Prohlédněte si krásné veterány z muzea Škody. Tudy kráčela historie
Světovou premiéru elektromobilu Enyaq pojala Škoda ve velkém stylu a kromě elektrické novinky ukázala i celou řadu historických vozů.
Světová premiéra elektrického SUV Škoda Enyaq proběhla v Praze. Škodovka využila výhody domácího prostředí a kromě horké novinky přivezla na akci i své nejlepší historické kousky z mladoboleslavského muzea. Jen den po oficiálním debutu Enyaqu jsme si krásné veterány mohli prohlédnout naživo a v klidu v zámeckém areálu Chateau Mcely.
Nebyla to však jen tak nějaká výstava aut. Do těch opravdu starých jsme mohli usednout na místo spolujezdce, v těch novějších dokonce za volant! Vůbec nejstarším kouskem celé této expozice byl Laurin & Klement Vouiturette A – první auto tvořené v Mladé Boleslavi Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Celkem vzniklo 44 kusů a tato replika z roku 2010 je přesnou kopií kousku z roku 1905, jehož originál je vystaven v muzeu.
Dále nesměla chybět Škoda Popular Monte Carlo z roku 1937, která jako kdyby dorazila rovnou z remaku nedávno představené kultovní hry Mafia. Specialitkou byla rovněž Škoda 1101 Cabrio (1948) známá pod označením Tudor a vznikající ve dvou- i čtyřdveřovém provedení. Zelený kousek z fotogalerie vznikl pro švýcarskou ambasádu, která jej o dva roky později prodala do soukromého vlastnictví. Součástí kolekce škodováckého muzea se vůz stal v roce 2005 a prošel kompletní renovací.
Nechyběla ani krásná Škoda Superb 3000 OHV s luxusním prostorem vzadu. Radost nám udělalo i historicky první SUV značky Škoda – model Trekka. Ten se na podvozku Octavie vyráběl v letech 1966 až 1972 a vzniklo něco kolem 3000 kusů. Kousek z muzea vznikl v roce 1969 a součástí sbírky se stal v roce 2017, tři roky po důkladné renovaci.
Opomenout nemůžeme ani Škodu Octavii z roku 1964. Dvoudveřovým kombíkem jsem se mohl krátce svézt v okolí Cateau Mcely a řeknu vám… ta vůně starého auta! Ze začátku jsem si ještě musel zvyknout na řazení v obráceném „háčku“, kdy se jednička řadí doprava nahoru. Opravdu zážitek! První majitel koupil auto v listopadu 1964, byl z Poděbrad. Roku 1995 ten samý člověk poskytl auto mladoboleslavskému muzeu.
Na jednu celodenní akci tu bylo až příliš mnoho zajímavých automobilů, v jejichž společnosti bych klidně trávil celý týden. A některé historické příběhy, které se k daným kouskům vážou, opravdu stojí za to. S auty se určitě nevidíte naposledy. Se škodováckým muzeem jsme se dohodli, že pro vás co nevidět připravíme ještě podrobnější obsah o vybraných historických kouscích.
Máte se na co těšit!