Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tahle Tesla už najela 1,2 milionu km, původní nejsou baterie ani motor

Rekordní Tesla Model S, která se koncem minulého roku dostala s nájezdem 1 milionu kilometrů do Guinnessovy knihy rekordů, pokračuje v jízdě.
Zpět na článek
Avatar - Ondore
19. 10. 2020 08:59
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Internet je pre ľudí, ktorí sa sem idú zabaviť či podučiť niečo nové ako my, ale súčasne tam nájdeš aj kreatúry, čo si chodia ventilovať svoje mindráky. Nemá zmysel riešiť ich alebo ich palce, majú dosť problémov sami so sebou ;-)
18. 10. 2020 21:32
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
To by ma zaujímalo, aký pablb Ti za takýto príspevok môže dať palec dole...
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 20:45
Re: tvl dobre
Správne, a teraz mi to povedz po česky, lebo to máš očividne problém preložiť. Na otázku " kolik by stala ta baterie a ty motory" som dal odkaz na článok o cenách batérií. Ty spolu s kolegom tvrdíte, že nepadla "žádná věcná odpověď". Ja tvrdím, že tam boli PRESNÉ ČÍSLA.

Aj priemerný motorizovaný blbec vie, že "že náhradné diely sa objednávajú na PRESNÝ TYP AUTA, často aj podľa VINu", čo som špeciálne pre Teba uviedol nižšie. Súčasne som Ti ponúkol cenu presnú na haliere. Nič z toho Ťa nezaujíma, točíš sa okolo nezmyslov, skrátka si náš milý ušatý troll. A týmto by sme to mohli ukončiť, alebo máš niečo k veci?
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 20:26
Re: tvl dobre
Cituji: "dostal odpoveď kde som dal odkaz na článok s PRESNÝMI ČÍSLAMI."

Kdybys nechápal, tak znovu - tohle jsi napsal TY SÁM!!!
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 19:56
Re: tvl dobre
Tak ma sem prosím cituj a povedz, ako si si to preložil do češtiny. Už je to minimálne druhý raz, čo tvrdíš niečo iné, ako som ja napísal.
Ale už vieme odpoveď na predošlú otázku - nie si schopný jasne povedať, na čo potrebuješ PRESNÚ cenu, ktorú údajne potrebuješ.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 19:47
Re: tvl dobre
Když jsi u poslední šance, tak máš asi poslední šanci, abys pochopil co jsi napsal TY SÁM!!! O tom to je!

Ty se pořád jen točíš na tom, k čemu mi je přesná cena, ale vůbec ses nezamyslel nad tím co jsi sám napsal a na co já reaguji!!!
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 18:08
Re: tvl dobre
Pred chvíľou si dokázal, že nezvládaš klik na odkaz, teraz dokazuješ, že Ti robí problém aj chápanie slovenčiny. Ale vieš čo? Dám Ti ešte šancu dokázať, že nie si taký pako, ako sa tu prezentuješ. Skrátka len odpíš na čo potrebuješ PRESNÚ cenu. Neuhýbaj, nezahmlievaj, napíš na čo potrebuješ PRESNÚ cenu. A ja ju sem špeciálne pre Teba napíšem na halier presne, ok?
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 18:00
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Palix len pre vysvetlenie - myslím si, že každý má mať právo za svoje peniaze nakupovať to, čo on sám uzná za vhodné. Máš milióny a chodíš na kolobežke? OK. Ledva prechádzaš od výplaty k výplate a kúpiš si BMW na lízing? Tvoja vec. Ale ak majú ľudia potrebu pár prípadov prezentovať ako "všeobecne platnú pravdu", tak nech sa držia svojho a potom zistia, že im na tomto svete nemôže byť nič dobré. Alebo len klamú samých seba a u toho "svojho" chyby prehliadajú. Mne to skrátka príde divné, možno pokrytecké. Užívaj Mazdu a čokoľvek ďalšie, čo Ti príde do života.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 17:27
Re: tvl dobre
Jak mě přesná cena nezajímá? Co tu zas třepeš a co mi to podsouváš?? TY jsi napsal že jsi uvedl přesné ceny! Tak nelži.

Místo toho aby ses omluvil za to že jsi napsal blbost a dal jsi pouze odkaz na přibližné ceny, tu ještě budeš moralizovat? Takto se chová 3-leté dítě, které je přistiženo při lži :no:
Avatar - palix
18. 10. 2020 17:23
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
V podstate neriešim veci, ktoré sú mimoriadne drahé. Dobré auto sa povedzme dá kúpiť do 25 000€. Prečo kupovať auto za 100 000€? Viete si predstaviť, koľko dobrých a úžitočných vecí sa dá spraviť za zvyšných 75 000€?
Čisto teoreticky ak by som mal u nás peniaze na Teslu - musel by som niekde podnikať. Spomínané peniaze by som radšej rozdelil mojím zamestnancom ako odmenu. Pri väčšej firme by sa to aj celkom stratilo.
Človeka drahé auto nespraví šťastnejším - načo ho potom kupovať?
Samozrejme každý z nás má iný názor, ktorý je pre neho ten správny a máme na to nárok. Pre mňa je drahé auto absolútna zbytočnosť, na druhej strane vyslovene lacné auto nemá svoju cenu len tak "pre nič za nič".

Ukážte mi podobnú nekvalitu ako Má Tesla u podobne drahých áut - BMW, Mercedes... Dávno som nečítal o podobných problémoch...
18. 10. 2020 17:15
to uz nejde zastavit 😁
Ja se poseru 😁. Ja jen chtel znat cenu baterii. Jako kdysi nekdo nahazoval cenu za zanovni motor porsche. A takovou bramboracku v tom udelali. 😁 Pritom ja jen unavený nečtu slovensky odstavce plný slov, kterym nerozumim. Vzdycky totiz kdyz se snazim porozumet, tak zjistim, že jsem se vlastně nic nedozvedel, a tak uz se nesnažim 😁 Slovak milujici elektroauta mi dal minus na ceskem webu o autech. Ten vlak uz je rozjetej a nejde zastavit! 😅
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 14:54
Re: tvl dobre
Poznáš takých tých psov, čo na ulici utekajú za autami a štekajú po nich? A keď ich dobehnú, tak nevedia čo s tým? Presne tak sa dožaduješ PRESNEJ ceny batérií.
Čo keby si najskôr Ty úprimne napísal, že tá cena Ťa vôbec nezaujíma? Ukáž, že si aspoň trochu chlap a priznaj, že trolling je to, kvôli čomu sem v skutočnosti chodíš.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 14:30
Re: tvl dobre
Tak proč nenapíšeš, že si dal odkaz na článek s orientačními cenami?!? Místo toho tu jen lžeš :no:
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 14:08
Re: tvl dobre
Presne to som povedal, ceny sa menia. Navyše každý predajca ich má iné, podobne ako je to v iných obchodoch. A pre tých, čo ešte nikdy neboli v servise, tak dodám, že náhradné diely sa objednávajú na PRESNÝ TYP AUTA, často aj podľa VINu.
Tak prestaň s náckovinami a trolením. Ten kto chce, tak informáciu dostal, ten kto ju naozaj chce na halier presne, zavolá do servisu.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 13:55
Re: tvl dobre
Ceny se mění. Článek je z roku 2019. Tak co tu třepeš :no:
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 13:48
Re: tvl dobre
Chápem, problém je kliknúť. Ekofanatika si nechaj na svoju starú, keď Ti bude chcieť vyprať mesiac nosené spoďáre.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 13:34
Re: tvl dobre
Na internete nejaké ceny nájdeš

TO JE PŘESNÉ ČÍSLO?!? Ano opět typický blábol ekofanatika :no:
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 12:28
Re: tvl dobre
Stačí sa pozrieť na moju odpoveď z 16. 10. 2020 22:44 a tam všetko nájdeš vrátane cien. Opýtal sa, dostal odpoveď kde som dal odkaz na článok s PRESNÝMI ČÍSLAMI. Chlapci trollovskí neviem, robí vám problém slovenčina, či nezvládate kliknúť na odkaz?
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 11:54
Re: tvl dobre
Píšeš totální kraviny. Normálně ze věcně zeptal. Bohužel od elektrofans opět žádná věcná odpověď. Tak jak bývá zvykem...
Avatar - Ondore
18. 10. 2020 09:19
Re: tvl dobre
Nevadia mi ľudia s opačným názorom a takým obyčajne v diskusii palec dole nedávam. Tebe som ale dal, pretože tu nie si kvôli diskusii, ale vyžívaš sa v trollingu.
18. 10. 2020 00:11
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Mohol som si myslieť, že zhltneš návnadu aj s navijakom...
18. 10. 2020 00:10
Re: temer 700k
Kúp si pár deka mozgových buniek, aby ti doplo, kedy si z nejakého šaša robím srandu. ;-)
17. 10. 2020 22:50
tvl dobre
Pekny bomby zase a *** ses dozvedel 😁 jak tady kazdej kope za sebe slusny 😁👍 to i na vyjebanym foru e46 kde se ***i hejtili ses dozvedel, kdyz ses zeptal kolik co stoji, kecy vokolo jak tady ale nakonec ti odepsali. Chapes ze to nechci hledat? Jdu sem na forum o autech a zeptam se. Vzhledem k fanatickym zastupcum Tesly, sem jim chtel dat prostor aby nam vsem co o tom vi ***, prozradily ceny. Ne, informaci ze to nikdo nemenil, a ze se to repasuje. Proste sem se jen zeptal na ceny, tečka. Problém. 😁
Avatar - Ondore
17. 10. 2020 21:17
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Ja som našiel Model S z roku 2016. Neviem, či už sa o tom dá hovoriť štýlom ako to interpretoval palix, ale aspoň môžeme hovoriť, že sú minimálne dve odpadnuté kolesá.

Aj tak si ale myslím, že v palixovom prípade uvedené závady nebudú hlavný dôvod, prečo si Teslu nikdy nekúpi, tu je ukážka jeho nárokov na auto podľa jeho vlastnej recenzie na moje.auto.cz:
- "Moje auto má vo výbave okrem kolies, volantu a iných bežných vecí naviac klímu a nastaviteľné sedadlo vodiča. Viac mi ani netreba - klíma je pre mňa najdôležitejšia z výbavy."
Tesla, ale ani BMW, Audi a ďalšie prémiovky nie sú celkom typ auta, ktorý si kupujú ľudia s takýmito nárokmi. Takže si viem predstaviť, že výhovorky na odpadávajúce strechy potom padnú vhod, keď si treba kopnúť do niečoho, na čo nedosiahnu.
Avatar - _Karel_
17. 10. 2020 20:44
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Nejsem znalec Tesly, ale mě to přijde jako originál kola: https://www.autoforum.cz/…-nepochopitelne/
A vysvětlení Tesly, že "k uvolnění ramene došlo ještě předtím, než si vůz koupil." taky nevypadá, na závadu díky neorigo kolům.
Avatar - Ondore
17. 10. 2020 18:53
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Poďme sa pozrieť, čo si tu napísal a čo je realita:

- odpadávajúce kolesá - našiel som jeden prípad, chlap vypisoval dokola pod rôznymi pseudonymami, navyše nemal na aute originál kolesá. Dáš ruku do ohňa za to, že to bola chyba výrobcu? Známemu takto odpadlo koleso na Octavii, nevhodné disky doslova odstrihli koleso za jazdy. Budeme to zovšeobecňovať, alebo povieme, že Octaviu nikdy?

- volanty - opäť JEDEN prípad
Naproti tomu tu máme zvolávačku na 1,4 milióna Fordov pre možnosť odpadnutia volantu
https://www.autonews.com/…s-could-fall-off

- strešné panely - a zasa JEDEN prípad.
Sám sebe vykáš, alebo onikáš? To by vysvetľovalo ten plurál, lebo ak si článok prečítaš 2x, nie sú to dva strešné panely, stále je to ten istý.

Vyššie som uviedol iba jednu zo zvolávačiek, keby si si ich pozrel lepšie, tak zistíš, že častejšie ako Tesla mali zvolávačky aj v Toyote, Mazde, BMW, vlastne v drvivej väčšine automobiliek zvolávali autá opakovane, taký VW zvoláva priemerne 1.805 áut z 1.000 vyrobených.

Nemusíš si kupovať Teslu, nie je to povinnosť. Ale potešilo by ma, keby si nám niečo objasnil: ako si si kúpil svoje terajšie auto? Lebo vyššie uvedená logika dostáva ťažko na frak ak pripustíme, že s Tvojimi kritériami Ti v garáži pristali Mazda či Opel.
Avatar - wakantanka
17. 10. 2020 16:54
Re: Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromob
A koľko stojí nový komplet motor, lebo ti preskočí retiazka kvôli zlému napinaku? A budeš mať veľké šťastie keď ti to uznajú na záruku. :-)
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2020 16:03
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Však je. Tento případ jen dokazuje, že aby s elektrovehikly někdo jezdil dálky tak fakt musí být duševně vyšinutý.
Avatar - palix
17. 10. 2020 16:02
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
O kvalite Tesly sme sa toho načítali už dosť. Odpadávajúce kolesá, volanty, strešné panely... Ja som práve väčšinou videl Teslu na absolútnych koncoch rebríčkov spoľahlivosti. Navyše ak sa niekde píše o problémoch s autami a prístupe Tesly k zákazníkom... ja by som si auto od takej firmy nekúpil.
Avatar - rohYpnol
17. 10. 2020 16:00
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Přesně!!!

Není co dodat.
17. 10. 2020 15:52
Re: temer 700k
A co keby sa rovno kozmonautov spytal kolko km daju za den!
Ty si fakt dusevny kripel Traveldrive :-!
17. 10. 2020 15:16
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Jak je to možné? Však podľa vás anti-EV očkovaných je elektromobil vhodný sotva na jazdenie okolo komína...
17. 10. 2020 15:15
Re: temer 700k
Kokos, spýtaj sa rušňovodičov a pilotov, koľko dajú za deň!
17. 10. 2020 15:14
Re: LOL
Takže BMW je horšie ako Tesla. A to je prémia? :-)
Avatar - Ondore
17. 10. 2020 12:54
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Pozrel som odkazy (díki), to už je vyšší dívčí a výsledok vyzerá byť prekvapivo dobrý!
Avatar - elektrikar
17. 10. 2020 11:51
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Napiš mi do pm, ukážu ti to. Mám už funkční vyčítání teplot, napětí jednotlivých článků a spouštění balancování přes sběrnici CAN Bus. V tom packu je 9 řídících jednotek a už na tom bylo udělané nějaké reverzní inženýrství, takže to jde ovládat.

Vycházel jsem z této práce:
https://github.com/…mdebree/BMWI3BMS

Zde je balancování, teploty a napětí:
https://github.com/…ter/BMWI3BMS.ino

Tento borec https://www.secondlife-evbatteries.com/bms.html umí i:
- Tesla Model S/X
- Tesla battery modules used in other OEM cars
- Mitsubishi Outlander LEV40
- VW E-Golf and GTE (no balancing currently)
- BMW I3
Avatar - Ondore
17. 10. 2020 11:36
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Deal to bol super, tipujem, že normálne by si za podobný pack zaplatil minimálne 5-násobok. Pls máš niekde video či blog o tom, ako to máš pozapájané, plochu panelov, spotreby, vyťaženie a pod.? Ak áno, pošli mi prosím link do súkromnej správy, díki!
Avatar - Ondore
17. 10. 2020 11:31
Re: tak jeste jednou
Ja neprotestujem proti tomu, že sa pýtal, len sa divím, lebo ProchyTom svoju odpoveď dostal, dokonca 2x a na dosť takýchto dotazov stačí Google (tiež som ho použil).

Tvoj príspevok by mal svoju logiku, keby vychádzal z udalostí, ktoré sa dejú často a pravidelne. Ale postaviť si svoj svet na tom, že sa kdesi komusi niečo stalo, tak nemôžeš vychádzať na ulicu, lebo ľudí tam vraždia a majú nehody. Vlastne ani doma nemôžeš byť, štatisticky najviac ľudí zomiera doma v posteli. Máš to ťažké!
Avatar - elektrikar
17. 10. 2020 09:59
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Zrejme jsi to nepochopil, ta puvodni baterka je zcela OK. Mne jen prislo jako hrich za ty prachy nevzit 33 kWh pack :-[]
17. 10. 2020 09:58
Re: tak jeste jednou
Je to docela logickej dotaz. Pokud baterie a mktory odchází v záruce, budou odcházet i po ní. Kdysi elektro kluci pátrali co stojí v tesle baterie včetně výměny a nevypátrali.
Avatar - Dinar
17. 10. 2020 09:41
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
To zní jako řeč starého bazarníka, “přivezl jsem dvě čtvrtky z D, motor z I a zas je z toho auto jako fík”. Fakt mají být příběhy o tahání baterek z bouraných ev z Norska argumentem pro ev mobilitu? Jinými slovy, tězko si představím u standardního zákazníka a uživatele bmw se spal. motorem, jak místo do servisu, si jede pro motor z bouračky v Norsku. Spíš mi to připomíná, jak si za komančů dělali lidi sekačky na trávu z motorů starých praček, taky něco chtěli, i když reálně na to neměli love.
17. 10. 2020 08:57
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Dik.

To zni jako good deal.
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2020 00:21
Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?
Kolik stojí rozvody a kolik baterie a el. motor po záruce?
Avatar - elektrikar
17. 10. 2020 00:15
Re: LOL
Známý má ve svém BMW po 200k km 3. motor :*)
Avatar - twistedTSD
17. 10. 2020 00:13
Re: LOL
Někteří tu každou chvíli argumentují neprůstřelnou spolehlivostí a jednoduchostí EV. A zatímco kdejaká naftová ovce najede milion km s původním motorem, tak Teslu potká takový masakr. Viděl jsem ceny náhradních dílů pohonného ústrojí pro e-Golf a byly to slušné palby, to bych u třeba desetiletého auta řešit nechtěl. :no:
Avatar - elektrikar
17. 10. 2020 00:12
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Zbytková cena a cena upgradu viz. výše. REX je :no: , BEV je ultimátní stroj. Jinak je to geniálně navržený elektromobil a baterka je nesmrtelná (radove lepsi, nez Tesla). Proste Samsung :-!
Avatar - elektrikar
17. 10. 2020 00:08
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Baterku jsem sehnal v Norsku z i3 94 Ah 2018 (na CR pomery lehce tuknuta i3, na Norsko totalka), najeto 20000km cena 82000 Kč bez DPH, vcetne paletove prepravy do CR. V Norsku dily s rodokomenem - fotodokumetace a VIN :yes: . Clo bylo 2100 Kč (Norsko neni soucast EU). Vymena v jakemkoliv servisu cca 4h prace. Kodovani a programovani software a kabel z aliexpressu za 10 USD. Puvodni baterka 92% kapacity po 1200 cyklech a 6 letech, jde do solarni elektrarny a ma hodnotu cca 90 000 Kc v ramci energetiky.

Dojezd sel ze 150km na 250km, takze maximalni spokojenost.
16. 10. 2020 23:59
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
To mě taky zajímá - jaká byla zbytková kapacita a kolik stála výměna a nová baterka? i3 je nejlepší elektromobil ale docela je divné, že ho někdo prodává po 2 letech s najetými 10 tisíci za polovinu ceny. Vzít to? No a kousky s nájezdem kolem 70 tisíc jsou asi prakticky neprodejné - za třetinu původní ceny visí na inzerci pořád. A co mě úplně dostalo - někdo musel měnit i ten pomocný motor REX, přitom ten se moc nepoužívá - že by měl špatně vyřešené chlazení a zadírá se?
16. 10. 2020 23:25
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
Dík.

Můžeš uvést nějaký detail?

Kapacitu a cenu? To by zdejší diskutéry, včetně mě, mohlo zajímat.
Avatar - Ondore
16. 10. 2020 22:44
Re: tak jeste jednou
Vyššie si odpoveď dostal, čo sa Ti na nej nepáčilo? Ja som nezaznamenal nikoho, kto by si musel v Tesle za výmenu batérií platiť, čítal som pár príbehov o výmene zadarmo v rámci záruky.
Na internete nejaké ceny nájdeš, viď napr. tu: https://fontech.startitup.sk/…uju-automobilky/
ale najčastejšie bolo zlyhanie len nejakej časti, takže sa nemenila celá. Navyše ceny postupne klesajú, aktuálne ohlásený nový typ batériového článku 4680 má znížiť cenu batérií za 1 kWh o 56 %.
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 22:27
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady II
:yes:

Ja ted menil baterku u i3 po 6 letech a 120k km a to jen proto, ze jsem tu starou potreboval do fotovoltaicke elektrarny :D
Avatar - wakantanka
16. 10. 2020 21:59
Re: Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromob
Pokazí sa raz všetko, ale objektívne v elektromotore je toho na pokazenie oveľa menej ako v modernom spaľováku.
16. 10. 2020 21:56
tak jeste jednou
Znate nekdo cenu baterie a tech motoru? To ze okamzite startuje kazdej elektrikar a neumi pobrat forek, ze ja na autech vzdycky jen menil olej a filtry, je jejich problem. Normalne se tady clovek zepta jestli nejaky fanda do Tesly ma nastudovany ceny a ono se to zvrhne v kopance a pesti od klavesnice 😁
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 21:50
Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?
Přesně o tom to je.
16. 10. 2020 21:47
Re: LOL
Já bych řekl, že u většiny současných spalovacích motorů je 400.000km velký úspěch.

Ty slabší už mají dávno GAME OVER.
Avatar - Ondore
16. 10. 2020 21:43
Re: chtelo by to ty ceny
Teoreticky by si bral taký aj spaľovák. Poznáme, si skrátka teoretický majiteľ ;-)
Avatar - WinDiesel
16. 10. 2020 21:35
Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?
o to ani nejde , EV zkratofans tady neustále pějí ódy o tom, jak jsou zkratovozy jednoduché tudíž se nemohou porouchat
realita je úplně jinde
Avatar - wakantanka
16. 10. 2020 20:58
Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?
S pôvodným motorom bez opráv a výmen? Tak jedna z tisíc.
Avatar - wakantanka
16. 10. 2020 20:57
Re: Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?
Ja niesom fanúšik EV, ale tebe to príde málo? Koľkokrát vymenis rozvody, štartér, olej filtre, spojku, dvojhmotu, turbo, vstreky a bohvie čo všetko ďalšie v klasickom aute za tých 400 tisíc kilometrov?
Avatar - Ada je zase tady
16. 10. 2020 20:56
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Tedy jedna baterie za 2 roky. Jako u notebooku... ostatně je to zcela stejný chemismus.(Li-Ion).

Myslím, že chiméra o životnosti tím definitivně padla. Po 3 letech se musí měnit baterka, která je někde okolo 40% ceny celého (nového) vehiklu. Po 3 letech je takový samohyb neprodejný.
16. 10. 2020 20:46
Spolehlivost a nízké servisní náklady II
https://cleantechnica.com/…eliability-king/

Tady něco k aktuálnějším modelům.
Model S byla první Tesla vyráběná ve větších sériích a měla zpočátku problémy s motorem.
Viz tento kus.

Dnes něco takového nehrozí. Dnes je Tesla špička ve spolehlivosti. Například ve Velké Británii.

Tesla Model 3 Is Reliability King :yes:

The firm What Car?, based on surveys of more than 13,000 vehicle owners, found that the Tesla Model 3 was the most reliable executive car. It had a reliability rating of 99.4%. The biggest issue, representing 5% of those who had a problem, was with interior trim.

The second best car in the ranking, the Skoda Superb (petrol version) had a reliability rating of 98.3%, more than one percentage point lower.

That’s a good sign for Tesla and could perhaps be used to finally put to sleep the constant concern trolling some people engage in regarding Tesla reliability. (Note: I use the term “concern trolling” because it seems to me that approximately 100% of the people who obsess over “reliability” issues are not Tesla owners, and I get the sense many of these “concerned” followers just want to see Tesla put in bad light.)

PS Ještě k těm hloupým komentářům o výdrži baterie 8 let.
8 let / 160.000km je záruka, ne životnost...
Jakou záruku mělo vaše poslední auto?
16. 10. 2020 20:41
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Kdybys neco vedel, tak by ses nedivil.

Ty si hlavne EV nekupuj.

Ty to nedas.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 20:13
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Myslím, že většina Oktávek a Fabií na našich cestách už ten milion za sebou má :-[] :-[] :-!
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 19:46
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Hele, já Teslu fakt nemám rád, a považuju ji za nekvalitní křáp ale tohle je demagogie jak řemen.
Každá oktávka najede s jedním motorem milion? Každá Fabie? Každá Tesla spotřebuje 3 motory a 4 baterky?
Hodnotit tohle podle jednoho vyjímečnýho kusu je dost mimo, od toho jsou statistiky.
Avatar - _Karel_
16. 10. 2020 19:43
Re: 1,2 milionu km za 5let?
V článku píší 1mio za 6 let, což je asi 460km denně, ale pamatuju, že u původního článku mi taky vyšlo okolo 700km denně. Včetně víkendů, svátků, vánoc.... tomu se mi nechce věřit. To by z toho auta skoro nevylezl.
16. 10. 2020 19:17
Re: chtelo by to ty ceny
Aneb on voze a ty o koze.
16. 10. 2020 19:08
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Píšou milion za necelých 6 let. Tady nějaká američanka najezdila milion za 5 let v Hyundai Elantra.

https://www.autoforum.cz/…ouhych-peti-let/
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:57
Re: chtelo by to ty ceny
Pro ty méně chápavé, bavím se o konkrétním autě v konkrétním článku.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:52
Re: chtelo by to ty ceny
Pokud si Teslu koupíte nyní bez speciálního kódu, tak budete mít k dispozici 400 kWh pro nabíjení každý rok.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:49
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Aha, takže když budu nabíjet na superchargerech tak to je jako omluva pro to, že ten shit nic nevydrží?!? Wau, to jsou úvahy!!!

Asi jako ve stylu - tankoval prémiové palivo, tak to je v pořádku že se motor vysypal... :-[] :-[]

V hlavě bude zřejmě něco přepólované... Chtělo by to najít chybu. No, možná po stylu Tesly najít zrepasovanou hlavu na hřbitově...
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:45
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Jenže pak si na to dáš perník.
16. 10. 2020 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:41
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
"Průměrně vychází 1 motor na 400 tis. km a baterie na 300 tis. km"

Víš kulové kolik už ty motory a ty baterky co dostal měly najeté :-D K tomu nabíjí výhradně na Superchargerech.
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:39
Re: 1,2 milionu km za 5let?
A tady milé děti vidíte, jak nefunguje komunismus v praxi dle hesla každý dle potřeby :-!
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:37
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
A to že to je na záruku znamená že to je kvalitní a ok?!? Aha... asi máte v hlavě vyzkratované nějaké obvody logického myšlení.
16. 10. 2020 18:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:36
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Kdyby měl průměrnou rychlost 80 km/h, tak by ve voze trávil víc než 8h denně...
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:34
Re: Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Bylo to vše na záruku, hodili mu tam kdejaký repas. Jinak ocividne to nabiji pouze na superchargerech a pouze zadarmo :no:
16. 10. 2020 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:33
Re: 1,2 milionu km za 5let?
Přesně! Udělal chybu ve svým plánu - nečekal že se najde takový idiot který v tom shitu stráví půl života na cestách...
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:31
Re: 1,2 milionu km za 5let?
A ještě to má 3 roky v záruce a jezdí zdarma. Chudák Musk, musí mít nervy z tohoto pilota.
16. 10. 2020 18:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:29
Spolehlivost a nízké servisní náklady elektromobilů?!?
Průměrně vychází 1 motor na 400 tis. km a baterie na 300 tis. km... Hmm to je vážně super výsledek... Kolik že najela blbá Dacia Logan s původním motorem?!?
https://www.auto.cz/…e-zjistili-95020

Kolik že najela blbá Fabia??
https://www.auto.cz/…rem-stavu-107718

Kolik že najela Octavia?
https://www.auto.cz/…-prekvapi-121786
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:29
Re: chtelo by to ty ceny
Všechny auta, které byly objednané před 1.1.2017 mají doživotní nabíjení zdarma a Tesla je nyní vykupuje a vypíná to tam. Elon z toho má naběhnutou krkavici.
16. 10. 2020 18:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:27
Re: LOL
Tesla má neomezenou záruku 8 let a tudíž ti nedají nikdy nové, ale jen zrepasují. U těchto starších kusů s tím bojovali, teď je to řádově lepší. Viz. níže. Největší problém teď mají s eMMC čipy v MCU, to se v USA i vyšetřuje. V ČR se to ale dá ale za 15000Kč. U motoru občas odejde ložisko, nebo selže gufero a nateče tam glykol.
Avatar - kruskar
16. 10. 2020 18:27
1,2 milionu km za 5let?
Zkusil někdo počítat? 5 let má 1825 dní(přestupný rok pomíjím). Když vydělíte 1,2 mio těmi 1825 dny, vyjde vám denní nájezd 657km a nějaké desetiny.....A teď tu o Karkulce.
Avatar - rohYpnol
16. 10. 2020 18:27
Re: chtelo by to ty ceny
Nabíjení zdarma doživotní? Aha, a pro koho..?!
16. 10. 2020 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:25
Re: chtelo by to ty ceny
Není toho času... Nazdar.
16. 10. 2020 18:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2020 18:23
Re: TESLA = Technicky slabý špatný a drahý !
nestalo ho to nic, jak baterie tak motory menene v zaruce zdarma ;-) staci si dohledat originalni clanek
Avatar - elektrikar
16. 10. 2020 18:23
Re: chtelo by to ty ceny
Záruka na baterie a motory je 8 let neomezené km. Nabíjení zdarma je doživotní, neomezené km.

Kolik za těch 1.2 mio km ušetřil na benzínu? :-)
16. 10. 2020 18:22
temer 700k
pozoruhodne na tom je hlavne to, ze se tam sice menila 3x baterie, ale pouzity byli vesmes jen dve, kdy prvni vymena v zaruce na cca 290 tisicich km, kdy dostal zapujcenou nahradni na kterou odjel dalsich cca 200 tisic km, a nasledne mu zrepasovanou puvodni vratili a na te jezdi dodnes cca 700 tisic km a zatim hlasi pokles jen nejkych 20% :-O jako to je hustej najezd a je videt ze Tesla zrejme udelala sakra pokrok v kvalite baterii

podobne s motory, kdy motory je v soucasnoti jiz 4 kus, ale prave ten ctvrty ma zasebou opet cca 700 tisic km , jak znamo s motory mela Tesla hodne problemy a hodne to resili, a zrejme docela uspesne

jako 600km za den, to je magorina, to bych nemohl :yes:
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2020 18:19
LOL
Může prosím někdo vysvětlit ty tři motory a čtyři baterie u tak jednoduchého pohonu, na kterém se nemá co pokazit?
16. 10. 2020 18:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
16. 10. 2020 18:16
chtelo by to ty ceny
Zajimalo by me, zda nejaky majitel Tesly nevi kolik by stala ta baterie a ty motory. Preci jen si tohle asi zjistily kdyz si to porizovali. Abychom si mohli udelat predstavu. 1,2 mio km je dost. Ja uz toho tolik do konce zivota aktivního jezdeni nenajedu, ale pro predstavu o kolik jsem prohloupil ze jsem porad na benzinu a menim si olej a filtry sam.
16. 10. 2020 18:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.