Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si krásné veterány z muzea Škody. Tudy kráčela historie

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 4. 10. 2020 • 05:29
173
14
Zobrazit náhledy (173)
Škoda 100 L Rally (1970) Škoda 100 L Rally (1970) Škoda 100 L Rally (1970) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 110 R Coupé (1980) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1000 MB (1966) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Škoda 1101 Cabrio (1948) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement Voiturette A (1905) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Laurin Klement 110 (1926) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Octavia Combi (1964) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Popular Monte Carlo (1937) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Rapid 135 (1988) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Škoda Superb 3000 OHV (1939) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969) Trekka (1969)

Světovou premiéru elektromobilu Enyaq pojala Škoda ve velkém stylu a kromě elektrické novinky ukázala i celou řadu historických vozů.

Světová premiéra elektrického SUV Škoda Enyaq proběhla v Praze. Škodovka využila výhody domácího prostředí a kromě horké novinky přivezla na akci i své nejlepší historické kousky z mladoboleslavského muzea. Jen den po oficiálním debutu Enyaqu jsme si krásné veterány mohli prohlédnout naživo a v klidu v zámeckém areálu Chateau Mcely.

Nebyla to však jen tak nějaká výstava aut. Do těch opravdu starých jsme mohli usednout na místo spolujezdce, v těch novějších dokonce za volant! Vůbec nejstarším kouskem celé této expozice byl Laurin & Klement Vouiturette A – první auto tvořené v Mladé Boleslavi Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Celkem vzniklo 44 kusů a tato replika z roku 2010 je přesnou kopií kousku z roku 1905, jehož originál je vystaven v muzeu.

Dále nesměla chybět Škoda Popular Monte Carlo z roku 1937, která jako kdyby dorazila rovnou z remaku nedávno představené kultovní hry Mafia. Specialitkou byla rovněž Škoda 1101 Cabrio (1948) známá pod označením Tudor a vznikající ve dvou- i čtyřdveřovém provedení. Zelený kousek z fotogalerie vznikl pro švýcarskou ambasádu, která jej o dva roky později prodala do soukromého vlastnictví. Součástí kolekce škodováckého muzea se vůz stal v roce 2005 a prošel kompletní renovací.

video

Nechyběla ani krásná Škoda Superb 3000 OHV s luxusním prostorem vzadu. Radost nám udělalo i historicky první SUV značky Škoda – model Trekka. Ten se na podvozku Octavie vyráběl v letech 1966 až 1972 a vzniklo něco kolem 3000 kusů. Kousek z muzea vznikl v roce 1969 a součástí sbírky se stal v roce 2017, tři roky po důkladné renovaci.

Opomenout nemůžeme ani Škodu Octavii z roku 1964. Dvoudveřovým kombíkem jsem se mohl krátce svézt v okolí Cateau Mcely a řeknu vám… ta vůně starého auta! Ze začátku jsem si ještě musel zvyknout na řazení v obráceném „háčku“, kdy se jednička řadí doprava nahoru. Opravdu zážitek! První majitel koupil auto v listopadu 1964, byl z Poděbrad. Roku 1995 ten samý člověk poskytl auto mladoboleslavskému muzeu.

Na jednu celodenní akci tu bylo až příliš mnoho zajímavých automobilů, v jejichž společnosti bych klidně trávil celý týden. A některé historické příběhy, které se k daným kouskům vážou, opravdu stojí za to. S auty se určitě nevidíte naposledy. Se škodováckým muzeem jsme se dohodli, že pro vás co nevidět připravíme ještě podrobnější obsah o vybraných historických kouscích.

Máte se na co těšit!

Související články

Témata
5. 10. 2020 18:35
Re: Škovovky?
Treba ale Toyote krivdime a v uplynuly dekade uz zapracovala na antikorozni uprave ;-)
5. 10. 2020 18:16
Re: pekáč
A já zase po dětství stráveném ve Škodě 100 mám panickou hrůzu z aut se slabými motory a nesnáším jakékoliv auto s motorem vzadu (tedy s výjimkou Porsche 911, samozřejmě :-) ).
5. 10. 2020 18:15
Re: Škovovky?
No jo, no. Není nad to se držet osvědčeného hesla - Japonec až nakonec! ;-)
5. 10. 2020 09:47
Re: Erko 1980??
Máš pravdu. Mal by to byť model z prvého a druhého roku výroby, teda 70 alebo 71. Model 72 už nemal logo Škoda vpredu na blatníkoch, a myslím, že ani tú lištu medzi svetlometmi. Model 73 dostal čelo so štyrmi svetlometmi.
Avatar - caliban
5. 10. 2020 04:47
pekáč
Stovka byla děsná paštika. Otec ji měl. I po 30-ti letech si pamatuju, kde všude nám to zdechlo a dál nejelo (nejlépe v dešti a v noci). Stávalo se to několikrát do roka.

Dodnes mám panickou hrůzu z aut, které nejdou nastartovat.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku