil do prace a to uz tak pekny nebylo. S vlastnorucne postavenou S100 sem byl v 1985 NSR a pohled na ni na parkovisti u supermarketu nebyl nijak pozitivni. Co budu povidat, byla to pr*el a ja bych ji vymenil za jakekoliv jine auto z toho parkoviste. Zadtinil me akorat manik, co tam rano nastartoval studenou obytnou avii, ten mel uspech jeste vetsi