Značka Dacia měla ve své historii zatím dva revoluční modely, kterými jsou Logan a Duster. Nyní se k nim ale připojuje třetí, čistě elektrická Dacia Spring Electric.
No dyť e-CVT ti nikdo nenutí. Jak ZF tak Aisin dělaj svý 8st. automaty se ZABUDOVANÝM elektromotorem = pro hybridy (všem možných značek)
Nejvíc se bohužel auta na týhle planetě pohybujou v příměstském provozu PROTO to taky bylo vymyšlený takhle. Nejde o zrychlení z nuly ale obecně menších rychlostí. Že z nuly je náskok elektromtoru protože takovej je princip ještě větší = o tom žádná. Elektromotor běžně bez ohledu na výrobce funguje tak do 135-140 km/h jak to kdo nastaví = plug-iny do týhle rychlosti můžou jet taky JEN na elektřinu
Opět NEshoda = důležitý není až ale ŽE = ŽE to sou tak šílený sumy. Souhlasím u něčeho jako +50 km/h a víc = to už je hodně a každej ví že jede hodně přes limit, obzvlášť ve městě
Ale možnost pokuty 5.000 kč jen za 10 km/h? To je ÚCHYLNÝ
No opět shoda = na tak maličkej výkon a my tehdy fakt ve 4 lidech = i na silnicích to docela jezdilo
No já si to pamatuju jinak ale kašlu na minulost = já na něj má stejnej názor už DLOUHO a sem rád že počet lidí co ho vnímají stejně = se mírně zvyšuje
PROBLÉM u tebe může být jeho parťák z Hradu
Spalovací motor = chytne klidně kdykoliv = denně. Při jízdě i ve stojícím vozidle = jen se nepřekvapivě denně nepíše že shořelo xy normálních aut (tak když je to Lambo apod. https://autobible.euro.cz/…-neni-to-poprve/
No a tady máme ZASE OSTROU NEshodu = pohádky. Ty máš na mysli že TY si nevěděl a TADY se moc neprodávaly. Odkazy nejen na mou pubertální https://cz.pinterest.com/…086194828715755/?… Buffy zabíječku upírů a DALŠÍ sem ti už dával = tak si to v hlavně uspořádej a nepohádkař = desítKY let
Od druhý generace Priusu (tj. rok 2003 dokonce i u nás). Neměl už tuhle generaci i Jirka Vejražka? Má druhýho hybrida ne? Ostatně když my před 4-5 lety začali vybírat co za auta = v oboru který je o TECHNICE a bylo to už tehdy pěkně vidět na výstavě na parkovišti https://www.hifi-voice.com/…video-show-praha bylo zastoupení hybridů nadprůměrně výrazné. Furt sem je U NÁS v trochu zaostalém česku.
Nesuď furt všechno jen podle sebe a svých znalostí a přehledu = pak logicky dochází k těm NEshodám. Sorry ale tvoje vnímání chápání znalosti NEpředstavuje vrchol lidských možností. Že si extrémně vulgární když na tyhle neshody dojde = tím se to ne(z)mění
Takže zkušenosti tu sou už v mnoha generacích = vzpomeň kolik desítek sprostejch slov si napsal na popření reality že Jirkův PHEV je generačně už postarší, že už SE PRODÁVÁ další generace. Tohle není machrování jak vysvětlení že se mýlíš říkáš ty = to je JEN rozdíl ve znalostech. Seznam známejch lidí co měli hybridy před 10-20 lety = sem ti jednou už dával = dneska stačí ta Buffy tohohle znáš určitě i ty https://cz.pinterest.com/…518108475565506/?…:-!
Ostatně když my před -nácti lety začínali = už pár let fungoval specializovanovanej automagazín o hybridech hybrid.cz
Já mám na Babiše názor pořád stejnej. Je to gauner a zároveň sdílím názor s ministryní Maláčovou :D
Spalovací motor umí chytnout při nehodě ne při nabíjení. Problém je ta kombinace obojího nebezpečný baterky vedle nebezpečný nádrže s benzínem, takže hybrid je jednoznačně z hlediska požáru nebezpečnější. Hybridy se ve větší míře začaly používat v poslední dekádě a to spíše v posledních pár letech, tak si ty pohádky o 3 desetiletích prosím tě nech. Teď se teprve začíná ukazovat jaký je problém když chytne baterka ať už při nehodě nebo poruše. Takže zkušenosti teprve začneme jako lidstvo sbírat ne že jsou už 3 desetiletí.
A hybrid s variátorem mě svým charakterem nevyhovuje. Možná v kombinaci s nějakou převodovkou, kde se dá alespoň řadit manuálně, když budu chtít.
Většina aut nezávodí z 0-50 na semaforech. Nejčastěji potřebuješ zrychlit a záleží na odpichu při předjíždění a to se děje většinou kolem 70-80 km/h.
Nový sazebník pokut jsem ještě neprohlížel jen vím, že se zdražovalo. Důležitý je tam to slovíčko AŽ. Takže není nikde psáno, že to nebude v drtivý většině případů ta mnohem běžnější tisícovka. Popravdě neznám nikoho kdo by platil za rychlost větší pokutu než 1000 korun. 5000 ti můžou napařit, když budeš drzej a arogantní a budeš se s nima blbě dohadovat.
V Trabantu jsem se učil ve 13 jezdit :D Nadělali jsme se v něm neskutečnejch kravin. Skákat do dálky, hrát si na demoliční derby, jezdit zatáčky přes ručku bokem. Divím se že mě rodiče vůbec pustili ven :D:D A pravda je že těch 26 koní na polňačce a poli stačilo.
Viz šíření světem a značkama napříč planetou nejen mě vyhovuje PRINCIP jak JE HYBRID VYMYŠLEN https://www.auto.cz/…-750-koni-136476 ostatně dokonce i TY si už napsal že si hybrid časem dovedeš představit doma = samozřejmě koncernoVWý ale hybrid. Že tam kde zrychluje většina aut nejvíc nejčastějš = je nejrychlejší. Slabší je to jenviz odkaz TESLA X vs Lamborghini Urus v rychlostech = který sou krom Německa na zbytku planety zakázaný
CO vlastně říkáš na ANO přitvrzený výše pokut? Speciálně ta za +10 km/h až 5.000 kč = to mi přijde fakt BRUTÁLNÍ
V těch povolenejch rychlostech = elektromotor v autobusu Tesla X smázne i ten Urus
Auto výkonu 33kW bych fakt nechtěl = na druhou stranu co vzpomínám na ty šílený jízdy v Trabantu o jedněch letních prázdninách = ve 4 lidech i těch 26 koní stačilo a místy to byla JÍZDA :-!
Už zase PAKO? Změnil si názor na xindla babiše = tak sem se zeptal jestli v tvé hlavě dál platí výrok co sis vymyslel = ŽIVOTU NEBEZPEČNÉ KŘÁPY = no tak platí. Kdo je pako = nechme na..
Spalovací motor taky umí chytnout = jen se o tom už tolik nepíše.
Prostě z pohledu na houby výkonu = ten elektromotor bude jezdit líp než spalovák
A když blbě uděláš vodík, plyn, elektřinu, naftu, benzín = bude to blbý. Když dobře = bude to dobrý
Žádný zvýšený nebezpečí u hybridů = nebylo za 3tí desetiletí jejich provozu = zaznamenáno. NENÍ známo. Ostatně sám si ZMĚNIL NÁZOR když se objevilo totéž (jen trochu horší https://www.auto.cz/…assat-gte-134634 napsal si že tohle si časem dovedeš představit..
Rozdílný chování oproti stejně zdechlýmu spalováku to určitě mít bude. To máš pravdu.
Ty si tohle téma o nebezpečnosti nádrže vedle baterií vytáhnul, tak mi nepiš, že jsem si ten odstavec mohl odpustit. Nemusel jsi se jako pako ptát. Myslím, že jsem ti už napsal několikrát jak to vidím. A že elektromobil umí chytnout nejen při nehodě, ale i na nabíječce.
Já ale chci řadit, chci si motor vytočit a někdy ho nechám třeba jen tak valit a chci si dokonce řadit sám. No jestli mě nějaký závodník na semaforech trhne, tak to ani nevím, protože je mi úplně jedno jak rychle na těch 50 zrychlím. Nevadí mě ani to jestli mě někdo předjede +30 nad limit. To je jeho věc jak rychle chce jet. Takže já jsem s projevem toho spalováku naprosto spokojenej, ale aby měl motor v mým autě 40 koní, tak to bych teda nesnesl. Už 55 kW ve Fabii mě přijde katastrofální. Nejede to do kopce ani po rovině a než se to rozdejchá aspoň na kilo, tak by za tím volantem člověk usnul a představa, že budu mít 33/23 kW?? Já bych se v tom rád svezl jen tak ze srandy kam až automobilový průmysl může spadnout, ale jezdit v tom někdy to ne. To přeci bude mít problém i s tím vyjet nějakej prudší kopec :D
V nějakym článku o týhle plečce = samozřejmě ne na ACZ = tady lemplovsky přepisují překládají i zahraniční články. Ostatně tak něco mělo i elektrický Citigo. Baterie elektrickýho Twinga má 165 kg = takže něco kolem tuny = by mohlo odpovídat
Ne nepochopim = co si ty vymýšlíš. To neni vtip že prostě jen přišlápneš (neřadíš, nečekáš na otáčky znova neřadíš atd.) a seš Z PRINCIPU FUNGOVÁNÍ ELEKTROMOTORU daleko..
To že pak docela velký množství aut tě (taky trochu Z PRINCIPU fungování lidí :D ) předjede rychlostí klidně +30 km/h nad limit = to taky není výmysl. OTÁZKA PROČ máš (nejen ty) potřebu vymýšlet si = že to musí být jinak
Jj EDITy = sou DRSNÝ co? Fakt jako DOST DRSNÝ :D
Tak aspoň ten Klaus = furt věříš jeho hoaxum ÚMYSLNÝMU oblbování lidí, že https://zpravy.aktualne.cz/…6f6ac1f6b220ee8/ tohle je mega spiknutí odborný veřejnosti a novinářů? :-)
Teď to samý dělá s Csákovou o covidu = pojetí Jindřicha Šídla je VELMI DOBRÉ (absolutní shoda :yes::-)
Blbej je ten důchodovej systém = je možný že si k tématu mezitím někde něco četl = je to spíš HORŠÍ (rozhodně horší než si většina lidí připouští = DÍKY populističtí politici :no::-(
Když sme u těch POPULISTŮ tady 2 jednou ranou https://www.novinky.cz/…e-debil-40339623
EDIT proč nechceš ten Tchaj-wan nevím = přepadení Krymu a zrušení krymců a jejich parlamentu a jeho nahrazení ruským vedením se ti líbilo. Čínský to samý Tibetu taky = tady stačí ANO/NE
Prostě jestli si změnil pohled na věc jako u https://zpravy.aktualne.cz/…1110cc47ab5f122/ teda u jednoho z nich ANO u druhýho taky nevím = ANO/NE?
Já to nechci ani okecávat ani nechci to auto = jen upozorňuju na rozdílný chování spalovacího a elektromotoru
Ten poslední odstavec = sis fakt moh odpustit. I když budeš machrovat (tohle je machrování) do nekonečna = furt tu bude (v historii lidstva navěky zaznamenané) všechno od toho Iránu po...
Už si vymyslel popírači = jak kdy sme se dali do řeči https://www.kscm.cz/…chni-proti-iranu když ne tím Iránem podporovaným USA?
Takže po tvým = hybridy sou ŽIVOTU NEBEZPEČNÝ KŘÁPY = trvalá platnost = tak jo no :-O:D:-!:-[]
33 kW respektive 23 kW v eko módu nijak neokecáš. Je to prostě výkon dostatečný na 200 kilovou motorku pro začátečníka na naučení ne pro auto. Tvoje okecávání, že to dává výkon a krouťák v první sekundě je sice pěkný, ale pořád to je naprosto mizerných 33/23 kW. Takže nebude žádný odpich. Zvolna se to líně rozjede. Tahat z baterek velký výkon problém je, protože dochází k tepelnýmu namáhání baterky a je nutná její temperace. Navíc potřebuješ taky celkově mohutnější vedení kabeláže od baterek k motoru, aby si ten veliký výkon přenesl. Tomu všemu se Dacia vtipně vyhne, protože žádný velký výkon přenášet nebude.
Samozřejmě, že vozit baterku, která může začít hořet při nabíjení nebo nehodě vedle nádrže s benzínem není ideální. Jen debílci neznalý fyziky to můžou popírat. Na to nepotřebuju měnit názor. To je prostě skutečnost, která ti jen stále uniká a navíc máš potřebu pořád tu svoji neznalost dávat na obdiv v diskuzi :D
To ses dozvěděl kde těch 921 kg? Fakt je že tohle bude mít trochu větší krouťák než ten Trabant, každopádně to bude na hodně klidný ježdění. Už pro jednou pro vždy pochop, že na křižovatce závodí minimum lidí. Jedinej koho trochu znám seš ty :D Já na křižovatce rozhodně neprohrábnu kola, abych byl první. To bude nějaká tvoje další psychická porucha, že si potřebuješ dokázat, že jsi na semaforech nejrychlejší. Ty tvoje edity si diskutuj s někým kdo má na tebe nervy.
No jasně že to bude rozdíl = tohle snad 921kg ťa Škoda 105 1250 kg a Trabant 650kg = ale maximálka stejná rsp. tady o píď vyšší (přece jen o píď vyšší výkon). A ty 105ky se stejným výkonem 33kW = i dneska tu a tam potkáš
My v tom Trabantu jeli 4 = 2 kluci 2 holky takže s tou váhou.. :D
Prostě tohle na velmi rozšířený městský příměstský popojíždění = stačí. Ten poměr výkon cena určitě důkladně zvažovali. Ty ohrnuješ nos i nad 100 kW hatchbackem = ale to že je v reálu většinou nejrychlejší = je prostě realita. Ostatně PROTO vznikly ty testy na letišti = a to tam měli jen kombík
Prostě elektřina funguje jinak = rychlejš. Než lidi zařadí a než se motor dostane do otáček = elektřina je no třeba za tou křižovatkou. Rozdíl naopak (kdy vítězí spalovák) je viz třeba to Lamborghini AŽ ve vysokých rychlostech = kde to využívá většina naprosto okrajově
Viz nový pokuty ANO = těch až 5 tisíc kč jen za +10 km/h = to už je prasárna
Vim kde je úsekový měření a vím kolik auto přeměřuje a nemám problém tam jet na tempomat = ale obecně v zákonu tvrdý pokuty za +10 km/h?
EDIT 3 tohle https://www.e15.cz/…-reformu-1374151 radši nezmiňuju, to bude průůůser asi nakonec VELKÝ
Populismus holt = vždy zvítězí = to Andrejko DOBŘE VÍ :-!
Okecávání? Projdi si ty VÝSLEDKY měření = čemu řikáš zase OKECÁVÁNÍ?
Je to už lety praxe ověřená realita = že tebe nezajímá to znamená CO? Prostě okamžitej odpich = si často ZA křižovatkou, než spalovák zařadí a nabere otáčky.
Je taky praxí ověřená realita, že se pak na 50ce kolem tebe daleko za křižovatkou když ty jedeš těch 50 nebo nepatrně přes, ten cos mu o loď ujel tě předjede kolem tebe se přežene třeba 70-80 km/h
No a o TOM to je = není až tak výjímečný dneska potkat starý škodovky 105 = tohle se stejným výkonem bude dynamičtější. I když to je výkonová hrůůza. Tahat z baterek výkon kterej viz odkaz sfoukne i super hyper výkon Lamborghini = neni problém
Hele furt myslíš že hybridy Toyota sou = životu nebezpečný křápy, nebo si (už) změnil názor?
Naopak? Viz odkaz a ta Austrálie, USA, Japonsko atd. = víme že Německo je JEDINÁ výjímka jediná na celym světě
To máš fajn že tě jednou jeden Sup předjel a nechal = ale na základě toho jednoho případu myslíš že u nás reálných 150 km/h nechávají? Neproměřuje ti třeba tacho? Viz testy může být klidně o víc jak 10 km/h = a jo to tě fakt nechaj
Jinak viz masový šíření ÚSEKOVÉHO měření = co to znamená víš. Taky asi víš o velmi výraznym navýšení pokut = až na 75.000 kč. Za 50 km/h navíc (to si k Toyotám a jejich omezovači kterej jde PŘES 180 km/h) ve správním řízení 25.000 kč a 6 bodů
O 30 km/h (to píšeš že děláš běžně) 10 tisíc korun a 4 body
Za blbech +10 km/h si ANO vymyslelo nově 5.000 kč
ANO stát za dobu co MAKÁme zpomalil výstavbu dálnic a velmi přitvrdil v instalaci radarů pro ÚSEKOVÉ MĚŘENÍ rychlosti = což je fakt BLBÝ
Vmax obecně ve vyspělých zemích je NIŽŠÍ většinou viz i evropská tabulka 100-113 km/h
Me nezajima prvni sekunda. Co je to zase za okecavani? Ten motor ma proste 33 kW. Kde nic neni ani cert nebere. Proste vykon tak na motorku ne na auto a to i v prvni vterine i v dalsi minute. Proste je to auto ciste do mesta, ale zase tam bude jednoducha technika, ktera bude fungovat. Tahat z baterek v kratkym case veliky vykony je technickej problem a tomu se Dacia elegantne vyhne.
Ano ale Citigo ma taky skoro jednou takovy vykon. A tohle pry pujde prepnout i do ekomodu 23 kW aby se zvetsil dojezd. Smysl toho mi uz vubec unika 23 kW je vykon pro slabou motorku s autem to nehne. To se s bidou rozkasle na 70. To je fakt jen do mesta a i okreska bude problem.
Ty asi myslíš tu chviličku kdy NAPLNO krouťák a výkon až po něm? To nehraje proti pomalýmu neefektivnímu náběhu spalovacího motoru = roli
PROTO taky dá autobus Tesla X i supervýkonnej spalovák Lambo Urus https://www.youtube.com/watch?… (krouťák hned maximu vs i sebevýkonnější spalovák)
To mi připomnělo test TESLA X vs Audi e-tron = kdo by byl čekal že na zatáčkovité trati bude autobus o tolik lepší = fakt nečekaně LEPŠÍ podvozek
Levnější jednodušší EFEKTIVNĚJŠÍ rychlejš zabírající (termodynamické jevy vs elektromagnetické) s širším rozsahem otáček (nepotřebuje mnohastupňovou převodovku = krom extrémů typu Porsche Taycan stačí 1stupňová) servisně nenáročnější 3x účinnější (30-40% vs 90%) řešení pohonu s několikanásobně levnějším provozem = má to tu HODNĚ odpůrců :D
To snad ví KAŽDÝ kdo kdy jel JAKÝMKOLI autem se spalovacím motorem = i kdyby to bylo Ferrari :-)
Ostatně proto tu přece vzniklo https://www.auto.cz/…y-edition-128296 pěknej důkaz. Elektrických 80kW 200Nm v první vteřině naplno vs spalovací motory čekající než naberou otáčky
Ano v zaostalych zemich se jezdi 100 nebo 110. Civilizovane zeme maji bezne 130 a nastesti jedna zeme vedle nas i neomezene. A u nas se navic toleruje i 150 ;-)
Jenze on ma pravdu. Problem neni vetsina aut, ale par vyrachtanych dieselu, ktery uz nemaji na silnici co delat. Cimz ovsem Barik nijak nerozporuje ucivo zakladni skoly vis ;-)
Vime 33 kW. To je katastrofa. Na dalnici s tim vubec nemuzes jezdit. Problem bude asi i na okresce nebyt brzdou provozu. Otazka je jeste hmotnost. Jestli to nebude pod tunu, tak je to vubec pruser.
Proto jsem pokud nekoukám na cenu. Honda zřejmě zatím nemá moc baterek, tak nasadili cenu vysoko. Snad se to zlepší. Nicméně tohle autíčko má supr design, zadní pohon, dostatečně velký výkon a vysokou obratnost. Ani postupem času se naučí něco udělat i s tou kapacitou baterek a cenou. Každopádně aktuálně je to pro mě nejzajímavější elektromobil.
Já jsem o dojezdu nepsal. Psal jsem o výkonu. Zrovna já mám cestu do práce po dálnici. Opravdu bych se nechtěl plazit třeba těch 100km/h po dálnici. No ani po okresce bych s takovým autem jet nechtěl. Předjet s tím cokoliv bude asi peklo.
I skútr jsem kupoval výkonný, abych nebyl brzkou provozu a nemusel se krčit s prdítkem někde ve škarpě, aby mě auta mohli předjíždět.
Ale ved ja elektromotorom jazdim, viem, aky ma kedy vykon. Prave na okreskach to problem nebude, len v meste je to nie celkom dostatocne a strati sa caro elektromobilu.
Zase ďalšia capina... Fakt ťa tak bolí trochu porozmýšľať, kým niečo napíšeš? Elektromotor nemá výkon hneď, hneď má len krútiaci moment, ktorý je na rozdiel od spaľováku k dispozícii prakticky v celom rozsahu pracovných otáčok, výkon narastá až s otáčkami. Na okreskách to samozrejme bude ťažký kompromis, ale u autíčka určeného primárne do mesta to pri občasnej jazde po okreskách nemusí byť až taký problém.
Smysluplné by mi to přišlo v rozpětí 300-350 kč jako za normální malé auto, pak bych problém v prodejích neviděl. Naopak už by to bylo zajímavé pro spoustu lidí jako druhé auto do rodiny / do města ;-) Tedy přesně tam, kam patří...
jedno z mých aut má maximálku 110km/h a na dálnici jsem s tím jezdil bez problémů. Stačilo se chytit nějakého kamionu, sem tam se dalo i nějaký předjet ...
Já s tím žádný problém nemam, já totiž ve městě žádný smrad necítím, pokud předemnou nejede načipovaná oktávka, vykopávkový ford s tdci, 20 let starý transit, citroení hdi po smrti apod perly, které vypadají že spíš hoří a valí se s z nich budto bílý šedý dým nebo ryze černý.
To je ale věcí policie, že tyto vozy nestaví a okamžitě nesbírá řidičům technické průkazy a auta nedává do databáze, že pokud nebude závda odstraněna a vůz změřen na STK, auto nesmí na silnice. A pokud odstranit nejde, do šrotu.
Do doby Tesly žádný nebyly, Leaf sem potkal jednou za uherák a takové ty vtipné Peugoety , což bylo normální auto předělaný na elektro s dojezdem 0,000 nic - to bylo jen pro smích
Vážne? Z výfukov ide 0% jedovatých emisií? A čo hluk? Ten je zdraviu prospešný? Len mi nenapíš, že väčší hluk ide od kolies. V mestských posunoch od semaforu po semafor a v kolónoch určite nie.
Popravdě to jak škodí oxid uhličitý víme už od 18. století = na jakou že si to chodil základku že ste se tam neučili NIC o ropě https://zs-kaplickeho.cz/…-vyucovani-ropa/ což jsou prostě osnovy = základ 1. stupeň ZŠ trochu do hloubky 2. stupeň základní školy. To jak a proč oxid uhličitý = střední škola
Do jakejch škol si to ty chodil = že to učivo DODNES odmítáš? :-)
A těm co učivo zvládli a na rozdíl od tebe pochopili = říkáš POMATENCI :-|
A v Itálii prděli v maluchu, fiatce 500, autobianchi, fitace 127 atd - co všechno mělo taky super výkony že.
Tehdá to prostě stačilo, velký výkony z malých motorů nebyly a auta byla lehkká, protože tam nebyla výbava a tuna 3,14ovin :-):-):-)
Kdo měl prachy a chtěl něco jinýho, Koupil si Cadillac se sedmilitrem. Kdyby sis pustil nějakej francouzskej film ze 60 let, uvidíš jich tam tuny. Asi takhle.
Kdo měl ještě víc, koupil si Mercedes nebo Bentley nebo Rolls.
Celý život je jedno velké riziko! ;-) A žádné jiná oblast lidského konání neučinila za poslední cca 4 desetiletí takový obrovský pokrok k odbourávání jedovatých složek svých emisí, jako auta. A CO2 je zcela nejedovaté! :-)
105ku nikdo nechtěl, každej chtěl 120, žigula, dachnu nebo něco západního.
105 a trabant byly pro důchodce, lidi co seděli ve skladu za 800 Kč a byli neschopný a pro neáročný lidi co jeli z A do B a bylo jim jedno jak jedou, hlavně že jedou.
nejlepší městské auto je 5,7 V8 :-) A když budete soudruzi neomarxisti mooc hodní, vezmu vám do města 6,7 bez katalyzátoru a s karburátory, abysme měli konečně ten správnej vzdoušek :-):-):-) Ke každé koncovce jednohoho ekopomatence a můžou dýchat :-):-)
Musíš mít výkon abys to předjel na pár metrech, proč myslíš že jezdím do práce autem co má 390 HP. Tuhle sem na 4 km předjel 6 aut, za pomatenci co jezdí na okresce 60 a ve vesnici 33 se faakt táhnout nebudu :-)
Nikdo tě nikam netlačí = od ZŠ ti vysvětluje PROČ se to musí změnit. No a někteří = se prostě NEDAJÍ a TVRDĚ bojují PROTI tomu, aby se až budou prdět do hlíny jezdilo jinak než se jim líbí
Re: To tedy bude revoluice, jak ta "říjnová", co byla v list
Ptá se malý syn otce:
"Tati, co to byl ten komunismus?"
"To v Rusku v Leningradě, vlastně to byl Petrohrad, bojovali takle v říjnu, vlastně to byl listopad, mužíci, které vedl nějaký Lenin,
vlastně se jmenoval Uljanov..."
"To byl teda pěkný bordel," míní chlapec.
"No a to je přesně ten komunismus," zvolá otec.
Mně se líbí, jak krásně selektivní myšlení dovedete mít. Lidi nežijí mimo města? Nemají i ve městech rodinné domy? Nebo do měst nedojíždějí? Jé, pardon, to vám asi z možností uteklo, co?
Příští rok v létě končí výroba. Kvóty jsou už několik týdnů vyprodané.
Prochy: Jsi úplně mimo. Na každém autě se opravdu prodělávalo cca 200 000,-
Jediný účel toho vozu byl přilákat lidi k elektromobilitě, ukázat, že elektrické auto nemusí stát nesmysl. Tím si Škoda připravila zákazníky na příchod Enyaqu, který je btw. momentálně vyprodaný až do konce roku 2021 a to ještě nepřišly verze 4*4 a RS. Takže ta strategie evidentně funguje.
Euronormy síce nie, ale flotilové emisie nepustia. Od budúceho roka už nie podľa NEDC ale podľa WLTP ku ktorým im súčastná skladba modelov nemusí stačiť. A verím tomu, že radšej doplatia 100 tisíc na "pár" kusoch eCitiga ako nejakú miliardovú pokutu za nadlimitné emisie. Navyše si vylepšujú takto image "zelenej automobilky". :-)
Si si istý, že to budú buchať v Rumunsku? Už keď sa začali o tomto modeli objavovať informácie, tak sa uvádzalo že to budú robiť v Číne, aby udržali nízku cenu.
Jo to máš vlastně pravdu. 105ka měla vlastně taky takový úžasný výkony. Jenže byla relativně lehká. Stejně jako to 40 kW Fáčko. Kolik bude vážit tohle? A navíc je to furt 40 let. Teď se píše rok 2020, tak co s autem o 33 kW? Jedině jezdit s tím výhradně po městě. Ovšem co když budeš potřebovat jet taky mimo město? Na to si budeš muset pořídit chtě nechtě jiný auto.
Je to tak. Teď už ti bude na záda dýchat krom toho traktoru i naloženej polskej kamion a autobus plnej lidí. Nezmínili teda ještě hmotnost. Možná se jim povedl zázrak a auto váží 700 kilo, pak by to bylo ještě akceptovatelné, ale jestli to má 12 metráků, tak to bude mrtvola na ježdění čistě po městě, protože na okresce to už bude svojí dynamikou nepoužitelný.
Takové hlouposti fandové elektra zásadně neřeší. Oni prostě dobíjí zdarma na prázdných stojanech nebo v garáži a tudíž je elektromobilita výhodná a tečka.
Asi všechno = nízko- a bez-emisní auta JAK VÍŠ sou poslední desetiletí z jiných kontinentů :D
EU přesně OPAČNĚ než NEpochopitelně píšeš = zaostala. Progrese v tomhle směru jde z asijských zemí a z USA
Nejprodávanější na týhle planetě byl roky Leaf teď hodně letí Tesla 3 = tos doteď nevěděl? Dřív 3. desítku let hybridy = tys myslel že ty sou hlavně z EU? :-)
EDIT po minutě = to :no: je za co? :-O máš koule vysvětlit? ;-)
Jenže nikdo ještě neřekl, jak by si představil, kdyby všichni ve městě přešli na elektro. Kde to budou dobíjet? Ve městě, kde většina lidí žije v bytě bez garáže. Dokud jich je pár, tak se nakýblují k obchoďákům nebo najdou nějakou tu ojedinělou nabíječku, ale co.kdyby třeba jen 20% aut bylo ve městě elektrických? Jak dlouho potrvá, než by se vybudovala alespoň únosná infrastruktura nabíjecích míst?
A kde že prodávají ty speciální kabely, co natáhnou z 12. patra za roh na místo kde parkují v tom městě? Nebo máš informaci o nějakém projektu "podzemní garáže pod každý panelák " ? Popřípadě si každý ťaman u svého krámku otevře tři nabíječky? Nebo snad bude nová reality show "kdo přežije v boji o volnou nabíječku u lidlu" ?
A proč se vyjadřovat zbytečně složitě, když to lze říci výstižně, a přitom jednoduše? Progresivističtí levičáci z EU nám chtějí ukrást co nejvíce naší svobody. Co je na tom k nepochopení?
Hele ale je to tak. Sice s tím autem nesmíš minout ceduli konec obce, protože už na okresce s tím budeš překážet autobusům a kamionům, ale do těch 80 km/h to pojede a to spoustě lidí bude stačit. Já si teda neumím představit, že bych v něčem tak tragickým jezdil, ale zase na druhou stranu bych se alespoň dokázal lépe vžít do situace mého táty, kdy po válce jezdil s auty podobných výkonů :D
Ono to bude mít asi podobnou dynamiku jako nějaký Tudor nebo Škoda 1202.
Dobrý postřed. Otázkou je, zda to není tím, že na fotce specifikace pro nějaký mimoevropský trh, nebo to někdo u Dacie kreslil ve Photoshopu a omylem páčky přehodil.
To určite, ale pokiaľ niekto vypočíta, že náklady na prevádzku budú o toľko nižšie ako u benzínu, že sa to vyplatí aj za 400 tisíc, nepochybujem, že sa to predávať bude. Pri vyššej cene už by som tiež až tak optimistický nebol.
Čo to zas trepeš? V nízkom hatchbacku sa sedí viac vzpriamene aby tam pasažieri vošli? Viac vzpriamene sa sedí, ak chýba priestor na dĺžku, nie na výšku, ty trúba. Máš to v tej makovici fakt dobre pomotané.
Jasne, ze Citigo je v pohode, ale ked obmedzim vykon motora na eko +, alebo ako sa to vola, tak uz to take v pohode nie je a absenciu vykonu citit. Uz to nebude slusne a ohladuplne pripajanie z vedlajsej cesty.
Áno, to je to zaklínadlo - CENA. Väčšia svetlá výška sa hodí, mestské cesty nebývajú zvlášť hladké a obrubníky sú často vyššie, ako by sa patrilo. Väčšina takzvaných SUV sa tiež do terénu nehodí. SUV je len móda, toto bude proste mestský crossover. 20 km do práce, 20 km z práce, 20 km rezerva - a nie si ani na polovici dojazdu, ani zďaleka. Tak v čom vidíš ten dojazd ako kritický? Ubúdanie kapacity nie je podľa doterajších informácií nijak zásadné. Vidíš to čiernejšie jak to je.
15 cm je dost nizko, do mesta idealne. Urcite je suv lepsie, ako nizky hatchback, kde zadni pasazieri musia sediet viac vzpriamene, aby tam vosli. Dojazd naozaj bude v zime kriticky. Ale keby ste to doma mali a popri tom nejake spalovacie auto, tak sa stavim, ze by ste jazdili tymto :-)
Nechápu proč tu musí být tak zpatlaná koncepce. Tohle dle mého s SUV nemá moc společného. Stačilo by to dát blíže k silnici a je z toho obyčejný hatchback, který se do města hodí mnohem více. Tohle bude mít v terénu nulové schopnosti.
Chápu, že tohle bude lowbudget auto, ale ten dojezd bude asi trochu kritický pokud vezmu v úvahu použití vyhřívaní, klimatizace, časem ubývání kapacity.
A ten výkon asi taky nebude nic moc. Jezdím každý den do práce 20km. Na to by takové auto bylo ideální, ale s něčím takovým bych asi jezdit moc nechtěl.
Dle mého zatím nejlépe vypadající je Honda E (pokud nekoukám na cenu)
Jj, viděl bych to podobně, jen ta cena se musí držet nízko, přece jen je to lowend brand. Tj ani ta bohatá rodina nebude chtít Dacii do města s cenou přes půl milionu ;-)
"Tohle je budoucnost, kterou nikdo z nás nechce zažít." - píš len za seba, dobre?
"Mor sdílení jako výsledek ekoteroristického hnutí. Nařídí nám sdílet i manželky? Určitě by to bylo ekologičtější..." - čo to plácaš? Niekto ti to zdieľanie núti? Alebo okrem neho nebude iná možnosť? Zobuď sa.
"Nový model jako slpácanina a slepenina existujících dílů = MadMax v prvovýrobě." - keby to v článku priamo nenapísali, ani by si o tom netušil. Ale hodí sa každý argument proti, že?
"Benzín který je sebereme ostatním (zakážeme, znevýhodníme, znedostupníme), aby jsme je mohli ovládat... a manipulovat s nimi..." - tak toto je už slušná paranoia. SKoč za psychiatrom, dá ti niečo na upokojenie.
"Jestli tohle má být budoucností Evropského autoprůmyslu, pak bůh žehnej německé svaté D3 " - takže sa sťahuješ do Dojčlandu? S pánom bohom.
Každý má sice možnost, ale ne každý na to má žaludek a dostatek financí. Nemusíme chodit daleko. Ostatních premiér je toho jasným důkazem. Obojího má dostatek.
Nástupce nebude. Ten e-pohon byl s nástupem elektrického Citigo přepracovaný, není to stejná technika co dřív a myslím, že by pár let vydržela. EV není svázáno euronormami, takže není důvod spěchat. Jedině, že by potřebovali výrobní kapacity pro něco lukrativnějšího.
u minulého článku tu byly tipy 300/300 a 200/400. Podle dojezdu 200-300 tedy vychází cena na 300-400. :-[] . Cena rozhodne, jako jednoduché levné auto do práce - města a okolí to bude dávat jako jeden z mála elektrovozů smysl včetně užitková verze - pro řemeslníky, rozvážku... zvláště s dočasnou* parkovací výhodou po Praze.
*Až se tato auta rozšíří tak tyto subvence včetně neplacení spotřebních a silničních daní půjdou samozřejmě do p.i.č.i.
Pochybujem, že by to s tým súviselo. Citigo-e iV sa ďalej veselo vyrába a z Bratislavy ho odchádzajú plné vlaky na západ. Diať sa tak bude minimálne do konca roka a možno aj dlhšie.
Životný cyklus NSF je už prakticky na konci a hoci sú tie autá tak dobre vymyslené, že by ich podľa mňa v pohode mohli vyrábať ďalšiu dekádu, tak chápem, že chcú mať kvôli nákladu nástupcov už kompatibilných s MQE asi.
Tiež nikde nie je napísané, že keď sa Enyaq a škodovácke hybridy nebudú predávať podľa predstáv, tak nepríde zas škodovácke dvojča ID.1. alebo nejaká elektrická Fabia.
Ale s tou rentabilitou, o ktorej píšeš vyššie súhlasím. To je podobné, ako so starým Fiatom 500e. Poznáme ten príbeh, ako Marchionne vyzýval Američanov, nech si to nekupujú. Veď e-Up bol v ponuke už nejakých 7 rokov a donedávna sa oň nik netrhal. Prišli rôzne dotácie, zrazu bola možnosť mať ho s cenou pod 10-tisíc eur (aspoň teda na Slovensku) a už sa to VW logicky prestalo páčiť.
To je teda zvláštní, že zrovna na Citigo baterky nezbyly, když to byl takový trhák. A nepomohlo ani to, že pár měsíců před zastvením výroby ohlásili příjem objednávek na příští rok a omezení prodeje asi na pět zemí.
Tak pro ty co se rádi poslouchaji a řikaji co je dobrý a co ne: Hlavní příčinou uzavření objednávek u totálně vyprodaných citigo na el byl nedostatek baterií, s čímž se potýkají prakticky všechny evropské automobilky. Tak a teď tu o karkulce a o tom, jak si vedení v reichu, který je schopno promyslet jak roky ojebávat lidi a úřady, s emisema, neumí spočítat kolik love za auto.
Die Statistik zeigt die Ergebnisse einer Umfrage aus dem Juli 2020 in Deutschland zum Interesse an einem Elektroauto bzw. an Elektromobilität. Es wurden 1.200 Personen befragt. Rund 29 Prozent der Befragten gaben an, kein Interesse an einem Elektroauto zu haben.
Pouzit sa da vsetko, ale uz Citigo s dvojnasobnym vykonom je na hrane na prijemne bezne mestske jazdenie. Toto bude podla vsetkeho pomalsie. Treba si vyskusat, pojazdit a potom aj trosku rozmyslat, ci by clovek chcel take auto. Ja pisem zo skusenosti. To je jedna z najvacsich vyhod elektrickych aut, ze su obratne, rychle v meste a toto pravdepodobne az take nebude.
Praveze je to mytus, to auto sa stane prvym autom v rodine a bude to slabe a male. Pokial uz nemaju v rodine Ipace, alebo Etron. Potom bude druhe :-) Ale neviem ci ma zmysel vysvetlovat choremu cloveku.
Citigo bylo prodělečné právě kvůli tomu, že to byla svým způsobem kusovka, navíc těžce adaptovaná z běžného auta. Ale hodilo se jako testovací platforma pro elektrické technologie, a jako ukázka, že i Škoda to dovede.
Proč by se to nedalo použít? Zatím o výkonech nic nevíme, kromě udávané maximální rychlosti. Jenže pružnost, zrychlení... to není uvedeno, a rozhodně to nebude "na minuty". Nehledě na to, že na nájezdech jsou kolikrát největší brzdou "piloti" těch zázračně úsporných TDI. Navíc, ne všechny satelity a ne všechno dojíždění se vykonává po dálnici.
Já to chápu, když se konečně objeví to, co si všichni od elektromobilu tady přejí, tak se hledá zase nějaký jiný důvod, čím to auto shodit.
Nie si trošku mimo? Mini mestské prdítko na krátke presuny a ty sa hneď ideš tlačiť na diaľnicu... Sakra, človeče, používaj hlavu. Neprísť táto nová doba, bol by si dnes šťastný aj za Trabanta.
Tím se vracíme k otázce rentability. Citigo iV bylo sice velmi žádané, ale zřejmě by muselo stát o 100 - 200 tisíc víc, aby dávalo smysl navýšit kapacitu výroby a pokusit se na něm vydělávat.
Tohle reálně nepoužiješ ani na dojíždění ze satelitů, což je řekl bych ideální využití pro EV. S tímhe výkonem nedáš ani první exit na dálnici, což je obvykle právě pro sateliťáky. Akcelerace počítaná na minuty, to budou ještě šílenější manévry než dnes. Ani 130 to nedá, takže je to odsouzené na bukake s kamiony v pravém pruhu. Pak si jeden točvolant bude přehazovat DVD a je z toho přibližovadla pětikoruna... Zázraky nikdo asi nechce, ale 50-60 kW by bylo použitelnější.
Jasne, cena je zásadná. Preto je to autíčko jednoduché, malé, slabé...ale nie príliš jednoduché, aby stačilo dnešnej náročnej dobe, nie príliš malé, aby nebolo dostatočne použiteľné a praktické, a nie príliš slabé, aby stačilo bežnej mestskej premávke. Myslím, že aj za vyššiu cenu ako 300 sa vyplatí - voči fosilu s 5-litrovou spotrebou budeš jazdiť skoro zadarmo. Ešte som zvedavý na crashtest, ale zatiaľ by som tento počin hodnotil kladne. Určite lepší nápad ako Tata Nano, alebo Smart z opačného konca cenníka.
jo, pokud najezdíš víc kilometrů aby se ti levný EL provoz vrátil oproti klasickému fosilnímu autu řekněme za 300 litrů tak takový EV určitě smysl dává....
Moment moment, nahoře píšeš že za vším stojí malá skupinka zkurv*nců.... takže jde jen o to oslovit tu mlčící většinu a vyprat je pryč, ne? hele já jsem se začal angažovat před rokem a potkal super lidi a dodalo mi to nějakou energii že ne všichni v politice jsou úplní blb*i.... takže za zkoušku to určitě stojí.... :yes:
Já v tom slabším motoru zase takový problém nevidím. Od tak malého auta nikdo přeci nečeká extrémní dálniční výkony nebo překonávání stovek kilometrů na jeden zátah. Jako příměstské a městské auto naprosto bez problémů.
Rozhodne je to 10x lepšie ako tie imitácie mestských autíčiek pre sedemnásťročných a dôchodcov, plaziace sa štyridsiatkou po meste a prekážajúce všade kde sa objavia. Pre mesto je to plnohodnotné autíčko, ktoré určite bez problému zvládne aj mestské obchvaty cez 90 kilometrov za hodinu. Štyri miesta, dostatočný počet dverí, slušný kufor, dojazd cez 200 km, čo viac chcieť? Akcelerácia hoci 30s z 0 na 50 je postačujúca, viac v meste nezvládajú ani vodiči 150-koňových SUV...
tak oltcit je v podstate prekabateny citron cize opat tak kusok francuz.... ...ale inak s tou rukou to mam podobne... akonahle volant drzim len v jednej ruke tak tiez vzdy prave v lavej
..voči dostupnosti tohto auta som dosť skeptický. Najprv carsharingy, potom nejaké donáškové služby, potom zopár stoviek zákazníkov na západe, potom zistia, že kvóta na rok 2021 je splnená, ďalší sa dočkajú v 2022 a ktovie či sa to u nás bude vôbec predávať.
Žijeme v takej divnej dobe, že najprv sa elektromobilom bránime, potom, keď sa už ľuďom zapáčia a chcú ich, zrazu je problém sa k ním dostať.
Preco nie pojazdnu hernu? Clovek je tvor hravy, a detstvo od dospelosti deli len cena hraciek. Niekedy je prijemne, ze auto koriguje pruh, niekedy je to otravne. Na chatu s tym nedojdu, ked bude chata daleko. Treba si tie veci vyskusat a tak sudit.
asi najdolezitejsi udaj bude u nas cenovka... lebo popravde ani ja nepotrebujem k zivotu tablety miesto budikov ani ziadne kamery miesto spatakov... a to nie som ziadny dochodca .. len chcem proste normalne auto a nie pojazdnu hernu ... takze ked to bude mat ferovu cenovku tak verim ze to bude velmi uspesne auto aj u nas... lebo mnohi z nas chcu len jazdit do prace a na nakupy a kdesi na vikend na chalupu alebo s detmi do skolky a pod... a tu nepotrebuju k tomu 4 kamery v aute ani dzubanie do volantu na udrziavanie jazdneho pruhu a podobne kraviny ... ja napriklad chcem do buducna aj nadalej len normalne bezne auto .. spolahlive jednoduche vcelku pekne a prakticke... netuzim ani vrazat do buducna do auta nejake velke prachy nakolko sa z neho uz stal tovar s prudkym poklesom hodnoty v poslednej dobe ( ceny aut nikdy nepadali tak rychlo dole po kupe ako dnes ) ...
Budu to chciet, ale ako uzivatel Citiga si viem predstavit, ake to bude so slabsim motorom, a trochu mensim dojazdom :-) Bude to nic moc. Ale podobne auta aj teraz jazdia a maju ich uzivatelia radi.
citigo je predsa len dospelejsie auto uz od zakladu svojim know how... za mna je skoda ze uz je vypredane a defakto skoncilo ... lebo prave taketo male a vcelku aj "dostupne" elektra mi davaju zmysel a nie nejake EQC za 3 melony ktore su len pre par vyvolenych ...
suhlas.. toto este bude pecka... konkurencia uz teraz ma co robit a este jej padne sanka kam sa dacia posunie vpred v nasledujucej dekade ... dacia :yes:
Ja cerpam z odkazu.
A ty? Z klaboseni se svymi zakazniky? ;-)
Uprimne, kdyz vidim tve chovani ve zdejsi diskuzi, tak bavit se s tebou osobne, bych ti radeji rekl, ze EV nesnasim. Zanotovali bychom si. A o elektromobilite bych se radeji bavil s nekym, kdo neposloucha jen sebe...
To tedy bude revoluice, jak ta "říjnová", co byla v listopad
Dačia se v moderní historii zaměřila na jednoduchá auta stavěná, nabízená a prodávaná dle filosofie "za (celkem) málo peněz (celkem) dost muziky"
Podívám-li se na tohleto... přibližovadlo, tak to bude asi stejná "revoluce" jako elektrickej Harlej.
Nasypali do toho žoky peněz - a skorem nikdo to nechce.
Halt, takhle dopadne každá firma,která se vysörö a zákazníky a své výrobky začně stavět na přání progresivních eko blouznivců
tak ale ako mestske elektro v cene od to bude ok... lebo tu fakt netreba nejaku makcenu palubovku ani hydraulicku vzperu kapoty ... sme uz asi hodne zhyckani.. pritom auta by mali byt hlavne o mobilite a nie o blbostiach ... ja som zvedavy na cenu... keby to stalo do pol mega tak sa po tom aj u nas asi len zaprasi.... fakt este to moze byt pecka len ta cenovka nech fakt nebude prehnana .... akurat priznavam cakal som ze to bude kusok vacsie auto... ale ako tak ppzeram ten ten kwid je predsa len kusok maly... 2420mm razvor je na urovni citiga tusim... ale ako ok... ma to byt mestske elektro .. na rodinne ucely je tu od dacie nadalej duster :yes:
s logom dacie a s elektrickym ustrojenstvom ... ale to sa asi aj cakalo... ved dizajn je tu pekny a sympaticky ... pochvala aj za svetlu vysku... :yes:
cakam velky uspech... paci sa mi ako dacia uz pekne vystrkuje rozky.. su ta tam casy prveho loganu ... dnes ma dacia uz pecka kusky a napriklad taky novy duster s 1,3tce v 4x4 je dnes uz doslova chutovka kusok a aj jedno z mala vcelku este dostupnych nepredrazenych SUVecok pritom uz plne na urovni doby a so vsetkou tou praktickostou a uzitkovostou aka na bezne potreby uz plne postacuje ... :yes:
ale inac pekne. Samozrejme, este minimalne rok nedostupne :-) Ale aj na skodu sa cakalo tiez mozno rok. Mozno aj manualna klimatizacia bude mat vyhodu, ked to pojde v zime jednoducho vypnut, aby to malo nejaky dojazd.
EKOLOGIE SE STALA PROSTŘEDKEM, JAK MALÁ SKUPINA ZURV€NCŮ DOKÁŽE MANIPULOVAT S OSTATNÍMI. SDÍLENÍ ANEB KOMUNA BYLO JEDNOU Z PILÍŘÚ KOMUNISMU. TO JSME SE JAKO SPOLEČNOST STÁLE NEPOUČILI???