Ten vozík jsem taky četl, ale nevíme, co to konkrétně znamená. Ale platí, že dosavadní praxe "jsou nestandardní podmínky, můžeme vypnout emisní systémy v autě" byla prostě neudržitelná.
Je možné, že nová legislativa urychlí konec dieselů v mainstreamových autech a zlstanou jen výsadou prémiovek , dodávek a náklaďáků. Benzínová auta holt budou muset dostat emisní systémy jako v USA, což u některých aut může znamenat zdražení. Pro auta na LPG a CNG by měla být plnění norem "snadné", protože pevných částic, nespálených uhlovodíků i NOxů tvoří přirozeně méně, takže i následný emisní systém může být jednodušší.
Problém vidím jinde a to jsou flotilové emise CO2.
Ten limit musi auta splnit, i kdyz potahnou obytny prives nebo vozik, coz splnit nelze. Automobilka je tu od tvorby zisku a proc by mela investovat desitky nebo stovky miliard do vyvoje, kdyz se nasledne opet zprisni limity tak, aby vyhovovali jen EV autum ? Problem ovsem je, ze EV auta jsou draha a dovolit si koupit nove si muze dovolit jen zlomek zakazniku. Myslis, ze si ukroji ze sveho zisku ? Dramaticky klesnou prodeje na 30 - 50%, propousteni se dotkne milionu lidi a budou hrozit socialni nepokoje.
Problem je ten, ze nam chteji vnutit neco, o co neni tak velky zajem a nabizi jen omezeni a nevyhody.
Ano, je to hodnota flotilového průměru, kterého se postupně dosáhne v roce 2025. Hlavní výhoda ale je, že ta legislativa je tam předvídatelná.
Na druhou stranu jsou tam přísnější v tom, že se do toho průměru se narozdíl od EU počítají i užitková auta, musí ty emise plnit po celou dobu životnosti atd. A jak už se přesvědčil VW, tak na to plnění norem tam dost lpí. A je zajímavé, že právě VW už prodává v USA mnoho aut, která těch 30 mg/míli ( čili 18 mg/km) plní už nyní. Kupříkladu Golf GTI.
Co se týče prvního metru, tak jsem to taky četl, ale podle mě to novináři špatně intepretovali. Plnit emisní limit každou nanosekundu měření by nešlo ani u teplého motoru, natož u studeného. Spíše tam půjde o to, že legislativa zakáže praxi automobilek, které při "nestadardních" podmínkách (což je třeba nízká teplota, nebo vyšší zátěž motoru) vědomě vypínají funkce auta, které mají vliv na emise.
Až EU ekonomicky zkrachuje a totálně jí zkoupí Čína, USA, Arábie a Rusko tak poznaj zač je toho loket. Pokud ovšem dřív nevypukne občanská válka a migranti s původními obyvateli se nepostřílí a neubodaj a a neumlátí kladivy. A až v některých zemích, kde se s tím nemažou shoří 300 000 nabíječk a milion leektroaut, třeba se něco změní :-):-):-):-):-)
Nezavádzaj. Tier 3 udáva postupné znižovanie emisie NOx. Na hodnoty EURO7(30mg/mi v náročnej premávke dokonca 50) sa dostanú v roku 2025. Na rozdiel od EU normy pôjde o priemer a nie hodnotu, ktorú musí každé auto splniť.
Ale čo je podstatné súčasný návrh žiada plniť normu od prvého metra a to žiadna súčasna technológia nezvláda. Tak treba dúfať, že táto likvidačná požiadavka odtiaľ vypadne.
A proč by se něco takového mělo stát? To snad někdo uvěřil pokusným balonkům, které vypouští evropská automobilová lobby?
Ano, EU chce razantně snížil limity NOx na hodnotu ... kterou EPA prosadila do americké legislativy Tier 3 v roce 2014. A nyní už jsou v předchodové fázi zavádění této normy, takže se v USA už prodávají auta s nižšími limity NOx, než o kterých EU teprve sní. Ale na to už si všichni zvykli. V USA byly katalyzátory výfukových plynů povinné od konce v 70. let. V mnoha evropských zemich šlo ještě v 90. letech prodávat auta bez katalyzátoru
V roce 2025 si lidi nakoupí do zásoby auta s ICE, potom půjdou prodeje dolů na dřeň,
prodá se HROZNĚ moc elektrifikovaných modelů :D:D:D , ale celkové prodeje spadnou na 50%.
Uvidíme které automobilky a kteří politici to přežijí.